Pátroha Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2019. (III. 1.) önkormányzati rendelete

Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 03. 01- 2019. 03. 01

Pátroha Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, Magyarország Alaptörvényének 32. cikk 1 (bek) f. pontjában meghatározott feladatkörében és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény  23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, továbbá figyelembe véve a pénzügyi bizottság írásos véleményét a 2019. évi pénzügyi tervéről (költségvetéséről) az alábbi rendeletet alkotja.


1.§


A rendelet hatálya


(1) A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.


2.§


 A költségvetés bevételei és kiadásai   

     

  1. A Képviselő-testület Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi költségvetésének:


bevételi főösszegét           1.236.595.572 Ft-ban állapítja meg:


Ebből:

-működési bevétel                                                 499.276.088 Ft

 melyből működési hiány                                              0  eFt

              működési célú pénzmaradvány                   18.641.165 Ft

        



-felhalmozási bevétel                                            737.319.484 Ft

 melyből felhalmozási hiány                                            0 eFt

          felhalmozási célú pénzmaradvány                   17.325.340 Ft


Kiadások főösszegét               1.236.595.572 Ft-ban állapítja meg:


Ebből:

Működési kiadások:

személyi juttatás                                        248.284.283 Ft

munkaadókat terhelő j.                                42.476.156 Ft

dologi kiadások                                          132.254.707 Ft

ellátottak pénzbeli juttatása                           45.698.000 Ft

egyéb működési kiadások                           10.120.000 Ft

működési célú általános tartalék                   10.000.000 Ft

ÁH-n belüli megelőlegezés visszafiz.            10.442.942 Ft


Felhalmozási kiadások:

beruházás                                                   580.251.275 Ft

felújítás                                                      157.068.209 Ft


  1. Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten a rendelet 5. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


3. §

  1. Önkormányzati Hivatal és általa ellátott feladatok

Bevételek:


Intézményi működési bevételek:                       15.000 Ft

Önkormányzati finanszírozás:                   46.436.520 Ft

Összesen:                                                  46.451.520 Ft



Kiadások:

Személyi juttatás:                                         36.079.978 Ft

Munkaadót terhelő járulék:                           7.185.290 Ft

Dologi kiadások:                                           3.186.252 Ft

Összesen:                                                    46.451.520 Ft


Engedélyezett létszámkeret: 8 fő



  1. Az Önkormányzat és általa ellátott feladatok


Bevételek:

Intézményi működési bevételek:                       2.677.000 Ft

Közhatalmi bevételek:                                   28.300.000 Ft

Költségvetési támogatás:                            295.948.285 Ft

TB alapoktól átvett bevételek:                      19.917.300 Ft

Felhalmozási bevételek:                              719.994.144 Ft

Átvett pénzeszközök:                                  125.890.981 Ft

Előző évi pénzmaradvány:                            35.966.505 Ft

 Összesen:                                                1.228.694.215 Ft


Kiadások:

Személyi juttatás:                                         108.774.199 Ft

Munkaadót terhelő járulék:                           15.192.195 Ft

Dologi kiadások:                                           75.860.940 Ft

Ellátottak pénzbeli juttatása:                          45.698.000 Ft

Intézményfinanszírozás:                              228.129.397 Ft

Egyéb működési kiadások:                              7.720.000 Ft

Tartalék:                                                    10.000.000 Ft

Felhalmozási kiadások:                              737.319.484 Ft

Összesen:                                                1.228.694.215 Ft


Engedélyezett létszámkeret:     1 fő polgármester választott tisztségviselő

                                               8 fő közalkalmazott                                   

Közfoglalkoztatottak létszáma: 89 fő


  1. A Csillagszem Óvoda és általa ellátott feladatok:


Bevételek:


Önkormányzati finanszírozás:             87.524.430 Ft

Összesen:                                            87.524.430 Ft


Kiadások:

Személyi juttatás:                                 68.612.950 Ft

Munkaadót terhelő járulék:                 13.309.325 Ft

Dologi kiadások:                                   3.802.155 Ft

Egyéb működési kiadások :                    1.800.000 Ft

Összesen:                                            87.524.430 Ft


Engedélyezett létszámkerete 19 fő



(4) Önkormányzati Műszaki Ellátó Szervezet és általa ellátott feladatok:


Bevételek:

Intézményi működési bevételek:                7.886.357 Ft

Önkormányzati finanszírozás:                94.168.447 Ft

Összesen:                                              102.054.804 Ft


Kiadások:

