Város Önkormányzat Polgármesterének 4/2021 (III.12.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Hatályos: 2021. 03. 12- 2021. 08. 31

Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2021 (III.12..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2021. évi költségvetéséről

Pomáz Város polgármestere a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I.29.) Kormányrendelet 1. §-ában kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel, a katasztrófavédelemről és a hozzákapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdése alapján Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A Rendelet hatálya kiterjed:

  • 1. a Képviselő-testületre és annak bizottságaira, tanácsnokaira
  • 2. a Polgármesteri Hivatalra,
  • 3. az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre,
  • 4. A Pomázi Zenekastély Kft-re, A Szerb Nemzetiségi Önkormányzatra az Önkormányzat tulajdonában lévő üzemeltetésre átadott vagyontárgyak vonatkozásában,
  • 5. Váci Tankerületi Központ által az Önkormányzat tulajdonában lévő vagyonkezelési szerződésben foglaltak alapján átadott vagyontárgyak vonatkozásában, továbbá
  • 6. az önkormányzat által megállapított támogatásokra és kedvezményezettjeire.

1. A költségvetés bevételei és kiadásai, költségvetési egyenleg

2. § (1) A Képviselő-testület a költségvetési rendelet címrendjét a Rendelet 1. számú melléklete szerint határozza meg.

(2) A Képviselő-testület a 2021. évi költségvetési mérleg főösszegének bevételi oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési bevételek összegét 2 669 765 800 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.

(2) A Képviselő-testület a 2021. évi költségvetési mérleg főösszegének kiadási oldalát, illetve a tárgyévi költségvetési kiadások összegét 2 669 765 800 Ft-ban állapítja meg e Rendelet 2. számú melléklete szerint.

(3) Az Önkormányzat kötelező és önként vállalt és államigazgatási feladatainak bevételi és kiadási előirányzatait a 3., 4., 5. számú melléklet tartalmazza.

3. § (1) Az önkormányzat 2021. évi költségvetési bevételeinek forrásonkénti összetételét a Rendelet 2. számú melléklete határozza meg.

(2) A működési bevételek egyenlege: 2 109 848 687 Ft, a felhalmozási bevételek összege pedig 159 647 285 Ft, a hitel-, kölcsönfelvétel pénzügyi vállalkozástól: 200 000 000 Ft, maradvány igénybevétele: 200 269 828 Ft, melyet a Rendelet 2. sz. melléklete határoz meg.

(3) Az önkormányzatot megillető normatív állami támogatások, kötött felhasználású normatív hozzájárulások előirányzatait jogcímenként a 28. számú melléklet mutatja be, melyeknek összege: 1 065 104 538 Ft. A Kormány 4/2021. (I. 14.) számú, a veszélyhelyzettel összefüggésben a huszonötezer főnél nem nagyobb lakosságszámú települési önkormányzatok támogatási programjáról című rendeletében döntött az iparűzési adó kieső bevételének visszapótlásáról, mellyel összefüggésben a korábbi tervek és a jelenleg számított iparűzési adó különbözete 210 000 000 Ft.

(4) A képviselő-testület által értékesítésre szánt ingatlanokat a 35. számú melléklet szerint fogadja el.

4. § (1) Az önkormányzat 2021. évi működési, fenntartási kiadási előirányzatait a Képviselőtestület a következők szerint határozza meg:

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Személyi juttatás

923 338 362

Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó

162 752 871

Dologi kiadások

748 738 288

Ellátottak pénzbeli ellátása

23 000 000

Elvonások és befizetések

0

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson belülre

6 105 000

Egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre

33 757 600

Tartalékok

220 738 581

Működési kiadási előirányzat csoport

2 118 430 702

5. § (1) Az önkormányzat felújítási és felhalmozási kiadásainak összege összesen 308 730 917 Ft

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Beruházási kiadások

303 290 165

Felújítások

5 440 752

Összesen

308 730 917

(2) A képviselő-testület a beruházások és a felújítások előirányzatait feladatonként, címenként az 10-11. számú mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

6. § Az önkormányzat finanszírozási kiadásainak összege 242 601 181 Ft

Jogcím

Összeg (Ft-ban)

Likviditási célú hitel törlesztése

200 000 000

Megelőlegezés visszafizetése

42 604 181

Összesen

242 604 181

2. Általános és céltartalékok

8. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat egyes feladatainak ellátásához a felhasználásra vonatkozóan célokhoz és feltételekhez kötött, valamint általános jellegű, e rendelet 34. számú melléklete szerint 220 738 581 Ft előirányzatot állapít meg.

