Nemesbőd Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2015 (II.4.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2017. 09. 09- 2018. 02. 14

Nemesbőd Község Önkormányzat

Képviselő-testületének

3/2015 (II.4.) önkormányzati rendelete



A Szervezeti és Működési Szabályzatáról


(Egységes szerkezetben

a 17/2015.(IX.3.), az 5/2016.(IV.6.) és a 9/2017. (IX.8.) önkormányzati rendeletek módosításaival)


Nemesbőd Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szervezeti és működési szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:


I. Fejezet

Az önkormányzat és feladatai


1. Az önkormányzat elnevezése, székhelye,

illetékességi területe, jelképei, külső-, belső kapcsolatai

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Nemesbőd Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 9749 Nemesbőd, Kossuth Lajos utca 15.

(3) Az önkormányzat illetékességi területe megegyezik a település közigazgatási területével.

(3) Az önkormányzat feladat- és hatáskörei – a Szervezeti és Működési Szabályzat és más önkormányzati rendelet eltérő rendelkezései hiányában – Nemesbőd Község Önkormányzat Képviselő-testületét illetik meg.

(4) A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Nemesbődi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal). Székhelye: 9749 Nemesbőd, Kossuth L. u. 15.



2. § (1) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg.



3. §  A helyi önkormányzati kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.



4. § (1) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.nemesbod.hu

(2) A honlap tartalmazza az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. mellékletében meghatározott adatokat.



5. § [1]



2. Az önkormányzat feladatvállalása


6. § (1) Nemesbőd Község Önkormányzata ellátja a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 20. § (1) bekezdése szerinti feladatokat, s amennyiben a feladatok ellátásának részletes szabályait a jogszabályok nem tartalmazzák, úgy saját hatáskörben dönti el a feladatok ellátási módját. A kötelező és önként vállalt feladatokat a jelen rendelet 1. melléklete tartalmazza.


(2) [2] A képviselő-testület jelen rendelet 2. mellékletében foglalt feladat- és hatásköreit a polgármesterre, illetve a jegyzőre ruházza át.


(3) [3]



II. Fejezet

A képviselő-testület működése


3. A képviselő-testület szervezete


7. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma 5 fő. A névjegyzéket az 1. függelék, az állandó bizottság elnevezését, feladat és hatáskörét a 3. melléklet tartalmazza.

(2) A képviselő-testület bizottságának elnevezése:

b) Nemesbőd Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-ellenőrző Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság)

Székhelye: 9749 Nemesbőd, Kossuth Lajos utca 15.

(3) [4]



4. A képviselő-testület ülései


8. § (1) A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és rendkívüli ülést tarthat.

(2) A képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 6 rendes testületi ülést és - szükség szerint - rendkívüli testületi ülést tart.

(3) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza.  Az éves munkatervben a (2) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.

(4) A munkatervet minden év január 31-éig a polgármester terjeszti elő, amelyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot  figyelembe  véve –  állít össze.

(5) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések időpontját,

b) az adott ülésen tárgyalandó témákat, napirendi pontokat,

c) az előterjesztő megnevezését.

(7) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.

(8) A képviselő-testület ülésének helye a székhelye. Amennyiben a tárgyalandó napirend vagy más körülmény indokolja, a képviselő-testület ülését a székhelyen kívül máshová is össze lehet hívni.

(9) A lakosságot a képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 2 nappal, rendkívüli ülés, valamint a határozatképtelenség miatt elmaradt ülés újbóli összehívása esetén legalább 4 órával korábban tájékoztatja.

(10) A tájékoztatás módja: a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára.



5. Alakuló ülés


9. § (1) Az alakuló ülés összehívásának rendjére az Mötv. 43. §-ban foglaltak az irányadóak.

(2) Az alakuló ülés megnyitását követően a választási bizottság elnöke beszámol a választások eredményéről.

(3) [5]

(4) [6]

(5) [7]

(6) Az alpolgármester a polgármester előolvasására esküt tesz.



6. A képviselő-testület rendes és rendkívüli ülésének összehívása, vezetése


10. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés napirendjére vonatkozó javaslatot.

(3) [8]

(4) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a (2) bekezdésében foglalt eseten kívül:

a) pályázattal kapcsolatos képviselő-testületi döntéshez,

b) határidős feladat végrehajtására,

c) rendkívüli élethelyzetben, a testület hatáskörébe tartozó olyan ügyben, melyben a késedelem jelentős kárral járna. 

