Balatonszárszó Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II.12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
Hatályos: 2014. 12. 19- 2020. 12. 13Balatonszárszó Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2014. (II.12.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
2014-12-19-tól 2020-12-14-ig
(Egységes szerkezetben a 21/2014.(XII.18.), a 12/2014.(IX.23.), az 5/2014.(IV.8.) és a 21/2014. (XII.18.) önkormányzati rendelettel)
Balatonszárszó Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok, részönkormányzat testülete, önkormányzati hivatal) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.
2. §
(1) A képviselő-testület a címrendet a (2)-(3) bekezdés szerint állapítja meg.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervként működő intézmények külön-külön alkotnak egy-egy címet. Ennek felsorolását e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások és bevételek e rendelet 1. melléklete szerint külön-külön címet alkotnak.
I.
A költségvetés bevételeinek és kiadásainak
fő összege, a hiány/többlet mértéke
3. §
(1)[1] [2] [3]A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2014. évi költség-vetését
661 921 ezer Ft tárgyévi költségvetési bevétellel,
661 921 ezer Ft tárgyévi költségvetési kiadással és
98 789 ezer Ft költségvetési többlettel
(céltartalék 0 ezer Ft, általános tartalék 29 270 ezer Ft)
állapítja meg.
Ezen belül:
· a működési célú bevételt 621 421 e Ft-ban
ebből:
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 e Ft-ban
- előző évi pénzmaradványt 65 044 e Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0 e Ft-ban
· a működési célú kiadásokat 591 690 e Ft-ban
ebből:
- a személyi juttatások kiadásait 160 726 e Ft-ban
- a munkaadókat terhelő járulékokat és a SZHA-t 43 783 e Ft-ban
- a dologi kiadásokat 204 084 e Ft-ban
- a szociálpolitikai ellátásokat és egyéb jutt.-okat 39 842 e Ft-ban
- támogatás értékű működési kiadást 21 160 e Ft-ban
- működési célú pénzeszköz átadást 92 825 e Ft-ban
- működési kölcsön nyújtását 0 e Ft-ban
- az általános tartalékot 29 270 e Ft-ban
- a céltartalékot 0 e Ft-ban
· a felhalmozási célú bevételt 40 500 e Ft-ban
· ebből:
- finanszírozási célú pénzügyi műveleteket 0 e Ft-ban
- előző évi pénzmaradványt 33 745 e Ft-ban
- vállalkozási maradványt 0 e Ft-ban
· a felhalmozási célú kiadást 70 231 e Ft-ban
· ebből:
- intézményi beruházások összegét 13 728 e Ft-ban
- felújítások összegét 55 003 e Ft-ban
- kormányzati beruházások összegét 0 e Ft-ban
- lakástámogatás összegét 0 e Ft-ban
- lakásépítés összegét 0 e Ft-ban
- felhalmozási kölcsön nyújtását 1 500 e Ft-ban
- felhalmozási célú kölcsön törlesztését 0 e Ft-ban
- egyéb felhalmozási kiadások összegét 0 e Ft-ban
- felhalmozási célú tartalékot 0 e Ft-ban
állapítja meg.
(2) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradványt, vállalkozási maradványt – beleértve az Áht. 73. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontja szerinti betét vissza-vonását - működési, illetve felhalmozási célú igénybevétel szerinti tagolásban a 2. melléklet alapján hagyja jóvá.
(3) A képviselő-testület a (2) bekezdésen kívüli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló, finanszírozási célú pénzügyi műveletek bevételeit, kiadásait működési, illetve felhalmozási cél szerinti tagolásban a 3. melléklet alapján hagyja jóvá.
Az önkormányzat bevételei és kiadásai
4. §
(1) A helyi önkormányzat összevont költségvetési bevételeit – kivéve az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit - e rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(2) A helyi önkormányzat összevont költségvetési kiadásait e rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(3) A képviselő-testület a Balatonszárszói Százszorszép Óvoda önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv bevételeit e rendelet 6.1. melléklete szerint, kiadásait e rendelet 6.2. melléklete szerint hagyja jóvá.
