Pécel Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 31- 2023. 05. 31

Pécel Város Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015. (III. 31.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.31.

Pécel Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 27. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A vita folyamán a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a bizottság elnöke és a jegyző az ülést megelőző nap 16.00 óráig írásban benyújtott módosító vagy kiegészítő indítványát ismertetheti.”

2. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 30. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Az ülés levezető elnöke minden napirendi pont felett vitát nyit. A polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a bizottság és a jegyző a napirendi ponthoz, a napirendi pont tárgyát képező előterjesztéshez az ülést megelőző nap 16.00 óráig az ülés levezető elnökéhez, kizárólag írásban módosító vagy kiegészítő indítványt nyújthatnak be. Az indítványt pontosan, szabatosan kell megfogalmazni, megjelölve azt is, hogy az eredeti javaslat mely részéhez kapcsolódik. A módosító vagy kiegészítő indítványt úgy kell megfogalmazni, hogy az teljes terjedelmében a módosítani, kiegészíteni kívánt szövegrész helyébe illeszthető legyen.”

3. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 34. §-ában foglalt táblázat 1. sora helyébe a következő rendelkezés lép:

1.

gazdasági társaság alapítása, megszüntetése, a társasági szerződés, alapító okirat módosításával, a gazdasági társaság vezető tisztségviselőinek megválasztásával, visszahívásával, valamint az Önkormányzat érdekeltségébe tartozó gazdasági társaságok működésével kapcsolatos egyéb tulajdonosi döntések,

4. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 43. § (1) bekezdésében foglalt táblázat „c)” sora helyébe a következő rendelkezés lép:

c)

a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása, létszáma, munkarendje, valamint ügyfélfogadási rendje,

5. § A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 64. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) a jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyzői feladatokat a polgármester által kijelölt, a jegyző részére jogszabályban meghatározott képesítési előírásokkal rendelkező hivatali köztisztviselő látja el.”

6. § (1) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

(3) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 8. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

(4) A Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 10. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.

7. § Hatályát veszti a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2015 (III.31.) önkormányzati rendelet 1. mellékletének 14. pontja.

8. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület a következő hatásköreit ruházza át a polgármesterre:

1. Az önkormányzat vagyonával kapcsolatos hatáskörök:

1.1. Dönt - a Vagyonrendelet 17. § (3) bekezdésében foglalt kivételekkel - a 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó értékű forgalomképes vagyontárgyak megszerzéséről, elidegenítéséről.

1.2. Dönt a 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó forgalomképes vagyontárgy 1 évet meg nem haladó időtartamra bérbe- vagy ingyenes használatba adásáról.

1.3. Dönt 2 millió Ft értékhatárt meg nem haladó esetben az Önkormányzat tulajdonában álló, tagsági jogot megtestesítő értékpapírok eladásáról.

1.4. Eltérő rendelkezések hiányában gyakorolja a tulajdonosi jogokat a törzsvagyon 1 évet meg nem haladó bérbe- vagy ingyenes használatba adása esetén.

1.5. Dönt vagyontárgy elidegenítésére vagy hasznosítására eredményesen lefolytatott versenyeztetési eljárást követően 15 napon belül az adásvételi vagy hasznosításra irányuló szerződés aláírásáról.

1.6. Aláírja a Képviselő-testület által szövegszerűen elfogadott szerződéseket.

1.7. Kialakítja a Képviselő-testület által nem szövegszerűen elfogadott szerződéseket a Képviselő-testület szerződéskötésről szóló döntése alapján, és aláírja azokat.

1.8. Jognyilatkozatot tesz a Vagyonnak, továbbá jogos érdekeinek védelme céljából polgári jogi szerződések felbontására vagy megszüntetésére és igényérvényesítésre.

1.9. Dönt a nettó 2 millió Ft vételárat meg nem haladó szerződések esetén a telekalakítási eljáráshoz, valamint közút, közterület területének településrendezése miatt szükségessé váló adásvételi és csereszerződések megkötéséről.

1.10. Dönt a 2 millió forint értékhatárt meg nem haladó, az önkormányzat üzleti vagyona körébe tartozó ingóság tulajdonjogának ingyenes átruházásáról.

1.11. Dönt a közművezeték elhelyezése céljára vezetékjog, szolgalmi jog vagy közérdekű használati jog biztosításáról, feltéve, hogy e jogok biztosítása nem eredményez változást vagy korlátozást az érintett ingatlanok településrendezési tervben rögzített funkciói tekintetében.

