Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelete

Szentlőrinckáta Község Önkormányzata 2025. évi költségvetéséről

Hatályos: 2025. 06. 19- 2025. 10. 01

Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelete

Szentlőrinckáta Község Önkormányzata 2025. évi költségvetéséről

2025.06.19.

[1] A rendelet célja, hogy Szentlőrinckáta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Önkormányzat 2025. évi költségvetését elfogadja.

[2] Szentlőrinckáta Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat 2025. évi költségvetéséről következőket rendeli el:

1. A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed:

a) Szentlőrinckáta Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (a továbbiakban: Képviselő-testület) és bizottságára,

b) az önkormányzat költségvetési szervére,

c) a támogatásban részesített magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre.

2. A költségvetés előirányzatai

2. § A Képviselő-testület az önkormányzat – beleértve a költségvetési szervét – 2025. évi költségvetésének:

a)1 bevételi főösszegét 1.154.371.870 Ft-ban (1. melléklet)

b)2 kiadási főösszegét 1.154.371.870 Ft-ban (2. melléklet)

határozza meg.

3. Önkormányzat

3. § Az önkormányzat költségvetési bevételi előirányzatait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban az 3. melléklet tartalmazza. A kiadások összesen: 862.982.721 Ft.

a) Önkormányzat működési támogatása 189.601.235 Ft

b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel 26.878.848 Ft, amelyből

ba) egyéb működési célú támogatások bevételei államháztartáson belülről, (TB, munkaügyi közp.) 26.878.848 Ft

bb) felhalmozás célú támogatások bevételei államháztartáson belülről 0 Ft

c) közhatalmi bevételek 257.200.000 Ft

d) intézményi működési bevétel 15.630.000 Ft

e) Visszatérítendő támogatás 0 Ft

f) Működési célú átvett pénzeszköz 0 Ft

g) előző évi költségvetési maradvány 373.672.638 Ft

h)3 hosszú lejáratú hitelfelvétel pénzügyi vállalkozástól 100.000.000 Ft

4. § (1)4 Az önkormányzat költségvetési kiadási előirányzatait kötelező feladatok, önként vállalt feladatok és államigazgatási feladatok szerinti bontásban a 4. melléklet tartalmazza. Működési, felhalmozási kiadások: 962.982.721 Ft

a) személyi jellegű kiadások: 72.925.500 Ft

b) munkaadókat terhelő járulékok 9.480.315 Ft

c) dologi jellegű kiadások: 123.662.188 Ft

d) ellátottak pénzbeli juttatásai: 2.150.000 Ft

e) egyéb elvonások, befizetések (Szolidaritási hozzájárulás): 109.246.216 Ft

f) egyéb működési célú kiadások (pe. átad.): 274.600.967 Ft

g) tartalék: 10.000.000 Ft

h) intézményi beruházás: 188.874.376 Ft

i) felújítások: 0 Ft

j) felhalmozási célú garancia- és kezességvállalásból származó kifizetés államháztartáson kívülre

k) ÁH-n belüli megelőlegezések visszafizetése: 6.026.615 Ft

(2) A helyi önkormányzat nevében végzett felhalmozási és felújítási kiadásokat 5. melléklet tartalmazza.

a) beruházási kiadások beruházásonként

aa)5 épület, építmény, létesítése 188.874.376 Ft

ab) egyéb tárgyi eszköz beszerzése, létesítése 0 Ft

b) felújítási kiadások felújításonként 0 Ft (épület, építmény felújítás)

c) felhalmozási célú garancia- és kezességvállalásból származó kifizetés államháztartáson kívülre 0 Ft

(3) A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásai, szociális, rászorultság jellegű ellátásai a 6. melléklet tartalmazza:

a) Települési támogatás 800.000 Ft

b) Temetési segély 250.000 Ft

c) Köztemetés 1.100.000 Ft

5. § A képviselő-testület az önkormányzat 2025. évre összesített létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg, melyet a 7. melléklet tartalmaz.

a) Átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 9 fő.

b) Közfoglalkoztatottak 2 fő.

6. § Közvetett támogatások, kedvezmények összegét a 8. melléklet tartalmazza.

7. § Az állami támogatások bemutatását jogcímenként a 9. melléklet mutatja be.

8. § Felhalmozási kiadások és bevételek mérlegét a 10. melléklet tartalmazza.

9. § Működési célú folyó bevételek és működési célú folyó kiadások mérlegét a 11. melléklet tartalmazza.

10. § Központi irányítószervi támogatások folyósítását 12. melléklet tartalmazza.

11. § A 2025. évi előirányzat felhasználási ütemtervet a 13. melléklet tartalmazza.

