Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2013.(XII.20.) önkormányzati rendelete a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 6/2008.(II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 01. 01- 2014. 01. 02

Szerkesztés...

                                                        NAGYATÁD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

                                                                KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

27/2013. (XII. 20.) önkormányzati rendelete

a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 6/2008. (II.15.) önkormányzati rendelet módosításáról

Nagyatád Város Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdése és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szociális pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló 6/2008. (II.15.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.) módosításáról az alábbiakat rendeli el:

1. §

Az Ör. 27. §-a és az azt megelőző alcím helyébe a következő rendelkezés és alcím lép:

„Önkormányzati segély

27. §

 (1) Önkormányzati segély a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére állapítható meg, feltéve, hogy családjukban az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 130%-át, egyedül élő esetén a 150%-át nem haladja meg.

 (2)  Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben – egyedi mérlegelés alapján – önkormányzati segély állapítható meg annak a kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 250%-át, egyedül élő esetén a 300%-át nem haladja meg.   

(3)  Az önkormányzati segély nyújtható alkalmanként, vagy – legfeljebb a rendkívüli   élethelyzet  megszűnéséig – havi rendszerességgel.

(4) Az önkormányzati segély megállapítása iránti kérelem – elsősorban – e rendelet 3.    melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti nyilatkozatot.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek igazolásaként – betegség esetén a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi igazolást, várandós anya részére nyújtott segély esetén a terhesgondozásról szóló  igazolást, elemi kár esetén a helyreállítás költségéről készített kimutatást kell csatolni. ”

2. §

Az Ör. 28. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„28. §

(1) Az önkormányzati segély egyszeri összege nem lehet kevesebb 2000.- Ft-nál, legmagasabb  összege a nyugdíjminimumot nem haladhatja meg.

(2) Az önkormányzati segély egy naptári éven belül általában, legfeljebb négy alkalommal állapítható meg.

(3) Amennyiben az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a készpénzben megállapított önkormányzati segélyt nem rendeltetésének megfelelően használja fel a jogosult, akkor azt a házi gondozó, vagy a családsegítő szolgálat részére kell kifizetni. A házi gondozó, illetve a családsegítő szolgálat gondozója a felvett készpénz összegének felhasználásáról 15 napon belül köteles elszámolni. ”

3. §

Az Ör. 35. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„35. §

       A 27. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl önkormányzati segélyben részesíthető – a temetést követő 60 napon belül – az a személy, aki elhunyt személy eltemetéséről gondoskodott, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 150%-át, egyedül élő esetén a 200%-át nem haladja meg. ”  

4. §

Az Ör. 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„36. §

A 35. §-ban meghatározott esetben az önkormányzati segély összege – alkalmanként – a becsatolt temetési számla szerinti összeg, de legfeljebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-a. ”

5. §

Az Ör. 39. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

 „(4) A méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság megállapításával kapcsolatos hatáskörét   a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át. ”  

6. §

Az Ör. e rendelet mellékletével egészül ki.

7.§

Az Ör.

  1. 7. § (1) bekezdésében az „átmeneti segély, temetési segély” szövegrész helyébe az „önkormányzati segély” szöveg lép,
  2. 31. §-ban  az  „átmeneti segély” szövegrész helyébe az „önkormányzati segély” szöveg lép.

8. §

(1)  E rendelet 2014. január 1. napján lép hatályba.

(2)  E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti az Ör. 11. §-a, a 29.§-30.§-ai, a 37. §-a, a 40.§-41.§-ai, az Ör. 32. §-át, a 35. §-át, és a 40. §-át megelőző alcímei, valamint Nagyatád Város Önkormányzata Képviselő-testületének a gyermekek pénzbeli és természetbeni ellátásáról szóló 11/2006. (III. 31.) önkormányzati rendelete.

Nagyatád, 2013. december 20.

Ormai István s.k.

Dr. Kovács Ildikó s.k.

polgármester

jegyző

Kihirdetési záradék:

Kihirdetve 2013. december 20. napján

Hatályba lépés ideje: 2014. január 1.

A hirdetmény levételének napja: 2014. január 4.

Nagyatád, 2013. december 20.

                           

                ……………

                    jegyző

3. melléklet a 6/2008. (II.15.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM

önkormányzati segély megállapítására

1.  Kérelmező személyes adatai:

Kérelmező neve (leánykori név is): ...............................................................................................................

Anyja neve: ....................................................................................................................................................

Születési helye, ideje: ....................................................................................................................................

Családi állapota: egyedülálló / házastársával él / élettársával él

Lakcímigazolvány adatai alapján:  Lakóhelye: ............................................................................................

                                                        Tartózkodási  helye:...............................................................................

Társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ száma):  __ __ __  - __ __ __- __ __ __

 Telefonszám (nem kötelező megadni) : ………………………………………………………..

