Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelete
a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, elidegenítésére vonatkozó szabályokról
Hatályos: 2023. 09. 22Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelete
a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, elidegenítésére vonatkozó szabályokról
Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény 3.§ (1)-(2) bekezdésében, 4.§ (3) bekezdésében, 5.§ (3) bekezdésében , 12.§ (5) bekezdésében, 19.§ (1)-(2) bekezdésében, 20.§ (3) bekezdésében, 21.§ (6) bekezdésében, 23.§ (3) bekezdésében, 33.§ (3) bekezdésében, 34.§ (1) bekezdésében, 34.§ (1) bekezdésében, 35.§ (2) bekezdésében 34.§ (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdés 9. pontjában biztosított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet tárgyi hatálya kiterjed a Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában álló lakásokra és nem lakás céljára szolgáló helyiségekre, függetlenül attól, hogy azok az Önkormányzat közigazgatási területén belül, vagy azon kívül helyezkednek el.
(2) Az önkormányzat kezelésében nincs állami tulajdonban lévő ingatlan.
2. Hatásköri szabályok
2. § (1) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakásokkal és nem lakás céljára szolgáló helyiségekkel kapcsolatos bérbeadói hatáskörök közül közül a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik:
a) a bérleti jogviszony létrehozására irányuló kérelem elbírálása,
b) a bérleti szerződés tartalmi elemeinek meghatározása,
c) a bérlőtársi jogviszonyt létrehozó szerződés jóváhagyása,
d) a bérbeadót terhelő, de a bérlő által átvállalt kötelezettségekkel kapcsolatos megállapodás jóváhagyása,
e) az épülettel, a közös használatú helyiségekkel és területtel összefüggő kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos megállapodás jóváhagyása,
f) a lakásbérlet megszűnésekor a lakás és lakásberendezések rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételével kapcsolatosan a bérlőt terhelő kötelezettségek teljesítéséről szóló megállapodás jóváhagyása,
g) a lakásban más személy befogadásához szükséges hozzájárulásról történő döntés,
h) a lakásbérleti szerződés közös megegyezéssel történő megszüntetéséről szóló megállapodás jóváhagyása,
i) lakás bérleti jogának másik lakás bérleti jogára történő cseréje,
j) cserelakás felajánlása mellett a határozatlan időre szóló bérleti jogviszony felmondása,
k) bérleti jogviszony felmondása, kivéve a (3) bekezdés c) pontja szerinti esetben,
l) a bérlakás bérleti jogának folytatására vonatkozó tartási szerződéshez szükséges hozzájárulásról történő döntés.
(2) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadását megelőzően Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének Település és Gazdaságfejlesztési, Környezetvédelmi Bizottsága előzetes javaslatot tesz a a bérlő kijelölésére a Képviselő-testületnek.
(3) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakásokkal és nem lakás céljára szolgáló helyiségekkel kapcsolatos bérbeadói hatáskörök közül a polgármester hatáskörébe tartozik:
a) a Képviselő-testület által kijelölt bérlővel történő szerződés megkötése, aláírása,
b) a lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiségben lévő berendezési, felszerelési tárgyakról szóló átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírása,
c) a bérlő szerződésszegő magatartása esetén a lakásbérleti szerződés felmondása.
(4) Az Önkormányzat tulajdonában álló lakásokkal és nem lakás céljára szolgáló helyiségekkel kapcsolatban felhalmozott bérleti díj, rezsiköltség tartozások esetében a részletfizetés engedélyezését és a részletfizetési megállapodás megkötésének hatáskörét, valamint a behajtást a Gávavencsellői Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjére (a továbbiakban: Jegyző) átruházza.
3. § A Jegyző az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján a bérleti jogviszonnyal összefüggő személyes adatokat kezeli, ezen belül a bérlő, a bérlőtárs, az együttköltöző természetes személyek nevét, születési nevét, anyja nevét, születési helyét, idejét, adószámát, lakcímét, a bérleti jogviszonyból származó jogok érvényesítése és kötelezettségek teljesítése céljából és időpontjáig.
A lakások bérbeadásának szabályai
3. A lakások bérbeadásának jogcímei
4. § (1) Az Önkormányzat a tulajdonában álló lakásokat kizárólag lakhatás céljára az alábbi jogcímek szerint hasznosíthatja:
a) költségelvű bérlakás jogcímen,
b) költségelv alapján kijelölt bérlakás Esély Otthon pályázat keretében.
(2) A Gávavencsellői Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) az Önkormányzat tulajdonában lévő bérlakásokról nyilvántartást vezet. A bérbe adható lakások felsorolását – jogcím szerint – a rendelet 2. melléklete és 3. melléklete tartalmazza.
(3) A bérlakások bérlőinek kijelölésére a benyújtott kérelmek sorrendjében, valamint a lakások rendelkezésre állásának esetén kerül sor.
(4) Bérlőnek a bérleti szerződés lejárta előtt 30 nappal jeleznie kell az ingatlanra vonatkozó szerződésének hosszabbítási igényét. Igazolnia kell, a bérleti szerződésben vállalt kötelezettségének teljesítését.
4. Az önkormányzati bérlakásra kötött bérleti szerződés tartalma
5. § (1) Önkormányzati bérlakásra kötött bérleti szerződésnek tartalmaznia kell:
a) a bérlakás önkormányzati tulajdonára történő utalást,
b) a bérlakásnak e rendelet szerinti típusát,
c) a bérlakás azonosító adatait (címe, helyiségek felsorolása, alapterülete, komfortfokozata),
d) a bérlő (bérlőtárs) személyazonosító adatait,
e) a bérlet időtartamát,
f) a lakbér összegét, és a bérbe adó által nyújtott külön szolgáltatást, annak díját, a lakbér és a külön szolgáltatás díjának fizetési módját, emelésének feltételeit,
g) bérlő lakásfenntartással, állagmegóvással kapcsolatos feladatait,
h) bérlő bejelentési kötelezettségét a saját tulajdonú lakásvásárlásról, lakásépítésről, valamint a lakásszerzés jogkövetkezményeit,
i) a használt bérlakás bérbeadásakor azon kikötést, hogy a bérlő a bérlakást megtekintette és az általa ismert állapotban veszi bérbe, így a bérbeadó nem felel a bérlakás azon hibáiért, hiányosságaiért, amelyeket nem ismer,
j) a bérlő kötelezettségét a lakásbérleti jogviszony megszűnése esetén,
k) azt, hogy a lakásbérleti szerződés fennállása alatt a bérlő köteles életvitelszerűen a bérlakásban lakni.
l) bérbeadó azon jogosultságát, hogy a bérleti szerződés fennállása alatt - a bérlő szükségtelen háborítása nélkül évente többször ellenőrizheti bérlő rendeltetésszerű lakáshasználatát, a szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítését, a lakás, az épület műszaki állapotát, melyet bérlő tűrni köteles. Az ellenőrzés megakadályozása felmondási ok.
(2) A bérleti szerződés mintáját a rendelet 1. melléklete tartalmazza.
5. A felek jogai és kötelezettségei
6. § (1) A bérbeadó a lakást komfortfokozatának megfelelő lakásberendezésekkel együtt, a szerződésben meghatározott feltételekkel, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a bérleti szerződés aláírását követő 15 napon belül a bérlő részére átadja.
(2) Az átadásról jegyzőkönyvet kell készíteni, melyet a bérbeadó és a bérlő ír alá.
