Kup Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2018.(II.20.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 09. 19- 2018. 10. 31

Kup Község Önkormányzat képviselő-testületének

 1/2018 (II.20.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről



Kup  Község Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23-24. §-ában, valamint az Államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm.rendeletben (továbbiakban: Ávr.) foglaltak alapján a 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el.


A rendelet hatálya

1.§


 A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint annak költségvetési szervére a Vadrózsa Német Nemzetiségi Óvodára.


A költségvetés bevételei és kiadásai

2. §


(1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2018. évi összesített költségvetését az alábbiak szerint fogadja el:


  1. költségvetési bevételét                                                                          39.857.162  Ft-ban1

aa) működési költségvetési bevételét                                                  39.440.293  Ft-ban2

           ab) finanszírozási költségvetési bevételét                                              416.869 Ft-ban3


  1. költségvetési kiadását                                                                          61.398.438  Ft-ban4


 ba) működési költségvetési kiadását                                                  50.616.749  Ft-ban5

ebből:

 - személyi jellegű kiadások                                                                19.017.703  Ft-ban6

- munkaadókat terh. járulékok                                                               3.452.904  Ft-ban7

- dologi kiadások                                                                                    22.353.457  Ft-ban8

- ellátottak pénzbeli juttatása                                                                 2.263.950  Ft-ban9

- egyéb működési célú kiadások                                                                      3.528.735  Ft-ban10


bc) felhalmozási költségvetési kiadását                                              7.479.000 Ft-ban11

ebből:


- felújítások előirányzatát                                                                    9.846.985 Ft-ban12    



bd)   tartalék                                                                                           934.704  Ft-ban13


     c)  finanszírozási kiadását                                                                      1.524.051 Ft-ban14

          ebből:

          - ÁHT-én belüli megelőlegezések visszafizetése                                 1.524.051 Ft-ban15


  1. költségvetési egyenlegének összegét: - 23.065.327  Ft-ban16 állapítja meg


  1. a költségvetési hiány belső finanszírozását szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevétele 23.065.327  Ft17


  1. a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.


  1. az általános tartalék összegét 934.704  Ft-ban18 hagyja jóvá


  1.  az Önkormányzat összesített éves létszám előirányzatát 6 főben, a közfoglalkoztatottak éves létszám-előirányzatát 1 főben hagyja jóvá



(2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását összesítetten a rendelet  1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.


(3) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 2.1. és a 2.2. melléklet részletezi.


(4) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a Képviselő-testület az előző év költségvetési maradványának az igénybevételét rendeli el.



(5) Intézményi térítési díjak 01.01-től


  1. Óvoda:             475 Ft
  • tízórai           80 Ft
  • ebéd           315 Ft
  • uzsonna       80 Ft


A költségvetés részletezése

3. §


  1. Az Önkormányzat költségvetési évet követő három év tervezett bevételi és kiadási előirányzatainak keretszámait  főbb csoportokban a 3. melléklet mutatja be.
  2. Az Önkormányzat előirányzat felhasználási tervét a 4. melléklet mutatja be.
  3. A költségvetési hozzájárulásokat az 5. melléklet mutatja be.
  4. A céljellegű támogatásokat részletező kimutatást a 6. melléklet szerint fogadja el.
  5. Az Önkormányzat felújítási kiadásainak célonkénti részletezését a 7. melléklet szerint fogadja el.
  6. Európai uniós forrásból finanszírozott támogatással az önkormányzat nem rendelkezik.
  7.  A Képviselő-testület a kiadások között 934.704 Ft19 általános tartalékot állapít meg. A tartalékkal való rendelkezés jogát a Képviselő-testület fenntartja magának.
  8. Többéves kihatással járó döntések számszerűsítését a 9. melléklet mutatja be.




Az Önkormányzat és az irányított intézmények költségvetése

4. §


 (1) A Képviselő-testület a 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, költségvetési szervenkénti megoszlását, az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 8.1-8.2.  mellékletek szerint határozza meg.


(2) A Képviselő–testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az Önkormányzat, valamint a költségvetési szervei összeállított, tartalmi és formai szempontból ellenőrzött költségvetését az önkormányzati rendelet-tervezet Képviselő-testület elé terjesztésének határidejét követő 30 napon belül a Kincstár területi szervéhez nyújtsa be.



A 2018. évi költségvetés végrehajtásával kapcsolatos szabályok

5. §


  1. Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.


  1. Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a Képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.


  1. Az önkormányzat gazdálkodása során az év közben létrejött költségvetési többlet pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosítható. A költségvetési többlet hasznosításával kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 millió forintig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester az ezzel kapcsolatos intézkedéséről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást adni köteles.


  1. A költségvetési hiány csökkentése érdekében év közben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.


  1. Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.


6. §


  1. Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönt.


  1. A Képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.


  1. A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.


  1. A Képviselő-testület az előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.


  1. Amennyiben az Önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.


  1. A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani.


A gazdálkodás szabályai

7. §


  1. A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.


  1. A költségvetési szervek az alapfeladataik ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkeznek.


  1. Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani.


  1. A költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.



A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

8. §


  1. Az Önkormányzat a költségvetés végrehajtását belső ellenőrzés keretében ellenőrzi. A belső ellenőrzési feladatokat a Pápakörnyéki Önkormányzatok Feladatellátó Társulása keretében működő ellenőrzési társulás végzi az éves ellenőrzési munkatervében foglaltak szerint. Az ellenőrzés tapasztalatairól a polgármester a zárszámadási rendelet-tervezet előterjesztésekor köteles a Képviselő-testületet tájékoztatni.


  1. A jegyző köteles olyan kontrolltevékenységeket kialakítani, melyek biztosítják a kockázatok kezelését, hozzájárulnak a célok eléréséhez. Minden tevékenységre vonatkozóan biztosítani kell a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE). A költségvetési szervek vezetői kötelesek a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 1. melléklet szerinti nyilatkozatban értékelni a költségvetési szerv belső kontrollrendszerének minőségét.



Átmeneti gazdálkodás

9. §


  1. Az Áht. 25. § (3) alapján – mivel az Önkormányzat 2018. január 1-jéig a költségvetési rendeletét nem alkotta meg – a polgármester jogosult az Önkormányzat költségvetését megillető bevételeknek a hatályos jogszabályok szerinti beszedésére, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítésére.


  1. A polgármester a 2018. évi költségvetés elfogadásakor – az (1) bekezdésben foglaltak alapján – a Képviselő-testületnek beszámol, a Képviselő-testület a beszedett bevételeket és a teljesített kiadásokat e rendeletbe beépítve fogadja el.



Záró rendelkezések

10. §


E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.



 Kup, 2018. február 01.



    Hiér Judit                                     Bóka Istvánné

  polgármester                                       jegyző



Záradék


 A rendelet kihirdetve:

Kup, 2018. február 19.



Bóka Istvánné

     jegyző





1-19 Módosítva Kup Község Önkormányzat 7/2018(IX.18.)Önkormányzati rendelete alapján.

Mellékletek