2. Kérelmező családjának személyi adatai:

          Név

Születési helye, ideje

 Anyja neve

TAJ száma

Kérelmező házastársa

Kérelmező élettársa

   Gyermeke

   Gyermeke

   Gyermeke

   Gyermeke

2

3. A család  jövedelmi adatai

Kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és gyermekeinek havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező havi nettó jövedelme

Házastársa/élettársa    havi nettó jövedelme

Gyermekei jövedelme, az utánuk folyósított ellátás havi nettó  összege

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglalkoztatásból származó)

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (gyes, gyed, gyet, családi pótlék, tartásdíj, árvaellátás stb.)

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ................................. Ft/hó.

4. Az önkormányzati segély megállapítását azért kérem, mert családunkban az alábbi okokhoz kapcsolódó váratlan  kiadások  merültek fel:

  • betegség (csatolni kell a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, a gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi igazolást)
  • haláleset  (csatolni kell kérelmező vagy családtagja nevére kiállított temetési számla eredeti példányát)
  • elemi kár elhárítása (csatolni kell a helyreállítás költségeiről készített kimutatást)
  • válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • gyermek fogadásának előkészítése (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • iskoláztatás
  • nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás
  • a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése
  • gyermek hátrányos helyzete
  • egyéb: ………………………………………….………………………………………………..

 (a megfelelőt kérem X-el jelölni)

3

5.  Nyilatkozatok

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 3. §. (3) bekezdés alapján hozzájárulok , hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti.

A feltüntetett adatokban bekövetkezett változást köteles vagyok 15 napon belül az eljáró hatóságnak bejelenteni.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. (a megfelelő rész aláhúzandó!)

Alulírott, mint kérelmező házastársa / élettársa / nagykorú gyermeke felelősségem tudatában kijelentem, hogy

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.  (a megfelelő rész aláhúzandó!)

A kérelemhez csatolni kell a család jövedelméről kiállított igazolásokat. 

A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó havi nettó jövedelem     igazolását.

A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén APEH igazolása, alkalmi munkavállalás esetén az alkalmi munkavállalói kiskönyv)

Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén az utolsó havi nyugdíjszelvény vagy folyószámla kivonat és a nyugdíjfolyósító által év elején megküldött igazolást.

Dátum: ……………………………………………

________________________          __________________________      _________________________   

             kérelmező                                   házastárs   /   élettárs                        nagykorú gyermek

              aláírása                                                  aláírása                                           aláírása

Tájékoztató!

A megfelelő választ X-szel kell jelölni, illetve a hiányzó adatokat kitölteni, vagy aláhúzással jelölni. Egyedülálló az a személy, aki hajadon, nőtlen, özvegy, elvált vagy házastársától külön él, kivéve, ha élettársa van. A házastársak akkor tekinthetők különélőnek, ha a lakcímük különböző. Családban élő eltartott gyermeknek számít:

  • a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező,
  • a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató,
  • a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató,
  • korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt.
  • A tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolásokat a kérelemhez csatolni kell. (kivéve családi pótlék és fogyatékossági támogatás)
  • Amennyiben a tanulói, hallgatói jogviszony fennállását a kérelmező nem igazolja, úgy a hivatal adatszolgáltatás iránti kérelemmel a közoktatási feladatkörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatalt megkeresi.

NAGYATÁD VÁROS ÖNKORMÁNYZATA

 KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

6/2008. (II. 15.) rendelete

  

                                                a szociális pénzbeli és természetbeni  ellátásokról

(Egységes szerkezetben*

Nagyatád Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény 44/A. §. (2) bekezdésében és a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló - többször módosított - 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 1. §-ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (1), (3) bekezdésében, 37. § (1) bekezdés d) pontjában, 37/A. § (3) bekezdésében, 45. § (1), (3) bekezdésében, 46. § (1) bekezdésében, 47. § (2), (5) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 50. §-ának (3) bekezdésében és a 132. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a helyi önkormányzatokról szóló LXV. törvény 8. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következő rendeletet alkotja:(2)

I. FEJEZET

 

Általános rendelkezések

A rendelet célja

1. §

E rendelet célja, hogy meghatározza Nagyatád Város Képviselő-testülete által biztosított, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló, többször módosított 1993. évi III. törvényben, (továbbiakban: Szt.) szabályozott pénzbeli, természetbeni ellátások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.

* A módosítások dőlt betűvel, számozva kerültek beszerkesztésre az alábbiak szerint.

(1)   7/2009.(III.27.) rendelet                                                        Hatályos: 2009. április 1.

(2)   2/2011.(II.18.) rendelet                                                         Hatályos: 2011. február 18., rendelkezéseit a

                                                                                                        folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(3)   21/2011.(IX.2.) önkormányzati rendelet                            Hatályos: 2011. szeptember 5.

(4)   23/2011.(IX. 30.) önkormányzati rendelet                         Hatályos: 2011. október 1. E rendelet rendelkezéseit a

                                                                                                        hatályba lépéskor folyamatban lévő eljárásokban is

                                                                                                        alkalmazni kell.

(5)   1/2012.(I. 27.)                                                                         Hatályos: 2012. február 1.

(6)   20/2012.(V. 31.) önkormányzati rendelet                           Hatályos: 2012. május 31. 17.00 óra

(7)   10/2013.(IV.4.) önkormányzati rendelet                      Hatályos: 2013.április 5.

