Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015(II.27.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról és az egyes szociális szolgáltatásokról, valamint azok térítési díjairól

Hatályos: 2023. 04. 01- 2024. 03. 31

Tata Város Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2015(II.27.) önkormányzati rendelete

a szociális ellátásokról és az egyes szociális szolgáltatásokról, valamint azok térítési díjairól

2023.04.01.

1Tata Város Önkormányzat Képviselő-testülete az 1–27. §, 28. § (1) bekezdés a) ,b), c), ca), d), e), f), (2), (3) bekezdés, 29. § tekintetében a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, a 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, a 45. § (1) bekezdésében, a 48. § (4) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1)-(2) bekezdéseiben, 115. § (3) bekezdésében, valamint a 132. § (4) bekezdés d), g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 28. § (1) bekezdés c) cb) alpontja tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az 1–27. §, 28. § (1) bekezdés a), b), c), ca), d), e), f), (2), (3) bekezdés, 29. § tekintetében a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8.a pontjában, a 28. § (1) bekezdés c) cb) alpontja tekintetében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Tatai Kistérségi Többcélú Társulásban résztvevő települési önkormányzatok hozzájárulásával a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya Baj, Dunaalmás, Dunaszentmiklós, Kocs, Naszály, Neszmély, Szomód, Tardos, Tata, Vértestolna települések közigazgatási területére terjed ki, – az étkeztetés kivételével – az e rendeletben meghatározott, a Szociális Alapellátó Intézmény által biztosított személyes gondoskodást nyújtó ellátások, azok igénybevétele és a fizetendő térítési díjakra vonatkozó rendelkezések tekintetében. Az étkeztetés tekintetében a rendelet hatálya Dunaszentmiklós és Tata települések közigazgatási területére terjed ki.

2. § E rendelet hatálya Komárom-Esztergom megye területére terjed ki az e rendeletben meghatározott, Tatai Kistérségi Időskorúak Otthona által biztosított személyes gondoskodást nyújtó szakosított ellátás, annak igénybevétele, és a fizetendő térítési díjra vonatkozó rendelkezések tekintetében.

3. § A települési önkormányzat az e rendeletben foglalt feladatait a szociális és gyermekvédelmi intézményekkel, egyházakkal, szociális területen tevékenykedő társadalmi és civil szervezetekkel, különösen a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tatai Csoportjával, a Magyar Vöröskereszt Tatai Szervezetével, valamint a Szociális Háló Közalapítvánnyal szoros együttműködésben látja el.

A rendelet megalkotásának napja: 2015. február 25.
II. Fejezet

PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBEN NYÚJTOTT SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK

2. Aktív korúak ellátása

4. §2

3. Települési támogatás

5. § (1) A polgármester települési támogatás keretében támogatást nyújt

a) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez,

b) a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére,

c) a gyógyszer-kiadások viseléséhez.

(2) Nem részesülhet az e rendeletben meghatározott települési támogatásban az a személy, aki vagyonnal rendelkezik.

(3) A települési támogatás egészben vagy részben természetbeni szociális ellátás formájában is nyújtható. A természetbeni szociális ellátás formájáról és módjáról az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

(4) Az (1) bekezdés b) és c) pontjában foglalt kivétellel nem állapítható meg települési támogatás annak az aktív korú személynek, aki munkanélküliként álláskeresés céljából nem működik együtt a munkaügyi hatósággal.

4. Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás

6. § (1) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez települési támogatás a szociálisan rászoruló háztartások részére a háztartás tagjai által lakott lakás, vagy nem lakás céljára szolgáló helyiség fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

(2) Támogatást a polgármester a következő kiadásokhoz nyújt:

a) a villanyáram díjához,

b) a víz- és a gázfogyasztás díjához,

c) a távhő-szolgáltatás díjához,

d) a csatornahasználat díjához,

e) a szemétszállítás díjához,

f) a lakbérhez vagy az albérleti díjhoz,

g) a közös költséghez,

h) a tüzelőanyag költségeihez,

i) lakhatáshoz

kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez.

(3) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást természetbeni szociális ellátás formájában, szolgáltatóhoz történő utalással kell nyújtani. A (2) bekezdés f) pontjában foglalt kiadásokhoz nyújtandó támogatást pénzbeli támogatásként kell nyújtani.

(4)3 A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy:

a)45 akinek a háztartásában család esetén az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 345%-át, egyedül élő esetén 460%-át.

b)6 a kérelmező lakásfenntartással kapcsolatos igazolt, teljesített rendszeres kiadásainak összege eléri vagy meghaladja a háztartás havi összjövedelmének 15 %-át, és

c) a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona, továbbá

d)7 vállalja, hogy együttműködik a Szociális Alapellátó Intézmény Család- és Gyermekjóléti Szolgálatával (a továbbiakban: Családsegítő Szolgálat). A támogatás időtartama alatt a támogatásra jogosulttal a Családsegítő Szolgálat kapcsolatot tart és személyes találkozás útján folyamatosan figyelemmel kíséri a határozatban foglaltak betartását. A Családsegítő Szolgálat jelzéssel él az Önkormányzat felé, ha a támogatott az együttműködést nem teljesíti,

e) vállalja, hogy a Családsegítő Szolgálat erre irányuló javaslata esetén, a támogatás megállapítását követően, a szolgáltatónál kezdeményezi előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék felszerelését, és a támogatás időtartama alatt vállalja annak működtetését.