(5) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása a rendes ülésekhez hasonlóan írásos meghívóval és a vonatkozó indítvány csatolása mellett történik.

(2) Indokolt esetben lehetőség van a képviselő-testületi ülés összehívására előterjesztés csatolása nélkül:

a) telefonon keresztül történő szóbeli meghívással,

b) elektronikus levélben (e-mailben),

c) egyéb szóbeli meghívással.

(3) A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell a meghívónak a meghívottakhoz történő eljuttatását. Ez esetben el lehet tekintetni a 11. § (2) bekezdés szerinti határidőtől.


11. § (1) A testületi ülést papír alapú meghívóval kell összehívni, amit legkésőbb az ülést megelőző 3. napon kell kiküldeni a képviselő-testület tagjai részére. A határidőt napokban kell érteni, a határidő számításnál kezdő napnak a küldés napját kell tekinteni és az ülés időpontja tekintendő a 3. napnak.

(2) Rendkívüli testületi ülés elektronikus úton vagy telefonon is összehívható úgy, hogy időpontja és napirendje az ülést megelőző 8 órával korábban megismerhető legyen a képviselők által. A rendkívüli testületi ülés napirendjére a meghívóban szereplő napirendeken túl további napirend indokolt esetben felvehető.

(3) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, napját, kezdési időpontját, javasolt napirendi pontokat, az előterjesztőt a képviselő-testület ülése összehívójának megnevezését. A meghívót a polgármester írja alá.

(4) A rendes ülések meghívójához mellékelni kell a jegyző által jogszerűségi szempontból megvizsgált előterjesztéseket. Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó tájékoztató, beszámoló, rendelet-tervezet az indoklással és a határozati javaslat az indoklással.

(5) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes személyeit, valamint külső szakértőt.

(6) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:

a) a település képviselőit,

b) a jegyzőt,

c) aki(ke)t a polgármester vagy a képviselő(k) javasol(nak), vagy akik jelenléte a napirend alapos, szakszerű megtárgyalásához indokolt.

(7) A (6) bekezdés c) pontjában megjelöltek számára a meghívóban meg kell jelölni azt, illetve azokat a napirendi pontokat, melyekre a meghívás történik.


12. § (1) Az ülést az polgármester (akadályoztatása esetén az alpolgármester, polgármester és alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a Bizottság elnöke) nyitja meg.

(2) A polgármester vagy (1) bekezdésben megjelölt ülést vezető személy ellátja a következő feladatokat:

a) megnyitja az ülést,

b) megállapítja a képviselő-testület határozatképességét, számba veszi az igazoltan távollevő képviselőket, a határozatképességet az ülés időtartama alatt vizsgálja,

c) javaslatot tesz az ülés napirendjére, és annak elfogadására,

d) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

e) vezeti a vitát: a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre megadja a szót, összefoglalja a vitát, az indítványokat szavazásra bocsátja, a határozati javaslatokat szavazásra bocsátja, megállapítja a szavazás számszerű eredményét, ismerteti a napirend tárgyában meghozott döntést,

f) szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja, vagy berekesztheti;

g) hozzászóláskor megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlévők bármelyike tekintetében,

h) figyelmezteti a hozzászólót, hogy mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel;

i) hosszúra nyúlt vita esetén indítványozza a hozzászólás időtartamának korlátozását, vagy lezárja a vitát;

j) a képviselő-testületi ülés rendjét fenntartja, rendzavarás esetén megteszi a szükséges intézkedést,

k) bezárja az ülést.


13. § A határozatképtelen ülést a polgármesternek 5 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívnia. A napirendi javaslathoz készült indítvány(okat), előterjesztés(eke)t nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára. A meghívó kiküldésére a 11. § (1) bekezdés szabályai érvényesek. Amennyiben a határozatképtelenség miatt elmaradt ülésen határidőhöz kötött ügyről, vagy olyan kérdésről kellett volna dönteni, hogy a döntés elmaradása helyrehozhatatlan kárral vagy veszéllyel járna, az ülés újbóli összehívására a 11. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak azzal, hogy az előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.


7. A napirendekhez kapcsolódó iratok

14. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a rendelet tervezet,

b) a határozati javaslat,

c) az egyéb döntést igénylő javaslat

d) a beszámoló,

e) a tájékoztató.

