Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelete

a Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 03. 27 17:00

Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015. (IV. 8.) önkormányzati rendelete

a Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 03. 27 17:00

Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:1

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Az önkormányzat és jelképei

1. § (1) Az Önkormányzat megnevezése: Pomáz Város Önkormányzata

(2)2 Az Önkormányzat székhelye: 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.

(3) Az Önkormányzat közigazgatási területét és az egyéni választókerületi beosztást az 1.sz. függelék tartalmazza.

(4)3 Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.pomaz.hu.

2. § Pomáz Város Önkormányzata önállóan, szabadon, demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati gyakorlásáról.

2/A. §4 (1) Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei - a polgármester, a képviselő-testület bizottságai, a polgármesteri hivatal, a jegyző, továbbá a társulás - biztosítják.

(2) A polgármesteri hivatal megnevezése és székhelye: Pomázi Polgármesteri Hivatal, 2013 Pomáz, Kossuth Lajos utca 23-25.

(3) Az Önkormányzat részvételével működő társulás: Duna-Vértes Köze Regionális Hulladékgazdálkodási Társulás, 2800 Tatabánya, Fő tér 6.

3. § (1) Pomáz Város Önkormányzat jelképei:

a) az önkormányzat címere,

b) az önkormányzat színei,

c) az önkormányzat zászlaja,

d) az önkormányzat pecsétje,

e) polgármester jelvénye.

(2)5 Az önkormányzati jelképek leírását és használatának módját, az önkormányzat által alapított kitüntetéseket és adományozásuk rendjét külön rendeletek szabályozzák.

(3)6

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET SZERVEZETE, MŰKÖDÉSE

A képviselő-testület

4. § (1)7 Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény (a továbbiakban: Mötv.) alapján a helyi önkormányzat jogi személy. A képviselő-testületet a polgármester képviseli.

(2)8 A képviselő-testület tagjainak száma: 12 fő.

(3)9 A képviselő-testület tagjainak mindenkori névsorát, lakcímét, hivatali elektronikus levélcímét és telefonszámát az 1.sz. függelék tartalmazza.

(3a)10 A képviselő a polgármesterhez, képviselő-testülethez címzett beadványait (kérdés, interpelláció, indítvány etc.) a részére biztosított hivatali postafiókról a pomaz@pomaz.hu elektronikus levélcímre küldött elektronikus levélben, vagy írásban teheti meg. Más elektronikus levélcímről, illetve más elektronikus levélcímre küldött beadványok figyelmen kívül maradnak. Több képviselő közös beadványa bármelyikük postafiókjáról megküldhető, azonban ahhoz csatolni kell a résztvevő képviselők által aláírt beadvány képét is.

(4) A képviselő-testület évente legalább 10 alkalommal ülést tart. A képviselő testület üléseit a polgármester hívja össze. Rendkívüli ülés összehívásáról indokolt esetben a polgármester dönt. A testületi ülések 14-21 óráig tartanak. 21 óra után új napirend nem kezdhető kivéve az esetben, ha a testület külön szavazás keretében ezt megszavazza, de a testületnek döntenie kell, hogy az elmaradt napirendeket melyik ülésen fogja tárgyalni.

(5)11 Az ülést össze kell hívni a települési képviselők egynegyedének (legalább 3 települési képviselő), a képviselő-testület bármely bizottságának, a kormányhivatal vezetőjének az ülés összehívását tartalmazó írásbeli indítványára. Az indítványt a polgármesternek kell előterjeszteni.

(6) Rendkívüli esetben a képviselő-testületet szóban is össze lehet hívni, a sürgősség okát azonban mindenképpen közölni kell.

(7)12 13A képviselő-testület akkor határozatképes, ha a települési képviselők több mint fele ( 7 fő) jelen van.

(8) A képviselő-testület elnöke a polgármester, A polgármester összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését, valamint képviseli a képviselő-testületet.

(9)14 A képviselő-testület ülése nyilvános, melyről hang-, film-, videofelvétel készíthető.

(10) A képviselő-testület zárt ülést tart önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén, zárt ülést tart az érintett kérésére választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené.

(11) A képviselők jogállását az 1. melléklet tartalmazza.

(12) 15A polgármester, az önkormányzati képviselő és bizottság nem képviselő tagja

a) összeférhetetlenségi, méltatlansági és vagyonnyilatkozat-tételi eljárási szabályait az Mötv. határozza meg, és

b) vagyonnyilatkozatát az önkormányzat Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottsága tartja nyilván és ellenőrzi.

(13) A Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő és nem képviselő bizottsági tag tiszteletdíjának csökkentésére, megvonására, a tudomásszerzést követő képviselő-testületi ülésre a polgármester terjeszt elő javaslatot, a Mötv.-ben meghatározott mértékig.

4/A. §16 (1) A települési képviselő előzetesen köteles bejelenteni a polgármesternek, ha a képviselő-testület ülésén való részvételében, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van. A bejelentésben meg kell jelölni a távollét okát és indokait, majd azt alkalmas módon igazolni szükséges.

(2) A testületi ülésről való távollét igazoltnak, vagy igazolatlannak minősítése a polgármester feladata.

(3) Amennyiben a képviselő nem ért egyet a polgármester döntésével, jogosult a képviselő-testülettől állásfoglalást kérni. Ez esetben a testületi állásfoglalás a mérvadó.

4/B. §17 (1) A települési képviselő az ülésről távollévőnek minősül, ha a szavazórendszer adatai szerint az ülésen elrendelt szavazások több mint 25 %-ában nem vett rész.

(2) A képviselő-testület üléseiről, a települési képviselő negyedévente, ha

a) az adott negyedévben 3 munkaterv szerinti ülés van több mint egy alkalommal,

b) 4 illetve több munkaterv szerinti ülés van akkor több mint 2 alkalommal

történő igazolatlan távolmaradása esetén a képviselői alapdíj 25 %-ának fél éven keresztüli megvonását vonja maga után.

(3) Azon települési képviselő képviselői alapdíjának 25 %-a, aki igazolatlanul a naptári negyedév egyetlen testületi ülésén sem jelenik meg, 12 havi időtartamra megvonásra kerül.

(4)18 A 25% mértékű tiszteletdíj megvonás a távolmaradást követő negyedévi tiszteletdíjak elszámolása során kerül levonásra.

4/C. §19 (1) A képviselő távollétét a hivatal jelzi a polgármester részére, és erről - a részére biztosított hivatali elektronikus levélcímére küldött elektronikus levélben - tájékoztatja az érintett képviselőt is.

(2) A 14/B § szerinti tiszteletdíj-levonásról a polgármester intézkedik, amelyről - a részére biztosított hivatali elektronikus levélcímére küldött elektronikus levélben - tájékoztatja az érintett képviselőt is.

