Halásztelek Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2016(VI.24.

egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2016. 06. 24- 2017. 06. 28

Halásztelek Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) a) pontjában, valamint az anyakönyvezésről szóló 2010. évi I. törvény 96.§-ának a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről az alábbi rendeletet alkotja.


Értelmező rendelkezések


1.   §


E rendelet alkalmazásában:

a)anyakönyvi esemény: a házasságkötés

b)hivatali helyiség: hivatali munkaidőben és munkaidőn kívül, a Márai Sándor Közművelődési Intézmény és Városi Könyvtár rendezvényterme, valamint kisebb események esetén lehet ennek Civilterme (továbbiakban házasságkötő-terem, melynek címe: Halásztelek, Szent László tér 1.);

c)hivatali munkaidő: az Önkormányzat Polgármesteri Hivatalának a Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.

d)Halásztelek közigazgatási területén lakóhellyel rendelkezők: e rendelet alkalmazása során Halászteleki lakóhellyel rendelkezőnek kell tekinteni a házasulandó párt, ha a házasulandó felek bármelyike Halásztelek közigazgatási területén életvitelszerűen él.


A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő

anyakönyvi események engedélyezésének szabályai


2. §


a)Anyakönyvi esemény hivatali munkaidőn kívül pénteki napon 13.00 órától 17.00 óráig, valamint szombati napon 11.00 órától 19.00 óráig terjedő időszakban tartható anyakönyvezésről szóló 2010. évi I. törvényben meghatározott munkaszüneti napok kivételével.

b)Hivatali helyiségen kívüli helyszínen az anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvi esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, továbbá a személyes adatok és az anyakönyvi alapiratok megfelelő védelme biztosított. Továbbá amennyiben az valamely épület szabadtéri területe rossz idő esetére, az esketésnek az épületben is megtarthatónak kell lennie.

c)Sem a hivatali helyiségen, sem a hivatali időn kívüli anyakönyvi esemény, a már jegyzőkönyvben előjegyzésbe vett anyakönyvi események lebonyolítását, nem veszélyeztetheti.

d)A hivatali munkaidőn kívül és a hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény engedélyezésére irányuló kérelem ügyében a jegyző esetenként, az anyakönyvvezetővel történt egyeztetést követően dönt.

e)A kérelmet írásban, a házasságkötési szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.


Az anyakönyvvezetőnek a szolgáltatási díjból járó díj


3. §


a)Az anyakönyvvezető minden év január 15. napjáig köteles nyilatkozni, hogy az adott naptári évben a hivatali munkaidőn kívül bonyolított anyakönyvi események során végzett munkája ellentételezéseként a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvényben meghatározott szabadidő kiadását kéri-e.

b)Amennyiben az anyakönyvvezető az (a) bekezdés szerinti nyilatkozatában úgy nyilatkozik, hogy a szabadidő helyett pénzbeli díjazásra tart igényt, úgy az anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként – a (c) bekezdésben foglalt esetet kivéve – bruttó 5000 forint összegű díjazás illeti meg.

c)Külső helyszínen bonyolított anyakönyvi esemény esetén eseményenként az anyakönyvvezetőt bruttó 18000 forint összegű díjazás illeti meg.


A szolgáltatási díj megfizetése


4. §


a)E rendelet alapján fizetendő szolgáltatási díjak – melyeket a rendelet 1. sz. melléklete tartalmaz – megfizetése az erre rendszeresített postautalványon történik, melyet az anyakönyvvezető az anyakönyvi esemény bejelentésekor ad át, és melyet az esemény napja előtt legkésőbb 8 munkanappal kötelesek megfizetni a szolgáltatást igénybe venni kívánók.

b)A szolgáltatási díj megfizetéséről a szolgáltatást igénybevevők részére a Polgármesteri Hivatal számlát állít ki.

c)Az anyakönyvi esemény lebonyolításáért befizetett díjat a felek akkor igényelhetik vissza, ha

a) az anyakönyvi eseményt annak megtartása előtt legalább 15 nappal írásban lemondják;

b) az anyakönyvi esemény megtartását a feleknek fel nem róható okból az azt igazoló okirat csatolásával írásban mondják le.


Záró rendelkezések


5. §


a)Ez a rendelet 2016. július 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi esemény iránti szándék bejelentése alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

b)A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, és az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatásért fizetendő díjak mértékéről szóló 20/2012. (XII.14.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.


Halásztelek, 2016. június 22.




Baloghné dr. Nagy Edit s.k.                                Szentgyörgyi József s.k.

                                       címzetes főjegyző                                                 polgármester



A rendelet kihirdetésre került:

Halásztelek, 2016. június 23.


Baloghné dr. Nagy Edit s.k.

    címzetes főjegyző

Mellékletek