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a képviselők,

d) a jegyző.

(3) Kizárólag írásban nyújthatóak be az alábbi előterjesztések:

a) a költségvetés rendelet módosítása,

b) beszámoló az önkormányzat gazdálkodásáról,

c) gazdasági program,

d) társulás létrehozása, társuláshoz csatlakozás vagy abból kilépés kérdése.

(4) A napirendekre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. Írásban kell benyújtani az önkormányzati rendelet tervezetet. Az előterjesztés a képviselő-testület ülésén szóban is ismertethető, amennyiben a képviselő-testület az ülés napirendjére azt felveszi.

(5) A képviselő-testület csak a vagyonnyilatkozati eljárásokkal összefüggő napirendi pontokhoz kapcsolódóan határozza meg a kötelező bizottsági előterjesztést.

8. A napirendi pontok tárgyalására vonatkozó általános szabályok


15. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) az ülés napirendjének megállapítása

b) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,

d) határozathozatalt nem igénylő ügyek.

(2) A napirendi pontok tárgyalása előtt – rendkívüli ülés kivételével - a polgármester beszámol:

a)  az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint az olyan jelentősebb eseményekről, amelyek a képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintik,

b)  amennyiben van lejárt határidejű képviselő-testületi határozat, akkor annak végrehajtásáról,

c)  amennyiben átruházott hatáskörben járt el, akkor az általa hozott intézkedésekről.

(3) Amennyiben az ülés napirendjén nyilvános és zárt ülésre tartozó napirendi pontok is szerepelnek, a zárt ülést lehetőség szerint a nyilvános ülést követően kell tartani.

(4) A képviselő-testület az (1)-(3) bekezdésekben meghatározott tárgyalási sorrendtől polgármesteri vagy képviselői javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést határozatba kell foglalni.

(5) A napirend elfogadásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozathozatal nélkül dönt.


16. § (1) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő által előterjesztett határozati javaslat ismertetése,

b) az előterjesztő által tett kiegészítés,

c) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét,

d) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,

e) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

f) vita az előterjesztéssel kapcsolatban,

g) vita lezárása

h) módosító javaslatok megtétele,

i) döntés a módosító javaslatokról,

j) döntés az előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.

(2) A vita lezárása után, a szavazást megelőzően a jegyzőnek (helyettesének) szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.

17. § Az ülésvezető, vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással a napirendi pont előterjesztője egyetért, a képviselő-testület vita nélkül határoz, és megjelöli a napirendi pont tárgyalásának új időpontját.


9. Hozzászólások


18. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) A napirendi ponthoz a képviselő és a polgármester időkorlát nélkül teheti meg hozzászólását.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót, ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.

(4) Ha a Képviselő-testület a hozzászóláshoz a hozzájárulását megadta, a hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést határozatba kell foglalni. A hozzászólótól a polgármester megvonja a szót a (3) bekezdésben foglaltak alapján.


10. Zárt ülés


19. § (1) A képviselő-testület az Mötv.-ben szabályozott módon és esetekben tart zárt ülést, illetve rendelheti el zárt ülés megtartását.

(2) [9]

(3) A képviselő-testület határozattal dönt a zárt ülés elrendeléséről a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja szerint meghatározott esetekben.

(4) A testületi ülést levezető személynek a napirend közlésével egyidejűleg hivatkoznia kell a zárt ülésre vonatkozó törvényi előírásra. Fel kell hívnia az ülés résztvevőinek figyelmét a tárgyalt ügy bizalmas jellegére és az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségre.

(5) [10]

(6) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagja, a tárgyban közvetlenül érintett, vagy annak hivatalos megbízottja, a kormányhivatal vezetője és törvényességi ellenőre, a jegyző, az ülésen történt részvétele esetén a Hivatal ügyintézője, továbbá részvétele esetén a szakértő tekinthet be.

(7) A betekintés helye: a jegyző irodája, ideje: munkaidő alatt.

(8) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet az általános szabályok szerint, de elkülönítve kell tárolni, őrizni.


11. A döntéshozatali eljárás


20. § (1) A képviselő-testület döntései

a) a határozat,

b) a rendelet.

(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt

a) a napirend meghatározásáról,

b) az ügyrendi kérdésekről,

c) a képviselői felvilágosítás-kérésről, valamint a felvilágosítás-kérésre adott válasz elfogadásáról.


21. § (1) Az ülésvezető a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra.

(2) A módosító indítványt a szavazás megkezdése előtt előterjesztője visszavonhatja.

(3) A képviselő-testület a döntéseit az ülésen egyszerű többséggel, vagy minősített többséggel hozza.

(4) [11]

(5) Minősített többség szükséges az alábbi döntések meghozatalához:

a) hitel felvétel,

b) gazdasági társasághoz való csatlakozás és abból való kiválás,

c) helyi közügy önálló megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,

d) kitüntetés adományozása,

e) testületi hatáskörök átruházása.


22. § (1) [12]

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, amennyiben a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség, ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után, a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.

(3) Ha a képviselő-testület a (2) bekezdésben szabályozott eljárásában újból sem hoz döntést, akkor a polgármester soron következő képviselő-testületi ülésre köteles az el nem fogadott döntéshez kapcsolódó napirendet napirendre tűzni.

23. § [13]


24. § [14] (1) Szavazni csak személyesen lehet, „igen”, „nem” vagy „tartózkodás” szavazattal.

(2) A titkos szavazás kivételével a szavazás nyílt szavazással történik:

a) kézfelemeléssel vagy

b) név szerinti szavazással.

(3) Névszerinti szavazásnál a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, és a képviselők nevük elhangzása után igennel, nemmel szavazhatnak, illetve tartózkodhatnak. A polgármester az ABC sorrend szerint szavaz. A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti.

(4) A polgármester a név szerint leadott szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét kihirdeti. A névszerinti szavazásról készült listát a polgármester és jegyző írja alá, és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.


25. § (1) Azokban az ügyekben, melyekben ezt a törvény lehetővé teszi, a polgármester és bármely képviselő indítványozhatja titkos szavazás tartását. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2)  Titkos szavazás esetén a szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja. A szavazás borítékba helyezett, lebélyegzett szavazólapon történik.

(3) A titkos szavazás során érvénytelen szavazatnak számít, ha a szavazó a szavazólapot nem töltötte ki, illetve ha a szavazó szándékát a szavazólapról nem lehet egyértelműen megállapítani.

(4) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

(5) Ha több titkos szavazást igénylő előterjesztés szerepel a napirenden, a szavazások a levezető döntése alapján összevontan, egyidejűleg is lebonyolíthatóak.

(6) A titkos szavazás eredményéről külön jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság tagjai írnak alá. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.


12.  Tanácskozási jog


26. § (1) A képviselő-testületi ülésen tanácskozási joga van – mely jelenti szavazati jog nélkül a vitában való részvétel jogát (hozzászólás) –

a) a jegyzőnek

b) a Nemesbődi Gyöngyvirág Óvoda vezetőjének az intézményt érintő napirendi pontban,

c) a Táplánszentkereszti Apáczai Csere János Általános Iskola Váti tagintézménye intézményvezetőjének az intézményvezetőt érintő napirendi pontban,

d) a pályázóknak az őket érintő napirendi pontban,

e) a Hivatal ügyintézőinek a szakterületüket érintő napirendi pontban,

f) a településen működő, bejegyzett társadalmi szervezetek vezetőinek, tevékenységi körükben.


13. Az ülés rendjének fenntartása


27. § A polgármester gondoskodik az ülés során a rend fenntartásáról. Ennek biztosítása érdekében:

a) megadja a szót az előterjesztőnek, a hozzászólóknak,

b) figyelmezteti azt, aki a tárgyalt témától eltér, vagy kifejezései a tanácskozást sértik, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót,

c) rendreutasíthatja a rendzavarót,

d) ismételt rendzavarás esetén 5 percre felfüggeszti a tanácskozást és a rendbontót – kivéve az önkormányzati képviselőt – a terem elhagyására utasíthatja,

e) valamennyi olyan intézkedést megtesz, amit a rend fenntartása érdekében szükségesnek tart.



III. fejezet

A képviselő-testület döntései


14. A rendelet


28. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) a polgármester,

b) az önkormányzati képviselő,

c) a jegyző.

(2) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el és jogszabály eltérő rendelkezése hiányában küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

(3) Az önkormányzati rendeletet a Hivatali hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(4) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet.