A képviselő-testület gazdasági programja, fejlesztési terve

5. § A polgármester köteles - a képviselő-testület alakuló ülésétől számított 6 hónapon belül - az alakuló ülésen benyújtott és a testület által elfogadott polgármesteri program alapján aktualizált gazdasági programot, fejlesztési tervet készíteni és jóváhagyásra a képviselő-testület elé terjeszteni, amely a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások (egészségügy, kulturális, oktatási, közéleti stb. és az alulról szerveződés elősegítése) főbb céljait, feladatait tartalmazza a testület megbízásának időtartamára.

A munkaterv

6. § (1)20 21A képviselő-testület éves munkaterve alapján végzi tevékenységét. A munkaterv tervezetének elkészítése - a bizottsági elnökök bevonásával - a polgármester feladata. A munkaterv tervezetét a tárgyévet megelőző utolsó képviselő-testületi ülésen kell előterjeszteni, megtárgyalni, elfogadni, és az informatikai rendszer igénybevételével közzé kell tenni

(2) A munkatervnek tartalmaznia kell:

a) a tárgyévi legfontosabb (fejlesztési, szervezési, stb.) feladatokat,

b) 22a testületi ülések időpontját és napirendjét, és

c) a napirendi pontok előadóit.

(3) A képviselő-testület által elfogadott munkatervtől a polgármester szükség szerint eltérhet.

Testületi előterjesztések

7. § (1) A képviselő-testület számára előterjesztést települési képviselő, polgármester, jegyző, valamint a képviselő-testület bizottsága tehet.

(2) Az éves munkatervben megjelölt előterjesztések23 főbb tartalmi és formai követelményei:

a) Első rész: A tárgy meghatározása, annak áttekintése, hogy az adott tárgyban a testület hozott-e már korábban döntést, a korábbi döntés végrehajtásának értékelése, az újabb döntés meghozatalának részletes indoklása.

b) Második rész: Határozati javaslat, amely félre nem érthető, lehetőleg alternatív rendelkező részből, a végrehajtás határidejéből és a felelős személy vagy személyek megnevezéséből áll.

(3) Testületi előterjesztéseket, és az írásban megfogalmazott határozati javaslatokat a testületi ülést megelőzően legalább 8 munkanappal korábban kell megküldeni a polgármesterhez.

(4) A települési képviselő és képviselő testület bizottsága által benyújtott előterjesztés napirendre tűzéséről a bizottsági állásfoglalást követő képviselő-testületi ülésen kell dönteni.

(5) 24 Az előterjesztés kivételesen szóban is megtehető, a határozati javaslatot azonban ez esetben is írásban kell a döntéshozó testület elé tárni az informatikai rendszeren keresztül, vagy - annak működési zavara esetén - papíron.

Az ülés összehívása

8. §25 (1)26 A képviselő-testület ülését a polgármester, illetve akadályoztatása esetén, a polgármester által megbízott alpolgármester, mindkettejük akadályoztatása esetén az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ) 9. § (1) bekezdésében meghatározott személy hívja össze.

(2) Az ülés összehívása elektronikus meghívóval történik.

(3) A meghívót a tisztségviselők, a képviselők, a hivatal vezető beosztású köztisztviselői részére a részükre létrehozott hivatali elektronikus postafiókra kell megküldeni.

(4) A képviselő-testület munkaterv szerinti ülésére szóló meghívót a napirendek anyagaival együtt úgy kell az informatikai rendszerben elérhetővé tenni, hogy ahhoz az önkormányzati képviselők rendes ülés esetén az ülés előtt legalább 5 nappal hozzáférhessenek.

(5) A képviselő-testület ülése halasztást nem tűrő indokolt esetben telefonon is összehívható, melynek szükségességéről a polgármester saját hatáskörben dönt. A telefonon történő összehívás esetén az írásos anyag az informatikai rendszeren keresztül érhető el a képviselők számára.

(6) A telefonon összehívott rendkívüli képviselő-testületi ülés napirendi témájához kapcsolódó előterjesztést - az informatikai rendszer működésképtelensége esetén - a képviselő-testület tagjai az ülést megelőzően papír alapon kapják kézhez. A képviselő-testület tagjainak 30 perc áll rendelkezésére az írásos előterjesztés áttanulmányozására.

(7) A képviselő-testület ülésének meghívóját a munkaterv szerinti ülést megelőzően 5 nappal, a rendkívüli ülés előtt – ha azt a helyzet rendkívülisége nem zárja ki - 48 órával helyben szokásos módon közzé kell tenni.

(8) A meghívó (7) bekezdés szerinti közzétételével egyidejűleg, a város honlapján – az informatikai rendszer útján – közzé kell tenni a nyilvános ülés keretében tárgyalandó írásbeli előterjesztéseket is.

(9) A rendkívüli ülés összehívása részben a polgármester saját elhatározásából, saját hatásköréből eredően történik, ha úgy ítéli meg, hogy a testület hatáskörébe tartozó ügyben dönteni kell, részben a jogszabályi előírásokból eredő ügyekben

(10) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés helyét és kezdési időpontját

b) a javasolt napirendet

c) a napirendi pontok előterjesztőit

(11) A képviselő-testület nyilvános üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni a helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit.

(12) A képviselő-testület nyilvános üléseire meg kell hívni az önkormányzat fenntartásában lévő helyi intézmények vezetőit. A meghívóban közölni kell a tanácskozási jogot, valamint azt, hogy a tanácskozási mely napirendre vonatkozik.

(13) A képviselő-testület nyilvános ülésének azon napirendjére, melynek témája valamely helyi önszerveződő közösség tevékenységével kapcsolatos, tanácskozási joggal meg kell hívni az adott helyi önszerveződő közösség képviselőjét. A meghívóban közölni kell az arra az adott napirendre vonatkozó tanácskozási jogot.

(14) A nyilvános testületi ülésen megjelent - tanácskozási joggal nem rendelkező - választópolgárok részére a polgármester maximum 5 perc időtartamra - a vita lezárása és a döntéshozatal között hozzászólási jogot adhat.

(15) Az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan, a polgármester meghívása alapján tanácskozási jog illeti meg: akinek a részvétele a napirend tárgyalásához szükséges (érintett intézmények, szervek, szervezetek képviselői, könyvvizsgáló), vagy a tárgyalt napirendhez kapcsolódóan Pomáz városban működő önszerveződő közösségek képviselőit, amelyek tevékenységi köre a tárgyalt napirendhez kapcsolódik.

Az ülés vezetése

9. § (1)27 A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság elnöke, az elnöki pozíció betöltetlensége, vagy az elnök tartós akadályoztatása esetén a korelnök gyakorolja az ülés összehívására és vezetésére vonatkozó, az elnököt megillető hatásköröket.

(2)28 Az ülés során a polgármester az ülés vezetését a jelenlévő alpolgármester részére vagy annak akadályoztatása esetén az általa kijelölt települési képviselőnek átadhatja.

Sürgősségi indítvány

10. §29 (1)30 Az ülés napirendjén nem szereplő javaslat (sürgősségi indítvány) megtárgyalására a polgármester, a jegyző, a képviselő-testületi bizottság és a települési képviselő – az előterjesztésekre vonatkozó formai előírások betartása mellett - tehetnek indítványt.

(2) Képviselő-testületi bizottság, jegyző, települési képviselő sürgősségi indítványát - a sürgősség tényének rövid indokolásával - a polgármesternél nyújthatja be legkésőbb az ülést megelőző napon 12 óráig. A sürgősségi indítványt, annak előterjesztését követően informatikai rendszeren keresztül az önkormányzati képviselők számára elérhetővé kell tenni.

(3)31 A sürgősségi indítvány napirendre vételéről a képviselő-testület minősített többséggel vita nélkül határoz. Az indítványt a képviselő-testület az aznapi – az előterjesztésre irányadó szabályok szerinti nyílt, vagy zárt - ülésen, utolsó napirendként tárgyalja meg.

(4)32 Több sürgősségi indítvány napirendre vétele esetén a sorrendiséget is szavazásra kell bocsátani.

A testületi ülés menete

11. §33 (1) 34A polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet. Amennyiben az ülés kezdetén a képviselő-testület határozatképtelen, a kötelező várakozás időtartama 15 perc. A képviselő-testület ülés közbeni határozatképtelensége esetén szünetet kell elrendelni legfeljebb 15 percre, amennyiben a testület továbbra sem határozatképes, úgy az ülést be kell rekeszteni, és 8 napon belül ismételten össze kell hívni.

(2) 35Képviselő-testület ülésén a napirendek sorrendje:

a) döntés az esetleges sürgősségi indítványokról,

b) napirend elfogadása,

c) jelentés a lejárt határidejű határozatokról,

d) jelentés az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,

e) interpellációk,

f) előterjesztések,

g) képviselői kérdések ,

h) tájékoztatások és közlemények.

(3) A polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére, mely kérdésben a képviselő-testület vita nélkül határoz, bármely képviselő kérheti egyes napirendi pontok levételét.

(4) A lejárt határidejű, végrehajtásra nem került határozatokat, azok felelősének a határidő lejártát követő ülésen ismertetni kell, annak indoklásával, hogy az esetleg miért nem került végrehajtásra.

(5) A lejárt határidejű határozatok napirendjének tárgyalása során - bármely képviselő kezdeményezésére - a kezdeményezéssel érintett határozat végrehajtásáról szóló jelentést a képviselő-testület külön megvitatja, és önálló szavazással dönt annak elfogadásáról. A lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentést a polgármester a hivatkozott külön döntésekben foglalt a módosításokkal együtt bocsátja szavazásra.

(6) Az interpellációt és kérdést az azt előterjesztő képviselő szóban is előterjesztheti maximum 3 percben.

(7) A polgármester minden egyes napirendi pont felett külön-külön nyitja meg a vitát. A vita előtt az előterjesztő, vagy az általa felkért előadó részére a szóbeli kiegészítésre lehetőséget kell adni, maximum 10 perc időtartamra. Ezt követően az előterjesztést tárgyaló bizottsági véleményt ismerteti a bizottság elnöke, vagy képviselője.

(8) 36A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal rendelkező meghívottak kérdést intézhetnek, melyre az előterjesztő, vagy az általa felkért előadó köteles választ adni. A kérdések és az arra adott válaszok 2-2 perces időkeretben lehetségesek. A képviselő-testület tagjai hozzászólásának rendjét az elnök határozza meg, melynek időtartama legfeljebb 5 perc. Ugyanazon napirend keretében az ismételt hozzászólásra egyszer van lehetőség, melynek időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése miatt az elnök megvonhatja a szót

(9) A tanácskozási joggal meghívottak a vita során legfeljebb napirendenként egy alkalommal 2 perces időtartamban szólalhatnak fel.

(10) A vita lezárására akkor kerül sor,ha a napirendhez további felszólaló nem jelentkezik, illetve a rendelkezésre álló időkeretét valamennyi felszólalásra jelentkező már felhasználta. A vitát a polgármester vagy az ülést levezető elnök zárja le.

(11) A szavazás előtt a jegyzőnek módot kell adni arra, hogy a törvényességet érintően esetleges észrevételeit megtegye.

(12) A képviselő-testület elé kerülő döntési javaslat módosítását (szövegszerű módosítás, szövegrész törlés, kiegészítés) a tisztségviselők, a képviselők, és a bizottságok kezdeményezhetik.

(13) A módosító javaslatot szövegszerűen, döntési javaslatba illeszthető módon kell megfogalmazni és ismertetni, ennek hiányában a módosító javaslat nem bocsátható vitára.

(14) Rendelet-tervezethez módosító indítványt írásban, papír alapon, vagy elektronikus úton - a képviselő részére biztosított hivatali postafiókról a pomaz@pomaz.hu címre küldött elektronikus levélben - az ülés napját megelőző munkanap 12:00 óráig lehet benyújtani a polgármesterhez. A képviselő-testületi ülésen kizárólag a rendelet-tervezet szövegében mutatkozó koherencia zavarok és jogszabályi ütközések megszüntetése érdekében terjeszthető elő módosító indítványt.

(15)37 A polgármester a vitában elhangzott módosító javaslatokat – ha azokat az előterjesztő nem fogadta be - egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott legutolsó módosító indítványt teszi fel szavazásra , amennyiben nem kapja meg a szükséges szavazatokat, úgy visszamenőlegesen az előző módosító indítványt kell feltenni szavazásra, végül a módosításokkal együtt kell szavazásra feltenni az eredeti határozati javaslatot.

(16) Amennyiben a meghozott határozat a testület korábbi határozatát érinti, úgy az eredeti határozatot is pontosítani (hatályon kívül helyezni, egységes szerkezetbe foglalni illetve módosítani) kell.

(17)38 Amennyiben egyik módosító indítvány, illetve az eredeti határozati javaslat sem kapja meg a szükséges szavazatokat, úgy a határozati javaslat elutasítottnak tekintendő.

(18) A (17) bekezdésben foglalt esetben a Képviselő-testület dönthet a napirend elnapolásáról és a következő testületi ülésre való új előterjesztés előkészítéséről, beterjesztéséről.

(19) Hatósági ügyben - a (17) bekezdésben foglaltakkal ellentétben - az ügyben a szavazást meg kell ismételni mindaddig, amíg az ügyben az Ákr. szerinti logikailag lehetséges döntési alternatívák egyike a döntéshez szükséges szavazatszámot el nem éri.

(20) A polgármester feladata az ülés zavartalanságának, rendjének fenntartása, ennek keretében:

a) figyelmezteti és megvonhatja a szót illetve hozzászólásának lerövidítésére kérheti azt a képviselőt, aki eltér a tárgytól, ismétlésekbe bocsátkozik, vagy aki az időkorlátozást túllépi;

b) rendreutasítja azt a képviselőt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít;

c) a napirendi pont vitájának lezárása előtt a polgármester lehetőséget adhat un. személyes megjegyzésre annak, aki a vitában ellene szóló sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani, vagy a hozzászólásával kapcsolatos félreértéseket eloszlatni - legfeljebb két perc időtartamban - de további vita nem folytatható;

d) a nyilvános ülésen megjelent választópolgárok a kijelölt helyet foglalhatják el, a tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendreutasíthatja a megjelenteket, ismételt esetben az érintetteket a terem elhagyására kötelezheti, ennek időtartamára az ülést felfüggesztheti.