12. § A Képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (2) bekezdés g) pontja alapján az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségei, valamint az Áht. 24. § (4) bekezdés b) pontja alapján a több éves kihatással járó kötelezettségei számszerűsítését évenkénti bontásban és összesítve e rendelet 14. melléklet szerint hagyja jóvá.

13. § Az önkormányzat adósságállományát 15. melléklet tartalmazza. Az önkormányzatnak adósságállománya, illetve adósságot keletkeztető ügylete nincs.

14. § Tervszámoknak megfelelően a költségvetési évet követő három év tervezett bevételi előirányzatainak és kiadási előirányzatainak keretszámait főbb csoportokban tartalmazza a 20. melléklet. A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatát, valamint költségvetési szerve költségvetését – rendeletének módosításával – képviselő-testületi döntéssel megváltoztathatja.

4. Szentlőrinckátai Gesztenyefa Óvoda és Konyha

15. § A Képviselő-testület a Gesztenyefa Óvoda, mint önállóan működő költségvetési szerv 2025. évi költségvetési bevételek és kiadások főösszegét 191.389.149 forintban határozza meg, amely kötelező és önként vállalt feladatok megbontásban a 16. melléklet, 17. melléklet tartalmazza.

16. § A képviselő-testület a Szentlőrinckátai Gesztenyefa Óvoda és Konyha, mint önállóan működő költségvetési szerv 2025. évi bevételi előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:

a) Központi irányítószervi támogatás 166.016.543 Ft

b) Szolgáltatások ellenértéke 1.000.000 Ft

c) Intézményi ellátási díjak 8.000.000 Ft

d) Kiszámlázott ÁFA 2.430.000Ft

e) ÁFA visszatérülés 13.635.000 Ft

f) előző évi költségvetési pénzmaradvány működési célú igénybevétele 307.606 Ft

17. § A Szentlőrinckátai Gesztenyefa Óvoda és Konyha, mint önállóan gazdálkodó költségvetési szerv 2025. évi kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:

a) működési költségvetés: 191.389.149 Ft

aa) személyi jellegű kiadások: 92.944.600 Ft

ab) munkaadókat terhelő járulékok: 12.082.798 Ft

ac) dologi jellegű kiadások: 86.361.751 Ft

ad) egyéb működési célú kiadások: 0 Ft

b) felhalmozási költségvetés, beruházások: 0 Ft

18. § A képviselő-testület a Szentlőrinckátai Gesztenyefa Óvoda és Konyha, mint önállóan működő költségvetési szerv 2025. évi – közfoglalkoztatottak nélküli – a létszám-előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg: Átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám – 12 fő.

19. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2024. évi pénzmaradványát a 2025. évi költségvetés feladatai finanszírozásába bevonja, figyelemmel az Áht. erre vonatkozó előírásaira is, a zárszámadási rendeletével hagyja jóvá.

(2) Az intézményi pénzmaradvány-elszámolás során az önkormányzatot illeti meg

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) meghatározott célra rendelkezésre bocsátott – áthúzódó, pénzügyi teljesítés nélküli – összegek maradványa.

(3) Az előző évi Képviselő-testület által jóváhagyott pénzmaradvány összegével az intézmény költségvetését a Képviselő-testület módosítja.

20. § (1) A Képviselő-testület az előre nem látható feladatok, az évközi többletigények, valamint az elmaradó bevételek pótlására az Áht. 23. § (3) bekezdése alapján általános tartalékot, a várható feladatok évközi biztosítására tartalékot képez.

(2) A Képviselő-testület a tartalék összegét 10.000.000 Ft-ban határozza meg, melyből az általános tartalék 2.505.227 Ft, céltartalék 7.494.773 Ft a rendelet 18. melléklete tartalmazza.

21. § (1) A költségvetés végrehajtása során támogatás kizárólag bejegyzett szervezet részére nyújtható. A rendeletben szereplő támogatások folyósítására kizárólag támogatási megállapodás alapján kerülhet sor. A megállapodásban rögzíteni kell:

a) a támogatás összegét,

b) a támogatás célját,

c) a rendeltetésszerű felhasználási kötelezettséget,

d) az éves – december 31-ei – elszámolási kötelezettséget,

e) a támogató ellenőrzési jogosultságát,

f) az előírt szöveges beszámolási kötelezettséget,

g) beszámolási kötelezettség elmaradása és a nem cél szerinti felhasználás következményét,

h) amit jogszabály kötelező elemként előír.

(2) A támogatott kérésére a polgármester az elszámolási határidőt egy alkalommal, maximum 6 hónappal meghosszabbíthatja.

(3) A támogatási megállapodás elkészítéséről, valamint az átadott pénzeszköz célirányos felhasználásának ellenőrzéséről, dokumentálásáról, a felhasználást igazoló bizonylatmásolatok őrzéséről a PH ágazatilag illetékes köztisztviselője gondoskodik.

