Letkés Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014 (XI.24..) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályairól
Hatályos: 2014. 11. 24- 2019. 12. 03Letkés Község Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2014 (XI.24..) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályairól
2014-11-24-tól 2019-12-04-ig
Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének
6/2014. ( XI.24. ) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, és a 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében a következőket rendeli el:
I. Az Önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye, szervei
1. § Az Önkormányzat hivatalos megnevezése: Letkés Község Önkormányzata
2. § Az Önkormányzat székhelye: 2632 Letkés, Dózsa u. 22.
3. § A Képviselő-testület szervei:
a) polgármester,
b) képviselő-testület bizottságai,
c) közös önkormányzati hivatal,
d) jegyző
II. A Képviselő-testület működésének szabályai
4. § (1) Letkés Község Helyi Választási Bizottsága nevében, annak elnöke az önkormányzati képviselők és polgármesterek választásának eredményéről a Képviselő-testület alakuló ülésén, avagy az időközi választást követő első ülésen beszámol a képviselő-testületnek.
(2) A képviselő-testület tagjai az alakuló ülésen esküt tesznek, a polgármester és az alpolgármester a képviselő-testület előtt tesz esküt. A polgármester és a képviselők névsorát az 1. függelék tartalmazza.
5. § (1) A Képviselő-testület az alakuló ülésén választja meg tagjai sorából titkos szavazással az egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert.
(2) Az alpolgármester személyére a polgármester tesz javaslatot.
(3) A polgármester és az alpolgármester díjazását a képviselő-testület az alakuló ülésen állapítja meg.
6. § A Képviselő-testület alakuló ülésén a testület hatáskörébe tartozó választások, titkos szavazások lebonyolítására „Szavazatszámláló Bizottságot” választ, amelynek megbízatása az alakuló ülés bezárásáig tart.
7. § A Képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 10 rendes ülést tart, amelynek tervezett időpontjait a munkaterv tartalmazza. A polgármester indokolt esetben a munkatervben meghatározottaktól eltérhet.
8. § A Képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnöke hívja össze.
9. § A Képviselő-testület ülése vezetésének feladatát a polgármester, és az alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a korelnök látja el.
10. § (1) A képviselő-testület rendes ülését meghívóval kell összehívni.
(2) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét, idejét, kezdetének időpontját,
b) a javasolt napirendet,
c) a napirendi pontok előadóit,
d) az ülés összehívójának aláírását és pecsétjét.
(3) A képviselő-testület üléseire tanácskozási joggal meg kell hívni:
- a települési képviselőket,
- a jegyzőt, aljegyzőt,
- a bizottságnak a nem képviselő-testületi tagjait,
- akiket a polgármester és a képviselő-testület indokoltnak tart,
- roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,
- a letkési székhelyű, bejegyzett egyesületek, polgári jogi társaságok képviselőjét.
(4) A meghívót úgy kell kézbesíteni, hogy azt a képviselők, és a tanácskozási joggal meghívottak a rendes ülés napját megelőzően legalább öt naptári nappal megkapják, mely történhet kézbesítő útján, vagy elektronikus úton. A meghívó kézbesítésével egyidejűleg az írásbeli előterjesztések is megküldésre kerülnek.
(5) A rendkívüli ülés távbeszélőn is összehívható. A rendkívüli ülés előterjesztésének anyaga az ülésen kerül kiosztásra.
(6) Zárt tárgyalású napirendi pontra vonatkozó írásos előterjesztést papír alapon, zárt borítékban csak a képviselők, és a jegyző kapják kézhez.
(7) A képviselő-testület ülésének időpontjáról a község lakosságát helyben szokásos módon tájékoztatni kell.
(8) A rendelet kihirdetésére, illetőleg a közérdekű információk közlésére a helyben szokásos mód a Községháza hirdetőtábláján való kifüggesztés, de az önkormányzat honlapján is meg kell jelentetni.
(9) A zárt ülés tartását nem igénylő írásbeli előterjesztések a képviselők, valamint a bizottságok nem képviselő tagjai részére elektronikus formában, a 2. függelékben rögzített elektronikus levélcímre kerülnek megküldésre. Elektronikus levélcím hiányában, illetve a képviselő, valamint a bizottsági tag kérelmére az írásbeli előterjesztések papír alapon, postacímre kerülnek megküldésre.
11. § (1) A Képviselő-testület üléseit Letkés Község Önkormányzata székhelyén lévő tanácskozóteremben, vagy a Művelődési Ház kistermében tartja.
(2) A Képviselő-testület - a Képviselő-testület döntése esetén indokolt esetben - más épületben és teremben, vagy helyen is ülésezhet, ha azt az adott körülmények indokolják, és ott a tanácskozás feltételei biztosítottak, melyet az ülés meghívóján rögzíteni kell.
12. § (1) A nyílt képviselő-testületi üléseket úgy kell megszervezni, hogy a hallgatóság a képviselő-testületi ülésnek helyt adó teremben helyet tudjon foglalni.
(2) A Képviselő-testület tagjainak a hallgatóságtól és a meghívottaktól elkülönített tanácskozó helyet kell kialakítani.
(3) A hallgatóság a nyilvános ülésen csak a részére kijelölt helyen foglalhat helyet. Amennyiben a hallgatóság az ülést zavarja, a polgármester a rendzavarót vagy rendzavarókat először figyelmezteti, és ha az nem jár eredménnyel, akkor az ülésről kiutasíthatja.
13. § A képviselő köteles a képviselő-testületi ülésen:
a) olyan magatartást tanúsítani, amellyel megőrizhető az ülés méltósága, tekintélye,
b) a képviselői esküjében foglaltakat és a közjót maradéktanul szem előtt tartani,
c) a Képviselő-testület ülését vezető személynek a Képviselő-testület méltóságának
érdekében tett intézkedését tiszteletben tartani.
14. § (1) A Képviselő-testület ülésének napirendjére az éves munkaterv figyelembevételével a polgármester tesz javaslatot. A napirendet és a napirendek sorrendjét a Képviselő-testület állapítja meg.
(2) A meghívóban szereplő napirendhez képest újabb napirendek felvételére lehetőség van, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
15. § Képviselő-testület rendes ülésén kötelező napirendi pontok:
a) beszámoló a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról, és a két
ülés közötti fontosabb eseményekről,
b) tájékoztató az előző képviselő-testületi ülésén elhangzott bejelentések nyomán tett intézke-
désekről.
16. § A polgármester képviselő-testületi ülés vezetésével összefüggő feladatai:
a) megnyitja az ülést,
b) megállapítja, hogy annak összehívása az SZMSZ szabályai szerint történt,
c) vizsgálja a testület határozatképességét az ülés kezdetén és az ülés teljes tartama alatt,
d) az ülés megnyitása előtt ismerteti a napirend előtti felszólalásokról, az esetleges zárt ülés
elrendeléséről elhangzott kérelmeket, javaslatokat,
e) napirendi javaslatot terjeszt a Képviselő-testület elé döntésre,
f) közli a Képviselő-testületi ülés előtt benyújtott képviselői javaslat tárgyát,
g) biztosítja az ülés folyamatosságát, gondoskodik a tanácskozás rendjének fenntartásáról,
ennek keretében megadja a szót az előterjesztőknek, hozzászólóknak, figyelmezteti azt, aki
eltér a tárgyalt témától.
h) minden előterjesztés, és azzal összefüggő döntési javaslat felett külön-külön vitát nyit,
i) megállapítja a szavazás eredményét, és kimondja a Képviselő-testület döntését,
j) tanácskozási szünetet rendel el.
17. § (1) Ha a Képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztést bizottság tárgyalta és véleményezte, a bizottság elnöke vagy a bizottsági elnök által kijelölt bizottsági tag a bizottsági javaslatot ismerteti.
(2) A polgármester az előterjesztő felé kérdések feltételére lehetőséget biztosít.
(3) Az előterjesztő legfeljebb öt percben előadott válaszának elhangzása után kerül sor a polgármester által a vita megnyitására.
(4) A vitához egy képviselő, vagy más szót kapott személy legfeljebb öt perc időtartamban szól hozzá. Az öt perc letelte után a polgármester a szót megvonja.
(5) A vitában elhangzottakra az előterjesztő amennyiben kíván, legfeljebb öt perc időtartamban reagál.
(6) A vita lezárásáról bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület vita nélkül, szótöbbséggel határoz.
(7) A polgármester a vita lezárását követően ismerteti az előterjesztett, és a módosított javaslatot, amelyet követően szavazást rendel el.
(8) Elsőként a módosító javaslatról kell szavazni.
18. § Amennyiben megállapítást nyer, hogy egy képviselő a személyes érintettségét egy adott napirendi pont tárgyalásánál nem jelezte, akkor a polgármester a napirendi pont újbóli beterjesztéséről dönthet, és a képviselő figyelmét felhívja arra, hogy a jövőben bejelentési kötelezettségét ne mulassza el.
19. § Ha a képviselő-testületi ülésen olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, a polgármester az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Az ülés ismételten csak a polgármester összehívására folytatódik.
20. § A képviselő-testületi munka nyilvánossága biztosítása érdekében a rendes képviselő-testületi ülések előterjesztéseit, jegyzőkönyveit, rendeleteit az önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
21. § (1) A képviselő-testület döntéseit fő szabály szerint nyílt szavazással hozza.
(2) Nyílt szavazás történhet:
a) kézfelemeléssel,
b) név szerinti szavazással.
(3) A szavazás módjának megválasztását adott napirend tárgyalása során bármelyik képviselő javasolhatja, a javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) Név szerinti szavazás esetén a jegyző abc szerinti sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők felállva "igen" vagy "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak.
(5) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja, és a szavazás eredményét a névsorral együtt a polgármesternek átadja. A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki.
22. § (1) Törvényben meghatározott esetben a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat.
(2) A titkos szavazás megtartását bármelyik képviselő kezdeményezheti.
23. § (1) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, urna igénybevételével történik.
(2) Titkos szavazás esetén csak “igen”-nel vagy “nem”-mel lehet szavazni.
(3) Titkos szavazásnál 3 tagú, ideiglenes szavazatszámláló bizottság jár el.
(4) A bizottság tagjaira a képviselő-testületi ülést vezető személy tesz javaslatot.
(5) A bizottság tagjait és elnökét a testület minősített többséggel választja. Megbízatásuk a szavazás eredményének ismertetéséig tart.
24. § (1) Titkos szavazást követően a szavazatszámláló bizottság összeszámolja a szavazatokat, megállapítja az érvényes és érvénytelen szavazatok arányát, és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.
(2) Szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyve tartalmazza:
a) szavazás helyét és időpontját,
b) kezdetét és végét,
c) szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
d) a leadott szavazatok számát összesen, ezen belül az “érvényes” és “érvénytelen”
szavazatok számát,
e) az érvényes szavazatokon belül az “igen” és “nem” szavazatok számát,
f) a szavazás során felmerült körülményeket,
g) szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatokat,
h) szavazás eredményét.
(3) Szavazásról készült jegyzőkönyvet a szavazatszámláló bizottság tagjai írják alá.
(4) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke a képviselő-testületnek a jegyzőkönyv ismertetésével jelentést tesz.
III. Rendeletalkotás, határozathozatal, jegyző jelzési kötelezettsége
25. § Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) helyi képviselők,
b) a képviselő-testület bizottságai,
c) polgármester,
d) alpolgármester,
e) a jegyző,
f) a letkési székhelyű, bejegyzett egyesületek, polgári jogi társaságok.
26. § (1) A rendeleti javaslatot a polgármesterhez kell benyújtani.
(2) Polgármester gondoskodik a rendeleti javaslatnak a képviselőkhöz, és az általa meghatározott érdekeltekhez történő eljuttatásáról.
(3) A rendeleti javaslat kidolgozását a jegyző segíti.
