Sülysáp Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2006. (IV. 24.) önkormányzati rendelete

az Intézményfejlesztési Alapról

Hatályos: 2013. 05. 01- 2018. 12. 31
Az Önkormányzat az 1949. évi XX. Törvény 44/A. § (2) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, a település alapellátását szolgáló intézményhálózat kapacitásának a település lakóövezeteinek fejlődésével és lélekszámának növekedésével párhuzamos fejlesztésére, a fellépő igények elvárható szinten történő kielégítésére Intézményfejlesztési Alap néven a költségvetésén belül külön kezelt pénzügyi alapot kíván létrehozni. Az Alap bevételeit az ingatlanfejlesztők által az e rendeletben meghatározott szabályok szerint befizetett pénzügyi hozzájárulások képezik. Az Alapban akkumulált összeg felhasználásáról az Önkormányzat általában az éves, illetve a több éves kihatással járó fejlesztési tervek készítésével egyidejűleg, kivételes esetben rendkívüli költségvetés-módosítással dönt, azonban az Alap bevételei más költségvetési kiadások fedezésére nem csoportosíthatók át.
A bevezetésben megfogalmazott célok teljesítése érdekében, az ott megfogalmazott elvek alapján az Önkormányzat az alábbi Rendeletet (továbbiakban Rendelet) alkotja:  

1. §

Az Önkormányzat a település alapellátását szolgáló intézmények fejlesztési (felhalmozási, beruházási) forrásainak megteremtéséhez Intézményfejlesztési Alapot (továbbiakban Alap, rövidített néven IFA) hoz létre. Az Alapból finanszírozható feladatok:
⦁ alapfokú nevelési-oktatási intézmények fejlesztése
⦁ a terhesgondozás, az anya- és csecsemőgondozás intézményeinek fejlesztése
⦁ gyermekvédelmi szolgálat tárgyi feltételeinek fejlesztése
⦁ háziorvosi, házi gyermekorvosi szolgálat intézményeinek fejlesztése
⦁ közművelődési intézmények fejlesztése
2. §

(1) Az Alapot az önkormányzat költségvetésén belül elkülönítetten kezelt (cél) tartalékként kell működtetni, abból kiadásokat teljesíteni csak a Rendeletben meghatározott célokra, az éves költségvetési rendeletben meghatározott ütemezéssel, a képviselőtestület határozatával szabad.
(2) Az Alap számláján felhalmozott összegek legkedvezőbb feltételek melletti lekötéséről és/vagy befektetéséről a képviselőtestület a Pénzügyi Bizottság javaslata alapján dönt. Ezt a döntést legfeljebb éves időközönként felül kell vizsgálni.
(3) Az Alapba befizetendő hozzájárulás (továbbiakban hozzájárulás) összegét az Önkormányzat első ízben a Rendelet elfogadásával egyidejűleg ezt követően pedig az éves költségvetési rendelet megalkotása során állapítja meg.
(4) A hozzájárulás alapösszege 350.000.-Ft / új építési telek.
3. §

(1) Hozzájárulás fizetésére kötelezett minden ingatlantulajdonos, aki a település közigazgatási területén új építési telket alakít ki, függetlenül a kialakítás műszaki és jogi megoldásától. Az 1.000 m2 feletti területű telek esetében minden megkezdett újabb 500 m2 után a hozzájárulás összege (az alapösszegre számított) 30%-kal nő.
(2) A hozzájárulást egy összegben kell megfizetni, arra részletfizetési kedvezmény nem adható.
(3) Több tulajdonos esetén a kötelezettség a tulajdonostársakat egyetemlegesen terheli. 
(4) A fizetési kötelezettséget átruházott hatáskörben a polgármester írja elő egyedi határozatban. Az ezzel kapcsolatos önkormányzati hatósági ügy során – az e rendeletben foglalt eltérésekkel – a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény előírásait kell megfelelően alkalmazni.
4. §

A hozzájárulás megfizetésére az Önkormányzat legkésőbb az első tulajdonosváltásig haladékot adhat. Tulajdonosváltásnak kell tekinteni minden, az ingatlan-nyilvántartásban átvezetésre kerülő, a tulajdonosi kört, vagy jogosultságot érintő változást, függetlenül annak jogcímétől, illetve pénzügyi vonatkozásaitól. 
5. §

(1) Amennyiben a kötelezett élni kíván a halasztott fizetés lehetőségével, az Önkormányzattal kötött kétoldalú szerződésben megállapodnak abban, hogy legkésőbb a 4. §-ban megjelölt esedékességgel vállalja a hozzájárulás megfizetését. 
(2) A polgármester a Rendelet alapján – külön képviselőtestületi felhatalmazás, vagy döntés nélkül - jogosult ezt a szerződést az Önkormányzat képviseletében aláírni.   A szerződés ingatlan-nyilvántartási bejegyzéséért a jegyző a felelős.
(3) A Szerződésben alap-követelésként a szerződéskötés időpontjában hatályos hozzájárulás összegét kell beállítani, késedelmi pótlékként fizetendő járulékként pedig a szerződés keltétől a tényleges megfizetés időpontjáig terjedő időszakra eső jegybanki alapkamatot kell kikötni.
(4) A hozzájárulás, illetve járulékai, (továbbiakban együttesen: kötelezettség) megfizetésének biztosítása céljából az Önkormányzat az újonnan kialakított építési telekre (telkekre) a szerződés alapján az ingatlan-nyilvántartásba a kötelezettség összegének erejéig jelzálogjogot, ennek biztosítására pedig elidegenítési és terhelési tilalmat jegyeztet be. A bejegyzés kikötését a szerződésbe bele kell foglalni. A szerződés mintaszövegét a R. 2. sz. melléklete tartalmazza.
6. §

(1) Amennyiben a hozzájárulás befizetése, vagy a halasztott fizetésre vonatkozó szerződés megkötése a végleges telekalakítási engedély határozat jogerőre emelkedésétől számított 30 napon belül nem történik meg, az Önkormányzat jogosult a kialakított új ingatlanokra külön eljárás nélkül, a Rendeletre való hivatkozással építési tilalmat bejegyeztetni. Erre az engedélyesek figyelmét a telekalakítási engedély határozatban fel kell hívni.
(2) A hozzájárulás megfizetése a szerződésben meghatározott számlára való átutalással, vagy a Polgármesteri Hivatal pénztárába (a bevételi cél egyértelmű megjelölésével) való befizetéssel történhet.
(3) A befizetésről kiállított igazolás ellenében a polgármester – külön felhatalmazás nélkül - az elidegenítési és terhelési tilalmat törölteti az ingatlan-nyilvántartásból. A törlés iránti eljárás hivatalból indítandó, a korábbi kötelezettet ebben a tekintetben semmiféle hátrány nem érheti, további kötelezettség nem terheli.
7. §

Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően indított eljárásokban kell alkalmazni. A rendelet kihirdetéséről a hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel a jegyző gondoskodik.


Sülysáp, 2013. április 29.




                         Horinka László s.k.                                     Tóth Krisztina s.k.
                           polgármester                                                   jegyző