(8)   27/2013.(XII.20.) önkormányzati rendelet                   Hatályos: 2014. január 1.

 

A rendelet hatálya

   2.  §.

 (1) A rendelet hatálya kiterjed – a 41. § (1) bekezdése kivételével - Nagyatád város közigazgatási területén élő, az Szt. 3. § (1), (2) és (3) bekezdésében meghatározott személyekre.

(2) Az Szt.6.§-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Nagyatád város közigazgatási területét tartózkodási helyként megjelölte.

Eljárási rendelkezések

3.  §.

(1)  Az e rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelmeket a polgármesteri hivatal szociális ügyeket ellátó irodájához (a továbbiakban: illetékes iroda) lehet szóban, vagy írásban előterjeszteni.

(2)  Civil szervezetek is kezdeményezhetik a hivatalból történő eljárást.

(3) A kérelmet – ha törvény másként nem rendelkezik – az a szociális hatáskört gyakorló szerv bírálja el, amelynek illetékességi területén a kérelmező lakcíme van. A kérelmező lakcíme az a lakóhely vagy tartózkodási hely, ahol életvitelszerűen lakik. A lakcím megállapítása szempontjából a személyiadat-és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.

(4) A benyújtott kérelmek alapján a döntés-előkészítő eljárás lefolytatása az (1) bekezdésben megjelölt szerv feladata.

(5) (1)

4. §.

(1) A kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó bizonyítékokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg kell becsatolnia.

A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítása iránti kérelem tartalmazza:

- az ellátást igénylő személynek az Szt. 18. §-ának a) c) h) és k) pontjában szereplő adatait,

- az igényelt szociális ellátás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.(1)

A jövedelemtől függő szociális ellátások esetében a jövedelem típusának megfelelő igazolás vagy annak fénymásolata a jövedelemről tett nyilatkozat melléklete.

(2)  A jogosultság megállapításakor figyelembe vehető jövedelemre vonatkozóan az Szt. 10. § (2)-(3) bekezdése az irányadó.(2)

      Jövedelem igazolható:

  • havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolást,
  • munkanélküli ellátásról a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolással (2),
  • a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot,
  • vállalkozó esetében az illetékes állami adóhatóság által - a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról – kiállított igazolásával.(2)

(3) A jövedelemszámításnál figyelmen kívül kell hagyni

  1. a kérelem benyújtását megelőzően megszűnt havi rendszeres jövedelmet,
  2. a vállalkozásból származó jövedelmet, feltéve, hogy a vállalkozási tevékenység megszűnt.

c)   a közfoglalkoztatásból származó havi jövedelemnek a foglalkoztatást helyettesítő támogatás összegét meghaladó részét.. (1)(2)(5)

(4) A jogosultsági feltételek megállapításához e §-ban szabályozottakon túl szükséges egyes speciális igazolások, és bizonyítékok köre a konkrét ellátási forma szabályozásánál kerül felsorolásra.

(5) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Polgármesteri Hivatal nyilvántartásában fellelhetők,  valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: Ket.) 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető.

(6) Amennyiben a kérelmező az e rendeletben, illetve más hatályos jogszabályokban előírt igazolások, nyilatkozatok megadását megtagadja, vagy azokat felhívásra a megadott határidőig nem csatolja, illetőleg a környezettanulmány elkészítéséhez nem járul hozzá, vagy azt nem segíti a  Közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló, 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: KET) 31. § (1), (2) bekezdése szerinti eljárásnak van helye.

 5. §.

(1)  A rendszeres ellátások folyósítása havonta utólag, kifizetése minden hónap 5-éig elsősorban a jogosult bankszámlájára való utalással történik, bankszámla hiányában a házipénztárból vagy postai utalással kerül kifizetésre.(2). A nem rendszeres ellátások kifizetése a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a pénztárból, külön kérelem esetén átutalással történik. A házipénztárból történő, döntést követő azonnali kifizetés létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében történhet.(1)

(2) Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell számolni, amelynek a nettó jövedelemét a kérelmező igazolja.

6. §.

(1)  Amennyiben a pénzbeli és természetbeni ellátás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni, amely tartalmazza:

       a./ kérelmező alapvető személyazonosító adatait,

       b./ kérelmező állampolgárságát, bevándorolt vagy menekült jogállását,

       c./ kérelmező belföldi lakó-, illetőleg tartózkodási helyét, tartózkodási jogcímét,

       d./(2),

       d./ a jogosultság megállapításához szükséges jövedelmi, vagyoni adatokat,

       e)  lakásfenntartási támogatásnál a lakás nagyságára vonatkozó adatokat.(2)

(2)  Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről

      a.) az aktív korúak ellátásának megállapítására vonatkozó kérelem esetén,

b.) ha életkörülményeit a Polgármesteri Hivatal már bármely ügyben – a kérelem benyújtását megelőző 1 éven belül – vizsgálta, és azokban lényeges változás nem feltételezhető.(1)(2)

7. §.