(2) A tartalékokkal való rendelkezés (átcsoportosítás) jogát Pomáz Város Polgármestere (továbbiakban: Polgármester) gyakorolja. A Polgármester a céltartalékon jóváhagyott előirányzatokat jogosult átcsoportosítani a központi kezelésű feladatokra vagy a költségvetési intézmények részére.

9. § (1) Az önkormányzat 2021. évi hiteltörlesztésének részletezését a 9. számú melléklet mutatja be.

3. Költségvetési létszámkeret

10. § (1) Az önkormányzat összesített létszámkerete 240,8 .

(2) A képviselő-testület a köztisztviselői, közalkalmazotti, munkavállalói létszámkeretet a 36. számú melléklet szerint állapítja meg.

11. § A Képviselő-testület:

(1) Az önkormányzat működési és felhalmozási kiadásainak forrását mérlegszerűen a 6., 7. számú mellékletek szerint fogadja el.

(2) Az intézményfinanszírozás összege: 1 173 762 364 Ft, melyet a 8. számú melléklet szerint fogadja el.

(3) A stabilitási tervet a képviselő-testület a 9. számú melléklet szerint fogadja el.

(4) Az Európai Uniós forrásból megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 12. sz. melléklet szerint fogadja el.

(5) Az 13.-27. számú mellékletek az Önkormányzat és a költségvetési szervek és kiadásait részletesen, a kötelező, az önként vállalt és az államigazgatási feladatokat elkülönítetten tartalmazza.

(6) A Képviselő-testület a több éves kihatással járó kötelezettségek előirányzatait éves bontásban a 29. számú mellékletek szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait a tárgyévi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

(7) A Szolidaritási Alap bevételeit és kiadásait a 37. számú melléklet szerint fogadja el.

(8) A Közbiztonsági Alap bevételeit és kiadásait a 38. számú melléklet szerint fogadja el.

(9) A Környezetvédelmi Alap bevételeit is kiadásait a 39. számú melléklet szerint fogadja el.

12. § Az egyéb nem intézményi ellátások (települési támogatások) összege: 23 000 000 Ft, melyet a képviselő-testület az 2. számú melléklet szerint hagy jóvá.

4. A költségvetés készítésére, végrehajtására és módosítására vonatkozó szabályok

13. § (1) A költségvetési szerveknek a jóváhagyott éves költségvetés alapján, a vonatkozó jogszabályokban, valamint az alapító okiratunkban meghatározott követelmények, és feltételek érvényesítésével kell működniük és gazdálkodniuk a gazdaságosságra, a hatékonyságra és az eredményességre vonatkozó előírások, a gazdálkodási, számviteli szabályok maradéktalan betartása, és az ellenőrizhetőség szempontjainak biztosítása mellett.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza költségvetési szerveket a költségvetésben előírt bevételek beszedésére és a jóváhagyott kiadások teljesítésére.

(3) A költségvetési szerveknél a tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. Amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be, a tervezett kiadási előirányzatok nem teljesíthetők.

14. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a B11. Önkormányzatok működési támogatásai rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat és a B21. Felhalmozási célú önkormányzati támogatás rovaton megtervezett költségvetési bevételi előirányzat módosítására a K513. Tartalékok rovaton megtervezett költségvetési kiadási előirányzattal szemben.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az (1) bekezdésben megjelölt kivétellel a B1. Működési célú támogatások államháztartáson belülről, a B2. Felhalmozási célú támogatások államháztartáson belülről, a B6. Működési célú átvett pénzeszközök és a B7. Felhalmozási célú átvett pénzeszközök rovatain megtervezett költségvetési bevételi előirányzatok módosítására a bevételhez kapcsolódó célnak megfelelő költségvetési kiadási előirányzatok egyidejű módosításával.

