Csörög Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelete a szociális gondoskodás helyi szabályairól

Hatályos: 2022. 05. 01- 2022. 08. 31

Csörög Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelete

Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelete a szociális gondoskodás helyi szabályairól

2022.05.01.

Csörög Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) és (7) bekezdésében, 58/B. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdésében és 132. § (4) bekezdés g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a szociális gondoskodás helyi szabályairól az alábbiakat rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Általános eljárási szabályok

1. § A rendelet célja, hogy Csörög lakóinak szociális biztonsága érdekében meghatározza Csörög Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) által biztosított pénzbeli és természetbeni juttatások, szociális alapszolgáltatások nyújtásának helyi szabályait, rendelkezzen az ellátások igénybevételének módjáról, az ellátások mértékéről.

2. § (1) Az Önkormányzat Képviselő-testületének (továbbiakban: Képviselő-testület) e rendelet szerinti hatáskörét a szervezeti és működési szabályzatban meghatározott képviselő-testületi szerv gyakorolja.

(2) A Képviselő-testület szervének átruházott hatáskörben hozott határozata ellen a Képviselő-testületnek címzett, de a Csörögi Polgármesteri Hivatalhoz (továbbiakban: Hivatal) benyújtott illetékmentes fellebbezéssel lehet élni.

(3) A rendelet által szabályozott ellátások megállapítására irányuló eljárásra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.), a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. Törvény (továbbiakban: Gyvt.), valamint a végrehajtásukra kiadott kormányrendelet és miniszteri rendeletek rendelkezéseit kell alkalmazni.

2. A támogatások igénylése

3. § (1) Az e rendeletben foglalt pénzbeli és természetbeni támogatások igénylésére vonatkozó kérelmet – a jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül nyújtott támogatások kivételével – az 1. melléklet szerinti nyomtatványon a Hivatalban lehet benyújtani.

(2) Ugyanazon támogatás igénylésére irányuló kérelmet a családból csak egy személy nyújthat be.

(3) A rendelet hatálya alá tartozó támogatások igénylése esetében elektronikus ügyintézésre nincs lehetőség.

(4) A kérelemben a kérelmező köteles nyilatkozni saját és a családjában élő közeli hozzátartozók jövedelmi és vagyoni viszonyairól.

(5) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmát, továbbá a támogatás megállapítása esetén a jogosultsági feltételek fennállását a Hivatal bármikor ellenőrizheti.

(6) Nem állapítható meg e rendelet II. Fejezet szerinti települési támogatás – a 9., 10., 11., 12. és 13. alcím kivételével –1 annak a személynek, aki

a) előzetes letartóztatásban van,

b) szabadságvesztés büntetését tölti,

c) az Szt. 57. § (2) bekezdésének a)-c) pontja szerinti tartós bentlakásos intézményben él,

d) a Gyvt. szerinti otthont nyújtó ellátásban részesül vagy javítóintézetben van, vagy

e) ellen vagy családja bármely tagja ellen a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény szerinti közlekedési bűncselekmény miatt büntetőeljárás indult a bűncselekmény elkövetésétől számított egy évig vagy a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2000. évi II. törvény szerinti kiemelt közlekedési szabálysértés miatt szabálysértési határozat került meghozatalra a szabálysértés elkövetésétől számított egy évig.

4. § (1) A támogatás megállapítására irányuló kérelemhez csatolni kell:

a) személyazonosságot és lakcímet igazoló okmány,

b) TAJ kártya,

c) jövedelemigazolás,

d) gyermek anyakönyvi kivonata,

e) 16. évet betöltött gyermek esetében iskolalátogatási igazolás és

f) a házasságot felbontó, a tartásdíjat megállapító bírósági végzés, ezek hiányában a szülők nyilatkozata, egyedülállóság tényét igazoló dokumentum, nyilatkozat.