(1) A lakásfenntartási támogatás, önkormányzati segély(8) egészben, vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A folyósítás módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(2) A rendszeres szociális segélyt és a foglalkoztatást helyettesítő támogatást természetbeni ellátás formájában, gyermekintézmények térítési díjának kifizetésére kell megállapítani és folyósítani akkor, ha a rendszeres szociális segélyben vagy a foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülő családjában a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény (a továbbiakban: Gyvt.) 68. §-a szerint védelembe vett gyermek él.(1)(5)

(3) A természetben nyújtott ellátás összege védelembe vett gyermekenként a rendszeres szociális segély vagy a foglalkoztatást helyettesítő támogatás megállapított összegének 20%-a, de összesen a 60%-ot nem haladhatja meg.

(4) A rendszeres szociális segély és a foglalkoztatást helyettesítő támogatás megállapítása iránt benyújtott kérelemben a kérelmező köteles nyilatkozni arról, hogy a családjában van-e a (2) bekezdés szerinti védelembe vett gyermek.

(5) A rendszeres szociális segélyt és a foglalkoztatást helyettesítő támogatást természetbeni szociális ellátás formájában egy tanévre kell megállapítani, akkor, ha a (2) bekezdés szerinti védelembe vett gyermek tanköteles.

8. §.

  

A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához, ha a kérelmező életvitele alapján vélelmezhető, hogy a jövedelemigazolásban feltüntetett összegen felül egyéb jövedelemmel is rendelkezik, a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni viszonyairól a 63/2006.(III.27.) Korm. r. 1. sz. melléklete szerinti formanyomtatványon nyilatkozzék.

9. §.(2)

10. §.

(1) A szociális ellátásra jogosultság, a jogosultat érintő jog és kötelezettség megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény (Ket.) rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A képviselő-testület a szociális ellátások igénylése során az elektronikus ügyintézés lehetőségét kizárja.

II. FEJEZET

 

Szociális rászorultságtól függő pénzbeli ellátások

11. § (8)

Aktív korúak ellátása (1)

12. §(1)

Rendszeres szociális segély(2)

(1) Az aktív korúak ellátása jogosulti körének meghatározására, megszüntetésére, összegére, felülvizsgálatára és a hajléktalan személy részére történő aktív korúak ellátása megállapítására Nagyatád Város Önkormányzata a Szt. rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.

(2) Az az aktív korúak ellátására jogosult személy is rendszeres szociális segélyre jogosult,

-     aki az orvosi szakvélemény alapján folyamatos pszichiátriai kezelés alatt áll,

-     akit a közfoglalkoztatáshoz szükséges munkaköri alkalmassági vizsgálaton a munkavégzésre véglegesen alkalmatlannak nyilvánítottak, kivéve, ha a családjában már van rendszeres szociális segélyre jogosult személy.1)(2)

(3)  A rendszeres szociális segélyben részesülő aktív korúak ellátására jogosult személy az önkormányzat által kijelölt szervvel együttműködésre köteles(2)

Az együttműködés eljárási szabályai

13.§(1)

(1)  A rendszeres szociális segélyben részesülő személyek vonatkozásában az együttműködésre kijelölt szerv a Rinyamenti  Szociális Szolgáltató Központ Nagyatádi Intézményegysége Családsegítő Szolgálata(a továbbiakban: Családsegítő Szolgálat).

(2)  A 12.§ (2) bekezdésében meghatározott személy az együttműködés keretében köteles a rendszeres szociális segélyt megállapító határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül a Családsegítő Szolgálatnál nyilvántartásba vétel céljából megjelenni.

(3)  Ha a rendszeres szociális segélyezett nem tesz eleget a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségének a Családsegítő Szolgálat 8 munkanapon belül írásban felszólítja a nyilvántartásba vételi kötelezettség teljesítésére és a mulasztás igazolására.

(4)  Amennyiben a rendszeres szociális segélyezett az együttműködési kötelezettségének a felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belül ismételten nem tesz eleget, erről a Családsegítő Szolgálat minden hónap 15. napjáig írásban tájékoztatja a jegyzőt.

(5)  Amennyiben a rendszeres szociális segélyezett az együttműködési kötelezettsége teljesítésében ténylegesen akadályozott, ennek okát köteles haladéktalanul, de legkésőbb 3 munkanapon belül bejelenteni a Családsegítő Szolgálatnak. Az akadályoztatás okát a bejelentéssel egyidejűleg, de legkésőbb 5 munkanapon belül köteles hitelt érdemlő módon igazolni melynek megalapozottságát a Családsegítő Szolgálat köteles megvizsgálni.

(6 A Családsegítő Szolgálat a nyilvántartásba vételkor tájékoztatja a rendszeres szociális segélyezetett az együttműködési kötelezettség feltételeként előírt beilleszkedést segítő program elkészítésének menetéről, a beilleszkedést segítő programok típusairól, az együttműködési eljárás szabályairól.

(7)  A Családsegítő Szolgálat a nyilvántartásba vételtől számított 60 napon belül a rendszeres szociális segélyezett bevonásával kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó, beilleszkedést elősegítő programot, és arról a rendszeres szociális segélyezettel írásban megállapodást köt.