(3) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell
a) a jegyzőkönyv készítésének helyét és idejét,
b) a bérlő személyazonosító adatait és lakcímét,
c) a jogokra és kötelezettségekre való figyelmeztetést,
d) a bérlő, bérbeadó és az ügyintéző aláírását,
e) a lakás állagára vonatkozó legfontosabb megállapításokat,
f) a lakás berendezéseinek és tartozékainak állapotát, a víz, villany -és gázóra állását,
g) udvar, közös udvar, kert használata esetén az új bérlő használati jogosultságának és kötelességének terjedelmét,
h) a külön szolgáltatás típusát, amennyiben biztosított.
7. § A bérlő köteles gondoskodni a bérlet ideje alatt
a) a lakás burkolatainak, ajtóinak, ablakainak és berendezéseinek a rendeltetésszerű használatból adódó karbantartásáról, felújításáról,
b) az elektromos vezetéknek és az érintésvédelmi rendszerének a lakásban levő fogyasztásmérőtől, illetve a biztosító táblától kezdődő szakaszán keletkezett hibák kijavításáról, kapcsolók és a csatlakozó aljak cseréjéről,
c) az épületben, az épület központi berendezéseiben, a közös használatra szolgáló helyiségekben és ezek berendezésében, továbbá a lakásban a saját vagy a vele együtt lakó, illetve a bérlő beleegyezésével ott tartózkodó személyek magatartása folytán keletkezett hibák kijavításáról és az eredeti állapot helyreállításáról, illetve a kár megtérítéséről, valamint
d) a lakás, illetve a lakáshoz tartozó helyiségek (tárolók), tisztán tartásáról és szükség szerinti megvilágításáról.
6. A lakbér mértéke és megfizetésének módja
8. § (1) A lakbér mértékét az önkormányzat Képviselő-testülete határozza meg, amelyet e rendelet 2. melléklete tartalmaz.
(2) A lakbér mértékét minden évben egy alkalommal felül kell vizsgálni.
(3) A bérlő a lakbért havonta, előre, egy összegben, legkésőbb a tárgyhónap 15. napjáig köteles megfizetni a bérbeadónak kiállított számla alapján, ha van külön szolgáltatás akkor annak díjával együtt. A közüzemi szolgáltatások – víz- és csatorna, gáz, villany, hulladékszállítás – igénybevétel, ha van a bérlő közvetlenül köt szerződést a szolgáltatókkal.
(4) Az Önkormányzat óvadékfizetési kötelezettséget nem állapít meg.
(5) Az Önkormányzat a külön szolgáltatás díjának mértékéről egyedileg határoz a lakbér mértékének meghatározásával egyidejűleg.
(6) Az Önkormányzat a bérleti jogviszony megszűnése esetén pénzbeli térítésre nem tart igényt.
(7) A lakás bérlőjének két hónapot meghaladó lakbér-hátraléka, vagy közüzemi díj hátraléka esetén a Jegyző a bérbeadó részére írásos felszólítást küld a hátralék kiegyenlítése miatt.
(8) A bérlő a felszólító levél kézhezvételét követően 8 napon belül
a) gondoskodik a hátralék megfizetéséről, vagy
b) a hátralék részletekben történő megfizetésére kérelmet nyújt be az Önkormányzat részére címezve.
(9) A lakbér késedelmes teljesítése esetén a bérlő, a hátralék után a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamattal azonos mértékű kamat megfizetésére köteles.
(10) Bérbeadó kérésére bérlő köteles írásban igazolni, hogy közüzemi díj hátraléka nincs.
9. § (1) Lakbér, rezsiköltség és külön szolgáltatási díj tekintetében fennálló hátralék rendezése ügyében 8. § foglaltak alapján kell eljárni.
(2) A bérlő kérelmében az elmaradás okát köteles megindokolni.
(3) A részletfizetés
a) 150.000,- Ft tőke tartozásig legfeljebb 6 havi,
b) 150.001-300.000,- Ft tőke tartozásig legfeljebb 12 havi,
c) 300.001,- Ft tőke tartozás felett pedig legfeljebb 24 havi
részletre engedélyezhető.
(4) Bérlő a részletfizetési megállapodás megkötése céljából a megállapodás megkötésére felhívó levél kézhezvételét követő 8 napon belül köteles a Jegyzőnél megjelenni. Amennyiben bérlő a felhívó levelet átvette, és a részletfizetési megállapodást az előzőekben írt határidőben nem írja alá, úgy bérlő a részletfizetés lehetőségét elveszíti.
(5) Ha bérlő a részletfizetési megállapodásban foglaltakat nem tartja be, úgy tartozása egy összegben esedékessé válik, amelyre bérlőt írásban fel kell hívni. Ha bérlő ezen fizetési felszólítás ellenére sem fizeti meg egy összegben a fennálló tartozását, a bérleti szerződése felmondható és a fennálló tartozás behajthatóvá válik.
(6) E § rendelkezései megfelelően alkalmazandóak azon volt bérlő hátralékának rendezésével kapcsolatban is, aki a lakást visszaadta.
7. Lakások költségelv alapján történő bérbeadására vonatkozó szabályok
10. § (1) Költségelv alapon a 2. mellékletben felsorolt önkormányzati bérlakást a rendelet 4. melléklet szerinti formanyomtatvány benyújtásával kérelmezhet az a kérelmező, aki
a) nagykorú, cselekvőképes magyar állampolgár, bevándorolt, letelepedett, hontalan, a magyar hatóságok által menekültként vagy oltalmazottként elismert személy, vagy
b) az Önkormányzattal vagy annak valamely költségvetési szervével köztisztviselői-, közalkalmazotti és köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban, munkaviszonyban áll, vagy
c) Gávavencsellőn egészségügyi szolgáltatást végez, vagy
d) Gávavencsellő területén állami köznevelési közfeladat ellátására köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban, munkaviszonyban áll.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt kérelem benyújtásának feltétele, hogy kérelmezőnek
a) az Önkormányzattal vagy annak költségvetési szervével jogi vagy peres ügye nincs, valamint
b) korábban – önkormányzati tulajdonban lévő bérlakás bérlőjeként – tartozást nem halmozott fel, vagy a tartozást visszafizette és a visszafizetés tényét írásban igazolja.
(3) A Képviselő-testület a kérelem elbírálásáról a benyújtást követő rendes testületi ülésén, de legkésőbb 30 napon belül dönt.
(4) A bérlakások bérlőinek kijelölésére a benyújtott kérelmek sorrendjében, valamint a lakások rendelkezésre állásának esetén kerül sor.
11. § (1) Költségelv alapon önkormányzati bérlakásra vonatkozó bérleti szerződés
a) a 10. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott kérelmezővel határozott időre, de legfeljebb 5 évre köthető,.
b) a 10. § (1) bekezdés b) - d) pontjában meghatározott kérelmezővel 5 évre, de legfeljebb a bérlő foglalkoztatási jogviszonya fennállásának idejére köthető.
(2) A bérlő a határozott idő elteltével, a köztisztviselői-, közalkalmazotti jogviszony, köznevelési foglalkoztatotti jogviszonyban, illetve a munkaviszony, egészségügyi szolgáltatói tevékenység megszűnését követő 30 napon belül, a lakás lakbérének és a közüzemi és egyéb díjak rendezését követően, köteles a lakást üresen, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban, leltár szerinti berendezési és felszerelési tárgyakkal együtt bérbeadónak visszaadni.
8. Az Esély Otthon „Adj Esélyt Gávavencsellőnek” Toldi utca 32. szám alatti ingatlan használatba adásának szabályai
12. § (1) Az Esély Otthon pályázat keretében a 2021 január 1. és 2025. december 31-ig tartó fenntartási időszakban a 3. melléklet szerinti Toldi utca 32. szám alatti lakások használatba adására jelen alcím szabályait kell alkalmazni.
