Siójut Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018.(II.27.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
Hatályos: 2019. 02. 02Siójut Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018.(II.27.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat 2018. évi költségvetéséről
2019-02-02-tól
(Egységes szerkezetbe foglalva és lezárva 2019. február 1.napjával.)
Siójut Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el.
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságára terjed ki.
A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §[1]
(1) A központi intézkedés és helyi döntések következtében a költségvetési rendelet 2.§ (1) bekezdésében megállapított
Költségvetési bevételét | 21 722 346 Ft-tal |
Költségvetési kiadását | 21 357 260 Ft-tal |
módosítja és az önkormányzat 2018. évi
módosított költségvetési bevételét | 69 711 918 Ft-ban |
módosított költségvetési kiadását | 156 633 448 Ft-ban |
a költségvetési egyenleg összegét -ebből működési hiány felhalmozási hiány | -86 921 530 Ft-ban 24 500 725 Ft 62 420 805 Ft |
ezen kívül 87 912 899 Ft finanszírozási bevétellel valamint 991 369 Ft finanszírozási kiadással állapítja meg.
(2) A kiadási főösszegen belül a módosított kiemelt előirányzatokat
59 456 930 Ft | Működési költségvetés módosított kiadásai |
16 954 424 Ft | Személyi juttatások |
2 851 461 Ft | Munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
27 686 398 Ft | Dologi kiadások |
3 701 020 Ft | Ellátottak pénzbeli juttatásai |
8 263 627 Ft | Egyéb működési célú kiadások |
0 Ft |
|
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
2 645 327 Ft | Egyéb működési célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft | Árkiegészítések, támogatások |
0 Ft | Kamattámogatások |
5 618 300 Ft | Egyéb működési célú támogatások ÁH-n kívülre |
77 361 504 Ft | Felhalmozási költségvetés módosított kiadásai |
67 366 270 Ft | Beruházások |
63 775 156 Ft |
|
9 995 234 Ft | Felújítások |
0 Ft | - ebből: EU-s forrásból felújítás |
0 Ft | Egyéb felhalmozási kiadások |
0 Ft |
|
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n belülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön törlesztése ÁH-n belülre |
0 Ft | Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n belülre |
0 Ft | Garancia- és kezességvállalásból kifizetés ÁH-n kívülre |
0 Ft | Visszatérítendő támogatások, kölcsön nyújtása ÁH-n kívülre |
0 Ft | Lakástámogatás |
0 Ft | Egyéb felhalmozási célú támogatások ÁH-n kívülre |
19 815 014 Ft | Tartalék |
991 369 Ft | Finanszírozási kiadások |
jogcímenkénti megoszlásban állapítja meg.
2) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat a rendelet 1. számú melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.
(3) A bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 1.1., 1.2., 1.3. számú mellékletek szerint állapítja meg.
(4) A működési és felhalmozási bevételek és kiadások előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten az 2.1. és a 2.2. számú mellékletek részletezik.
(5) A működési hiány belső finanszírozásának érdekében a képviselő-testület az előző év(ek) költségvetési maradványának igénybevételét rendeli el.
(6) A felhalmozási hiány finanszírozása érdekében a 10 millió forintot meghaladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötésére a Kormány hozzájárulása szükséges. Az adott évi saját bevételek 20 %-át, de legfeljebb a 10 millió forintot meg nem haladó fejlesztési célú adósságot keletkeztető ügylet esetében az előző év költségvetési maradványának igénybevételével történik.
A költségvetés részletezése
3. §
A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
(1) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 3. számú melléklet részletezi.
(2) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 4. számú melléklet tartalmazza.
(3) Az Önkormányzat 2017. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait az 5. számú melléklet részletezi.
(4) Az Önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 6. számú melléklet szerint határozza meg.
(5) Az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítások kiadásait felújításonként a 7. számú melléklet szerint részletezi.
(6) Az EU-s támogatással megvalósuló programokat és projekteket, valamint az önkormányzaton kívül megvalósuló projektekhez való hozzájárulást a 8. számú melléklet szerint hagyja jóvá.
(7) A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot és a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként, feladatonként a 9. számú melléklet szerint határozza meg.
(8) Az Önkormányzat a kiadások között 1.124.276 Ft általános tartalékot és 14.797.079 Ft céltartalékot állapít meg.
A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. §
(1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Az Önkormányzatnál a jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg a rendszeres személyi juttatások előirányzatának 11 %-át. Ennek fedezetére a személyi juttatások évközi megtakarítása és a személyi juttatások előirányzatának növelésére fordítható forrás szolgálhat.
(5) Amennyiben a költségvetési szerv harminc napon túli, lejárt esedékességű elismert tartozásállományának mértéke két egymást követő hónapban eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a százötven millió forintot, az irányító szerv a költségvetési szervhez önkormányzati biztost jelöl ki.
(6) Az Önkormányzat vezetője e rendelet 10. számú mellékletében foglalt adatlapon köteles a tartozásállományról adatot szolgáltatni. A költségvetési szerv az általa lejárt esedékességű elismert tartozásállomány tekintetében – nemleges adat esetén is – negyedévente a tárgynegyedévi állapotnak megfelelően a tárgynegyedévet követő hó 15-ig az önkormányzat jegyzője részére köteles adatszolgáltatást teljesíteni.
(7) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(8) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.
Az előirányzatok módosítása
5. §
(1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadások közötti átcsoportosításról a (2) bekezdésben foglalt kivétellel a képviselő-testlüet dönt.
(2) A képviselő-testület a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2013. (III.04.) önkormányzati rendeletben átruházott hatáskörökön túl a jóváhagyott kiadási, bevételi előirányzatok közötti és a tartalék terhére történő átcsoportosítás jogát a polgármesterre és a bizottságokra ruházza át az alábbiak szerint.
(a) A polgármester az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításában, illetve a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás ügyeiben 5.000.000 Ft-ig önállóan dönt.
(b) A polgármester a céljelleggel kezelt előirányzatok feladatra való lebontásáról gondoskodik.
(3) Az Önkormányzat a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.
(4) A képviselő-testület szükséges esetekben, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.
(5) Az Önkormányzat alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.
(6) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.
A gazdálkodás szabályai
6. §
- Az Önkormányzat vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori vezetőt terheli.
- Az önkormányzat az évközi előirányzat-módosításokról köteles naprakész nyilvántartást vezetni.
- A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.
- A (3) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 10.000.000 Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
- A (4) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
- Az önkormányzat vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.
A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. §
(1) Az önkormányzat ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző felelős.
(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Siófoki Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában foglaltak szerint gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
Záró és vegyes rendelkezések
8. §
(1) Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
Kónyáné Dr. Zsarnovszky Judit sk. jegyző | Krisztin Endre sk. polgármester |