Pátroha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (III. 1.) önkormányzati rendelete
Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 03. 01- 2019. 03. 01Pátroha Községi Önkormányzat Képviselőtestületének 2/2019(III.1.) számú rendelete
Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről
2019-03-01-tól
Pátroha Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk 1 (bek) f. pontjában meghatározott feladatkörében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, továbbá figyelembe véve a pénzügyi bizottság írásos véleményét a 2019. évi pénzügyi tervéről (költségvetéséről) az alábbi rendeletet alkotja.
1.§
A rendelet hatálya
(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.
2.§
A költségvetés bevételei és kiadásai
- A Képviselő-testület Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetésének:
bevételi főösszegét 1.236.595.572 Ft-ban állapítja meg:
Ebből:
-működési bevétel 499.276.088 Ft
melyből működési hiány 0 eFt
működési célú pénzmaradvány 18.641.165 Ft
-felhalmozási bevétel 737.319.484 Ft
melyből felhalmozási hiány 0 eFt
felhalmozási célú pénzmaradvány 17.325.340 Ft
Kiadások főösszegét 1.236.595.572 Ft-ban állapítja meg:
Ebből:
Működési kiadások:
személyi juttatás 248.284.283 Ft
munkaadókat terhelő j. 42.476.156 Ft
dologi kiadások 132.254.707 Ft
ellátottak pénzbeli juttatása 45.698.000 Ft
egyéb működési kiadások 10.120.000 Ft
működési célú általános tartalék 10.000.000 Ft
ÁH-n belüli megelőlegezés visszafiz. 10.442.942 Ft
Felhalmozási kiadások:
beruházás 580.251.275 Ft
felújítás 157.068.209 Ft
- Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 5. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
3. §
- Önkormányzati Hivatal és általa ellátott feladatok
Bevételek:
Intézményi működési bevételek: 15.000 Ft
Önkormányzati finanszírozás: 46.436.520 Ft
Összesen: 46.451.520 Ft
Kiadások:
Személyi juttatás: 36.079.978 Ft
Munkaadót terhelő járulék: 7.185.290 Ft
Dologi kiadások: 3.186.252 Ft
Összesen: 46.451.520 Ft
Engedélyezett létszámkeret: 8 fő
- Az Önkormányzat és általa ellátott feladatok
Bevételek:
Intézményi működési bevételek: 2.677.000 Ft
Közhatalmi bevételek: 28.300.000 Ft
Költségvetési támogatás: 295.948.285 Ft
TB alapoktól átvett bevételek: 19.917.300 Ft
Felhalmozási bevételek: 719.994.144 Ft
Átvett pénzeszközök: 125.890.981 Ft
Előző évi pénzmaradvány: 35.966.505 Ft
Összesen: 1.228.694.215 Ft
Kiadások:
Személyi juttatás: 108.774.199 Ft
Munkaadót terhelő járulék: 15.192.195 Ft
Dologi kiadások: 75.860.940 Ft
Ellátottak pénzbeli juttatása: 45.698.000 Ft
Intézményfinanszírozás: 228.129.397 Ft
Egyéb működési kiadások: 7.720.000 Ft
Tartalék: 10.000.000 Ft
Felhalmozási kiadások: 737.319.484 Ft
Összesen: 1.228.694.215 Ft
Engedélyezett létszámkeret: 1 fő polgármester választott tisztségviselő
8 fő közalkalmazott
Közfoglalkoztatottak létszáma: 89 fő
- A Csillagszem Óvoda és általa ellátott feladatok:
Bevételek:
Önkormányzati finanszírozás: 87.524.430 Ft
Összesen: 87.524.430 Ft
Kiadások:
Személyi juttatás: 68.612.950 Ft
Munkaadót terhelő járulék: 13.309.325 Ft
Dologi kiadások: 3.802.155 Ft
Egyéb működési kiadások : 1.800.000 Ft
Összesen: 87.524.430 Ft
Engedélyezett létszámkerete 19 fő
(4) Önkormányzati Műszaki Ellátó Szervezet és általa ellátott feladatok:
Bevételek:
Intézményi működési bevételek: 7.886.357 Ft
Önkormányzati finanszírozás: 94.168.447 Ft
Összesen: 102.054.804 Ft
Kiadások:
Személyi juttatás: 34.817.156 Ft
Munkaadót terhelő járulék: 6.789.346 Ft
Dologi kiadások: 58.048.302 Ft
Egyéb működési kiadások 2.400.000 Ft
Összesen: 102.054.804Ft
Engedélyezett létszámkeret: 12 fő
4.§
- Költségvetési létszámkeretét 48 főben állapítja meg.
