Kakasd Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

a szociális gondoskodás szabályairól

Hatályos: 2017. 02. 02- 2017. 02. 02

Kakasd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. §-ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25.§ (3) bekezdés b) pontjában, 26.§-ában, 32.§ (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. §-ában, 48.§ (4) bekezdésében, 58/B § (2) bekezdésében, 62.§ (2) bekezdésében és a 92.§ (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13.§ (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. A rendelet hatálya


1.§

(1) A rendelet hatálya a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szoctv.) alapján kiterjed:

a) az önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel rendelkező magyar állampolgárokra;

b) a település közigazgatási területén élő bevándorolt személyekre;

c) a település közigazgatási területén élő letelepedett személyekre;

d) a magyar hatóságok által menekültként vagy oltalmazottként elismert, a település közigazgatási területén élő személyekre;

e) arra a hajléktalan személyre, aki az ellátás igénybevételekor úgy nyilatkozott, hogy tartózkodási helye a település közigazgatási területén van.


(2) Az önkormányzat hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül köteles az arra rászorulónak –ide értve az Szoctv. 3.§ (2) bekezdésében foglalt személyeket is – átmeneti segélyt, étkezést, illetve szállást biztosítani, ha ennek hiánya az arra rászoruló személy életét, testi épségét veszélyezteti.

II. Hatásköri és általános eljárási rendelkezések


2.§

E rendeletet az az Szoctv.-vel és a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelettel továbbá egyes szociális ellátások folyósításának és elszámolásának szabályairól szóló 62/2006. (III.27.) Korm. rendelettel és a személyes gondoskodást nyújtó ellátások térítési díjairól szóló 29/1993. (II.17.) Korm. rendelettel együtt kell alkalmazni.

3.§

(1) Az ellátás iránti kérelmet a Közös Önkormányzati Hivatalnál (továbbiakban: Hivatal) lehet előterjeszteni, az erre a célra rendszeresített formanyomtatványon


(2) Amennyiben a szociális ellátást kérő az általa kérelmezett ellátás helyett más ellátásra lenne jogosult, erre a tényre a figyelmét fel kell hívni, illetőleg amennyiben a benyújtott iratok alapján annak feltételei fennállnak az ellátást részére hivatalból meg kell állapítani.

4.§

(1) A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére az Szoctv.-ben foglaltakat kell alkalmazni.


(2) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, melyek a Hivatal nyilvántartásaiban fellelhetőek.


(3) A pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III.27.) Korm. rendelet által említett ellátások tekintetében a kérelemhez az ott felsorolt bizonyítékokat kell csatolni.


(4) A települési támogatás iránti kérelmet e rendelet 1. melléklete szerinti nyomtatványon kell előterjeszteni az abban meghatározott mellékletekkel.

5.§

(1) A döntésre jogosult szerv döntését a benyújtott kérelem, annak mellékletei valamint környezettanulmány alapján köteles meghozni.


(2) Mellőzni kell a környezettanulmány felvételét, ha a kérelmező a kérelem benyújtását megelőző három hónapon belül már valamilyen ellátásban részesült, és vélelmezhető, hogy körülményeiben nem állt elő változás.

A jogosulatlanul igénybevett ellátás visszatérítése


6.§

Az Szoctv. 17.§ (5) bekezdésében meghatározott kérelmek elbírálása a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik.

A szociális gondoskodás rendszere


7.§

Az önkormányzat a szociális gondoskodásra vonatkozó kötelezettségeinek teljesítését

a) pénzbeli- és természetbeni ellátások nyújtásával;

b) személyes gondoskodást biztosító alap ellátások megszervezésével, továbbá

c) egyes szakosított ellátási formák biztosításával valósítja meg.

