Budapest Főváros XII. Kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2022. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 39/2018. (IX. 26.) Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2022. 11. 30- 2022. 11. 30

Budapest Főváros XII. Kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 28/2022. (XI. 29.) önkormányzati rendelete

a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 39/2018. (IX. 26.) Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendelete módosításáról

2022.11.30.

Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 39/2018 (IX.26.) önkormányzati rendelet 4. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

2. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 28/2022. (XI. 29.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület állandó bizottságainak feladatköre és a Képviselő-testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök

1. Egészségügyi és Szociális Bizottság

A Bizottság feladatköre:

1.1. Véleményezi a Képviselő-testület elé kerülő egészségügyi, gyermekvédelmi és szociális politikával kapcsolatos előterjesztéseket, ellenőrzi az azokról szóló döntések végrehajtását.

1.2. Figyelemmel kíséri és elemzi a kerület népegészségügyi helyzetét, továbbá a kerület hátrányos helyzetben élő polgárai, rétegei szociális helyzetének alakulását.

1.3. Figyelemmel kíséri a hajléktalanokról való gondoskodás módjait, illetve azok feltételeinek alakulását.

1.4. Számon tartja az egészségügyi ellátást, a szociális- és gyermekvédelmi gondoskodást és ezek fejlesztését szolgáló forrásokat, valamint ellenőrzi ezek célirányos felhasználását.

1.5. Elemzi a gyermekvédelmi és szociális gondoskodás különböző formái működésének tapasztalatait, s javaslatok kidolgozásával közreműködik a gondoskodás és segítőszolgálat formáinak fejlesztésében.

1.6. Javaslatot tesz önkormányzati egészségügyi, gyermekvédelmi és szociális intézmények létrehozására, megszüntetésére, átszervezésére.

1.7. Véleményezi az egészségügyi intézmények helyiségeinek használatra történő átengedésével, bérletével kapcsolatos javaslatokat.

1.8. Véleményezi az Önkormányzat által fenntartott egészségügyi, szociális és gyermekvédelmi intézmények vezetői állására a pályázatok kiírását, valamint a benyújtott pályázatokat.

1.9. Ellenőrzi az Önkormányzat által fenntartott és irányított egészségügyi intézmények tevékenységét, a szükségleteket és lehetőségeket felmérve véleményezi azok fejlesztését.

1.10. Szervezi az egészségügyi felvilágosító munkát, felhasználva a helyi sajtó lehetőségeit is.

1.11. A családvédelmi és szociális gondoskodás kiterjesztése érdekében együttműködik az egyházakkal és a karitatív egyesületekkel.

1.12. Részt vesz a szociális és gyermekvédelmi ellátásban közreműködő egyesületekkel, szervekkel kötendő együttműködési megállapodások előkészítésében.

1.13. Részt vesz az egészségügy, illetve a szociális és gyermekvédelmi gondoskodás fejlesztését támogató pályázatok előkészítésében.

A Képviselő-testület által a Bizottságra átruházott hatáskörök

1.14. Megtárgyalja és elfogadja az Önkormányzat gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló, évente elkészítendő átfogó értékelést (117/2006. (VI. 29.) Kt. határozat).

1.15. Az Önkormányzat által fenntartott, személyes gondoskodást nyújtó szociális és gyermekvédelmi intézmények

- szakmai programját, továbbá törvényben meghatározott esetekben házirendjét jóváhagyja;

- szakmai munkájának eredményességét évente egy alkalommal értékeli (1993. évi III. tv. 92/B. §, 1997. évi XXXI. tv. 104. §).

1.16. Krízistámogatást állapít meg (2/2015. (II.27.) Ök. rendelet 15. § (2) bekezdés b) pont)

1.17. Lakbértámogatást és kiegészítő lakbértámogatást állapít meg méltányosságból (23/2007. (VI. 18.) Ök. rendelet 48. § (2) bekezdés, 49/E. § (1) bekezdés).

1.18. Megvitatja és értékeli a szociális, valamint gyermekjóléti ellátásokat ellátási szerződés vagy megállapodás alapján biztosító szolgáltatók szakmai tevékenységéről benyújtott éves beszámolóikat.

2. Jogi és Ügyrendi Bizottság

A Bizottság feladatköre:

2.1. Véleményezi jogi és célszerűségi szempontból az önkormányzati rendelet-tervezeteket.

2.2. Állást foglal az önkormányzati rendeletek jogértelmezési kérdéseiben.