1.12. Dönt közigazgatási peres vagy nemperes eljárások megindításáról.

1.13. Tulajdonosi hozzájárulást ad az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken építmények, közművek és az ezekkel összefüggő egyéb építmények létesítéséhez, bővítéséhez és áthelyezéséhez.

1.14. Tulajdonosi hozzájárulást ad az Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken és egyéb ingatlanokon hírközlési szolgáltatás céljára szolgáló berendezés, vezeték, antenna, egyéb hírközlőeszköz, valamint az ezekkel összefüggő építmények létesítésével, elhelyezésével, továbbá bővítésével, áthelyezésével kapcsolatban.

1.15. Tulajdonosi nyilatkozatot tesz a vagyontárgy tulajdonjogát, használatát nem érintő, a Vagyonrendelet a 3. § (1) bekezdés e) pontja szerinti egyéb tulajdonosi jogok tekintetében.

1.16. Dönt az Önkormányzat behajthatatlannak minősülő követeléseiről történő lemondásról a 26/2018. (XII. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt számviteli előírások alapján és a 3. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt kis összegű követelésekről írásba foglalt – a számviteli politikában előírt dokumentumokkal alátámasztva.

1.17. Dönt az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szervek esetében az intézményvezető javaslata alapján az intézmény behajthatatlannak minősülő követeléseiről történő lemondásról a 26/2018. (XII. 3.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt számviteli előírások alapján és a 3. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt kis összegű követelésekről írásba foglalt – a számviteli politikában előírt dokumentumokkal alátámasztva.

1.18. Dönt az 500 ezer Ft értékhatárt el nem érő összegű követelések vonatkozásában az Önkormányzat esetében a követelés, a polgári jogi jogviszonyból származó követelés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről.

1.19. Dönt értékhatárra való tekintet nélkül – az intézményvezető javaslata alapján - az Önkormányzat fenntartásában működő egyéb költségvetési szervek esetében a követelés, a polgári jogi jogviszonyból származó követelés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről.

1.20. Megköti a Pécel Város Önkormányzatának a parkoló építés pénzbeli megváltásáról, parkoló-alap képzésről és felhasználásról szóló 17/2008. (VI. 5.) számú rendelet 1. sz. függelék szerinti parkoló-megváltási megállapodást.

1.21. Engedélyezi a Pécel Kft. éves feladat-ellátási tervében, üzleti tervében előirányzott összegek közötti, a Pécel Kft. ügyvezetője által írásban kezdeményezett, 1 millió forintot el nem érő összegű átcsoportosításokat.

1.22. Elfogadja Pécel Kft. által teljesített, a fenntartói-támogatói megállapodásban rögzített negyedéves adatszolgáltatást, továbbá annak nem teljesítése esetén, vagy amennyiben a Pécel Kft. azt teljesítette, de abból az tűnik ki, hogy a támogatást a Pécel Kft. a fenntartói-támogatói megállapodástól eltérően használta fel, felfüggeszti a további támogatás folyósítását.

2. A település rendjével kapcsolatos hatáskörök:

2.1. Dönt a közterület használatáról a település rendjéről szóló 19/2016. (X. 10.) önkormányzati rendelet II. Fejezetében meghatározott esetekben és módon.

2.2. Dönt közérdekű felajánlás elfogadásáról vagy szerződésben bármely személy megbízásáról – a Városfejlesztési Bizottság előzetes véleményének kikérése mellett - az önkormányzat tulajdonába vagy kezelésébe tartozó külterületi földutak karbantartására, takarítására.

3. Lakások, helyiségek bérletével, elidegenítésével kapcsolatos hatáskörök:

3.1. Dönt önkormányzati lakások bérbeadásáról és a bérleti jogviszony felmondásáról az önkormányzati tulajdonú lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó szabályokról szóló 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet (a továbbiakban: 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet) 2. § (1) bekezdés b) pontjában, és (3) bekezdésében foglalt kivételekkel.

3.2. Dönt a 11/2007. (VI.08.) számú rendeletben korlátozással nem érintett, üresen álló vagy várhatóan megüresedő lakások szociális feltételekkel, költségelven és piaci feltételekkel történő bérbeadásáról. Szociális feltételekkel meghirdetett lakásokra beérkezett pályázatok esetén a beérkezett pályázatokat a Szociális Bizottsággal előzetesen egyeztetett szempontok szerint értékeli.

