Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015(III.31.) önkormányzati rendelete
a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(II.04.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2015. 03. 31- 2016. 07. 28Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 5/2015(III.31.) önkormányzati rendelete
Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(II.04.) önkormányzati rendelet módosításáról
2015-03-31-tól 2016-07-28-ig
Mezőtúr Város Önkormányzatának Képviselő-testülete - az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontja, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. §-ban kapott felhatalmazás alapján - a Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(II.04.) önkormányzati rendelet módosításáról az alábbi rendeletet alkotja:
- Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(II.04.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: SZMSZ) 3.§ (2) bekezdésének helyére az alábbi rendelkezés lép:
„(2) Az önkormányzat székhelye: Mezőtúr, Kossuth Lajos tér 1.”
2. § Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2011.(II.04.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: SZMSZ) 26.§ (2) bekezdésének helyére az alábbi rendelkezés lép:
„(2) Amennyiben a képviselő úgy ítéli meg, hogy az előterjesztés tárgyalása során valamely, a tárgyhoz kapcsolódó kérdés tisztázása szükséges, az előkészítőhöz vagy az előterjesztőhöz a vita során egy alkalommal, legfeljebb 2 perc időtartamban kérdést intézhet. A válaszadást követően az előterjesztés vitája során a képviselő két alkalommal szólhat hozzá a napirendhez. Első hozzászólása 5 perc időtartamú lehet, második hozzászólása 3 perc időtartamú lehet.”
3.§Az SZMSZ 29.§ helyébe az alábbi szövegrész lép:
„A napirendi pont tárgyalása során a napirendet véleményező bizottság álláspontját a polgármester, vagy véleményező bizottság elnöke - ha több bizottság érintett, akkor jelentkezésük sorrendjében - röviden ismerteti. Ezután a napirend vitája során a polgármester a kérdésre, hozzászólásra jogosultaknak lehetőleg jelentkezésük sorrendjében ad szót.”
4.§Az SZMSZ 39.§ (5) helyébe az alábbi szövegrész lép:
„(5) A hozott alakszerű határozatokról jegyzőkönyvi kivonat készül, melynek hitelességét a polgármester és a jegyző igazolja.”
5.§ Az SZMSZ 47.§ (1) bekezdésének helyébe az alábbi szövegrész lép:
„(1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:
a) pénzügyi, városfejlesztési és környezetvédelmi bizottság 9 fő
b) ügyrendi bizottság 3 fő
c) egészségügyi és szociális bizottság 8fő
d) művelődési, oktatási és sport bizottság 7 fő”
6.§ Az SZMSZ az alábbi, új 66/A.§-sal egészül ki:
„66/A.§(1) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a jegyző kinevezési feltételeinek megfelelő legmagasabb beosztású hivatali dolgozó látja el a jegyzői feladatokat.
(2) E § alkalmazásában tartós távollétnek minősül a 30 napon túli betegség, vagy szabadság, illetve más okból történő távollét.”
7.§ Az SZMSZ 2. számú melléklete II.4. pontjának 4.4 pontja e rendelet melléklete szerint módosul.
8.§ (1) A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba.
(2) A rendelet hatályba lépésével hatályát veszti az SZMSZ. 22.§ (7) bekezdése, a 30. § (1) bekezdése, 58.§ (3) bekezdése.
Batta Attila Viktor sk. dr. Szűcs Attila sk.
alpolgármester jegyző