Letkés Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014 (XI.24..) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályairól

Hatályos: 2014. 11. 24- 2019. 12. 03

Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének


6/2014. ( XI.24. ) önkormányzati rendelete


az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról


Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, és a 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján,  az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott   feladatkörében a következőket rendeli el:


I. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei

           

 1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Letkés Község Önkormányzata

 2. § Az Önkormányzat székhelye: 2632 Letkés, Dózsa u. 22.

 3. § A Képviselő-testület szervei:

             a) polgármester,

             b) képviselő-testület bizottságai,

             c) közös önkormányzati hivatal,

             d) jegyző


II. A Képviselő-testület működésének szabályai

           

4. § (1) Letkés Község Helyi Választási Bizottsága nevében, annak elnöke az önkormányzati  képviselők és polgármesterek választásának eredményéről a Képviselő-testület alakuló ülésén, avagy az időközi választást követő első ülésen beszámol a képviselő-testületnek.

 (2) A képviselő-testület tagjai az alakuló ülésen esküt tesznek, a polgármester és az alpolgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt. A polgármester és a képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.

             

 5. § (1) A Képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.

(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.

(3) A polgármester és az alpolgármester díjazását a képviselő-testület az alakuló ülésen állapítja meg.

             

 6. § A Képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására „Szavazatszámláló Bizottságot” választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.

             

7. § A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10  rendes ülést tart, amelynek tervezett időpontjait a munkaterv tartalmazza. A polgármester indokolt esetben a munkatervben meghatározottaktól eltérhet.

           

 8. § A Képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnöke hívja össze.


 9. § A Képviselő-testület ülése vezetésének feladatát a polgármester, és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök látja el.

             

 10. § (1) A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.

 (2) A meghívónak tartalmaznia kell:

             a) az ülés helyét, idejét, kezdetének időpontját,

             b) a javasolt napirendet,

             c) a napirendi pontok előadóit,

             d) az ülés összehívójának aláírását és pecsétjét.





(3) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:

  • a települési képviselőket,
  • a jegyzőt, aljegyzőt,
  • a bizottságnak a nem képviselő-testületi tagjait, 
  • akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart,
  • roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,
  • a letkési székhelyű, bejegyzett egyesületek, polgári jogi társaságok képviselőjét. 

(4) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők, és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább öt naptári nappal megkapják, mely történhet kézbesítő útján, vagy elektronikus úton. A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések is megküldésre kerülnek. 

(5) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének anyaga az ülésen kerül kiosztásra.

(6) Zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést papír alapon, zárt borítékban csak a képviselők, és a jegyző kapják kézhez.

(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a község lakosságát helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

(8) A rendelet kihirdetésére, illetőleg a közérdekű információk közlésére a helyben szokásos mód a Községháza hirdetőtábláján való kifüggesztés, de az önkormányzat honlapján is meg kell jelentetni.

(9) A zárt ülés tartását nem igénylő írásbeli előterjesztések a képviselők, valamint a bizottságok nem képviselő tagjai részére elektronikus formában, a 2. függelékben rögzített elektronikus levélcímre kerülnek megküldésre. Elektronikus levélcím hiányában, illetve a képviselő, valamint a bizottsági tag kérelmére az írásbeli előterjesztések papír alapon, postacímre kerülnek megküldésre.


11. § (1) A Képviselő-testület üléseit Letkés Község Önkormányzata székhelyén lévő tanácskozóteremben, vagy a Művelődési Ház kistermében tartja.

(2) A Képviselő-testület - a Képviselő-testület döntése esetén indokolt esetben - más épületben és teremben, vagy helyen is ülésezhet, ha azt az adott körülmények indokolják, és ott a tanácskozás feltételei biztosítottak, melyet az ülés meghívóján rögzíteni kell.


12. § (1) A nyílt képviselő-testületi üléseket úgy kell megszervezni, hogy a hallgatóság a képviselő-testületi ülésnek helyt adó teremben helyet tudjon foglalni.

(2) A Képviselő-testület tagjainak a hallgatóságtól és a meghívottaktól elkülönített tanácskozó helyet kell kialakítani.

(3) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. Amennyiben a hallgatóság az ülést zavarja, a polgármester a rendzavarót vagy rendzavarókat először figyelmezteti, és ha az nem jár eredménnyel, akkor az ülésről kiutasíthatja.