3.3. Dönt önkormányzati tulajdonban álló lakás szolgálati jelleggel történő bérbeadásáról.

3.4. Dönt nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával – így különösen a helyiség átadásával, rendeltetésszerű használatával, karbantartásával, felújításával, a bérleti jog szünetelésével, a bérleti jog megszűnésekor a helyiség visszaadásával – valamint bérbeadói hozzájárulás megadásával kapcsolatosan a 75 m2-ig terjedő alapterületű helyiségek tekintetében.

3.5. Dönt a Városfejlesztési Bizottság véleményének kikérése mellett nem lakás céljára szolgálaló helyiségek bérbeadására kiírt pályázati eljárásban – versenytárgyalás útján lefolytatott pályázat kivételével - a beérkezett pályázatok elbírálásáról.

3.6. Dönt a 15.000.000 Ft/ingatlan értékhatár alatti önkormányzati lakások elidegenítéséről.

3.7. Dönt a - Városfejlesztési Bizottság véleményének birtokában – a 15.000.000 Ft/ingatlan értékhatár alatti önkormányzati nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítéséről.

3.8. Dönt a bérbeadó és a bérlő jogai és kötelezettségei vonatkozásában a felek megállapodásának részletes tartalmáról az Önkormányzat mint bérbeadó részéről a Ltv. és a 11/2007. (VI. 8.) számú rendelet keretei között.

4. Szociális ellátásokkal kapcsolatos hatáskörök:

Dönt I. fokon a Pécel Város Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális és gyermekjóléti ellátásokról szóló 8/2015. (II. 27.) önkormányzati rendeletében szabályozott

4.1. települési támogatásról és a rendkívüli települési támogatásról,

4.2. a köztemetésről,

4.3. a települési támogatásokkal összefüggő jogosulatlanul vagy rosszhiszeműen felvett ellátások tekintetében a visszafizetés részletekben történő teljesítésének engedélyezéséről, a részbeni vagy teljes elengedéséről,

4.4. a szociális alapszolgáltatások és gyermekjóléti alapszolgáltatások tekintetében a fizetendő térítési díj megállapításáról.

5. Beszerzésekkel, közbeszerzésekkel kapcsolatos hatáskörök:

Dönt az Önkormányzat beszerzéseiről, közbeszerzéseiről - értékhatártól függetlenül - a Pécel Város Önkormányzata beszerzési és közbeszerzési szabályzata rendelkezéseinek betartásával.

6. Költségvetéssel kapcsolatos hatáskörök:

6.1. Dönt a Pécel Város Önkormányzata éves költségvetési rendelete bevételi és kiadási előirányzatainak módosításáról, valamint a bevételi és kiadási előirányzatok átcsoportosításáról az - Áht. 34. § (3) bekezdése és az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 36. § (1)-(3) bekezdése és a 43. § (2) bekezdése alapján a költségvetési kiadások kiemelt előirányzatai és kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

6.2. Dönt az Önkormányzat által nyújtott támogatások elszámolásával kapcsolatosan.

6.3. Pályázati eljárás mellőzésével - Pécel Város Önkormányzatának éves önkormányzati költségvetéséből nem vagy csak részben támogatott programokra, vagy alacsony (250.000 Ft alatti) forrásigényű, helyi kezdeményezésű programokra, rendezvényekre – kivéve az alapítványok támogatását – nyújt támogatást az éves költségvetési rendeletben biztosított polgármesteri keret előirányzat terhére.

7. Közneveléssel kapcsolatos hatáskörök:

7.1. A Pécel Város Óvodái intézményegységeivel összefüggő, a tavaszi, az őszi és a téli iskolai szünetek időtartamához igazodó nyitvatartási renddel kapcsolatos döntések meghozatala, az intézményvezető írásbeli kérelmének benyújtását követően.

7.2. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdése szerinti iskolai felvételi körzetek véleményezése.

8. Munkáltatói jogkör gyakorlásával kapcsolatos hatáskörök:

Gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzatnál munkaszerződés vagy munkaszerződés alapján foglalkoztatott egészségügyi szolgálati jogviszony hatálya alá tartozó foglalkoztatott munkavállalók tekintetében.