III. Pénzbeli ellátások


Rendkívüli települési támogatás


8. §[1]

(1) Rendkívüli települési támogatásban részesíthetők kérelemre vagy hivatalból azok, akik önmaguk, illetve családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy

alkalmanként jelentkező többletkiadásuk miatt anyagi segítségre szorulnak, vagy aki létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került és

a) akinek családjában az egy főre jutó jövedelem legfeljebb az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-a vagy

b) egyedülálló és egyedül élő személy esetén jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének legfeljebb 250%-a.


(2) A rendkívüli települési támogatás évente négy esetben adható folyamatosan, illetőleg külön-külön. Az egy alkalommal nyújtott rendkívüli települési támogatás legmagasabb összege az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át nem haladhatja meg, de legalább 3.000,- Ft. Az egy naptári éven belül megállapított települési támogatás együttes összege nem haladhatja meg az 57.000,- Ft összeget.

Temetési segély


9.§[2]

(1) Családon belüli haláleset bekövetkezésekor temetési segély állapítható meg annak, aki kakasdi lakóhelyű meghalt személy eltemettetéséről gondoskodott annak ellenére, hogy arra nem volt köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt ugyan, de a temetési költségek viselése a saját, illetve családja létfenntartását veszélyezteti, feltéve, hogy

a) nem részesül a hadigondozásról szóló törvény alapján temetési hozzájárulásban,

b) az elhunyttal nem kötött még annak életében eltartási, vagy öröklési szerződést,

c) nem igényelt köztemetést.


(2) A temetési segély iránti kérelemhez – melyet legkésőbb a haláleset időpontját követő 30 napon belül kell benyújtani – mellékelni a kérelmező nevére kiállított számla eredeti példányát, vagy annak – a hivatal által – hitelesített másolatát, valamint – ha a haláleset helye nem Kakasd – a halotti anyakönyvi kivonat másolati példányát is.


(3) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként megállapított temetési segély összege 30.000,- Ft.


(4) A rendelet 2. melléklete tartalmazza a kötelezően alkalmazandó kérelem nyomtatványt.

Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás


9/A. § [3] 

Hatályon kívül helyezve.

Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás


9/A. § [4]

(1) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.


(2) Az önkormányzat a villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás és a szemétszállítás díjához, a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz, a lakáscélú pénzintézeti kölcsön törlesztő részletéhez, illetve a tüzelőanyag költségeihez lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást biztosíthat az e rendeletben meghatározott feltételek szerinti jogosultnak.


(3) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatást pénzbeli vagy természetbeni szociális ellátás formájában, a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadásokhoz kell nyújtani, amelyek megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti.


(4) A támogatás pénzbeli vagy természetbeni formájáról az eljárás során, az összes körülményt mérlegelve kell dönteni.


(5) A támogatás elsősorban akkor állapítható meg természetbeni ellátás formájában, ha

a) a kérelem közüzemi költség vagy díjhátralék megfizetésének támogatására irányul, vagy

b) az ügy összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy a kérelmező a pénzbeli támogatást nem a lakásfenntartással összefüggő rendszeres kiadásokra fordítja.


(6) Lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át.


(7) A kérelmező támogatásra jogosult, ha a háztartásnak igazoltan van lakbér, albérleti, vagy közüzemi díjfizetési kötelezettsége.


(8) Kérelmet a Rendelet 3. melléklete szerinti nyomtatványon lehet benyújtani, amelyhez csatolni kell

a) a háztartás - a kérelem benyújtását megelőző hónapban keletkezett - közüzemi számláit,

b) bérleti jogviszony fennállása esetén a bérleti szerződést,


(9) A támogatás összege 3.000 Ft-tól 7.000 Ft-ig terjedhet a (10) bekezdésben foglalt táblázat alapján.


(10) A támogatás összege a következők szerint állapítható meg:

a) a támogatás havi összege 7.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelmi nem éri el a nyugdíjminimum 150%-át,

b) a támogatás havi összege 5.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelmi meghaladja nyugdíjminimum 150%-át, de nem éri el a nyugdíjminimum 200%-át,

c) a támogatás havi összege 3.000,- Ft, amennyiben az egy főre jutó jövedelmi meghaladja nyugdíjminimum 200%-át, de nem éri el a nyugdíjminimum 250%-át.