(8)  A Családsegítő Szolgálat folyamatosan kapcsolatot tart a rendszeres szociális segélyezettel és legalább három havonta személyes találkozás útján figyelemmel kíséri a beilleszkedést segítő programban foglaltak betartását, a kapcsolattartásról esetnaplót vezet.

(9)  A Családsegítő Szolgálat írásban köteles jelezni a jegyzőnek, ha a rendszeres szociális segélyezett a beilleszkedést segítő programról kötött megállapodásban meghatározottakat nem teljesíti.

(10)   A Családsegítő Szolgálat a tárgyévet követő év január 30. napjáig írásos éves értékelést készít, amelynek megküldésével tájékoztatja a jegyzőt a beilleszkedést segítő program végrehajtásáról.(1)

A beilleszkedést segítő programok típusai

14. §(1)

(1   A beilleszkedést segítő programok típusai:

  1. a rendszeres szociális segélyben részesülő személy saját erőforrásainak feltárására irányuló egyéni programok,
  2. mentálhigiénés életmódot formáló programok,
  3. munkavégzésre felkészítő és integráló programok,
  4. csoportos önsegítő és képességfejlesztő programok,
  5. álláskeresési technikák, jogi és pszichológiai tanácsadás, csoportos foglalkoztatás,
  6. képzés, átképzés különösen az általános iskolai végzettség és az első szakképesítés megszerzésének érdekében,
  7. más ellátásba juttatás.(1)

Az együttműködési kötelezettség megszegése

15.§(1)

(1)  Együttműködési kötelezettség megszegésének minősül, ha a rendszeres szociális segélyben részesülő személy a számára felróható okból:

  1. jogosultságot megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül nyilvántartásba vétele céljából nem jelenik meg a Családsegítő Szolgálatnál,
  2. az együttműködési megállapodásban foglaltaknak nem tesz eleget,
  3. a beilleszkedést segítő program bármely pontjának nem tesz eleget,
  4. akadályoztatása okát az előírt határidőben nem jelenti, vagy azt hitelt érdemlően igazolni nem tudja.

(2)  Az együttműködési kötelezettség elmulasztása esetén a Családsegítő Szolgálat minden alkalommal soron kívül vizsgálja a mulasztás okát, s amennyiben az a rendszeres szociális segélyben részesülő személy számára felróható úgy az együttműködési kötelezettség megszegését 3 munkanapon belül köteles jelezni a Jegyzőnek.(1)

Az aktív korúak foglalkoztatása

16. §(1)(2)

17. §. (2)

 

Időskorúak járadéka 

 

18. §(7)

 

Lakásfenntartási támogatás

19. §(5)

20. §(2)(4(5))

21. §(2)

  

22. §. (2)

Ápolási díj

 

23. §.(2)

24. §.(2)

25. §. (2)

Ápolási kötelezettség teljesítésének ellenőrzése

26. §(2)

Önkormányzati segély(8)

27. §.(8)

(1)  Önkormányzati segély a létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére állapítható meg, feltéve, hogy családjukban az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 130%-át, egyedül élő esetén a 150%-át nem haladja meg.

 (2)  Rendkívüli méltánylást érdemlő esetben – egyedi mérlegelés alapján – önkormányzati segély állapítható meg annak a kérelmezőnek, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 250%-át, egyedül élő esetén a 300%-át nem haladja meg.  

(3)  Az önkormányzati segély nyújtható alkalmanként, vagy – legfeljebb a rendkívüli   élethelyzet  megszűnéséig – havi rendszerességgel.

(4)  Az önkormányzati segély megállapítása iránti kérelem – elsősorban – e rendelet 3.    melléklete szerinti nyomtatványon nyújtható be, amelyhez csatolni kell e rendelet 1. melléklete szerinti nyilatkozatot.

(5)  A (4) bekezdésben meghatározott dokumentumokon kívül – a jogosultsági feltételek igazolásaként – betegség esetén a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi igazolást, várandós anya részére nyújtott segély esetén a terhesgondozásról szóló  igazolást, elemi kár esetén a helyreállítás költségéről készített kimutatást kell csatolni.

28. § (8)

(1) Az önkormányzati segély egyszeri összege nem lehet kevesebb 2000.- Ft-nál, legmagasabb  összege a nyugdíjminimumot nem haladhatja meg.

(2) Az önkormányzati segély egy naptári éven belül általában, legfeljebb négy alkalommal állapítható meg.

(3) Amennyiben az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a készpénzben megállapított önkormányzati segélyt nem rendeltetésének megfelelően használja fel a jogosult, akkor azt a házi gondozó, vagy a családsegítő szolgálat részére kell kifizetni. A házi gondozó, illetve a családsegítő szolgálat gondozója a felvett készpénz összegének felhasználásáról 15 napon belül köteles elszámolni.

29. § (8)

30. § (8)

31. §

Az önkormányzati segély(8) megállapításával kapcsolatos hatáskörét a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

   32. §(2)( 8)

33. §(2)

34. §(2)

                                                                     35. §(8)

  

       A 27. § (1) bekezdésében meghatározottakon túl önkormányzati segélyben részesíthető – a temetést követő 60 napon belül – az a személy, aki elhunyt személy eltemetéséről gondoskodott, feltéve, hogy családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem összege a nyugdíjminimum 150%-át, egyedül élő esetén a 200%-át nem haladja meg.  