(21) A határozati javaslatot - a szavazást megelőzően - konkrétan, érthetően meg kell fogalmazni. A szöveg ismertetésével együtt kell a végrehajtásért felelős személyt (személyeket) kijelölni, a feladatot (feladatokat) meghatározni, továbbá a végrehajtás határidejét (határidőket) kitűzni.

Döntéshozatal

12. § (1) A képviselő-testület döntéseit (határozat, rendelet) a (2) bekezdésben meghatározottak kivételével egyszerű többséggel hozza meg.

(2)39 40A települési képviselők több mint a felének (7 fő) egybehangzó szavazata – minősített többsége – szükséges, törvényben rögzített eseteken túl :

a) a helyi népszavazás kiírása,

b) településfejlesztési eszközök és a településszerkezeti terv jóváhagyása

c) 10 millió Ft feletti hitel felvétele, kötvénykibocsátás,

d) képviselő döntéshozatalból történő kizárás,

e) sürgősségi indítvány napirendre vétele,

f) önkormányzati kitüntetés, díszpolgári cím adományozása,

g)41 eljárás kezdeményezése az alkotmánybíróságnál,

h)42

i)43

j) gazdasági program elfogadása,

k)44 az önkormányzat vagyonát érintő 20 millió Ft feletti jognyilatkozat,

l) összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítása, képviselői megbízatás megszűnéséről való döntés tárgyában.

(3) A hozott határozatokat évente növekvő sorszámmal, dátummal ellátva a jegyzőkönyvekben kell rögzíteni, a hozott határozatokról tárgykör szerinti regisztrációs nyilvántartást kell vezetni.

Kizárás a döntéshozatalból

13. § (1) Ha jogszabályban meghatározott okból a képviselő-testület vagy jogszabály a döntéshozatalból kizárja a polgármestert, a polgármester köteles az ülés vezetését -e rendeletben meghatározott helyettesítési rend szerint- átadni.

(2) Ha képviselő vagy bizottság tagja személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, 10.000.-Ft bírsággal sújtandó.

(3) A bírságot a képviselő-testület a tudomásszerzéskor, de legkésőbb, a tudomásszerzés követő ülésén határozattal állapítja meg.

(4) A bírságot a határozati kivonat kézhezvételét követő 8 napon belül az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára kell befizetni. Amennyiben a képviselő vagy bizottság tagja a határozati kivonat átvételét megtagadja, vagy határidőben nem fizeti be a kiszabott bírság összegét, abban az esetben a soron következő tiszteletdíját a bírság összegével csökkentetten kell kifizetni.

A szavazás módja

14. § (1)45 A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással hozza. Név szerinti szavazást bármelyik képviselő indítványozhat, amely felől a testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel dönt. Név szerinti szavazás csak egy határozati javaslathoz kapcsolódhat. Ügyrendi kérdésben név szerinti szavazást elrendelni nem lehet.

(1a)46 A név szerinti szavazás történhet a szavazórendszer név szerinti szavazás üzemmódjának alkalmazásával, vagy oly módon, hogy a jegyző egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik ez alkalommal igennel, vagy nemmel szavaznak. A név szerinti szavazás lebonyolításának módjáról az ülést vezető elnök dönt.

(2) 47Titkos szavazást tarthat az SZMSZ 4. § (10) bekezdésében foglalt ügyek esetében. A titkos szavazás a testület döntése szerint a szavazórendszer titkos üzemmódjának igénybevételével, vagy borítékba helyezett szavazólapon, elkülönített helyiségben, urna igénybevételével történik

(3) A polgármester, ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal kezdeményezheti a döntés ismételt megtárgyalását. A kezdeményezést az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül – a döntést igénylő ügy ismételt megtárgyalása után – végleges, minősített többségű döntést hoz.

A képviselők felvilágosítást kérő jogai

15. §48 (1) Az interpelláció olyan önkormányzati ügyben benyújtott előterjesztés, amely problémát tár fel és arra kér választ, hogy az mikor szüntethető meg, vagy valamilyen mulasztás, helytelen gyakorlat, panasz orvoslását kéri.

(2) A képviselő-testület ülésén az önkormányzati képviselő interpellációt intézhet a

a) polgármesterhez,

b) alpolgármesterhez,

c)49 jegyzőhöz, vagy

d)50 bizottsági elnökhöz.

(3) Az interpellációt – az ülést megelőzően legalább 3 munkanappal - a polgármesternél kell írásban, vagy elektronikus úton - a képviselő részére biztosított hivatali postafiókról az pomaz@pomaz.hu címre küldött elektronikus levélben - benyújtani.

(4) Az interpellációnak tartalmaznia kell:

a) az interpelláló nevét,

b) az interpelláció címzettjét,

c) az interpelláció tárgyát.

(5) Az interpelláló interpellációja tartalmát a képviselő-testület ülésén szóban ismertetheti és kiegészítheti.

(6) Az interpellációra a képviselő-testület ülésén kell érdemi választ adni. Az interpellált személy indokolt esetben 30 napon belül írásban is válaszolhat. Az írásbeli választ minden képviselőnek meg kell küldeni.

(7) Írásban adott választ a következő rendes képviselő-testületi ülés napirendjére kell tűzni, melynek során az interpelláció címzettje írásbeli válaszának tartalmáról tájékoztatja a képviselő-testületet.

(8) A válaszadást követően az interpelláló viszontválaszt adhat, melyben nyilatkozik arról, hogy a kapott választ elfogadja-e,

(9) Ha az interpellációra adott választ az önkormányzati képviselő nem fogadja el, a képviselő-testület dönt annak elfogadásáról. Ha a választ a képviselő-testület sem fogadja el, az ügy további vizsgálat és javaslattétel céljára a képviselő-testület által kijelölt bizottság elé utalandó. A bizottság állásfoglalását és/vagy határozati javaslatát a következő ülésen terjeszti elő, amelyről a képviselő-testület határoz.

(10) Az interpelláció kivizsgálásába az interpelláló képviselőt be kell vonni. Az interpellációkról a jegyző nyilvántartást vezet.

15/A. §51 (1) A képviselői kérdés önkormányzati hatáskörbe tartozó bármely (pl. szervezeti, működési, döntés-előkészítési stb.) ügyben történő felvetés vagy tudakozódás.

(2)52 Önkormányzati képviselő a polgármesternél írásban, elektronikus úton - a képviselő részére biztosított hivatali postafiókról az pomaz@pomaz.hu címre küldött elektronikus levélben - vagy a képviselő-testület ülésén szóban a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz, a bizottsági elnökhöz intézhet kérdést, amelyre az ülésen szóban vagy legkésőbb 30 napon belül írásban érdemi választ kell adni. A kérdésre adott válasz elfogadásáról sem a képviselő, sem a képviselő-testület nem dönt.

