Pécel Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2022. 02. 01- 2022. 02. 01

Pécel Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2022. (I. 31.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2022.02.01.

Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 34. §-ban foglalt táblázat a következő 26. sorral egészül ki:

26

A Pécel Város Önkormányzata vagyonáról és az egyes vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának szabályairól szóló 17/2021. (XI. 3.) önkormányzati rendelet 12. § (6) bekezdés e szerinti döntéshozatal esetén.”

2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 38. §-a a következő f) ponttal egészül ki:

(A Képviselő-testület név szerinti szavazással dönt az alábbi ügyekben:)

„f)A Pécel Város Önkormányzata vagyonáról és az egyes vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásának szabályairól szóló 17/2021. (XI. 3.) önkormányzati rendelet 12. § (6) bekezdése szerinti döntéshozatal esetén.”

3. § (1) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

(5) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 9. melléklete helyébe az 5. melléklet lép.

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet

A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre:

1. Az önkormányzat vagyonával kapcsolatos hatáskörök:

1.1. Dönt - a Vagyonrendelet 17. § (3) bekezdésében foglalt kivételekkel - a 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó értékű forgalomképes vagyontárgyak megszerzéséről, elidegenítéséről.

1.2. Dönt a 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó forgalomképes vagyontárgy 1 évet meg nem haladó időtartamra bérbe- vagy ingyenes használatba adásáról.

1.3. Dönt 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó esetben az Önkormányzat tulajdonában álló, tagsági jogot megtestesítő értékpapírok eladásáról.

1.4. Eltérő rendelkezések hiányában gyakorolja a tulajdonosi jogokat a törzsvagyon 1 évet meg nem haladó bérbe- vagy ingyenes használatba adása esetén.

1.5. Dönt vagyontárgy elidegenítésére vagy hasznosítására eredményesen lefolytatott versenyeztetési eljárást követően 15 napon belül az adásvételi vagy hasznosításra irányuló szerződés aláírásáról.

1.6. Aláírja a Képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződéseket.

1.7. Kialakítja a Képviselő-testület által nem szövegszerűen elfogadott szerződéseket a Képviselő-testület szerződéskötésről szóló döntése alapján, és aláírja azokat.

1.8. Jognyilatkozatot tesz a Vagyonnak, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából polgári jogi szerződések felbontására vagy megszüntetésére és igényérvényesítésre.

1.9. Dönt a nettó 2 millió Ft vételárat meg nem haladó szerződések esetén a telekalakítási eljáráshoz, valamint közút, közterület területének településrendezése miatt szükségessé váló adásvételi és csereszerződések megkötéséről.

1.10. Dönt a 2 millió forint értékhatárt meg nem haladó, az önkormányzat üzleti vagyona körébe tartozó ingóság tulajdonjogának ingyenes átruházásáról.

1.11. Dönt a közművezeték elhelyezése céljára vezetékjog, szolgalmi jog vagy közérdekű használati jog biztosításáról, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást vagy korlátozást az érintett ingatlanok településrendezési tervben rögzített funkciói tekintetében.

1.12. Dönt közigazgatási peres vagy nemperes eljárások megindításáról.

1.13. Tulajdonosi hozzájárulást ad az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken építmények, közművek és az ezekkel összefüggő egyéb építmények létesítéséhez, bővítéséhez és áthelyezéséhez.

1.14. Tulajdonosi hozzájárulást ad az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken és egyéb ingatlanokon hírközlési szolgáltatás céljára szolgáló berendezés, vezeték, antenna, egyéb hírközlőeszköz, valamint az ezekkel összefüggő építmények létesítésével, elhelyezésével, továbbá bővítésével, áthelyezésével kapcsolatban.

1.15. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz a vagyontárgy tulajdonjogát, használatát nem érintő, a Vagyonrendelet a 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti egyéb tulajdonosi jogok tekintetében.

1.16. Dönt az Önkormányzat behajthatatlannak minősülő követeléseiről történő lemondásról a 26/2018. (XII. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt számviteli előírások alapján és a 3. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt kis összegű követelésekről írásba foglalt – a számviteli politikában előírt dokumentumokkal alátámasztva.

1.17. Dönt az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek esetében az intézményvezető javaslata alapján az intézmény behajthatatlannak minősülő követeléseiről történő lemondásról a 26/2018. (XII. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt számviteli előírások alapján és a 3. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt kis összegű követelésekről írásba foglalt – a számviteli politikában előírt dokumentumokkal alátámasztva.