36. §(8)

A 35. §-ban meghatározott esetben az önkormányzati segély összege – alkalmanként – a becsatolt temetési számla szerinti összeg, de legfeljebb a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10%-a.

37. §.(8)

Köztemetés

38. §

Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesül:

  • ha az egy főre számított havi családi jövedelme az öregségi nyugdíj legkisebb összegét nem haladja meg; egyedülálló esetén az egy főre számított havi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át nem haladja meg;
  • vagyonnal nem rendelkezik;
  • a hagyaték csak hagyatéki teherből áll.

III. FEJEZET

 

Természetben nyújtott szociális ellátások

39. §.

Közgyógyellátás

  (1) Közgyógyellátásra való jogosultságot annak a szociálisan rászorult személynek lehet megállapítani, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a nyugdíjminimum 150%-át, egyedül élő estén a 200%-át nem haladja meg, feltéve, ha a havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át eléri vagy meghaladja.(7)

(2) A közgyógyellátás iránti kérelmet a 63/2006.(III. 27.) Korm. rendelet 9.számú melléklet szerinti formanyomtatványon a polgármesteri hivatal illetékes irodájához kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell a 63/2006.(III.27.) Korm.rendelet 35.§-ban előírt igazolásokat, nyilatkozatokat.

(3) Méltányossági közgyógyellátás érvényességi ideje a kiállítástól számított 1 év.

(4) A méltányossági közgyógyellátásra való jogosultság megállapításával kapcsolatos    hatáskörét   a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.(8) 

40. §(8)

41. §(8)

Helyi autóbusz-közlekedés utazási költségeinek támogatása(2)(3)

42. §

(1) Az önkormányzat rászorultságtól függetlenül, alanyi jogon, természetbeni jutatásként a helyi autóbusz-közlekedés utazási költségeinek támogatására bérletjegyet biztosít annak, aki Nagyatád Város területén működő oktatási intézmény nappali tagozatán tanulói jogviszonyban áll.

(2) A tanulói bérletjegy iránti igényt adott évre kell benyújtani az Ör. 3. § (1) bekezdésében meghatározott szervhez. A támogatást egy tanévre kell megállapítani.

(3) A megállapított támogatás alapján a bérleteket negyedévenként a Polgármesteri Hivatal Pénzügyi Irodája vásárolja meg, és adja át támogatott részére.

(4) A képviselő-testület az utazási költség támogatására irányuló kérelmek elbírálását a polgármesterre ruházza át.

IV. FEJEZET

Vegyes rendelkezések

43. §(6)

V. FEJEZET 

Záró rendelkezések

44. §.

  

(1) E rendelet 2008. március 1 napján lép hatályba, rendelkezéseit a határozattal jogerősen el nem bírált, folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti:

A 18/2003. (VI. 27.) számú, és az ezt módosító 40/2003. (XI. 28.), 2/2004. (I. 30.), 6/2004. (III. 12.), 22/2004. (VI. 1.), 3/2005. (I. 28.), 15/2005. (V. 2.), 30/2005. (IX. 30.), 12/2006. (III. 31.), 27/2006. (VIII. 21.), 3/2007. (I. 26.) számú önkormányzati rendeletek.

(3) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, és e törvény végrehajtására hozott magasabb szintű jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

Nagyatád, 2008. február 14.

            Ormai István s. k.                                                   Dr. Kovács Ildikó s.k.

                polgármester                                                                   jegyző 

Egységes szerkezetbe foglalva:

Nagyatád, 2013. december 20.

Ormai István

Dr. Kovács Ildikó

polgármester

jegyző

  1. melléklet

JÖVEDELEM NYILATKOZAT

Név:        __________________________________________________________________

Szül. hely: idő:______________________________________________________________

Lakcíme:__________________________________________________________________

I/ munkáltató tölti ki

Tárgyidőszakban jövedelem igazolása (megelőző egy hónap)

Munkavállaló neve, címe:_____________________________________________________

Munkáltató neve és címe:  _____________________________________________________

20…………  év ......................hó.........  naptól   20……....év..............................hó........napig

A munkaviszony jellege: szerződéssel, kinevezéssel, közfoglalkoztatással

(a megfelelő aláhúzandó)

                                        

Tárgyidőszakban kifizetett összeg:                               Bruttó:                                     Nettó:

1./ Munkabér (túlóra is)                                   _________________             _______________

2./ Táppénz                                                     _________________             _______________

3./ GYED, GYES                                           _________________             _______________

4./ Jutalom                                                      _________________             _______________

5./ Egyéb bérjellegű kifizetés                            _________________             _______________

6./ 1-5. pontban kifizetett összeg összesen:_________________             _______________

Kelt:____________________________

                                                                           ________________________________

                                                                           munkáltató aláírása, bélyegzőlenyomata

II/  nyilatkozatot tevő tölti ki

Alulírott kijelentem, hogy       

1./ Egyéb jövedelmem nem volt.                     

