Zamárdi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (IX. 27.) önkormányzati rendelete
a szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól
Hatályos: 2022. 09. 28- 2023. 01. 31Zamárdi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (IX. 27.) önkormányzati rendelete
a szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól
Zamárdi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 32.§ (3) bekezdésében, a 45.§-ában és a 132.§ (4) bekezdés d) ,g) pontjában, valamint a gyermekek védelemről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18.§ (2) bekezdésében, 29.§ (1) bekezdésében, 131.§ (1) bekezdésében és a 162.§ (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. (1) bekezdés 8. és 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) A rendelet hatálya a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. §-ában foglaltakra, valamint a gyermekek védelemről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 4. § (1)-(3) bekezdésében meghatározottakra terjed ki.
(2) E rendeletben az Szt. 4. §-ában, valamint a Gyvt. 5. §-ában meghatározott értelmező rendelkezéseket kell alkalmazni.
2. A szociális és gyermekvédelmi ellátások, szolgáltatások köre
2. § (1) A Képviselő-testület a jogosultak számára az e rendeletben meghatározott feltételek szerint az alábbi települési támogatásokat nyújtja:
a) gyógyszertámogatás és gyógyászati segédeszköz támogatás
b) elemi kár elhárításához nyújtott települési támogatása
c) temetési támogatás
d) hátrányos helyzetű gyermekek települési támogatása
e) gyermekétkeztetési támogatás
f) tűzifa támogatás
g) rendkívüli települési támogatás
(2) A képviselő-testület köztemetést állapít meg az Szt. 45. §-ában foglaltak figyelembevételével a rendeletben meghatározott feltételek szerint.
(3) Az Önkormányzat a szociális és gyermekvédelmi szolgáltatások tekintetében
a) étkeztetést,
b) család és gyermekjóléti szolgáltatást,
c) házi segítség nyújtást,
d) gyermekek napközbeni ellátását,
e) gyermekétkeztetést biztosítja.
(4) A (3) bekezdés a.) pontjában foglaltakat a GAMESZ intézményén keresztül, a (3) bekezdés b-c) pontjában foglaltakat jogszabályi képesítési előírásoknak megfelelő személy foglalkoztatásával önkormányzati szakfeladatként, a (3) bekezdés d-e) pontban foglaltakat a Zamárdi Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde intézményén keresztül látja el.
3. Hatásköri szabályok
3. § (1) A Képviselő-testület az alábbi szociális ellátásokkal kapcsolatos hatásköröket ruházza át a Humán Bizottságra:
a) gyógyszertámogatás és gyógyászati segédeszköz támogatás
b) elemi kár elhárításához nyújtott települési támogatása
c) rendkívüli települési támogatás
d) hátrányos helyzetű gyermekek települési támogatása
e) gyermekétkeztetési támogatás
f) étkeztetés
g) tűzifa támogatás
(2) A bölcsődei felvételről szóló elutasító döntés ellen 8 napon belül fellebbezésnek van helye, melyet a Humán Bizottság bírál el.
(3) A Képviselő-testület az alábbi szociális ellátásokkal kapcsolatos hatásköröket ruházza át a Polgármesterre:
a) települési temetési támogatás
b) köztemetés
4. Az ellátások megállapításának és folyósításának közös szabályai
4. § (1) Az eljárási szabályokra vonatkozóan az Szt. 5. § (1) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni.
(2) Az eljárást a Zamárdi Polgármesteri Hivatalban előterjesztett kérelemre vagy hivatalból lehet megindítani.
(3) A kérelmet az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal - igazolásokkal, nyilatkozatokkal - együtt kell benyújtani. A vagyonnyilatkozat nyomtatványt a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(4) A kérelmezőnek vállalnia kell, hogy a személyes adatait a befogadó nyilvántartsa és kezelje.
(5) A hiányosan előterjesztett kérelem esetén 8 napon belül a kérelmezőt - határidő megjelölésével - hiánypótlásra kell felhívni.