Jegyzőkönyv

16. §53 (1) A képviselő-testület üléseiről legalább 2 példányban papír alapú jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv törzspéldányáról – annak kötelező mellékleteivel együtt - hitelesített elektronikus másolatot kell készíteni.

(2) A jegyzőkönyv a törvényben rögzítetteken túl tartalmazza:

a) a képviselő-testületi ülés során változó képviselői jelenlétet

b) az adott napirend tárgyalásánál a tanácskozási joggal meghívottak nevét

c) az interpellációkat, képviselői kérdéseket és az azokra adott válaszokat.

(3) A jegyzőkönyvet, a határozati összesítőt a polgármester és a jegyző írja alá.

(4) A jegyzőkönyv eredeti példányához a jegyző mellékeli a meghívót, az írásos előterjesztéseket, a polgármester és jegyző által aláírt, kihirdetési záradékkal ellátott rendeletet, határozatokat, a jelenléti ívet.

(5) A jegyző a tárgy évet követő február 28. napjáig gondoskodik a jegyzőkönyvek évenkénti beköttetéséről, mellyel biztosítja a jegyzőkönyvek, mint közokiratok hitelességét. A testületi jegyzőkönyvek ügyfélfogadási időben a Polgármesteri Hivatal Szervezési Irodájában megtekinthetők. Erről a választópolgárokat az önkormányzat honlapján tájékoztatni kell. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amelybe az tekinthet bele, aki azon részt venni jogosult volt. Zárt ülés anyagába arra jogosulatlan személy nem tekinthet be, a zárt ülés elé kerülő előterjesztéseket és az ott hozott határozatokat külön kötetbe kell -az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvényben foglalt rendelkezések szerint- beköttetni

Lakossági fórumok

17. § (1) 54A képviselő-testület a közmeghallgatás meghirdetéséről és megtartásáról az éves munkaterve jóváhagyásakor dönt.

(2) 55Közmeghallgatást évente legalább 1 alkalommal kell tartani

(3)56 Képviselő, a képviselői tevékenységéről a választópolgároknak évenkénti legalább 1 alkalommal tartandó tájékoztató időpontjáról, módjáról maga dönt.

(4)57 Önkormányzati ügyben a tisztségviselő, képviselő városi, vagy településrészi lakossági fórumot szervezhet. A lakossági fórum online, vagy regisztrációt igénylő online csoport keretében is megtartható.

(5)58 Választási kampányidőszakban képviselő által szervezett lakossági fórumon a Pomázi Polgármesteri Hivatal köztisztviselője - ebbéli minőségében - nem vehet részt.

A képviselő-testület bizottságai, működésük

18. §59 (1) A képviselő-testület - meghatározott önkormányzati feladatok ellátására - állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő testület állandó bizottságai:

a) Pénzügyi és Ellenőrzési Bizottság,

b)60 Városfejlesztési, Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Bizottság,

c)61 Humánpolitikai Bizottság,

d)62

e)63

f)64

(3) A polgármesteri és képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, a vagyon-nyilatkozatokkal, az összeférhetetlenséggel, a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat Pénzügyi és Ellenőrzési bizottság végzi.

(3a)65 A képviselő-testület állandó bizottságai évente szükség szerint, de legalább 8 alkalommal ülést tartanak.

(4)66 A bizottság működésére -a bizottságra vonatkozó eltérésekkel- a Mötv. valamint jelen rendelet képviselő-testületre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni, azzal, hogy a Bizottság e szabályok pontosítása, kiegészítése érdekében működését Ügyrendben szabályozhatja.

(4a)67 A bizottsági tag mulasztására -a bizottságra vonatkozó eltérésekkel- a Mötv. valamint jelen rendelet képviselő-testületre vonatkozó szabályait kell megfelelően alkalmazni, azzal az eltéréssel, hogy a bizottság tagja távollétének igazoltságát az elnök bírálja el, míg az elnök távolmaradásának igazoltságát, a polgármester. Amennyiben a tag az elnök, az elnök a polgármester döntésével nem ért egyet, jogosult a képviselő-testülettől állásfoglalást kérni. Ez esetben a testületi állásfoglalás a mérvadó.

(4b)68 A 4/B. § szerinti tiszteletdíj csökkentés a bizottság tagja esetében az őt e tagság alapján megillető tiszteletdíjat, az elnök esetében a bizottsági tagság és az elnöki tisztségért járó tiszteletdíjat érinti.

(5) A bizottság munkatervét, a képviselő-testület munkatervével összhangban készíti el, külön megjelölve azokat a témákat, melyekben a képviselő-testület részére állásfoglalást kell tennie, illetve előterjesztőként szerepel.

(6)69 A bizottság üléséről 10 napon belül 2 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni amelyet az elnök és egy, a bizottság által kijelölt tag ír alá.

(7)70 Amennyiben a bizottság ülését követő soron következő képviselő-testületi ülésig a jegyzőkönyv még nem készült el, úgy a bizottság elnöke ad tájékoztatást a bizottsági döntésről a képviselő-testület döntéséhez. Az elnök e tájékoztatást a bizottsági határozatok általa ellenőrzött szövegének az informatikai rendszerbe történő föltöltetésével is megteheti.

(8) Települési képviselő bármelyik (több) bizottság tagja lehet, melyre a Képviselő-testület megválasztotta.

(9) Települési képviselő csak egy bizottságnak lehet az elnöke, kivéve az eseti, ideiglenes bizottságot, amelyet a képviselő-testület alkalmanként, meghatározott időre és feladattal hoz létre.

(10)71

(11) Az állandó bizottságok nem képviselő tagjait a képviselő-testület üléseire minden esetben meg kell hívni, akik - a bizottságuk által nem tárgyalt zárt ülési napirendek kivételével - napirendi pontok vitáiban tanácskozási joggal vesznek részt.

(12)72 A képviselő-testület bizottságainak jogaira, feladataira és működésére vonatkozó legfontosabb szabályokat, a 2. melléklet tartalmazza. A bizottságok mellett a Polgármesteri Hivatal jegyzője által kijelölt köztisztviselők a törvényességi jogkört, a jegyző és a hivatal képviseletét, valamint ügyviteli feladatokat látnak el.

(13)73 A bizottságok elnökeinek és tagjainak jegyzékét a 3. sz. függelék tartalmazza

(14)74 A bizottság nem képviselő tagja a megválasztását követő 30 napon belül, majd ez követően kétévente, a települési képviselőkre irányadó szabályok szerint vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A bizottság nem képviselő tagja saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élők vagyonnyilatkozatát.

(15)75 A bizottságok elnökeinek, tagjainak, külső tagjainak, tanácsnokoknak tiszteletdíj jár. A tiszteletdíj mértékét a képviselő-testület külön rendeletében szabályozza.