1.18. Dönt az 500 ezer Ft értékhatárt el nem érő összegű követelések vonatkozásában az Önkormányzat esetében a követelés, a polgári jogi jogviszonyból származó követelés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről.

1.19. Dönt értékhatárra való tekintet nélkül – az intézményvezető javaslata alapján - az Önkormányzat fenntartásában működő egyéb költségvetési szervek esetében a követelés, a polgári jogi jogviszonyból származó követelés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről.

1.20. Megköti a Pécel Város Önkormányzatának a parkoló építés pénzbeli megváltásáról, parkoló-alap képzésről és felhasználásról szóló 17/2008. (VI. 5.) számú rendelet 1. sz. függelék szerinti parkoló-megváltási megállapodást.

2. A település rendjével kapcsolatos hatáskörök:

2.1. Dönt a közterület használatáról a település rendjéről szóló 19/2016. (X. 10.) önkormányzati rendelet II. Fejezetében meghatározott esetekben és módon.

2.2. Dönt közérdekű felajánlás elfogadásáról vagy szerződésben bármely személy megbízásáról – a Városfejlesztési Bizottság előzetes véleményének kikérése mellett - az önkormányzat tulajdonába vagy kezelésébe tartozó külterületi földutak karbantartására, takarítására.

3. Lakások, helyiségek bérletével, elidegenítésével kapcsolatos hatáskörök:

3.1. Dönt önkormányzati lakások bérbeadásáról és a bérleti jogviszony felmondásáról az önkormányzati tulajdonú lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet (a továbbiakban: 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet) 2. § (1) bekezdés b) pontjában, és (3) bekezdésében foglalt kivételekkel.

3.2. Dönt a 11/2007. (VI.08.) számú rendeletben korlátozással nem érintett, üresen álló vagy várhatóan megüresedő lakások szociális feltételekkel, költségelven és piaci feltételekkel történő bérbeadásáról. Szociális feltételekkel meghirdetett lakásokra beérkezett pályázatok esetén a beérkezett pályázatokat a Szociális Bizottsággal előzetesen egyeztetett szempontok szerint értékeli.

3.3. Dönt önkormányzati tulajdonban álló lakás szolgálati jelleggel történő bérbeadásáról.

3.4. Dönt nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával – így különösen a helyiség átadásával, rendeltetésszerű használatával, karbantartásával, felújításával, a bérleti jog szünetelésével, a bérleti jog megszűnésekor a helyiség visszaadásával – valamint bérbeadói hozzájárulás megadásával kapcsolatosan a 75 m2-ig terjedő alapterületű helyiségek tekintetében.

3.5. Dönt a Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérése mellett nem lakás céljára szolgálaló helyiségek bérbeadására kiírt pályázati eljárásban – versenytárgyalás útján lefolytatott pályázat kivételével - a beérkezett pályázatok elbírálásáról.

3.6. Dönt a 15.000.000 Ft/ingatlan értékhatár alatti önkormányzati lakások elidegenítéséről.

3.7. Dönt a - Városfejlesztési Bizottság véleményének birtokában – a 15.000.000 Ft/ingatlan értékhatár alatti önkormányzati nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről.

3.8. Dönt a bérbeadó és a bérlő jogai és kötelezettségei vonatkozásában a felek megállapodásának részletes tartalmáról az Önkormányzat mint bérbeadó részéről a Ltv. és a 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet keretei között.

4. Szociális ellátásokkal kapcsolatos hatáskörök:

Dönt I. fokon a Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 8/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletében szabályozott

4.1. települési támogatásról és a rendkívüli települési támogatásról,

4.2. a köztemetésről,

4.3. a települési támogatásokkal összefüggő jogosulatlanul vagy rosszhiszeműen felvett ellátások tekintetében a visszafizetés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről, a részbeni vagy teljes elengedéséről,

4.4. a szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapszolgáltatások tekintetében a fizetendő térítési díj megállapításáról.

5. Beszerzésekkel, közbeszerzésekkel kapcsolatos hatáskörök:

Dönt az Önkormányzat beszerzéseiről, közbeszerzéseiről - értékhatártól függetlenül - a Pécel Város Önkormányzata beszerzési és közbeszerzési szabályzata rendelkezéseinek betartásával.

