Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2012. (IV. 3.) önkormányzati rendelete
a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2012. 05. 01- 2022. 08. 24Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2012. (IV. 3.) önkormányzati rendelete a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról
(Egységes szerkezetben a 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelettel, 12/2013. (V.28.) önkormányzati rendelettel, 3/2015. (II.19.) önkormányzati rendelettel, 4/2015. (III.10.) önkormányzati rendelettel, 18/2015. (XII.21.) önkormányzati rendelettel, 13/2016. (XII.14.) önkormányzati rendelettel, valamint az 5/2017.(X.12.) önkormányzati rendelettel, 2/2018. (III. 28.) önkormányzati rendelettel, 9/2018. (XI. 15.) önkormányzati rendelettel, 5/2019. (VII.5.) önkormányzati rendelettel, 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelettel, 11/2019. (XII. 13.) önkormányzati rendelettel, 5/2020. (VI.10.) önkormányzati rendelettel, 9/2020. (VII. 23.); 8/2021. (XII.10.) önkormányzati rendelettel)
Általános rendelkezések
A rendelet hatálya
1. § A rendelet szervi és személyi hatálya Sárszentlőrinc Község Önkormányzatára, annak szerveire, továbbá mindazokra kiterjed, akik az előbb említettek bármelyikével munkajogi, közigazgatási jogi vagy polgári jogi jogviszonyba lépnek.
Az önkormányzat és a képviselő-testület hivatalának hivatalos megnevezése, székhelye
2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Sárszentlőrinc Község Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).
(2) Az önkormányzat székhelyének (egyben a Községháza) címe:
Az önkormányzat jelképei
3. § Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. Használatuk rendjét a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.
Az önkormányzat bélyegzői
4. § A „Sárszentlőrinc Község Önkormányzata” feliratú körbélyegzőt kell használni az alábbi esetekben:
a) a képviselő-testület és bizottsága üléseiről készült jegyzőkönyvek hitelesítése,
b) a képviselő-testület és bizottsága üléseiről készült jegyzőkönyvekből kiállított kivonatok hitelesítése,
c) önkormányzati rendeletek hitelesítése,
d) az önkormányzat képviseletében kötött polgári jogi szerződések más megállapodások (például társulási megállapodások stb.) hitelesítése,
e) a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, át nem ruházott egyedi hatósági ügyekben készült alakszerű közigazgatási határozatok hitelesítése,
f) a képviselő-testület munkáltatói jogkörében hozott döntése alapján készült munkaügyi irat hitelesítése,
g) testvértelepülési kapcsolatot létesítő megállapodások hitelesítése,
h) díszpolgári cím adományozását tanúsító irat hitelesítése,
i) az a-h) pontokban fel nem sorolt, de a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe tartozó vagy hatáskörében fenntartott ügyekben készült kiadmányok hitelesítése.
Az önkormányzat feladat- és hatásköre, gyakorlásának módja
Az önkormányzat által ellátott feladatok köre
5. § (1) A települési önkormányzat kötelező feladata a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény(a továbbiakban: Mötv.) 13. §-ában és egyéb törvényekben meghatározott helyi közszolgáltatások biztosítása.1
(2) Az (1) bekezdésben szabályozottakon túlmenő, az önkormányzat által önként vállalt feladatok körét a képviselő-testület az éves költségvetési rendeletben állapíthatja meg, a feladat ellátásához szükséges fedezet biztosításával egyidejűleg.
(3) Az önként vállalt feladatok tekintetében a képviselő-testület maga határozza meg - a lakosság igényei alapján és a tárgyévi költségvetési lehetőségeitől függően -, mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.
Hatáskör átruházás
6. §2 (1) A képviselő-testület egyes hatáskörei gyakorlását a Mötv. 41. §-ának (4) bekezdésében meghatározottakra ruházhatja, a hivatkozott rendelkezésben szabályozottak szerint. Az átruházott hatáskörök felsorolását a rendelet 4. melléklete tartalmazza.3
(2) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról a hatáskörgyakorló a képviselő-testületnek a hatáskör gyakorlását követő képviselő-testületi ülésen, vagy a képviselő-testület által a hatáskör átruházásáról szóló döntésben meghatározottak szerint beszámolni köteles.