(2) Az önkormányzat tulajdonában lévő Toldi utca 32. szám alatti négylakásos társasház lakásaira használati jogosultságot szerezhet azon pályázó, aki az alábbi feltételeket teljesíti:
a) a pályázat benyújtásának időpontjában elmúlt 18 éves és 35. életévet még nem töltötte be;
b) vállalja, hogy a pályázat elnyerése esetén a lakhatásért a lakás rezsiköltségeit megfizeti;
c) kötelezettséget vállal arra, hogy a lakásba költözés időpontjától számított 3 napon belül a lakásban állandó lakóhelyet létesít;
d) vállalja közösségi célú önkéntes tevékenység végzését a településen;
e) vállalja, hogy a pályázat elnyerése esetén a lakásra kötött használati szerződés megszűnését követő 2 évig életvitelszerűen Gávavencsellőn él;
f) hiányszakmával rendelkezik.
(3) A pályázat elbírálásánál előnyt jelent:
a) a beköltöző, a beköltöző fiatal pár 26. életévét még nem töltötte be;
b) a beköltöző fiatal (vagy a család, pár legalább egyik tagja) foglalkoztatási jogviszonnyal rendelkezik.
(4) Egy pályázó legfeljebb 24. havi időtartamra köt a nyertes pályázóval használati szerződést.
13. § (1) A Toldi utca 32. szám alatti ingatlanban lévő lakások használati joga lakás megüresedése esetén pályázattal nyerhető el.
(2) A pályázatot az önkormányzat a lakáshasználati szerződések megszűnését megelőző 15 nappal korábban írja ki.
(3) Nem kell pályázatot kiírni, amennyiben a lakásban már 24 hónapot meghaladóan lakó kérelmet nyújt be a további lakhatásra és arra a pályázat ellenőrzését végző szerv egyedi kérelem alapján hozzájárult.
(4) Az eljárás során vizsgálni kell a 11. § (2) bekezdés szerinti feltételeknek való megfelelést.
(5) A Képviselő-testület a (3) bekezdés szerinti kérelem elbírálásáról zárt ülésen dönt és a használati szerződést legfeljebb újabb 24 hónapra meghosszabbítja.
(6) A pályázatot helyben szokásos módon az önkormányzat honlapján kell megjelentetni, illetve a hivatal hirdetőtábláján kell közzétenni.
(7) A pályázó a rendelet 5. melléklete szerinti pályázati adatlap kitöltésével, a kötelező mellékletek csatolásával és a Gávavencsellői Közös Önkormányzati Hivatalhoz (4472 Gávavencsellő, Petőfi utca 1.) történő benyújtásával pályázik.
(8) A beérkezett pályázatokat a képviselő-testület zárt ülésen tárgyalja.
(9) A nyertes pályázóval az önkormányzat a 6. melléklet szerinti használati szerződést köti.
9. Lakás bérleti jogának cseréje
14. § (1) Önkormányzati lakás bérleti joga kizárólag másik önkormányzati lakás bérleti jogára cserélhető.
(2) A kérelem csak írásban nyújtható be a Hivatalhoz. A kérelem tartalmazza a csere okait, körülményeit.
10. Bérlőtársi, társbérlői jogviszony, albérletbe adás
15. § (1) Bérlőtársak részére kell a lakást bérbe adni, ha a bérlőtársi szerződés megkötését a bérlő és jövőbeni bérlőtárs kérelmezik.
(2) A bérlőtársi jogviszony létesítésére, a jogviszony alanyainak bővítésére akkor van lehetőség, ha a bérlő és a jövőbeni bérlőtárs közösen, írásban kérelmezik a bérbeadótól.
(3) A Képviselő-testület a bérbeadói hozzájárulásról és bérlőtársi szerződés megkötése iránti a kérelem elbírálásáról a benyújtást követő rendes testületi ülésén, de legkésőbb 30 napon belül dönt.
(4) A bérbeadói hozzájárulás esetén a bérlő és a jövőbeni bérlőtárs közös kérelmére bérlőtársi szerződés akkor köthető, ha az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:
a) a bérlőnek bérleti és közüzemi díj tartozása nincs,
b) legalább egy lakószoba kizárólag a bérlő és családja használatában marad,
c) a lakásba költözők és a már jogszerűen ott lakók számát figyelembe véve a lakás egy használójára legalább 10 m2-es lakószobarész jut.
(5) A lakásnak nem adható egyetlen helyisége sem nem lakás céljára bérbe.
(6) A (1)–(4) bekezdés alapján nem adható hozzájárulás a bérlőtársi szerződés megkötéséhez, ha az ott említett hozzátartozó rendelkezik olyan lakóingatlannal kapcsolatos joggal, amely számára - figyelembe véve a lakóingatlan földrajzi elhelyezkedését is – lakásigény mértékének megfelelő lakáshasználatot biztosít. E kérdésről nyilatkoztatni kell.
16. § (1) A társbérleti lakrészek alapterületének megállapításánál az egyes társbérlők által kizárólagosan használt helyiségek teljes területét, továbbá a közösen használt helyiségek területét a lakás kizárólagosan használt területéhez viszonyított arányában kell számításba venni.
(2) Társbérlet esetén a lakbért az egyes társbérlők között megosztva az (1) bekezdés szerint számítva kell megállapítani.
(3) A rezsi költségek a lakásban lakó társbérlők között egyenlő arányban oszlanak meg, kivéve, ha a lakrészt egyedül élő bérlő bérli, mert ebben az esetben a bérlő az általa használt lakrész bérleti díjával a teljes rezsi költséget is egyedül állja.
17. § A bérlő a bérleti jogviszonyának fennállása alatt a lakást albérletbe nem adhatja.
11. Hozzájárulás a lakásba történő befogadáshoz, bérbeadói hozzájárulás
18. § (1) A bérlő a lakásba más személyt csak a bérbeadó előzetes írásbeli hozzájárulásával fogadhat be.
(2) A befogadás iránti kérelmet írásban kell benyújtani az Önkormányzathoz.
(3) A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a befogadni kívánt személy személyes adatait, előző lakóhelyét,
b) a befogadás konkrét indokát,
c) a befogadás kezdő időpontját.
(4) Az írásbeli hozzájárulás megadásáról a Képviselő-testület a kérelem benyújtást követő rendes testületi ülésén, de legkésőbb 30 napon belül dönt.
(5) A kérelem benyújtásakor a bérlőnek nyilatkoznia kell arról, hogy tudomásul veszi, hogy a bérleti szerződés megszűnése után a befogadott személy elhelyezéséről köteles gondoskodni.
(6) A bérbeadói hozzájárulásban ki kell kötni, hogy a bérlő lakásbérleti jogviszonyának megszűnésekor a befogadott személy köteles a lakásból elköltözni.
12. A jogcím nélküli lakáshasználóra vonatkozó rendelkezések
19. § (1) A jogcím nélküli használat kezdetétől számított 2 hónapig a használati díj a lakásra megállapított lakbérrel azonos.
(2) A jogcím nélküli használat 3. hónapjától kezdődően a lakáshasználati díj a lakásra megállapított lakbér kétszerese.
(3) A jogcím nélküli használat 12. hónapjától kezdődően a lakáshasználati díj a lakásra megállapított lakbér háromszorosa.
(4) A jogcím nélküli lakáshasználó az Önkormányzattól másik lakásra nem tarthat igényt.
13. Lakásbérlet megszűnésének szabályai
20. § (1) A bérleti jogviszonyt a felek közös megegyezéssel a bérleti jogviszony lejárta előtt bármikor megszüntethetik.