(6) A hatáskör gyakorlója a döntéshozatalt megelőzően környezettanulmány készítését rendelheti el a jogosultsági feltételek alátámasztása érdekében.
(7) A települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy legkésőbb a jogosultság megállapítását követő hónap 15. napjáig a havi támogatás teljes összegét folyósítani kell részére. A kifizetés banki átutalással, postai úton, vagy házi pénztárból történik.
5. § A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére, e körben méltányosság gyakorlására az Szt. 17. §-ának rendelkezései az irányadók.
5. Települési gyógyszertámogatás és gyógyászati segédeszköz támogatás
6. § (1) A települési gyógyszertámogatás és gyógyászati segédeszköz támogatás a szociálisan rászorult személy részére az egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében biztosított hozzájárulás. A támogatás csak annak nyújtható, aki közgyógyellátásban nem részesül. A kérelem nyomtatványt a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(2) Települési gyógyszertámogatást havi rendszerességgel, maximum 12 hónapra lehet megállapítani.
(3) Települési gyógyszertámogatást a kérelmezőnek akkor lehet megállapítani, ha
a) családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének egyedül élő esetében 300 %-át , családban élő esetében 250 %-át nem haladja meg, és
b) a számlával igazolt gyógyszerkiadásai meghaladják az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének egyedül élő esetén 25 %-át családban élő esetén 20 %-át és
c) szakorvos, háziorvos, gyógyszertár igazolja a gyógyszerkiadások szükségességét, összegét.
(4) Az egy hónapra megállapított települési gyógyszertámogatás maximális összege 5.000,- Ft/hó/fő. A települési gyógyszertámogatást éven belül ugyanazon személy részére legfeljebb 2 alkalommal lehet megállapítani.
(5) Meg kell szüntetni a gyógyszertámogatásra való jogosultságot, ha
a) a jogosult zamárdi lakóhelye, zamárdi tartózkodási helye a folyósítás időtartama alatt megszűnik, vagy
b) jogosultsága megszűnt, vagy
c) a jogosult elhalálozott.
7. § (1) Gyógyászati segédeszközhöz támogatás a 6. § (3) bekezdésben meghatározott jövedelem határok mellett évente egyszer, maximum 35.000,- Ft összegben állapítható meg.
(2) Gyógyászati segédeszközön a 2006. évi XCVIII. törvény 3. § 6. pontjában lévő eszközöket kell érteni.
6. Elemi kár elhárításához nyújtott települési támogatása
8. § (1) Elemi kár elhárításához, települési támogatásra jogosult az a személy, aki a bekövetkezett elemi károk miatt rendkívüli élethelyzetbe került, saját maga és családja létfenntartását veszélyeztető helyzet állt elő. A kérelem nyomtatványt a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(2) Elemi kárnak minősül különösen a tűz, robbanás, vihar, földcsuszamlás, talajsüllyedés, földrengés, árvíz miatt bekövetkezett kár.
(3) A támogatás összege maximum 200.000,- Ft/ingatlan.
(4) Egyedi mérlegelés alapján, a Humán Bizottság javaslatára a Képviselő-testület magasabb összeget állapíthat meg.
(5) Ugyanazt az ingatlant érintő elemi kárra egy éven belül további támogatás nem adható. Egy családból ugyanarra az élethelyzetre csak 1 fő veheti igénybe a támogatást.
(6) Az (1) bekezdés szerint a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet akkor áll fenn, ha
a) kérelmező lakhatását biztosító ingatlan elemi kárt szenvedett, és
b) a kérelmezőnek nincs saját, vagy a családja tulajdonában vagy haszonélvezeti jogával terhelt másik, a lakhatását lehetővé tevő ingatlana, és
c)a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át nem haladja meg.