(3) A Mötv. 42. §-ában foglalt ügyekben az (1) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók.
7. §4 Az önkormányzati hatósági ügyek intézésére – a Mötv-ben foglalt eltérésekkel – az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvényt (a továbbiakban: Ákr.) kell megfelelően alkalmazni.5
A képviselő-testület működése
A képviselő-testület üléseinek típusai
Általános szabályok
8. § (1) A képviselő-testület a választás eredményének jogerőssé válását követő 15 napon belül alakuló ülést tart.6
(2) A képviselő-testület ezt követen a munkatervének megfelelően ülésezik (rendes ülés).
(3) A képviselő-testület az (1)-(2) bekezdésben foglaltakon túlmenően
Az alakuló ülés
9. § (1) A képviselő-testület alakuló ülését a polgármester (akadályoztatása esetén a legidősebb képviselő) hívja össze és vezeti.9
(2) *10
(3) A Helyi Választási Bizottság Elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők választásának eredményéről.11
(4) A képviselők esküt/fogadalmat tesznek, és aláírják az esküokmányt, melynek szövegét e rendelet 1. melléklete tartalmazza. Az eskü szövegét a legfiatalabb képviselő olvassa elő.
(5) A Helyi Választási Bizottság elnöke tájékoztatást ad a polgármester választás eredményéről.12
(6) A polgármester a képviselő-testület előtt esküt/fogadalmat tesz és aláírja az esküokmányt, melynek szövegét e rendelet 1. melléklete tartalmazza. Az eskü szövegét a legfiatalabb képviselő olvassa elő.
(7) Ezt követően a polgármester megszavaztatja az alakuló ülés napirendjét. Az alakuló ülés kötelező napirendi pontjai az alábbiak:
a) a bizottság(ok) tagjainak megválasztása,
b) a polgármester juttatásainak megállapítása,
c) alpolgármester(ek) megválasztása,
d) alpolgármester(ek) juttatásainak megállapítása,
e) a képviselő-testületnek az éves munkaterv elfogadásáig érvényes ideiglenes munkatervének elfogadása.13
(8) Az alakuló ülésen a következő napirendi pontok is tárgyalhatók:
a) a képviselők tiszteletdíjának megállapítása,
b) a szervezeti és működési szabályzat felülvizsgálatra megbízás adása,
c) a polgármester megbízása a gazdasági program kidolgozására.
(9) Az alakuló ülés vezetésére, a meghívandók körére, a tárgyalás rendjének fenntartására, a tárgyalási szünetre és a képviselő-testület döntéshozatalára és döntéseire egyebekben a 16., 18., 28-29. §, 30-36. §-okban foglaltak irányadóak.
A rendes ülés
10. § (1) A képviselő-testület évente legalább 6 alkalommal tart rendes ülést.
(2) A rendes ülések időpontját a munkaterv (az alakuló ülésen elfogadott ideiglenes munkaterv) tartalmazza.14
(3) Az éves munkatervben a rendes ülések napját lehetőség szerint a tárgyhó harmadik hetének csütörtökjére, hivatali munkaidőben kell ütemezni.1516
(4) A munkatervi időponttól a polgármester indokolt esetben (indokolt eset különösen a napirendi ponthoz kötelezően meghívandó személy akadályoztatása, a képviselők egynegyedének írásbeli kérelme, a jegyzőnek a közös önkormányzati hivatalhoz tartozó más önkormányzatok valamelyikénél felmerült működésbeli okból előterjesztett kérelme, a tárgyévi munkarend ünnepek miatti megváltozása) eltérhet, úgy, hogy az adott rendes ülést az éves munkaterv szerinti időponthoz képest az azt megelőző és az azt követő hét napon belüli időpontra köteles összehívni.1718
A közmeghallgatás
11. § (1) A közmeghallgatás vagy a közmeghallgatással egybekötött ülés (a továbbiakban együtt: közmeghallgatás) lehet
a) általános
b) határozott célú.
(2) Közmeghallgatással egybekötött ülésnek akkor minősül a közmeghallgatás, ha a közmeghallgatást megelőzően önálló napirendi ponto(ka)t is megtárgyal a képviselő-testület. Ilyen üléseken a lakosság részéről felszólalásra jelentkezők csak az önálló napirendi pont(ok) képviselő-testület általi megtárgyalását követően kaphatnak szót a 16. § (1) bekezdésében meghatározott ülés vezetésére a jogosulttól.