9. Településfejlesztési és településrendezési dokumentumok véleményezésével, valamint a településképi véleményezési eljárással kapcsolatos hatáskörök:

9.1. Véleményezi a közvetlenül szomszédos települési önkormányzatok által megküldött településfejlesztési és településrendezési dokumentumokat. Nyilatkozik, hogy részt kíván-e venni Pécel Város Önkormányzata az adott szomszédos települési önkormányzat településrendezési eszközeinek egyeztetési eljárásában.

9.2. Dönt a településrendezési eszköz tárgyalásos vagy állami főépítészi eljárásban történő lefolytatása esetén a beérkezett vélemények, javaslatok elfogadásáról vagy el nem fogadásáról, az el nem fogadás indokolásáról.

9.3. Lefolytatja a településképi véleményezési eljárást a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet vonatkozó előírásai szerint.

9.4. Kiadja a településképi véleményét a főépítész szakmai álláspontjára alapozva.

10. A Pécel név, valamint a Pécel Város Önkormányzata jelképeinek használatával kapcsolatos hatáskörök:

Dönt zászló-, címer- és településnév használattal kapcsolatban.

11. az útépítési érdekeltségi hozzájárulással kapcsolatos hatáskörök:

11.1. Kötelezi útépítési érdekeltségi hozzájárulás fizetésére az Önkormányzat illetékességi területén megépülő, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 31. § (1) bekezdése szerint alapvetően helyi lakossági érdeket szolgáló közút építésére (földút szilárd burkolattal való ellátására) létrejött együttműködésben részt nem vevő, de a közút használatában érdekelt, a közút mentén fekvő építési telek tulajdonjogával rendelkező természetes és jogi személyeket, illetve jogi személyiség nélküli gazdasági társaságokat, amennyiben az útépítési együttműködésben az érdekeltek több mint kétharmada részt vesz.

11.2. Dönt legfeljebb 36 havi részletfizetés vagy legfeljebb 36 havi fizetési halasztás engedélyezéséről az útépítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére a magánszemély kötelezett kérelmére.”

2. melléklet a 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez

7. melléklet
A Pénzügyi Bizottság feladat- és hatáskörei:

1. Véleményezi a pénzügyi, gazdálkodási tárgyú önkormányzati rendeletek, a Képviselő-testület szervezetével, működésével kapcsolatos önkormányzati rendeletek és a más bizottság feladat- és hatáskörébe egyértelműen be nem sorolható önkormányzati rendeletek tervezetét, vizsgálja azok gyakorlati érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására.

2. Ellenőrzi a költségvetési előirányzatok teljesítését.

3. Véleményezi és ellenőrzi a költségvetési beszámolókat, az éves költségvetési terveket, azok végrehajtását, az intézmények részére biztosított keretszámok elosztását és felhasználását, az Önkormányzatot érintő adókkal kapcsolatos tevékenységet.

4. Véleményezi önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaság alapítását, végelszámolását, a társaság működésének fontosabb kérdéseit.

5. Véleményezi és ellenőrzi önkormányzati intézmény alapítását, szervezeti átalakítását, összevonásának és megszűnésének indokoltságát.

6. Véleményezi az Önkormányzat által alapított közalapítvány létesítését, alapító okiratának költségvetési kihatással járó módosítását.

7. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, véleményezi az erre irányuló javaslatokat, ellenőrzi a hitelfelvételt.

8. Ellenőrzi a Polgármesteri Hivatal, valamint az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézmények gazdálkodását a belső ellenőrrel együtt, a polgármesterrel együttműködve összeállítja a vizsgálati szempontokat.

9. Vizsgálatot indít, tájékozódik, elemzést készít minden általa fontosnak tartott, az Önkormányzat költségvetését érintő pénzügyi kérdésben.

10. Figyelemmel kíséri és értékeli a költségvetési bevételek és kiadások alakulását - különös tekintettel a saját bevételekre -, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.

11. Közreműködik a költségvetés általános irányelveinek kidolgozásában, a költségvetés összeállításában, a pénzmaradványok elosztására vonatkozó döntés előkészítésében.

12. Véleményezi mindazokat az előterjesztéseket, amelyek döntési javaslatai a költségvetés kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítást igényelnek.

13. Ellenőrzi a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

14. Az Mötv. 120. §-a szerinti tárgykörökben végzett vizsgálatairól készült vizsgálati megállapításait a vizsgálat befejezését követően haladéktalanul közli a Képviselő-testülettel. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet, a vizsgálati jegyzőkönyvet észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek.