6. Költségvetéssel kapcsolatos hatáskörök:

6.1. Dönt a Pécel Város Önkormányzata éves költségvetési rendelete bevételi és kiadási előirányzatainak módosításáról, valamint a bevételi és kiadási előirányzatok átcsoportosításáról az - Áht. 34. § (3) bekezdése és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 36. § (1)-(3) bekezdése és a 43. § (2) bekezdése alapján a költségvetési kiadások kiemelt előirányzatai és kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

6.2. Dönt az Önkormányzat által nyújtott támogatások elszámolásával kapcsolatosan.

6.3. Pályázati eljárás mellőzésével - Pécel Város Önkormányzatának éves önkormányzati költségvetéséből nem vagy csak részben támogatott programokra, vagy alacsony (250.000 Ft alatti) forrásigényű, helyi kezdeményezésű programokra, rendezvényekre – kivéve az alapítványok támogatását – nyújt támogatást az éves költségvetési rendeletben biztosított polgármesteri keret előirányzat terhére.

7. Közneveléssel kapcsolatos hatáskörök:

7.1. A Pécel Város Óvodái intézményegységeivel összefüggő, a tavaszi, az őszi és a téli iskolai szünetek időtartamához igazodó nyitvatartási renddel kapcsolatos döntések meghozatala, az intézményvezető írásbeli kérelmének benyújtását követően.

7.2. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdése szerinti iskolai felvételi körzetek véleményezése.

8. Munkáltatói jogkör gyakorlásával kapcsolatos hatáskörök:

Gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzatnál munkaszerződés vagy munkaszerződés alapján foglalkoztatott egészségügyi szolgálati jogviszony hatálya alá tartozó foglalkoztatott munkavállalók tekintetében.

9. Településfejlesztési és településrendezési dokumentumok véleményezésével, valamint a településképi véleményezési eljárással kapcsolatos hatáskörök:

9.1. Véleményezi a közvetlenül szomszédos települési önkormányzatok által megküldött településfejlesztési és településrendezési dokumentumokat. Nyilatkozik, hogy részt kíván-e venni Pécel Város Önkormányzata az adott szomszédos települési önkormányzat településrendezési eszközeinek egyeztetési eljárásában.

9.2. Dönt a településrendezési eszköz tárgyalásos vagy állami főépítészi eljárásban történő lefolytatása esetén a beérkezett vélemények, javaslatok elfogadásáról vagy el nem fogadásáról, az el nem fogadás indokolásáról.

9.3. Lefolytatja a településképi véleményezési eljárást a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet vonatkozó előírásai szerint.

9.4. Kiadja a településképi véleményét a főépítész szakmai álláspontjára alapozva.

10. A Pécel név, valamint a Pécel Város Önkormányzata jelképeinek használatával kapcsolatos hatáskörök:

Dönt zászló-, címer- és településnév használattal kapcsolatban.

11. az útépítési érdekeltségi hozzájárulással kapcsolatos hatáskörök:

11.1. Kötelezi útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetésére az Önkormányzat illetékességi területén megépülő, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 31. § (1) bekezdése szerint alapvetően helyi lakossági érdeket szolgáló közút építésére (földút szilárd burkolattal való ellátására) létrejött együttműködésben részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt, a közút mentén fekvő építési telek tulajdonjogával rendelkező természetes és jogi személyeket, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokat, amennyiben az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz.

11.2. Dönt legfeljebb 36 havi részletfizetés vagy legfeljebb 36 havi fizetési halasztás engedélyezéséről az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére a magánszemély kötelezett kérelmére.”

2. melléklet

A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át bizottságaira:

1. Kulturális Bizottság:

1.1. Az Önkormányzat fenntartásában működő intézményekkel kapcsolatban:

1.1.1. Dönt az Önkormányzat fenntartásában működő óvodába történő jelentkezések rendjéről.

1.1.2. Dönt az Önkormányzat fenntartásában működő óvoda heti és éves nyitvatartási idejének, valamit a nyári zárvatartási idejének meghatározásáról.

1.1.3. Dönt az önkormányzat fenntartásában működő köznevelési, közművelődési és könyvtári intézmények szervezeti és működési szabályzata, szakmai programja, jogszabály szerint a fenntartó által elfogadandó dokumentumai – az át nem ruházható hatáskörök kivételével - és beszámolója elfogadásáról.