(3) A közmeghallgatással egybekötött ülésre egyebekben a meghívandók körére, az ülés vezetésére, továbbá a tárgyalás rendjének fenntartására, a tárgyalási szünetre, a képviselő-testület döntéshozatalára és döntéseire vonatkozó 16., 18., 28-29. § , 30-36. §-okban foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni, azzal, hogy a lakosság részéről felszólalókra is irányadóak a hozzászólásra, a kérdésre és a válaszadásra irányadó időkorlátozások.
(4) Közmeghallgatással egybekötött ülésen csak általános közmeghallgatás tartható.
(5) Az általános közmeghallgatás összehívása évente egy alkalommal történik, arra a Mötv. 54. §-ában foglaltakat alkalmazni kell.19
(6) Az általános közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik, arról a lakosságot a polgármester tájékoztatja legalább 5 nappal korábban a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján hirdetményi közzététel útján, illetve az önkormányzat honlapján.
(7) Az általános közmeghallgatás kötelező napirendi pontja a tárgyévi költségvetésről és az előző évi költségvetés végrehajtásának állásáról adott polgármesteri tájékoztatás.
(8) Az általános közmeghallgatáson a lakosság részéről bármely, a helyi közügyek (a Mötv. 4. §-a szerinti ügyek) körébe eső kérdés felvethető.20
(9) Határozott célú közmeghallgatást szükség szerint lehet összehívni a képviselő-testület határozata alapján, az abban rögzített időpontra, különösen a lakosság széles körét érintő, közérdeklődésre számot tartó ügyekben (ilyen például: jelentős önkormányzati beruházás, biztonsági kockázattal járó ipari létesítmény letelepedése, önkormányzati intézmény létesítése, megszüntetése, lényeges átszervezése, stb.)
(10) A határozott célú közmeghallgatáson kizárólag a közmeghallgatás céljával összefüggő kérdések vethetők fel.
(11) A határozott célú közmeghallgatásról történő tájékoztatásra a (6) bekezdésben foglaltak irányadóak.
(12) A közmeghallgatáson elhangzott közérdekű kérdésekre, javaslatokra a képviselő-testület tagjainak lehetőleg azonnal válaszolni kell.
(13) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést vagy javaslatot a képviselő-testületnek a hatásköri szabályok figyelembe vételével meghozott határozatának megfelelően a polgármester, a jegyző, az illetékes állandó bizottság vagy az e célra létrehozott ideiglenes bizottság vizsgálja.
(14) A kérdést a válaszadásra illetékes 15 napon belül megválaszolja a kérdezőnek, továbbá a javaslat alapján tett intézkedésekről ugyanezen határidőn belül tájékoztatja a javaslattevőt. A válaszról és az intézkedésről a képviselő-testületet a soron következő rendes ülésén tájékoztatni kell.
(15) A közmeghallgatás összehívására, a meghívottak körére, az ülés vezetésére, a döntésekre és a tárgyalás rendjének fenntartására egyebekben a (3) bekezdésben hivatkozott szabályok az irányadóak.
(16) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvére irányadó szabályok alkalmazandók.
A rendkívüli ülés
12. § (1) A munkatervben nem szereplő esetekben a képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester (vagy a 16. § (1) bekezdése szerint az ülés összehívására jogosult) hívja össze legkésőbb a polgármesternek (vagy az ülés összehívására jogosultnak) az ok felmerüléséről való tudomásszerzését vagy a kezdeményezés kézhezvételét követő munkanapon 15 napon belüli időpontra21
(2) A képviselő-testület rendkívüli ülése sürgős szükség (például kár vagy elemi csapás elhárítása, következményeinek felszámolása céljából, ha arra a polgármester nincs felhatalmazva, egyéb vis maior jellegű esetek) telefonon is összehívható az értesítés közlésének napjára vagy legkésőbb az azt követő munkanapra, a napirend megjelölésével. A telefonon történt összehívásról feljegyzést kell készíteni.
(3) A polgármester (vagy a 16. § (1) bekezdése szerint az ülés összehívására jogosult) köteles rendkívüli ülést összehívni, ha
a) a képviselő-testületi tagok legalább egynegyede kezdeményezi,
b) a képviselő-testület bizottsága indítványozza,
c) a kormánymegbízott kezdeményezi22,
d) a jegyző jogszabálysértés kiküszöbölése érdekében kezdeményezi.
(4) Rendkívüli ülés összehívható, ha:
a) az ügy tárgyalása halaszthatatlan (például jogvesztő határidő eltelik),
b) az ügy tárgyalásának elmulasztása egyébként az önkormányzati érdekét sértené (például üzleti partner érdekmúlása miatt előnytől esne el),
c) egyéb objektív feltétel felmerülése (például kár vagy elemi csapás elhárítása, következményeinek felszámolása) indokolja.
(5) Az indítványt írásban a polgármesternél (vagy a 16. § (1) bekezdése szerint az ülés összehívására jogosultnál) kell előterjeszteni, aki az ülést legkésőbb az indítvány kézhezvételétől számított kettő napon belül köteles összehívni, legfeljebb a kezdeményezést követő 15. napra.23
(6) A (4) bekezdésben foglalt feltételek hiányában a polgármester (vagy a 16. § (1) bekezdése szerint az ülés összehívására jogosult) a kezdeményezést elutasítja. Erről a kezdeményezőt az indítvány kézhezvételétől számított nyolc napon belül értesíti, és a következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja.
(7) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt, kivéve a sürgősségi indítványban előterjesztetteket.
(8) A rendkívüli ülés írásos meghívója megegyezik a rendes ülésre küldött meghívó tartalmával, azzal az eltéréssel, hogy az egyebek és bejelentések napirendi pont nem szerepel a napirendi javaslatban. Rendkívüli ülés esetében az önálló napirendi pontnak nem minősülő napirendi pontok is tárgyalhatóak önálló napirendi pontként.
(9) A rendkívüli ülés meghívotti köre, vezetése, a tárgyalás rendjének fenntartása, a képviselő-testület döntései és döntéshozatala tekintetében a 16., 18., 28-29. § , 30-36. §-okban meghatározott szabályok alkalmazandóak.
Az együttes ülés
13. § (1) Az e rendeletben foglaltakat a Mötv. alapján működő társulás, illetőleg a közös önkormányzati hivatal fenntartásában részt vevő önkormányzatok (a továbbiakban együtt: társulás) által a társulás valamennyi tagjának döntését igénylő, a társulás működését, valamint az általa ellátott feladat- és hatásköröket érintő döntések meghozatala céljából jogszabályban vagy a társulási megállapodásban meghatározott esetekben tartandó vagy tartható együttes képviselő-testületi ülések esetében Sárszentlőrinc Község Önkormányzatának Képviselő-testülte és annak szervei vonatkozásában a jelen §-ban rögzített eltérésekkel kell alkalmazni.24
(2) Sárszentlőrinc Község Polgármestere (vagy az ülés összehívására a 16. § (1) bekezdése szerint jogosult), amennyiben a társulásban társulási tanács működik, az együttes ülést a társulási tanács által kezdeményezett helyre és időpontra hívja össze, a társulási tanácsnak a saját működését előíró rendelkezései alapján.
(3) Ha a társulásnak nincsen tanácsa, és az együttes ülés összehívására a társulási megállapodás alapján, illetőleg annak rendelkezése hiányában a székhely település polgármestereként Sárszentlőrinc Község Polgármestere jogosult vagy köteles, a társulási megállapodás eltérő rendelkezése hiányában az együttes ülést a társulás székhelyére kell összehívni, az ok felmerülésétől, vagy az együttes ülés más önkormányzat arra jogosult szerve általi kezdeményezése kézhezvételétől számított 15 napon belüli időpontra. Amennyiben az együttes ülés valamely jogszabályi kötelezettség teljesítése érdekében szükséges és ezen kötelezettség teljesítésére a jogszabály határidőt szab, úgy az együttes ülés időpontjának meghatározásánál azt figyelembe kell venni.
(4) Az együttes ülésen az eldöntendő kérdésben a szavazás eredményét Sárszentlőrinc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete vonatkozásában Sárszentlőrinc Község Polgármestere (vagy az ülés vezetésére a 16. § (1) bekezdése alapján jogosult) állapítja meg. Ha az ülést nem Sárszentlőrinc Község Polgármestere vezeti, az eredményt ismerteti az együttes ülés vezetésére jogosult (más önkormányzatot képviselő) személlyel.
(5) Az együttes ülés jegyzőkönyvét, amennyiben annak összehívására és levezetésére Sárszentlőrinc Község Polgármestere volt jogosult vagy köteles, a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője készíti el, úgy, hogy az a képviselő-testületek által hozott határozatokat külön rögzítse, továbbá a tanácskozás lényegét valamennyi – más képviselő-testület tagja által elhangzott – hozzászólás esetében tartalmazza. A jegyzőkönyvet az ülésen résztvevő önkormányzatok polgármesterei és jegyzői írják alá. A jegyzőkönyv felterjesztése ilyen esetben a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének kötelessége.25
(6) Együttes ülés az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérő esetben Sárszentlőrinc Község Önkormányzatának Képviselő-testülete vagy más önkormányzat képviselő-testülete kezdeményezésére is tartható olyan ügyekben, melyek az érintett önkormányzatok együttműködését, közös tanácskozását igénylik. Az e bekezdés alapján tartott együttes ülésekre a jelen § (1)-(5) bekezdéseiben foglalt szabályokat megfelelően alkalmazni kell.
Az ünnepi ülés
14. § (1) Ünnepi ülés tartható a 8. § (3) bekezdése utolsó francia bekezdésében meghatározott esetekben.
(2) Az ünnepi ülésen az azt megalapozó okhoz kapcsolódón kívül önálló napirendi pont, egyebek napirendi pont és bejelentés nem tárgyalható.
(3) Az ünnepi ülés meghívottainak körét a polgármester (vagy az ülés összehívására a 16. § (1) bekezdése alapján jogosult) egyedileg határozza meg, azzal, hogy az ünnepi ülésre az állandó meghívottakat az e rendelet 18. §-ban szabályozott jogkörrel meg kell hívni.
(4) Az ünnepi ülés összehívására, a tanácskozás rendjére, a képviselő-testület döntéseire, döntéshozatalára, a tanácskozás rendjének fenntartására és a szünetre a 16., 18., 28-29. § , 30-36. §-okban foglalt szabályok alkalmazandók.
A képviselő-testület munkaterve
15. § (1) A képviselő-testület munkatervét éves időszakra előre kell elfogadni, a tárgyévet megelőző év november vagy december hónapjában megtartott rendes ülésen.26
(2) A munkaterv-tervezetét a polgármester a jegyző szakmai közreműködésével készíti elő.
(3) A munkaterv tartalmazza különösen:
A képviselő-testület ülésére vonatkozó szabályok
A képviselő-testület ülésének összehívása
16. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester hívja össze és vezeti. A polgármester távollétében, illetve akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését az alpolgármester, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetőleg egyidejű akadályoztatása esetén az Általános Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.27
(2) A polgármester, az alpolgármester vagy mindkettejük akadályoztatása akkor áll fenn, ha valamely objektív vagy szubjektív indok miatt az érintett személy(ek) a jogait/ikat vagy kötelességeit/ket az önkormányzat érdekei és kötelezettségei szempontjából szükséges időpontban gyakorolni nem tudja/ák.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően jogszabályban foglalt esetben a képviselő-testület ülését az illetékes Kormányhivatal vezetője hívja össze.
A képviselő-testületi ülés előkészítése
17. § (1) A polgármester a napirend összeállításáról, az előterjesztésekről, azok sorrendjéről, a képviselő-testületi ülés meghívójának végleges tartalmáról az ülést legalább 5 nappal megelőzően a jegyző szakmai közreműködésével dönt.
(2) Kötelező napirendre venni a munkatervben az adott ülésre meghatározott napirendi pontokat.
(3) A képviselő-testület nyílt, illetve zárt ülésére szóló meghívóját külön-külön kell elkészíteni. A zárt ülés meghívóját csak a zárt ülésen részt venni jogosultaknak szabad megküldeni.
