Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2024. 11. 28Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet módosításáról
Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet bevezető része helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 1. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az Önkormányzat székhelye: 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pomaz.hu.”
3. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet a következő 2/A. §-sal egészül ki:
„2/A. § (1) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei - a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás - biztosítják.
(2) A polgármesteri hivatal megnevezése és székhelye: Pomázi Polgármesteri Hivatal, 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.
(3) Az Önkormányzat részvételével működő társulás: Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás, 2800 Tatabánya, Fő tér 6.”
4. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzati jelképek leírását és használatának módját, az önkormányzat által alapított kitüntetéseket és adományozásuk rendjét külön rendeletek szabályozzák.”
5. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet „A képviselő-testület” alcíme a következő 4/A–4/C. §-sal egészül ki:
„4/A. § (1) A települési képviselő előzetesen köteles bejelenteni a polgármesternek, ha a képviselő-testület ülésén való részvételében, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van. A bejelentésben meg kell jelölni a távollét okát és indokait, majd azt alkalmas módon igazolni szükséges.
(2) A testületi ülésről való távollét igazoltnak, vagy igazolatlannak minősítése a polgármester feladata.
(3) Amennyiben a képviselő nem ért egyet a polgármester döntésével, jogosult a képviselő-testülettől állásfoglalást kérni. Ez esetben a testületi állásfoglalás a mérvadó.
4/B. § (1) A települési képviselő az ülésről távollévőnek minősül, ha a szavazórendszer adatai szerint az ülésen elrendelt szavazások több mint 25 %-ában nem vett rész.
(2) A képviselő-testület üléseiről, a települési képviselő negyedévente, ha
a) az adott negyedévben 3 munkaterv szerinti ülés van több mint egy alkalommal,
b) 4 illetve több munkaterv szerinti ülés van akkor több mint 2 alkalommal
történő igazolatlan távolmaradása esetén a képviselői alapdíj 25 %-ának fél éven keresztüli megvonását vonja maga után.
(3) Azon települési képviselő képviselői alapdíjának 25 %-a, aki igazolatlanul a naptári negyedév egyetlen testületi ülésén sem jelenik meg, 12 havi időtartamra megvonásra kerül.
(4) A 25% mértékű tiszteletdíj megvonás a távolmaradást követő negyedévi tiszteletdijak elszámolása során kerül levonásra.
4/C. § (1) A képviselő távollétét a hivatal jelzi a polgármester részére, és erről - a részére biztosított hivatali elektronikus levélcímére küldött elektronikus levélben - tájékoztatja az érintett képviselőt is.
(2) A 14/B § szerinti tiszteletdíj-levonásról a polgármester intézkedik, amelyről - a részére biztosított hivatali elektronikus levélcímére küldött elektronikus levélben - tájékoztatja az érintett képviselőt is.”
6. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 9. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság elnöke, az elnöki pozíció betöltetlensége, vagy az elnök tartós akadályoztatása esetén a korelnök gyakorolja az ülés összehívására és vezetésére vonatkozó, az elnököt megillető hatásköröket.”
7. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a képviselő-testület minősített többséggel vita nélkül határoz. Az indítványt a képviselő-testület az aznapi – az előterjesztésre irányadó szabályok szerinti nyílt, vagy zárt - ülésen, utolsó napirendként tárgyalja meg. ”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 10. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Több sürgősségi indítvány napirendre vétele esetén a sorrendiséget is szavazásra kell bocsátani.”
8. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 11. § (17) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(17) Amennyiben egyik módosító indítvány, illetve az eredeti határozati javaslat sem kapja meg a szükséges szavazatokat, úgy a Képviselő-testület hozzon döntést - a polgármester javaslatára - a napirend elnapolásáról és a következő testületi ülésre való új előterjesztés előkészítéséről, beterjesztéséről és napirendre tűzéséről. ”
9. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással hozza. Név szerinti szavazást bármelyik képviselő indítványozhat, amely felől a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt. Név szerinti szavazás csak egy határozati javaslathoz kapcsolódhat. Ügyrendi kérdésben név szerinti szavazást elrendelni nem lehet. ”
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A név szerinti szavazás történhet a szavazórendszer név szerinti szavazás üzemmódjának alkalmazásával, vagy oly módon, hogy a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik ez alkalommal igennel, vagy nemmel szavaznak. A név szerinti szavazás lebonyolításának módjáról az ülést vezető elnök dönt.”
10. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 15. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A képviselő-testület ülésén az önkormányzati képviselő interpellációt intézhet a)
11. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdés b) és c) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A képviselő testület állandó bizottságai:)
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:
(A képviselő testület állandó bizottságai:)
(3) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) A képviselő-testület állandó bizottságai évente szükség szerint, de legalább 8 alkalommal ülést tartanak.”
(4) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. §-a a következő (4a) és (4b) bekezdéssel egészül ki:
„(4a) A bizottság működésére -a bizottságra vonatkozó eltérésekkel- a Mötv. valamint jelen rendelet képviselő-testületre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a bizottság tagja távollétének igazoltságát az elnök bírálja el, míg az elnök távolmaradásának igazoltságát, a polgármester. Amennyiben az elnök nem ért egyet a polgármester döntésével, jogosult a képviselő-testülettől állásfoglalást kérni. Ez esetben a testületi állásfoglalás a mérvadó.