1.2. Dönt a Péceli Települési Értéktár Bizottság évenkénti beszámolójának elfogadásáról.

2. Kulturális Bizottság a Szociális Bizottsággal együtt:

Dönt a Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj pályázatra beérkezett pályázatok elbírálásáról a támogatások odaítéléséről.

3. Pénzügyi Bizottság:

3.1. Közbeszerzésekkel kapcsolatban:

Dönt a közbeszerzési eljárás megindításáról, az eljárást megindító felhívás alkalmasságára vonatkozó előírásairól, az értékelés módszeréről (értékelési szempontok, pontkiosztás).

3.2. Lakások, helyiségek bérletével, elidegenítésével kapcsolatban:

Dönt részletre történt lakásértékesítéskor, vételár hátralék keletkezése esetén – külön rendeletben meghatározott feltételek esetén - a vételár hátralék törlesztésének felfüggesztéséről és a felfüggesztés időtartamáról.

4. Szociális Bizottság:

4.1. Dönt az Önkormányzat fenntartásában működő bölcsődébe történő jelentkezések rendjéről valamint a bölcsőde nyári nyitvatartási rendjéről.

4.2. Dönt az önkormányzat fenntartásában működő család- és gyermekjóléti szolgálat szervezeti és működési szabályzata, szakmai programja és az önkormányzat fenntartásában működő bölcsőde intézményi dokumentumai jogszabály szerint – az át nem ruházható hatáskörök kivételével - a fenntartó által elfogadandó dokumentumai és beszámolója elfogadásáról.

5. Városfejlesztési Bizottság:

5.1. Lakások, helyiségek bérletével, elidegenítésével kapcsolatban: Dönt önkormányzati tulajdonban álló nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról és a bérleti szerződés felmondásáról a 75 m2-t meghaladó alapterületű helyiségek tekintetében.

5.2. Vásárokkal kapcsolatban:

5.2.1. Alkalmanként meghatározza az Önkormányzat által rendezett, -az Önkormányzat által fenntartott piac helyszínétől eltérő -, az Önkormányzat által rendezett alkalmi (ünnepi) vásárok helyét.

5.2.2. Meghatározza az Önkormányzat által rendezett alkalmi (ünnepi) vásárok nyitvatartási rendjét.”

3. melléklet

6. melléklet
A Kulturális Bizottság feladat- és hatáskörei:

1. Véleményezi a köznevelési intézmények létesítésére, átszervezésére, szerkezetátalakítására, megszüntetésére irányuló javaslatokat.

2. Véleményezi az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmény szakmai működését érintő döntéseire irányuló előterjesztéseket, köztük az óvodák helyi nevelési programját, és az azok megvalósításához szükséges feltételek biztosítására vonatkozó javaslatokat is, amennyiben az a fenntartó hatáskörébe tartozik.

3. Véleményezi a köznevelési, közművelődési és kulturális tárgyú önkormányzati rendeletek tervezetét, vizsgálja azok gyakorlati érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására.

4. Véleményezi az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmény magasabb vezetői, valamint a közművelődési és könyvtári intézmények vezetői megbízatásának lejárta előtt az intézményvezetői beosztás ellátására vonatkozó pályázati kiírások tervezetét.

5. Véleményt nyilvánít az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmények magasabb vezetői pályázatairól és a közművelődési és könyvtári intézmények vezetői pályázatairól.

6. Ellenőrzi az óvodák felvételi ügyeit.

7. Figyelemmel kíséri az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmény működését, a gyermekjog érvényesülését, szükség esetén javaslattal él a polgármester vagy a Képviselő-testület felé.

8. Ellenőrzi az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmény törvényes működését.

9. Ellenőrzi az Önkormányzat fenntartásában működő köznevelési intézmény házirendjének és belső szabályzatainak elfogadására előírt eljárási rendelkezések betartását.

10. Javaslatot tesz a péceli pedagógusnapi ünnepség megrendezésére, a pedagógus kitüntetések felterjesztésére.

11. Kapcsolatot tart az egyházakkal és a városban működő társadalmi szervezetekkel.

12. Véleményezi a testvérvárosi kapcsolatok keretein belüli kulturális tevékenységet, javaslatot tesz kulturális programok szervezésére.

13. Figyelemmel kíséri a város kulturális, művelődési, szellemi életét, kezdeményezéseivel elősegíti annak gazdagítását, javaslatot tesz városi ünnepségek megrendezésére.

14. Javaslatot tesz a nyári táborozások támogatására biztosított költségvetési előirányzat felhasználására.

15. Kidolgozza az Önkormányzat hosszú távú kulturális és ifjúsági koncepcióját.

16. Javaslatot tesz képzőművészeti események, kiállítások támogatására.

17. Véleményt nyilvánít vagy javaslatot tesz városi ünnepségek, kulturális rendezvények megtartására, évfordulók megünneplésére.

18. Véleményezi az Önkormányzat által rendezendő képző- és iparművészeti, helytörténeti kiállítások tervét

19. Támogatja a művelődéssel és tájékoztatással kapcsolatos programok megvalósítását.

20. Javaslatot tesz önkormányzati kiadványok megjelentetésére.

21. Véleményezi vagy javaslatot tesz kulturális közalapítványok kuratóriumi tagjainak személyére.

22. Véleményezi a könyvtár, a közművelődési intézmény létesítésére, megszüntetésére, átszervezésére irányuló javaslatokat.

23. Figyelemmel kíséri a város kulturális, művelődési, szellemi életét, kezdeményezéseivel elősegíti annak gazdagítását.

24. Véleményezi a testvérvárosi kapcsolatok keretein belüli kulturális tevékenységet, javaslatot tesz kulturális programok szervezésére.

25. Javaslatot tesz vagy véleményezi a város ifjúságának szélesebb körét érintő előterjesztéseket, kezdeményezéseket.

26. Közreműködik a kulturális és ifjúsági célú pályázatok kiírásában és elbírálásában.

27. Kapcsolatot tart a város ifjúsági szervezeteivel.

28. Figyelemmel kíséri a városi fiatalok körében végzett bűnmegelőzési tevékenységet.

29. Ellátja Pécel Város Önkormányzata Képviselő-testületének a közművelődésről szóló 9/2019. (III. 5.) önkormányzati rendeletében foglaltak szerint a bizottság közművelődéssel kapcsolatos feladatait.

30. Véleményt nyilvánít vagy javaslatot tesz az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlanon elhelyezésre kerülő képzőművészeti alkotásokkal kapcsolatban, közreműködik emlékművek állításának előkészítésében.

31. Véleményezi vagy javaslatot tesz művészeti alkotás nem önkormányzati épületen történő elhelyezésére.

32. Véleményezi a költségvetési rendeletben elkülönített, helyi civil szervezetek támogatására biztosított, pályázati úton felhasználható előirányzatok felhasználására kiírandó pályázat tervezetét, véleményezi a pályázatra benyújtott pályázatokat és az egyedi támogatási kérelmeket, javaslatot tesz a támogatás mértékére.

33. Véleményezi a közterületek elnevezését.

34. Véleményezi a közművelődési megállapodás tervezetét.

35. Kidolgozza az Önkormányzat hosszú távú sportkoncepcióját.

36. Figyelemmel kíséri a város sportéletét.

37. Javaslatot tesz vagy véleményt nyilvánít a szabadidővel, az óvodai-, a tömeg- és diáksport támogatásával kapcsolatos kérdésekben.

38. Közreműködik a sport célú pályázatok kiírásában és elbírálásában.

39. Kapcsolatot tart a város sportszervezeteivel.”

4. melléklet

7. melléklet
A Pénzügyi Bizottság feladat- és hatáskörei:

1. Véleményezi a pénzügyi, gazdálkodási tárgyú önkormányzati rendeletek, a Képviselő-testület szervezetével, működésével kapcsolatos önkormányzati rendeletek és a más bizottság feladat- és hatáskörébe egyértelműen be nem sorolható önkormányzati rendeletek tervezetét, vizsgálja azok gyakorlati érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására.

2. Ellenőrzi a költségvetési előirányzatok teljesítését.

3. Véleményezi és ellenőrzi a költségvetési beszámolókat, az éves költségvetési terveket, azok végrehajtását, az intézmények részére biztosított keretszámok elosztását és felhasználását, az Önkormányzatot érintő adókkal kapcsolatos tevékenységet.

4. Véleményezi önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, végelszámolását, a társaság működésének fontosabb kérdéseit.

5. Véleményezi és ellenőrzi önkormányzati intézmény alapítását, szervezeti átalakítását, összevonásának és megszűnésének indokoltságát.

6. Véleményezi az Önkormányzat által alapított közalapítvány létesítését, alapító okiratának költségvetési kihatással járó módosítását.

7. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, véleményezi az erre irányuló javaslatokat, ellenőrzi a hitelfelvételt.

8. Ellenőrzi a Polgármesteri Hivatal, valamint az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézmények gazdálkodását a belső ellenőrrel együtt, a polgármesterrel együttműködve összeállítja a vizsgálati szempontokat.

9. Vizsgálatot indít, tájékozódik, elemzést készít minden általa fontosnak tartott, az Önkormányzat költségvetését érintő pénzügyi kérdésben.

10. Figyelemmel kíséri és értékeli a költségvetési bevételek és kiadások alakulását - különös tekintettel a saját bevételekre -, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

11. Közreműködik a költségvetés általános irányelveinek kidolgozásában, a költségvetés összeállításában, a pénzmaradványok elosztására vonatkozó döntés előkészítésében.

12. Véleményezi mindazokat az előterjesztéseket, amelyek döntési javaslatai a költségvetés kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítást igényelnek.

13. Ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

14. Az Mötv. 120. §-a szerinti tárgykörökben végzett vizsgálatairól készült vizsgálati megállapításait a vizsgálat befejezését követően haladéktalanul közli a Képviselő-testülettel. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.

15. Figyelemmel kíséri és vizsgálja a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatában foglaltak érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására, állást foglal a szervezeti és működési szabályzat értelmezésével kapcsolatos vitában.

16. Képviselő és bizottsági tag felkérésére vizsgálja a bizottságok jogszerű működését.

17. Állást foglal a bizottságok közötti hatásköri összeütközések esetén.

18. Véleményezi a Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyv kiigazításának kérését.

19. Véleményezi az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok első számú felelős vezetőinek foglalkoztatásával kapcsolatos kérdéseket.

20. Véleményezi az önkormányzati alapítású alapítványok létrehozására, az önkormányzati alapítású alapítványok, közalapítványok működésére vonatkozó javaslatokat, továbbá az Önkormányzatnak alapítványhoz, egyesülethez, társuláshoz vagy szövetséghez történő csatlakozására vonatkozó javaslatokat.

21. Ellenőrzi a Képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlásának érvényesülését.

22. Ellenőrzi más képviselő-testületekkel, a testvérvárossal, gazdasági szervezetekkel, pénzintézeti szervekkel kötött megállapodások jogszerűségét.

23. Kivizsgálja a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők vonatkozásában az írásban benyújtott etikai vonatkozású bejelentéseket, panaszokat, s ennek megfelelően intézkedést kezdeményez.

24. Vizsgálja a képviselő-testületi tagok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését.

25. Véleményezi a polgármester illetményének emelésére irányuló előterjesztést és javaslatot tesz a polgármester juttatásainak megállapítására.

26. Véleményezi a polgármester éves szabadságolási tervét.

27. Ellátja a képviselők, a polgármester és a Képviselő-testület bizottságai nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásával és vizsgálatával kapcsolatos feladatokat.

28. Állást foglal a képviselők, a polgármester és a Képviselő-testület bizottságai nem képviselő tagjai összeférhetetlenségének, méltatlanságának kérdésében.

29. Véleményezi a Pécel Város Díszpolgára, valamint a Pécelért Díj kitüntető címek adományozására a Képviselő-testület részére a polgármester által benyújtott előterjesztést.

30. Véleményezi a költségvetési rendeletben elkülönített, helyi közérdekű tevékenységek, és szervezetek támogatására biztosított, pályázati úton felhasználható előirányzatok felhasználását, a kiírt pályázatokra benyújtott pályázatokat és az egyedi támogatási kérelmeket.

31. Véleményezi az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények, önkormányzati alapítású közalapítványok, gazdasági társaságok alapító okiratait és azok módosítását.

32. Véleményezi a helyi népszavazás elrendelésére irányuló előterjesztést.

33. Véleményezi a Péceli Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatát.

34. Véleményezi a lejárt határidejű határozatokról szóló beszámolót.

5. melléklet

9. melléklet
A Városfejlesztési Bizottság feladat-és hatáskörei:

1. Véleményt nyilvánít helyi építési szabályzatok és szabályozási tervek előkészítése során, kezdeményezi meglévő szabályozási tervek szükség szerinti módosítását. Részt vesz a szabályozási tervek döntés-előkészítő munkájában, a tervezési folyamat közben képviselő-testületi jóváhagyás előtt véleményezi azokat.