Személyi juttatás:                                   34.817.156 Ft

Munkaadót terhelő járulék:                     6.789.346 Ft

Dologi kiadások:                                   58.048.302 Ft

Egyéb működési kiadások                       2.400.000 Ft

Összesen:                                             102.054.804Ft


Engedélyezett létszámkeret: 12 fő


4.§


  1. Költségvetési létszámkeretét 48 főben állapítja meg.


  1. A közfoglalkoztatásban foglalkoztatottak létszámát 89 főben állapítja meg.


5. §


Működési tartalékként 10.000.000Ft-ot állapít meg, melyből 10.000.000 Ft általános tartalék.


6.§


A költségvetés részletezése


  1. Jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza az önkormányzat és intézményeinek az intézményi működési bevételeit feladatonként.


  1. Jelen rendelet 2. a melléklete tartalmazza az önkormányzat közhatalmi bevételeit.


  1. Jelen rendelet 2. b melléklete tartalmazza a költségvetési támogatásokat forrásonként.


  1. Jelen rendelet 3. melléklete tartalmazza működési és fenntartási kiadási előirányzatait és létszámkeretét jogcímenként, intézményenként, kormányzati funkciónként.



  1. Jelen rendelet 4. melléklete tartalmazza az önkormányzat felhalmozási bevételeit és kiadásait feladatonként és jogcímenként.


  1. Jelen rendelet 5. melléklete mérlegszerűen mutatja be egymástól elkülönítetten, jogcímenként a működési és felhalmozási célú bevételek és kiadások tervezett adatait, valamint az előző évet megelőző és az előző év várható teljesítési adatait.


  1. Jelen rendelet 6. mellékletén kerülnek bemutatásra a Működési célú támogatások és átvett pénzeszközök.


  1. Jelen rendelet 7. mellékletén kerülnek bemutatásra a Működési célú támogatások, átadott pénzeszközök.


  1. Jelen rendelet 8. mellékleten mutatja be az Európai Uniós Támogatással megvalósuló projekteket.


  1. Jelen rendelet 9. melléklete mutatja be Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi előirányzat felhasználási ütemtervét.


  1. Jelen rendelet 10. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzat 2019. évi Likviditási tervét.


  1. Jelen rendelet 11. melléklete tartalmazza a Pátroha Községi Önkormányzat több éves kihatással járó döntéseit.


  1. Jelen rendelet 12. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzata által nyújtott közvetett támogatásokat.


  1. Az Önkormányzat feladatainak bemutatását (kötelező, önként vállalt, államigazgatási) a 13. melléklet tartalmazza.


  1. Jelen rendelet 14. melléklete tartalmazza Pátroha Községi Önkormányzatának 2019. évet követő 3 év tervezett bevételeit és kiadásait.



7.§


A költségvetés végrehajtásának szabályai


  1. A költségvetés működési bevételeinek és kiadásainak egyenlege 0, mivel a hiányzó összeg 28.386.214 Ft a Működőképességet szolgáló Kiegészítő támogatásként került tervezésre bevételként, ugyanakkor e pályázat benyújtását rendeli el, külön képviselő-testületi döntés alapján.


  1. A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.


  1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


  1. Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.


  1. A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


  1. A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 30 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzat növelésére fordítható forrás szolgálhat.


  1. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselőinek illetményalapját a költségvetési törvényben meghatározott 46.380.-Ft-ban állapítja meg.


  1. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői részére a költségvetési törvényben megállapított mértékű, bruttó 200.000.-Ft Cafeteria keretet biztosítja 2019. évre.



8.§


Az előirányzat módosítások


  1. Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.


  1. A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.


  1. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.


  1. A képviselő-testület a költségvetési rendelet 8.§ szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként vagy a döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét.


9.§


 A gazdálkodás szabályai


  1. A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezető előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


  1. A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.


  1. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat a mindenkori központi szabályozás figyelembevételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


  1. A polgármesteri hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.



10. §


A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése


  1. Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetéséért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető a felelős.


  1. Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról az Ajaki Belső Ellenőrzési Önkormányzati Társulás útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.


11.§


Záró és vegyes rendelkezések


Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2019. január 1. napjától kell alkalmazni.





Tóth Sándor sk.                                                    Dr. Császár Andrea sk.

polgármester                                                                 jegyző