(11) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás évente egyszer nyújtható be és a tárgyév december 31-éig állapítható meg. A jogosultság a kérelem benyújtásának hónapjától illeti meg a kérelmezőt.


(12) A lakásfenntartáshoz nyújtott települési támogatás az ügyfél kérelmére, a kérelem benyújtásának hónapja utolsó napjával megszűnik.


(13) A háztartások egy főre jutó jövedelmének meghatározásánál az Sztv. 4.§ (1) bek. e) és f) pontjai az irányadók.


(14) A támogatás összege nem haladhatja meg a számlával igazolt kiadások összegét.

Tanévkezdési támogatás


9/B. § [5]

(1) A Képviselő-testület az óvodás, általános- és középiskolás, valamint a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányaikat folytatók részére tanévkezdési támogatást nyújt.


(2) Tanévkezdési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250%-át, egyedülálló és élő esetében a 300%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs az Sztv. 4 §. (1) b) pont szerinti vagyona.


(3) A rendelet 4. számú melléklete szerinti kérelemhez csatolni kell a tanévkezdési támogatásban részesülők iskolalátogatási igazolását, valamint a vele egy háztartásban élők jövedelem igazolását.


(4) A tanévkezdési támogatás összege 15.000,- Ft/fő/év.

Gyermekek és időskorúak települési támogatása


9/C. § [6] 

A Képviselő-testület a kakasdi kisgyerekek, az óvodás, általános- és középiskolás, illetve a nappali tagozaton felsőfokú tanulmányaikat folytatók, valamint a 75. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére természetbeni támogatásként – hivatalból – évente egy alkalommal élelmiszercsomagot biztosíthat, az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott forrás rendelkezésre állása esetén, képviselő-testületi határozat alapján.

Gyermekek és időskorúak települési támogatása


9/C. §  [7]

A Képviselő-testület a kakasdi óvodás, általános iskolás, valamint a 70. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére természetbeni támogatásként – hivatalból – évente egy alkalommal élelmiszercsomagot biztosíthat, az önkormányzat költségvetési rendeletében meghatározott forrás rendelkezésre állása esetén.

Időskorúak támogatása


9/D. § [8] 

A Képviselő-testület a kakasdi, 75. életévüket betöltöttek és az annál idősebbek részére évi egy alkalommal 15.000,- Ft/fő támogatást biztosít.

Időskorúak támogatása


9/D. §  [9] Hatályon kívül helyezve.

Újszülöttek támogatása


9/E. § [10]

(1) A polgármester minden, a rendelet hatálybalépésének évében született, kakasdi állandó lakóhelyű újszülöttet 30.000,- Ft/fő pénzbeli támogatásban részesíti.


(2) A támogatást a polgármester adja át az újszülött szülőjének.


 Eseti gyógyszer hozzájárulás


9/F.  § [11] 

(1) Az egészségi állapot megőrzése és helyreállítása érdekében eseti gyógyszer hozzájárulás állapítható meg annak a közgyógyellátásban nem részesülő személynek, akinek gyógyszerköltsége illetve gyógyászati segédeszköz költsége – a rendszeres havi kiadásokat is figyelembe véve – jelentős anyagi megterhelést jelent, így

a)  nem  rendszeres  jelleggel,  de  esetenként  egy – egy  betegség  miatt  jelentkező magas  gyógyszer,  gyógyászati  segédeszköz  kiadást,  jövedelmi  helyzetük  miatt  nem képesek megfizetni, vagy

b) az egyes családtagok eseti gyógyszer és gyógyászati segédeszköz mértéke együttesen olyan nagymértékű, hogy azt a család segítség nélkül nem képes viselni, de legalább eléri a nyugdíjminimum 25%-át és

c) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 200%-át, egyedülálló és élő esetében a 250%-át

 (2) Az (1) bekezdésben meghatározott hozzájárulás mértéke esetenként legfeljebb a nyugdíjminimum 25%-a, de nem lehet több, mint a leigazolt gyógyszer és gyógyászati segédeszköz költsége.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott hozzájárulás mértéke egy családban egy naptári éven belül nem haladhatja meg nyugdíjminimum 150%-át.