(16)76 Pomáz Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az egyes közbeszerzési eljárások lebonyolításában való közreműködés céljából a közbeszerzésekről szóló törvény szerinti Bírálóbizottság létrehozásának és tagjai megbízásának jogát a polgármesterre ruházza át. A Bíráló bizottságnak önkormányzati képviselő nem lehet tagja.

Polgármester

19. § (1) A polgármester az önkormányzati, valamint államigazgatási feladatait, hatásköreit a képviselő-testület hivatalának közreműködésével látja el.

(2) A polgármester

a) képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati hatáskörében irányítja a hivatalt,

b) a jegyző javaslatainak figyelembevételével, meghatározza a hivatal feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések előkészítésében és végrehajtásában,

c) dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek a gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a hivatal ügyintézőjére,

d) a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, munkarendjének az ügyfélfogadás rendjének meghatározására,

e) a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

f) 77gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző és - az egyéb munkáltatói jogok kivételével - az aljegyző tekintetében,

g) 78gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester az önkormányzati intézményvezetők és az önkormányzat által közvetlenül foglalkoztatott közalkalmazottak tekintetében,

h) 79gyakorolja a munkáltatói jogokat az önkormányzat által közvetlenül foglalkoztatott egészségügyi szolgálati jogviszonyban álló munkavállalók esetében

i) gyakorolja az önkormányzat közcélú foglalkoztatottjai tekintetében a munkáltatói jogokat.

20. §80 (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester feladatait, hatósági hatáskörét törvény, vagy annak felhatalmazása alapján kormányrendelet állapítja meg. A polgármester hatásköri jegyzékét az 3.melléklet tartalmazza.

Alpolgármester

21. § (1)81 A képviselő-testület saját tagjai közül, a polgármester javaslatára, titkos szavazással- a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére- társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait.

A jegyző

22. § (1) A polgármester -pályázat alapján határozatlan időre- nevezi ki a jegyzőt, a jegyző egyetértésével az aljegyzőt. A jegyző vezeti a polgármesteri hivatalt.

(2) A jegyző

a)82 gondoskodik a képviselő-testület és bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátásáról,

b) döntésre előkészíti a polgármester hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyeket;

c) dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át,

d) tanácskozási joggal vesz részt a képviselő-testület és a bizottságok ülésén,

e) dönt a hatáskörébe utalt önkormányzati és önkormányzati hatósági ügyekben,

f) köteles azonnal jelezni a képviselő-testületnek, bizottságoknak és a polgármesternek, ha a döntésüknél jogszabálysértést észlel,

g) végzi az önkormányzati rendelet szakmai előkészítésével kapcsolatos feladatokat,

h) gyakorolja a munkáltatói jogokat a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői tekintetében, továbbá gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az aljegyző tekintetében,

i)83

23. § (1) 84 A jegyzői munkakör betöltéséhez szükséges előfeltételek:

a) igazgatásszervezői vagy állam- és jogtudományi doktori képesítéssel vagy okleveles közigazgatási menedzser szakképesítéssel és

b) jogi vagy közigazgatási szakvizsgával, vagy az Országos Közigazgatási Vizsgabizottság elnöksége által, a teljeskörűen közigazgatási jellegűnek minősített tudományos fokozat alapján adott mentesítéssel rendelkezik, és

c) legalább kétévi közigazgatási gyakorlatot szerzett.

(2)85 A jegyző és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra - a jegyzői feladatokat polgármesteri hivatalban kiadott normatív utasítások szerint, az azokban megjelölt, jegyzői képesítéssel rendelkező hivatali köztisztviselő látja el.

A Polgármesteri Hivatal

24. § (1) A képviselő-testület egységes hivatalt hoz létre - Pomázi Polgármesteri Hivatal elnevezéssel - az önkormányzat működésével, valamint az államigazgatási ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok valamint a nemzetiségi önkormányzatok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátására.

(2)86

(3)87 A képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódását, munka- valamint ügyfélfogadási rendjét normatív határozatban szabályozza.

(4)88 A hivatal Pomáz Város Önkormányzata által alapított, a polgármester irányításával, a jegyző vezetésével működik.

(5)89 A hivatal jogállása: a hivatal jogi személy, gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv.

(6)90 A polgármester a hivatal vonatkozásában ellátja az Mötv. 67. §-ában rögzített hatásköreit.

(7)91 A jegyző a hivatal vonatkozásában ellátja az Mötv. 81. §-ában rögzített hatásköreit

(8)92 A hivatal képviseletét a jegyző látja el. A jegyző a hivatal eseti képviseletére meghatalmazást adhat.

III. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT KÖLTSÉGVETÉSE, VAGYONA

25. § (1) Az önkormányzat költségvetésről szóló rendelet-tervezetét az államháztartásról szóló törvényben meghatározott tagolásban, jogszabályban meghatározott határidőben kell beterjeszteni a képviselő-testület elé.

(2) A költségvetési rendelet-tervezet jogszabályban meghatározott módon történő előkészítéséért a jegyző felelős.

26. § (1) Az önkormányzat vagyona áll, a tulajdonából, a helyi önkormányzatot megillető vagyoni értékű jogokból továbbá saját bevételeiből.

(2) Az önkormányzat vagyonát, a forgalomképtelen vagyontárgyak és a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes vagyontárgyainak körét és annak kezelési szabályait külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(3) A polgármester az éves zárszámadás útján évente beszámol a vagyonállapotról.

IV. Fejezet

93Nemzetiségi önkormányzatokkal való együttműködés

27. § (1) Pomáz Város Önkormányzata a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (továbbiakban Njt.) 10. § (5) bekezdése körében legalább 30 napos határidő biztosítása mellett küldi meg döntésének tervezetét a véleményezési, illetve egyetértési joggal rendelkező nemzetiségi önkormányzat, illetve szervezet részére.

(2) A nemzetiségi önkormányzat véleményét teljes terjedelmében csatolni kell az előterjesztéshez.

(3) Amennyiben az egyetértési joggal rendelkező nemzetiségi önkormányzat a döntés tervezetét nem támogatja, a polgármester 14 napon belül egyeztető tárgyalást kezdeményez az ellentétek feloldása érdekében. Az egyeztető tárgyalások eredményéről a képviselő-testületet a soron következő munkaterv szerinti ülésén tájékoztatja.

(4)94 Pomáz Város Önkormányzata és a Pomázon működő német, szerb és román települési nemzetiségi önkormányzatokkal az Njt. 80. §-ában rögzített tartalommal megkötött közigazgatási szerződéseket a rendelet 8., 9. és 10 melléklete tartalmazza.

V. Fejezet

BELSŐ ELLENŐRZÉS

A belső ellenőrzési kötelezettség

28. § (1) Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, a végrehajtására kiadott 368/2011. (XII. 31.) Kormányrendelet, továbbá a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet alapján Pomáz Város Önkormányzata és az általa irányított költségvetési szervek és ellátott közfeladatok belső ellenőrzését külső erőforrás bevonásával látja el.