15. Figyelemmel kíséri és vizsgálja a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatában foglaltak érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására, állást foglal a szervezeti és működési szabályzat értelmezésével kapcsolatos vitában.

16. Képviselő és bizottsági tag felkérésére vizsgálja a bizottságok jogszerű működését.

17. Állást foglal a bizottságok közötti hatásköri összeütközések esetén.

18. Véleményezi a Képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyv kiigazításának kérését.

19. Véleményezi az Önkormányzat által alapított gazdasági társaságok első számú felelős vezetőinek foglalkoztatásával kapcsolatos kérdéseket.

20. Véleményezi az önkormányzati alapítású alapítványok létrehozására, az önkormányzati alapítású alapítványok, közalapítványok működésére vonatkozó javaslatokat, továbbá az Önkormányzatnak alapítványhoz, egyesülethez, társuláshoz vagy szövetséghez történő csatlakozására vonatkozó javaslatokat.

21. Ellenőrzi a Képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlásának érvényesülését.

22. Ellenőrzi más képviselő-testületekkel, a testvérvárossal, gazdasági szervezetekkel, pénzintézeti szervekkel kötött megállapodások jogszerűségét.

23. Kivizsgálja a polgármester, az alpolgármesterek, a képviselők vonatkozásában az írásban benyújtott etikai vonatkozású bejelentéseket, panaszokat, s ennek megfelelően intézkedést kezdeményez.

24. Vizsgálja a képviselő-testületi tagok jogainak érvényesülését és kötelezettségeinek teljesítését.

25. Véleményezi a polgármester illetményének emelésére irányuló előterjesztést és javaslatot tesz a polgármester juttatásainak megállapítására.

26. Véleményezi a polgármester éves szabadságolási tervét.

27. Ellátja a képviselők, a polgármester és a Képviselő-testület bizottságai nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozatainak nyilvántartásával és vizsgálatával kapcsolatos feladatokat.

28. Állást foglal a képviselők, a polgármester és a Képviselő-testület bizottságai nem képviselő tagjai összeférhetetlenségének, méltatlanságának kérdésében.

29. Véleményezi a Pécel Város Díszpolgára, valamint a Pécelért Díj kitüntető címek adományozására a Képviselő-testület részére a polgármester által benyújtott előterjesztést.

30. Véleményezi a költségvetési rendeletben elkülönített, helyi közérdekű tevékenységek, és szervezetek támogatására biztosított, pályázati úton felhasználható előirányzatok felhasználását, a kiírt pályázatokra benyújtott pályázatokat és az egyedi támogatási kérelmeket.

31. Véleményezi az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények, önkormányzati alapítású közalapítványok, gazdasági társaságok alapító okiratait és azok módosítását.

32. Véleményezi a helyi népszavazás elrendelésére irányuló előterjesztést.

33. Véleményezi a Péceli Polgármesteri Hivatal szervezeti és működési szabályzatát.

34. Véleményezi a lejárt határidejű határozatokról szóló beszámolót.

35. Véleményezi a más bizottság feladat- és hatáskörébe egyértelműen be nem sorolható témákat, előterjesztéseket.”

3. melléklet a 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez

8. melléklet
A Szociális Bizottság feladat- és hatáskörei

1. Véleményezi a szociális és gyermekjóléti ellátásokkal kapcsolatos, valamint az egészségügyi tárgyú önkormányzati rendeletek tervezetét, vizsgálja azok gyakorlati érvényesülését, szükség esetén javaslatot tesz azok módosítására.

2. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény rendelkezéseinek végrehajtását.

3. Figyelemmel kíséri a szociális és a gyermekjóléti intézmények szakmai és törvényességi működését, valamint a szociális ellátásokkal és szolgáltatásokkal összefüggő tevékenységeket.

4. Figyelemmel kíséri a szociális és a gyermekjóléti intézmények tevékenységét.

5. Véleményezi a Péceli Család- és Gyermekjóléti Szolgálat, valamint a Péceli Napsugár Bölcsőde intézményvezetői beosztásának ellátására vonatkozó pályázati kiírások tervezetét és véleményezi a beérkezett pályázatokat.

6. Véleményezi a szociális és a gyermekjóléti intézmények alapítására, működési rendjük meghatározására, átszervezésére, szerkezet-átalakítására tett előterjesztéseket, javaslatokat.