 Eseti gyógyszer hozzájárulás


9/F. §  [12]

(1) Az egészségi állapot megőrzése és helyreállítása érdekében eseti gyógyszer hozzájárulás állapítható meg annak a közgyógyellátásban nem részesülő személynek, akinek gyógyszerköltsége illetve gyógyászati segédeszköz költsége – a rendszeres havi kiadásokat is figyelembe véve – jelentős anyagi megterhelést jelent, így

a)  nem  rendszeres  jelleggel,  de  esetenként  egy – egy  betegség  miatt  jelentkező magas  gyógyszer,  gyógyászati  segédeszköz  kiadást,  jövedelmi  helyzetük  miatt  nem képesek megfizetni, vagy

b) az egyes családtagok eseti gyógyszer és gyógyászati segédeszköz mértéke együttesen olyan nagymértékű, hogy azt a család segítség nélkül nem képes viselni, de legalább eléri a nyugdíjminimum 10%-át és

c) családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a nyugdíjminimum 200%-át, egyedülálló és élő esetében a 250%-át

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott hozzájárulás mértéke a nyugdíjminimum 25%-áig terjedően teljes mértékű, a nyugdíjminimum 25%-át meghaladó gyógyszerköltség feletti gyógyszerköltség fele állapítható meg oly módon, hogy az így megállapított gyógyszerköltség összege nem haladhatja meg esetenként a nyugdíjminimum 50%-át.

9/G. § [13] 

A Képviselő-testület a Rendelet 9., 9/B., 9/D., és 9/E §-okban foglalt döntési jogkörét a polgármesterre ruházza.

9/G. §  [14]

A Képviselő-testület a Rendelet 9., 9/A., 9/B., 9/C., 9/E és 9/F §-okban foglalt döntési jogkörét a polgármesterre ruházza.

10.§

(1) A rendkívüli települési támogatás természetbeni és pénzbeli ellátásként egyaránt nyújtható. Természetbeni ellátást kell megállapítani akkor, ha

- a kérelem erre irányul vagy

- az ellátásban részesülő életvitele alapján feltételezhető, hogy a segély felhasználásáról nem rendeltetésének megfelelően történik.


(2) A természetben nyújtott átmeneti segély formája élelmiszercsomag, élelmiszervásárlási utalvány, tüzelővásárlási utalvány, tüzelőanyag vagy a segély meghatározott célra történő átutalása lehet.


(3) Az Önkormányzati segély kifizetéséről a megállapítást követő 15 napon belül a Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.


(4) A polgármester az önkormányzati segély felhasználásának, ellenőrzésének keretében a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta, stb.) becsatolására hívhatja fel a jogosultat.

11.§

(1) Amennyiben a 8.§ (1) bekezdésében foglalt feltételek fennállnak, a rendkívüli települési támogatás pénzintézeti tevékenységnek nem minősülő kamatmentes szociális kölcsön ( a továbbiakban: kölcsön) formájában is nyújtható, ha a kérelmező baleset, betegség, elemi kár vagy más előre nem látható ok miatt kerül rendkívüli élethelyzetbe s az összeg a gyógykezeléshez, a mindennapi életvitelhez szükséges eszköz beszerzéséhez vagy a károk elhárításához szükséges.


(2) A kölcsön legmagasabb összege: 300.000,-Ft, melynek visszafizetési ideje a kölcsön megállapításától számított 6-24 hónap.