2. Közreműködik a városrendezési programok kidolgozásában, megvalósulásuk figyelemmel kísérésében és elősegítésében.

3. Figyelemmel kíséri a város forgalmi rendjét, a helyi közlekedés alakulását. Véleményezi a helyi közutak forgalmi rendjének alakítását.

4. Figyelemmel kíséri az ivóvízellátást, a szennyvízelvezetést és -tisztítást, ezekkel kapcsolatban intézkedést kezdeményez, javaslatot tesz.

5. Javaslatot tesz karbantartási, fejlesztési munkákra, közműfejlesztésekre, közreműködik azok elkészítésében és kimunkálásában, véleményezi a karbantartásokra, felújításokra, közműfejlesztésekre irányuló kezdeményezéseket.

6. Véleményezi az önkormányzat területén tervezett terület-felhasználásokat, beruházásokat.

7. Javaslatot tesz területfejlesztési kérdésekben és véleményezi az e körbe tartozó kezdeményezéseket.

8. Véleményt nyilvánít településfejlesztési és településüzemeltetési műszaki kérdésekben.

9. Területfejlesztési, kistérségi (regionális) fejlesztésekben képviseli a város és a térség ügyeit a pályázatok elbírálásában és a megvalósítás ellenőrzésében.

10. Ellenőrzi az Önkormányzat vagyonával való gazdálkodást, a vagyon felmérését, figyelemmel kíséri a lakás és nem lakás céljára szolgáló önkormányzati bérlemények bevételeit és az azokra fordított kiadásokat.

11. Önkormányzati tulajdonú ingatlanok tekintetében véleményezési jogot gyakorol a hasznosítási céllal és a funkció meghatározásával kapcsolatban, a tervszerű városfejlesztés és várostervezés szempontjaira tekintettel.

12. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi az önkormányzati vagyon felmérését, nyilvántartásba vételét, a törzsvagyon kimutatását.

13. Véleményezi az önkormányzati vagyon kezelésére, működtetésére, az Önkormányzat bérlet útján hasznosítható vagyontárgyainak bérleti díjaira irányuló előterjesztéseket.

14. Közreműködik a vállalkozásbarát környezet kialakításában, javaslatot tesz az ezt elősegítő és szükséges intézkedések megtételére.

15. Véleményezi az önkormányzati vagyon megszerzését, elidegenítését, cseréjét, hasznosítását, megterhelését, vállalkozásba való bevitelét.

16. Véleményt nyilvánít a koncesszióba adás lehetőségéről.

17. Véleményt nyilvánít vagy javaslatot tesz környezetvédelmi kérdésekben, figyelemmel kíséri a város külterületén végzett tevékenységeket.

18. Véleményezi a környezet elemeit érintő ügyekben (levegőtisztaság, ivóvízellátás, zöldfelületek védelme, épített és természeti környezet védelme, zajvédelem) tett javaslatokat, előterjesztéseket.

19. Véleményezi az önkormányzati környezetvédelmi alappal való rendelkezést.

20. Figyelemmel kíséri a közterületek rendjét, a közterület károsodásával vagy annak veszélyével járó tevékenység tapasztalása esetén kezdeményezi a szükséges intézkedések megtételét.

21. Véleményezi a környezetvédelmi vagy mezőgazdasági tárgyú képviselő-testületi előterjesztéseket

22. Véleményezi a település rendjével, a közösségi együttélés alapvető szabályainak megsértésével, a közbiztonsággal és közlekedésbiztonsággal összefüggő feladatok ellátása érdekében benyújtott előterjesztéseket.

23. Együttműködik a közbiztonsággal és közlekedésbiztonsággal összefüggő feladatok ellátásának segítésére irányuló civil kezdeményezésekkel.

24. Javaslatot tesz, előkészíti és ellenőrzi a város közbiztonsága érdekében történő intézkedéseket.

25. Véleményezi vagy javaslatot tesz közterületek elnevezésére, az elnevezés megváltoztatására, emléktáblák elhelyezésére.

26. Kapcsolatot tart a falugazdásszal.

27. A „Tiszta udvar, rendes ház” elismerő cím adományozására kiírt pályázatra beérkező pályázatokat - a pályázattal érintett ingatlanok helyszíni szemléjét követően - véleményezi, majd előterjesztés benyújtásával javaslatot tesz a Képviselő-testületnek az elismerő cím adományozására.