9. § Elemi kár, vis maior bekövetkezése esetén települési támogatás akkor nyújtható, ha a kérelmező hitelt érdemlően igazolja, hogy a kár megtérítésére harmadik személy nem kötelezhető, vagy kötelezhető ugyan, de a kártérítés várható mértéke jóval alacsonyabb a bekövetkezett kár összegénél, és a kár viselése a kérelmező vagy családja életét, vagy létfenntartását veszélyezteti.
10. § (1) Az önkormányzat hivatal jegyzője, vagy a jegyző által kijelölt dolgozója a kérelem beérkezésétől számított 5 napon belül a kérelemmel érintett ingatlanon helyszíni szemlét tart.
(2) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a 8. § (6) bekezdés b-c) pontokra vonatkozó nyilatkozatokat.
(3) El kell utasítani azt a kérelmet, mely esetében a kérelmező vagy családjában élő személy
a) az elemi kárt szándékosan idézte elő,
b) az elemi kár elhárításában, csökkentésében a körülményekhez, lehetőségeihez képest nem, vagy nem megfelelő mértékben vett részt.
(4) Az elemi kárra tekintettel kérelmezett települési támogatás megítéléséről a Humán Bizottság a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül dönt.
7. Települési temetési támogatás
11. § (1) Települési temetési támogatásra jogosult az a zamárdi lakóhellyel rendelkező személy, aki elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott, és a temetési költségek viselése a saját vagy családja létfenntartását veszélyezteti, függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem. A kérelem nyomtatványt a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
(2) Az (1) bekezdés szerint a temetési költség viselése az eltemettetést vállaló kérelmező létfenntartást akkor veszélyezteti, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 450 %-át, egyedülállóként 500 %-át nem haladja meg.
(3) Települési temetési támogatást lehet kérelmezni a temetési költségek utólagos megtérítésére.
(4) Kérelmenként urnás temetés esetén 30.000,-Ft, koporsós temetés esetén 50.000,-Ft támogatási összeg állapítható meg.
(5) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a temetési kiadásokra vonatkozó, saját nevére kiállított eredeti számlákat, valamint a halotti anyakönyvi kivonatot. A kérelmet a halálesetet követő 60 napon belül lehet benyújtani, mely határidő elmulasztása jogvesztő. Az eredeti számlára kedvező elbírálás esetén az ügyintéző rávezeti a támogatás tényét, dátumot, aláírást, pecsétet.
8. Hátrányos helyzetű gyermek települési támogatása
12. § (1) A zamárdi lakóhelyű és életvitelszerűen Zamárdiban élő, hátrányos helyzetbe került gyermek törvényes képviselője települési támogatására jogosult, amennyiben létfenntartását veszélyeztető élethelyzetbe került. A kérelem nyomtatványt a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(2) Az (1) bekezdés szerint kérelemhez a kérelmező háztartásában élő gyermek hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetét megállapító – a Gyvt. 67/A. § (3) bekezdésében foglaltak szerinti - jegyzői határozatot csatolni kell.
(3) A hátrányos helyzetű gyermek települési támogatását eseti jelleggel lehet nyújtani. A támogatás egy naptári évben maximum két alkalommal nyújtható.
(4) Alkalmanként a támogatás összege maximum 20.000 Ft/gyermek.
9. Gyermekétkeztetési támogatás
13. § (1) A zamárdi lakóhelyű és életvitelszerűen Zamárdiban élő, zamárdi oktatási intézményben tanulmányokat folytató gyermek részére egy nevelési-oktatási tanéven belül - az iskolai szünidők kivételével - havi rendszerességgel gyermekétkeztetési támogatás nyújtható. A kérelem nyomtatványt a rendelet 6. melléklete tartalmazza.
(2) A gyermek támogatását szülőjének, törvényes képviselőjének lehet megállapítani, ha családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át nem haladja meg. Az étkezési térítési díj teljes összegéből minimum 50 %, maximum 100 % kedvezmény/gyermek adható.
(3) Amennyiben a családban az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át nem haladja meg, akkor az étkezési térítési díj teljes összegéből maximum 25 % kedvezmény/gyermek adható.