(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra, valamint az általános és céltartalék terhére történő átcsoportosításra 50.000.000 Ft összeghatárig.

(4) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Önkormányzat átmenetileg szabad pénzeszközeit – ideértve a célhoz kötött, a felhasználásig átmenetileg szabad forrásokat is – az Önkormányzat számlavezető pénzintézeténél betétként lekösse, valamint a Magyar Államkincstárnál a Magyar Állam által kibocsátott állampapírt vásároljon a Magyar Államkincstárnál nyitott és vezetett értékpapírszámlájára.

15. § (1) A képviselő-testület felhatalmazza a költségvetési szerv vezetőjét, hogy az eredeti vagy a módosított előirányzatán felül teljesített költségvetési bevételét felhasználja a költségvetési bevételi és a költségvetési kiadási előirányzatok módosítását követően a polgármester engedélyével.

(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a polgármester engedélyével.

(3) A feladat elmaradásából származó - személyi és dologi - megtakarítások felhasználására csak a képviselő-testület engedélyével kerülhet sor.

16. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazása alapján történt előirányzat módosításokról és előirányzat átcsoportosításokról és a költségvetési szervek saját hatáskör előirányzat módosításairól és átcsoportosításairól a polgármester a Képviselő-testületet a következő költségvetési rendeletmódosításkor tájékoztatja.

17. § (1) Az átmenetileg betöltetlen álláshelyekre jutó személyi juttatások előirányzatával úgy kell gazdálkodni, hogy az álláshely az év bármely időpontjában betölthető legyen.

(2) A helyi önkormányzat által irányított költségvetési szervek vezetői a költségvetésben jóváhagyott létszámkeretet képviselő-testületi jóváhagyás nélkül csak abban az esetben léphetik túl, ha 100% finanszírozási támogatást kapnak annak fedezetére.

(3) A költségvetési szervek, illetve az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság(ok) az általuk kezelt önkormányzati tulajdon üzemeltetésével összefüggően kötelesek – amennyiben önerő rendelkezésre áll – a megvalósítani kívánt feladatokhoz rendelt források bővítése érdekében a pályázati lehetőségekkel élni.

18. § (1) A költségvetési szervek feladatainak változását a képviselő-testület engedélyezi az alapító okirat egyidejű módosításával.

(2) A költségvetési szerveknél szakmai programok indításához, feladatmutatót érintő fejlesztéshez –amennyiben az alapító okiratban szerepel- a képviselőtestület előzetes hozzájárulása szükséges. A döntést megelőzően vizsgálni kell annak rövid és hosszabb távú költségvetési hatását.

(3) Amennyiben a (2) bekezdésben jelentkező feladatváltozást az intézményvezető előirányzatain belül biztosítani tudja, illetve további évekre a feladatváltozás bizonyíthatóan nem jár kiadási többlettel, akkor is köteles azt előzetesen a polgármesternek bejelenteni, aki a fenntartó nevében azt engedélyezi.

(4) A normatív állami hozzájárulásokat megalapozó feladatmutatók évközi változásáról a költségvetési szerv vezetője köteles az igénylésért felelős a Pomázi Polgármesteri Hivatal gazdasági vezetője részére adatot szolgáltatni.

(5) A költségvetési szervek vezetői felelősek a feladatmutatókhoz kötött állami normatív hozzájárulások igénylését megalapozó mutatószámok (létszám stb.) valóságtartalmáért, a normatív elszámolásokhoz szükséges dokumentumok helyességéért, valamint kötelesek a normatív támogatás alapját képező nyilvántartásokat naprakészen vezetni.

(6) A feladatmutató alapján működési támogatásban részesülő költségvetési szervek a tényleges mutatók szerint kötelesek elszámolni a kapott támogatással. A támogatás ellenőrizhetősége érdekében a költségvetési szervek kötelesek olyan nyilvántartást vezetni, melyből egyértelműen megállapítható a feladatmutató tényleges teljesülése.

(7) Amennyiben a költségvetési szerv a konkrét feladatmutatóhoz kapcsolódó támogatást az őt ténylegesen megilletőnél nagyobb mértékben veszi igénybe, akkor a meghaladó mérték zárolásra, a pénzmaradvány elszámolása kapcsán pedig elvonásra kerül.

19. § (1) A Képviselő-testület a társadalmi önszerveződő közösségek, sportegyesületek, alapítványok, egyházi közösségek stb. részére pénzbeli támogatást nyújt e Rendelet 7. §-a szerint

20. § (1) Az előző § szerinti támogatások folyósítására azt követően kerülhet sor, hogy a támogatott szervezetekkel/magánszemélyekkel (továbbiakban: támogatott) az Önkormányzat nevében a polgármester „Megállapodás” -t köt a támogatási összeg rendeltetésszerű felhasználásáról, valamint annak elszámolásáról.

(2) A Megállapodás megkötésének feltétele, hogy a támogatott írásban nyilatkozzon arról, hogy köztartozás nem terheli, illetve gazdálkodó és egyéb szervezetek felé fennálló tartozása nincs, valamint, hogy megfelel a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt feltételeknek.

(3) A támogatott lemondhat a megítélt támogatásról, a folyósított támogatást, illetve annak arányos részét pedig visszafizetni köteles, amennyiben az általa vállalt feladat objektív okból nem, vagy csak részben valósítható meg.

(4) A támogatás eltérő célra felhasználni, csak a megállapodás módosítását követően szabad.

(5) Amennyiben a támogatott az átvett támogatást vagy annak egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a Megállapodásban megjelölt programra, feladatra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatokat szolgáltatott, a támogatást az önkormányzat fizetési számlájára köteles egyösszegben visszafizetni.

(6) A támogatott szervek a megállapodásban rögzített határidőn belül, de legkésőbb a támogatás nyújtását követő év január 31-ig kötelesek a támogatást megítélő részére írásbeli beszámolót készíteni, csatolva a felhasználást igazoló bizonylatok hitelesített másolatát.

(7) A (6) bekezdés szerinti elszámolási kötelezettség teljesítésével, vagy a (3) és (5) bekezdés szerinti visszafizetési kötelezettség teljesítésével késedelembe esett támogatott részére további támogatás nem állapítható meg, illetve a már megállapított támogatás nem folyósítható.

5. A gazdálkodásra vonatkozó egyéb szabályok

21. § (1) A Képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 71. § (1) bekezdése alapján elrendeli, hogy az önkormányzati intézményhez önkormányzati biztost rendel ki, amennyiben az intézmény elismert, 30 napon túli tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának a 10 %-át.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzati biztos kirendeléséhez kapcsolódó jogkört a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságra ruházza át.

22. § (1) Amennyiben a Képviselő-testület, illetve az átruházott hatáskörben erre jogosult önkormányzati szerv ettől eltérően nem rendelkezik, a költségvetési szerv, a használatában lévő eszközök hasznosítása során az erre irányuló szerződésben köteles legalább az önköltségnek megfelelő mértékű ellenérték megfizetését előírni.

23. § (1) Az önkormányzati támogatási igénnyel járó pályázatok benyújtásához a képviselő-testület előzetes engedélye szükséges. Az olyan pályázatok benyújtására, melyek saját forrást nem igényelnek, vagy a szükséges sajátforrás rendelkezésre áll, de a következő évekre költségvetési kihatással járnak, a polgármester előzetes engedélye alapján kerülhet sor.

(2) Az önkormányzati pályázatokról, és azok önrészének mértékéről a képviselő-testület határozattal dönt.

24. § A Képviselő-testület az önkormányzati költségvetésben szereplő felújítások, és beruházások lebonyolításával a Pomázi Polgármesteri Hivatalt bízza meg.

