Igrici Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (VII. 27.) önkormányzati rendelete

Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2024. 07. 28- 2024. 07. 28

Igrici Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2024. (VII. 27.) önkormányzati rendelete

Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet módosításáról

2024.07.28.

Igrici Község Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőkert rendeli el:

1. § (1) Az Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése a következő j) ponttal egészül ki:

(A képviselő-testület az alábbi hatáskörök gyakorlását a polgármesterre ruházza át:)

„j) szociális célú tüzelőanyag támogatásra való jogosultság megállapítása iránti kérelmek elbírálása.”

(2) Az Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet 3. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A polgármester az (1) bekezdés szerinti hatáskörei gyakorlása során a képviselő-testület szociális és egyéb vonatkozó rendeletei szerinti előírásokat köteles betartani.”

2. § Az Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet 7. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester, illetve távollétében az ülést vezető feladata. Ennek érdekében rendbontás esetén a terem elhagyására kötelezheti a nem testületi tag rendbontót. A nyilvános képviselő-testületi ülésen az érdemi munka folyamatosságának biztosítása érdekében a hozzászólások idejét az alábbiak szerint szabályozza.

a) A napirendi pontok tárgyalásakor a polgármester elsőként az előterjesztőnek adja meg a szót, aki legfeljebb 10 perces szóbeli kiegészítést tehet.

b) Az egyes napirendi pontokhoz a képviselő legfeljebb 5 perc időtartamban szólhat hozzá. A település szempontjából kiemelt jelentőséggel bíró napirendi pont tárgyalásakor az előterjesztés vitájának megnyitásakor a polgármester engedélyezheti a hozzászólások időtartamának túllépését.

c) A képviselő-testületi ülésen résztvevő nem képviselő természetes személy a napirendhez kapcsolóan a polgármester döntése alapján legfeljebb 3 percben szót kaphat.

d) A hozzászólások időtartamának korlátozására, a vita lezárására a képviselők javaslatot tehetnek, melyről a testület vita nélkül dönt.

e) Vita során a személyében érintett képviselő legfeljebb 2 percben soron kívül szót kérhet. ”

3. § Az Igrici Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2019.(XI.14.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(A Településfejlesztési Bizottság feladatai:)

„a) önkormányzat tulajdonában levő nettó 200 000 Ft értékhatárt el nem érő vagyonelem, illetve a leselejtezett használaton kívüli tárgyi eszköz értékesítése”

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.