(3) A kölcsönt nyújtó megállapodásban rendelkezni kell az első törlesztő részlet fizetésének esedékességéről és a törlesztő-részletek nagyságáról, a visszafizetés elmulasztásának jogkövetelményeiről, egyéb feltételekről.


(4) A képviselő-testület a kölcsön visszafizetésétől méltányosságból eltekinthet, amennyiben a rászorult a törlesztési idő alatt önhibáján kívül ismét létfenntartását veszélyeztető helyzetbe került.


(5) A kölcsön átmeneti segélyként történő megállapítása esetén a jogosulttal történő szerződéskötés a polgármester hatásköre.

IV. Természetben nyújtott ellátások


Köztemetés


12.§

(1) A Szoctv. 48.§-a szerint köztemetés esetén a polgármester jár el.

(2) A Szoctv. 48.§ (3) bekezdés b) pontjában meghatározott esetben a polgármester a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő harminc napon belül kérelemre, méltányosságból engedélyezhet:

a) részletfizetést, ha a temetésre köteles

- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege háromszorosát nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege két és félszeresét nem éri el,

b) a visszafizetési kötelezettség 60%-ig csökkenést, ha a temetésre köteles

- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege két és félszeresét nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összege kétszeresét nem éri el,

c) elengedést, ha a temetésre köteles

- egyedülálló esetén havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege kétszeresét nem éri el, vagy

- családjában egy főre jutó havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének másfélszeresét nem éri el.

V. Személyes gondoskodást nyújtó ellátások


13.§

(1) Az önkormányzat az Sztv. 57.§ (1) bekezdésben rögzített személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében

a) étkeztetést,

b) házi segítségnyújtást.


(2) A Völgységi Önkormányzati Társulás keretében működtetett működési engedéllyel rendelkező Szociális Alapszolgáltató Központként működő Gondozási Központ, (székhelye: Bonyhád, Perczel u. 29. rövidített neve: Gondozási Központ) keretében

a) családsegítés

b) támogató szolgáltatást

c) közösségi ellátást biztosít,


(3) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátásért térítési díjat kell fizetni.

14.§

(1) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátás igénybevételéről a polgármester és az ellátott megállapodást köt. A megállapodásban ki kell térni az étkeztetés esetén az étkeztetés módjára, házi segítségnyújtás esetén a segítségnyújtás tartamára, időpontjára, a személyi térítési díj összegére és a megfizetés időpontjára, módjára, az ellátástól való távolmaradás esetén (pl. betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettség szabályaira, az ellátás megkezdésének időpontjára, az ellátás megszüntetésének eseteire vonatkozó figyelmeztetésre.


(2) A személyes gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha

- az ellátás megállapítása határozott időre vagy feltétel bekövetkeztéig történt

- az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül tartósan (legalább 2 hétig) nem vette igénybe, s ezt utólag elfogadható módon nem mentette ki.

- az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza

- az ellátott részére megállapított térítési díj megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, hogy annak megfizetésére egyébként képes lenne.


(3) Az ellátás megszüntetéséről a polgármester dönt, és a döntésről értesíti a kérelmezőt. Döntése ellen a kézhezvételt követő 15 napon belül a képviselő-testülethez lehet fordulni.

Étkeztetés


15.§

(1) Az étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a legalább napi egyszeri meleg étkeztetéséről kell gondoskodni, akik azt önmaguknak, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani, különösen

a) koruk,

b) egészségi állapotuk,

c) fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük,

d) szenvedélybetegségük,

e) hajléktalanságuk

miatt.


(2) Az (1) bekezdés szerinti szociális rászorultság feltétele különösen – jövedelmi helyzettől függetlenül -, ha a szociális étkeztetést igénylő:

- 60 éven felüli vagy

- orvosi igazolás alapján (házi orvos, vagy szakorvos) mások gondozására, ellátására szorul vagy

- fogyatékosságban, pszichiátriai vagy szenvedélybetegségben szenved szakorvosi igazolás szerint vagy

- a népesség-nyilvántartás, illetve környezettanulmány alapján hajléktalannak minősül.