(2) A jövedelem igazolható:

a) a munkáltató által kiállított jövedelemigazolással,

b) hatóság által hozott határozattal vagy kiállított hatósági bizonyítvánnyal, értesítéssel vagy

c) büntetőjogi felelősség mellett tett nyilatkozattal.

(3) Települési és rendkívüli települési támogatás igénylése esetén a felhasználás céljától függően az (1) bekezdésben meghatározottakon felül csatolni kell:

a) a temetés költségeiről – a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére – kiállított számlát és az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát,

b) elemi kár okozta helyreállítási költségekről készített kimutatást,

c) a közüzemi vagy más tartozást igazoló számlát,

d) a felhasználási célt igazoló egyéb iratot, dokumentumot, nyilatkozatot.

3. A támogatás kifizetése, kiadása és elszámolása

5. § (1) A pénzbeli támogatás kifizetése házipénztárból készpénzben vagy pénzintézeti átutalással történik.

(2) Az eseti pénzbeli támogatást a megállapítást követő 10 napon belül kell kifizetni, rendszeres támogatás esetén a kifizetés – az első kifizetést követően – minden hónap 5. napjáig történik.

(3) A hatáskört gyakorló képviselő-testületi szerv döntése alapján a támogatásban részesült személy kötelezhető a pénzbeli juttatás felhasználásáról történő elszámolásra, melynek alapja számla vagy nyugta.

(4) Természetbeni támogatás esetén a támogatást a megállapítást követő 10 napon belül kell biztosítani.

3/A. Intézményi gyermekétkeztetés2

5/A. §3 (1) Az Önkormányzat az intézményi gyermekétkeztetést vásárolt szolgáltatás útján biztosítja, melynek intézményi térítési díját a 2. melléklet állapítja meg.

(2)4

(3)5

(4)6

II. Fejezet

Pénzbeli és természetbeni támogatások

4. Támogatások fajtái és formái

6. § (1) Az Önkormányzat települési támogatást és rendkívüli települési támogatást nyújt e rendeletben meghatározottak szerint.

(2) Települési támogatás nyújtható:

a) lakhatás támogatásához,

b) tüzelőanyag vásárlásához,

c) gyermek születéséhez kapcsolódóan,

d) gyermek támogatásához,

e) óvodás gyermek úszásoktatásához,

f) iskolakezdéshez,

g) sporttevékenységhez,

h) középfokú tanulmányok folytatásához,

i) felsőoktatásban folytatott tanulmányokhoz,

j) időskorú támogatásához.7

(3) Rendkívüli települési támogatásban elsősorban azt a személyt indokolt részesíteni,

a) aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni vagy

b) akit alkalmanként jelentkező, nem várt többletkiadás terhel

ba) haláleset, tartós betegség, baleset, orvosi kezelés, várandósság vagy

bb) valamilyen előre nem látható esemény, önhibáján kívül bekövetkezett elemi kár elhárítása, a lakóingatlan közműre történő csatlakozása vagy

bc) gyermek fogadásának előkészítéséhez, óvodai, iskolai nevelése miatt vagy

bd) aki – a rendőrségen tett feljelentést tartalmazó jegyzőkönyv másolatával igazoltan –bűncselekmény sértettjeként anyagi segítségre szorul vagy

c) aki a nyugdíj, járadék, álláskeresési támogatás vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósításáig terjedő időszakig ellátás nélkül van.

7. § (1) A kérelem elbírálására jogosult képviselő-testületi szerv döntésétől függően a települési és a rendkívüli települési támogatás egészben vagy részben természetbeni támogatásként is megállapítható.

(2) A természetbeni támogatásként megállapított települési és rendkívüli települési támogatás formája lehet:

a) élelmiszer,

b) füzetcsomag,

c) ajándékcsomag,

d) vásárlási utalvány,

e) tüzelőanyag,

f) közvetlen átutalás közszolgáltatónak,

g) intézményi gyermekétkeztetés térítési díjához való hozzájárulás,

h) gyógyszertámogatás,

i) szolgáltatás nyújtása.