(2) Lakásbérlet megszűnhet: felmondással, lakbér és közüzemi díjtartozás miatt, bérlő halálával, nem életvitelszerű lakás használat esetén.
(3) A lakásbérlet megszűnésekor a lakás visszaadására a 11. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(4) Az önkormányzati lakásra kötött bérleti szerződés közös megegyezéssel, felmondással, lakbér-és közüzemi díjtartozás miatt, nem életvitelszerű lakás használat esetén történő megszűnésekor az önkormányzat a bérlő részére másik bérlakást nem biztosít, illetve pénzbeli térítést nem fizet.
21. § Ha a bíróság a házasság felbontása során valamelyik felet saját elhelyezési kötelezettség kimondása nélkül kötelezi az önkormányzati lakás elhagyására, akkor részére az Önkormányzat önkormányzati lakást nem köteles biztosítani.
14. Lakásbérleti jog folytatására vonatkozó szabályok
22. § (1) A bérlő halála esetén a lakásbérleti jog alanyi jogon folytatható azon személy esetében, akit a bérlő a bérbeadó hozzájárulása nélkül fogadhat be a lakásba és a bérlő halálakor a lakásban életvitelszerűen lakott.
(2) A befogadott a tény bekövetkezését követő 8 napon belül köteles bérlő halálának tényét írásban bejelenti az Önkormányzat számára.
(3) A bérleti jogviszony folytatásának megállapítása esetén a bérleti szerződést a jogosult nevére át kell írni.
(4) Az, aki a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségét elmulasztja, arra a jogcím nélküli lakáshasználat szabályai az irányadóak.
Lakások elidegenítésére és nem lakás céljára szolgáló helyiségekre vonatkozó szabályok
15. A lakások elővásárlásra és elővásárlásra nem jogosult részére történő értékesítése
23. § (1) A Képviselő-testület döntése alapján az értékesíthető bérbe adott önkormányzati lakás vételárának megállapítására Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 13/2020. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 21. §-ában foglaltak az irányadók.
(2) A vételi jog gyakorlásához az érdekelteknek meg kell küldeni
a) a vételárat és a forgalmi érték kialakításának legfontosabb elemeit,
b) a fizetési és az egyéb szerződési feltételeket (törlesztési idő, vételár engedmény, engedmény, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom bejegyzése, kedvezmény megvonás),
c) az ingatlan állapotáról szóló műszaki tájékoztatót,
d) felhívást a szerződés megkötésére, illetve a vételi jog tartalmának megállapítására,
e) az ajánlati kötöttség időtartamát, melyet 30 napban kell megállapítani, mely a bérlő kérésére 60 nappal meghosszabbítható.
24. § Elővásárlási joggal nem érintett lakások elidegenítése esetén Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 13/2020. (VII. 6.) önkormányzati rendelet szabályai az irányadóak.
16. Nem lakás céljára szolgáló helyiségekre vonatkozó általános szabályok
25. § (1) A Képviselő-testület az üres, nem lakás céljára szolgáló helyiséget kérelem alapján, egyedi döntéssel adhatja bérbe.
(2) Az önkormányzat tulajdonában álló nem lakás célú helyiségekre a rendelet II. Fejezetében foglalt szabályokat jelen Fejezet eltéréseinek megfelelően kell alkalmazni.
(3) A bérlő nem követelheti a Képviselő-testülettől, hogy a helyiséget a kérelemben megjelölt használatnak, tevékenységnek megfelelő módon kialakítsa, felszerelje, berendezze.
26. § A bérlő köteles gondoskodni:
a) a helyiség burkolatainak felújításáról, pótlásáról, illetve cseréjéről, ha az a használat során szükségesé válik
b) a helyiséghez tartozó homlokzat (kirakat, előtető, biztonsági berendezés) karbantartásáról,
c) a helyiségben folytatott tevékenység körében felmerülő felújításról, pótlásról, illetve cseréről,
d) az épület olyan központi berendezéseinek karbantartásáról, melyeket a bérlő kizárólagosan használ, illetve üzemben tart,
e) az épület és a közös használatra szolgáló helyiségek és területek tisztításáról, megvilágításáról, a nem háztartási szemét elszállításáról, mely a bérlő tevékenységével függ össze.
27. § A bérlő a helyiséget a bérleti jogviszony megszűnésekor tisztán, az átadási állapotban és felszereltséggel köteles átadni leltár szerint a Jegyzőnek.
28. § A bérlő az általa bérelt nem lakás céljára szolgáló helyiséget tovább bérbe, albérletbe nem adhatja.
29. § (1) Jogcím nélküli használat, továbbá jogellenes albérletbe adás esetén – a használat ellenértékeként – az egyébként fizetendő bér háromszorosának megfelelő összegű használati díjat kell fizetni.
(2) Jogcím nélküli a használat, ha a bérlő bérleti jogviszonya megszűnt és a helyiséget határidőre nem ürítette ki.
30. § A helyiség bérleti jogának cseréjéhez, illetve átruházásához a bérbeadó a hozzájárulást nem tagadhatja meg, ha a cserélő fél az önkormányzati rendeletben meghatározott feltételeket teljesíti, és vállalja, hogy a helyiséget ugyanarra a célra használja, mint amilyenre eredetileg volt bérbe adva.
17. A nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése
31. § A Képviselő-testület döntése alapján az értékesíthető bérbe adott nem lakás céljára szolgáló helyiségek vételárának megállapítására Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 13/2020. (VII. 6.) önkormányzati rendelete 21. §-ában foglaltak az irányadók.
32. § (1) Elővásárlási jog gyakorlása esetén az eladó ajánlati kötöttségének ideje, az ajánlatnak a jogosult általi kézhezvételtől számított 60 nap.
(2) Az ajánlatnak tartalmaznia kell:
a) a helyiség ingatlan-nyilvántartási adatait,
b) a helyiség műszaki állapotára vonatkozó adatokat, tájékoztatást,
c) a vételár összegét, és
d) megfizetésének feltételeit.
33. § Elővásárlási joggal nem érintett nem lakás céljára szolgáló helyiségek elidegenítése esetén Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzatának vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 13/2020. (VII. 6.) önkormányzati rendelet szabályai az irányadóak.
Záró rendelkezések
34. § Hatályát veszti a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére, elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló 16/2006. (XII. 2.) önkormányzati rendelet.
35. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete (adószáma: 15732231-2-15, székhelye: 4472 Gávavencsellő, Petőfi u. 1., képviseli: …………………….. polgármester) mint Bérbeadó (a továbbiakban: bérbeadó),
2. másrészről ……………………… (sz: ………………….., ……………………..., anyja neve: ………………….) Gávavencsellő, ……………………………….. szám alatti lakos, mint bérlő – a továbbiakban: Bérlő – között a mai napon, az alábbi feltételekkel:
3. Bérbeadó tulajdonát képezi a Gávavencsellő, …………………………………….. szám alatti, …… m2 alapterületű, (…. szoba, konyha, előtér, fürdőszoba, WC, spájz……………………..) ……………………………… komfortfokozatú önkormányzati bérlakás.
4. Bérbeadó a tulajdonát képező 1. pontban körülírt lakást Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testülete költségelvű bérbeadás jogcímen…………………………. határozatával és jelen szerződéssel, kizárólag lakás céljára, ………………………. napjától ……………………. napjáig – ………. havi időtartamra - bérbe adja, Bérlő pedig azt bérbe veszi.