(4) Az ellenőrzés kiterjed arra, hogy a támogatást az igényelt és jóváhagyott célra, a rendelkezésre bocsátott támogatás tárgyában megkötött támogatási megállapodásban foglaltakkal összhangban, határidőben használták fel.

(5) Amennyiben az önkormányzati támogatás kedvezményezettje a támogatást nem célirányosan használta fel, a támogatás teljes összegét köteles az önkormányzat számlájára visszautalni.

(6) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő szervezetek, személyek részére újabb támogatás csak az elszámolást követően folyósítható.

(7) Az elszámoláshoz csatolni kell a támogatás felhasználását igazoló számláknak, egyéb számviteli bizonylatoknak szabályszerűen hitelesített másolatait, melyekre a támogatott rávezeti, hogy azt kizárólag a támogatási megállapodásban szereplő cél megvalósítására kapott támogatás elszámolására használta fel. E feltételt a támogatási megállapodásban rögzíteni kell. A szervezetek támogatásait a 19. melléklet tartalmazza.

5. A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos feladatok

22. § (1) Az éves költségvetést

a) az alapító okiratokban előírt, vagy engedélyezett, valamint az intézményi költségvetési alapokmányokban és a szervezeti és működési szabályzatban részletezett feladatkörökben és kötelezettségek mellett,

b) a szakmai hatékonyság és gazdaságosság, a vagyon rendeltetésszerű használata következményeinek érvényesítésével,

c) a gazdálkodási és számviteli, továbbá a belső ellenőrzési előírások betartásával kell végrehajtani.

(2) A költségvetési szerv minden pénzmozgásról köteles elszámolni. A költségvetési szerv minden költségvetési bevétele és költségvetési kiadása költségvetésük részét képezi.

(3) A költségvetési szerv vezetője felelős az alapító okiratban előírt tevékenységek jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő ellátásáért, a költségvetési szerv gazdálkodásában a szakmai hatékonyság és a gazdaságosság követelményeinek érvényesítéséért, a tervezési, beszámolási, információszolgáltatási kötelezettség teljesítéséért, annak teljességéért és hitelességéért, a gazdálkodási lehetőségek és a kötelezettségek összhangjáért, az intézményi számviteli rendért, a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés, valamint a belső ellenőrzés megszervezéséért és hatékony működéséért.

(4) Az intézményvezetőt fegyelmi felelősség terheli az intézmény gazdálkodásáért. A rendeletben foglalt kiemelt kiadási előirányzatok túllépése, vagy a rendelet szabályainak be nem tartása munkáltatói fegyelmi intézkedést vonhat maga után.

(5) Az intézmény a részére engedélyezett létszám – álláshely – keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani. Az intézménynél nyugdíjas tovább foglalkoztatás és üres állás betöltése csak az intézményvezető írásbeli előterjesztésére, a Polgármester előzetes véleményének kikérését követően történhet.

(6) Az intézmény az egyes foglalkoztatási formákra álláshelyenként tervezett előirányzatot túllépheti, mely nem eredményezheti a költségvetésben tervezett összes személyi juttatás kiemelt előirányzat túllépését.

(7) Az intézménynél rendkívüli munkavégzés, készenléti, helyettesítési díj elszámolására, kifizetésére átalány alkalmazásával jogszabály eltérő rendelkezése hiányában nem kerülhet sor.

(8) A tartósan távol lévő dolgozó helyettesítésére olyan dolgozó vehető fel, akinek bérét az intézmény saját költségvetése terhére biztosítja. Megbízási díj saját dolgozó részére történő fizetésére az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 51. § (2) bekezdésében foglalt szabályainak megfelelően kerülhet sor.

(9) A költségvetési szerv köteles a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályzatokat a mindenkor hatályos központi szabályozás figyelembevételével elkészíteni, vagy a szükséges módosításokat végrehajtani.

6. Az előirányzatok feletti jogosultsággal és a költségvetés módosításával kapcsolatos rendelkezések

23. § (1) E rendelet keretein belül az Önkormányzat és az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szerv a költségvetési előirányzataik felett teljes jogosultsággal bírnak.

(2) Az Önkormányzat és költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben módosíthatók.

(3) Az Önkormányzat és az Önkormányzat fenntartásában működő költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzat fő összegének módosítását – az intézményi költségvetés bevételi főösszegét meghaladó többletbevételből – saját hatáskörében kezdeményezheti. Kiemelt bevételi jogcím többletteljesítése esetén – amíg más bevételi jogcím teljesítése nem éri el az előirányzatot – a költségvetési főösszeg csak szerződés alapján, meghatározott célra átvett pénzeszközökkel emelhető.