(5) A kérelem írásban nyújtható be, melyhez csatolni szükséges a következőket:

a) jövedelemigazolás,

b) szolgáltató által kiállított számla, albérleti díjhoz kapcsolódó támogatás esetén albérleti szerződés,

c) vagyonnyilatkozat.

(6)8 A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás összege jövedelemhatártól függ. A támogatás összege, amennyiben

a) a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 30.000 Ft-ot: 5.000 Ft/hó,

b) a családban az egy főre jutó havi jövedelem meghaladja a 30.000 Ft-ot: 3.500 Ft/hó.

(7)9 A természetbeni támogatás a szolgáltató bankszámlájára történő átutalással, míg a pénzbeli támogatás bankszámlára utalással, bankszámla hiányában házipénztári kifizetéssel teljesíthető minden hónap 10. napjáig azzal, hogy a (6) bekezdésben meghatározott teljes összeget kell megállapítani a kérelem pozitív elbírálása esetén a kérelem benyújtásának a hónapjára is.

(8) Azon személy esetében, akinél előrefizetős gáz- vagy áramfogyasztást mérő készülék működik, a lakásfenntartási támogatást vagy annak meghatározott részét természetben, a készülék működtetését lehetővé tévő formában kell nyújtani.

(9)10 A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást egy évre kell megállapítani.

(10) Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

5. A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás

7. § (1) A polgármester támogatást állapít meg annak a hozzátartozónak, aki a 18. életévét betöltött tartósan beteg személy gondozását végzi, és az elvégzett környezettanulmány alapján a körülmények azt indokolják.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben akkor állapítja meg a támogatást

a)11 ha az ápolást, gondozást végző személy ebből az okból nem tud munkát vállalni – amelyre vonatkozóan a legutolsó munkaviszony megszüntetését igazoló dokumentumokat be kell mutatnia –, ezért munkából származó jövedelme nincs – ide nem értve az otthon történő munkavégzésből származó jövedelmet –, valamint az ápolttal közös háztartásban nem él más ápolásra alkalmas hozzátartozó, és

b)12 a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 175%-át, egyedül élő személynél 230%-át.

(3) Nem állapítható meg a támogatás azon személy részére, aki a törvény 40-44. §-a szerinti ápolási díjban részesül.

(4) Nem jogosult az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatásra a hozzátartozó, ha

a) az ápolt személy két hónapot meghaladóan fekvőbeteg-gyógyintézeti, valamint nappali ellátást nyújtó vagy bentlakásos szociális intézményi ellátásban részesül,

b) rendszeres pénzellátásban részesül, és annak összege meghaladja az ápolást, gondozást végző személy részére nyújtott települési támogatás összegét, ide nem értve azt a táppénzt, amelyet az ápolást, gondozást végző személy részére nyújtott települési támogatás folyósításának időtartama alatt végzett keresőtevékenységéből adódó biztosítási jogviszony alapján – keresőképtelenné válása esetén – folyósítanak,

c)13 keresőtevékenységet folytat – ide nem értve azt a keresőtevékenységet, amely az otthon történő munkavégzéssel valósul meg –.

(5) Az ápolást, gondozást végző személy részére nyújtott települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha

a) az ápolt személy állapota az állandó ápolást már nem teszi szükségessé,

b) az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti,

c) az ápolt személy meghal,

d) az ápolást végző vagy az ápolt személy tartózkodási joga megszűnt vagy tartózkodási jogának gyakorlásával felhagyott,

e) az ápolási, gondozási jogosultságot kizáró körülmény következik be.

(5a)14 Az ápolási kötelezettség nem teljesítésének minősül, ha az ápolást végző személy több egymást követő napon nem gondoskodik az ápolt személy alapvető gondozási, ápolási igényének kielégítéséről, az ellátott és lakókörnyezete megfelelő higiénés körülményének biztosításáról, az esetleges vészhelyzet kialakulásának megelőzéséről.

(6) Az ápolt személy halála esetén az ápolást, gondozást végző személy részére nyújtott települési támogatás folyósítását a haláleset időpontját követő második hónap utolsó napjával kell megszüntetni.

(7)15 A támogatás havi összege az ápolási díj költségvetési törvényben meghatározott alap-összegének 80 %-a, melyből jogszabály alapján a nyugdíjjárulék összege levonásra kerül.

(8) A kérelem írásban nyújtható be, melyhez csatolni szükséges a következőket:

a) jövedelemigazolások,

b) háziorvos által kiállított igazolás az ápolt személy tartós betegségéről.

(9) A támogatás folyósítása bankszámlára történő utalással, vagy bankszámla hiányában postai úton történő kifizetéssel történik minden hónap 15. napjáig.

(10)16 Az ápolási kötelezettség teljesítése félévente, míg a jogosultsági feltételek fennállása évente ellenőrzésre kerül.

6. Gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás

8. § (1) Annak a szociálisan rászorult személynek, aki alanyi jogon, illetve egyéb jogcímen nem részesül közgyógyellátásban, de gyógyszerköltsége olyan magas, hogy azt létfenntartása veszélyeztetése nélkül nem képes viselni, a polgármester egy éves időtartamra megállapítja a támogatást.

(2)17 Támogatásra az a személy jogosult, akinek

a)18 a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 270%-át, egyedül élő személynél 460%-át.

b)19 krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyszerköltsége eléri a szociális vetítési alap összegének 15 %-át,

c) és közgyógyellátásra nem jogosult.