(2) A belső ellenőrzési tevékenység független, belső ellenőri nyilvántartásba vett - s ezt évente igazoló - személy foglalkoztatását biztosító külső erőforrás (szervezet) bevonásával kerül ellátása. A belső ellenőrzés megfelelő működtetéséről és függetlenségének biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

(3) Tekintettel arra, hogy a belső ellenőrzés külső szakértő igénybe vételével kerül ellátásra, ezért a belső ellenőrzési vezetői feladatok is általa kerülnek ellátásra.

(4)95 A feladatellátás részletes szabályait a Pomázi Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőrzési Kézikönyvének rendelkezései tartalmazzák.

(5)96 Az Önkormányzatra vonatkozó éves belső ellenőrzési terv összeállítása kockázatelemzés alapján történik, melyet a belső ellenőrzési vezetői feladatokat ellátó a jóváhagyás határidejére figyelemmel megküld a jegyzőnek. A helyi önkormányzat négy évre szóló stratégiai belső ellenőrzési tervét, valamint előző év december 31. napjáig az éves belső ellenőrzési tervet a képviselő-testület hagyja jóvá. Az éves összefoglaló belső ellenőrzési jelentést az Önkormányzat zárszámadási rendeletével egyidejűleg kell a képviselő-testület elé terjeszteni.

A belső ellenőrzés feladata, szervezése

29. § (1) A jegyző köteles olyan pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszert működtetni, mely biztosítja Pomáz Város Önkormányzat rendelkezésére álló források szabályszerű, szabályozott, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.

(2) A belső ellenőrzés bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység keretében a jogszabályoknak és a belső szabályzatoknak való megfelelést, a tervezést, gazdálkodást, és a közfeladatok ellátását vizsgálva megállapításokat és javaslatokat fogalmaz annak érdekében, hogy a működést fejlessze és az eredményességet növelje.

(3) A belső ellenőrzési tevékenység során szabályszerűségi, pénzügyi, rendszerellenőrzéseket, teljesítmény-ellenőrzéseket, illetve informatikai ellenőrzéseket kell végezni.

(4) A belső ellenőrzés szakmai gyakorlatának nemzetközi normái szerint a belső ellenőrzési tevékenységnek értékelnie kell a vizsgált szervezet irányítását, működését és információs rendszerét fenyegető kockázatokat a pénzügyi és működési adatok megbízhatósága és zártsága, a működési folyamatok hatékonysága és eredményessége, a vagyonvédelem, a törvények, a szabályzatok, irányelvek, eljárások és szerződések betartása területén. A központi jogszabályok, a központi jogharmonizációs és koordinációs feladatkörében a minisztérium által kiadott Módszertani Útmutatók standardizált módon meghatározzák, illetve segítik a tervezést, a tárgyévre tervezett belső ellenőrzési tevékenységet.

(5) A belső ellenőrzés általános stratégiai célja, hogy rendszerszemléletű megközelítéssel, a kockázatkezelési, kontroll és szervezetirányítási rendszerek módszeres értékelésével, javításával hozzájáruljon Pomáz Város Önkormányzat gazdasági programjában meghatározott célkitűzések eléréséhez.

(6) Az ellenőrzési feladatok végrehajtásának elsődleges célja:

a) Pomáz Város Önkormányzat és az intézményei zavartalan, szabályszerű működésének támogatása,

b) Pomáz Város Önkormányzat által alapított gazdasági társaságokban a tulajdonosi jogkörgyakorlás támogatása,

c) az eszközökkel és forrásokkal való hatékony gazdálkodás elősegítése, vagyonvédelem.

(7)97 A belső ellenőrzés tevékenységének megszervezése éves ellenőrzési terv alapján történik. A belső ellenőrzés feladattervét kockázatelemzés alapján készíti elő.

Közérdekű adatok megismerésének rendje

31. § Pomáz Város Önkormányzata vonatkozásában, a közérdekű adatok megismerésének rendjére és eljárási szabályaira Pomáz Város Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési szerv Közérdekű adatok megismerésének rendjéről szóló szabályzat rendelkezéseit kell alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a költségvetési szerv vezetője alatt Pomáz Város Önkormányzat Polgármesterét kell érteni.

VI. Fejezet

ÖNKORMÁNYZATI RENDELETALKOTÁS

32. § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján - annak végrehajtására - önkormányzati rendeletet alkot.

(2)98 Az önkormányzati rendeletalkotás részletes előkészítési, eljárási rendjét, szerkesztési követelményeit a jelen szabályzat 4. melléklete, míg a hatályos rendeletek jegyzékét a 4.sz. függelék tartalmazza.

(3) A hatályos önkormányzati rendeleteket folyamatosan, teljeskörűen felül kell vizsgálni. A felülvizsgálatot a jegyző látja el.

(4) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:

a) települési képviselő,

b) képviselő-testület bizottságai,

c) helyi társadalmi, érdekképviseleti és civil szervezetek települési képviselő útján,

d) jegyző, polgármester,

e) nemzetiségi önkormányzat testületei.

(5) 99Pomáz Város Önkormányzat Képviselő-testületének rendeletei kihirdetéséről a jegyző gondoskodik

(6) A helyi önkormányzati rendeleteteket közzé kell tenni, Pomáz Város Önkormányzata honlapján és a Nemzeti Jogszabálytárban történő megjelentetéssel.

(7) 100Amennyiben jogszabály helyben szokásos módon való közzétételi kötelezettséget ír elő, a közzétételi kötelezettséget Pomáz Város Önkormányzat hivatalos honlapján (www.pomaz.hu) történő elhelyezéssel kell teljesíteni

VII. Fejezet

HELYI NÉPSZAVAZÁS

33. § A helyi népszavazást kezdeményezhet a választópolgárok legalább 20 %-a.

VIII. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

34. § (1) Ez a rendelet 2015. április 01. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti

a) a Pomáz Város Önkormányzatának a helyi népszavazásról és népi kezdeményezésről szóló 5/2002.(III.21.) számú önkormányzati rendelete,

b) a Pomáz Város Önkormányzati Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított 29/2006.(XI.20.) önkormányzati rendelete.