(4) A költségvetési szerv a kiemelt előirányzaton belül a részelőirányzatokkal a jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan gazdálkodik. A kiemelt előirányzatok között átcsoportosíthat, úgyhogy a kiadási főösszeg nem változhat.

(5) A Polgármester a kiemelt előirányzaton belül a részelőirányzatokkal a jogszabályi előírások figyelembevételével önállóan gazdálkodhat.

(6) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy rendkívüli esetben két testületi ülés között, hatáskörében eljárva a költségvetési szabályoknak megfelelően utólagos tájékoztatási kötelezettség mellett – maximum 1.000.000.- Ft – keretösszegig döntsön.

(7) Az általános tartalék felhasználása a Képviselő-testület hatásköre. A Képviselő-testület jogosult az általános tartalékra vonatkozó átcsoportosításról, előirányzat módosításról dönteni.

(8) A Képviselő-testület június 30-i és december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.

24. § Az állami támogatásban részesülő intézmény a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében az intézmény köteles olyan nyilvántartást vezetni, amelyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.

25. § A költségvetés kiadási előirányzatai között nem tervezett, év közben felmerülő kiadási szükségletek a pénzügyi fedezet megteremtéséig ideiglenesen sem finanszírozhatók. Az Ávr. 36. § (1)-(3) bekezdésében szabályozott különleges esetek e szabály alól kivételt képeznek.

26. § A Képviselő-testület a Szentmártonkáta Közös Önkormányzati Hivatal Szentlőrinckátai Kirendeltségén dolgozó köztisztviselők esetében az alábbiakat határozza meg:

a) köztisztviselői illetményalap 46.380 Ft

b) köztisztviselők cafetéria juttatás kerete 231.900.-Ft/év/fő.

7. Készpénzben történő kifizetések

27. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzatnál a kiadások készpénzben történő kifizetését az alábbi esetekben engedélyezi:

a) jogszabályban meghatározott szociális vagy gyermekvédelmi pénzbeli ellátás,

b) ellátottak részére személyi térítési díj visszafizetése,

c) ellátottak egyéb pénzbeli juttatása,

d) személyi juttatás körében,

da) közfoglalkoztatottak személyi juttatása,

db) fizetési előleg felvétele,

dc) alkalmazottak munkába járási költségtérítése,

e) készpénzelőleg felvétele,

f) alkalmazottak belföldi kiküldetése,

g) jogcímtől függetlenül 100.000 Ft bruttó összegig terjedő kifizetés

(2) A készpénzfizetések esetén az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény rendelkezéseit figyelembe kell venni.

8. Leltározási rendelkezések

28. § (1) A költségvetési évről december 31-ei fordulónappal elkészített könyvviteli mérlegben kimutatott eszközöket, és forrásokat mérlegsoronként minden évben leltározni kell és leltárral kell alátámasztani.

(2) Amennyiben a tulajdon védelme megfelelően biztosított és ellenőrzött, valamint az önkormányzati költségvetési szerv az eszközökről és az azok állományában bekövetkezett változásokról folyamatosan részletező nyilvántartást vezet mennyiségben, és értékben, akkor a leltározást elegendő legalább három évenként végrehajtani.

29. § A rendelet rendelkezéseit 2025. január 1-jétől kell alkalmazni.

30. §6

31. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez7

Szentlőrinckáta Önkormányzat 2025. évi bevételei mindösszesen

1. melléklet

Sor-
szám

Rovat megnevezése

Rovat
száma

Kötelező feledat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

1

Helyi önkormányzatok általános támogatása

B111

24 988 995

2

Egyes köznevelési feladatok támogatása

B112

115 424 150

3

Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

B1131

2 344 920

4

Gyermekétkeztetési feladatok támogatása

B1132

42 417 170

5

Kulturális feladatok támogatása

B114

4 426 000

6

Kiegészítő állami támogatások

B115

0

7

TB. Finanszírozási bevételek,közfogl,

B16

26 878 848

8

Működési célú támogatások

B1

216 480 083

9

Fejezeti kezelésű EU-s program felhalm.bevétel

B25

0

10

Felhalmozási célú támogatások

B2

0

11

Magánszemélyek kommunális adója

B341

3 200 000

12

Vagyoni tipusú adók

B34

3 200 000

13

Iparűzési adó

B3512

253 000 000

14

Gápjárműadó helyi önkorm.-nál maradó rész (40%)

B354

15

Termékek és szolgáltatások adói

B35

253 000 000

16

Pótlék, bírság,talajterhelési díj

B363

1 000 000

17

Egyéb közhatalmi bevételek

B36

1 000 000

18

Közhatalmi bevételek összesen:

B3

257 200 000

19

Szolgáltatások ellenértéke, munkahelyi étk.