2./ Jövedelmem származik                                          Bruttó                                      Nettó

     a./  társas vagy egyéni vállalkozásból           _________________             _______________

     b./ ingatlan, ingó vagyontárgyak

            értékesítéséből, vagyoni értékű

            jog átruházásából                    _________________             _______________

     c./ nyugellátás, baleseti nyugellátás,

            egyéb nyugdíjszerű ellátásból

            (árvaellátás, stb.)                                 _________________             _______________

     d./ gyermek ellátásához és gondozásához

            kapcsolódó támogatásokból (GYES,

            GYED, GYET, családi pótlék, gyermek-

            tartásdíj, stb.)                                      __________________           _______________

     e./  önkormányzat és munkaügyi szervek

            által folyósított rendszeres pénzbeli

            ellátásból (pl. aktív korúak ellátása)  ________________                 ______________

f./   föld bérbeadásából származó jövedelem

                                                                       __________________           _______________

   

 g./ egyéb (mezőgazdasági termelés,

            ösztöndíj, stb.)                         __________________           _______________

3./ Jövedelemből tartásdíjat

     - fizetek                                                     _____________ fő után

     - kapok                                                     _____________ fő után

     a./ összege: (havi)                           ___________________         _______________

     b./ tartásdíjat megállapító ítélet száma,  _______________________________________                       bíróság megnevezése                _______________________________________

Kijelentem, hogy tulajdonomban  az alábbi ingatlan és ingó vagyon van:                                                                                                                                                            érték (Ft) :

      a./ ingatlan megjelölése, címe:         ________________________           _______________

           

      b./ gépjármű:                                             ____db________típus            _______________

                                                                        ____db________típus           _______________

      c./ ingóságok megjelölése:_____________________________               _______________

      d./ értékpapír, betétben elhelyezett összeg, készpénz:                            _______________

Az alábbi vagyoni értékű jogokkal rendelkezem:

      a./ haszonélvezet    :______________________________________________________

      b./ használat, bérlet:______________________________________________________

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy (kérem a megfelelőt aláhúzással jelölje)      -  életvitelszerűen a lakóhelyemen élek vagy

                  -  életvitelszerűen tartózkodási helyemen élek

                  -  a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

                  

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a Nyilatkozatban közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. §-ban foglaltak alapján az önkormányzat az állami adóhatóság útján ellenőrizheti.

Nagyatád, ______________________

                                                                                              ____________________

                                                                                          aláírás                      

 

2. melléklet

Környezettanulmány

Készült: Nagyatád, _______________________________________________sz. alatti címen

2011. ________________________________________________________________án/én ______________________________________ügyben.

Ügyfél adatai:

neve:_____________________________________ln:______________________________

szül.helye , ideje: ___________________________________________________________

an:_______________________________________________________________________

neme: nő / férfi ;              állampolgársága : magyar / ___________bevándorolt/menekült

Nagyatád, ______________________________________________szám alatti lakos,

(nem) bejelentett tart.helye:____________________________________________________

lakcímig. száma:_____________________________________________________________

postai címe: ________________________________________________________________

aki személyazonosságát a felmutatott ______________________________számú személyi igazolványával igazolta ;  

Ügyfél havi jövedelme ______________________________________________________

Közgyógyellátási igazolvánnyal rendelkezik: igen/nem

A lakás / családi ház adatai:

Alapterülete: kb. ________ m2         

  • A lakást az ott élők tulajdonosként, főbérlőként, albérlőként, ____________ használják.
  • Albérlet esetén havi albérleti díj összege______________________________________
  • A lakás havi rezsi kiadásainak összege_______________________________________
  • Lakáscélú hitel havi törlesztő részletének összege:______________________________

A család gépjárművel rendelkezik / nem rendelkezik.

A gépjármű tulajdonosa:___________________________________________________

A gépjármű típusa: _________________________________________________­­­­­­­­______

A gépjármű kora :________________________________________________________

A gépjármű becsült forgalmi értéke:__________________________________________

Részletfizetés esetén a havi törlesztő részlet összege:____________________________

              ___________________                                          ____________________

                             ügyfél                                                                      ügyintéző

2.

A család tulajdonában álló ingatlanok (lakás, családi ház, telek, nyaraló, stb.):

_________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________

1. Tulajdonos neve, tulajdoni hányad:___________________________________________

      Ingatlan címe:___________________________________________________________

      Ingatlan becsült forgalmi értéke:_____________________________________________

      Ingatlan becsült forgalmi értéke:_____________________________________________

A család ingatlan bérbeadásából származó havi jövedelme:___________________________

Ügyintéző megállapításai: _____________________________________________________


___________________________________________________________________________


___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________
 

              ___________________                                          ____________________

                             ügyfél                                                                      ügyintéző

A vele közös háztartásban élők adatai és jövedelmi viszonyai:

név:

születési hely, idő:

an:

családi állapota:

rokoni kapcsolat:

munkahelye,

foglalkozása

jövedelem összege / Ft/ hó:

Tartásdíjat kapok/fizetek   ___________________________________________havi  összesen_____________ összegben

_____________________________  __-tól/nak  ____________________________________________________________  nevű gyermek után.