5. Rendkívüli települési támogatás

8. § (1) Rendkívüli települési támogatás akkor állapítható meg, ha kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át, egyedül élőnél 350 %-át nem haladja meg és vagyona nincs.8

(2) A rendkívüli települési támogatás eseti jelleggel vagy havi rendszerességgel minimum 2, de maximum 6 hónapra állapítható meg.

(3) A rendkívüli települési támogatás összege esetenként az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 10 %-ánál kevesebb, de 300 %-ánál több nem lehet.

(4) A havi rendszerességgel megállapított rendkívüli települési támogatás havi összege nem lehet több, mint az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege.

(5) Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként rendkívüli települési támogatás csak temetési költségekről kiállított számla keltétől számított 60 napon belül állapítható meg.

(6) Amennyiben a rendkívüli települési támogatást az intézményi gyermekétkeztetés térítési díjtámogatás céljából igénylik, a támogatás mértéke óvodai nevelésben és általános iskolai oktatásban részt vevő gyermek esetén a térítési díj 50% és 100% között, középiskolai tanulmányokat folytató gyermek esetén 0% és 50% között lehet. A támogatás – a (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően – a kérelem benyújtásától legfeljebb az adott nevelési, oktatási év végéig állapítható meg.9

(7) Amennyiben a gyermekétkeztetés térítési díjának a támogatás feletti részét az igénybevevő határidőben nem fizeti meg, az e rendelet szerint megállapított támogatás a befizetés határidejét követő 10. napon megszűnik.

6. Lakhatási támogatás

9. § (1) Lakhatási támogatás állapítható meg annak a személynek, aki megfelel a 8. § (1) bekezdés szerinti jövedelmi és vagyoni feltételnek, és akinek lakókörnyezete a (2) bekezdés szerinti előírások szerint – a kérelem benyújtásakor és a támogatás időtartama alatt – rendezettnek minősül.

(2) A lakhatási támogatás megállapítása szempontjából a lakókörnyezet akkor minősül rendezettnek, ha

a) a lakóház, a lakhatásra szolgáló épület állagmegóvásáról, rendeltetésszerű használatáról a kérelmező vagy a támogatás jogosultja jövedelmi helyzetéhez mérten gondoskodik,

b) az ingatlan udvara mentes a hulladéktól, a gyomtól vagy felismerhető a hulladék- és gyommentesítés érdekében végzett rendszeres tevékenység,

c) az udvarban tárolt tárgyak, felszerelések, tüzelő tárolása rendezett,

d) az ingatlanhoz tartozó kerítés állapota biztosítja, hogy az ingatlanról az ingatlanon tartott kedvtelésből vagy gazdasági haszon céljából tartott állat ne tudjon közterületre kiszökni,

e) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 m széles sáv – tiszta, hulladéktól, gyomtól, télen hótól, síkosságtól mentes,

f) az ingatlannal érintkező közterület és árok az útpadkáig terjedő területe rendezett, nyírt/kaszált, a növényzet terjedelme a közterület használatát nem zavarja, az árokban a csapadékvíz el tud folyni,

g) az ingatlan rágcsálóktól, kártevőktől mentes vagy igazolható az irtás érdekében végzett tevékenység.

(3) A lakhatási támogatás november 1. napjától március 31. napjáig terjedő időszakra vonatkozóan, legfeljebb 3 hónapra állapítható meg.

(4) A lakhatási támogatás összege havi 10 000 Ft.

10. § (1) A 9. § (2) bekezdésben meghatározott előírások teljesülését a támogatás elbírálására jogosult képviselő-testületi szerv a kérelem benyújtásakor helyszíni ellenőrzés során vizsgálja, a támogatás időtartama alatt vizsgálhatja. A vizsgálatról jegyzőkönyvet és fényképfelvételeket kell készíteni.

(2) Amennyiben a kérelmező vagy a támogatásra jogosult lakókörnyezete a meghatározott előírásoknak nem felel meg, akkor – az elvégzendő feladatok konkrét megjelölésével – fel kell szólítani, hogy a felszólítás kézhezvételét követő 8 napon belül a kifogásolt hiányosságokat szüntesse meg. A teljesítést ismételt helyszíni ellenőrzés során vizsgálni kell.

(3) Amennyiben a kérelmező vagy a támogatásra jogosult az előírtakat a (2) bekezdésben foglaltak ellenére sem teljesíti, a lakhatási támogatási kérelmet, a megállapított lakhatási támogatást az ismételt helyszíni ellenőrzés napjával el kell utasítani, a megállapított támogatást meg kell szüntetni.

7. Tüzelőanyag támogatás

11. § (1) Tüzelőanyag támogatás nyújtható annak a személynek, akinek háztartása megfelel a 8. § (1) bekezdés szerinti jövedelmi és vagyoni feltételnek.

(2) Az (1) bekezdéstől eltérően tüzelőanyag támogatás nyújtható annak a személynek, aki egyszemélyes háztartásban él és közeli hozzátartozója nincs, és jövedelme nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400%-át.

(3) A tüzelőanyag támogatására irányuló kérelmet tárgyévben háztartásonként egy alkalommal, október 31. napjáig lehet benyújtani.

(4) A tüzelőanyag támogatás összege 20 000 Ft.

(5) A tüzelőanyag támogatás kizárólag természetbeni támogatásként állapítható meg azzal, hogy a tüzelőanyag átvételének és házhozszállításának költségei kérelmezőt terhelik.

8. Újszülött gyermek támogatása

12. § (1) Az újszülött gyermek támogatására jogosult jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül az a Csörög településen születése napjától kezdődően állandó lakóhellyel rendelkező gyermek, akinek legalább az egyik szülője/törvényes képviselője a gyermek születése napja előtt legalább 1 évvel Csörög község közigazgatási területén állandó lakóhellyel rendelkezik.

(2) Az e § szerinti egyszeri támogatás összege gyermekenként 10 000 Ft, azaz tízezer forint.

(3) A támogatás megállapítását a szülő/törvényes képviselő a gyermek születését követő 3 hónapon belül a gyermek anyakönyvi kivonatának és lakcímét igazoló okmányának, valamint saját személyazonosságot és lakcímet igazoló okmányának bemutatásával kérelmezheti.

9. Gyermek ajándékcsomag

13. § (1) Jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül évente egy alkalommal ajándékcsomagra jogosult a Csörögben lakcímmel rendelkező tárgyévben 0-10 életév közötti gyermek.

(2) A természetbeni támogatás 1 500 Ft/gyermek összegben ajándékcsomag, továbbá 5 000 Ft/gyermek összegben vásárlási utalvány formájában kerül megállapításra.

(3) A támogatás megállapítására és kifizetésére tárgyév december hónapjában kerül sor.

10. Gyermek úszásoktatás

14. § (1) A nevelési évben heti egy alkalommal térítésmentes úszásoktatásra jogosult a Csörögben lakcímmel rendelkező, az önkormányzat által alapított óvodában nevelt nagycsoportos gyermek.

(2) Az úszásoktatás önkéntes alapon, a szülő/törvényes képviselő óvodavezetőnek benyújtott kérelme alapján vehető igénybe.

11. Iskolakezdési támogatás

15. § (1) Jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül iskolakezdési támogatásra jogosult az a Csörögben lakcímmel rendelkező gyermek, aki tárgyévben az általános iskola első évfolyamát először kezdi meg.

(2) A támogatás megállapításához tárgyév július 31. napjáig be kell nyújtani az iskolalátogatási igazolást.

(3) A támogatás 5 000 Ft/gyermek összegben – az iskolakezdéshez szükséges tanszercsomag formájában – természetbeni támogatásként kerül megállapításra.

11/A. Sportolás támogatása10

15/A. § (1) Jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül sportolási támogatásra jogosult az a Csörögben lakcímmel rendelkező 6. életévét betöltött, de 18. életévét be nem töltött gyermek, aki a jogszabály által előírt nyilvántartásban bejegyzett sportegyesületben karate sporttevékenységet folytat.11

(2) A támogatás a szülő/törvényes képviselő vagy a sportegyesület által az Önkormányzathoz benyújtott tagsági igazolás és a sportegyesület által kiállított havi részvételt igazoló dokumentum benyújtását követően állapítható meg.12

(3) A támogatás maximum 10 000 Ft/gyermek/hó összegben – a sportegyesület bejegyzett pénzforgalmi számlaszámára történő utalással – természetbeni támogatásként kerül megállapításra.13

12. Tanulmányi támogatás

16. § (1) Tanulmányi támogatásban részesül az a Csörögben lakcímmel rendelkező, középfokú iskolában tanulmányokat nem egyéni munkarend szerint folytató gyermek, akinek magaviselete az adott tanítási évben legalább „jó” minősítésű és a tanítási év végén kiállított bizonyítvány szerint tanulmányi átlaga eléri a 3,71-et és családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.

(2) A tanulmányi támogatás megállapítására irányuló kérelmet tárgyév július 15. napjáig lehet benyújtani, melyhez a 4. § (1) bekezdésben meghatározottakon túl csatolni kell a gyermek részére kiállított bizonyítványt is.

(3) Amennyiben a gyermek részére a kérelem benyújtásakor rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság van megállapítva, az egy főre jutó jövedelem vizsgálata mellőzhető.

(4) A tanulmányi támogatás összege egyszeri 50 000 Ft/tanítási év.

(5) Nagykorú gyermek esetén a kérelmet a gyermek is benyújthatja, továbbá a támogatás a gyermek részére kerül kifizetésre.

13. Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj támogatás

17. § (1) A támogatásra az a felsőoktatási tanulmányokat folytató csörögi állandó lakóhellyel rendelkező tanuló jogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 500 %-át.

(2) A támogatás összege 5 000 Ft/fő/hó.

(3) A támogatás folyósítására a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjra vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók.

14. Idősek támogatása

18. § (1) Az Önkormányzat minden évben jövedelem- és vagyonvizsgálat nélkül egyszeri pénzbeli támogatásban részesíti azt a Csörögben állandó lakóhellyel rendelkező személyt, aki tárgyévben tölti be

a) 65. életévét, de nem tölti be a 70. életévét és

b) 70. vagy azt meghaladó életévét.

(2) A támogatás összege az (1) bekezdés a) pont esetében 6 000 Ft/fő, az (1) bekezdés b) pont esetében 12 000 Ft/fő.

(3) A támogatás tárgyév december hónapban kerül megállapításra és kifizetésre.

15. Köztemetés

19. § (1) Elhunyt személy közköltségen történő eltemettetése esetén különös méltánylást érdemlő esetben az eltemettetésre kötelezett személy a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben mentesíthető.

(2) E § alkalmazásában különös méltánylást érdemlő helyzet, ha

a) az eltemettetésre kötelezett személy családjában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át, egyedül élő esetén 400 %-át,

b) az eltemettetésre kötelezett személy vagy családja nem rendelkezik olyan értékű forgalomképes vagyonnal, amelyből a köztemetés költsége kiegyenlíthető és

c) a temetési költségeket a hagyaték tárgya sem biztosítja.

III. Fejezet

Szociális alapszolgáltatások

20. § (1) Az Szt. 64. §-ában és a Gyvt. 39-40. §-a szerinti család- és gyermekjóléti szolgáltatást az Önkormányzat a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesülettel (a továbbiakban: Szolgáltató) kötött ellátási szerződés útján biztosítja.14

(2) A családok és a gyermekek segítése érdekében veszélyeztetettséget és krízishelyzetet észlelő jelzőrendszer működik.15

20/A. §16 (1) Az Önkormányzat a szociális alapszolgáltatásokat

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

a Szolgáltatóval kötött ellátási szerződés útján biztosítja.