(3)20 A kérelem írásban nyújtható be, melyhez csatolni szükséges a következőket:

a) 12. § (7) bekezdés szerinti jövedelemigazolások

b) háziorvos vagy szakorvos által kiállított igazolás a havi rendszeres vényköteles gyógyszerek listájáról, valamint a gyógyszertár igazolása ezen gyógyszerek költségéről.

(4) A havi rendszeres gyógyszerszükségletet a háziorvos igazolja.

(5) A (4) bekezdés szerinti igazolás tartalmazza a kérelmező természetes személyazonosító adatait, lakóhelyét és tartózkodási helyét, Társadalombiztosítási Azonosító Jelét, a tartósan fennálló betegségének a betegségek nemzetközi osztályozása szerinti kódját (a továbbiakban: BNO kód). Az igazolás tartalmazza továbbá a gyógyszer megnevezését, a gyógyszer formáját, mennyiségét, valamint a kívánt terápiás hatás eléréséhez szükséges napi mennyiségét és az adagolást. A csak szakorvos által vagy csak szakorvosi javaslatra rendelhető gyógyszereket az igazoláson a szakorvos nevének, pecsétszámának feltüntetésével külön meg kell jelölni. A szakorvos – a kérelmező igénye esetén – az általa rendelt havi rendszeres gyógyító ellátásokról a háziorvost tájékoztatja.

(6) A polgármester dönt

a) a gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra való jogosultságról,

b)21

c) a jogosult gyógyszerkeretéről.

(7)22 A gyógyszertámogatás összege a támogatási időszak alatt nem módosítható.

(8)23 A megállapítható gyógyszerkiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás kifizetése évente négy alkalommal történik, a támogatás eseti összege

a) 20.000 Ft/hó igazolt gyógyszerköltségig 12.000,- Ft,

b) 20.000 Ft/hó feletti igazolt gyógyszerköltség esetén 18.000,- Ft.

(9)24 A támogatás folyósítása bankszámlára történő utalással, bankszámla hiányában házipénztárban történő kifizetéssel, vagy postai úton történik minden hó 15. napjáig.

7. Rendkívüli települési támogatás

9. § (1)25 A polgármester rendkívüli települési támogatást kérelemre és hivatalból - különösen nevelési-oktatási intézmény, gyermekjóléti intézmény, gyámhatóság vagy más családvédelemmel foglalkozó intézmény, illetve természetes személy vagy a gyermekek érdekeinek védelmét ellátó társadalmi szervezet kezdeményezésére - is megállapíthat.

(2)26 Rendkívüli települési támogatásra az a kérelmező jogosult,

aa) 27 akinek családjában egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 175%-át,
ab) 28 egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén a havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 230%-át, és
b) együttműködik a Családsegítő Szolgálattal,
c) továbbá vagyonnal nem rendelkezik.
(3) A támogatást elsősorban természetbeni formában (különösen: élelmiszerutalvány, tűzifa, szolgáltatóhoz, intézményekhez történő közvetlen utalás), természetbeni támogatással nem kezelhető helyzetekben pénzbeli ellátásként kell nyújtani.
(4) 29 Tűzifa formájában nyújtott rendkívüli települési támogatásra az a kérelmező jogosult, aki az ingatlanában való fűtést kizárólag tűzifával tudja biztosítani és a tüzelő biztosításának a hiánya a létfenntartását veszélyeztetné, ez esetben a kérelem vizsgálata során el lehet térni a (2) bekezdésben foglalt feltételektől. Támogatást a polgármester természetbeni ellátásként, tűzifa formájában, a meghatározott időtartam alatt egyszeri alkalommal biztosít. A természetbeni támogatás iránti kérelmet téli időszakban az év október 1. napja és a következő év január 31. napja közötti időszakban lehet benyújtani.
(5) 30 Krízishelyzet esetén el lehet térni a (2) bekezdésben foglalt jövedelemhatártól, és a Családsegítő Szolgálattal való együttműködési kötelezettségtől, ezen támogatás pénzügyi szolgáltatási tevékenységnek nem minősülő kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható. Krízistámogatást egy naptári évben legfeljebb egy alkalommal lehet nyújtani.
(6) Krízishelyzetnek minősülő rendkívüli élethelyzetnek tekinthető a rendelet alkalmazása szempontjából, akinek családjában
a) 31
b) tartós, egy hónapot meghaladó kórházi kezelés, vagy egy hónapot meghaladó táppénzes állomány,
c) súlyos közlekedési baleset,
d) gyermekkel kapcsolatos rendkívüli kiadások (gyermek megtartásának, fogadásának előkészítéséhez kapcsolódó kiadások, ikergyermek születése, tartós betegséggel összefüggő többletkiadások),
e) vagyon elleni bűncselekmény,
f) tandíj, gyermekintézmény térítési díja,
g) 32
h) év végi közüzemi költségek elszámolásakor jelentkező magas összegű hátralék-fizetési kötelezettség miatti többletkiadások viselésére a kérelmező nem képes, illetve ezek viselése létfenntartását átmenetileg súlyosan veszélyezteti.
(7) Rendkívüli települési támogatás egy naptári évben legfeljebb négy alkalommal adható.
(8) Az alkalmanként jelentkező többletkiadások között a lakhatás feltételeinek biztosítására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha a kérelmező, illetve a családja nem részesül lakásfenntartási támogatásban.
(9) Az alkalmanként jelentkező többletkiadások között gyógyszer kiváltására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha kérelmező nem részesül az e rendeletben meghatározott gyógyszertámogatásban.
(10) 33 A rendkívüli települési támogatás házipénztárban vagy postai úton történő kifizetésére az ellátás megállapítását követő 5 napon belül kerül sor.
(11) A rendkívüli települési támogatás összege esetenként és személyenként legalább 3000 Ft.
(12) 34 A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatásra az a személy jogosult, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 270%-át, egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén a 345%-át
(13) 35 A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás összege a helyben szokásos legolcsóbb temetés költségének 10 %-a.

9/A. §36 (1) Rendkívüli települési támogatás nyújtható annak a tatai állandó lakóhellyel rendelkező személynek, akinek a tulajdonában lévő lakhatás célját szolgáló ingatlanát valamely időjárási körülmény, vagy ember által nem befolyásolható erő megsemmisítette, lakhatatlanná tette, vagy 100.000 Ft-ot meghaladó kárt okozott benne, illetve más személy – ideértve a kérelmezővel egy háztartásban élő hozzátartozót is – tevékenysége, vagy mulasztása miatt megsemmisült, lakhatatlanná vált, vagy 100.000 Ft-ot meghaladó kár keletkezett benne (a továbbiakban: vis maior helyzetbe került).

(2) A vis maior helyzetbe került esetében a támogatás jogosultságának vizsgálata során nem kell a 9. § (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket alkalmazni. Az igénylési kérelemhez csatolni kell az egy háztartásban élők biztosítotti és foglalkoztatotti, valamint egyéb jövedelmi viszonyaira vonatkozó a kérelem benyújtását megelőző hónapra szóló jövedelemigazolást és az (1) bekezdésben meghatározott ingatlan lakhatatlanságának, vagy megrongálódásának igazolását szolgáló fotó dokumentációt.

(3) A vis maior helyzetbe került rendkívüli települési támogatásként igényelhet egyszeri, vissza nem térítendő támogatást, amelynek mértéke maximum 250.000.- Ft lehet. Ezen kérelmekről a polgármester – a kárnak az (1) bekezdésben meghatározott ingatlanban élők összjövedelméhez viszonyított mértékének megfelelően – dönt.

(4) A (3) bekezdésen felül a vis maior helyzetbe került rendkívüli települési támogatásként külön kérelem formájában igényelhet pénzügyi szolgáltatásnak nem minősülő kamatmentes kölcsönt is, legfeljebb 7 éves visszafizetési időszakra azzal, hogy az egyenlő részletekben történő törlesztést a támogatásban részesültnek a támogatás folyósítását követő hónap 10. napjáig kell megkezdeni. A kamatmentes kölcsön maximális összege 750.000.- Ft lehet. Ezen kérelmekről a Képviselő-testület mindenkori szociális ügyekkel foglalkozó bizottsága – a kárnak az (1) bekezdésben meghatározott ingatlanban élők összjövedelméhez viszonyított mértékének megfelelően – dönt.

(5) A vis maior helyzetbe került esetében rendkívüli települési támogatás egy ingatlan esetében csak egy személy részére nyújtható, naptári évenként egy alkalommal, az (1) bekezdés szerinti ingatlant ért kár helyreállítása érdekében.

(6) A kérelmek elbírálása a beérkezésük sorrendjében történik azzal, hogy a (4) bekezdés szerinti kamatmentes kölcsön iránti kérelem a beérkezés hónapját követő hónap rendes bizottsági ülésére kerül beterjesztésre a vele azonos hónapban beérkezett valamennyi kérelemmel együtt. Amennyiben az adott évi költségvetési rendeletben a vis maior helyzetbe kerültek rendkívüli települési támogatására meghatározott keret kimerül, úgy az újonnan beérkezett kérelmeket az adott évben el kell utasítani.

8. Köztemetés

10. §37 (1) Az elhunyt személy törvény 48. § (1) bekezdése alapján történő eltemettetéséről átruházott hatáskörben első fokon önkormányzati hatósági eljárás keretében a polgármester jár el.

(2) A polgármester a köztemetési költség megtérítését elengedi

a) ha az elhunyt vagyontalan és a temetéséről gondoskodni köteles gyermeke intézeti nevelésben volt, vagy az elhunyt a temetéséről gondoskodni köteles gyermeke neveléséről, gondozásáról sohasem gondoskodott,

b) ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 9. § (2) bekezdés aa), ab) pontjában meghatározott összeghatárt.

9. Jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése

11. § (1) Az ellátás megtérítését a polgármester méltányosságból akkor engedi el, ha a visszafizetésre kötelezett

a) hajléktalanná vált, vagy

b)38 családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegét nem éri el, vagy

c) krízishelyzetbe került.

(2)39 A polgármester az ellátás megtérítését méltányosságból akkor csökkenti, ha a visszafizetésre kötelezett családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének 130 %-át nem éri el.

(3) A csökkentés mértéke a fizetési kötelezettség 50 %-a.

(4)40 Az ellátás megtérítése részletekben akkor teljesíthető, ha a visszafizetésre kötelezett családjában az egy főre jutó havi jövedelem a szociális vetítési alap összegének 150 %-át nem éri el.

(5) A részletfizetés időtartama a fizetési kötelezettség összegétől függően:

a) 50.000 forintig 3 hónap,

b) 50.001-100.000 forintig 6 hónap,

c) 100.000 forint felett 8 hónap.