(4) A képviselő-testület a Balatonszárszói Közös Önkormányzati Hivatal bevételeit e rendelet 7.1. melléklete szerint, kiadásait e rendelet 7.2. melléklete szerint hagyja jóvá.
(5) A képviselő-testület a József Attila Művelődési Ház és Könyvtár önállóan működő költség-vetési szerv bevételeit e rendelet 8.1. melléklete szerint, kiadásait e rendelet 8.2. melléklete szerint hagyja jóvá.
(6) A képviselő-testület az önkormányzat bevételeit e rendelet 9.1. melléklete szerint, kiadásait e rendelet 9.2. melléklete szerint hagyja jóvá.
(7) A helyi önkormányzat nevében végzett felújítások kiadásait felújításonként e rendelet 10. melléklete tartalmazza.
(8) A helyi önkormányzat nevében végzett felhalmozási kiadásait feladatonként e rendelet 11. melléklete tartalmazza.
(9) Azokat a fejlesztési célokat, amelyek megvalósításához Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (továbbiakban: Stabilitási tv.) 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése szükséges, valamint az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegét e rendelet 12. melléklete tartalmazza.
(10) Az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól a 353/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott saját bevételek és a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességválla-lásokból fennálló kötelezettségek arányát e rendelet 13. melléklete tartalmazza.
(11) A képviselő-testület az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek engedélyezett létszámát e rendelet 14. melléklete szerint állapítja meg.
(12) A képviselő-testület a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként a 15. melléklet szerint hagyja jóvá.
(13) Az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait és bevételeit, valamint a helyi önkormányzat ilyen projektekhez történő hozzájárulásait e rendelet 16. melléklete tartalmazza.
(14) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetési főbb kiadási és bevételi jogcím csoportjai költségvetési szervenként e rendelet 19. melléklete szerint állapítja meg.
(15)A helyi önkormányzat által a lakosságnak juttatott támogatásokat, szociális, rászorultsági jellegű ellátásokat e rendelet 22. melléklete tartalmazza.
(16) Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 23. melléklete tartalmazza.
A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök
5. §
(1) A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében 0 e Ft forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá. Ezen belül a felhalmozási célú hitel összege 0 e Ft, a legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető folyószámla hitel összege 0 e Ft.
(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak a bankszámla-szerződésben rögzített 2014. évi kondíciókkal történő aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú hitel felvételére.
A bevételi többlet kezelése
6. §
(1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 100.000 Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgár-mester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
Általános és céltartalék
7. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat céltartalékát
0 ezer Ft összegben
e rendelet 17. mellékletében felsorolt célokra állapítja meg.
(2)[4] [5][6] A képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát
29 270 ezer Ft összegben állapítja meg.
(3) A képviselő-testület a 15 000 e Ft-ot meg nem haladó mértékű tartalékkal való rendelkezés jogát a polgármesterre ruházza, aki a tartalékkal való rendelkezésről a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
Több éves kihatással járó feladatok
8. §
A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait e rendelet 18. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.
Előirányzat-felhasználási ütemterv
9. §
A 2014. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 20. melléklet tartalmazza.
Közvetetett támogatások
10. §
(1) Az önkormányzat által adott közvetett támogatásokat tartalmazó kimutatást e rendelet 21. melléklete tartalmazza.
II.
A 2014. évi költségvetés végrehajtásának szabályai
11. §
(1) A képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 4/2007. (III. 29.) számú önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökön túl a jóváhagyott kiadási, bevételi és létszám-előirányzatok közötti, valamint a céltartalék terhére történő átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át 15 000 e Ft értékhatárig.
(2) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.
(3) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a ne-gyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
(4) A képviselő-testület a polgármester által kezdeményezett rendelet-módosításáról a 15. § (2) bekezdésben foglalt módon dönt.
12. §
(1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségé-ért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.
(2) A költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.
(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevé-telek nem folynak be – nem teljesíthetők.
(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.
(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költség-vetési többlettámogatást igényel.