5. A lakás bérleti díját Szerződő Felek Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének a lakások bérletére, elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló ……………………………. önkormányzati rendelete értelmében meghatározottak szerint ……………………- Ft/hó, azaz ……………………………………. forint/hóban állapítják meg.
6. A bérleti díjat Bérlő havonta előre esedékesen köteles megfizetni, a tárgy hónap 15. napjáig bezárólag az önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára.
7. Bérlő köteles a bérleményt birtokba venni és azt a szerződés fennállása alatt kizárólag lakás céljára használni.
8. Bérlő a lakást albérletbe nem adhatja.
9. A bérlet megkezdésétől kezdődően Bérlő viseli a lakás közüzemi díjainak ráeső részét (…………………………..-át). Az egyéb, ingatlant terhelő kiadásokat változatlanul Bérbeadó viseli.
10. Bérbeadó által biztosított külön szolgáltatás:................................................ A külön szolgáltatás díja ............Ft, melyet a bérleti díjjal azonos időpontban a 6. pont szerint kell megfizetni.
11. Bérlő köteles a lakást rendeltetésszerűen használni, annak állagát megóvni, ideértve a lakás tartozékait, felszereléseit, az épület központi berendezéseit és a közös használatra szolgáló helyiségeket is.
12. Bérlő köteles a lakás rendeltetésszerű használatával együtt járó karbantartási, javítási munkákat rendszeresen elvégezni, a saját költségén. A rendes karbantartás körét meghaladó felújítási vagy helyreállítási munkák költségei Bérbeadót terhelik. Ilyen esetben Bérlő köteles tűrni a karbantartással, felújítással, helyreállítással kapcsolatos munkák elvégzését, illetve köteles a munkálatok elvégzésének szükségességéről Bérbeadót előzetesen értesíteni.
13. Szerződő Felek megállapodnak abban, hogy a jelen bérleti szerződést bármelyikük jogosult a másik félhez intézett írásbeli nyilatkozattal, és legalább 30 napos felmondási idő biztosításával felmondani. A bérlet megszűnése esetén Bérlő köteles a lakást eredeti állapotában Bérbeadó részére kiürítve átadni.
14. Bérbeadó szavatol azért, hogy a bérlet tárgya a bérleti szerződés időtartama alatt alkalmas a rendeltetésszerű használatra, úgyszintén azért is, hogy harmadik személynek nincs olyan joga a bérlet tárgyán, amely a Bérlőt a használatban korlátozná, vagy akadályozná.
15. Bérlő köteles a saját tulajdonú lakásvásárlásról, lakásépítésről, valamint a lakásszerzésről bérbeadót a tény bekövetkezését követő 8 napon belül tájékoztatni. Ezen körülmények fennállása esetében Bérlő bérleti jogviszonya a tény bekövetkeztével megszűnik.
16. Bérlő a lakást megtekintette és az általa ismert állapotban veszi bérbe, így a bérbeadó nem felel a bérlakás azon hibáiért, hiányosságaiért, amelyeket nem ismer.
17. Bérlő köteles a lakásbérleti szerződés fennállása alatt életvitelszerűen a bérlakásban lakni.
18. Bérbeadó a bérleti szerződés fennállása alatt - a bérlő szükségtelen háborítása nélkül évente többször ellenőrizheti bérlő rendeltetésszerű lakáshasználatát, a szerződésben foglalt kötelezettségek teljesítését, a lakás, az épület műszaki állapotát, melyet bérlő tűrni köteles. Az ellenőrzés megakadályozása felmondási ok.
19. A bérleti jogviszonyt a felek közös megegyezéssel a bérleti jogviszony lejárta előtt bármikor megszüntethetik.
20. A lakásbérlet megszűnhet: felmondással, lakbér és közüzemi díjtartozás miatt, bérlő halálával, nem életvitelszerű lakás használat esetén.
21. A bérleti szerződés közös megegyezéssel, felmondással, lakbér-és közüzemi díjtartozás miatt, nem életvitelszerű lakás használat esetén történő megszűnésekor a bérbeadó a bérlő részére másik bérlakást nem biztosít, illetve pénzbeli térítést nem fizet.
22. Ha a bíróság a házasság felbontása során valamelyik felet saját elhelyezési kötelezettség kimondása nélkül kötelezi az önkormányzati lakás elhagyására, akkor részére az bérbeadó önkormányzati lakást nem köteles biztosítani.
23. Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, továbbá az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény rendelkezései az irányadóak.
24. A jelen szerződést Szerződő Felek, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, jóváhagyólag írták alá.
25. Gávavencsellő, ………………………………….
26. ………………………………. ……………………………………. bérlő bérbeadó
2. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Költségelven bérbe adott és szolgálati lakásként funkcionáló lakások bérleti díja
A |
B |
|
|---|---|---|
1 |
|
|
2 |
Összkomfortos |
|
3 |
Komfortos |
|
4 |
Félkomfortos |
|
5 |
Komfort nélküli |
|
2. Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások, lakbér mértéke
A |
B |
C |
D |
E |
|
|---|---|---|---|---|---|
1 |
Címe |
Terület/m2 |
Komfortfokozat |
Ft/m2 |
Lakbér mértéke |
2 |
Gávavencsellő, Kölcsey utca 57. |
25 |
komfort nélküli |
36.- |
900.- |
3 |
Gávavencsellő, Árpád utca 45. |
90 |
komfort nélküli |
36.- |
3240.- |
4 |
Gávavencsellő, Széchenyi utca 49. |
55 |
félkomfortos |
90.- |
4950.- |
5 |
Gávavencsellő, Toldi utca 63. |
100 |
összkomfortos |
185.- |
18.500.- |
6 |
Gávavencsellő, Dózsa György utca 18. |
100 |
összkomfortos |
185.- |
18.500.- |
7 |
Gávavencsellő, Hősök tere 7. |
93 |
összkomfortos |
185.- |
17.205.- |
8 |
Gávavencsellő, Kápolna utca 45. |
130 |
összkomfortos |
185.- |
24.050.- |
3. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
A |
B |
C |
|
|---|---|---|---|
1 |
|
|
|
2 |
Gávavencsellő, Toldi utca 32. |
komfortos |
90 |
3 |
Gávavencsellő, Toldi utca 32. |
komfortos |
90 |
4 |
Gávavencsellő, Toldi utca 32. |
komfortos |
90 |
5 |
Gávavencsellő, Toldi utca 32. |
komfortos |
90 |
4. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
1. Kérelmező adatai:
1.1. Neve: .................................................................................................................................................
1.2. Születési neve: ......................................................................................................................................
1.3. Születési helye, ideje (év, hónap, nap): ....................................................................................................
1.4. Anyja neve: ..........................................................................................................................................
1.5. □ Bejelentett lakóhelye: .......................................................................................................................
1.6. Bejelentkezés ideje: ...............................................................................................................................
1.7. □ Tartózkodási helye: ..........................................................................................................................
1.8. Bejelentkezés ideje: ...............................................................................................................................
1.9. (Amennyiben lakóhelye és tartózkodási helye is van, X-szel jelölje, hogy melyik címen él életvitelszerűen.)
1.10. Állampolgársága: ...................................................................................................................................
1.11. (Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, menekült, oltalmazott vagy hontalan jogállású.)
1.12. Munkahelye: ..........................................................................................................................................
1.13. Foglalkozása: .........................................................................................................................................
1.14. Jelenlegi munkaviszonya fennállásának kezdete: .......................................................................................
1.15. Korábbi munkahelye(i) és a munkaviszony(ok) fennállásának időtartama: ....................................................................................................... (Amennyiben a jelenlegi munkaviszonyának fennállása kevesebb mint öt év)
1.16. Személyazonosító igazolvány száma: ........................................................................................................