2.3. Kezdeményezi a Képviselő-testület feladatköreit érintő önkormányzati rendelet megalkotását.

2.4. Koordinálja a Képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatának tervezetét, annak módosításait.

2.5. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi a szervezeti és működési szabályzat hatályosulását, s az ezzel kapcsolatos észrevételeit jelzi.

2.6. Előzetesen véleményezi a Budapest Főváros Kormányhivatala - törvényességi ellenőrzés körében a Képviselő-testület felé tett - felhívásaiban foglaltakat.

2.7. Véleményezi - testületi vagy tisztségviselői felkérésre - az önkormányzati érdekeltségű gazdasági társaságok, alapítványok, intézmények, társulások alapító okiratait és az önkormányzat fontosabb szerződés-tervezeteit.

2.8. Saját kezdeményezésre vagy felkérés alapján megvizsgálja és véleményezi az Önkormányzat kiemelkedő jelentőségű polgári jogi vitáit, és állást foglal megoldásuk ügyében.

2.9. Véleményezi a Polgármesteri Hivatal szervezetének kialakítására vonatkozó javaslatokat.

A Képviselő-testület által a Bizottságra ruházott hatáskörök:
2.10. 2.10.a. Átveszi az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony megszűntetéséről szóló, az arra jogosult által írásban megerősített lemondó nyilatkozatot a polgármestertől, az alpolgármestertől, a képviselőtől, a bizottság nem képviselő tagjától. (Mötv. 37. § (1) bekezdés, 40. § (2) bekezdés, 72. § (4) bekezdés, 79. § (2) bekezdés)
2.10.b. Kivizsgálja a polgármester, az alpolgármester, a képviselő, a bizottság nem képviselő tagja összeférhetetlenségének, méltatlanságának megállapítására irányuló képviselői, bizottsági indítványt, valamint a polgármester (alpolgármester) által továbbított kezdeményezést, és azt javaslatával ellátva - legkésőbb az összeférhetetlenség, méltatlanság megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül - a Képviselő-testület elé terjeszti. (Mötv. 37. § (2)-(3), 38. § (5) bekezdés, 40. § (2)-(3) bekezdés, 72. § (4) bekezdés, 79. § (2) bekezdés)
2.10.c. Az Mötv. 39. §-ában, 72. § (4) bekezdésében, 79. § (2) bekezdésében foglaltak szerint
a) nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester, az alpolgármester, az önkormányzati képviselők és bizottságok nem képviselői tagjai vagyonnyilatkozatát, továbbá
b) nyilvántartja a polgármester, az alpolgármester, az önkormányzati képviselő és a bizottságok nem képviselői tagjai házas- vagy élettársának, valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát és azokba ellenőrzés céljából betekinthet, valamint
c) lefolytatja a Bizottságnál kezdeményezett vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárást és az eljárás eredményéről tájékoztatja a soron következő ülésen a Képviselő-testületet.
2.11. A Kbt. 42. §-ában és az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében foglaltakra figyelemmel megállapítja az Önkormányzat közbeszerzési tervét és annak módosítását.
2.12. Kijelöli az önkormányzati közbeszerzési eljárásban résztvevő személyek körét és jóváhagyja az önkormányzati közbeszerzési eljárásokban a felelősségi rendet.
2.13. A Bírálóbizottság javaslata alapján meghozza az önkormányzati közbeszerzési eljárásokban az ajánlatok, vagy jelentkezések elbírálásával kapcsolatos döntést.
2.14. Meghozza az önkormányzati eljárásokban az eljárást lezáró döntést.
2.15. Dönt a jogorvoslati eljárásban a Közbeszerzési Döntőbizottság által hozott határozat elleni jogorvoslati kérelem, valamint a bíróság előtt folyó peres eljárásban a fellebbezés benyújtásáról, és a jogi képviseletről.
2.16. Megalkotja az Önkormányzat Kbt. 27. § (1) szerinti közbeszerzési szabályzatát.
2.17. Dönt az Önkormányzat jelképeinek, a Hegyvidék és a Normafa név használatával kapcsolatos kérelmekről, valamint a kiadott engedélyek visszavonásáról. (50/2018. (XI. 19.) Ör.)

3. Zöld Bizottság

A Bizottság feladatköre:

3.1. Véleményezi az Önkormányzat szerveinek tervezett környezetvédelmi intézkedéseit.

3.2. Javaslatot tesz környezetvédelmi intézkedések megtételére, természeti értékek védetté nyilvánítására.

3.3. Ellenőrzi a környezetvédelem terén hozott intézkedések végrehajtását.

3.4. Kezdeményezi rövid- és hosszú távú környezetvédelmi program készítését, véleményezi a környezetvédelmi programok tervezetét.