7. Figyelemmel kíséri a város egészségügyi ellátottságát, a gyógyító-megelőző egészségügyi ellátást végző háziorvosi, fogorvosi szolgálat működését, az orvosi ügyeletet, a védőnőket a munka-egészségügyi orvosi ellátást, a szerződött járóbeteg ellátást és a közegészségügy helyzetét.

8. Ellenőrzi, hogy az egészségügyi alapellátás működéséhez szükséges tárgyi feltételek rendelkezése állnak-e, hiányosság esetén kezdeményezi azok megszüntetését.

9. Figyelemmel kíséri az egészségügyi ellátórendszer tevékenységének színvonalát, és az ahhoz kapcsolódó lakossági észrevételeket.

10. Javaslatot tesz a szociális és az egészségügyi ágazat költségvetési előirányzatára, figyelemmel kíséri a költségvetés végrehajtását, a szociális támogatásokra és ellátásokra biztosított előirányzatok időarányos felhasználását.

11. Véleményezi a megüresedő háziorvosi, házi gyermekorvosi, az alapellátást biztosító fogorvosi praxisra kiírt pályázatra benyújtott pályázatokat, vagy véleményezi praxisátadás esetén az előszerződéseket.

12. Szakmailag véleményezi a város egészségügyi ellátásának fejlesztésére irányuló kezdeményezéseket.

13. Véleményezi a háziorvosi körzethatárok kialakítására és módosítására vonatkozó előterjesztéseket.

14. Véleményezi a Képviselő-testület döntése előtt az egészségügy területén dolgozó közalkalmazottak nagyobb csoportját érintő intézkedések tervezetét.

15. Kapcsolatot tart a mozgáskorlátozottak, vakok egyesületeivel, a szociális és egészségügyi ellátásban résztvevő karitatív szervezetekkel, közreműködik a hajléktalanokról, szenvedélybetegekről való gondoskodásban, szociális vagy egészségügyi témájú rendezvényeket szervez.

16. Javaslatot tesz a város szociális és egészségügyi ellátó rendszerének bővítésére, fejlesztésére.

17. Véleményezi a Helyi Esélyegyenlőségi Programot.

18. Véleményezi a bölcsődei felvételi kérelmek elutasítása miatt benyújtott fellebbezés elbírálására irányuló döntési javaslatokat. 19. Véleményezi a Pécel Város Önkormányzatának oktatási és nevelési, valamint szociális ellátást biztosító intézményeiben élelmezési szolgáltatás biztosítására irányuló feladat ellátására irányuló eljárásokban a Képviselő-testület által tágyalandó döntési javaslatokat.”

4. melléklet a 12/2023. (V. 30.) önkormányzati rendelethez

10. melléklet
Az Önkormányzat kormányzati funkciói:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

013390

Egyéb kiegészítő szolgáltatások

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016020

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016030

Állampolgársági ügyek

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

031030

Közterület rendjének fenntartása

031050

Egyéb rendészeti, bűnüldözési tevékenységek

041110

Általános gazdasági és kereskedelmi ügyek igazgatása

041140

Területfejlesztés igazgatása

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041234

Közfoglalkoztatás mobilitását szolgáló támogatás (közhasznú kölcsönző részére)

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045110

Közúti közlekedés igazgatása és támogatása

045120

Út, autópálya építése

045130

Híd, alagút építése

045140

Városi és elővárosi közúti személyszállítás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

047120

Piac üzemeltetése

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

072312

Fogorvosi ügyeleti ellátás

074011

Foglalkozás-egészségügyi alapellátás

074012

Foglalkozás-egészségügyi szakellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081010

Sportügyek igazgatása

081043

Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081044

Fogyatékossággal élők iskolai, diáksport-tevékenysége és támogatása

082042

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082043

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

082044

Könyvtári szolgáltatások

083030

Egyéb kiadói tevékenység

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086030

Nemzetközi kulturális együttműködés

086090

Egyéb szabadidős szolgáltatás

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

102031

Idősek nappali ellátása

102032

Demens betegek nappali ellátása

104030

Gyermekek napközbeni ellátása családi bölcsőde, munkahelyi bölcsőde, napközbeni gyermekfelügyelet vagy alternatív napközbeni ellátás útján

104035

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

106010

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107016

Utcai szociális munka

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

107053

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás