Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 45/2008. (XI.13.) önkormányzati rendelete
a reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezéséről
Hatályos: 2015. 11. 04- 2017. 10. 30Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 45/2008. (XI.13.) önkormányzati rendelete
a reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezéséről
2015-11-04-tól 2017-10-31-ig
Budakeszi Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezéséről az alábbi rendeletet alkotja:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet célja
1. §
A rendelet célja Budakeszi város történeti hagyományainak, építészeti értékeinek, idegenforgalmi nevezetességeinek védelme, a környezet védelme, valamint a város arculatának megőrzése érdekében a közterületeken és a közterületekről látható területeken, épületeken, építményeken a városképi és közlekedési szempontok figyelembe vételével a reklámok és hirdetések elhelyezésének szabályozása.
A rendelet hatálya
2. §
A rendelet hatálya kiterjed Budakeszi Város közigazgatási területén belül
a) közterületen, valamint a magánterületnek a közforgalomnak szánt területekről látható részén elhelyezett vagy elhelyezésre kerülő reklámhordozókra és hirdető berendezésekre függetlenül azok tartalmától és anyagától,
b) minden természetes és jogi személyre, valamint jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetre, aki hirdetőnek, illetve reklámozónak minősül, vagy hirdetés, illetve reklám közzétevőjeként jár el
c) a magánterület tulajdonosa, amennyiben a reklámhordozó és hirdető berendezés a magánterületnek a közforgalomnak szánt területekről látható részén (telken belül, vagy a telekhatáron) kívánják elhelyezni, illetve helyezték el.
Értelmező rendelkezések
3. §
E rendelet alkalmazásában:
- Reklám: olyan tájékoztatás, amely termék, szolgáltatás, ingatlan, jog és kötelezettség értékesítését vagy más módon történő igénybevételét és a vállalkozás nevének, megjelölésének, tevékenységének népszerűsítését, továbbá áru vagy árujelző megismertetését mozdítja elő.
- Reklámhordozó:
- reklámberendezés: hirdetések, reklámok, közlemények, plakátok elhelyezésére alkalmas eszköz, ideértve a közművek tartozékait is, amennyiben azon reklám jelenik meg, továbbá olyan közlekedési eszköz, melyen külön szerkezeten reklám jelenik meg (pl. reklámtábla, hirdetőtábla, hirdető ponyva, hirdetőoszlop, stb.);
- reklámgrafika: a reklámozás céljait szolgáló, bármely építési technológiával készített alapfelületre festéssel, vagy azzal rokon technológiával (színezett habarccsal) készített reklámcélú építmény, grafikai mű;
- mobil reklámberendezés: nem helyhez kötött reklámtábla, szendvicsember táblája, stb.;
- gépjárműn vagy utánfutón elhelyezett reklám, különböző nem helyhez kötött figura, stb.; kivéve a saját gépjárműn elhelyezett saját gazdasági társaság reklámozása.
- Információhordozó:
- cégfelirat: az üzlet elnevezése,
- cégtábla: a vállalkozó, vagy a gazdasági társaság nevét, címét, telefonszámát, honlapját, eltérő helyen levő székhelyét, tevékenységét feltüntető tábla,
- cégér: az üzlet tevékenységét jelképező, a tulajdonos foglalkozására utaló, a homlokzaton síkban vagy abból kinyúlóan elhelyezett figurális épülettartozék (az üzlet nevének figurális megjelenítése is cégérnek minősül).
- Hirdető berendezés: hirdetés közzétételére alkalmas eszköz, tárgy.
- Hirdetés: reklámnak nem minősülő valamely tény, körülmény, rendezvény, esemény közzététele.
- Reklám közzétevője: aki a reklám közzétételre alkalma eszközzel rendelkezik és ezek segítségével a reklámot megismerhetővé teszi.
- Reklámozó: akinek érdekében a reklám közzétételre kerül, illetve aki a saját érdekében a reklám közzétételét megrendeli.
- Közérdekű hirdetmény: információ, választási hirdetmény és kampányanyag közzététele reklámnak nem minősülő falragasz, szórólap formájában.