3.5. Véleményezi a településképi arculati kézikönyvet, a településképi rendeletet, a településfejlesztési koncepciót, az integrált településfejlesztési stratégiát, illetve a településrendezési eszközt

3.6. Kezdeményezi változtatási, telekalakítási vagy építési tilalom elrendelését kerületi építési szabályzat készítésének, jóváhagyásának idejére vagy környezet- és természetvédelmi érdekből.

3.7. Véleményezi a közterület-használat, hasznosítás tárgyú előterjesztéseket.

3.8. Véleményezi a fapótlási kötelezettséget előíró első fokú önkormányzati hatósági határozat ellen benyújtott fellebbezés tárgyában készített előterjesztést.

3.9. Ellenőrzi a környezet épített és természeti értékeinek védelmével kapcsolatos feladatok végrehajtását.

3.10. Véleményezi a környezeti kihatású önkormányzati rendelet-tervezeteket.

3.11. Kezdeményezi környezetvédelmi mérések, vizsgálatok, hatástanulmányok készítését.

3.12. Közreműködik a kerületi környezet- és természetvédelmet népszerűsítő programok szervezésében.

3.13. Javaslatot tesz a zajvédelmi szempontból fokozottan védetté nyilvánítandó területekre, illetve csendes övezet kialakítását javasolhatja a zaj ellen fokozott védelmet igénylő létesítmény körül.

3.14. Javaslatot tesz a helyi zaj- és rezgésvédelmi szabályok megállapítására.

3.15. Figyelemmel kíséri a kerület köztisztasági helyzetét és a szükséges esetben intézkedést kezdeményez.

4. Oktatási és Kulturális Bizottság

A Bizottság feladatköre:

4.1. Ellenőrzi és koordinálja az Önkormányzat által fenntartott és működtetett nevelési intézmények, közművelődési intézmények szakmai tevékenységét.

4.2. Véleményezi az Önkormányzat által létesített és fenntartott nevelési intézmények, közművelődési intézmények intézmény vezetői állására benyújtott pályázatokat.

4.3. Véleményezi a kerületi óvodafejlesztési koncepciót (az önkormányzati feladat-ellátási, intézményhálózat-működtetési és fejlesztési tervet), valamint az önkormányzati minőségirányítási programot.

4.4. Részt vesz az óvodáztatással kapcsolatos feladatok ellátásában közreműködő szervekkel kötendő együttműködési megállapodások előkészítésében.

4.5. Javaslatot tesz a nevelési, közművelődési és sportintézmények alapítására, átszervezésére, megszüntetésére, illetve alapító okiratának módosítására.

4.6. Feladatkörében javaslatot tesz kitüntetés adományozására a beérkezett kezdeményezések, illetve saját elhatározása alapján.

4.7. Feladatkörében javaslatot tesz külföldi szakmai utak támogatására.

4.8. Közreműködik a neveléssel összefüggő nemzetközi rendezvények helyi megszervezésében és lebonyolításában.

4.9. Segíti a feladatkörébe utalt művelődési tevékenységet.

4.10. Támogatja a meglévő kulturális és sport cserekapcsolatokat.

4.11. Közreműködik nemzetközi szintű kulturális és sport rendezvények helyi megszervezésében és lebonyolításában.

4.12. Figyelemmel kíséri a kerületben folyó közművelődési, kulturális tevékenységet, a kerületi versenysport helyzetét.

4.13. Javaslatot tesz új kulturális, művészeti, sport díjak létrehozására.

4.14. Kezdeményezi a természet és társadalom muzeális emlékeinek gyűjtését, őrzését, tudományos feldolgozását, bemutatását.

4.15. Közreműködik a képzőművészeti, kulturális pályázatok kiírásában, elbírálásában.

4.16. Javaslatot tesz köztéri műalkotások elhelyezésére, áthelyezésére, megszüntetésére.

4.17. Gondoskodik a kerület kulturális hagyományainak ápolásáról, megújításáról.

4.18. Támogatja kulturális egyesületek, csoportok munkáját.

4.19. Javaslatot tesz az Önkormányzat működtetésében levő oktatási intézményekkel, valamint az alapfokú művészetoktatási intézménnyel a szakmai együttműködési megállapodás megkötésére.