- A közfoglalkoztatásban foglalkoztatottak létszámát 89 főben állapítja meg.
5. §
Működési tartalékként 10.000.000Ft-ot állapít meg, melyből 10.000.000 Ft általános tartalék.
6.§
A költségvetés részletezése
- Jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza az önkormányzat és intézményeinek az intézményi működési bevételeit feladatonként.
- Jelen rendelet 2. a melléklete tartalmazza az önkormányzat közhatalmi bevételeit.
- Jelen rendelet 2. b melléklete tartalmazza a költségvetési támogatásokat forrásonként.
- Jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza működési és fenntartási kiadási előirányzatait és létszámkeretét jogcímenként, intézményenként, kormányzati funkciónként.
- Jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza az önkormányzat felhalmozási bevételeit és kiadásait feladatonként és jogcímenként.
- Jelen rendelet 5. melléklete mérlegszerűen mutatja be egymástól elkülönítetten, jogcímenként a működési és felhalmozási célú bevételek és kiadások tervezett adatait, valamint az előző évet megelőző és az előző év várható teljesítési adatait.
- Jelen rendelet 6. mellékletén kerülnek bemutatásra a Működési célú támogatások és átvett pénzeszközök.
- Jelen rendelet 7. mellékletén kerülnek bemutatásra a Működési célú támogatások, átadott pénzeszközök.
- Jelen rendelet 8. mellékleten mutatja be az Európai Uniós Támogatással megvalósuló projekteket.
- Jelen rendelet 9. melléklete mutatja be Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi előirányzat felhasználási ütemtervét.
- Jelen rendelet 10. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi Likviditási tervét.
- Jelen rendelet 11. melléklete tartalmazza a Pátroha Községi Önkormányzat több éves kihatással járó döntéseit.
- Jelen rendelet 12. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzata által nyújtott közvetett támogatásokat.
- Az Önkormányzat feladatainak bemutatását (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) a 13. melléklet tartalmazza.
- Jelen rendelet 14. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzatának 2019. évet követő 3 év tervezett bevételeit és kiadásait.
7.§
A költségvetés végrehajtásának szabályai
- A költségvetés működési bevételeinek és kiadásainak egyenlege 0, mivel a hiányzó összeg 28.386.214 Ft a Működőképességet szolgáló Kiegészítő támogatásként került tervezésre bevételként, ugyanakkor e pályázat benyújtását rendeli el, külön képviselő-testületi döntés alapján.
- A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
- Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
- Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
- A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
- A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 30 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzat növelésére fordítható forrás szolgálhat.
- A Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek illetményalapját a költségvetési törvényben meghatározott 46.380.-Ft-ban állapítja meg.
- A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére a költségvetési törvényben megállapított mértékű, bruttó 200.000.-Ft Cafeteria keretet biztosítja 2019. évre.
8.§
Az előirányzat módosítások
- Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
- A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.
- A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
- A képviselő-testület a költségvetési rendelet 8.§ szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként vagy a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.
9.§
A gazdálkodás szabályai
- A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezető előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.
- A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.
- Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat a mindenkori központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.
- A polgármesteri hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.
10. §
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
- Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető a felelős.
- Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról az Ajaki Belső Ellenőrzési Önkormányzati Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
11.§
Záró és vegyes rendelkezések
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.
Tóth Sándor sk. Dr. Császár Andrea sk.
polgármester jegyző