25. § (1) Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. törvény 61. § (6) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján az önkormányzat a Pomázi Polgármesteri Hivatal köztisztviselői illetményalapját 2021. évben 52 000 Ft-ban állapítja meg, azzal, hogy a hivatal köztisztviselőinek alapilletménye, illetménykiegészítése és pótléka együttesen – a garantált bérminimumra kiegészítést követően – a 230.000.- Ft-ot el kell érje.

(2) A Pomázi Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztségviselőit megillető Cafeteria- juttatás éves összege 2021. évben - közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény (továbbiakban: Kttv.) 151. § (1) bekezdésével összhangban - 260.000.- Ft, amely összeg fedezetet biztosít a juttatásokhoz kapcsolódó közterhek megfizetésére is. A juttatás kizárólag SZÉP kártya juttatás formájában vehető igénybe.

(3) A Pomázi Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztségviselőit 2021. évben megillető - a Kttv. 234. § (3) bekezdése szerinti - illetménykiegészítés mértéke felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselők esetében az alapilletményének 30 %-a, az érettségi végzettségű köztisztviselők esetében az alapilletményének 20 %-a.

(4) A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 69. §. -ában foglalt illetménypótlék számítási alapja 2021. évben 20 000 Ft.

(5) Az Önkormányzat és intézményei által foglalkoztatottak részére bankszámlavezetés díjához a munkáltató havi: 1.000 Ft hozzájárulást biztosít.

(6) Az Önkormányzat által közvetlenül foglalkoztatott közalkalmazottak, valamint a Hétszínvirág Óvoda-Bölcsőde, a Pomázi Művelődési Ház és a Szociális Szolgáltató Központ által foglalkoztatottak részére bruttó 200.000.-Ft cafetéria juttatás kerül megállapításra, mely összeg kizárólag SZÉP kártya juttatás formájában vehető igénybe.

(7) Az intézmények és az önkormányzat költségvetésébe beépített éves nettó személyeként 30 000 Ft értékű jutalom az éves jutalomkeret alapját jelenti, kiosztására differenciáltan a nyújtott munkateljesítmény arányában kerülhet sor.

(8) A Pomázi Művelődési Ház és Könyvtár alkalmazottai részére eredményességi pótlékot biztosít az Önkormányzat, melynek mértéke havi bruttó 10 000 Ft.

26. § (1) A gazdálkodási jogkörök gyakorlása során a 200.000 Ft nettó értékhatárt el nem érő szóbeli kötelezettségvállalások esetében a Gazdasági Főosztályt legkésőbb a kötelezettségvállalást követő következő munkanapon írásban tájékoztatni kell.

(2) A kötelezettségvállalásra jogosultak a Képviselő-testület felhatalmazása nélkül éven túli kötelezettséget nem vállalhatnak. Nem minősül éven túli kötelezettség-vállalásnak a foglalkoztatási jogviszony létesítése, a közüzemi szerződések megkötése, valamint az olyan szerződés megkötése, ahol a kötelezettségvállaló a jogviszonyt legfeljebb 3 hónapos felmondási idővel, indokolás nélkül, a felmondáshoz kapcsolódó fizetési kötelezettség nélkül felmondhatja.

27. § (1) A polgármester az Áht. 87. és 91. §-aiban foglaltak szerint köteles az önkormányzat gazdálkodásának helyzetéről a képviselő-testületnek beszámolni.

(2) A Polgármester az Önkormányzat likviditási helyzetének kedvezőtlen alakulása esetén meghatározott időtartamra a kiadásokat korlátozó intézkedéseket vezethet be, amelyekről utólag a Képviselő-testületet a soron következő ülésén tájékoztatni köteles.

(3) A Képviselő-testület a költségvetési szervek költségvetési maradványát felülvizsgálja és a zárszámadási rendelettel egyidőben hagyja jóvá. A képviselőtestület a költségvetési szervei beszámolójának felülvizsgálata eredményétől függően a költségvetési szerv költségvetési maradványát módosíthatja.

(4) Az önkormányzat képviselő-testülete a költségvetési szervet megillető költségvetési kötelezettségvállalással nem terhelt maradványát elvonhatja.