A Képviselő-testület által a Bizottságra átruházott hatáskörök:

4.20. Művészeti és kulturális szempontból véleményezi a kerület területén lévő épületben, épületrészben kialakított műteremben folytatott alkotó tevékenységet, valamint javaslatot tesz az építményadó alóli mentesség időtartamára.

4.21. Jóváhagyja a közművelődési intézmények éves munkatervét (1997. évi CXL. törvény 78. § (5) bekezdés b) pontja).

4.22. Egyetértési jogot gyakorol az Önkormányzat által fenntartott óvoda szervezeti és működési szabályzatának, házirendjének, pedagógiai programjának azon rendelkezései érvénybelépéséhez, amelyekből a fenntartó önkormányzatra többletkötelezettség hárul (2011. évi CXC. törvény 25. § (4) bekezdés, 26. § (1) bekezdés).

4.23. Meghatározza az adott nevelési évben az önkormányzat által fenntartott óvodában indítható óvodai csoportok létszámát, továbbá engedélyezi a maximális csoportlétszámtól való eltérést (2011. CXC. törvény 83. § (2) bekezdés d) pont).

4.24. Értékeli az Önkormányzat által fenntartott óvoda pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai- szakmai munka eredményességét (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés h) pont).

4.25. Ellenőrzi az Önkormányzat által fenntartott óvoda pedagógiai programját, házirendjét, valamint szervezeti és működési szabályzatát (2011. évi CXC. törvény 83. § (2) bekezdés i) pont).

4.26. Dönt a köznevelési intézmény kötelező eszköz- és felszerelési jegyzékével kapcsolatos ügyekben (20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 161-162. §).

4.27. Véleményezi az állami intézményfenntartó központ döntése előtt, annak megkeresésére az Önkormányzat által működtetett köznevelési intézmény

a) megszüntetésével, átszervezésével, feladatának megváltoztatásával, nevének megállapításával, összefüggő döntés-tervezetet;

b) vezetőjének megbízásával és megbízásának visszavonásával összefüggő döntés-tervezetet, ha az állami intézményfenntartó központ megkeresésében megjelölt határidőn belül a Képviselő-testület nem ülésezik. (2011. évi CXL. törvény 83. § (3)-(4) bekezdés)

4.28. Elfogadja az Önkormányzat fenntartásában álló óvoda vezetője által elkészített, az óvoda középtávú, öt évre szóló továbbképzési programját (277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet 1. § (2) bekezdés.

5. Pénzügyi Bizottság

A Bizottság feladatköre:

5.1. Az Önkormányzatnál és intézményeinél:

a) véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit;

b) figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, -csökkenés) alakulását, értékeli az előidéző okokat;

c) vizsgálja az adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését;

d) ellátja a Képviselő-testület rendeletében meghatározott feladatokat. Vizsgálati megállapításait a Képviselő-testülettel haladéktalanul közli. Ha a Képviselő-testület a vizsgálati megállapításokkal nem ért egyet vagy a szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a vizsgálati jegyzőkönyvet az észrevételeivel együtt megküldi az Állami Számvevőszéknek (Mötv. 120. §).

5.2. Véleményezi

a) a Képviselő-testület hosszú távú fejlesztési elképzeléseit rögzítő gazdasági program, fejlesztési terv tervezeteit;

b) az Önkormányzat közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervének tervezeteit;

5.3. Véleményezi azokat a képviselő-testületi előterjesztéseket, amelyek az Önkormányzat éves költségvetése kiadási főösszegének egy ezrelékes növekedését eredményezik.

5.4. Véleményezi az Önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére irányuló előterjesztést.

5.5. Javaslatokat tehet az Önkormányzat saját bevételei növelésének, illetve kiadásai csökkentésének lehetőségeire.

5.6. Javaslatot tehet új helyi adó bevezetésére, illetve véleményezi az ilyen irányú javaslatokat.

5.7. Figyelemmel kíséri az Önkormányzat belső ellenőrzési szervének munkáját, elemzi az önkormányzati alapítású költségvetési szervek, társaságok gazdasági- pénzügyi ellenőrzéseinek tapasztalatait.

5.8. Figyelemmel kíséri a gazdasági program, a közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási terv megvalósulását.