(6) A méltányossági kérelmet a visszafizetést elrendelő határozat jogerőre emelkedését követő 15 napon belül lehet benyújtani.

(7) A támogatás megtérítésének elengedéséről, csökkentéséről vagy részletekben történő teljesítéséről átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

10. Eljárási szabályok

12. § (1) A pénzbeli, természetbeni támogatások iránti kérelmet a Tatai Közös Önkormányzati Hivatalnál lehet előterjeszteni.

(2)41 A támogatások megállapítása során – a gyógyszertámogatás kivételével – a jogosultsági feltételek megléte, ellenőrzése, és a szociális körülmények vizsgálata céljából környezettanulmányt kell végezni, feltéve, hogy korábban már lefolytatott környezettanulmányból, vagy más egyéb eljárás során keletkezett iratból a kérelmező körülményei ismertek. A környezettanulmányok elkészítésében a Családsegítő Szolgálat szükség szerint közreműködik. Hajléktalan személy esetén a környezettanulmány helyett a hajléktalan személyek nappali ellátását végző Szociális Alapellátó Intézmény által kiállított, a személyi körülményeket részletező feljegyzés is elfogadható.

(3)42 A települési lakhatási, illetve a települési gyógyszertámogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha

a) a jogosultság feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultságot kizáró körülmény következett be,

b) a jogosult azt kéri, vagy

c) a jogosult meghalt.

(4)43 A megszüntetés időpontja a megszüntetésre okot adó körülmény bekövetkezése hónapjának utolsó napja.

(5) A rendkívüli települési támogatás ügyintézési határideje nyolc nap.

(6)44 A pénzben nyújtott települési támogatás felhasználása a támogatás felvételétől számított 30 napon belül ellenőrzésre kerül, melynek során a felhasználás igazolása kérhető, ha a kérelmező összes körülményeire tekintettel feltételezhető, hogy nem a kérelemben megjelölt célra használja fel.

(7) Az e rendeletben meghatározott pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokhoz jövedelemigazolásként a következőket kell csatolni:

a) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (2) bekezdés a) pontjában foglalt rendszeres jövedelemről a munkáltató igazolását,

b) a járási hivatal, illetve a munkaügyi szerv által folyósított ellátásokról a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában a hatóság által kiállított igazolást,

c) a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság által kiállított igazolást, ennek hiányában a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényét vagy az utolsó havi bankszámla kivonatot,

d) gyermektartást, illetve árvaellátást igazoló iratot,

e) a kiskorú gyermek elhelyezéséről szóló jogerős ítéletet,

f) külön élő házastársak esetében a kérelmező büntetőjogi felelőssége tudatában tett nyilatkozatát a különélésről,

g) a 16 év feletti nappali tagozaton tanulmányokat folytató gyermek esetében iskolalátogatási vagy hallgatói jogviszony igazolást,

h) egyéb nem rendszeres jövedelem igazolására a kérelmező írásbeli nyilatkozatát.

(8) A kérelemhez csatolandó vagyonnyilatkozatot az 1. mellékletben szereplő formanyomtatványon kell megtenni.

III. Fejezet

SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK

11. A szociális alapszolgáltatásokra vonatkozó közös szabályok

13. §45 (1) A személyes gondoskodás körében az Önkormányzat – társulási formában – a Tatai Kistérségi Többcélú Társulás fenntartásában működő Szociális Alapellátó Intézményen keresztül az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) étkeztetés,

b) házi segítségnyújtás,

c) családsegítés,

d) támogató szolgáltatás,

e) nappali ellátás, ezen belül

ea) idősek nappali ellátása,

eb) fogyatékosok nappali ellátása,

ec) hajléktalanok nappali ellátása,

f) közösségi pszichiátriai ellátás,

g) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.

(2) Az Önkormányzat – társulási formában – a Baptista Tevékeny Szeretet Misszióval kötött ellátási szerződések alapján a tatai járáshoz tartozó településeken élő, illetve ott tartózkodó azon személyek részére, akik megfelelnek a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben és egyéb vonatkozó jogszabályban meghatározott feltételeknek, az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja:

a) pszichiátriai betegek nappali ellátása,

b) szenvedélybetegek nappali ellátása.

(3) Az e rendelet 14-17. §-ában foglaltakat nem kell alkalmazni a 13. § (2) bekezdésében felsorolt alapszolgáltatások tekintetében.

14. §46 Rendkívüli élethelyzetben, ha a gondoskodás hiánya a rászoruló életét, testi épségét veszélyezteti, az intézményvezető haladéktalanul gondoskodik a 13. § (1) bekezdése szerinti megfelelő intézményi ellátásról.

15. § (1)47 Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt írásbeli felmondással megszünteti, ha az ellátott

a) a házirendet súlyosan megsérti,

b) másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt,

c) jogosultsága megszűnik,

d) az ellátott törvényes képviselője vagy a térítési díjat megfizető személy a térítésidíj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

(2) A házirendet súlyosan megsérti a Szociális Alapellátó Intézményben ellátott, ha:

a) az intézmény dolgozóival, ellátottjaival szemben durva, agresszív viselkedést tanúsít, egészségüket vagy testi épségüket szándékos magatartással veszélyezteti,

b) a házirendben foglaltakat többször, szándékos magatartással megsérti,

c) az intézménynek szándékosan kárt okoz,

d) az intézményben elhelyezett tárgyakat nem rendeltetésszerűen használja és ezzel szándékosan kárt okoz.

16. § A szociális alapellátások esetén a személyi térítési díj elengedésére az intézményvezető döntése alapján kerülhet sor írásbeli kérelem benyújtásával. Az intézményvezető rendkívüli élethelyzet esetén gyakorolhat méltányosságot. Rendkívüli élethelyzetben lévőnek minősül, aki

a) munkanélkülivé vált,

b) tartós kórházi kezelésben részesül, és ez legalább havi 50 %-os jövedelemkiesést jelent számára, vagy

c) jövedelme oly mértékben lecsökkent, hogy kiadásai a létfenntartását veszélyeztetik.

17. § (1) Az egyes szociális alapszolgáltatások igénybevételére vonatkozó kérelmeket a Szociális Alapellátó Intézmény igazgatójához kell benyújtani.

(2) Az intézményvezető az ellátások igénybevételét külön eljárás nélkül, az ellátást igénylő különös méltányolást érdemlő élethelyzetére tekintettel megállapíthatja.

(3) Különös méltánylást érdemlő élethelyzetnek számít különösen hirtelen betegség, haláleset, olyan egészségügyi állapot, amely az önellátást nehézzé teszi.

(4) A Szociális Alapellátó Intézmény Tatai Kistérségi Többcélú Társulás által elfogadásra kerülő szakmai programját, szervezeti és működési szabályzatát, valamint házirendjét a Képviselő-testület szakbizottsága előzetesen véleményezi.

12. Étkeztetés

18. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél.

(2) Az étkeztetés tekintetében szociálisan rászorult, aki,

a)48 65. életévét betöltötte,

b) házi- vagy üzemorvos igazolása alapján, egészségi állapota miatt rászoruló személy,

c) vakok személyi járadékában részesülő személy, ha ezen állapotát határozattal igazolja,

d) magasabb összegű családi pótlékban részesülő személy, az ezt igazoló okirat alapján,

e) szakorvos javaslata alapján, fogyatékossága vagy pszichiátriai betegsége miatt rászoruló személy,

f) szakorvos javaslata alapján szenvedélybetegsége miatt rászoruló személy,

g) hajléktalanságát lakcímkártyával igazoló, vagy a hajléktalan ellátást végző intézmény által kiállított igazolással rendelkező személy.

(3) Az étkeztetési szolgáltatásért fizetendő térítési díjat előre, minden hónap 10. napjáig, kell az ellátottnak megfizetni.

(4) A szolgáltatás székhelye: Szociális Alapellátó Intézmény, Tata, Deák F. u. 5.

(5) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (1) bekezdése tartalmazza.

(6) A szociális étkeztetést meg kell szüntetni, ha

a) az ellátott jelzi, hogy az ellátást nem kívánja igénybe venni,

b) az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül legalább 2 hétig nem vette igénybe, s ezt utólag elfogadható módon nem mentette ki orvosi igazolással, vagy

c) a jogosultsági feltételek már nem állnak fenn.

13. Házi segítségnyújtás

19. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél.

(2) A szolgáltatás székhelye: Szociális Alapellátó Intézmény, Tata, Deák F. u. 5.

(3)49 A szolgáltatásért fizetendő díjat utólag kell az ellátottnak megfizetni.

(4) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (1) bekezdése tartalmazza.

14. Családsegítés

20. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél.

(2) A szolgáltatás székhelye: Szociális Alapellátó Intézmény, Tata, Deák F. u. 5.

15. Támogató szolgáltatás

21. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél.

(2) A szolgáltatás székhelye: Szociális Alapellátó Intézmény, Tata, Deák F. u. 5.

(3) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (1) bekezdése tartalmazza.

16. Idősek nappali ellátása

22. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél, vagy az általa megbízott személynél.

(2) Az Idősek Nappali ellátását a Szociális Alapellátó Intézmény a következő helyszíneken biztosítja:

a) Tata, Deák Ferenc u. 5.

b)50

(3) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (1) bekezdése tartalmazza.

(4) A nappali ellátásért fizetendő térítési díjat utólag kell az ellátottnak megfizetni.

17. Fogyatékos személyek nappali ellátása

23. § (1) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél, vagy az általa megbízott személynél.

(2) A szolgáltatás székhelye: Szociális Alapellátó Intézmény, Tata, Deák F. u. 5.

(3) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (1) bekezdése tartalmazza.

18. Hajléktalan személyek nappali ellátása

24. § (1) Az ellátás igénybevétele a jelentkező szóbeli kérelmére történik.

(2) A hajléktalan személyek nappali ellátását a Szociális Alapellátó Intézmény a Tata, Almási út 43. sz. alatti telephelyén biztosítja.

19. A szociális szakellátásokra vonatkozó közös szabályok

25. § A személyes gondoskodás keretébe tartozó szakosított ellátások közül az Önkormányzat – társulási formában – az alábbiakat biztosítja:

a) éjjeli menedékhely, átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény,

b) idősek otthona, ápolást, gondozást nyújtó intézmény.

20. Hajléktalanok éjjeli menedékhelye

26. § (1) Az éjjeli menedékhely átmeneti elhelyezést nyújtó szakellátást a Szociális Alapellátó Intézmény tevékenységi körében biztosítja az Önkormányzat.

(2) Az ellátás igénybevétele a jelentkező szóbeli kérelmére történik.

(3) A hajléktalan személyek éjjeli menedékhelyét a Szociális Alapellátó Intézmény a Tata, Almási út 43. sz. alatti telephelyén biztosítja.