27. § A rendelet-tervezeteket és azok indokolását – a 28.§-ban foglalt kivételekkel – társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek során biztosítani kell a tervezet és a vélemények helyben szokásos módon történő közzétételét.
28. § (1) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani:
a) állami támogatásokról szóló,
b) a helyi adóról és annak módosításáról szóló,
c) a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló,
d) a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályait meghatározó,
e) a köztisztviselői jogviszonyban állók munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos
önkormányzati rendelet-tervezetet, valamint
e) a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik,
f) az önkormányzati rendeletet módosító rendelet-tervezetet, ha az csak magasabb szintű
jogszabály módosítása miatt szükséges rendelkezéseket tartalmaz.
(2) Nem bocsátható társadalmi egyeztetésre a tervezet, ha az Letkés Község Önkormányzatának különösen fontos pénzügyi, természetvédelmi, környezetvédelmi vagy örökségvédelmi érdekeinek védelmét veszélyeztetné.
(3) Kiemelkedő közérdek az olyan körülmény, melynek bekövetkezése esetén az önkormányzatot jelentős hátrány érné.
29. § (1) A tervezetet az azt tárgyaló képviselő-testületi ülést megelőző 15. napon 16.00 órától kell közzétenni az önkormányzat honlapján a véleményezésre kialakított oldalon. A tervezetre benyújtott véleményeket a képviselő-testületi ülést megelőző 7. nap 12.00 óráig veszi figyelembe a Képviselő-testület.
(2) A véleményeket az erre a célra létrehozott e-mail címre kell megküldeni.
(3) A beérkező véleménynek tartalmaznia kell:
a) a véleményadó nevét,
b) a véleményadó lakóhelyét,
c) a véleményadó elektronikus elérhetőségét.
(4) A vélemény megküldésével a véleményt nyilvánító személyes adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást megadottnak kell tekinteni.
(5) A beérkező véleményt a helyben szokásos módon közzé kell tenni, kivéve, ha jó erkölcsbe ütköző, becsület csorbítására, jó hírnév megsértésére alkalmas kifejezést tartalmaz, vagy ha a vélemény nem illeszkedik a tervezet tárgyához.
(6) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összegzést készít, mely tartalmazza a figyelembe vett észrevételeket, illetve a vélemény figyelmen kívül hagyásának indokait. Az erről szóló dokumentumot a honlapon a képviselő-testületi ülést megelőző nap 24.00 óráig közzé kell tenni.
30. § (1) A vélemény hagyományos módon írásban, papíralapon is megküldhető, de tartalmaznia kell a 26. § (3) bekezdésében foglaltakat.
(2) A helyi közösségek széles körét érintő tervezettel kapcsolatos vélemények közvetlen megismerése érdekében lakossági fórum szervezhető. A lakossági fórumon elhangzottak összefoglalóját a helyben szokásos módon közzé kell tenni.
(3) A tervezetről szóló döntést követő három hónap elteltével a rendelet szerint közzétett dokumentumok eltávolításra, a papíron beküldött vélemények megsemmisítésre kerülnek.
31. § (1) A rendelet-tervezetet a testületi ülést megelőző 5 nappal a képviselő-testület tagjainak kézbesíteni kell.
(2) Ha a rendeleti javaslathoz módosító javaslat érkezik, a szavazás során először a módosító indítványról kell szavazni.
(3) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti.
32. § Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről és a hatályos önkormányzati rendeletek nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendeletet a helyben szokásos módon közzé kell tenni. Az önkormányzati rendelet a kifüggesztés napján tekinthető kihirdetettnek.
33. § Törvényben meghatározott eseteken túl a határozathozatalhoz minősített döntés szükséges az alábbi esetekben:
a) kitüntetések, elismerő címek létrehozásához, adományozásához,
b) titkos szavazás elrendeléséhez, amennyiben az nem kötelező,
c) helyi népszavazás kiírásához, amennyiben az jogszabály alapján nem kötelező,
d) településrendezési tervek jóváhagyásához, terület-felhasználáshoz,
e) hitelfelvételhez, kötvénykibocsátáshoz.
34. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az Önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésén köteles ezt jelezni a Képviselő-testület felé.
IV. A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
35. § A Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvet - a zárt ülésről készített jegyzőkönyv kivételével - az önkormányzat honlapján el kell helyezni.
36. § A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékleteit képezik:
a) meghívó,
b) írásos előterjesztések, javaslatok,
c) jelenléti ív,
d) titkos szavazásról készített jegyzőkönyv 1 példánya,
e) a jegyző esetleges törvényességi észrevétele,
f) név szerinti szavazásról készült jegyzőkönyv,
g) az elfogadott önkormányzati rendelet .
V. A Képviselő-testület bizottságainak működése, feladat- és hatásköre
37. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottsága Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottsága, mely ellátja a vagyonnyilatkozatok vizsgálatát, és az ezzel összefüggő feladatokat.
(2) A Vagyonnyilatkozat-ellenőrzési és Összeférhetetlenségi Bizottság két önkormányzati képviselő tagból, és egy külső tagból áll. A bizottság tagjainak felsorolását az 1. melléklet, a bizottság feladatait a 2. melléklet tartalmazza.
38. § A bizottságok működésére, jegyzőkönyveire, előterjesztésére a képviselő-testületre vonatkozó rendelkezéseit kell alkalmazni, az alábbi eltérésekkel:
a) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottság legidősebb képviselő tagja
jogosult összehívni a bizottság ülését, míg a levezetést az elnök akadályoztatása esetén
a bizottsági tagok által választott tag folytatja le.
b) A bizottságok az üléseiket Letkés Község Önkormányzata székhelyén kötelesek tarta-
ni, kivéve ha a körülmények az ülés más helyen tartását indokolják. Az ülés helyének
megváltoztatásáról a bizottság elnöke dönt, azonban döntését a Képviselő-testület előtt
a soron következő testületi ülésen indokolni köteles.
c) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke, és az ülésen megjelent bizottsági
tagok írják alá.
VI. A polgármester
39. § (1) A polgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(2) A polgármester minden hétfői napon 8.00 – 12.00 óra között, és minden szerdai napon 13.00 – 17.00 óra között ügyfélfogadást tart.
(3) A (2) bekezdéstől eltérő időben a polgármester munkarendje kötetlen.
40. § (1) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi, szociális ügyekkel kapcsolatos hatásköreit a szociális igazgatás és a szociális ellátások helyi szabályairól szóló 11/2013 (XII.30.) önkormányzati rendelete alapján:
a) ápolási díj
b) önkormányzati segély
c) közgyógyellátás
d) családalapítási támogatás
(2) A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza a közterület használatáról szóló 13/2011. ( VIII.05. ) önkormányzati rendelete alapján a közterület-használat engedélyezését.
41. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (2) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:
a) ivóvízellátás,
b) önkormányzati út felújítása
42. § A polgármester Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 68. § (3) bekezdésében foglaltak fennállása esetén döntést hoz az alábbi ügyekben:
a) közvilágításról való gondoskodás,
b) a helyi közutak és tartozékainak kialakítása és fenntartása,
c) környezet-egészségügy (köztisztaság, települési környezet tisztaságának biztosítása,
rovar- és rágcsálóirtás);
d) szociális, gyermekjóléti szolgáltatások és ellátások,
e) lakás- és helyiséggazdálkodás,
f) helyi környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás,
g) honvédelem, polgári védelem, katasztrófavédelem, helyi közfoglalkoztatás,
h) gazdaságszervezéssel és a turizmussal kapcsolatos feladatok,
i) sport, ifjúsági ügyek,
j) település közbiztonsága
43. § (1) Az egy fő alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(2) Az alpolgármester minden hónap utolsó péntek 14.30 – 16.00 óra között ügyfélfogadást tart.
VII. A Közös Önkormányzati Hivatal és a jegyző
44.§ (1) A Képviselő-testület a hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyek előkészítésére, az önkormányzati döntések végrehajtására, a Képviselő-testületek működésével kapcsolatos adminisztratív feladatok, és a jogszabályokban előírt államigazgatási feladatok ellátására Márianosztra-Ipolydamásd-Zebegény-Ipolytölgyes Község Képviselő-testületével közösen egységes hivatalt hozott létre, Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel.
(2) A Hivatal székhelye: 2629 Márianosztra, Rákóczi u. 2.
A Hivatal kirendeltségei: 2632 Letkés, Dózsa u. 22.
2627 Zebegény, Árpád u. 5.
A Hivatal ügyfélszolgálatai: 2631 Ipolydamásd, Fő u. 85.
2633 Ipolytölgyes, Petőfi u. 43.
45. § (1) A Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal vezetője a jegyző.
VIII. Az Önkormányzat által fenntartott intézmények
és az önkormányzat részvételével működő társulások
46. § (1) Az önkormányzat által fenntartott intézmény: Letkési Napköziotthonos Óvoda
2632 Letkés, Rákóczi u. 1.
(2) Az önkormányzat részvételével működő társulások:
- Szobi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása
- Észak-Kelet Pest és Nógrád Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási és Környezetvédelmi
Önkormányzati Társulás
(3) A társulás keretében ellátott feladatokat a társulási megállapodások tartalmazzák.
IX. A közmeghallgatás
47. § Közmeghallgatást kell tartani szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal az előző évi zárszámadás elfogadása után, vagy más fontos ügyben a Képviselő-testület döntése szerint.
48. § A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok, társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szervezetek képviselői közérdekű ügyben a Képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, alpolgármesterhez kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek.
49. § (1) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörről az önkormányzat honlapja útján kell tájékoztatni a lakosságot, a megtartása előtt legalább 5 nappal.
(2) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, és arról jegyzőkönyv készül, amelyre a nyilvános képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak
(3) A közmeghallgatáson előterjesztett bejelentéseket, javaslatokat, közérdekű bejelentésként kell kezelni.
X. A nemzetiségi önkormányzat
50. § (1) Letkés Község Önkormányzata biztosítja a nemzetiségi jogok érvényesülését.
(2) Ha a roma nemzetiségi önkormányzat jogainak gyakorlásához a letkési önkormányzat döntése szükséges, a roma nemzetiségi önkormányzat erre irányuló kezdeményezését a képviselő-testület köteles a következő ülésén napirendre tűzni.
(3) A roma nemzetiségi önkormányzat egyetértésével kell megalkotni az önkormányzat olyan rendeletét, amely a helyi közoktatást, a helyi hagyományápolást és kultúrát érinti, valamint olyan ügyekben, melyben a nemzetiségi lakosság is érintett.
(4) A nemzetiségi önkormányzatot érintő kérdésekben az előterjesztést részükre a képviselő-testületi ülést megelőző 5 nappal meg kell küldeni.
(5) A nemzetiségi önkormányzat elnöke Letkés Község Képviselő-testületének nyilvános ülésein tanácskozási joggal részt vesz.
(6) Márianosztrai Közös Önkormányzati Hivatal Letkési Kirendeltsége biztosítja a nemzetiségi önkormányzat testületi működésének feltételeit, és ellátja az ezzel kapcsolatos teendőket, így különösen a nemzetiségi önkormányzat testületi működésének rendjéhez igazodó helyiséghasználatot, a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását - ideértve az ezzel járó költségek viselését -, a közlönyökhöz való hozzáférés lehetőségét.
XI. Záró és vegyes rendelkezések
51. § (1) A rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.
(2) Egyidejűleg hatályát veszti Letkés Község Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló, módosításokkal egységes szerkezetbe foglalt 6/2007.(VI.20.) önkormányzati rendelete.
(3) Az Önkormányzat szakfeladatait a 3. függelék tartalmazza.
Letkés, 2014. november 21.
Kovács István Bahil Emilné dr.
polgármester jegyző
Kihirdetési záradék:
A rendelet kihirdetve: 2014. november 24.
jegyző