A Képviselő-testület által a Bizottságra átruházott hatáskörök:
5.9. Jóváhagyja
a) az Önkormányzat éves ellenőrzési tervét az előző év december 31-éig (Mötv. 119. § (5) bekezdés)
b) az Önkormányzat éves ellenőrzési tervének módosítását;
c) az éves ellenőrzési jelentést
5.10. Az Önkormányzat nevében véleményezi a fővárosi önkormányzat és a kerületi önkormányzatok közötti forrásmegosztásról szóló fővárosi önkormányzati rendelet-tervezetét.

6. Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság

A Bizottság feladatköre:

6.1. Véleményezi

a) az Önkormányzat gazdasági programjait, költségvetési tervezetét, a költségvetés módosításait, a zárszámadást;

b) az Önkormányzat közép- és hosszú távú vagyongazdálkodási tervét, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.

6.2. Javaslatokat dolgoz ki az Önkormányzat saját bevételei növelésének lehetőségeire.

6.3. Véleményezi a gazdasági, pénzügyi kihatású előterjesztéseket.

6.4. Véleményezi az Önkormányzatot érintő vállalkozásfejlesztési elképzeléseket.

6.5. Előkészíti az Önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére irányuló előterjesztéseket, és javaslatot tesz a társaságban az Önkormányzatot képviselő személyre.

6.6. Kezdeményezi a polgármesternél a felügyelő bizottsági tag visszahívására irányuló képviselő-testületi előterjesztés benyújtását, amennyiben az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társaság felügyelő bizottságának tagja a szabályszerűen, előzetesen egyeztett időpontban összehívott felügyelő bizottsági ülésen egymást követő két alkalommal nem vesz részt, úgy, hogy előzetesen méltányolható okra hivatkozással nem kezdeményezte az ülés más időpontban történő megtartását.

6.7. Értékeli gazdaságilag, pénzügyileg az Önkormányzat gazdasági társaságban való részvételét.

6.8. Véleményezi önkormányzati intézmény, gazdasági társaság, intézményirányító társulás létrehozását, vagy javaslatot tehet ilyen döntés meghozatalára.

6.9. Javaslatot tesz a privatizáció, valamint vállalkozásba adható vagyoni kör kijelölésére.

6.10. Javaslatot tesz az önkormányzati vagyon kezelésével, működtetésével foglalkozó szervezet

kialakítására.

6.11. Javaslatot dolgoz ki az Önkormányzat bérbeadás útján hasznosítható vagyontárgyai bérleti

díjaira.

6.12. Javaslatot dolgoz ki az Önkormányzatot megillető tulajdonosi jogok gyakorlására, kötelezettségek teljesítésére.

6.13. Véleményezi az önkormányzati tulajdonú telkek eladását, vállalkozásba vitelét, megosztását,

bérbeadását.

6.14. Javaslatot tehet önkormányzati tulajdonú területek hasznosítására, felhasználására.

6.15. Véleményezi az önkormányzati törzsvagyon részét képező helyi közutak és műtárgyaik,

továbbá a helyi közművek működtetési jogának átengedéséről szóló koncessziós szerződést.

6.16. Véleményezi a lakás- és helyiséggazdálkodást érintő előterjesztéseket.

6.17. Ellenőrzi és koordinálja a településfejlesztéssel és településrendezéssel, továbbá a környezet

épített és természeti elemeinek védelmével - kivéve a műemlékvédelem hatósági és egyéb jogszabályban meghatározott feladatait -, összehangolásával kapcsolatos feladatokat.

6.18. Kezdeményezi a településképi arculati kézikönyv, a településképi rendelet, a településfejlesztési koncepció, az integrált településfejlesztési stratégia, illetve a településrendezési

eszköz kidolgozását, illetve véleményezi azokat, valamint figyelemmel kíséri érvényesülésüket, szükség esetén kezdeményezi a módosításukat.

6.19. Kezdeményezi a településrendezési feladatok megvalósulását biztosító sajátos jogintézmények alkalmazását, illetve véleményezi az ezzel kapcsolatos előterjesztéseket.

6.20. Kezdeményezi és véleményezi a védett területek, épületek támogatását.

6.21. Javaslatot tesz a városrendezési, műemlékvédelmi szempontok szerint el nem idegeníthető

ingatlanokra.

6.22. Intézkedéseket kezdeményez az esztétikai környezetszennyezés fokozatos felszámolására.

6.23. Elemzi a kerület átmenő- és tömegközlekedési helyzetét.

6.24. Ellenőrzi a közlekedési létesítmények üzemeltetését.

6.25. Kezdeményezi és felügyeli gyalogút és gyalogos felállóhely, a kiemelt szegélyen vagy padkán

kívüli gyalogos biztonsági berendezések létesítését, fenntartását és a kijelölt gyalogosátkelő-helyek

megvilágítását.