(4b) A 4/B. § szerinti tiszteletdíj csökkentés a bizottság tagja esetében az őt e tagság alapján megillető tiszteletdíjat, az elnök esetében a bizottsági tagság és az elnöki tisztségért járó tiszteletdíjat érinti.”
(5) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (6) és (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(6) A bizottság üléséről 10 napon belül 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni amelyet az elnök és egy, a bizottság által kijelölt tag ír alá.
(7) Amennyiben a bizottság ülését követő soron következő képviselő-testületi ülésig a jegyzőkönyv még nem készült el, úgy a bizottság elnöke ad tájékoztatást a bizottsági döntésről a képviselő-testület döntéséhez. Az elnök e tájékoztatást a bizottsági határozatok általa ellenőrzött szövegének az informatikai rendszerbe történő föltöltetésével is megteheti.”
(6) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 18. § (14)–(16) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(14) A bizottság nem képviselő tagja a megválasztását követő 30 napon belül, majd ez követően kétévente, a települési képviselőkre irányadó szabályok szerint vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A bizottság nem képviselő tagja saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élők vagyonnyilatkozatát.
(15) A bizottságok elnökeinek, tagjainak, külső tagjainak, tanácsnokoknak tiszteletdíj jár. A tiszteletdíj mértékét a képviselő-testület külön rendeletében szabályozza.
(16) Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az egyes közbeszerzési eljárások lebonyolításában való közreműködés céljából a közbeszerzésekről szóló törvény szerinti Bírálóbizottság létrehozásának és tagjai megbízásának jogát a polgármesterre ruházza át. A Bíráló bizottságnak önkormányzati képviselő nem lehet tagja.”
12. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A jegyző)
13. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 24. § (8) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(8) A hivatal képviseletét a jegyző látja el. A jegyző a hivatal eseti képviseletére meghatalmazást adhat.”
14. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 27. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) Pomáz Város Önkormányzata és a Pomázon működő német, szerb és román települési nemzetiségi önkormányzatokkal az Njt. 80. §-ában rögzített tartalommal megkötött közigazgatási szerződéseket a rendelet 8., 9. és 10 melléklete tartalmazza.”
15. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 28. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A feladatellátás részletes szabályait a Pomázi Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőrzési Kézikönyvének rendelkezései tartalmazzák.
(5) Az Önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési terv összeállítása kockázatelemzés alapján történik, melyet a belső ellenőrzési vezetői feladatokat ellátó a jóváhagyás határidejére figyelemmel megküld a jegyzőnek. A helyi önkormányzat négy évre szóló stratégiai belső ellenőrzési tervét, valamint előző év december 31. napjáig az éves belső ellenőrzési tervet a képviselő-testület az előző hagyja jóvá. Az éves összefoglaló belső ellenőrzési jelentést az Önkormányzat zárszámadási rendeletével egyidejűleg kell a képviselő-testület elé terjeszteni.”
16. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 29. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A belső ellenőrzés tevékenységének megszervezése éves ellenőrzési terv alapján történik. A belső ellenőrzés feladattervét kockázatelemzés alapján készíti elő.”
17. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 35. § 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A szabályzat mellékletei:)
18. § (1) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.
(2) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 3. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 5. melléklete helyébe a 4. melléklet lép.
(4) A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet 7. melléklete helyébe a 1. melléklet lép.
19. § A Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet
a) 4. § (1) bekezdésében a „továbbiakban:Mötv” szövegrész helyébe a „továbbiakban: Mötv” szöveg,
b) 4. § (2) bekezdésében a „11” szövegrész helyébe a „12” szöveg,
c) 4. § (5) bekezdésében a „képviselő )” szövegrész helyébe a „képviselő)” szöveg,
d) 4. § (7) bekezdésében a „6” szövegrész helyébe a „7” szöveg,
e) 4. § (9) bekezdésében a „film” szövegrész helyébe a „film-” szöveg,
f) 9. § (2) bekezdésében az „akadályozatása” szövegrész helyébe az „annak akadályoztatása” szöveg,
g) 10. § (1) bekezdésében a „bármely” szövegrész helyébe az „a” szöveg és a „képviselők” szövegrész helyébe a „képviselő” szöveg,
h) 11. § (15) bekezdésében az „avitában” szövegrész helyébe az „a vitában” szöveg és a „szavazatokat ,” szövegrész helyébe a „szavazatokat,” szöveg,
i) 12. § (2) bekezdés nyitó szövegrészében a „6” szövegrész helyébe a „7” szöveg,
j) 12. § (2) bekezdés g) pontjában az „alkotmánybíróságnál” szövegrész helyébe az „alkotmánybíróságnál,” szöveg,
k) 15. § (2) bekezdés d) pontjában az „a bizottságok elnökeihez” szövegrész helyébe a „bizottsági elnökhöz” szöveg,
l) 15/A. § (2) bekezdésében a „bizottságok elnökeihez” szövegrész helyébe a „bizottsági elnökhöz” szöveg,
m) 32. § (2) bekezdésében a „mellékletében” szövegrész helyébe a „melléklete” szöveg
lép.
20. § Hatályát veszti a Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelet
a) 3. § (3) bekezdése,
b) 4. § (1) bekezdésében az „Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei -a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás- biztosítják.” szövegrész,
d) 24. § (2) bekezdése,
e) 34. § (2) bekezdése.
21. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.
1. melléklet a 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez
2. melléklet a 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez
3. melléklet a 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez
4. melléklet a 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelethez