|
A |
1. |
36/2000. (X. 18.) Kr. rendelet a) 9. § (2) bekezdése: díszsírhelyet adományozhat a haza, a közösség, a város érdekében végzett kimagaslóan eredményes munkában, hosszan tartó közéleti tevékenységben kiemelkedően érdemeket szerzett személyek részére, b) 9. § (3) bekezdése: a díszsírhelyekben nyugvó házastársának, gyermekének rátemetését vagy urnáinak elhelyezését engedélyezheti, c) 9/A. § (1) bekezdése: a közéleti személyek sírhelysorán sírhelyet adományozhat annak a személynek, aki életében a város érdekében kimagaslóan eredményes munkát végzett, hosszan tartó közéleti tevékenységében kiemelkedő érdemeket szerzett, d) 10. § (4) bekezdése: ha a sírbolt, sírjel a biztonságos használatot veszélyezteti, köteles felhívni a rendelkezésre jogosultat, hogy gondoskodjon a helyreállításról, e) 12. § (9) bekezdése: a hamvak szétszórásához és bemosásához a megfelelően elkülönített temetőrészt kijelöli. |
2. |
6/2001. (III. 6.) Kr. rendelet 6/B. § (2) bekezdése: az Egészségügyi és Szociális Bizottság megbízásának lejárata és az újonnan megválasztott Egészségügyi és Szociális Bizottság megalakulása közötti időszakban, illetve ha működése szünetel, a Bizottság 6/2001. (III. 6.) Kr. rendeletben meghatározott hatásköreit a polgármester gyakorolja. |
3. |
7/2001. (III. 6.) Kr. rendelet a) 11. § (1) bekezdése: az intézményi szolgálati lakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés megkötésére a költségvetési szerv intézményvezető tekintetében a polgármester jogosult, b) 11. § (2) bekezdés: ha a bérbeadásra jogosult nem a polgármester, a szolgálati lakásokra kötendő bérleti szerződés tervezetét a költségvetési szerv intézményvezetője előzetesen köteles véleményezésre megküldeni a polgármesternek, c) 12. § (2) bekezdése: az
1993. évi LXXVIII. törvény 23. § (4) bekezdés
ében meghatározottak szerint megsemmisült vagy életveszélyessé minősített lakásból kiköltöztetett személy lakhatásának megoldása érdekében biztosított rendkívüli elhelyezés során az elhelyezésre fenntartott lakás vagyonkezelője a polgármester döntését követően – üres férőhely függvényében – haladéktalanul köteles a kijelölt személy elhelyezéséről és az ingatlan hasznosításba adásáról gondoskodni, d) 13. § (4) bekezdése: városi érdekből történő bérlőkijelölés és bérlőkijelölési jog biztosítása esetén a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt a bérlő személyéről, a bérlőkijelölési jog jogosultjáról, a bérleti jogviszony időtartamáról és a biztosítandó lakásról, e) 13. § (7) bekezdése: városi érdekből történő bérlőkiválasztási jog biztosítása esetén – a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően – a polgármester dönt a bérlőkiválasztási jog megállapodással történő biztosításáról. f) 24. § (1) bekezdés b) pontja: a bérlő részére határozatlan idejű bérleti jogviszony esetén fizethető térítési díj különösen fontos városi beruházási érdek esetén maximum a lakás üres, beköltözhető forgalmi értékével egyezik meg, mely esetben a Tulajdonosi Bizottság véleményezését követően a polgármester dönt, g) 33/A. § (3) bekezdése: azon személyek, akiknek lakáscélú kölcsönszerződését az abból eredő fizetési kötelezettségük nem teljesítése miatt a pénzintézet felmondta, és a végrehajtási eljárás eredményeként lakásukból kiköltöztették, legfeljebb 12 hónapos elhelyezésre vonatkozó igényt nyújthatnak be a bérbeadóhoz, mely igényekről a Tulajdonosi Bizottság javaslata alapján a polgármester soron kívül dönt. |
4. |
10/2004. (IV. 5.) Kr. rendelet a) 6. § (1) és (2) bekezdése: amennyiben az építtető nem tudja biztosítani a parkolási normát, kérelmére a polgármester dönthet úgy, hogy az önkormányzat megállapodást köt arra, hogy az építtető helyett a 10/2004. (IV. 5.) Kr. rendelet 3. számú mellékletében meghatározott mértékű parkolóhely biztosítási hozzájárulás egyösszegű megfizetése ellenében biztosítja a szükséges számú parkolóhelyet, azzal, hogy az épített környezet alakításáról és védelméről szóló
1993. évi LXXVIII. törvény 60/H. § d) pont
jában foglalt esetben a polgármesternek a megállapodás megkötése tekintetében nincs mérlegelési jogköre. b) 6/A. § (1) bekezdése: amennyiben lakásokat és üzleteket vagy irodákat is tartalmazó vegyes funkciójú épületek esetében a gépjárműtárolókat nem zártan alakítják ki, az üzletekhez, irodákhoz szükséges parkolási norma biztosítására a polgármester döntése alapján a lakásokhoz tartozó parkolóhelyek darabszámának mértékéig a hozzájárulás összegéből parkolóhelyenként 1.000.000 Ft kedvezmény adható, feltéve, hogy az építtető a megállapodásban vállalja, hogy a parkolóhelyeket munkanapokon 7.30–18.00 óráig a közhasználat számára megnyitja. |
5. |
53/2005. (XII. 9.) Kr. rendelet a) 4. § (8) bekezdés: az Önkormányzat a hazai sportági szakszövetségekkel együttműködve polgármesteri döntés alapján részt vehet kiemelt sportesemények, nemzetközi sportversenyek lebonyolításában, ha a sportrendezvény szerepel a nemzetközi vagy országos sportági szakszövetség versenynaptárában, b) 6. § (1) bekezdése: azon költségvetési előirányzatoknál, melyeknél a sporttámogatásra jogosult nem került meghatározásra a költségvetési rendeletben, dönt a támogatás összegéről és a támogatás jogosultjáról, c) 6/G. § (2) bekezdés: a tárgyévi költségvetésben külön nevesített előirányzat formájában nem szereplő sportrendezvények támogatásáról vagy ha a tárgyévi költségvetésben nincs más felhasználható sportcélú előirányzat, vagy a támogatás a következő évi költségvetést érintené, a támogatás mértékéről a Közgyűlés, minden egyéb esetben a polgármester dönt, d) 2. melléklet III. pont (4) bekezdés: az 53/2005. (XII. 9.) Kr. rendelet szerinti pályázatokról szóló döntést a bizottság véleményezését követően a polgármester hozza meg. |
6. |
3/2007. (II. 1.) rendelet a) 7/A. § (2) bekezdése: az a természetes személy, akinek Debrecen közigazgatási területén lévő lakóingatlana elemi csapás, vagy baleset okozta kár következtében életveszélyessé, vagy lakhatatlanná vált, kezdeményezheti saját tulajdonú lakóingatlanának cseréjét önkormányzati tulajdonú lakásra, amennyiben Debrecen közigazgatási területén nem rendelkezik további saját tulajdonú, beköltözhető lakóingatlannal, vagy önkormányzati tulajdonú bérlakás bérleti jogával, és a csere az önkormányzat érdekeit szolgálja; az önkormányzati érdek vonatkozásában a döntés joga a polgármester hatáskörébe tartozik, b) 9. § (4) bekezdése: az önkormányzati tulajdonú lakások bérlő javára történő elidegenítése során a vételár megállapítására a polgármester jogosult. |
7. |
13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (4) bekezdés
e: az Egészségügyi és Szociális Bizottság megbízatásának lejárta és az újonnan megválasztott Egészségügyi és Szociális Bizottság megalakulása közötti időszakban, vagy ha működése szünetel, a Bizottság
13/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet
ben meghatározott hatásköreit a polgármester gyakorolja. |
8. |
15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet 12. § (6) bekezdés
e: az Egészségügyi és Szociális Bizottság megbízatásának lejárta és az újonnan megválasztott Egészségügyi és Szociális Bizottság megalakulása közötti időszakban, továbbá ha működése szünetel, a Bizottság
15/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet
ben meghatározott hatásköreit a polgármester gyakorolja. |
9. |
22/2013. (IV. 25.) önkormányzati rendelet
a) 4. § (1) bekezdése – a személyszállítási szolgáltatásokról szóló
2012. évi XLI. törvény
értelmében járati engedéllyel végezhető különcélú menetrend szerinti személyszállítási szolgáltatásra vonatkozó járati engedélyt a polgármester adja ki, b) 6. § (2) bekezdése: rendkívüli forgalmi helyzet esetén a polgármester jogosult a megállóhely használatát a rendkívüli forgalmi helyzet megszűnéséig megtiltani, c) 8. § (3) bekezdése: a polgármester az általános közigazgatási rendtartásról szóló
2016. évi CL. törvény 101. § (1) bekezdés
e szerinti jogkövetkezményeken felül a kiadott járati engedélyt a rendeletben foglaltak megsértése miatt visszavonhatja és a járat üzemeltetője részére további járati engedély kiadását legfeljebb 1 évre megtagadhatja. |
10. |
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet
1. 5. § (1) bekezdés b) pontja: a polgármester és a Közgyűlés bizottságai az önkormányzat tulajdonosi jogait és kötelezettségeit átruházott hatáskörben, a Mötv. 42. §‑ában foglalt korlátozással a
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet
előírásai szerint gyakorolják, illetve teljesítik, 2. 5. § (3) és (4) bekezdése: a Közgyűlés, illetve az állandó bizottságok működésképtelenné válása esetén azok hatásköreit a polgármester gyakorolja, melyről hozott döntéseiről összefoglaló tájékoztatást köteles adni a jogkör eredeti gyakorlójának az ismételt működése megkezdését követő első ülésén, 3. 7. § (2) bekezdése: a vagyonkezelői jog létesítése a közművek és a hozzájuk tartozó ingó vagyontárgyak tekintetében a polgármester, minden más vagyontárgy esetében a Közgyűlés hatásköre, 4. 7. § (10a) bekezdése: a vagyonkezelésbe adott ingatlanok kedvezményes vagy ingyenes – közfeladat ellátása céljából történő – használatba való továbbadásához a polgármester előzetes véleményének a beszerzése szükséges, 5. 8. § (1) és (7) bekezdése: a vagyonkezelőt megillető jogok gyakorlását, annak szabályszerűségét, célszerűségét a polgármester az általa megbízott szerv vagy személy útján (vagyonellenőr) ellenőrzi; a polgármester az adott évben elvégzett tulajdonosi ellenőrzés legfontosabb megállapításairól, összefoglaló jelentésben – a tárgyévet követő év április 30-ig – tájékoztatja a Közgyűlést, 6. 11. §: az önkormányzati vagyon szerzése a polgármester, az önkormányzat fenntartásában lévő költségvetési szerv vagyonszerzése a költségvetési szerv vezetőjének hatáskörébe tartozik, 7. 12. §: az önkormányzatot terhelő követelés elismerésére a polgármester a Pénzügyi Bizottság előzetes véleményének kikérése után abban az esetben jogosult, ha a követelés jogossága megalapozottan nem vitatható, valamint döntésével az önkormányzatot további szükségtelen kiadástól mentesíti, 8. 13. § (2) bekezdése: a Közgyűlés az önkormányzatot megillető tulajdonosi hozzájárulással kapcsolatos döntés jogát a polgármesterre ruházza át, 9. 14. § (1) bekezdése: az önkormányzati ingó vagyon közfeladat ellátása céljából történő ingyenes vagy kedvezményes hasznosításáról a polgármester dönt, 10. 14. § (2) bekezdése: az önkormányzati ingó vagyon kedvezményes átruházásáról 1 millió Ft nyilvántartási értékig a polgármester dönt, |
|
11. 16. § a) pontja: a
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 4. § a)
,
c)
és
d) pont
jában foglalt önkormányzati ingó vagyon elidegenítésének a joga az önkormányzati vagyonhasznosító szerv vezetőjének javaslatára 1 millió Ft és ez alatti forgalmi érték esetén a Tulajdonosi Bizottság tájékoztatásával a polgármester hatáskörébe tartozik, 12. 17. § (2) bekezdése: az önkormányzat által fenntartott közfeladatot ellátó költségvetési szerv, önkormányzati intézmény elhelyezését, valamint azok feladatának ellátását szolgáló épület, épületrész, továbbá a
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 4. § d) pont
jában meghatározott vagyon kedvezményes vagy ingyenes használatba való továbbadásáról a vagyonhasznosító szerv vezetőjének javaslata alapján a polgármester dönt, 13. 18. § (1) bekezdése: a nem önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények esetében az önkormányzati vagyonhasznosító szerv ingyenes használatba csak az intézmény köznevelési feladatainak ellátásához nem szükséges önkormányzati vagyont adhat át másnak, melyről a polgármester dönt, 14. 18/A. § (2) bekezdése: az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingók értékesítéséről 500 ezer Ft és ez alatti egyedi beszerzési, előállítási értékű vagyontárgy esetén a polgármester tájékoztatásával, 500 ezer Ft feletti, de 2 millió Ft alatti egyedi beszerzési, előállítási értékű vagyontárgy esetén a polgármester előzetes egyetértésével dönt a költségvetési szerv vezetője, 15. 18/A. § (2a) bekezdése: az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingók tulajdonjogának ingyenes átruházásáról – amennyiben azok a közfeladat ellátásához nem szükségesek – a polgármester előzetes egyetértésével a költségvetési szerv vezetője dönt, 16. 18/A. § (3) bekezdése: az önkormányzati költségvetési szervek tulajdonában lévő ingatlanok értékesítéséről 5 millió Ft alatti nyilvántartási értékű vagyontárgy esetén a polgármester előzetes egyetértésével dönt a költségvetési szerv vezetője, 17. 19. § (1) bekezdés b) pontja: a Közgyűlés az üzleti vagyon tulajdona átruházásának jogát egyéb vagyon esetében 10 millió Ft és ez alatti forgalmi értéknél a polgármesterre ruházza át, 18. 20. § (1) bekezdése: a Közgyűlés az önkormányzat gazdasági társaságban meglévő részesedéséhez kapcsolódó tagsági jogának gyakorlását a polgármesterre ruházza át a
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdés
ben foglalt eseteket kivéve, 19. 20. § (2) bekezdés a) pontja: azokban a kérdésekben, amelyeket törvény, valamint a létesítő okirat a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe utal, ha a gazdasági társaságban meglévő önkormányzati társasági részesedés a 25%-ot meghaladja, úgy a társaság legfőbb szervének ülésén a polgármester a Közgyűlés előzetes utasításának megfelelően szavaz, 20. 1. melléklet 8.2. pontja: az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint a pályázati eljárás
24/2013. (V. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklet 8.1. pont
szerinti érvénytelenségét a polgármester állapítja meg, 21. 1. melléklet 9.5. pontja: az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint a nyertes pályázó személyéről a Kiíró dönt a polgármester előterjesztésére, 22. 1. melléklet 10.3. pontja: az önkormányzati vagyon vagyonkezelői jogának pályázat útján történő létesítésének szabályai szerint összeférhetetlenségi kérdésben vita esetén a polgármester dönt. |
11. |
10/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 5. § (5) bekezdés
e: a szükséges dokumentumok beszerzését követően a konkrét névjavaslatot, illetve annak indokolását – figyelembe véve a lakossági igényeket és megkérve az Önkormányzat által megbízott szakértői testület véleményét – a polgármester terjeszti a Közgyűlés elé. |
12. |
3/2016. (II. 25.) önkormányzati rendelet
a) 4. § (2) bekezdése: a Környezetvédelmi Alap éves felhasználási tervéről a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján a polgármester dönt, b) 4. § (3) bekezdése: az elfogadott felhasználási terv alapján, csak a rendelet 2. §‑ában meghatározott bevételek teljesülése esetén vállalható kötelezettség a Környezetvédelmi Alap kiadási előirányzatára, amennyiben az év közben teljesült bevételekkel történő előirányzat emelésről a költségvetési rendelet szabályai szerint a polgármester dönt, c) 7. § (5) bekezdése: a Környezetvédelmi Alapból támogatást jogi személy, továbbá egyéni vállalkozó és természetes személy kaphat, a nyertes pályázatról a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság javaslata alapján a polgármester dönt, d) 10. § (1) bekezdése: a Környezetvédelmi Alap felhasználásáról a polgármester évente a zárszámadásról szóló rendelettervezet tárgyalásával egyidejűleg köteles a Közgyűlésnek beszámolni. |
13. |
8/2016. (III. 31.) önkormányzati rendelet
a) 8. § (1) bekezdése: a szmogriadó fokozatainak elrendelésére és megszüntetésére a polgármester jogosult, b) 8. § (2) bekezdése: a szmogriadó fokozatainak elrendelése, valamint megszüntetése a polgármester által kiadott sajtóközlemény útján történik, c) 10. § (4) bekezdése: a polgármester a szmogriadó riasztási fokozatának megszüntetésével egyidejűleg elrendelheti a szmogriadó tájékoztatási fokozatát, d) 11. § (3) bekezdése: a korlátozó intézkedések elrendelése előtt a polgármester a legrövidebb úton kikéri a
306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdés
ében meghatározott szervek véleményét, e) 12. § (1) bekezdés b) pontja: a szmogriadó során elrendelt korlátozások betartását a vonatkozó jogszabályok szerint a helyhez kötött légszennyező pontforrások tekintetében a polgármester nevében eljáró Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, valamint a Kormányhivatal jogosult ellenőrizni, f) 12. § (2) bekezdése: a szmogriadó terv végrehajtásával kapcsolatos levegőtisztaság-védelmi hatósági ügyben a polgármester jár el első fokon, g) 13. § (2) bekezdése: a szmogriadó terv megvalósításában résztvevők kapcsolattartása és tájékoztatása telefonon és elektronikus levelezés útján történik, szükség esetén a polgármester személyes tanácskozást is összehívhat, h) 3. mellékletben foglalt táblázat 2. sora: tartalmazza a szmogriadó terv megvalósításában részt vevő polgármester feladatait. |
14. |
37/2016. (X. 13.) önkormányzati rendelet
a) 12. § (1) bekezdése: a vállalkozás részletes támogatási kérelmét a beruházás megkezdése előtt írásban benyújtja a polgármesternek, b) 12. § (3) bekezdése: a Polgármester ellenőrzi, hogy a kérelem a követelményeknek megfelel-e, a hiánytalan kérelmet döntésre előterjeszti a vállalkozás értesítése mellett, a hiányos kérelmet benyújtó vállalkozást 15 napon belül ésszerű határidő tűzésével a hiány pótlására hívja fel, c) 12. § (4) bekezdése: a polgármester az ellenőrzés befejezését követően a támogatási kérelem alaki és tartalmi megfelelőségéről írásban tájékoztatja a vállalkozást, d) 12. § (9) bekezdése: a polgármester a döntésről annak meghozatalát követően írásban tájékoztatja a vállalkozást, e) 1. melléklet B) ÚTMUTATÓ címet viselő részének III./ pontja: tartalmazza a kérelem benyújtásával kapcsolatos polgármesteri feladatokat. |
15. |
38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet
a) 2. § (1) bekezdése: csekély összegű támogatás jogcímén a polgármester támogatási döntése alapján a kedvezményezett vállalkozás részére nyújtható támogatás, b) 2. § (2) bekezdése: a
38/2016. (XI. 24.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés b)
és
c) pont
jaiban foglalt esetekben, ha a csekély összegű támogatás összege eléri vagy meghaladja a 15 millió forintot, a polgármester Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének Tulajdonosi Bizottsága javaslata alapján hoz támogatási döntést, c) 11. § (4) bekezdése: ha a támogatási szerződést a kedvezményezett vállalkozásnak felróható ok miatt az Önkormányzat felmondta, a kedvezményezett vállalkozás határozott időre, de legfeljebb három évre kizárásra kerül az önkormányzat támogatási rendszeréből; a kizárásról a polgármester dönt. |
16. |
5/2017. (II. 16.) önkormányzati rendelet
a) 2. § (1) bekezdése: a polgármester a településfejlesztési, településrendezési, valamint településképi dokumentumok készítése, módosítása tekintetében a partnerségi egyeztetést a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló Korm. rendelet szabályai alkalmazásával folytatja le, b) 2. § (2) bekezdése: a polgármester az értelmezéshez szükséges részletezettségű és szükség esetén alátámasztó munkarészeket tartalmazó tájékoztatást a településfejlesztési, településrendezési, valamint településképi dokumentumoktól és az egyeztetési eljárás módjától, valamint a tájékoztatás helyétől és módjától függően – a meghatározott egyeztetési szakaszokra (előzetes tájékoztató, munkaközi tájékoztató) is figyelemmel – készíti el, c) 4. § (1) bekezdése: az elkészített és közzétett dokumentumtervezetre érkezett valamennyi érdemi észrevételt, javaslatot az Önkormányzat főépítésze értékeli, összegzi és eltérő észrevételek, javaslatok esetén a polgármester azok tisztázása érdekében egyeztetést kezdeményezhet. |
17. |
45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet
a) 10. §‑a: a polgármester dönt a Környezetvédelmi és Városfejlesztési Bizottság által a helyi érték feltárásához, továbbá a helyi védelem alatt álló értékek fenntartásához, karbantartásához, felújításához szükséges anyagi fedezet megteremtésének támogatására kiírt pályázat alapján az összeg felhasználásáról, b) 20. § (1) bekezdése: a polgármester bármely, a város szempontjából jelentős eseményről való tájékoztatás érdekében, legfeljebb évente összesen tizenkét naptári hét időszakra eltérést engedhet a településkép védelméről szóló
2016. évi LXXIV. törvény 11/B. § (1)
és
(2) bekezdés
ében, valamint az e törvény végrehajtására kiadott kormányrendeletben meghatározott tilalmak és követelmények alól, c) 23. § (1) bekezdése: a polgármester a településképi követelmények érvényesítésére és a településkép-védelmi feladatok ellátása érdekében Helyi Építészeti-Műszaki Tervtanácsot működtet, d) 23. § (4) bekezdése: a tervtanácsi tagot az elnök javaslatára legfeljebb négy évre a polgármester bízhat meg, e megbízást bármikor visszavonhatja; ha a megbízást kizáró körülmény, feltétel a megbízást követően merül fel, a polgármester a megbízást haladéktalanul visszavonja, e) 23. § (11) bekezdése: a Tervtanács a
45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. melléklet
II. pontjában meghatározott esetekben alakít ki szakmai véleményt, melyet a polgármester a településképi véleménye kialakítása során figyelembe vesz, f) 24. § (1) bekezdése: a polgármester a településképi véleményezési eljárás keretében településképi véleményt alkot, mely a
45/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelet 4. melléklet
I. pontjában meghatározott esetekben az önkormányzati főépítész, a 4. melléklet II. pontjában meghatározott esetekben a Tervtanács szakmai véleményén alapul. |
18. |
2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet
a) 5. § (4) bekezdése: amennyiben nincs lehetőség a címer eredeti színben való ábrázolására, a polgármester engedélyezheti, hogy a címer kizárólag a tárgy anyagának színeiben, a címertan általános szabályainak megtartásával készüljön el, b) 10. § (1) bekezdése: a címer és a zászló használatát a jogosult kérelmére a polgármester engedélyezi, c) 15. §‑a: a címer és a zászló használatára kiadott engedélyekről a polgármester nyilvántartást vezet, d) 16. §‑a: az engedélyt a polgármester a
2/2018. (II. 22.) önkormányzati rendelet
ben meghatározott esetekben visszavonja, e) 17. §‑a: a „Debrecen” név használatát a polgármester engedélyezi. |
19. |
37/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet
a) 6. § (2) bekezdése: az önkormányzat által biztosított közművelődési alapszolgáltatások megszervezésére vonatkozó közművelődési megállapodás megkötéséről a Kulturális és Oktatási Bizottság javaslatára a polgármester dönt, b) 7. § (1) és (2) bekezdése: az önkormányzat kérelemre pénzügyi támogatásban részesítheti a közművelődési megállapodás alapján közművelődési alapszolgáltatást nyújtó természetes és jogi személyeket, melyről a Kulturális és Oktatási Bizottság javaslatára a polgármester dönt, valamint a közművelődési célú tevékenységet folytatókat, melyről a polgármester dönt. |
20. |
39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet
a) 2. § 18. pontja: közterület-hasznosító szerv az utasváró, CityLight és CityBoard formátumú eszközök vonatkozásában a polgármester, b) 2. § 22. pontja: önkormányzati kulturális rendezvények az Önkormányzat Közgyűlésének határozatában felsorolt kulturális nagyrendezvények és a polgármester által hozott egyedi döntésekben meghatározott kulturális rendezvények, c) 3. § (1) bekezdése: a közterületet a
39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet II. Fejezet
ében meghatározott esetekben és feltételekkel díjmentesen, szerződéskötés nélkül lehet használni, amennyiben a tevékenység közterületen történő gyakorlásához többek között a polgármesteri hozzájárulás rendelkezésre áll, d) 3. § (2) bekezdése: a közterületet a
39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet III. Fejezet
ében meghatározott esetekben az egyes díjfizetési övezetekre megállapított közterület-használati díj megfizetése ellenében többek között polgármesteri hozzájárulás birtokában, a közterület-hasznosító szervvel megkötött közterület-hasznosítási szerződés alapján és e rendeletben meghatározott feltételek szerint lehet használni, e) 7. § (1) bekezdés c) pontja: a közterület-hasznosítási szerződés csak akkor köthető meg, ha a közterületen történő tevékenység gyakorlásához többek között a polgármesteri hozzájárulás rendelkezésre áll, f) 15. § (3) bekezdése: a Nemzeti Filmintézet Közhasznú Nonprofit Zrt. filmalkotás forgatása célú közterület használatról hatósági szerződésben állapodik meg a kérelmezővel, mely átruházott hatáskörben a polgármester jóváhagyásával válik érvényessé, g) 15/A. § (1) bekezdése: a hatósági szerződés jóváhagyásánál a polgármester különösen a
39/2018. (X. 25.) önkormányzati rendelet 15/A. § (2)–(9) bekezdés
ében foglalt feltételek teljesítését veszi figyelembe. |
21. |
24/2020. (VIII. 27.) önkormányzati rendelet
a) 2. § (2) bekezdése: Debrecen Város Cívis Díszoklevele elismerést adományoz, b) 14. § (4) bekezdése: az önkormányzati elismerések adományozására irányuló javaslatot k javaslattételi lapon lehet benyújtani a polgármesterhez, c) 15. § (2) bekezdése: Debrecen Város Déri Frigyes-díjára szakmai testület tesz javaslatot, amelynek tagjai a polgármester, a Hajdú-Bihar Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke és a Debreceni Egyetem rektora; a szakmai testület javaslatát a polgármester terjeszti a Közgyűlés elé, d) 18. § (3) bekezdése: az önkormányzati elismeréseket a polgármester adja át az adományozottnak vagy hozzátartozójának, megbízottjának, e) 20. § (2) bekezdése: dönt a Békessy Béla-sportösztöndíjra, Cívis Talentum ösztöndíjra, Kölcsey Ferenc-ösztöndíjra pályázók személyéről, f) 23. § (3) bekezdése: a Kölcsey Ferenc-ösztöndíjhoz kapcsolódó pályamű nyilvános bemutatásának időpontja az ösztöndíj elnyerését követő év április 11-e, amely időponttól az ösztöndíjas kérelmére a polgármester döntése alapján el lehet térni, g) 24. § (1) bekezdése: dönt a Békessy Béla-sportösztöndíj, a Cívis Talentum ösztöndíj és a Kölcsey Ferenc-ösztöndíj pályázati felhívásának kiírásáról, h) 25. § (4) bekezdése: amennyiben az ösztöndíj pályázatot nem a megfelelő adatlapon vagy hiányosan terjesztették elő, a polgármester egy ízben hiánypótlásra hívja fel a pályázót 8 napos határidő tűzésével, i) 25. § (5) bekezdése: a polgármester a pályázatot visszautasítja, amennyiben a pályázó a hiánypótlási felhívásnak határidőre nem tesz eleget, vagy azt határidőn túl nyújtják be, j) 26. §‑a: az ösztöndíjak odaítélésére – a Békessy Béla-sportösztöndíj esetében az ösztöndíj mértékére is – az állandó bizottságok tesznek javaslatot a polgármester részére. |
22. |
3/2022. (II. 24.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: költségvetési rendelet)
1. 7. § (2) bekezdése: amennyiben a költségvetés végrehajtása során, év közben olyan alapítványt kíván az önkormányzat támogatni, amelynek támogatása a
költségvetési rendelet
ben nem került betervezésre, az alapítvány támogatásával kapcsolatos fedezet biztosításáról a polgármester dönt a
költségvetési rendelet 15. §
‑ában foglalt szabályok szerint, 2. 9. § (4) bekezdése: a polgármester jogosult az államháztartáson kívülre átadott forrás folyósítását felfüggeszteni, vagy a forrás átadásáról szóló megállapodást felmondani, 3. 9. § (5) bekezdése: amennyiben az önkormányzat támogatás jogcímén adott át forrást államháztartáson kívüli személy részére, és e személy bármilyen neki felróható szabálytalanság miatt a támogatás összegének visszafizetésére lett kötelezve, akkor további szankcióként, külön döntéssel e személy határozott időre, de legfeljebb 3 évre kizárható az önkormányzat támogatási rendszeréből, melyről a polgármester dönt, 4. 11. § (2) bekezdése: a költségvetési szervek a Közgyűlés döntésével megvalósuló feladatváltozás miatt megüresedett álláshelyeket nem tölthetik be, az ehhez kapcsolódóan jelentkező kiadási megtakarításokat kötelesek előirányzat zárolás vagy előirányzat-módosítás céljából bejelenteni; a zárolásról vagy az előirányzat módosításról a polgármester dönt, 5. 15. § (1) bekezdése: a Közgyűlés az államháztartásról szóló
2011. évi CXCV. törvény 34. § (2) bekezdés
e alapján a bevételi és kiadási előirányzatok módosítási jogát, valamint a
költségvetési rendelet 15. § (5) bekezdés
ében foglaltak kivételével a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át, 6. 15. § (2) bekezdése: a Közgyűlés az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló
368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 43/A. § (2) bekezdés
e alapján az önkormányzat költségvetési kiadási kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza át, 7. 15. § (3) bekezdése: a Közgyűlés az általános tartalékkal és a céltartalékkal való rendelkezés (átcsoportosítás) jogát a polgármesterre ruházza, 8. 15. § (4) bekezdése: a polgármester által végrehajtott előirányzat módosítások és átcsoportosítások csak az adott költségvetési évben érvényesülő (egyszeri) hatással bírhatnak, a következő költségvetési éveket nem terhelheti, 9. 15. § (5) bekezdése: a polgármester a
költségvetési rendelet 15. § (1) bekezdés
ben meghatározott jogkörében eljárva nem állapíthat meg új bevételi vagy kiadási előirányzatot, nem módosíthatja az előirányzatok megnevezését, a meghatározott felhasználási célhoz kötötten érkezett bevételek esetében a felhasználási célnak megfelelően rendelkezésre álló azonos összegű kiadási előirányzatokat más kiadási előirányzatokra nem csoportosíthatja át, 10. 16. §‑a: a Közgyűlés az önkormányzati tulajdonú lakóingatlanokkal kapcsolatos kiadásokon (a továbbiakban: lakásalap) meghatározott felhasználási célok megvalósításával összefüggő egyéb döntések jogát a polgármesterre ruházza, |
|
11. 17. § (1) bekezdése – az
Ávr. 75. § (4) bekezdés a) pont
ja alapján a Közgyűlés felhatalmazza a polgármestert, hogy – a pályázat benyújtásáról, és a saját forrás biztosításáról szóló külön közgyűlési döntés hiányában – az önkormányzat által Magyarország központi költségvetésében megtervezett előirányzatokra benyújtani kívánt támogatási igény (pályázat) esetében, az önkormányzat nevében előzetesen nyilatkozzon a saját forrás rendelkezésre állásáról, 12. 17. § (2) bekezdése: amennyiben a saját forrás biztosítása az önkormányzat tárgyévi költségvetésében megtervezett központi kezelésű feladatokon rendelkezésre álló szabad kiadási előirányzatok átcsoportosításával nem oldható meg, a polgármester a saját forrás rendelkezésre állása érdekében jogosult a
költségvetési rendelet 15. § (3) bekezdés
e alapján az általános tartalékról vagy a céltartalékról átcsoportosítani a szükséges saját forrás összegét a kötelezettség-vállalással érintett kiadási előirányzat javára, 13. 18. § (2) bekezdése: amennyiben önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, a
költségvetési rendelet 18. § (1) bekezdés
ében meghatározott támogatási szerződés megkötését megelőzően a polgármester jogosult a támogatási döntést meghozni, 14. 18. § (3) bekezdése: a
költségvetési rendelet
ben megtervezett Civil, Kulturális és Ifjúsági „Alap” kiadási előirányzatának legfeljebb 70%-a pályázati úton kerülhet felhasználásra, a fennmaradó kiadási előirányzat terhére a polgármester pályázati rendszeren kívül, egyedi támogatások odaítéléséről dönthet, 15. 19. § (2) bekezdése: a Közgyűlés a
költségvetési rendelet 19. § (1) bekezdés
ében foglaltak kivételével – a polgármesterre ruházza az önkormányzat finanszírozási bevételeivel és kiadásaival összefüggő előirányzat-módosítás, az önkormányzat finanszírozási kiadásai közötti előirányzat-átcsoportosítás, az önkormányzat központi kezelésű feladatain megtervezett költségvetési kiadások és az önkormányzat finanszírozási kiadásai közötti előirányzat-átcsoportosítás, a Közgyűlés által a
költségvetési rendelet 6. §
‑a szerint jóváhagyott rövid lejáratú (éven belüli) folyószámla-hitel igénybevételével összefüggő előirányzat-módosítás jogát, 16. 19. § (3) bekezdése: a Közgyűlés a külső finanszírozású forrás (hitel) igénybevételével összefüggő alábbi hatásköröket átruházza a polgármesterre: a Kormány előzetes hozzájárulásának megkérését, ha az adósságot keletkeztető ügylet tárgya szerint szükség van a Kormány előzetes hozzájárulására, és az ügylet értéke eléri, vagy meghaladja a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló
2011. évi CXCIV. törvény
alapján számított értékhatárt, a hitelt nyújtó hitelintézet kiválasztását (az ajánlatok értékelését), valamint a kiválasztott hitelintézettel történő hitel- és kölcsönszerződés megkötését, 17. 20. §‑a: az önkormányzat fizetőképességének és a költségvetési egyensúlyának biztosítása érdekében a polgármester jogosult a központi kezelésű feladatok és a költségvetési szervek kötelezettséggel nem terhelt szabad költségvetési kiadási előirányzatait zárolni; a zárolás feloldásáról vagy a zárolt összegnek megfelelő költségvetési kiadási előirányzat csökkentéséről, átcsoportosításáról, módosításáról legkésőbb a költségvetési év zárását megelőzően a polgármester dönt, 18. 21. §‑a: az önkormányzat fizetési számláján lévő szabad pénzeszköz az önkormányzat fizetési számlájához kapcsolódó betétlekötésre szolgáló alszámlán betétként leköthető, melyről szóló döntés jogát a Közgyűlés a polgármesterre ruházza át. |
23. |
216/2012. (X. 25.) határozat 5./ pontja Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala szervezeti és működési szabályzatát átruházott hatáskörben a polgármester hagyja jóvá |
24. |
172/2013. (VIII. 12.) határozat 4./ pontja A Közgyűlésnek a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló
2009. évi CXXII. törvény
ben előírt valamennyi szabályzatalkotási és javaslattételi hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja. |
25. |
185/2013. (X. 3.) határozat A rendőrségről szóló 1994. Évi XXXIV. Törvény 42. § (3) bekezdésében meghatározott, a rendőrség által elhelyezni kívánt közterületi képfelvevők szükségességével, valamint a megfigyelésre kerülő közterület kijelölésével kapcsolatos döntés jogkörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja. |
26. |
236/2014. (XI. 27.) határozat 6./ pontja A Közgyűlés kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezető tisztségviselői teljesítménybére meghatározásának, teljesítménykövetelményei megállapításának és teljesítményértékelésének jogára vonatkozó hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja. |
27. |
250/2015. (XII. 17.) határozat melléklete A Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatában a polgármester számára meghatározott feladatok és döntési jogkörök gyakorlása (II.5.4. pontja, III.2.1. pontja, III.4.7. pontja, IV.1.3. pontja, IV.2.8. pontja, IV.3.6. pontja, V.2. pontja). |
28. |
201/2016. (VI. 23.) határozat 3./ pontja Az
Ávr. 9. § (5a) bekezdés
ében meghatározott munkamegosztási megállapodás jóváhagyásának hatáskörét átruházott hatáskörben a polgármester gyakorolja. |
29. |
64/2017. (IV. 27.) határozat 10./ pontja A Közgyűlés a Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata, mint ajánlatkérő által kiírt tervpályázati eljárások során közreműködő bírálóbizottságok elnökeként a polgármestert jelöli ki, a bírálóbizottságok további tagjainak felkérésére, megbízására vonatkozó hatáskörét a polgármesterre ruházza át. |
30. |
236/2019. (XI. 28.) határozat 3./ pontja Az alapítványok kivételével elbírálja a Zenei Támogatási Program pályázati felhívására benyújtott pályázatokat. |
31. |
323/2021. (III. 29.) PM határozat
1./ pontja A szakképző intézmény alapítójának megkeresésére a szakképző intézmény szakképzési alapfeladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatos döntését megelőzően véleményezési jogkört gyakorol (12/2020. (II. 7) Korm. rendelet 72. § (2) bekezdés). |
32. |
323/2021. (III. 29.) PM határozat
2./ pontja Egyetértési jogot gyakorol a közművelődési, közgyűjteményi intézmény intézményvezető-helyettesének megbízása és felmentése esetén (
39/2020. (X. 30.) EMMI rendelet 7. § (2) bekezdés
). |
33. |
323/2021. (III. 29.) PM határozat
3./ pontja Adatot szolgáltat a minősített előadó-művészeti szervezet tekintetében a kijelölt szervnek (
428/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet 9. § (1) bekezdés
). |
34. |
323/2021. (III. 29.) PM határozat
4./ pontja Adatot szolgáltat a minősített előadó-művészeti szervezet tekintetében a kijelölt szervnek a központi költségvetésből folyósított támogatásnak az adatszolgáltatást követő költségvetési évre meghatározott mértékének megállapítása érdekében (
428/2016. (XII. 15.) Korm. rendelet 17. § (1) bekezdés
). |
35. |
323/2021. (III. 29.) PM határozat
5./ pontja Az előadó-művészeti szervezet tekintetében a központi költségvetési támogatás felhasználásáról a kijelölt szerv részére szakmai és pénzügyi beszámolót készít (
2008. évi XCIX. törvény 23. § (1) bekezdés
). |
36. |
443/2021. (IV. 26.) határozat PM határozat mellékletének 2.1.2. pontja Az autóbusszal történő közúti és a kötöttpályás (villamos, trolibusz) menetrend módosításáról a polgármester dönt. |
37. |
6/2021. (VI. 24.) határozat 2./ pontja Gyakorolja a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló
314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet 28/A. § (2) bekezdés
ében meghatározott hatáskört, mely szerint a településrendezési eszköz, koncepció, stratégia, kézikönyv és településképi rendelet készítésére, illetve módosítására irányuló döntést meghozza annak érdekében, hogy a
314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet
Korm. rendelet 28/A. § (1) és (1a) bekezdésében hivatkozott adatbázisok és adatok szolgáltatása megtörténhessen. |
38. |
41/2022. (IV. 21.) határozat 1./ pontja Gyakorolja a termőföld védelméről szóló
2007. évi CXXIX. törvény 15. § (2) bekezdés
ében meghatározott hatáskört, mely szerint a termőföld belterületbe vonása iránti kérelmet terjeszthet elő az ingatlanügyi hatóságnál, valamint a településrendezési eszköz módosítását nem igénylő fekvéshatár-változás ingatlan-nyilvántartásba történő átvezetéséhez szükséges önkormányzati nyilatkozatot megteszi. |
39. |
41/2022. (IV. 21.) határozat 2./ pontja Az épített környezet alakításáról és védelméről szóló
1997. évi LXXVIII. törvény 4. § (5) bekezdés
ében meghatározott hatáskörben eljárva véleményezési jogkört gyakorol a rozsdaövezeti akcióterület, az azonnali rozsdaövezeti akcióterület, valamint a közép- és hosszú távú rozsdaövezeti akcióterület lehatárolásának kormányrendeletben történő megállapítását megelőzően. |
40. |
A művészeti alkotásnak nem minősülő emléktáblák, emlékoszlopok közterületen, önkormányzati épületen való elhelyezéséről, áthelyezéséről, lebontásáról, annak megjelenési formájáról, feliratáról a bizottsági véleményezést követően a polgármester dönt. |
41. |
Véleményt alkot az iskolai felvételi körzetek meghatározásához (
2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdés
e,
20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 24. § (1) bekezdés
e). |
42. |
Véleményt alkot azon köznevelési intézmények megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával kapcsolatban, amelyek az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanban működnek (
2011. évi CXC. törvény 83. § (3)
és
(4) bekezdés
e). |
43. |
Gyakorolja a közbeszerzésekről szóló törvényben kivételi körben nevesített eljárások eredményeként megköthető szerződéssel kapcsolatos hatásköröket. |
44. |
Érdemi választ ad a köznevelési intézmények működésével kapcsolatban a diákönkormányzat, a nevelőtestület, az iskolaszék, óvodaszék, a szülői szervezet, közösség javaslatára (
2011. évi CXC. törvény 39. § (1) bekezdés
e). |
45. |
Kötelezheti az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény vezetőjét – nevelési évenként legfeljebb egy alkalommal – arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon (
2011. évi CXC. törvény 85. § (2) bekezdés
). |
46. |
Jóváhagyja és közzéteszi a Helyi Esélyegyenlőségi Programban szereplő „Hátrányos helyzetű gyermekek nyári üdültetésének biztosítása” elnevezésű intézkedés keretén belül a gyermeküdültetés pályázati felhívását és elbírálja a gyermeküdültetésre benyújtott pályázatokat. |
47. |
Egyetértési jogot gyakorol az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézményben esetlegesen szükségessé váló közvetítői eljárás során az oktatásügyi közvetítő személyének intézményvezető által történő felkéréséhez (
20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 62. § (3) bekezdés
e). |
48. |
Gyakorolja a fenntartó azon képviselő kijelölésére vonatkozó jogát, amely képviselő az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmény intézményvezetőjének minősítési eljárása esetében véleményezési joggal részt vesz az óra-, vagy foglalkozáslátogatásokon és a portfólióvédésen, vagy a pályázat védésén (
326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 10/D. § (3) bekezdés e) pont
ja). |
49. |
A fenntartó képviseletében – a fenntartói szintű érdekegyeztető fórum működésére vonatkozó szabályairól – megállapodást köt a települési szinten reprezentatív szakszervezetekkel (
1992. évi XXXIII. törvény 6. § (7) bekezdés
e). |
50. |
Dönt a több külterületi telephellyel is rendelkező háziorvos, házi gyermekorvos számára nyújtandó működési jellegű önkormányzati támogatás mértékéről. |
51. |
Ellátja a szociális és gyermekjóléti intézmények működésére vonatkozó hatósági szerződés megkötésével kapcsolatos feladatokat (
369/2013. (X. 24.) Korm. rendelet 40. § (1) bekezdés g) pontjának gc) alpont
ja, valamint
41. § (2) bekezdés b) pont
ja). |
|
|