6.26. Összehangolja a területi idegenforgalom érdekeit az országos érdekekkel és gondoskodik propagálásáról.

6.27. Véleményt nyilvánít a kiemelt üdülőkörzetek fejlesztési koncepciójáról, összehangolja az idegenforgalom helyi fejlesztését.

6.28. Javaslatot tesz utcák elnevezésére.

6.29. Véleményezi a közterület-alakítási tervről szóló előterjesztést.

6.30. Véleményezi a településképi bejelentési eljárás során hozott első fokú önkormányzati hatósági határozatok ellen benyújtott fellebbezések tárgyában hozott képviselő-testületi előterjesztéseket.

A Képviselő-testület által a Bizottságra átruházott hatáskörök:

6.31. A forgalomképtelen önkormányzati vagyon bérbe-, használatba adás útján hasznosítható. Ha önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik, a hasznosításról a jogszabályok keretei között 150 millió Ft egyedi értékhatárt meg nem haladó forgalomképtelen önkormányzati vagyontárgy esetében a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 8. § (2) bekezdés b) pont).

6.32. A vagyonrendelet 4. §-ban meghatározott korlátozottan forgalomképes önkormányzati vagyon szerzéséről, bérbeadásáról, elidegenítéséről, megterheléséről és gazdasági társaságba való beviteléről - az Nvtv. és az egyes állami tulajdonban lévő vagyontárgyak önkormányzatok tulajdonába adásáról szóló 1991. évi XXXIII. törvény vonatkozó rendelkezéseinek keretei között - 50 millió forint egyedi értékhatárig a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 9. §).

6.33. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt az üzleti vagyon körébe tartozó 150 millió forint egyedi értékhatárt meg nem haladó önkormányzati vagyontárgy szerzéséről, elidegenítéséről, megterheléséről, bérbeadásáról, használatba adásáról és gazdasági társaságba való beviteléről (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 12. § (2) bekezdés).

6.34. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt az üzleti terv, a számviteli törvény szerinti beszámoló jóváhagyásáról, valamint a vezető tisztségviselők részére juttatás megállapításáról (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 12. § (5) bekezdés).

6.35. Az Önkormányzatot megillető elővásárlási jog gyakorlásáról 15 millió forintot meghaladó, de 150 millió forint egyedi értékhatárt meg nem haladó esetben a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult lemondani (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 12. § (7) bekezdés b) pont).

6.36. Az Önkormányzat vagyonkezelésében álló vagyontárgyak felett a vagyonkezelőt megillető rendelkezési jogot - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel 150 millió forint egyedi értékhatárig a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 12/E. § (1) bekezdés a) pont).

6.37. Az Önkormányzatot illető behajthatatlannak nem minősülő követelésről való teljes vagy részbeni lemondásra, továbbá a tulajdonosi jogok gyakorlása során egyéb kedvezmény nyújtására kivételesen, kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha az az egyéb várható előny miatt az Önkormányzat érdekében áll. A nyilatkozat megtételére a követelés lemondáskori értéke figyelembe vételével Magyarország mindenkori költségvetési törvényében meghatározott versenyeztetési értékhatár 1/5-nél nagyobb, de a versenyeztetési értékhatárt meg nem haladó versenyeztetési értékhatárig a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 13/B. § (2) – (3) bekezdés).

6.38. Az Önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát (vagyoni értékű követelését és igényét) érintő, folyamatban lévő peres eljárás során perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére 15 millió forintot meghaladó, de 150 millió forint perértéket meg nem haladó esetben a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (4/1994. (III. 2.) Ök. rendelet 13/C. §).

6.39. Ha a rendelet a bérbeadói jogok gyakorlójaként a Képviselő-testületet jelöli meg, és a lakás (helyiség) forgalmi értéke a százötvenmillió forintot nem haladja meg, úgy a bérbeadói jogokat a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság gyakorolja (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 2. § (2) bekezdés)

6.40. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság döntése alapján lakást lehet bérbe adni annak, akinek a tulajdonában lévő lakását az Önkormányzat elhelyezési kötelezettség teljesítése érdekében adás-vétellel megszerzi (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 14. § (2) bekezdés).

6.41. A lakásrendelet 20. § (1) bekezdésben meghatározott feltételek fennállása esetén az egész lakás nem lakás céljára történő bérbeadását, más célú hasznosítását kivételes esetben a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság engedélyezheti, de a bérlőt fel kell hívni, hogy a más célra történő használat akkor kezdhető meg, ha a tevékenységhez szükséges hatósági engedélyek a rendelkezésre állnak. A Bizottság az egész lakás más célra történő időleges használatra átengedéséhez akkor járulhat hozzá, ha a bérlő a lakásból gyógykezelése, külszolgálata, katonai szolgálata vagy más méltányolható okból tartósan távol van. A hozzájárulás feltétele a tartós távollét okának és idejének megfelelő igazolása. A hozzájárulásban ki kell kötni, hogy amennyiben a használatra átengedés időtartama alatt a bérleti szerződés bármilyen oknál fogva megszűnik, a lakást a használó minden elhelyezési igény nélkül köteles elhagyni (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 20. § (2)-(3) bekezdés).

6.42. Az üres helyiségekre vonatkozóan a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság egyedi szempontrendszerek figyelembevételével speciális feltételeket tartalmazó pályázati kiírásról (a továbbiakban: speciális pályázat) dönthet. A határozatban rendelkezni kell a Bíráló Bizottság felállításáról, valamint személyi összetételéről is (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 58. § (2a) bekezdés).

6.43. Ha az előírt határidőben csak egy érvényes pályázati ajánlatot nyújtanak be, a pályázatot a Bizottság eredménytelennek nyilváníthatja, vagy a helyiség bérbeadásáról a pályázati eljárás folytatása nélkül dönt. Erről a pályázót írásban értesíteni kell. Eredménytelen pályázat esetén a Bizottság dönthet a pályázat megismétléséről (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 61. § (2) és (3) bekezdés)

6.44. Ha a speciális pályázatra az előírt határidőben csak egy érvényes pályázati ajánlatot nyújtanak

be, a pályázatot a Bizottság eredménytelennek nyilváníthatja, vagy a helyiség bérbeadásáról a Bíráló

Bizottság javaslata alapján dönt. Erről a pályázót írásban értesíteni kell. Eredménytelen pályázat esetén a Bizottság dönthet a pályázat megismétléséről (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 61. § (2a) és (3) bekezdés).

6.45. Speciális pályázat alapján annak kell a helyiséget bérbe adni, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a szempontendszerek alapján összességében a legelőnyösebb ajánlatot tette. Speciális pályázat esetén pályázati tárgyalás megtartására nem kerül sor. A nyertes pályázó személyére a Bíráló Bizottság tesz javaslatot, melynek alapján a bérbeadásról a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 62. § (1a) bekezdés).

6.46. Az Önkormányzatot bérleti, illetve bármely használati jogviszony alapján megillető, behajthatatlannak nem minősülő követeléséről való teljes vagy részbeni lemondásra, továbbá a bérbeadói (egyéb használati jogviszonyok esetén a tulajdonosi) jogok gyakorlása során egyéb kedvezmény nyújtására kivételesen, kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha az az egyéb várható előny miatt az Önkormányzat érdekében áll. A nyilatkozat megtételére a követelés lemondáskori értéke figyelembe vételével, a Magyarország mindenkori költségvetési törvényében meghatározott versenyeztetési értékhatár 1/5-nél nagyobb, de a versenyeztetési értékhatárt meg nem haladó versenyeztetési értékhatárig a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 79. § (2) és (3) bekezdés).

6.47. Az Önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát (vagyoni értékű követelését és igényét) érintő, lakás- és helyiség bérleti, illetve használati jogviszonnyal kapcsolatos, folyamatban lévő peres eljárás során perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére 15 millió forintot meghaladó, de 150 millió forint perértéket meg nem haladó esetben a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (34/2017. (IX.27.) Ök. rendelet 80. §)

6.48. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jelöli ki elidegenítésre azokat a lakásokat és helyiségeket, amelyek forgalmi értéke a 150 millió forint egyedi értékhatárt nem haladja meg (21/2001. (X. 31.) Ök. rendelet 8. § (3) bekezdés).

6.49. Az Önkormányzatot lakás, illetve helyiség elidegenítéséhez kapcsolódóan megillető, behajthatatlannak nem minősülő követelésről való teljes vagy részbeni lemondásra, továbbá

lakás-, illetve helyiség elidegenítéséhez kapcsolódóan egyéb kedvezmény nyújtására kivételesen, kizárólag abban az esetben van lehetőség, ha az az egyéb várható előny miatt az Önkormányzat érdekében áll. A nyilatkozat megtételére a követelés lemondáskori értéke figyelembe vételével, a Magyarország mindenkori költségvetési törvényében meghatározott versenyeztetési értékhatár 1/5-nél nagyobb, de a versenyeztetési értékhatárt meg nem haladó versenyeztetési értékhatárig a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (21/2001. (X. 31.) Ök. rendelet 26/A. § (2) bekezdés és (3) bekezdés b) pontja).

