Tarpa község képviselő testületének 4/2016 (II.22..) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

Hatályos: 2016. 03. 22- 2016. 09. 14

Tarpa község képviselő testületének 4/2016 (II.22..) önkormányzati rendelete

2016.03.22.

az önkormányzat 2016. évi költségvetéséről

1. A rendelet hatálya

Tarpa Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Tarpa Nagyközség Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2014.(X.17.) önkormányzati rendelet 38. § b.) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljárva a Pénzügyi Gazdasági Bizottság véleménye alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya Tarpa Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületre, annak bizottságaira, a Tarpai Közös Önkormányzati Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre (intézményekre) terjed ki.

2. Az önkormányzat költségvetési intézményei

2. § (1) Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv a Tarpai Közös Önkormányzati Hivatal.

(2) Önállóan működő költségvetési szervek:

a.) Tarpai Óvoda, Bölcsőde és Konyha
b.) II. Rákóczi Ferenc Művelődési Ház és Könyvtár

3.Az önkormányzat és költségvetési intézményeinek 2016. évi költségvetés bevételei és kiadásai

3§.

(1) Tarpa Nagyközség Önkormányzat (továbbiakban: Önkormányzat ) 2016. évi költségvetését:

684 409 .e Ft

Költségvetési bevétellel

719 162 .e Ft

Költségvetési kiadással

34 754.e Ft
34 754.e Ft

Költségvetési egyenleggel
-ebből működési célu finanszírozású

állapítja meg.
(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1., 1/a, 1/b. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.
(4) A képviselő-testület a 2016. évben működésképességét veszélyeztető helyzet feloldására pályázatokat készít.

4. A költségvetés részletezése

4. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2016. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. melléklet részletezi.

(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. melléklet tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat 2016. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. melléklet részletezi.

(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. melléklet szerint határozza meg.

(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. melléklet szerint részletezi.

(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. melléklet szerint hagyja jóvá.

(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, polgármesteri (közös) hivatali, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9. melléklet szerint határozza meg.

(8) Az Önkormányzat a kiadások között 3 000 eFt általános, 0 e Ft céltartalékot állapít meg.

5. A költségvetés végrehajtásának szabályai

5. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(4) A költségvetési szerveknél a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 10 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.

(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.

(6) A költségvetési szerv vezetője e rendelet 10. mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – havonta a tárgyhó 25-i állapotnak megfelelően a tárgyhónapot követő hó 5-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.

(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.

(9) A Képviselő-testület a köztisztviselői részére 2016. december 31-ig

a.) valamennyi felső és középfokú iskolai végzettségű köztisztviselő esetében a költségvetési törvény érvényes illetményalappal számított alapilletményük 20 %-ának megfelelő illetménykiegészítésre biztosít fedezetet költségvetésében.
b.) cafetéria juttatás keretében személyenként bruttó 200 000 Ft - személyi jövedelemadót, illetve egészségügyi hozzájárulást is tartalmazó - összegben biztosít keretet, melyet összevontan a Tarpai KÖH költségvetésének személyi juttatások, valamint a dologi kiadások előirányzatai tartalmaznak.

6. Az előirányzatok módosítása

6. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 5 000 eFt összeghatárig - mely esetenként a 1 000 eFt összeghatárt nem haladhatja meg a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.

(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2016. december 31-ig gyakorolható.

(4) A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(5) A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(6) A képviselő-testület a költségvetési rendelet 5. § (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével – negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(7) A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(8) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

(9) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

7. A gazdálkodás szabályai

7. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a 28/2016.(II.16.) számú képviselő-testületi határozattal elfogadott munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4) A polgármesteri (önkormányzati) hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

8.A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

8. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a GYARMAT –Tex Kft. útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

9. Záró és vegyes rendelkezések

9. § Ez a rendelet 2016. február 22.napján lép hatályba.

Vassné Szűcs Róza Szécsi Szabolcs
jegyző polgármester

2.1.. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

2.2. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

3. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

4. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

5. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

6. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

7. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

8. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

9.1.. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

10. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

11. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

12. melléklet a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

1. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

2. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

3. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

4. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

5. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez

6. Tájékoztató tábla a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez a 4/2016. (II. 22.) önkormányzati rendelethez