(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.
13. §
A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
14. §
(1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő önkormányzati hivatal (Közös Önkormányzati Hivatal).
(2) A József Attila Művelődési Ház és Könyvtár önállóan működő költségvetési szerv gazdálko-dásának végrehajtó szerve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként működő önkormányzati hivatal (Közös Önkormányzati Hivatal).
15. §
(1) Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
(2) A képviselő-testület a (1) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai
16. §
(1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosí-tásáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)-(6) bekezdésekben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.
(2) A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (3) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.
(3) Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.
(4) A költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeiket saját hatáskörben felhasználhatják a költségvetési rendeletbe történő átvezetés, annak módosítása után.
(5) Az önállóan működő költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.
(6) A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat kötelesek az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. Az önállóan működő költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.
Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások
17. §
(1) A költségvetési szerv által jutalmazásra tervezett előirányzat (prémium címén teljesítmény-ösztönzésre, személyi ösztönzésre) az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 20 %-a.
(2) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költ-ségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
(3) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.
(4) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.
(5) A fizetési számlához kapcsolódó törvény alapján a közszolgálati tisztségviselőket havonta 3.000 Ft bankszámla hozzájárulás illeti meg.
Támogatási szerződés
18. §
(1) A 10 000 ezer Ft-ot meghaladó összegű támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.
(2) A támogatási szerződésben meg kell határozni:
a) a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,
b) a támogatás összegét,
c) a támogatás felhasználásának célját,
d) a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,
e) a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,
f) a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,
g) a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,
h) a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,
i) a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a köz-reműködők által megvalósítható tevékenységeket,
j) a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,
k) a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.
(3) A képviselő-testület évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
(4) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő, illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 2 évig nem ítélhető meg.
19. §
A nettó 10 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.
20. §
A költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a költségvetési szervek pénzellátási rendje szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerülnek kiutalásra.
21. §
A Környezetvédelmi Alap bevételeit a talaj, valamint a felszín alatti víz mennyiségi, minőségi védelme megvalósításához/biztosításához kell felhasználni.
Szolgáltatási szerződés
22. §
Az önkormányzat által irányított költségvetési szervekben szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételének szabályai:
(1) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.
(2) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.
(3) A szerződéskötés feltétele, hogy
a.) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy
b.) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.
(4) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.
(5) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.
(6) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:
- az ellátandó feladatot,
- a díjazás mértékét,
- részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,
- a szerződés időtartamát,
- szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köte-
les(ek) a feladat ellátására, valamint,
- a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.
Önkormányzati biztos kirendelése
23. §
(1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.
(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.
(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja
a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,
b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,
c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,
d) a költségvetési szerv vezetője.
(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.
Záró és egyéb rendelkezések
24. §
(1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.
(2) Ez a rendelet 2014. február 13-án lép hatályba.
Balatonszárszó, 2014. január 20.
Dorogi Sándor sk. Gerstnerné dr. Kiss Ildikó sk.
polgármester címzetes főjegyző
Kihirdetési záradék:
Kihirdetve 2014. február 12. napján.
Gerstnerné dr. Kiss Ildikó sk.
címzetes főjegyző
Módosította a 5/2014. (IV.8.) Ör. 1. §-a. Hatályos: 2014. április 9. Hatálytalan: 2014. szeptember 24.
Módosította a 12/2014. (IX.23.) Ör. 1. §-a. Hatályos: 2014. szeptember 24. Hatálytalan: 2014. december 19.
Módosította a 21/2014. (XII.18.) Ör.1§.-a hatályos: 2014. december 19.
Módosította a 5/2014. (IV.8.) Ör. 1. §-a. Hatályos: 2014. április 9. Hatálytalan: 2014. szeptember 24.
Módosította a 12/2014. (IX.23.) Ör. 2. §.-a Hatályos: 2014. szeptember 24. Hatálytalan: 2014. december 19.
Módosította a 21/2014. (XII.18.) Ör. 2. §.-a Hatályos: 2014. december 19.