(2) A szociális alapszolgáltatások igénybevétele – ha jogszabály másként nem rendelkezik – önkéntes, az ellátást igénylő vagy törvényes képviselője kérelmére történik.

(3) A szociális alapszolgáltatás igénybevételére irányuló kérelmet a Szolgáltatóhoz kell benyújtani. Az igénybevétel egyéb szabályait a Szolgáltató állapítja meg, továbbá a Szolgáltató dönt az e rendeletben megállapított kedvezményekre való jogosultságról.

20/B. §17 (1) Az étkeztetés keretében annak a szociálisan rászorultnak a legalább napi – munkaszüneti és pihenőnapok kivételével – egyszeri meleg étkezéséről kell gondoskodni, akik azt önmaga, illetve eltartottjai részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képes biztosítani.

(2) Az étkeztetés szempontjából szociálisan rászorult az, aki

a) 70. életévét betöltötte vagy

b) önmaga vagy eltartottja átmeneti vagy krónikus betegség miatt megromlott egészségi állapotú vagy

c) pszichiátriai vagy szenvedélybeteg vagy

d) fogyatékkal élő vagy

e) hajléktalan vagy

f) átmeneti krízishelyzetben van.

(3) A (2) bekezdés b)-d) pontjai szerinti egészségügyi állapotra vonatkozó feltételeknek való megfelelést szakorvos vagy orvosszakértői szerv igazolja.

(4) A (2) bekezdés f) pontjában meghatározott esetben a szolgáltatás legfeljebb két hónap időtartamban nyújtható. Indokolt esetben az időtartam kérelem alapján meghosszabbítható, amennyiben ezt jogszabály nem zárja ki.

(5) Az étkeztetést a Szolgáltató elsősorban házhozszállítással biztosítja, de a jogszabályi előírások teljesítése esetén az étkeztetést helyben fogyasztással vagy elvitellel is biztosíthatja.

(6) Az étkeztetésre jogosult az étkeztetésért fizetendő személyi térítési díjból havi jövedelme alapján a 3. melléklet szerinti kedvezményben részesül.

20/C. §18 (1) Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.

(2) A házi segítségnyújtás keretében szociális segítést vagy személyi gondozást kell nyújtani, az Szt. 63. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott tevékenységek biztosításával. A házi segítségnyújtást igénybe vevő a fizetendő személyi térítési díjból havi jövedelme alapján a 3. melléklet szerinti kedvezményben részesül.

IV. Fejezet

Helyi Szociálpolitikai Kerekasztal

21. § (1) Az Önkormányzat különösen a szolgáltatástervezési koncepció véleményezése, az abban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése érdekében Helyi Szociálpolitikai Kerekasztalt (továbbiakban: Kerekasztal) működtet.

(2) A Kerekasztal alakuló ülését a szolgáltatásszervezési koncepció elfogadását követő 3 hónapon belül össze kell hívni. A Kerekasztalt a polgármester hívja össze és vezeti.

(3) Az alakuló ülésen kell dönteni a Kerekasztal ügyrendjéről.

(4) A Kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy ülést tart, tevékenységéről évente beszámol a Képviselő-testületnek.

(5) A Kerekasztal ülése nyilvános.

22. § (1) A Kerekasztal szavazati joggal és tanácskozási joggal rendelkező tagokból áll.