- Közterület: közhasználatra szolgáló olyan állami vagy önkormányzati tulajdonban álló földterület, amelyet a rendeltetésének megfelelően bárki használhat, és az ingatlan-nyilvántartás ekként tart nyilván. Egyéb ingatlanoknak a közhasználat céljára átadott területrészére - az erről szóló külön szerződésben foglaltak keretei között - a közterületre vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. Közterület rendeltetése különösen: a közlekedés biztosítása (utak, terek), a pihenő és emlékhelyek kialakítása (parkok, köztéri szobrok stb.), a közművek elhelyezése.
- Külterület: a település közigazgatási területének belterületnek nem minősülő, elsősorban üdülőterület, valamint mezőgazdasági, erdőművelési, illetőleg különleges (pl. bánya, vízmeder, hulladéktelep) célra szolgáló része.
- Műtárgy: mindazon építmény, ami nem minősül épületnek és épület funkciót jellemzően nem tartalmaz (pl. út, híd, torony, távközlés, műsorszórás műszaki létesítményei, gáz-, folyadék-, ömlesztett anyag tárolására szolgáló és nyomvonalas műszaki alkotások).
- Köztéri tárgy különösen: szobor, emlékmű, díszkút, szökőkút, kertészeti műtárgy, geodéziai jel, utcabútor, KRESZ-, utcanév-, házszám- és emléktábla, virágtartó, utcai hulladékgyűjtő.
- Üzlet: rendszeresen (állandóan vagy ideiglenes jelleggel) nyitva tartó nagy- és kiskereskedelmi értékesítő hely.
- Közút: a gyalogosok és járművek közlekedésére szolgáló közterület.
- Választás: az országgyűlési képviselők, az Európai Parlament tagjainak, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választása, a kisebbségi önkormányzati képviselők választása, az országos népszavazás, a helyi népszavazás, az országos kezdeményezés, a helyi népi kezdeményezés.
- Közérdek: a társadalom egészének a közös érdeke, mely a társadalom íratlan működési szabályain alapszik.
II. FEJEZET
REKLÁMHORDOZÓK ÉS HIRDETŐ BERENDEZÉSEK ELHELYEZÉSÉRE VONATKOZÓ ELŐÍRÁSOK
Az elhelyezés általános szabályai
4. §
- Közterületen és magánterületen az ÖTM rendelet értelmében építményen vagy attól különállóan a 2,0 m2-es felületnagyságot meghaladó reklám-, cég-, címtáblát vagy fényreklámot, hirdetési vagy reklámcélú, illetve művészeti ábrázolást tartalmazó építményt, kirakatszekrényt építeni, elhelyezni, létesíteni e rendelet szerinti elhelyezési engedéllyel lehet, továbbá az építésügyi hatóságnak azt be kell jelenteni a tevékenység egyidejű megkezdése mellett.
- Hatályát vesztette.
- Reklám és hirdetés csak lemosható, vagy könnyen eltávolítható módon helyezhető el reklámhordozóra, illetve hirdető berendezésre.
- Műemléki vagy védelem alatt álló épületeken, közterületen álló fákon, emlékműveken, szobrokon reklámot, hirdetést és közérdekű hirdetményt elhelyezni tilos.
- Reklámhordozót és hirdető berendezést úgy kell elhelyezni, hogy az ne akadályozza a közterület más részeinek és a szomszédos ingatlanok rendeltetésszerű használatát, illetve közterület esetén a közterület fenntartási munkáit, valamint feleljen meg a közlekedés biztonságát szolgáló előírásoknak.
- Tilos mindenféle reklámhordozó és hirdető berendezés elhelyezése, ha a reklám a jó ízlést, közszemérmet, mások emberi méltósághoz fűződő jogát sérti.
- Lakossági hirdetés csak a közterületi hirdető berendezéseken helyezhető el.
- A reklámfeliratnak – a cég hivatalos nevét kivéve - magyar nyelven is meg kell jelennie, a magyar szöveg az idegen nyelvű szövegnél nem lehet kisebb méretű.
- A reklámtáblán, illetve hirdető berendezésen azonosítható módon fel kell tüntetni a reklám közzétevője vagy a reklámozó nevét és pontos címét.
- Nem helyezhető el reklámhordozó, hirdető berendezés és választási plakát:
- növényeken;
- köztéri tárgyakon;
- a járdán a “biztonsági sávban” (az épített járdaszegélytől számított, min.: 0,50 m-ig), a KRESZ táblák vonalában, illetve a közterület-foglalási rendeletet sértő módon;
- játszótereken, kivéve az Önkormányzattal kötött szponzori szerződés alapján elhelyezett reklámokat;
- közparkokban, kivéve a 6. § (7) bekezdés c) pontja szerinti eseteket;
- Hatályát vesztette.
- önkormányzati tulajdonban álló építményen, ide nem értve az Erkel Ferenc Művelődési Központot, valamint a Rathauskeller Pincét.
- Az engedély nélkül, vagy attól eltérő módon kihelyezett reklám esetén, a (10) bekezdés megsértésével elhelyezett reklám esetén, illetve az engedély megvonása esetén a kihelyezőt az eltávolításra határidő tűzésével fel kell szólítani. A határidő eredménytelen eltelte után a reklámot a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Korlátolt Felelősségű Társaság Kft. eltávolítja, melynek költségeit a reklámozó, illetve a reklám közzétevője köteles viselni.
- Mobil reklámberendezést az üzlet nyitvatartási ideje alatt lehet a közterületen elhelyezni, oly módon, hogy az a közlekedést, a közlekedés biztonságát, valamint a gyalogosforgalmat ne akadályozza. A mobil reklámberendezést záráskor a közterületről el kell távolítani.
- Rendezvényhez kapcsolódó, ideiglenes jellegű mozgatható reklámtábla, transzparens, zászló a rendezvény előtt max. 30 napig helyezhető el közterületen. A rendezvényt követően ideiglenes jellegű mozgatható reklámtáblát, transzparenst, zászlót 3 napon belül a helyszínről el kell távolítani
- Nem helyezhető el tartós reklámgrafika a közút, járda, gyalogút, kerékpárút szilárd burkolatára festett kivitelben.
- Szórólap csak a helyi köztisztasági előírások betartásával terjeszthető.
Reklámhordozók és a hirdető berendezések méretére vonatkozó előírások
5. §
- Külterületen magántulajdonban álló ingatlanonként 1 db, max. 1,00 m2 felületű vagy annál kisebb reklámhordozó helyezhető el.
- Belterületen 3 m2-nél nagyobb felületű reklámhordozó és hirdető berendezés nem helyezhető el, kivéve:
- épületre történő olyan reklámhordozók elhelyezése, melyek a vállalkozás nemzetközileg megjelenő arculatának és tevékenységének megfelelőek és Magyarországon is alkalmazottak, amelyeknek az elhelyezésről Főépítész véleménye alapján kell dönteni;
- Sportpálya területe (0191/12 hrsz).
- A reklámhordozókkal és hirdető berendezésekkel elfoglalt közterület nagyságának meghatározásánál figyelembe kell venni:
a) a reklám és az elhelyezésére alkalmas térbeli tartóeszköz teljes felületét, valamint a tartószerkezet tartón (fal, talaj, stb.) megjelenő vetülete és a reklám közötti teljes területet,
b) árubemutatás (falon, rácson), valamint transzparens elhelyezése esetén annak tényleges (1 oldalas) felületét,
c) más egyéb esetben a reklámhordozó közterületre eső vízszintes vetületét.
- Szerkezetileg több - egymáshoz összefüggően csatlakozó - elemből álló reklámhordozó egy építménynek számít.
- A két vagy több oldalról látható reklámtábla csak két vagy több oldali hirdetőfelülettel kerülhet kialakításra.
Reklámhordozók és a hirdető berendezések engedélyezése és a hatósági szerződés
6. §
- Közterületen, valamint a közterületről látható magánterületen reklámhordozó és hirdető berendezés engedély vagy hatósági szerződés alapján helyezhető el.
- Az engedélyezési eljárás önkormányzati hatósági ügynek minősül, melyben első fokon átruházott hatáskörben a polgármester jár el, kivéve a (10)-(17) bekezdésében foglaltakat. Az engedélyezési eljárásban a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) rendelkezéseit kell alkalmazni. A polgármester önkormányzati jogkörben hozott hatósági határozata ellen a képviselő-testülethez lehet fellebbezést benyújtani.
- Az engedély iránti kérelmet az 1. számú melléklet szerinti formanyomtatványon kell a Polgármesteri Hivatalba benyújtani.
- Az engedélyt a reklámozó, illetve a reklám közzétevője kérelmezheti.
- Nem adható reklámhordozó és hirdető berendezés elhelyezésére engedély:
- lakó-vagy középület homlokzatától 3 m-en belül,
- gépkocsi-kihajtást akadályozó módon, (a kihajtó úttól 3 m-en belül)
- tömegközlekedési járművek megállóiban, ha az nem az utasforgalmat szolgálja, kivéve a váróhelyiségek reklámfelületeit,
- dohánytermék értékesítésére, közterületen pornográf, erotikus áru és szexuális eszköz reklámozására,
- belterületen a városkép esztétikai követelményeinek nem felel meg,
- külterületen a tájképi szempontoknak vagy a környezetvédelem követelményeinek nem felel meg
- Az engedély megadása során figyelembe kell venni az építésügyi szabályzatot, a városrendezési terveket, a városképi, tájvédelmi, környezetvédelmi és műemlékvédelmi követelményeket, s ellenőrizni kell az egyéb feltételek fennállását is.
- Engedély alapján díjmentesen helyezhető el:
a) a közterületbe 10 cm-en túl nem benyúló üzlethomlokzat (portál), kirakatszekrény, üzleti védőtető (előtető), összecsukott ernyőszerkezet, hirdető berendezés elhelyezése, amennyiben az ott működő vállalkozást reklámozza,
b) a közterületbe benyúló - az építési szabályoknak megfelelő - szerkezeti elem, napellenző ponyva, elő-lépcső, ablakrács, cégér, falra kihajtva rögzített nyílószárny, levélgyűjtő szekrény,
c) az önkormányzat által szervezett, valamint a város hagyományai szerint szokásos rendezvények hirdetésére elhelyezett reklám;
d) magánterületen elhelyezett reklám, illetve hirdető berendezés.
- Az engedély tartalmazza:
- az engedélyes nevét és állandó lakó- (székhely, telephely) helyének címét;
- az elhelyezés célját, időtartamát, illetve azt a feltételt, amelynek bekövetkeztéig a hozzájárulás érvényes, illetőleg utalást arra, hogy az engedély visszavonásig érvényes;
- a reklámhordozó, illetve hirdető berendezés helyének, elhelyezése módjának, mértékének és feltételeinek pontos meghatározását;
- az engedélyezési eljárásban közreműködő szakhatóságok feltételeinek pontos meghatározását;
- az engedély megszüntetése vagy visszavonása esetére az eredeti állapot helyreállítására vonatkozó kötelezettség előírását;
- díj fizetési kötelezettség esetében a díj mértékét és fizetésének módját;
- a közterületen történő reklámhordozó, illetve hirdető berendezés elhelyezésének időtartama alatt a szükséges állagmegóvási, karbantartási és tisztántartási kötelezettség előírását,
- a jogorvoslati eljárás lehetőségére és módjára vonatkozó tájékoztatást.
- A meghatározott időre szóló engedély érvénye az engedélyesnek az engedélyezetett időtartam lejárta előtt legalább 15 nappal benyújtott kérelmére meghosszabbítható.
- Reklámhordozó és hirdető berendezés 1 éven túli elhelyezéséhez hatósági szerződés köthető az ügynek a közérdek és az ügyfél szempontjából is előnyös rendezése érdekében. Hatósági szerződés megkötését bárki kezdeményezheti.
- A hatósági szerződés megkötése a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
- A hatósági szerződés megkötésére a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 76.§ rendelkezései az irányadók.
- A hatósági szerződés tartalmazza:
a) a szerződő felek azonosító adatait körében a felek nevét, címét vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet esetén annak székhelyét, cégjegyzékszámát, továbbá természetes személy esetén a személyi adatok körében anyja nevét, születési helyét, idejét,
- a szerződés tárgyának fontosabb jellemzőit, a mennyiségi és a minőségi adatokat;
- a szerződés időbeli hatályát,
- a reklámhordozó, illetve hirdető berendezés elhelyezésének díját,
- amennyiben szakhatósági hozzájárulást kell beszerezni, az abban meghatározott előírásokat és feltételeket,
- az ügyfél nyilatkozatát arról, ha a szerződésben foglaltakat megszegi, a szerződés jogerős és végrehajtható határozatnak minősül,
- egyéb, a szerződő felek által lényegesnek tartott feltételeket.
- Amennyiben a szerződés harmadik személy jogát vagy jogos érdekét érinti, a szerződés megkötése előtt be kell szerezni az érintett írásos hozzájárulását.
- Választási kampányidőszakban reklámhordozó és hirdető berendezés elhelyezésének engedélyezése a polgármester hatáskörébe tartozik.
- Választási kampányidőszakban reklámhordozó és hirdető berendezés elhelyezésére vonatkozó igényeket a kérelmek beérkezésének sorrendjében kell elbírálni, a beérkezéstől számított két munkanapon belül. A személyesen kézben benyújtott kérelmeket az érkezéskor dátummal, a benyújtás pontos időpontjával (óra, perc) kell rögzíteni.
- Választási kampányhoz tartozó reklámhordozó és hirdető berendezés nem helyezhető el oktatási intézmény előtti vagy azzal közvetlenül határos területen és közintézményeken.
Az engedély megvonása
7. §
- A reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezése közérdekből bármikor megszüntethető.
- A reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezésének közérdekből történő megszüntetése esetén a hatósági jogkörben eljáró önkormányzati szerv lehetőség szerint gondoskodik másik terület kijelöléséről, vagy az időarányos díj megfizetéséről. Új terület kijelölése esetén az engedélyesnek 15 napon belül nyilatkoznia kell a terület elfogadásáról; ennek hiányában az új terület elutasítottnak minősül.
- Ha az engedélyes reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezését meg kívánja szüntetni, köteles ezt a szándékát az engedély egyidejű visszaadása mellett az engedélyező hatósági jogkörben eljáró önkormányzati szervnek bejelenteni.
- Az engedély visszavonható, ha az engedélyes az engedélyben meghatározott feltételektől eltér.
- Ha az engedély érvényét veszti, az engedélyes a saját költségén köteles az eredeti állapotot - minden kártalanítási igény nélkül – helyreállítani.
- Ha a reklámhordozó, illetve a hirdető berendezések elhelyezése közterülten a (3) bekezdésben foglalt módon szűnik meg, a már esedékessé vált és befizetett díjat visszakövetelni nem lehet.
Közterületen reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezésének díja
8. §
- Az engedélyes a reklámhordozó, illetve a hirdető berendezés közterületen történő elhelyezése esetén díjat köteles fizetni.
- A díjkötelezettség megállapításánál a töredék négyzetmétert 1 négyzetméter alatt teljes, a továbbiakban pedig a kerekítés szabályai szerint, a töredék napot egész napként kell figyelembe venni.
- A reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezésére vonatkozó díjövezeteket és díjtételeket a 2. számú melléklet tartalmazza, melyet a Pénzügyi és Fejlesztési Bizottság javaslata alapján a Képviselő-testület évente felülvizsgál.
- Az engedélyes a díjat a reklámhordozó, illetve hirdető berendezés elhelyezésére tekintet nélkül köteles megfizetni.
- Mentesül a díjfizetési kötelezettség alól:
- a jótékony célú, közcélú rendezvény hirdetései,
- bejegyzett pártok, és társadalmi szervezetek, független jelöltek választási hirdetményei a választási kampány idején.
FELELŐSSÉGI SZABÁLYOK
A felelősségre vonatkozó általános szabályok
9. §
- A reklámhordozón, illetve hirdető berendezésen a 4. § (9) bekezdésben foglalt azonosítható módon történő feltüntetésért a reklám közzétevője és a reklámozó felelős.
Amennyiben a közterületen álló reklámhordozón nincs feltüntetve a 4. § (9) bekezdésben foglalt adatok, az külön felszólítás nélkül elbontható.
Amennyiben a magánterületen álló reklámhordozón nincs feltüntetve a 4. § (9) bekezdésben foglalt adatok, az ingatlan tulajdonosát kell kötelezni annak elbontására.
- Közterületen reklámhordozók, illetve hirdető berendezések elhelyezéséért, valamint azok, valamint környezetük karbantartásáért reklám közzétevője, a reklámozó egyetemlegesen felelős.
- Magántulajdonú ingatlanon elhelyezett reklámhordozó elhelyezéséért, karbantartásáért reklám közzétevője, a reklámozó, valamint az ingatlan tulajdonosa egyetemlegesen felelős.