21. Idősek Otthona

27. § (1) Az idősek otthona ápolást, gondozást nyújtó intézményi szakellátást a Tatai Kistérségi Időskorúak Otthona tevékenységi körében biztosítja az Önkormányzat.

(2) Az ellátás igénybevételére irányuló kérelem szóban és írásban is előterjeszthető az intézmény vezetőjénél.

(3) Az ellátás igénybevételére irányuló írásbeli kérelemhez csatolni kell annak hitelt érdemlő igazolását, hogy az ellátást igénybe vevő személy nem szenved fertőző betegségben.

(4) Az intézményvezető az intézményi jogviszonyt megszünteti, ha a jogosult

a) a házirendet súlyosan megsérti,

b)51 másik intézményben történő elhelyezése indokolt vagy további intézményi elhelyezése nem indokolt.

(5) A házirendet súlyosan megsérti a Tatai Kistérségi Időskorúak Otthonában ellátott, ha:

a) lakótársai nyugalmát, pihenését magatartásával tartósan zavarja,

b) lakótársaival vagy az otthon dolgozóival szemben durva, agresszív viselkedést tanúsít, nem megfelelő hangnemet használ,

c) több alkalommal (legalább három esetben) megsérti az eltávozás és visszatérés rendjét, semmibe veszi az általános napirendi pontok betartását,

d) tettleg bántalmazza lakótársait, vagy a dolgozókat,

e) az intézménynek szándékosan kárt okoz.

(6) Az idősek otthona ápolást, gondozást nyújtó intézményi szakellátást a Tatai Kistérségi Időskorúak Otthona a következő helyszíneken biztosítja:

a) Tata, Fényes fasor 2.

b) Tata, Kocsi u. 11.

(7) A szolgáltatásért fizetendő térítési díjat e rendelet 28. § (2)–(3) bekezdése tartalmazza.

22. Térítési díjak

28. §5253 (1) A személyes gondoskodásért fizetendő térítési díjak a következők:

a) Szociális étkeztetés

Egy ellátási napra jutó intézményi térítési díj helyben történő elfogyasztás és elvitel esetén 1.190 Ft, kiszállítás esetén 1.440 Ft.

A fizetendő térítési díj az igénybe vevők rendszeres havi jövedelmének figyelembevételével:

aa) 28.500 Ft alatti jövedelemnél helyben történő elfogyasztás, elvitel és kiszállítás esetén 0 Ft,

ab) 28.500 – 60.000 Ft közötti jövedelem esetén 500 Ft, kiszállítással 750 Ft,

ac) 60.001 – 90.000 Ft közötti jövedelem esetén 750 Ft, kiszállítással 1.000 Ft,

ad) 90.001 – 130.000 Ft közötti jövedelem esetén 1.000 Ft, kiszállítással 1.250 Ft,

ae) 130.000 Ft feletti jövedelem esetén 1.190 Ft, kiszállítással 1.440 Ft,

b) Házi segítségnyújtás

Egy ellátási órára jutó intézményi térítési díj 600 Ft/óra

c) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

ca) szociálisan rászorultak részére a szolgáltatás térítési díja 70 Ft/nap

cb) szociálisan nem rászorultak részére a szolgáltatás térítési díja 120 Ft/nap

d) Támogató szolgáltatás

da) szociálisan rászorultak részére a szolgáltatás térítésmentesen vehető igénybe

db) szociálisan nem rászorultak részére a szolgáltatás térítési díja 150 Ft/km

e) Időskorúak nappali intézményi ellátása

ea) A szolgáltatás térítésmentesen vehető igénybe.

eb) A szolgáltatás keretében biztosított étkeztetésért fizetendő térítési díjat a 28. § (1) bekezdés a) pontja alapján kell megállapítani.

f) Fogyatékosok nappali intézményi ellátása

A szolgáltatás térítésmentesen vehető igénybe.

A szolgáltatás keretében nyújtott étkeztetés térítésmentesen vehető igénybe.

(2)54 A Tatai Kistérségi Időskorúak Otthona intézményi térítési díja az általános szintű ápolást igénylő gondozottakra vonatkozóan napi 4.000 Ft.

(3)55 A Tatai Kistérségi Időskorúak Otthona intézményi térítési díja demens ellátottakra vonatkozóan napi 4.000 Ft.

23. Szociálpolitikai kerekasztal

29. § (1) A kistérséghez tartozó települési önkormányzatok kistérségi szociálpolitikai kerekasztalt hoznak létre.

(2) A kistérségi szociálpolitikai kerekasztal feladata különösen a kistérség szociális szolgáltatástervezési koncepciójának véleményezése, megvalósulásának és végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérésére.

(3) A kistérségi szociálpolitikai kerekasztal tagjai:

a) Tata Város Önkormányzat mindenkori szociális feladatait ellátó bizottságának elnöke,

b) Tatai Közös Önkormányzati Hivatal szakirodájának vezetője,

c) Szociális Alapellátó Intézmény igazgatója,

d)56 Család- és Gyermekjóléti Szolgálat szakmai vezetője,

e)57 Család- és Gyermekjóléti Központ szakmai vezetője,

f) Szociális Alapellátó Intézmény Támogató Szolgálat szakmai vezetője,

g) Tatai Kistérségi Időkorúak Otthona igazgatója,

h) Tata Város Szociális Háló Közalapítvány kuratóriumának elnöke,

i) Magyar Máltai Szeretetszolgálat Tatai Csoportjának vezetője,

j) HELP Esőemberekért Egyesület képviselője,

k) Magyar Vöröskereszt Tatai Csoportjának vezetője.