(2) A Kerekasztal szavazati joggal rendelkező tagjai:

a) a polgármester,

b) a szociális ügyekért felelős bizottság elnök vagy elnökhelyettese,

c) nemzetiségi önkormányzat elnöke,

d) a szociális alapszolgáltatásokat biztosító szerv vezetője vagy az általa megbízott családgondozó,

e) a háziorvos,

f) a védőnő,

g) a helyi köznevelési intézmény vezetője,

h) a Hivatal szociális ügyintézője,

i) a Csörögi Tanoda képviselője.

(3) A Kerekasztal munkájában tanácskozási joggal részt vehet a polgármester által meghívott, alapító okirata szerint szociális vagy gyermekvédelmi tevékenységet folytató civil szervezet legfeljebb 2 képviselője.

(4) A Kerekasztal akkor határozatképes, ha a szavazati joggal rendelkező tagok több mint fele jelen van.

(5) A Kerekasztal ülésén a szavazati joggal rendelkező tagok egyszerű többséggel határozati formában döntenek.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

29. § (1) A rendelet – a (2) bekezdésben meghatározottak kivételével – a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő eljárásokra nem kell alkalmazni.

(2) A rendelet 9. § (2) bekezdése és 10. §-a 2021. április 1. napján lép hatályba azzal, hogy a 2021. november 1. napjától megállapítható lakhatási támogatás megállapítására irányuló kérelem legkorábban a hatályba lépést követően nyújtható be.

(3) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti Csörög Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2016. (III. 23.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról.

Szorcsik József
polgármester

Kiskuti Petra
jegyző

1

Módosította a 11/2020. (X. 28.) önk. rendelet 3 § a) pontja. Hatályba lépett: 2020. október 29.

2

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

3

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

4

Hatályon kívül helyezte a 7/2021. (IX. 30.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2022. január 1.

5

Hatályon kívül helyezte a 7/2021. (IX. 30.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2022. január 1.

6

Hatályon kívül helyezte a 7/2021. (IX. 30.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2022. január 1.

7

Módosította a 2/2021. (V. 12.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályba lépett: 2021. május 13.

8

Módosította a 11/2020. (X. 28.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályba lépett: 2020. október 29.

9

Módosította a 11/2020. (X. 28.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2020. október 29.

10

Beiktatta a 2/2021. (V. 12.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. május 13.

11

Beiktatta a 2/2021. (V. 12.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. május 13.

12

Beiktatta a 2/2021. (V. 12.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. május 13.

13

Beiktatta a 2/2021. (V. 12.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. május 13.

14

Módosította a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

15

Módosította a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 2. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

16

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 3. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

17

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 3. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

18

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 3. §-a. Hatályba lépett: 2021. január 1.

19

Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 4. § (1) bekezdése. Hatályba lépett: 2021. január 1. Módosította a 7/2021. (IX. 30.) önk. rendelet 1. §-s. Hatályba lépett: 2022. január 1. Módosította a 4/2022. (IV. 29.) önk. rendelet 1. §-a. Hatályba lépett: 2022. május 1.

20

3. melléklet a 10/2020. (IX. 30.) önkormányzati rendelethez Étkeztetés Személyi térítési díj megállapításakor figyelembe veendő kedvezmény: Az igénybe vevő személy havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének Étkeztetési díj Kiszállítási díj kedvezmény mértéke 0-300 %-a között van 100 % 100% 301-400 %-a között van 80 % 80% 401-500 %-a között van 60 % 60% 501-550 %-a között van 40 % 40% 551 %-a felett van 0 % 0% Házi segítségnyújtás Személyi térítési díj megállapításakor figyelembe veendő kedvezmény: Az igénybe vevő személy havi jövedelme az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének Személyi gondozás Szociális segítés kedvezmény mértéke 0-200 %-a között van 100 % 100 % 201-300 %-a között van 80 % 80 % 301-400 %-a között van 40 % 40 % 401-500 %-a között van 20 % 20 % 501 %-a felett van 0 % 0 % Beiktatta a 14/2020. (XII. 08.) önk. rendelet 4. § (2) bekezdése. Hatályba lépett: 2021. január 1.