Családsegítés


16.§

(1) Családsegítés keretében segítséget nyújt a működési területén élő szociális és mentálhigiénés problémái vagy egyéb krízishelyzete miatt segítségre szoruló személynek, családnak az ilyen helyzethez vezető okok megelőzése, a krízishelyzet megszüntetése, valamint az életvezetési képesség megőrzése céljából.


(2) A családsegítést a képviselő-testület a Gyermekjóléti Szolgálat feladatokat is ellátó Gondozási Központ intézmény útján biztosítja.


(3) A Családsegítő Központ szakmai vezetője minden szerdán délelőtt  800 órától 11-óráig az Önkormányzati Hivatalban tart ügyfélfogadást.


(4) Az ellátás iránti kérelmet kérelmezőnek a Kakasd Községi Önkormányzathoz kell benyújtani.


(5) Az ellátás iránti kérelemről a Családsegítő Központ szakmai vezetője dönt.

Házi segítségnyújtás


17.§

(1) Nem részesíthető házi segítségnyújtásban az, aki magatehetetlen, súlyos elfekvő beteg, és ápolása, gondozása kizárólag csak szakosított ellátásban oldható meg, továbbá aki után ápolási díjat állapítottak meg.


(2) A gondozott a házi segítségnyújtás keretében igénye szerint étkezést is igénybe vehet.

Támogató Szolgálat


18.§

(1) Az ellátás szabályozása a Sztv. 65/C § rendelkezéseinek megfelelően történik.


(2) A támogató szolgáltatás igénybevétele esetén a szociális rászorultságot vizsgálni kell. A támogató szolgáltatás igénybevétele során szociálisan rászorultnak minősül a súlyosan fogyatékos személy, azaz, aki – külön jogszabály szerinti – fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, illetve magasabb összegű családi pótlékban részesül.


(3) A szolgáltatás igénybevételére irányuló kérelemhez mellékelni kell a súlyos fogyatékosságról szóló iratot.


(4) A kérelem átvehető az Önkormányzati Hivatalban, de az ellátás iránti kérelemről a Gondozási Központ vezetője dönt.

Közösségi ellátás


19.§

Az ellátás szabályozása a Sztv. 65/A § rendelkezéseinek megfelelően történik.

VI. Záró és hatályba léptető rendelkezések


20.§

(1) E rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépése után indult eljárásokban kell alkalmazni.


(2) E rendelet hatályba lépésével egyidejűleg a szociális gondoskodás helyi szabályairól szóló 2/2007. (II.5) önkormányzati rendelet hatályát veszti.

[1]

Módosította a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 1.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.


[2]

Módosította a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 2.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[3]

Hatályon kívül helyezte a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 10.§ (3) bekezdése. Hatályon kívül helyezve 2017. január 1-től.

[4]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2017. (II.01.) rendelet 1.§-a. Hatályos 2017. február 2-től.

[5]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 4.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[6]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 5.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[7]

Módosította a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2017. (II.01.) rendelet 2.§-a. Hatályos 2017. február 2-től.

[8]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 6.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[9]

Hatályon kívül helyezte a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2017. (II.01.) rendelet 3.§ (2) bekezdése. Hatályon kívül helyezve 2017. február 2-től.

[10]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 7.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[11]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 8.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[12]

Módosította a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2017. (II.01.) rendelet 3.§-a. Hatályos 2017. február 2-től.

[13]

Beiktatta a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 5/2016. (VI.29.) rendelet 9.§-a. Hatályos 2016. július 1-től.

[14]

Módosította a szociális gondoskodás szabályairól szóló 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 1/2017. (II.01.) rendelet 4.§-a. Hatályos 2017. február 2-től.