(4) A térítési díj-kedvezményt minden oktatási/nevelési év kezdetén újra kell kérelmezni, az étkezési térítési díj összegét az iskola élelmezésvezetője igazolja.
10. Tűzifa támogatás
14. § (1) A támogatást igénylő kérelmezőnek akkor lehet tűzifa támogatást nyújtani, ha a családjában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének egyedül élő esetében 350 %-át, családban élő esetében 300 %-át nem haladja meg. A kérelem nyomtatványt a rendelet 7. melléklete tartalmazza.
(2) Tűzifa téli tüzelés céljából a GAMESZ telephelyen ledeponált és rendelkezésre álló tűzifa mennyiségig adható, egy háztartáson belül egy évben maximum kétszer igényelhető.
(3) A tűzifa igényelhető mennyisége maximum 3 m3/igénylő/alkalom a rendelkezésre álló készlet erejéig.
11. Rendkívüli települési támogatás
15. § (1) Rendkívüli települési támogatás nyújtható a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gonddal küzdő személyek részére. A kérelem nyomtatványt a rendelet 8. melléklete tartalmazza.
(2) Rendkívüli élethelyzet különösen a hosszabb táppénzes állomány, hosszabb kórházi ápolás, baleset, munkahely elvesztése, hosszantartó betegség, tartós munkanélküliség, kilakoltatás, amennyiben, a családban az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át, egyedül élő esetén 300 %-át nem haladja meg.
(3) A támogatás összege maximum 24.000,-Ft/kérelmező/alkalom lehet. A támogatást egy naptári évben maximum háromszor lehet igényelni. Egy családból ugyanarra az élethelyzetre csak 1 fő jogosult igénybe venni a támogatást.
(4) Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben évente legfeljebb egy alkalommal jövedelemre való tekintet nélkül is megállapítható rendkívüli települési támogatás. Ebben az esetben a rendkívüli települési támogatás összege egyedi mérlegelés alapján kerül megállapításra a rendkívüli méltánylást érdemlő körülmény egyedi értékelését követően. Egyedi mérlegelés alapján a támogatás mértéke a 60.000,- Ft-ot nem haladhatja meg.
12. Étkeztetés
16. § (1) Az étkeztetés jogosultsági feltételeire az Szt. 62. § (1) bekezdésében foglaltak irányadók.
(2) Étkeztetésre jogosult:
a) jövedelmi helyzete alapján, akinek a háztartásában az 1 főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át, vagy
b) életkorára tekintettel, ha egyedül élő és betöltötte 65. életévét, vagy
c) az egészségi állapota alapján, betegsége alapján, ha a háziorvos vagy szakorvos igazolja, hogy a betegség jellege miatt az érintett nem képes biztosítani a napi egyszeri meleg étkezést, vagy
d) a hajléktalansága miatt, ha a személy nyilatkozatában tartózkodási helyeként az önkormányzat illetékességi területét jelölte meg, és a hajléktalan étkeztetésének hiánya veszélyezteti a hajléktalan életét.
(3) Az önkormányzat az étkeztetést az (1) bekezdésben meghatározottak alapján az intézményből történő étel saját célra történő elszállításának lehetőségével biztosítja. A kérelem nyomtatványt a rendelet 9. melléklete tartalmazza.
(4) A szociálisan rászorulónak az étkezési térítési díj teljes összegéből minimum 25 %, maximum 100% kedvezmény/fő adható. Az étkeztetési személyi térítési díjat az igénybe vevő családjában élők egy főre jutó havi nettó jövedelmének figyelembevételével a következő kedvezmények szerint kell megállapítani:
a) ha a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj 200 %-át akkor térítésmentes,
b) ha a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj
ba) 220%-át, akkor az intézményi térítési díj 75%-a
bb) 250%-át, akkor az intézményi térítési díj 50%-a
bc) 280%-át, akkor az intézményi térítési díj 25%-a.