(4) A képviselő-testület meghívóját a tervezett írásbeli előterjesztésekkel együtt 3 nappal a képviselő-testület ülése előtt kell kézbesíteni. A kézbesítés nyomtatott formában vagy elektronikus úton (elektronikus, digitális adathordozón, internetes elérhetőségről letöltés útján, illetve e-mailen keresztül) történik a képviselő által megjelölt postai vagy elektronikus kézbesítési címre. A meghívók kézbesítésének megtörténtét az időpont megjelölésével dokumentálni kell, hogy vita esetén utóbb egyértelműen ellenőrizhető legyen a szabályok betartása vagy megsértése.
(5) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét
b) az ülés napját, és kezdési időpontját,
c) a tervezett önálló napirendi pontok tárgyának és előadójának, továbbá az előterjesztés írásbeli vagy szóbeli jellegének megjelölését,
d) az ülés 8. § szerinti típusát,
e) a meghívó keltét,
f) a polgármester bélyegző lenyomatát,
g) a polgármester aláírását.
(6) A meghívó mellé csatolni kell a benyújtott írásbeli előterjesztéseket, melyek kötelező melléklete a határozati javaslat vagy rendelet-tervezet.
(7) Rendkívüli ülés esetén a meghívó az ülést megelőző napon kézbesíthető a (4) bekezdésben meghatározott módon.
(8) E rendelet 12. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben az ülés összehívható telefonon is. Szóban (telefonon) történő meghívást legalább az ülést megelőző napon az érintettekkel közölni kell, az összehívás indokának egyidejű közlésével.
(9) Az ülésről a lakosságot a nyílt ülésre szóló meghívónak hirdetményi formában a Községháza hirdetőtábláján, illetve az önkormányzat honlapján való elhelyezésével kell értesíteni a meghívó (4) bekezdés szerinti kézbesítésével egyidejűleg. A hirdetmény Községháza hirdetőtáblájára való kifüggesztésének és levételének dátumát a jegyző a hirdetményen záradékkal igazolja.
(10) A telefonon összehívott rendkívüli ülés meghívójára a (9) bekezdésben foglaltak azzal az eltéréssel alkalmazandóak, hogy elegendő a meghívónak a Községháza hirdetőtábláján a meghívással egyidejűleg történő közzététele is.
A meghívottak köre
18. § (1) A képviselő-testület valamennyi ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) akinek meghívását jogszabály kötelezővé teszi,
(az a-b) pontban foglaltak együtt: állandó meghívottak).
(2) Az érintett napirendi pont tárgyalására tanácskozási joggal kell meghívni:
a) a napirendi pont szerint érintett önkormányzati vagy más költségvetési szerv, gazdasági társaság egyéb a b) pontba nem sorolható szervezet vezetőjét,
b) a településen működő, az e rendelet 2. mellékletében felsorolt lakossági önszerveződő közösségek képviselőjét.
c) a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal napirendi pont tárgya szerint illetékes ügyintézőjét a munkakörébe eső napirendi ponthoz
d) ha az előterjesztést nem a polgármester, a képviselő-testület tagja vagy a jegyző készítette, az előterjesztés előadóját,
e) az előterjesztő által a polgármesternek javasolt személyt,
f) akinek meghívását jogszabály kötelezővé teszi.
Az előterjesztések
19. §
Az előterjesztések formái
20. §
Sürgősségi indítvány
21. §
Az előterjesztések jellege
22. §
Az írásbeli előterjesztések tartalmi követelményei
Az ülés vezetése
23. §
Az ülés szakaszai
24. §
A napirend előtti szakasz, a napirend elfogadása, módosítása
25. §
Az önálló napirendi pontok megtárgyalása
26. §
Az egyebek napirendi pontba tartozó napirendi alpontok megtárgyalása
27. §
Bejelentések szakasza
A tanácskozás rendjének fenntartása
28. § (1) Az ülés vezetésére jogosult feladata a tanácskozás rendjének fenntartása. Ennek érdekében:
a) a tanácskozás időtartama alatt mindvégig törekszik a vita gyors és érdemi eldöntésére,
b) figyelmezteti a hozzászólót, ha eltért a tárgyalt témától,
c) figyelmezteti a hozzászólót, kérdezőt, válaszadót a hozzászólásra, kérdésre, válaszadásra biztosított időkeret túllépésére, ismételt figyelmeztetés után a szót megvonja,
d) rendreutasíthatja azt a résztvevőt, aki a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít:
Tárgyalási szünet, szünet a határozatképesség helyreállítása érdekében
29. § (1) Az ülés vezetésére jogosult bármikor tárgyalási szünetet rendelhet el, amelynek az időtartamát is megállapítja.