13. § A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen:

             a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,

             b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktanul szem előtt tartani,

             c) a Képviselő-testület ülését vezető személynek a Képviselő-testület méltóságának

                 érdekében tett intézkedését tiszteletben tartani.


14. § (1) A Képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaterv figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot. A napirendet és a napirendek sorrendjét a Képviselő-testület állapítja meg.

(2) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

             

15. § Képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok:

             a) beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, és a két

                 ülés közötti fontosabb eseményekről,

             b) tájékoztató az előző képviselő-testületi ülésén elhangzott bejelentések nyomán tett intézke-

                 désekről.





16. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:

             a) megnyitja az ülést,

             b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,

             c) vizsgálja a testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,

             d) az ülés megnyitása előtt ismerteti a napirend előtti felszólalásokról, az esetleges zárt ülés

                elrendeléséről elhangzott kérelmeket, javaslatokat,

             e) napirendi javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé döntésre,

             f) közli a Képviselő-testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,

             g) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról,     

                 ennek keretében megadja a szót az előterjesztőknek, hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki  

                 eltér a tárgyalt témától.

             h) minden előterjesztés, és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,

             i) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a Képviselő-testület döntését,

             j) tanácskozási szünetet rendel el.


17. § (1) Ha a Képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést bizottság tárgyalta és véleményezte, a bizottság elnöke vagy a bizottsági elnök által kijelölt bizottsági tag a bizottsági javaslatot ismerteti.

(2) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.

(3) Az előterjesztő legfeljebb öt percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.

(4) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb öt perc időtartamban szól hozzá. Az öt perc letelte után a polgármester a szót megvonja.

(5) A vitában elhangzottakra az előterjesztő amennyiben kíván, legfeljebb öt perc időtartamban reagál.

(6) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.

(7) A polgármester a vita lezárását követően ismerteti az előterjesztett, és a módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.

(8) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.

           

18. § Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet, és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.

           

19. § Ha a képviselő-testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.

           

20. § A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a rendes képviselő-testületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, rendeleteit az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.

           

21. § (1) A képviselő-testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.

(2) Nyílt szavazás történhet:

             a) kézfelemeléssel,

             b) név szerinti szavazással.

(3) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.

(4) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva "igen" vagy "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.

(5) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja, és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.

           

22. § (1) Törvényben meghatározott esetben a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat.

(2) A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.






           

23. § (1) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.

(2) Titkos szavazás esetén csak “igen”-nel vagy “nem”-mel lehet szavazni.

(3) Titkos szavazásnál 3 tagú, ideiglenes szavazatszámláló bizottság jár el.

(4) A bizottság tagjaira a képviselő-testületi ülést vezető személy tesz javaslatot.

(5) A bizottság tagjait és elnökét a testület minősített többséggel választja. Megbízatásuk a szavazás eredményének ismertetéséig tart.


24. § (1) Titkos szavazást követően a szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok arányát, és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.

(2) Szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:

             a) szavazás helyét és időpontját,

             b) kezdetét és végét,

             c) szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

             d) a leadott szavazatok számát összesen, ezen belül az “érvényes” és “érvénytelen”    

                szavazatok számát,

             e) az érvényes szavazatokon belül az “igen” és “nem” szavazatok számát,

             f) a szavazás során felmerült körülményeket,

             g) szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatokat,

             h) szavazás eredményét.

(3) Szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai írják alá.

(4) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek a jegyzőkönyv ismertetésével jelentést tesz.

           

III. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége

           

 25. § Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:

             a) helyi képviselők,

             b) a képviselő-testület bizottságai,

             c) polgármester,

             d) alpolgármester,

             e) a jegyző,

             f) a letkési székhelyű, bejegyzett egyesületek, polgári jogi társaságok.


26. § (1) A rendeleti javaslatot a polgármesterhez kell benyújtani.

(2) Polgármester gondoskodik a rendeleti javaslatnak a képviselőkhöz, és az általa meghatározott  érdekeltekhez történő eljuttatásáról.  

(3) A rendeleti javaslat kidolgozását a jegyző segíti.

             

27. § A rendelet-tervezeteket és azok indokolását – a 28.§-ban foglalt kivételekkel – társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.