1.17. Lakcímet igazoló hatósági igazolvány száma: ............................................................................................
1.18. Családi állapota: .....................................................................................................................................
1.19. Telefonszáma: ........................................................................................................................................
1.20. E-mail címe: ...........................................................................................................................................
2. Kérelmező házastársa/élettársa adatai:
2.1. Neve: ...........................................................................................................................................................
2.2. Születési neve: .........................................................................................................................................
2.3. Születési helye, ideje (év, hónap, nap):.........................................................................................
2.4. Anyja neve: .................................................................................................................................................
2.5. □ Bejelentett lakóhelye: ..........................................................................................................................
2.6. Bejelentkezés ideje: ..................................................................................................................................
2.7. □ Tartózkodási helye: ..............................................................................................................................
2.8. Bejelentkezés ideje:
2.9. (Amennyiben lakóhelye és tartózkodási helye is van, X-szel jelölje, hogy melyik címen él életvitelszerűen.)
2.10. Munkahelye: .............................................................................................................................................
2.11. Foglalkozása: ............................................................................................................................................
2.12. Személyazonosító igazolvány száma: ...........................................................................................................
2.13. Lakcímet igazoló hatósági igazolvány száma: ...............................................................................................
2.14. Telefonszáma: ...........................................................................................................................................
3. Kérelmezővel együtt költöző családtagok adatai:
A |
B |
C |
D |
|
|---|---|---|---|---|
1 |
Név |
Születési helye, |
Anyja neve |
Rokonsági kapcsolat |
2 |
||||
3 |
||||
4 |
||||
5 |
||||
6 |
||||
7 |
||||
8 |
4. A lakás (lakóház) kategóriája: személyi tulajdonú lakás, családi ház bérlakás, szolgálati lakás, (aláhúzással jelölje)
5. A kérelmező lakáshasználatának jogcíme: tulajdonos, albérlő, családtag, szívességi lakáshasználó, bérlő, egyéb: .......................................
6. Albérlet esetén:
6.1. az albérleti jogviszony mióta áll fenn (év, hó, nap): .......................................
6.2. albérleti díj összege: .......................................Ft
7. A lakás alapterülete: .......................................m2
8. Szobák száma: .......................................db
9. A lakásba bejelentkezett, együtt élők száma: ....................................... fő
10. A lakás komfortfokozata: összkomfortos, komfortos, félkomfortos, komfort nélküli, szükséglakás (aláhúzással jelölje)
11. A kérelem indokolása: ..............................................................................................................
12. Kérelmező nyilatkozatai:
12.1. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kérelemben közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
12.2. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata által történő felhasználásához és ellenőrzéséhez.
13. Gávavencsellő, ...................................... ....................................................... kérelmező aláírása
14. A kérelemhez csatolni kell:
14.1. a kérelmező és együtt költöző családtagjai 30 napnál nem régebbi jövedelem igazolása
14.2. 6. melléklet szerinti jövedelem és vagyonnyilatkozat
5. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
1. A pályázó adatai
1.1. Név:.......................................................................................................................................................................................
1.2. Születési név:.........................................................................................................................................................
1.3. Születési hely, idő (év/hónap/nap/):...........................................................................................................
1.4. Anyja neve:..............................................................................................................................................................
1.5. TAJ száma:.................................................................................................................................................................
1.6. Adószáma:................................................................................................................................................................
1.7. Személyi igazolvány száma: .............................................................................................................................
1.8. Állandó lakcíme:....................................................................................................................................................
1.9. Értesítési cím:.........................................................................................................................................................
1.10. Telefon:....................................................................................................................................................................
1.11. E-mail:......................................................................................................................................................................
2. IA pályázóval együtt költöző, célcsoportba nem tartozó közeli hozzátartozók
2.1. Neve:..........................................................................................................................................................................
2.2. Születési név:.........................................................................................................................................................
2.3. Születési hely idő (év/hónap/nap):............................................................................................................
2.4. Anyja neve:..............................................................................................................................................................
2.5. TAJ száma:.................................................................................................................................................................
2.6. Adószáma:................................................................................................................................................................
2.7. Személyi igazolvány szám:................................................................................................................................
2.8. Állandó lakcím:.........................................................................................................................................................
2.9. Neve:.............................................................................................................................................................................
2.10. Születési név:...........................................................................................................................................................
2.11. Születési hely idő (év/hónap/nap):..............................................................................................................
2.12. Anyja neve:..............................................................................................................................................................
2.13. TAJ száma:...............................................................................................................................................................
2.14. Adószáma:........................................................................................................................................................................
2.15. Személyi igazolvány szám:..................................................................................................................................
2.16. Állandó lakcím:........................................................................................................................................................
3. Szociális rászorultság igazolása (a pályázat nem kötelező feltétele)
3.1. A pályázóval egy háztartásban élők egy főre eső havi nettó jövedelme ...............................................................................................Ft, azaz ...................................................................................................forint.
3.2. A pályázó házas: igen / nem
3.3. A pályázó egyedül él: igen / nem
3.4. A pályázó gyermeket nevel: igen / nem
3.5. A pályázó gyermekét egyedül neveli: igen [nem
3.6. A pályázó gyermekeinek száma' fő
3.7. A pályázó önfenntartó: igen / nem
3.8. A pályázó eltartott: igen / nem
3.9. A pályázóval egy háztartásban élő eltartottak száma fő
3.10. A pályázó fogyatékossággal élő: igen / nem
3.11. A pályázóval egy háztartásban élő tartósan beteg vagy rokkant van: igen / nem
3.12. A pályázó részesül kollégiumi ellátásban: igen / nem
3.13. A pályázó naponta ingázik lakóhelye és oktatási intézménye között: igen / nem
3.14. MEGJEGYZÉS (a pályázó az adatlap által nem, vagy nem teljeskörűen kezelt egyéni körülményire vonatkozó további információk pl. egyéb oktatási intézmény keretében folytatott képzés, szociális helyzetre vonatkozó egyéb információk stb.): ………………………………………………………………………………....................
4. A PÁLYÁZÓ NYILATKOZATA
4.1. Alulírott a jelen pályázati adatlap aláírásával kijelentem, hogy a pályázati adatlapon általam feltüntetett, valamint a mellékletben csatolt igazolásokon szereplő adatok a valóságnak megfelelnek. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a pályázati adatlapon és/vagy a pályázathoz általam benyújtott mellékleteken szereplő adatok nem felelnek meg a valóságnak, úgy pályázatom az elbírálási eljárásból kizárásra kerül.
4.2. A jelen pályázati adatlap aláírásával hozzájárulok, hogy:
a) a pályázati adatlapon megadott személyes adataimat a pályázatot kiíró nyilvántartásba vegye és azokat — kizárólag az ösztöndíjpályázat lebonyolítása, a támogatásra való jogosultság ellenőrzése, illetve nyertes pályázat esetén az ösztöndíj folyósítása céljából és az ahhoz szükséges mértékben és ideig kezelje; illetve a kifizetések lebonyolítása érdekében kezelje, nyertes pályázóként pedig hozzájárulok nevemnek Gávavencsellő Nagyközség honlapján történő közzétételéhez
b) a pályázati adatlapon megadott személyes adataimat a pályázat elbírálása céljából a pályázatot kiíró illetékes tisztviselői és munkatársai teljes egészében megismerjék;
c) a pályázati adatlapon általam megadott oktatási intézmény a képzésben való részvételemről, tanulmányi előmenetelemről és eredményeimről a pályázatot kiíró részére adatot szolgáltasson.