(5) A térítési díjak megállapítása során az Szt. 114-116. §-t értelemszerűen alkalmazni kell.
(6) A közétkeztetési intézményekben igénybe vett étkezésért az önkormányzat térítési díjakról szóló rendeletében meghatározott térítési díjat kell fizetni.
13. Család- és gyermekjóléti szolgálat
17. § Az önkormányzat a család- és gyermekjóléti szolgálat körébe tartozó feladatait szakfeladatként, az Szt. 64. §-ban meghatározottak, valamint a Gyvt. alapján nyújtja.
14. Házi segítségnyújtás
18. § Az önkormányzat a házi segítségnyújtási feladatot szakfeladatként, az Szt. 63. §-ban foglaltak szerint nyújtja.
15. Gyermekek napközbeni ellátása
19. § Az önkormányzat a gyermekek napközbeni ellátását - bölcsőde, óvoda - a Zamárdi Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde intézménye útján biztosítja.
20. § (1) A gyermekek napközbeni ellátása a Gyvt. 42-43. §-ai szerint történik.
(2) A gyermekek bölcsődei felvételének lehetőségeit és módját a Gyvt. 42/A. §-és az intézmény Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
(3) A bölcsődei ellátás igénybevétele önkéntes, az ellátást igénylő törvényes képviselője (a továbbiakban: kérelmező) kérelmére történik.
(4) A bölcsődei ellátás igénybevételére irányuló kérelmet az intézmény vezetőjéhez kell benyújtani.
(5) A kérelem elbírálásáról az intézményvezető – a Gyvt-ben foglalt szempontok figyelembevételével – dönt.
(6) A döntéséről a kérelmezőt írásban az intézményvezető értesíti.
(7) A bölcsődei ellátásra vonatkozó kérelem benyújtásával kapcsolatos részletes szabályokat az intézmény szervezeti és működési szabályzata határozza meg.
(8) A bölcsődei ellátás megszűnik:
a) jogosultsági feltételek megszűnésével,
b) törvényes képviselő kérelmére,
c) a nevelési év végén, ha a gyermek a 3. életévét betöltötte. Abban az esetben, ha a gyermek testi vagy szellemi fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. évének betöltését követő augusztus 31-ig nevelhető és gondozható a bölcsődében.
d) ha a törvényes képviselő a házirendet az intézményvezető írásbeli figyelmeztetésére sem tartja be.
21. § (1) A bölcsődei alapellátás keretében az étkezésért térítési díjat, a gondozásért gondozási díjat kell fizetni, melynek összegét a térítési díjakról szóló rendelet tartalmazza.
(2) Az intézmény vezetője az ellátás megkezdésekor, de legkésőbb az ellátás igénybevételéről számított 30 napon belül értesíti a kötelezettet a személyi térítési díj összegéről.
(3) A gondozás intézményi térítési díját a térítési díjakról szóló rendelet szabályozza.
(4) A bölcsődében nyújtott bölcsődei ellátás esetén
a) a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek,
b) a tartósan beteg vagy fogyatékos gyermek,
c) a három-vagy többgyermekes család gyermekének,
d) az átmeneti gondozásban lévő, az ideiglenes hatállyal nevelőszülőnél vagy gyermekotthonban elhelyezett, a nevelésbe vett gyermek,
e) a védelembe vett gyermek gondozását térítésmentesen kell biztosítani. Ezekben az esetekben személyi térítési díj – (4) bekezdésben foglaltak figyelembevételével – csak az étkezésért kérhető. A c.) pont szerinti gyermekszámot a Gyvt. 21/B. § (3) bekezdésében foglaltak szerint kell meghatározni.
(5) A gyermekétkeztetés személyi térítési díját az intézményvezető az intézményi térítési díj napi összege általános forgalmi adóval növelt összegének és az igénybe vett étkezések számának, valamint a (4) bekezdésben meghatározott normatív kedvezmények figyelembevételével állapítja meg.