             

28. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani:

            a) állami támogatásokról szóló,

b) a helyi adóról és annak módosításáról szóló, 

c) a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló,

d) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó,

e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos 

    önkormányzati rendelet-tervezetet, valamint

e) a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,

f) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet-tervezetet, ha az csak magasabb szintű    

    jogszabály módosítása miatt szükséges rendelkezéseket tartalmaz.

(2) Nem bocsátható társadalmi egyeztetésre a tervezet, ha az Letkés Község Önkormányzatának különösen fontos pénzügyi, természetvédelmi, környezetvédelmi vagy örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyeztetné.

(3) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős hátrány érné.

           


29. § (1) A tervezetet az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 15. napon 16.00 órától kell közzétenni az önkormányzat honlapján a véleményezésre kialakított oldalon. A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő-testületi ülést megelőző 7. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a Képviselő-testület.

(2) A véleményeket az erre a célra létrehozott e-mail címre kell megküldeni.

(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:

             a) a véleményadó nevét,

             b) a véleményadó lakóhelyét,

             c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.

(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.

(5) A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület csorbítására, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezet tárgyához.

(6) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait. Az erről szóló dokumentumot a honlapon a képviselő-testületi ülést megelőző nap 24.00 óráig közzé kell tenni.

           

30. § (1) A vélemény hagyományos módon írásban, papíralapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 26. § (3) bekezdésében foglaltakat.

(2) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető. A lakossági fórumon elhangzottak összefoglalóját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.

 (3) A tervezetről szóló döntést követő három hónap elteltével a rendelet szerint közzétett dokumentumok eltávolításra, a papíron beküldött vélemények megsemmisítésre kerülnek.

           

31. § (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 5 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.

(2) Ha a rendeleti javaslathoz módosító javaslat érkezik, a szavazás során először a módosító indítványról kell szavazni.

(3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.

           

32. § Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni. Az önkormányzati rendelet a kifüggesztés napján tekinthető kihirdetettnek.

           

33. § Törvényben meghatározott eseteken túl a határozathozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:

             a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,

             b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,

             c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,

             d) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,

             e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.

           

34. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésén köteles ezt jelezni a Képviselő-testület felé.


IV. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve


35. § A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet - a zárt ülésről készített jegyzőkönyv kivételével - az önkormányzat honlapján el kell helyezni.








           

36. § A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékleteit képezik:

             a) meghívó,

             b) írásos előterjesztések, javaslatok,

             c) jelenléti ív,

             d) titkos szavazásról készített jegyzőkönyv 1 példánya,

             e) a jegyző esetleges törvényességi észrevétele,

             f) név szerinti szavazásról készült jegyzőkönyv,

             g) az elfogadott önkormányzati rendelet .


V. A Képviselő-testület bizottságainak működése, feladat- és hatásköre

           

37. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottsága Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottsága, mely ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és az ezzel összefüggő feladatokat.

(2) A Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság két önkormányzati képviselő tagból, és egy külső tagból áll. A bizottság tagjainak felsorolását az 1. melléklet, a bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.


38. § A bizottságok működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:

             a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja

                 jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén

                 a bizottsági tagok által választott tag folytatja le.

            b) A bizottságok az üléseiket Letkés Község Önkormányzata székhelyén kötelesek tarta-

                 ni, kivéve ha a körülmények az ülés más helyen tartását indokolják. Az ülés helyének

                 megváltoztatásáról a bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt

                 a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.

             c) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke, és az ülésen megjelent bizottsági

                 tagok írják alá.

           

VI. A polgármester


39. § (1) A polgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(2) A polgármester minden hétfői napon 8.00 – 12.00 óra között, és minden szerdai napon 13.00 – 17.00 óra között  ügyfélfogadást tart.

(3) A (2) bekezdéstől eltérő időben a polgármester munkarendje kötetlen.

           

40. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi, szociális ügyekkel kapcsolatos hatásköreit a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 11/2013 (XII.30.) önkormányzati rendelete alapján:

             a) ápolási díj

             b) önkormányzati segély

             c) közgyógyellátás

             d) családalapítási támogatás

(2) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a közterület használatáról szóló 13/2011. ( VIII.05. ) önkormányzati rendelete alapján a közterület-használat engedélyezését.