4.3. Alulírott kijelentem továbbá, hogy a lakhatás feltételrendszerét, illetve a lakhatásra vonatkozó szerződés tervezetét megismertem és pozitív bírálat esetén magamra nézve kötelezőnek elfogadom.
4.4. Tudomásul veszem, hogy a jelen nyilatkozat megfelelő kitöltése és aláírása a lakhatási támogatás pályázaton való részvétel feltétele.
A személyes és a különleges adatok kezelése a pályázatot elnyertek esetében az Esély Otthon projekt fenntartási idejének végéig, a kifizetéseket igazoló bizonylatok megőrzése a számviteli szabályoknak való megítélése érdekében a kifizetést követő 8 évig tart. Az eredménytelen, vagy elutasított pályázati anyagokban szereplő személyes és a különleges adatok kezelése a pályázat benyújtásának napját követő egy hónapig tart. Az érintettek hozzájárulása indokolás nélkül bármikor visszavonható. A személyes és a különleges adatok kezelésével kapcsolatban az adatkezelők harmadik fél részére történő adattovábbítást nem végeznek. Az adatkeze/és időtartama alatt az adatkezeléssel érintett adatokba betekintést csak az adatkeze/ók a pályázat elbírálásával. valamint a támogatások kifizetésével megbízott munkatársa(i) nyerhet(nek), feladatának ellátáshoz szükséges ideig és mértékben. Az érintettek az adatkeze/és teljes időtartama alatt élhetnek az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvényben biztosított jogukkal (tájékoztatáshoz, helyesbítéshez törléshez, zároláshoz, tiltakozáshoz való jog). Jogsérelem esetén bírósághoz, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/C., telefon: 06-1-391-1400, honlap URL címe: http://naih.hu, e-mail cím: ugyfelszolgafat@naih.hu) is fordulhatnak.
Kelt:…………………………………………………………………A pályázó aláírása
4.5. A pályázati adatlap egy eredeti, aláírt példányát kérjük a pályázati kiírásban meghatározott címre benyújtani, a szükséges
4.6. Pályázat mellékletei:
a) jövedelem nyilatkozat,
b) jövedelem igazolások,
c) hátrányos helyzet igazolását bizonyító irat,
d) pályázó gyermekének születési anyakönyvi kivonata,
e) házaspár esetén házassági anyakönyvi kivonat, élettársi kapcsolat esetén közjegyző előtt tett nyilatkozat,
f) iskolai végzettséget tanúsító oklevél a hiányszakma megállapításához,
g) munkaszerződés, kinevezés, megbízásiszerződés,
h) pályázó által a pályázat benyújtása előtt végzett önkéntes munkáról végzett igazolás,
i) nyilatkozat Gávavencsellőn kívánt önkéntes munkára tett vállalásról,
j) nyilatkozat, hogy a pályázó az önkormányzat Képviselő-testületének tagjaival nem áll közeli hozzátartozói viszonyban,
6. melléklet a 25/2023. (IX. 21.) önkormányzati rendelethez
1. amely létrejött egyrészről: Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata (Székhelye: 4472 Gávavencsellő Petőfi u. 1.) adószáma: 15732231-2-15, képviseletében eljár: Berecz János polgármester (a továbbiakban: Használatba adó),
2. másrészről:
2.1. Név:
2.2. Születési név:
2.3. Anyja neve:
2.4. Születési helye, idő:
2.5. Állandó lakcím:
2.6. Tartózkodási hely:
2.7. Adóazonosító jel:
2.8. TAJ szám:
2.9. mint használatba vevő (a továbbiakban: Lakáshasználó)
3. együttesen (a továbbiakban együtt Felek) között az alulírott napon az alábbi feltételekkel:
4. Általános rendelkezések
4.1. Felek megállapodnak abban, hogy Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére és elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló 16/2006.(XI.2.) önkormányzati rendelet 22/A-22/B §-aiban foglaltak, Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat képviselő-testülete 88/2023.(IV.03.) határozatában foglaltak szerint használati szerződést (a továbbiakban: Szerződés) kötnek, a Gávavencsellő településen hiányszakmával rendelkező támogatása céljából.
4.2. A Lakáshasználó a szerződés aláírásával kijelenti, hogy az Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére és elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló 16/2006.(XI.2.) önkormányzati rendelet 22/A-22/B §-aiban foglaltakat, valamint a szerződés tartalmát megismerte és megértette.
4.3. A nyertes pályázó vállalja, hogy részt vesz az EFOP - 1.2.11-16-2017-00049 Esély Otthon - „Adj Esélyt Gávavencsellőnek!” pályázat keretében szervezett programokon és képzéseken.
5. A lakhatásra vonatkozó szabályok
5.1. A Gávavencsellő, Toldi utca 32. szám alatti, 1553/2 hrsz. négylakásos társasház Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzatának kizárólagos tulajdonát képezi. Az épület az EFOP-1.2.11-16-2017-00049 Esély Otthon - „Adj Esélyt Gávavencsellőnek!” projekt keretében került felújításra és felszerelésre. A Toldi u. 32. szám alatti ingatlanban lévő lakás az Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérletére és elidegenítésére vonatkozó szabályokról szóló 16/2006.(XI.2.) önkormányzati rendelet 22/A-22/B §-aiban szabályozott lakhatási pályázat útján volt elnyerhető.
5.2. Ezen szerződés alapján a használatba vehető lakás a
5.2.1. A lakás helyiségei: 1 nappali, 1 szoba, 1 előtér, 1 konyha, 1 fürdőszoba, 1 WC, 1 kamra
5.2.2. A lakás alapterülete: 89,32 m2.
5.2.3. A lakáshoz tartozó kizárólagos használatú helyiségek: lépcsőház, melléképület lakásra eső része.
5.3. A Használatba adó használatba adja az 5.1. és 5.2. pontban megjelölt lakást és a hozzá tartozó helyiségeket 24 hónap időtartamra.
5.4. A használatba vevő használatba veszi az 5.1. és 5.2. pontban megjelöltek szerinti lakást, az általa megtekintett ismert állapotban, amelynek használatáért bérleti díjat nem fizet. A használatba vevőt terheli a lakás és helyiségei mindennemű rezsi költsége (víz, szennyvíz, villany, kéményseprés, hulladékszállítás), illetve a lakás közösköltsége, melyet tárgyhót követő hó 10. napjáig egy összegben tartozik megfizetni átutalással a MBH Bank Nyrt-nél vezetett 68500184-15002077 számú számlára. Amennyiben a lakásba két pályázó költözik, úgy a lakásra jutó rezsiköltség fizetéséért 50-50 százalékban felelnek.
5.5. Használatba adó átadta, a használatba vevő pedig birtokába vette a lakást és a hozzá tartozó helyiségeket a lakásátadási jegyzőkönyv és leltár szerint, amelyek a jelen Szerződés elválaszthatatlan részét képzik az ott megjelölt állapotban és feltételekkel. A lakással együtt használatba adott felszerelési tárgyak (elektromos tűzhely, hűtőszekrény, asztali számítógép tartozékaival, mikrohullámú sütő, íróasztal, ágy matraccal, gardróbszekrény, konyhabútor) használatáért Lakáshasználó szavatol. Meghibásodás esetén a jótállási idő lejártát követően, a berendezés javítási, vagy pótlási költségei a Lakáshasználót terhelik.
5.6. Rezsifizetési kötelezettség kezdete .................................. napjától áll fenn a 5.4. pontban foglalt feltételek szerint.