B402

2 000 000

2 000 000

20

Közvetített szolgáltatások,térítési díjak

B403

8 000 000

21

Intézményi ellátási díjak

B405

8 000 000

22

Tulajdonosi bevételek

B404

4 200 000

4 200 000

23

Kiszámlázott általános forgalmi adó

B406

4 860 000

675 000

24

Kamatbevétel,ÁFA visszatérülés

B408

13 635 000

25

Egyéb működési bevételek

B411

0

26

Működési bevételek

B4

40 695 000

6 875 000

27

Felhalmozási bevétel

B62

28

Visszatérítendő támogatás

B6

0

29

Hosszú lejáratú hitel felvétele pénzügyi vállalk.-tól

B8111

100 000 000

30

Előző évi költségvetési maradvány igénybevétele

B8131

373 980 244

31

Intézmény finanszírozás

B814

166 015 543

32

Költségvetési bevételek összesen:

1 154 370 870

6 875 000

2. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez8

Szentlőrinckáta önkormányzat mindösszesen 2025. évi kiadásai

2. melléklet

Sor-
szám

Rovat megnevezése

Rovat
száma

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

1

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

K1101

118 326 204

2

Normatív jutalmak

K1102

6 225 296

3

Helyettesítés, ügyelet

K1104

4 500 000

4

Jubileumi jutalom

K1106

2 503 500

5

Béren kívüli juttatások

K1107

0

6

Közlekedési költségtérítés

K1109

800 000

7

Jubileumi jutalom

K1110

0

8

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

K1112

0

9

Egyéb munkaviszonyra irányuló jogviszony

K1113

240 000

10

Foglalkoztatottak személyi juttatásai (=)

K11

132 595 000

11

Választott tisztségviselő juttatásai

K121

24 355 100

12

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások

K122

0

13

Állományba nem tartozók tiszteletdíja

K123

8 920 000

14

Külső személyi juttatások összesen

K12

33 275 100

15

Személyi juttatások (=)

K1

165 870 100

16

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

21 563 113

17

Szakmai anyagok beszerzése

K311

5 363 700

18

Üzemeltetési anyagok beszerzése

K312

12 559 102

19

Készletbeszerzés

K31

17 922 802

20

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

K321

2 200 000

21

Egyéb kommunikációs szolgáltatás

K322

950 000

22

Kommunikációs szolgáltatások összesen:

K32

3 150 000

23

Villamos energia

K3311

6 750 000

24

Gáz energia

K3312

5 100 000

25

Vízdíj

K3313

2 185 000

26

Közüzemi díjak összesen:

K331

14 035 000

27

Vásárolt élelmezés

K332

59 900 000

28

Bérleti és lízing díjak

K333

6 920 000

29

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások

K334

2 100 000

30

Közvetített szolgáltatások

K335

7 000 000

31

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

K336

48 096 850

32

Egyéb szolgáltatások

K337

13 352 590

33

Szolgáltatási kiadások

K33

151 404 440

34

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások (=)

K34

165 000

35

Működési célú előzetesen felszámított által. forg. adó

K351

35 496 696

36

Kiszámlázott ÁFA befizetés

K352

0

37

Egyéb különféle dologi kiadások

K355

1 885 001

38

Különféle egyéb dologi kiadások (=)

K35

37 381 697

39

Dologi kiadások (=)

K3

210 023 939

40

Ellátottak pénzbeni juttatása

K4

2 150 000

41

Elvonások és befizetések(szolidaritási hozzájárulás)

K502

109 246 216

42

Egyéb működési célú támogatások

K506

272 020 967

2 500 000

43

Civil szervezet támogatása

K512

2 580 000

2 580 000

44

Tartalékok

K513

10 000 000

45

Egyéb működési célú kiadások (=)

K5

393 847 183

5 080 000

46

Immateriális javak beszerzése, létesítése(szellemi termék)

K61

0

47

Ingatlanok beszerzése, létesítése

K62

148 719 981

48

Informatikai eszközök beszerzése, létesítése

K63

0

49

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, jármű

K64

0

50

Beruházási célú előzetesen felszám. általános forg. adó

K67

40 154 395

51

Beruházások (=)

K6

188 874 376

52

Ingatlanok felújítása

K71

0

53

Felújítási célú előzetesen felszámított ált. forgalmi adó

K74

0

54

Felújítások (=)

K7

0

55

Egyéb felhalmozási célú támogatások államházt. kívülre

K89

0

56

Egyéb felhalmozási célú kiadások (=)

K8

0

57

Állami megelőlegezés visszafizetése

K914

6 026 615

58

Központi irányítószervi támogatás folyósítása

K915

166 016 544

59

Költségvetési kiadások összesen:

K1-K9

1 154 371 870

5 080 000

Finanszirozás nélkül

988 355 327

ez a kiadási főösszeg

3. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez9

Szentlőrinckáta Önkormányzat 2025. évi bevételei

3. melléklet

Sor-
szám

Rovat megnevezése

Rovat
száma

Kötelező feledat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

1

Helyi önkormányzatok általános támogatása

B111

24 988 995

2

Egyes köznevelési feladatok támogatása

B112

115 424 150

3

Szociális és gyermekjóléti feladatok támogatása

B1131

2 344 920

4

Gyermekétkeztetési feladatok támogatása

B1132

42 417 170

5

Kulturális feladatok támogatása

B114

4 426 000

6

Kiegészítő állami támogatások

B115

7

TB. Finanszírozási bevételek,közfogl,

B16

26 878 848

8

Működési célú támogatások

B1

216 480 083

9

Fejezeti kezelésű EU-s program felhalm.bevétel

B25

10

Felhalmozási célú támogatások

B2

11

Magánszemélyek kommunális adója

B341

3 200 000

12

Vagyoni tipusú adók

B34

3 200 000

13

Iparűzési adó

B3512

253 000 000

14

Gápjárműadó helyi önkorm.-nál maradó rész (40%)

B354

15

Termékek és szolgáltatások adói

B35

253 000 000

16

Pótlék, bírság, talajterhelési díj

B363

1 000 000

17

Egyéb közhatalmi bevételek

B36

1 000 000

18

Közhatalmi bevételek összesen:

B3

257 200 000

19

Szolgáltatások ellenértéke

B402

1 000 000

1 000 000

20

Közvetített szolgáltatások(továbbszámlázás)

B403

8 000 000

21

Intézményi ellátási díjak

B405

22

Tulajdonosi bevételek

B404

4 200 000

4 200 000

23

Kiszámlázott forgalmi adó

B406

2 430 000

405 000

24

Kamatbevételek

B408

0

25

Egyéb működési bevételek

B411

26

Működési bevételek

B4

15 630 000

5 605 000

27

Visszatérítendő támogatás

B62

28

Felhalmozási bevételek

B6

0

29

Hosszú lejáratú hitel felvétele pénzügyi vállalk.-tól

B8111

100 000 000

30

Előző évi maradvány igénybevétele,bankbetét

B8131

373 672 638

31

Költségvetési bevételek összesen:

962 982 721

6 927 000

4. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez10

Szentlőrinckáta önkormányzat összesen 2025. évi kiadásai

4. melléklet

Sor-
szám

Rovat megnevezése

Rovat
száma

Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigazgatási feladat

1

Törvény szerinti illetmények, munkabérek

K1101

38 554 400

2

Normatív jutalmak

K1102

0

3

Helyettesítés

K1104

1 500 000

4

Béren kívüli juttatások

K1107

0

5

Közlekedési költség térítés.

K1109

0

6

Jubileumi jtalom

K1110

0

7

Foglalkoztatottak egyéb személyi juttatásai

K1112

0

8

Egyéb munkaviszonyra irányuló jogviszony

K1113

96 000

9

Foglalkoztatottak személyi juttatásai (=)

K11

36 660 800

10

Választott tisztségviselő juttatásai

K121

24 355 100

11

Munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban nem saját foglalkoztatottnak fizetett juttatások

K122

0

12

Állományba nem tartozók díja

K123

8 420 000

13

Külső személyi juttatások összesen

K12

32 775 100

14

Személyi juttatások (=)

K1

72 925 500

15

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

K2

9 480 315

16

Szakmai anyagok beszerzése

K311

4 313 700

17

Üzemeltetési anyagok beszerzése

K312

10 376 102

18

Készletbeszerzés

K31

14 689 802

19

Informatikai szolgáltatások igénybevétele

K321

2 160 000

20

Egyéb kommunikációs szolgáltatás

K322

800 000

21

Kommunikációs szolgáltatások összesen:

K32

2 960 000

22

Villamos energia

K3311

5 700 000

23

Gáz energia

K3312

5 100 000

24

Vízdíj

K3313

1 485 000

25

Közüzemi díjak összesen:

K331

12 285 000

26

Vásárolt élelmezés

K332

400 000

27

Bérleti és lízing díjak

K333

6 720 000

28

Karbantartási, kisjavítási szolgáltatások

K334

1 800 000

29

Közvetített szolgáltatások

K335

7 000 000

30

Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások

K336

46 716 850

34

Egyéb szolgáltatások

K337

12 457 590

35

Szolgáltatási kiadások

K33

87 379 440

36

Kiküldetések, reklám- és propagandakiadások (=)

K34

165 000

37

Működési célú előzetesen felszámított által. forg. adó

K351

18 317 946

38

Kiszámlázott ÁFA befizetés

K352

0

39

Egyéb különféle dologi kiadások

K355

150 000

40

Különféle egyéb dologi kiadások (=)

K35

18 467 946

41

Dologi kiadások (=)

K3

123 662 188

46

Ellátottak pénzbeni juttatása

K4

2 150 000

47

Elvonások és befizetések(szolidaritási hozzájárulás)

K502

109 246 216

48

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre

K506

272 020 967

2 044 000

49

Civil szervezetek támogatása

K512

2 580 000

2 580 000

50

Tartalékok

K513

10 000 000

51

Egyéb működési célú kiadások (=)

K5

393 847 183

4 624 000

52

Immateriális javak beszerzése, létesítése(szellemi termék)

K61

0

53

Ingatlanok beszerzése, létesítése

K62

148 719 981

54

Informatikai eszközök beszerzése, létesítése

K63

0

55

Egyéb tárgyi eszközök beszerzése, jármű

K64

0

56

Beruházási célú előzetesen felszám. általános forg. adó

K67

40 154 395

57

Beruházások (=)

K6

188 874 376

0

58

Ingatlanok felújítása

K71

0

59

Felújítási célú előzetesen felszámított ált. forgalmi adó

K74

0

60

Felújítások (=)

K7

0

0

61

Egyéb felhalmozási célú támogatások államházt. kívülre

K89

0

62

Egyéb felhalmozási célú kiadások (=)

K8

0

63

Állami megelőlegezés visszafizetése

K914

6 026 615

64

Központi irányítószervi támogatás folyósítása

K915

166 016 544

65

Költségvetési kiadások összesen:

K1-K9

962 982 721

4 624 000

5. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez11

Szentlőrinckáta község Önkormányzata

2025. évi Felhalmozási célú költségvetési kiadások (Ft) 5. melléklet

Címnév

Sor-
szám

Feladat megnevezése


1.

2.

3.

4.

I.

Felhalmozási kiadások

1.

Beruházási kiadások

13350

1.

Étkező kiviteli terv

5 270 500

11350

2

Bölcsőde 2019 évi, faluhaz 2020 évi engedélyes tervek

2 900 000

11350

3

Járda építés - Ady Endre utca

19 240 512

11350

4

Helyi építési szabályzat

0

11350

5

Építési hulladék elszállítás

0

11350

6

Szentlőrinckáta Község Önkormányzata tulajdonában lévő - 2255 Szentlőrinckáta, Dózsa György u. 48. szám alatti - általános iskolai étkező újjáépítése és bővítése (AKÜ ügylet kapcsolódik hozzá)

131 463 364

11350

7

Ingatlanvásárlás

30 000 000

Beruházási kiadások összesen

188 874 376

2.

Felújítási kiadások:

13350

1.

Polgármesteri hivatal villamossági, fűtés felújítása

0

13350

8

Útalap készítés

0

Önkorm.

2.

Civil szervezetek ingatlanának felújítás

0

Önkorm.

3.

Faluház lefolyó mosdó felújítás

0

Önkorm.

4.

Park felújítás, Trianon emlékmű létesítése

0

Önkorm.

5

Utakra forgalomcsillapítók telepítése

0

Önkorm.

6

Árkok felújítása, átereszek cseréje

0

Önkorm.

7

Utak kátyúzása

0

Felújítás összesen:

0

Mindösszesen:

188 874 376

10. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez12

Felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlege 2025. év

(Önkormányzati szinten) Ft

10. melléklet

Megnevezés



2025. évi előirányzat

2025. évi előirányzat

Felhalmozási célú önkorm.i támogatások

0

Beruházások

188 874 376

Egyéb felhalm.c.tám.bev. áh.n belülről

0

Felújítások

0

Immat. jav.,ingatlanok., egyéb tárgyi e.érték.

Egyéb felhalm.c.támog.áh.n belülre

0

Felhalm.c.visszat.tám.,kölcs.visszat.áh.n kívülről

0

Felhalm.c.visszat.támog.kölcs.,nyújt.áh.n kívülre

0

Egyéb felhalmozási célú átvett pénzeszk.

Egyéb felhalm.c.támog.áh.n kívülre

Előző évi maradvány igénybevétele

Felhalmozási célú tartalék

0

Hitelfevétel pénzintézettől

100 000 000

Összesen:

100 000 000

Összesen:

188 874 376

Hiány:

88 874 376

Többlet:

13. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez13

Szentlőrinckáta Önkormányzata

2025. évi előirányzat felhasználási ütemterve (Ft-ban)

13. melléklet

Bevétel megnevezése

Előirányzat

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

Önkormányzatok működési támogatásai (állami Tám.)

216 480 083

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

18 040 007

Közhatalmi bevételek (adók)

257 200 000

128 600 000

128 600 000

Működési bevételek

40 695 000

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

3 391 250

Felhalmozási bevétel,kölcsön

0

Hitelfelvétel pénzintézettől

100 000 000

100 000 000

Maradvány igénybevétele műk.célra,lekötött betét

373 980 244

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

31 165 020

Önkormányzat összesen:

988 355 327

52 596 277

52 596 277

181 196 277

52 596 277

52 596 277

52 596 277

52 596 277

152 596 277

181 196 277

52 596 277

52 596 277

52 596 277

Kiadás megnevezése

Előirányzat

Január

Február

Március

Április

Május

Június

Július

Augusztus

Szeptember

Október

November

December

Személyi juttatások

165 870 100

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

13 822 508

Munkáltatót terh.jár. és szoc.hozzáj. adó

21 563 113

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

1 796 926

Dologi kiadás

210 023 939

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

17 501 995

Ellátottak pénzbeli juttatásai

2 150 000

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

179 167

Egyéb műk.c.támog.áh.n belülre(iskola,)

272 020 967

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

22 668 414

Egyéb műk.c.támog.áh.n kívülre(civilek tám.)

2 580 000

1 290 000

1 290 000

Elvonások, befizetések(szolidaritási hozzáj.)

109 246 216

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

9 103 851

Műk.célú tartalék

10 000 000

2 505 227

7 494 773

Beruházások

188 874 376

27 560 012

30 000 000

31 314 364

Felújítások

0

Egyéb felhalm.c.támog.áh.n belül

0

Államháztartáson belüli megelőlegezés

6 026 615

6 026 615

Önkormányzat összesen:

988 355 327

71 099 476

65 072 861

65 072 861

66 362 861

92 632 873

67 578 088

65 072 861

95 072 861

66 362 861

103 881 998

65 072 861

65 072 861

15. melléklet a 3/2025. (II. 12.) önkormányzati rendelethez14

2025. évi költségvetés tervezett adósság állománya (Ft)

15. melléklet

Költségvetési kitekintő határozat 2025-2029 évek

Bevételek

2025

2026

2027

2028

2029

Helyi adóból származó bevétel

256 200 000

154 000 000

154 000 000

154 000 000

154 000 000

Önkormányzati vagyon és az önkormányzatot megillető vagyoni értékű jog értékesítésből, hasznosításból származó bevétel

0

0

0

0

0

Tulajdonosi bevétel

4 200 000

5 500 000

5 500 000

5 500 000

5 500 000

osztalék, koncessziós díj, hozambevétel

0

0

0

0

0

tárgyi eszköz és immat. javak, részvény, részesedés, vállaltat értékesítésből vagy privatizációból származó bevétel

0

0

0

0

0

bírság, pótlék és díjbevétel

1 000 000

500 000

500 000

500 000

500 000

kezesség-, illetve garancia vállalással kapcsolatos megtérülés

0

0

0

0

0

Bevételek összesen:

261 400 000

160 000 000

160 020 000

160 000 000

160 000 000

Adott évi saját bevétel 50 %-a

130 700 000

80 000 000

80 010 000

80 000 000

80 000 000

2025.évi adósságot keletkeztető ügyletek

2025

2026

2027

2028

2029

Hitel felvételéből származó tőketartozás XII.31-én

100 000 000

100 000 000

71 428 000

42 856 000

14 284 000

Kötvény kibocsátásból származó tőketartozás

0

0

0

0

0

Adósságot keletkeztető ügyletek összértéke:

100 000 000

100 000 000

71 428 000

42 856 000

14 284 000

Tárgyévi fizetési kötelezettség

2025

2026

2027

2028

2029

Tőkefizetési kötelezettség

0

28 572 000

28 572 000

28 572 000

14 284 000

Kamatfizetési kötelezettség

4 200 000

7 699 381

5 299 928

2 899 880

399 964

Adósságot keletkeztető ügyletek összértéke:

4 200 000

36 271 381

33 871 928

31 471 880

14 683 964

1

A 2. § a) pontja a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

A 2. § b) pontja a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 3. § h) pontját a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

4

A 4. § (1) bekezdése a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 3. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 4. § (2) bekezdés a) pont aa) alpontja a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 3. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 30. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

7

Az 1. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

8

A 2. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

9

A 3. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 4. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

11

Az 5. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

12

A 10. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

13

A 13. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (7) bekezdésével megállapított szöveg.

14

A 15. melléklet a Szentlőrinckáta Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (VI. 18.) önkormányzati rendelete 4. § (8) bekezdésével megállapított szöveg.