15. A határozat


29. § (1) A képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat megjelölése tartalmazza

a) a képviselő-testület megnevezését,

b) a határozat számát,

c) a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,

d) a „KT határozata” kifejezést,

(3) A határozat megjelölésének formája: Nemesbőd Község Önkormányzat Képviselő-testületének …. /………... (…. …...)  számú KT határozata”

(4) A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a képviselő-testület döntését,

b) a végrehajtásra szolgáló határidőt,

c) a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(5) E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(6) A jegyző gondoskodik az önkormányzati határozatok nyilvántartásáról, a határozatok érintettekkel való közléséről.



16. A képviselő-testületi ülések dokumentálása


30. § (1) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv tartalmát az Mötv. 52. (1) bekezdése határozza meg.

(2) [15]

(3) A jegyzőkönyvbe és annak mellékletét képező előterjesztésekbe való betekintést – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével- a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A nyilvános ülés jegyzőkönyve a közös önkormányzati hivatalban illetőleg annak kirendeltségén munkaidőben tekinthető meg.

(4) A jegyzőkönyveket évenként csoportosítva a jegyző kezeli.

(5) [16]



IV. Fejezet

A képviselő jogai és kötelezettségei


31. § (1) A települési-képviselő:

a) [17]

 b) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára;

c)  köteles felkérés alapján részt venni a képviselő-testületi ülések előkészítésében, valamint az egyes feladatok megoldásában;

d) köteles írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottságának ülésén vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

e) [18]


32. § (1) Az a képviselő, aki a szabályszerűen kiküldött meghívóban megjelölt időpontban a képviselő-testület ülésén előzetes bejelentés vagy igazolás nélkül távolmaradt és távolmaradását alapos indokkal nem menti ki, igazolatlanul távollevőnek minősül. Az alapos indokként a munkából való távolmaradásnál elfogadott okok fogadhatóak el.

(2) Igazoltan távollévőnek az a képviselő minősül, aki az ülést megelőzően legkésőbb 24 órával távolmaradását bejelenti a polgármesternél vagy a jegyzőnél. Ugyancsak igazolt a távollét, amennyiben a képviselő a mulasztott ülést követő 8 napon belül orvosi igazolással vagy egyéb alapos indokkal igazolja magát.

(3) A távolmaradó képviselők nevét a jegyzőkönyv tartalmazza.



V. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai


17. A bizottság jogállása az állandó bizottságok és az eseti bizottság


33. § [19] (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére állandó bizottságot hoz létre.

(2) Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, és munkájának eredményességét.

(3) A testület által létrehozott állandó bizottság: Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-ellenőrző Bizottság.

(4) A bizottság 3 tagból áll. A bizottsági tagok névjegyzékét a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

34. § (1) A képviselő-testület bármely kérdés megvizsgálására, továbbá a bizottságot létrehozó határozatban megjelölt ügyeknek a határozatban megállapított ideig történő intézésére eseti bizottságot alakíthat.

(2) Az eseti bizottság feladatát, elnevezését, tagjainak számát és megbízatásának terjedelmét a képviselő-testület az eseti bizottság felállításakor határozza meg.

(3) [20]



18. A bizottságok működése


35. § (1) Az állandó és eseti bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét – az Mötv. és jelen rendelet keretei között – maga állapítja meg.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülés összehívására a 11. § (1) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

(3) [21]



VI. Fejezet

A tisztségviselők


19. A polgármester


36. § (1) A polgármester tisztségét társadalmi megbízatásban látja el.

(2) [22]

(3) A polgármester lemondását az alpolgármester, ezen tisztség betöltetlensége esetén az ülés vezetésére kijelölt képviselőnek adja át.

(4) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázat benyújtása,

b) a pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése,

c) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére,

d) folyamatban lévő beruházások esetén a kivitelezés során felmerülő halaszthatatlan döntések meghozatala.

e) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet,- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha annak elhárítása miatti intézkedést kell hozni.



20. Az alpolgármester


37. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére a képviselő-testület tagjai közül társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok.

(3) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait, teljesíti a polgármestertől önkormányzati ügyekben kapott megbízatásokat és azokról beszámol.


21. A települési képviselő


38. (1) A települési képviselő – az Mötv. 32. § (2) bekezdés a)-k) pontjában meghatározottakon túl – köteles

a) tájékoztatni a választópolgárokat a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét,
         hitelét óvni,

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magántitkot megőrizni.