(4) Meghívottként tanácskozási joggal:

a) kistérségi önkormányzatok polgármesterei,

b) Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Tatai Járási Hivatal Járási Gyámhivatal vezetője,

c) kistérségi védőnői szolgálatok képviselői,

d) kistérségben működő bölcsődék vezetői.

(5) A kistérségi szociálpolitikai kerekasztal elnöke Tata Város Önkormányzat mindenkori szociális feladatait ellátó bizottságának elnöke.

(6) A kistérségi szociálpolitikai kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egy ülést tart.

(7) A kistérségi szociálpolitikai kerekasztal meghatározza saját működési rendjét.

IV. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

30. § (1) E rendelet – a 28. § kivételével – 2015. március 1-jén lép hatályba.

(2) A rendelet 28. §-a 2015. április 1-jén lép hatályba.

(3) Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális ellátások és az egyes szociális szolgáltatásokról, valamint azok térítési díjairól szóló 9/2009. (III.30.) önkormányzati rendelet 1-16. §-a és 17–19. §-a, valamint a lakáscélú helyi támogatások szabályairól szóló 14/2004. (IV.01.) önkormányzati rendelet.

(4) A 9/2009. (III.30.) önkormányzati rendelet 16/B. §-a 2015. március 31-én veszti hatályát.

1

Módosította: Tata Város Önkormányzat Polgármesterének a 4/2020. (III.25.) rendelete 1. §-a. Hatályos: 2020. április 1-jétől.

2

Hatályon kívül helyezte: 16/2017. (VI. 30.) ÖR. 2. §-a. Hatálytalan: 2017. július 1-jétől.

3

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 1. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. január 1-jétől.

4

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 1. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

5

Módosította: Tata Város Polgármesterének a 4/2020. (III.25.) rendeletének 2. §-a. Hatályos: 2020. április 1-jétől. A 6. § (4) bekezdés a) pontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 1. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

7

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 2. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

8

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 3. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

9

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 4. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

10

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 1. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

11

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 5. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

12

A 7. § (2) bekezdés b) pontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

13

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 6. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

14

Beiktatta: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 2. § (1) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

15

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 2. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

16

Beiktatta: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 2. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

17

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 3. § (1) bekezdése. Hatályos: 2016. január 1-jétől.

18

Módosította: Tata Város Önkormányzat Polgármesterének a 4/2020. (III.25.) rendelete 3. §-a. Hatályos: 2020. április 1-jétől. A 8. § (2) bekezdés a) pontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

19

A 8. § (2) bekezdés b) pontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

20

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 3. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

21

Hatályon kívül helyezte: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 10. § (4) bekezdése. Hatálytalan: 2015. november 28-tól.

22

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 3. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

23

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 3. § (4) bekezdése. Hatályos: 2016. január 1-jétől.

24

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 3. § (5) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

25

A 9. § (1) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

26

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 4. § (1) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

27

A 9. § (2) bekezdés aa) alpontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

28

A 9. § (2) bekezdés ab) alpontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

29

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 7. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

30

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 5. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

31

Hatályon kívül helyezte: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 12. §-a. Hatálytalan: 2017. január 1-jétől.

32

Hatályon kívül helyezte: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 10. § (4) bekezdése. Hatálytalan: 2015. november 28-tól.

33

Módosította: 27/2020. (X.1.) ÖR. 1. §-a. Hatályos 2020. október 2-ától.

34

Beiktatta: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 4. § (4) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól. A 9. § (12) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

35

Beiktatta: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 4. § (4) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

36

Beiktatta: 26/2016. (XII. 16.) ÖR 8. §-a: Hatályos 2017. január 1-jétől.

37

Módosította: 16/2017. (VI. 30.) ÖR. 1. §-a. Hatályos: 2017. július 1-jétől.

38

A 11. § (1) bekezdés b) pontja a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

39

A 11. § (2) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

40

A 11. § (4) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 5. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.

41

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 9. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

42

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 6. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

43

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 6. § (2) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

44

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 6. § (3) bekezdése. Hatályos: 2015. november 28-tól.

45

A 13. § a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

46

A 14. § a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

47

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 7. §-a. Hatályos: 2015. november 28-tól. A 15. § (1) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

48

Módosította: 23/2020. (VIII.6.) ÖR. 1. §-a. Hatályos: 2020. szeptember 1-jétől.

49

A 19. § (3) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2021. (IX. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

50

Hatályon kívül helyezte: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 12. §-a. Hatálytalan: 2017. január 1-jétől.

51

Módosította: 24/2015. (XI. 27.) ÖR. 8. §-a. Hatályos: 2015. november 28-tól.

52

Módosította: 4/2019. (II. 27.) ÖR. 1. §-a. Hatályos: 2019. április 1-jétől.

53

Módosította: 23/2020. (VIII.6.) ÖR. 2. §-a. Hatályos: 2020. szeptember 1-jétől. A 28. § a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (VI. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 28. § a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2022. (VII. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

54

A 28. § (2) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 28. § (2) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

55

A 28. § (3) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2022. (XI. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 28. § (3) bekezdése a Tata Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 23.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

56

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 11. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.

57

Módosította: 26/2016. (XII. 16.) ÖR. 11. §-a. Hatályos: 2017. január 1-jétől.