(6) Az intézményi gyermekétkeztetést ingyenesen kell biztosítani, ha
a) rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesül,
b) tartósan beteg vagy fogyatékos, vagy olyan családban él, amelyben tartósan beteg vagy fogyatékos gyermeket nevelnek,
c) olyan családban él, amelyben három vagy több gyermeket nevelnek,
d) olyan családban él, amelyben a szülő nyilatkozata alapján az egy főre jutó havi jövedelem összege nem haladja meg a kötelező legkisebb munkabér személyi jövedelemadóval és társadalombiztosítási járulékkal csökkentett összegének 130%-át vagy
e) nevelésbe vették.
(7) Az intézmény – Zamárdi Napköziotthonos Óvoda és Bölcsőde – működésének részletes szabályait az intézmény szervezeti és működési szabályzata tartalmazza, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá.
16. Gyermekétkeztetés
22. § A gyermekétkeztetésre vonatkozóan a Gyvt. 21. §-ában foglaltak az irányadók.
17. Szünidei gyermekétkeztetés
23. § (1) Az Önkormányzat a Gyvt. 21/C. § (1) bekezdésének a) pontjában foglaltak alapján a szünidei gyermekétkeztetést a zamárdi lakóhellyel, ennek hiányában bejelentetett tartózkodási hellyel rendelkező rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő, hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek részére ingyenesen biztosítja a Gyvt. 21/C. §-ában foglaltak alapján.
(2) Az önkormányzat a szünidei gyermekétkeztetést az alábbi időszakban biztosítja:
a) nyári szünet időtartamára eső 43 munkanapon,
b) az őszi, téli, tavaszi szünetben az adott tanítási szünet időtartamára eső valamennyi munkanapon,
c) az óvoda zárva tartásának időtartama alatti munkanapokon.
(3) A 328/2011.(XII.29.) Kormányrendelet 7. mellékletében foglalt nyilatkozatot a szülő, törvényes képviselő legkésőbb az adott szünet első munkanapját megelőző 8. napon köteles benyújtani.
(4) Amennyiben a szülő, törvényes képviselő határidőben nem nyújtja be a 25. § (3) bekezdésében helyett 23. § (3) bekezdésében foglalt nyilatkozatot, az önkormányzat részére a szünidei étkezést nem biztosítja.
(5) Az önkormányzat szünidei gyermekétkeztetés keretében déli meleg főétkezést biztosít.
18. Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
24. § A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre vonatkozóan a Gyvt. 19-20/B. §-ában foglaltak az irányadók.
19. Szociális Kerekasztal összehívásának feltételei, résztvevők
25. § (1) Az Önkormányzat szociálpolitikai kerekasztalt, valamint ezzel együtt Helyi Esélyegyenlőségi Program Fórumot működtet, az alábbi szervezetek és személyek, valamint a településen szociális intézményeket működtető fenntartók képviselőin kívül a helyi szervezetek képviselői, így különösen Szt. 58/B. § alapján:
a) Magyar Vöröskereszt Zamárdi Területi Szervezete,
b) Magyar Máltai Szeretetszolgálat Zamárdi Csoportja,
c) Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesülete Siófoki Körzeti Csoportja,
d) Somogy Megyei Kormányhivatal Siófoki Járási Hivatal Foglalkoztatási Osztálya
e) Nők a Balatonért Egyesület Zamárdi Csoportja
f) Katolikus Karitász Zamárdi csoportja
g) Egészségőr Egyesület
h) családgondozó,
i) Polgármesteri Hivatal szociális ügyintézője,
j) háziorvosi szolgálat házorvosai,
k) védőnők,
l) oktatási intézmények ifjúságvédelmi felelősei.
(2) A szociális kerekasztalt a polgármester hívja össze évente, legalább egy alkalommal.
20. Záró rendelkezések
26. § (1) E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a szociális ellátásokról szóló 8/2021. (VI. 22.) önkormányzati rendelet, valamint a gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 3/1998. (III.31.) önkormányzati rendelet.