5.7. Használatba vevő Lakáshasználó és a vele együtt költöző személyek (amennyiben van ilyen) jogosultak a lakás rendeltetésszerű, a szerződésben foglaltak szerinti használatára. A lakásban családi rendezvényt csak a többi lakó előzetes, írásban tett beleegyezésével tarthatnak 20 óráig. Nagyobb létszámú (10 fő feletti) rendezvényt megtartása nem engedélyezett. A lakásban dohányozni és bármilyen kisállatot (kutya, macska, rágcsálóféle, hobbiállat stb) tartani tilos!
5.8. Amennyiben Lakáshasználó a közösségi együttélés szabályait megszegi, valamint a többi lakáshasználó részéről ellene két ízben panasz érkezik, az a használati szerződés megszűnését vonja maga után.
6. A használatba vevő Lakáshasználót az 1993. évi LXXVIII. tv. szerinti karbantartási, felújítási, pótlási és csere kötelezettségek terhelik az átvett lakásra és helyiségeire vonatkozóan.
6.1. A felek jogai és kötelezettségei:
6.1.1. Használatba adó részéről:
6.1.1.1. – a használatba vett lakás rendeltetésszerű használatra történő használatba adása,
6.1.1.2. – az épület karbantartásáról, állagában keletkezett hibák megszűntetéséről gondoskodás,
6.1.1.3. – életveszélyt okozó, az épület állagát veszélyeztető vagy a lakás, a szomszédos
6.1.1.4. lakások, nem lakás céljára szolgáló helyiségek rendeltetésszerű használatát lényegesen akadályozó hibák
6.1.1.5. elhárításáról haladéktalanul intézkedés,
6.1.1.6. – azonnali beavatkozást nem igénylő hibák esetében az épület karbantartása vagy felújítása során eljárni,
6.1.1.7. – a használatba vevő helyett és költségére elvégeztetett munkák költségének számla és fizetési felhívás melletti érvényesítése,
6.1.1.8. – jogcím nélküli használat esetére a lakás kiürítési eljárás haladéktalan megindítása és ezzel összefüggésben a használati érvényesítése,
6.1.2. Használatba vevő lakáshasználó:
6.1.2.1. - az általa vagy vele együtt lakó személyek magatartása miatt a lakásban és berendezéseiben vagy az épület központi berendezéseiben keletkezett hiba haladéktalan kijavítása, használatba adó felszólítás alapján a kár megtérítése 3 napon belül,
6.1.2.2. - a lakás és berendezései, valamint a határoló falak síkján belüli szerelvényeinek, burkolatainak, nyílászáróinak, berendezéseinek stb. karbantartása, felújítása, pótlása, illetve cseréje a használatba vevő kötelezettsége.
6.1.2.3. - Használatba vevő a lakás átalakítására, korszerűsítésére csak a használatba adó külön engedélyével jogosult. Saját költségén a lakás falait tetszés szerint átfestheti, azonban a szerződés lejárta előtt eredeti – fehér – állapotában kell visszaadnia.
6.1.2.4. - a pályázatban dolgozó munkatársakat, valamint a használatba adót ellenőrzés céljából a lakásba köteles beengedni előzetes egyeztetés nélkül.
6.2. Használatba adó a rezsifizetési kötelezettség elmulasztása esetén, a második hónap fizetési mulasztást követően azonnali felmondással a használati szerződést felmondja és kötelezi a Lakáshasználót az elmaradt rezsiszámlák kifizetésére. A Lakáshasználónak a felmondást követően 5 napon belül a lakást át kell adnia.
6.3. A Lakáshasználó a lakást harmadik személynek további használatba, bérbe (albérletbe) nem adhatja.
6.4. A Lakáshasználóval jelen szerződés alapján együtt költözők: (név, születési név, születési hely és idő, rokonsági fok):---------------------
6.5. A szerződést kötő feleknek tudomásuk van arról, hogy
6.5.1. – a használatba vett lakásba a használatba vevő más személyt nem fogadhat be.
6.5.2. – a beköltözést követően 8 napon belül lakcímet kell létesítenie Gávavencsellő, Toldi u. 32. szám alá, melyet a használati szerződés végéig fent kell tartania.
6.6. Lakáshasználó vállalja, hogy a 24 hónap leteltét követően további két évig gávavencsellői lakos marad.
6.7. A szerződés a határozott idő elteltével minden további jognyilatkozat vagy jogcselekmény nélkül megszűnik (hatályát veszti). A használatbavételi jogviszony megszűnése esetén a felek – amennyiben a jogviszonyt továbbra is fenn akarják tartani – új szerződést kötelesek kötni, amely csak írásbeli formában lehetséges.
6.8. A szerződés megszűnésekor a használatba vevő Lakáshasználó köteles a lakásból személyes tárgyait kiüríteni és a lakásátvételi jegyzőkönyv szerinti lakásberendezéseket rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a használatba adónak visszaadni, amelyről jegyzőkönyv készül. Amennyiben nem tudja a adásátvételi jegyzőkönyv szerinti lakásberendezéseket rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban a használatba adónak visszaadni, köteles annak értékét megtéríteni a lakás visszaadását követő 3 napon belül. Használatba vevő Lakáshasználó a szerződéses jogviszony megszűnésekor cserelakásra vagy más kártalanításra nem tarthat igényt.
6.9. Használatba vevő Lakáshasználó jelen szerződésben foglalt kötelezettségeik teljesítésével kapcsolatban használatba adó felé egyetemleges felelősséggel tartozik.
6.10. A szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. a lakások és helyiségek bérletére, valamint elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló 1993. évi LXXVIII. törvény rendelkezései az irányadóak.
7. Egyéb rendelkezések
7.1. Az használatba vevő, Lakáshasználó hozzájárul a személyes adatainak kezeléséhez.
7.2. A használatba vevő Lakáshasználó köteles a szerződéshez kapcsolódó személyes adataiban bekövetkezett változásokról 8 napon belül, írásban tájékoztatni a használatba adót.
7.3. A vonatkozó jogszabályok és a szerződés rendelkezései alapján a használatba adó jogosult a használatba vevő Lakáshasználó adataira vonatkozó, adatkezelés céljából szükséges dokumentumokat és nyilatkozatokat bekérni és az abban foglalt személyes adatokat kezelni.
7.4. A nyilvántartott személyes adatok: a használatba vevő neve, születési neve, születési helye és ideje, állampolgársága, Magyarországon tartózkodás jogcíme, tartózkodást igazoló okmány, és annak érvényessége, anyja neve, lakcíme, értesítési címe, adóazonosító jele, TAJ száma, telefonszáma, email címe, az értékelés szempontjai, aláírás, meghatalmazott, kézbesítési meghatalmazott, továbbá szociális rászorultsággal kapcsolatos adatok.
7.5. A szerződés elválaszthatatlan részét képezik a Pályázati felhívás, valamint a Pályázó pályázata, amelyek előírásait a Felek magukra kötelezőnek ismerik el.
7.6. A Felek a szerződést megértették, és tudomásul vették, amelyet annak aláírásával elismernek, továbbá kijelentik, hogy a szerződésben foglalt jogügyletet a szerződésben rögzített formában kívánják egymással megkötni.
7.7. A Felek 5 oldalból álló szerződést, mint akaratukkal mindenben egyezőt sajátkezűleg írják alá.
7.8. A Pályázó kijelenti, hogy cselekvőképes magyar állampolgár és a szerződéskötési képessége korlátozás alatt nem áll.
7.9. A szerződés négy példányban készült.
7.10. Kelt: Gávavencsellő, P.H............................................... …..……………………………. Lakáshasználó Támogató
7.11. Ellenjegyezte:…………………………………. Jegyző