(2)101

35. §102 A szabályzat mellékletei:

1. A képviselők jogállása
2. 103A képviselő-testület bizottságainak feladat- és hatáskörét, valamint az egyes tanácsnokok által felügyelt területeket tartalmazó jegyzék
3. 104A polgármester hatásköri jegyzéke
4. Az önkormányzati rendeletalkotás részletes szabályozásának rendje
5. Az önkormányzat önként vállalt feladatkörei
6. 105 A jegyzőre átruházott önkormányzati hatáskörök jegyzéke
7. A testületek elé kerülő előterjesztések rendje
8. A Pomáz Város Önkormányzata és a Pomázi Német Nemzetiségi Önkormányzat között létrejött közigazgatási szerződés
9. A Pomáz Város Önkormányzata és a Pomázi Szerb Nemzetiségi Önkormányzat között létrejött közigazgatási szerződés
10. 106 A Pomáz Város Önkormányzata és a Pomázi Román Nemzetiségi Önkormányzat között létrejött közigazgatási szerződés

36. §107 A szabályzat függelékei:

1. Pomáz város egyéni választókerületi beosztása az ott mandátumhoz jutott képviselők feltüntetésével, kiegészítve a polgármester és a listás képviselők névsorával, lakcímeivel és elérhetőségeikkel

2. Pomáz város közbeszerzési szabályzata

3. Bizottságok elnökeinek, tagjainak és a tanácsnokoknak jegyzéke

4. Hatályos önkormányzati rendeletek jegyzéke

5. Az önkormányzat fenntartásában álló intézmények jegyzéke

6. Az önkormányzat Polgármesteri Hivatala szabálytalanságok kezelésének eljárásrendje

7. Ellenőrzési nyomvonal

8. Az önkormányzat alaptevékenysége szakfeladat szerinti bontásban

9. Az önkormányzat beszerzések lebonyolításával kapcsolatos eljárás rendje

10. Az önkormányzatra vonatkozó közzétételi szabályzat

11. Az önkormányzatra vonatkozó adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat

12. Az önkormányzatra vonatkozó közérdekű adatok megismerésére irányuló igények teljesítésének rendjéről szóló szabályzat

13. Az önkormányzatra vonatkozó informatikai biztonsági szabályzat

14.108 Pomázi Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódása, létszáma, munka- és ügyfélfogadási rendje

1

A bevezető a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 1. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

Az 1. § (4) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

4

A 2/A. §-t a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

5

A 3. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

6

A 3. § (3) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 20. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

7

A 4. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § a) pont, 20. § b) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 4. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § b) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 4. § (3) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

10

A 4. § (3a) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

11

A 4. § (5) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § c) pontja szerint módosított szöveg.

12

A 4. § (7) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § d) pontja szerint módosított szöveg.

13

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

14

A 4. § (9) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § e) pontja szerint módosított szöveg.

15

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

16

A 4/A. §-t a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

17

A 4/B. §-t a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

18

A 4/B. § (4) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 8. § a) pontja szerint módosított szöveg.

19

A 4/C. §-t a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.

20

A 6. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 9. § a) pontja szerint módosított szöveg.

21

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztius 01-től.

22

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

23

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

24

Kiegészítette: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

25

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

26

A 8. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 8. § b) pontja szerint módosított szöveg.

27

A 9. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

28

A 9. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § f) pontja szerint módosított szöveg.

29

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

30

A 10. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § g) pontja szerint módosított szöveg.

31

A 10. § (3) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

32

A 10. § (4) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdése iktatta be.

33

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től. A 11. § a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

34

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztius 01-től.

35

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

36

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

37

A 11. § (15) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § h) pontja szerint módosított szöveg.

38

A 11. § (17) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

39

A 12. § (2) bekezdés nyitó szövegrésze a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § i) pontja szerint módosított szöveg.

40

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

41

A 12. § (2) bekezdés g) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § j) pontja szerint módosított szöveg.

42

Hatályon kívül helyezte: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

43

A 12. § (2) bekezdés i) pontját a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-a hatályon kívül helyezte.

44

A 12. § (2) bekezdés k) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 8. § c) pontja szerint módosított szöveg.

45

A 14. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

46

A 14. § (1a) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdése iktatta be.

47

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

48

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

49

A 15. § (2) bekezdés c) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

50

A 15. § (2) bekezdés d) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § k) pontja szerint módosított szöveg.

51

KIegészTette: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

52

A 15/A. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § l) pontja szerint módosított szöveg.

53

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

54

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

55

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

56

A 17. § (3) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

57

A 17. § (4) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

58

A 17. § (5) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.

59

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

60

A 18. § (2) bekezdés b) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 18. § (2) bekezdés b) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

61

A 18. § (2) bekezdés c) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 18. § (2) bekezdés c) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

62

Hatályon kívül helyezte: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től. A 18. § (2) bekezdés d) pontját a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdése iktatta be. A 18. § (2) bekezdés d) pontját a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 9. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

63

Hatályon kívül helyezte: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

64

Hatályon kívül helyezte: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

65

A 18. § (3a) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (3) bekezdése iktatta be.

66

A 18. § (4) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

67

A 18. § (4a) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (4) bekezdése iktatta be. A 18. § (4a) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

68

A 18. § (4b) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (4) bekezdése iktatta be.

69

A 18. § (6) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

70

A 18. § (7) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (5) bekezdésével megállapított szöveg.

71

A 18. § (10) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 9. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

72

A 18. § (12) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

73

A 18. § (13) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

74

A 18. § (14) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

75

A 18. § (15) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

76

A 18. § (16) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 11. § (6) bekezdésével megállapított szöveg.

77

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

78

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

79

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

80

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

81

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től. A 21. § (1) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-a szerint módosított szöveg.

82

A 22. § (2) bekezdés a) pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.

83

A 22. § (2) bekezdés i) pontját a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 20. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

84

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

85

A 23. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

86

A 24. § (2) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 20. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

87

A 24. § (3) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

88

A 24. § (4) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

89

A 24. § (5) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

90

A 24. § (6) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

91

A 24. § (7) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.

92

A 24. § (8) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be. A 24. § (8) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.

93

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

94

A 27. § (4) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 14. §-ával megállapított szöveg.

95

A 28. § (4) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.

96

A 28. § (5) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg. A 28. § (5) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

97

A 29. § (7) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 16. §-ával megállapított szöveg.

98

A 32. § (2) bekezdése a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 19. § m) pontja szerint módosított szöveg.

99

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

100

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

101

A 34. § (2) bekezdését a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 20. § e) pontja hatályon kívül helyezte.

102

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

103

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

104

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

105

A 35. § 6. pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

106

A 35. § 10. pontja a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.

107

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztus 01-től.

108

A 36. § 14. pontját a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

109

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztius 01-től. A 2. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (II. 1.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 2. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 2. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 7. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

110

Megállapította: 12/2022. (VII.15.) rendelet. Hatályos: 2022.augusztius 01-től. A 3. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (I. 31.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg. A 3. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 7. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

111

Megállapította: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től.

112

Az 5. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 18. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. Az 5. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2025. (III. 27.) önkormányzati rendelete 7. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

113

Kiegészítette: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től. A 6. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2023. (V. 31.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

114

Kiegészítette: 11/2020. (VII.03.) rendelet. Hatályos: 2020. július 11-től. A 7. melléklet a Pomáz Város Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2024. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 18. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.

115

Megállapította: 1/2022.(II.16.) rendelet. Hatályos: 2022.február 17-től.

116

Megállapította: 1/2022.(II.16.) rendelet. Hatályos: 2022.február 17-től.

117

Megállapította: 1/2022.(II.16.) rendelet. Hatályos: 2022.február 17-től.