Nagyatád, 20      . __________________________         

                                                                                        

                                         

____________________                                                                                                                                          _____________________

         ügyfél aláírása                                                                                                                       ügyintéző aláírása   

3. melléklet (8)

KÉRELEM

önkormányzati segély megállapítására

1.  Kérelmező személyes adatai:

Kérelmező neve (leánykori név is): ...............................................................................................................

Anyja neve: ....................................................................................................................................................

Születési helye, ideje: ....................................................................................................................................

Családi állapota: egyedülálló / házastársával él / élettársával él

Lakcímigazolvány adatai alapján:  Lakóhelye: ............................................................................................

                                                        Tartózkodási  helye:...............................................................................

Társadalombiztosítási azonosító jele (TAJ száma):  __ __ __  - __ __ __- __ __ __

 Telefonszám (nem kötelező megadni) : ………………………………………………………..

2. Kérelmező családjának személyi adatai:

          Név

Születési helye, ideje

 Anyja neve

TAJ száma

Kérelmező házastársa

Kérelmező élettársa

   Gyermeke

   Gyermeke

   Gyermeke

   Gyermeke

2

3. A család  jövedelmi adatai

Kérelmező, valamint házastársának (élettársának) és gyermekeinek havi jövedelme forintban:

A jövedelem típusa

Kérelmező havi nettó jövedelme

Házastársa/élettársa    havi nettó jövedelme

Gyermekei jövedelme, az utánuk folyósított ellátás havi nettó  összege

1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó (ebből: közfoglalkoztatásból származó)

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó

3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások (gyes, gyed, gyet, családi pótlék, tartásdíj, árvaellátás stb.)

4. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások

6. Egyéb jövedelem

7. Összes jövedelem

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki): ................................. Ft/hó.

4. Az önkormányzati segély megállapítását azért kérem, mert családunkban az alábbi okokhoz kapcsolódó váratlan  kiadások  merültek fel:

  • betegség (csatolni kell a keresőképtelenséget alátámasztó orvosi vagy kórházi igazolást, a gyógyszerköltséget tanúsító háziorvosi igazolást)
  • haláleset  (csatolni kell kérelmező vagy családtagja nevére kiállított temetési számla eredeti példányát)
  • elemi kár elhárítása (csatolni kell a helyreállítás költségeiről készített kimutatást)
  • válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • gyermek fogadásának előkészítése (csatolni kell a terhes-gondozásról szóló igazolást)
  • iskoláztatás
  • nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás
  • a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése
  • gyermek hátrányos helyzete
  • egyéb: ………………………………………….………………………………………………..

 (a megfelelőt kérem X-el jelölni)

3

5.  Nyilatkozatok

A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 3. §. (3) bekezdés alapján hozzájárulok , hogy az önkormányzat az általam közölt személyes adataimat kezelje, a szükséges iratokat megkérje.

Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti.

A feltüntetett adatokban bekövetkezett változást köteles vagyok 15 napon belül az eljáró hatóságnak bejelenteni.

Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek. (a megfelelő rész aláhúzandó!)

Alulírott, mint kérelmező házastársa / élettársa / nagykorú gyermeke felelősségem tudatában kijelentem, hogy

életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek és a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.  (a megfelelő rész aláhúzandó!)

A kérelemhez csatolni kell a család jövedelméről kiállított igazolásokat. 

A havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző utolsó havi nettó jövedelem     igazolását.

A nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelmet (egyéni vállalkozó esetén APEH igazolása, alkalmi munkavállalás esetén az alkalmi munkavállalói kiskönyv)

Nyugdíj és nyugdíjszerű ellátásban részesülő esetén az utolsó havi nyugdíjszelvény vagy folyószámla kivonat és a nyugdíjfolyósító által év elején megküldött igazolást.

Dátum: ……………………………………………

________________________          __________________________      _________________________   

             kérelmező                                   házastárs   /   élettárs                        nagykorú gyermek

              aláírása                                                  aláírása                                           aláírása

Tájékoztató!

A megfelelő választ X-szel kell jelölni, illetve a hiányzó adatokat kitölteni, vagy aláhúzással jelölni. Egyedülálló az a személy, aki hajadon, nőtlen, özvegy, elvált vagy házastársától külön él, kivéve, ha élettársa van. A házastársak akkor tekinthetők különélőnek, ha a lakcímük különböző. Családban élő eltartott gyermeknek számít:

  • a húszévesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező,
  • a huszonhárom évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, nappali oktatás munkarendje szerint tanulmányokat folytató,
  • a huszonöt évesnél fiatalabb, önálló keresettel nem rendelkező, felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat folytató,
  • korhatárra való tekintet nélkül a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek, amennyiben ez az állapot a gyermek 25. életévének betöltését megelőzően is fennállt.
  • A tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolásokat a kérelemhez csatolni kell. (kivéve családi pótlék és fogyatékossági támogatás)
  • Amennyiben a tanulói, hallgatói jogviszony fennállását a kérelmező nem igazolja, úgy a hivatal adatszolgáltatás iránti kérelemmel a közoktatási feladatkörében eljáró fővárosi és megyei kormányhivatalt megkeresi.