(5) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság(ok) üzleti tervük megvalósításának állásáról havonta, írásban kötelesek tájékoztatni a polgármestert és a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottságot.

6. Közvetett támogatások

28. § (1) Az Önkormányzat által nyújtott támogatások a 30. melléklet szerit kerülnek jóváhagyásra.

7. Folyószámlahitel felvétele

29. § (1) A képviselő-testület átmeneti likviditási problémák kezelésére hozzájárul ahhoz, hogy az önkormányzat nevében a polgármester a 2021. évre 200 000 000 Ft összegű folyószámlahitelt a tárgyévre december 31-i visszafizetéssel vegye igénybe.

(2) A hitel és járulékai visszafizetésének biztosítékául az önkormányzat a költségvetési bevételeit jelöli meg.

30. § A bevételek beszedésekor, kiadások teljesítésekor lehetőség szerint készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások közül csak a pénzkezelési szabályzatban meghatározott kiadások, társadalom- és szociálpolitikai juttatások, és az ellátottak pénzbeli juttatásai teljesíthetők készpénzben történő kifizetéssel.

8. Záró rendelkezések

31. § (1) Ezen önkormányzati rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit azonban 2021. január 1. napjától kell alkalmazni.

(2) Az Áht. 25. §-ára hivatkozva a képviselő-testület tudomásul veszi, hogy a polgármester jogosult volt az önkormányzatot megillető bevételek beszedésére és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére, 2021. január 1-től jelen költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakra. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek, teljesített kiadások a költségvetési rendeletbe beépültek.

1. melléklet

1. melléklet

1. melléklet.pdf

2. melléklet

2. melléklet

2. melléklet.pdf

3. melléklet

3. melléklet

3. melléklet.pdf

4. melléklet

4. melléklet

4. melléklet.pdf

5. melléklet

5. melléklet

5. melléklet.pdf

6. melléklet

6. melléklet

6. melléklet.pdf

7. melléklet

7. melléklet

7. melléklet.pdf

8. melléklet

8. melléklet

8. melléklet.pdf

9. melléklet

9. melléklet

9. melléklet.pdf

10. melléklet

10. melléklet

10. melléklet.pdf

11. melléklet

11. melléklet

11. melléklet.pdf

12. melléklet

12. melléklet

12. melléklet.pdf

13. melléklet

13. melléklet

13. melléklet.pdf

14. melléklet

14. melléklet

14. melléklet.pdf

15. melléklet

15. melléklet

15. melléklet.pdf

16. melléklet

16. melléklet

16. melléklet.pdf

17. melléklet

17. melléklet

17. melléklet.pdf

18. melléklet

18. melléklet

18. melléklet.pdf

19. melléklet

19. melléklet

19. melléklet.pdf

20. melléklet

20. melléklet

20. melléklet.pdf

21. melléklet

21. melléklet

21. melléklet.pdf

22. melléklet

22. melléklet

22. melléklet.pdf

23. melléklet

23. melléklet

23. melléklet.pdf

24. melléklet

24. melléklet

24. melléklet.pdf

25. melléklet

25. melléklet

25. melléklet.pdf

26. melléklet

26. melléklet

26. melléklet.pdf

27. melléklet

27. melléklet

27. melléklet.pdf

28. melléklet

28. melléklet

28. melléklet.pdf

29. melléklet

29. melléklet

29. melléklet.pdf

30. melléklet

30. melléklet

30. melléklet.pdf

31. melléklet

31. melléklet

31. melléklet.pdf

32. melléklet

32. melléklet

32. melléklet.pdf

33. melléklet

33. melléklet

33. melléklet.pdf

34. melléklet

34. melléklet

34. melléklet.pdf

35. melléklet

35. melléklet

35. melléklet.pdf

36. melléklet

36. melléklet

36. melléklet.pdf

37. melléklet

37. melléklet

37. melléklet.pdf

38. melléklet

38. melléklet

38. melléklet.pdf

39. melléklet

39. melléklet

39. melléklet.pdf