(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:

a) a képviselő köteles az ülésen pontosan megjelenni,

b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen  meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.


(3) [23] Az Mötv.-ben meghatározott kötelezettségeit megszegő önkormányzati képviselő megállapított tiszteletdíját a képviselő-testület határozattal 1 hónapi időtartamra csökkentheti vagy megvonhatja. Ismételt kötelezettségszegés esetén a csökkentés vagy megvonás újra alkalmazható.




VII. Fejezet

A Közös Önkormányzati Hivatal, kinevezett tisztségviselők


22. A jegyző


39. §[24] A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a Nemesbődi Közös Önkormányzati Hivatal jogi ügyintézője látja el



23. A Közös Önkormányzati Hivatal


40. § [25]



VIII. Fejezet

A Képviselő-testület és a lakosság kapcsolata


24. Közmeghallgatás


41. [26]

25. Lakossági fórumok


42. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb döntések előkészítésére, az állampolgárok és társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot hívhat össze.

(2) A lakossági fórum egyaránt összehívható a község egészét, vagy annak nagyobb, illetőleg egy részét érintő tárgykörökben.

(3) A fórumot a polgármester vagy az általa meghatalmazott személy vezeti. A fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.

(4) A fórum időpontjáról, tárgyáról és helyéről az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal hirdetőtábláján tájékoztatni a lakosságot.

(5) A fórumon elhangzottakról a jegyző, vagy az általa kijelölt hivatali dolgozó jegyzőkönyvet készít a közmeghallgatás jegyzőkönyvére meghatározott szabályok szerint.

(6) A fórumon elkészült jegyzőkönyvet a közös önkormányzati hivatal jegyzője megküldi a képviselő-testület részére, kivéve ha a képviselő-testület teljes létszámban a fórumon részt vett.



26. Együttműködés a település önszerveződő közösségeivel


43. § (1) [27]

(2)  A településen működő, bejegyzett társadalmi szervezetek vezetői, tevékenyégi körükben a nyilvános képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt, az őket érintő napirendi pontoknál.



27. Helyi népszavazás kezdeményezése

44. § [28]



IX. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai


45. § [29]


X. Fejezet

28. Társulás


46. § (1) A képviselő-testület jogi személyiséggel rendelkező társulásai:

a) Nemesbődi Óvodafenntartó Társulás (9749 Nemesbőd, Kossuth Lajos u. 15.)

b) Nyugat-dunántúli Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás

   c)[30] Répcementi Önkormányzati Társulás.



29. A képviselő-testület gazdasági programja


47. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartama alatt a gazdasági program alapján működik.

(2) A gazdasági program tervezetének elkészítéséről, valamint a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.


30. A belső ellenőrzési feladatok ellátása, a belső kontrollrendszer működtetése


48. § [31]




XI. Fejezet


Záró rendelkezések


49. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) A hatályba lépéssel egyidejűleg hatályát veszti Nemesbőd Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2011. (IV.26.) önkormányzati rendelet és annak módosításai.

(3) [32]

A függelékek folyamatos karbantartásáról a jegyző gondoskodik.



Nemesbőd, 2015. február 3.

      

Simon Ferenc

polgármester


dr. Váradi Renáta

jegyző



Záradék:

A rendelet kihirdetése megtörtént.


Nemesbőd, 2015. február 4.



      



dr. Váradi Renáta

jegyző




1. melléklet az  3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez

Nemesbőd Község Önkormányzata által ellátandó feladatok



1. Az alaptevékenységet szabályozó jogszabályok megjelölése:


2011. évi CLXXXIX. törvény a Magyarország helyi önkormányzatairól


A helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó helyi önkormányzati feladatok különösen:

1. településfejlesztés, településrendezés;

2. településüzemeltetés (köztemetők kialakítása és fenntartása, a közvilágításról való gondoskodás, kéményseprő-ipari szolgáltatás biztosítása, a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása, közparkok és egyéb közterületek kialakítása és fenntartása, gépjárművek parkolásának biztosítása);

3. a közterületek, valamint az önkormányzat tulajdonában álló közintézmény elnevezése;

4. egészségügyi alapellátás, az egészséges életmód segítését célzó szolgáltatások;

5. környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása, rovar- és rágcsálóirtás);

6. óvodai ellátás;

7. kulturális szolgáltatás, különösen a nyilvános könyvtári ellátás biztosítása; filmszínház, előadó-művészeti szervezet támogatása, a kulturális örökség helyi védelme; a helyi közművelődési tevékenység támogatása;

8. szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások;

9. lakás- és helyiséggazdálkodás;

10. helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás;

11. honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás;

12. helyi adóval, gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok;

13. a kistermelők, őstermelők számára - jogszabályban meghatározott termékeik - értékesítési lehetőségeinek biztosítása, ideértve a hétvégi árusítás lehetőségét is;

14. sport, ifjúsági ügyek;

15. közreműködés a település közbiztonságának biztosításában;

16. hulladékgazdálkodás;

17. helyi közösségi közlekedés biztosítása;

18. víziközmű-szolgáltatás, amennyiben a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény rendelkezései szerint a helyi önkormányzat ellátásért felelősnek minősül.


Törvény a helyi közügyek, valamint a helyben biztosítható közfeladatok körében ellátandó más helyi önkormányzati feladatot is megállapíthat.

A helyi önkormányzat feladat- és hatásköreinek ellátása során - törvényben meghatározott módon és mértékben - biztosítja a közfoglalkoztatási jogviszonyban lévő személy feladatellátásba történő bevonását.


Az Önkormányzat önként vállalt feladata a bölcsődei ellátás és mindaz, amit a Képviselő-testület évente a költségvetési rendeletében meghatároz.


2. Nemesbőd Község Önkormányzata főtevékenységének államháztartási szakágazati besorolása:

841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége


3. Nemesbőd Község Önkormányzata alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti megjelölése:


Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011130

Á


Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

011220

Á


Köztemető-fenntartás és -működtetés

013320

K


Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013350

K


Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013360

K


Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016010

K


Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016020

K


Állampolgársági ügyek

016030

K


Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

016080

Ö


Bűnmegelőzés

031060

Ö


Baleset-megelőzés

031070

Ö


Területfejlesztés igazgatása

041140

K


Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041231

K


Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041232

K


Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041233

K


Állat-egészségügy

042180

K


Út, autópálya építése

045120

Ö


Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045160

K


Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

047410

K


Hulladékgazdálkodás igazgatása

051010

K


Szennyvízgazdálkodás igazgatása

052010

K


Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052020

K


Szennyvíziszap kezelése, ártalmatlanítása

052030

K


Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

052080

K


Védett természeti területek és természeti értékek bemutatása, megőrzése és fenntartása

054020

K


Lakáspolitika igazgatása              

061010

K


Lakóépület építése

061020

Ö


Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

061040

Ö


Településfejlesztés igazgatása

062010

Ö


Településfejlesztési projektek és támogatásuk

062020

Ö


Vízügy igazgatása

063010

K


Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

063080

K


Közvilágítás

064010

K


Zöldterület-kezelés

066010

K


Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066020

K


Háziorvosi alapellátás

072111

K


Háziorvosi ügyeleti ellátás

072112

K


Fogorvosi alapellátás

072311

K


Fogorvosi ügyeleti ellátás

072312

K


Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074031

K


Sportügyek igazgatása

081010

K


Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081030

Ö


Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081043

Ö


Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

081045

Ö


Kultúra igazgatása

082010

K


Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082042

K


Könyvtári szolgáltatások

082044

K


Közművelődés - közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082091

Ö


Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

082092

Ö


Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés

082094

Ö


Civil szervezetek működési támogatása

084031

Ö


Civil szervezetek programtámogatása

084032

Ö


Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

084040

Ö


Határon túli magyarok egyéb támogatásai

086010

Ö


Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

086020

Ö


Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás

086090

K


Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091110

K


Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091120

K


Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

091140

K


Köznevelési intézményben tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 1-4. évfolyamon

091211

K


Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 1-4. évfolyamon

091212

K


Köznevelési intézmény 1-4. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

091220

K


Köznevelési intézményben tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 5-8. évfolyamon

092111

K


Sajátos nevelési igényű tanulók nappali rendszerű nevelésének, oktatásának szakmai feladatai 5-8. évfolyamon

092112

K


Köznevelési intézmény 5-8. évfolyamán tanulók nevelésével, oktatásával összefüggő működtetési feladatok

092120

K


Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096015

K


Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

096025

Ö


Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

101150

Ö


Időskorral összefüggő pénzbeli ellátások

102040

Ö


Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

103010

K


Gyermekjóléti szolgáltatások

104042

K


Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások

104051

K


Munkanélküli aktív korúak ellátásai

105010

K


Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106010

K


Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

106020

K


Szociális étkeztetés

107051

K


Házi segítségnyújtás     

107052

K


Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

107053

K


Családsegítés

107054

K


Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

107060

K


Szociális szolgáltatások igazgatása

109010

K



2.  melléklet a 3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez[33]

A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az alábbi hatásköreit:

a) A szociális ellátásokhoz kapcsolódó hatáskörök:

aa) az arra rászorulónak – hatáskörére és illetékességére tekintet nélkül –  rendkívüli települési támogatást, étkezést, illetve szállást biztosít, ha ennek hiánya a rászorulónak az életét, testi épségét veszélyezteti (1993. évi III. törvény 7. §),

ab) dönt az időskorúak támogatásáról,

ac) dönt a köztemetésről (1993. évi III. törvény 48. §),

ad) dönt a települési tanévkezdési támogatásról,

ae) dönt az újszülöttek támogatásáról,

af) dönt a rendkívüli települési támogatásról,

b) közterület használati engedély iránti kérelem elbírálása,

c) tulajdonosi hozzájárulások kiadása,

d) magánszemély által történő ingó dolog felajánlásának elfogadása,

e) a költségvetésben meghatározott célokra maximum 500.000,- Ft-ig történő kötelezettség vállalása,

f) az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos földhivatali ügyintézés,

g) megrendelések, árajánlatok, értékbecslések bekérése,

h) a település működésével kapcsolatos tárgyalások folytatása,

i) a rendezvényeken a település képviseletének ellátása


A képviselő-testület a jegyzőre ruházza át az alábbi hatásköreit:

a) A jegyző ellenőrzi a települési támogatás felhasználását,

b) A közösségi együttélés alapvető szabályainak elmulasztásával, megszegésével kapcsolatos hatáskör gyakorlása






3. melléklet a 3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület állandó bizottságának elnevezése, feladat- és hatásköre


  1. Bizottság neve:

Ügyrendi és Vagyonnyilatkozat-ellenőrző Bizottság.

  1. A bizottság feladat- és hatásköre:
    1. A Képviselő-testület a Bizottságra hatáskört nem ruház át.
    2. Ügyrendi Bizottság feladata a Képviselő-testület tagjai által tett vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, ellenőrzése, kezelése, őrzése és vizsgálata, valamint a Képviselő-testület tagjai összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvényben (továbbiakban: Mötv.) meghatározott bizottsági, valamint a titkos szavazással kapcsolatos feladatok ellátása.




4. melléklet a 3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez[34]

1. függelék a 3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez

A képviselő-testület tagjainak névsora


1) Simon Ferenc polgármester

2) Porpáczy Sándor alpolgármester

3) Petrányi József képviselő

4) Szabó Ferenc képviselő

5) ifj. Tóth László képviselő


2. függelék az 3/2015. (II.4.) önkormányzati rendelethez

A bizottsági tagok névsora

Ügyrendi és Vagyonnyilatkozatokat Ellenőrző Bizottság:


Elnök:             ifj. Tóth László

Tagok:             Petrányi József

                       

                        Szabó Ferenc

[1]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[2]

Módosította: 5/2016.(IV.6.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2016.IV.7.

[3]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[4]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[5]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[6]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[7]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[8]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[9]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[10]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[11]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[12]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[13]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[14]

Módosította: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 1.§-a. Hatályos: 2015.IX.4.

[15]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[16]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[17]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[18]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[19]

Módosította: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2015.IX.4.

[20]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[21]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[22]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[23]

Módosította: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 3.§-a. Hatályos: 2015.IX.4.

[24]

A rendelet szövegét a 9/2017. (IX.8.) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2017.09.09-től

[25]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[26]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[27]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[28]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[29]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[30]

Kiegészítette: 5/2016.(IV.6.) önkormányzati rendelet 2.§-a. Hatályos: 2016.IV.7.

[31]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.

[32]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (1) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.


[33]

A 2. mellékletet a 9/2017. (IX.8.) önkormányzati rendelet 1. melléklete módosította. Hatályos: 2017.09.09-től

[34]

Hatályon kívül helyezte: 17/2015.(IX.3.) önkormányzati rendelet 4.§ (2) bekezdése. Hatályos: 2015. IX.4.