6.50. Az Önkormányzat tényleges vagy várományi vagyonát (vagyoni értékű követelését és igényét) érintő, önkormányzati lakás, illetve helyiség elidegenítésével kapcsolatos, folyamatban lévő peres eljárás során perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére 15 millió forintot meghaladó, de 150 millió forint perértéket meg nem haladó esetben a Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság jogosult (21/2001. (X. 31.) Ök. rendelet 26/B. §).

6.51. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt a településtervek tartalmáról, elkészítésének és elfogadásának rendjéről, valamint az egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 419/2021. (VII. 15.) Korm. rendelet szerinti településtervek, arculati kézikönyv, településképi rendelet tervezetével kapcsolatban beérkezett vélemények elfogadásáról vagy el nem fogadásáról. A vélemény, észrevétel el nem fogadása esetén a Bizottságnak a döntést indokolnia kell.

6.52. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt az értékvédelmi dokumentáció alapján a helyi védelem indokoltságának vizsgálata (értékvizsgálati folyamat) megindításáról. (25/2021.(IX. 28.) önkormányzati rendelet 10. § (2) bekezdés)

6.53. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság dönt - az Étv. 30/A. §-ában foglaltak figyelembevételével - a településrendezési szerződés előkészítéséhez szükséges telepítési tanulmánytervről, valamint a településrendezési szerződés megkötéséről. (13/2022. (II.17.) Kth. határozat)

6.54. A Tulajdonosi és Városfejlesztési Bizottság a helyi építési szabályzat elkészítése során a környezet védelméért felelős közigazgatási szervek véleményének kikérését követően dönt a környezeti vizsgálat készítésének szükségességéről. (84/2022. (VI. 22.) Kth. határozat)

7. Közbiztonsági és Közlekedési Bizottság

A Bizottság feladatköre:

7.1. Előkészíti, illetve véleményezi a közrenddel, közbiztonsággal kapcsolatos előterjesztéseket.

7.2. Figyelemmel kíséri a rendőrség közbiztonság megszilárdítása ügyében végzett munkáját.

7.3. Kezdeményezi, illetve előzetesen véleményezi helyi rendőrőrs létesítését, megszüntetését.

7.4. Figyelemmel kíséri a kerület közrendjét, közbiztonságát és ezzel összefüggésben javaslatokat

dolgoz ki az ezzel kapcsolatos kerületi rendőrkapitányi tájékoztató alapján.

7.5. Koordinálja a kerületi Rendőrkapitányság és az Önkormányzat közös feladatainak ellátását.

7.6. Segíti a rendőrség és más szervek bűnmegelőzési tevékenységét.

7.7. Előzetesen véleményezi a kerületi rendőrkapitány és a kerületi rendőrőrsök vezetőinek kinevezésére vonatkozó javaslatot.

7.8. Segíti és koordinálja a rendőrség és a közterület-felügyelet együttműködését.

7.9. Kapcsolatot tart a kerületi Közrendvédelmi Közalapítvány Kuratóriumával, figyelemmel kíséri tevékenységét.

7.10. Tárgyalja mindazokat a közellátással, közbiztonsággal kapcsolatos ügyeket, amelyek feladatai

ellátásával összefüggnek.

7.11. A Hegyvidéki Rendészet beszámolója alapján évente értékeli a Rendészet tevékenységét.

7.12. Véleményezi a kereskedelemmel, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos előterjesztéseket.

7.13. Kezdeményezi a belkereskedelmi és szolgáltató tevékenység ellenőrzését az érdekelt irányító

szervekkel együttműködve.

7.14. Véleményezi a közterület-használattal kapcsolatos első fokú önkormányzati hatósági határozatok ellen benyújtott fellebbezések tárgyában készített képviselő-testületi előterjesztéseket.

7.15. Kezdeményezi, véleményezi utak, közművek építését, átalakítását és a jelentősebb forgalomtechnikai módosításokat.

7.16. Javaslatot tesz a közlekedéssel és a tömegközlekedéssel kapcsolatosan, véleményezi az ezzel kapcsolatos terveket.”