- Az elhanyagolt, tönkrement reklámhordozó, illetve hirdető berendezés esetén reklám közzétevőjét, a reklámozót, valamint magánterületen elhelyezett reklám esetén az ingatlan tulajdonosát 30 napos határidő tűzésével a helyreállításra fel kell szólítani. Ha a felszólításnak a határidőn belül nem tesznek eleget, a magánterületen található reklámberendezés esetében az ingatlan tulajdonosát kell kötelezni a reklámhordozó eltávolításáról, illetve a reklámhordozót közterületről a Budakeszi Városfejlesztési és Városüzemeltetési Korlátolt Felelősségű Társaság Kft. a reklám közzétevője, a reklámozó értesítése mellett, annak költségére távolíthatja el.
Az engedély, bejelentés vagy hatósági szerződés nélküli elhelyezés jogkövetkezményei
10. §
- Az engedélyhez vagy hatósági szerződés kötéséhez kötött, de engedély vagy hatósági szerződés nélküli elhelyezés esetén az elhelyezést meg kell szüntetni és az eredeti állapotot a saját költségen - minden kártalanítási igény nélkül – kell helyreállítani. Az engedélyhez vagy hatósági szerződés kötéséhez kötött, de engedély vagy hatósági szerződés nélküli közterületen történő elhelyezésért a reklám közzétevője és a reklámozó; illetőleg magánterületen történő elhelyezésért a reklám közzétevője, a reklámozó és az ingatlan tulajdonosa egyetemlegesen felelős.
- ÖTM rendelet alapján az építésügyi hatóság a bejelentés tudomásulvételekor, illetve az ellenőrzése során vizsgálja az épületen (ingatlanon) már található vagy ott elhelyezni szándékozott reklámhordozó jogosságát. Amennyiben bejelentés tudomásulvétele nélkül került kihelyezésre, intézkedik a szabályossá tételről vagy az eltávolításról.
- Az engedélyhez kötött, azonban bejelentéshez nem kötött elhelyezéseket a közterület-felügyelő vizsgálja és szükség esetén intézkedik a szabályossá tételről vagy az eltávolításról.
- Az (1) bekezdésen túlmenően reklám közzétevőjét, a reklámozót, a szabálysértési eljárás lefolytatása mellett az egyébként fizetendő díj megfizetésére is kötelezni kell. Aki az engedélyében foglalt feltételektől eltérő módon helyez el reklámhordozót, illetve hirdető berendezést, a szabálysértési eljárás lefolytatása mellett kötelezni kell a díj megfizetésére is.
- Ha reklámhordozót, illetve hirdető berendezést engedély vagy hatósági szerződés nélkül helyeznek el, de az engedélyezés, illetve a hatósági szerződéskötés feltételei fennállnak - kérelemre - az eljárásra jogosult az elhelyezést engedélyezheti, illetve kezdeményezheti a hatósági szerződés megkötését. Ezzel azonban az elhelyező nem mentesül a 11. §-ban foglalt szabálysértési jogkövetkezmények alól.
IV. FEJEZET
SZABÁLYSÉRTÉSI ÉS ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Szabálysértési rendelkezések
11. §
- Hatályon kívül.
- Hatályon kívül.
- Hatályon kívül.
Záró rendelkezések
12.§
- E rendelet a 2008. november 15-én lép hatályba, rendelkezéseit ezen időpont után keletkezett ügyekben kell alkalmazni.
- A hatálybalépéssel egyidejűleg Budakeszi Város Önkormányzata Képviselő-testületének a reklámhordozók és hirdető berendezések elhelyezéséről szóló 26/2005. (VI. 9.) rendelet, valamint a módosításaira alkotott 47/2007. (XII. 12.) rendelet, 14/2008. (IV. 9.) rendelet 1. §-a, és 28/2008. (VI. 19.) rendelet 1. §-a hatályát veszíti.
- A korábban engedély vagy hatósági szerződés birtokában kihelyezett reklámhordozók és hirdető berendezések az engedély lejáratáig, illetve a szerződés megszűnéséig változatlan formában fennmaradhatnak.
- A már elhelyezett a rendelet előírásainak meg nem felelő reklámhordozók és hirdető berendezések 2009. március 31-éig maradhatnak fenn. Ezen reklámhordozók tulajdonosait fel kell szólítani a reklámhordozó és hirdető berendezés szabályossá tételére.