           

41. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

             a) ivóvízellátás,

             b) önkormányzati út felújítása


42. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:

             a) közvilágításról való gondoskodás,

             b) a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása,

             c) környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása,

                rovar- és rágcsálóirtás);

             d) szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,

             e) lakás- és helyiséggazdálkodás,

             f) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,

             g) honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás,

             h) gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok,

             i) sport, ifjúsági ügyek,

             j) település közbiztonsága


43. § (1) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.

(2) Az alpolgármester minden hónap utolsó péntek 14.30 – 16.00 óra között ügyfélfogadást tart.

              

VII. A Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző


44.§ (1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a Képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok, és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Márianosztra-Ipolydamásd-Zebegény-Ipolytölgyes Község Képviselő-testületével közösen egységes hivatalt hozott létre, Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.

(2) A Hivatal székhelye: 2629 Márianosztra, Rákóczi u. 2.

     A Hivatal kirendeltségei:  2632 Letkés, Dózsa u. 22.

                                          2627 Zebegény, Árpád u. 5.

     A Hivatal ügyfélszolgálatai: 2631 Ipolydamásd, Fő u. 85.

                                             2633 Ipolytölgyes, Petőfi u. 43. 

                         

45. § (1) A Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.

           

VIII. Az Önkormányzat által fenntartott intézmények

és az önkormányzat részvételével működő társulások


46. § (1) Az önkormányzat által fenntartott intézmény: Letkési Napköziotthonos Óvoda

                                                                                       2632 Letkés, Rákóczi u. 1.

(2) Az önkormányzat részvételével működő társulások:

    - Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása

    - Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi

      Önkormányzati Társulás   

(3) A társulás keretében ellátott feladatokat a társulási megállapodások tartalmazzák.  


IX. A közmeghallgatás


47. § Közmeghallgatást kell tartani szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal az előző évi zárszámadás elfogadása után, vagy más fontos ügyben a Képviselő-testület döntése szerint.


48. § A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.


49. § (1) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről az önkormányzat honlapja útján kell tájékoztatni a lakosságot, a megtartása előtt legalább 5 nappal. 

(2) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános  képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak

(3) A közmeghallgatáson előterjesztett bejelentéseket, javaslatokat, közérdekű bejelentésként kell kezelni.









 X. A nemzetiségi önkormányzat


50. § (1) Letkés Község Önkormányzata biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését.

(2) Ha a roma nemzetiségi önkormányzat jogainak gyakorlásához a letkési önkormányzat döntése szükséges, a roma nemzetiségi önkormányzat erre irányuló kezdeményezését a képviselő-testület köteles a következő ülésén napirendre tűzni. 

(3) A roma nemzetiségi önkormányzat egyetértésével kell megalkotni az önkormányzat olyan rendeletét, amely a helyi közoktatást, a helyi hagyományápolást és kultúrát érinti, valamint olyan ügyekben, melyben a nemzetiségi lakosság is érintett.

(4) A nemzetiségi önkormányzatot érintő kérdésekben az előterjesztést részükre a képviselő-testületi ülést megelőző 5 nappal meg kell küldeni.

(5) A nemzetiségi önkormányzat elnöke Letkés Község Képviselő-testületének nyilvános ülésein tanácskozási joggal részt vesz.

(6) Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal Letkési Kirendeltsége biztosítja a nemzetiségi önkormányzat testületi működésének feltételeit, és ellátja az ezzel kapcsolatos teendőket, így különösen a nemzetiségi önkormányzat testületi működésének rendjéhez igazodó helyiséghasználatot, a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását - ideértve az ezzel járó költségek viselését -, a közlönyökhöz való hozzáférés lehetőségét. 


XI. Záró és vegyes rendelkezések

             

51. § (1) A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

(2) Egyidejűleg hatályát veszti Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt 6/2007.(VI.20.) önkormányzati rendelete.

(3) Az Önkormányzat szakfeladatait a 3. függelék tartalmazza.

           


Letkés, 2014. november 21.


                                                                      Kovács István                  Bahil Emilné dr.

                                                                         polgármester                      jegyző

           

                       


Kihirdetési záradék:


A rendelet kihirdetve: 2014. november 24.



                                                                                                                   jegyző



Mellékletek