Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete
a pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2023. 05. 20- 2023. 05. 21Törökbálint Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelete
a pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III.13.) önkormányzati rendelet módosításáról
Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A pedagógus ösztöndíjról szóló 8/2023. (III. 13.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Törökbálint Város Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) pedagógus ösztöndíjat alapít a törökbálinti székhelyű bölcsődében dolgozó kisgyermeknevelők és köznevelési intézményekben dolgozó óvoda-és iskolapedagógusok (a továbbiakban együtt: pedagógusok) kiemelkedő szakmai munkájának, munkaidőn kívüli feladatvégzésének, innovatív kezdeményezőkészségének, a gyermekek, tanulók nevelése és a város érdekében végzett tevékenységének anyagi és erkölcsi elismerése céljából.”
(2) A R. 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) E rendelet alkalmazásában ösztöndíj: pedagógusok által egyénileg, párban vagy legfeljebb 3-5 fős csoportban benyújtott pályázat útján elnyerhető támogatás, amely a törökbálinti székhelyű bölcsődében, óvodákban és iskolákban (a továbbiakban együtt: köznevelési intézmények) dolgozó pedagógusok helyi szakmai és szervezeti szintű elköteleződését pénzügyi ösztönzéssel szolgálja.”
2. § A R. 2. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A rendelet hatálya a törökbálinti székhelyű köznevelési intézményekben közalkalmazotti jogviszonyban foglalkoztatott pedagógusokra terjed ki.”
3. § A R. 3. § (6) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(6) Pályázni a pedagógus által a pályázat benyújtását megelőző 3 nevelési évben/tanévben megvalósított programmal, elvégzett tevékenységgel lehet. Korábban már benyújtott pályázat – függetlenül attól, hogy ösztöndíjban részesült vagy nem részesült – változatlan formában ismételten nem nyújtható be.”
4. § A R. 5. alcíme a következő 8. §-sal egészül ki:
„8. § Hatályát veszti a pedagógus ösztöndíjról szóló 20/2015. (VI.29.) önkormányzati rendelet.”
5. § A R. 1. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 10/2023. (V. 19.) önkormányzati rendelethez
1. A R. 1. melléklet 1. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
2. A R. 1. melléklet 3. pontja helyébe a következő pont lép:
„3. Bölcsődei foglalkozás, óvodai csoportfoglalkozás. Tanórai és online tanítás – tanulás. Innovatív bölcsődei, óvoda- és iskolapedagógiai megoldások
3. A R. 1. melléklet 4. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
4. A R. 1. melléklet 7. pontja helyébe a következő pont lép:
„7. Család és intézmény – szülők és pedagógusok. Az otthoni tanulásszervezés tanári támogatása. Gyermek- és ifjúságvédelem, egészséges életmódra nevelés
5. A R. 1. melléklet 10. és 11. pontja helyébe a következő pontok lépnek:
„10. A „láthatatlan” bölcsőde, óvoda, iskola: komfortérzetet biztosító, adminisztratív jellegű tevékenységek. Iskola a virtuális valóságban
11. A „látható” bölcsőde, óvoda, iskola: exkluzív események, arculat és önkommunikáció
6. A R. 1. melléklet 12. pont helyébe a következő pont lép:
„12. Bölcsőde, óvodák, iskolák Törökbálintért. Együttműködés a város és intézményei között. Társadalmi együttműködés a helyi óvodák és iskolák között Helyi települési hagyományok ápolása, átörökítésük korszerű – offline és online – lehetőségei. Városi ünnepségek, jeles napok szervezése, lebonyolítása. Pedagógusok, gyermekek és fiatalok részvétele a helyi közösségi életben. Környezettudatos magatartás kialakítása és fenntartása a gyakorlatban. Közösségi diákmunka a lakosság körében. Intézményközi közösségszervezés óvodások, iskolások és/ vagy törökbálinti pedagógusok számára valós és virtuális térben.”