(2) Tárgyalási szünetet rendel el az ülés vezetésére jogosult - egy önálló napirendi pont, az egyebek napirendi pont keretében egy napirendi alpont tárgyalása során legfeljebb egy alkalommal és maximum öt percben -, ha
a) legalább a jelenlévő képviselők több mint fele azt kéri,
b) a jegyző azt szükségesnek tartja a törvényességi kérdések tisztázása céljából.
(3) Amennyiben a képviselő-testület az ülés folyamán határozatképtelenné válik, az ülés vezetésére jogosult szünetet rendel el, és intézkedik a határozatképesség helyreállítása érdekében. Ha legfeljebb fél órán belül a határozatképességet nem sikerül helyreállítani, akkor az ülést bezárja. A bezárás tényét a jegyző a konkrét időpontok feltüntetése mellett rögzíti a jegyzőkönyvben. Az ülés bezárása esetén a képviselő-testületet az ülés vezetésére jogosult 5 napon belül köteles újból összehívni, melynek napirendjét csak a megtárgyalásra nem került napirendi pontok alkothatják.
A döntéshozatal
30. §
Általános szabályok
31. §
A szavazás módjai
32. §
Nyílt szavazás
33. §
Titkos szavazás
A zárt ülésre vonatkozó különös szabályok
34. § (1) A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. 46. §-ának (2) bekezdése a)-b) pontjában meghatározott esetekben.35
(2) A zárt ülésre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni az érintett nyilvános tárgyalásba történő beleegyező nyilatkozata beszerzéséig.
(3) A (2) bekezdés szerinti nyilatkozat beszerzéséről a napirendi pont előadója gondoskodik.
(4) A képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46. §-ának (2) bekezdése c) pontjában meghatározott esetekben. A zárt ülés elrendelésére javaslatot tehet a polgármester, a képviselő-testület tagja, a képviselő-testület bizottsága, illetve az üzleti érdek sérelmének veszélye esetén a napirendi pontban érintett személy vagy szervezet képviselője az ülést megelőzően legalább 5 nappal írásban a polgármesternél vagy szóban a nyilvános ülésen. A zárt ülés tartására vonatkozó javaslatot a javaslat előterjesztőjének indokolni kell.36
(5) A képviselő-testület a zárt ülés elrendeléséről az üzleti érdek sérelmének veszélye esetén mérlegelési jogkörében dönt, a mérlegelésnél különösen a következő szempontokat kell figyelembe venni:
A Képviselő-testület döntései
A döntések formája
35. § (1) A képviselő-testület döntései:
a) határozat vagy
b) rendelet.
(2) A határozat lehet:
a) alakszerű, vagy
b) egyszerű.
(3) Alakszerű határozattal dönt a képviselő-testület a napirendi pont (önálló) és a napirendi alpont (az egyebek keretében) érdemében, ha az rendeletalkotást nem igényel, miden más nem érdemi, alakszerű határozathozatalt nem igénylő kérdésben egyszerű határozattal dönt.
(4) Az alakszerű határozat tartalmi követelményei:
a) Megjelölés: Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Képviselő-testületének sorszám (évenként 1-től kezdődő, folyamatos)/a döntés évszáma. (határozat meghozatalának hónapja római számmal. határozat meghozatalának napja arab számmal.) önkormányzati határozata.
b) Cím: a határozat tárgyának lényege összefoglalva.
c) A döntés tárgya (szükség szerint pontokba szedve).
d) Határidő.
e) Felelős.
(5) Az egyszerű határozat csupán a döntést rögzíti.
A rendeletalkotás
36. § (1) A képviselő-testület rendeletet alkot a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvény felhatalmazása alapján annak végrehajtására.
(2) A rendelet alkotását kezdeményezhetik az előterjesztés benyújtására jogosultak, továbbá a helyi társadalmi szervezet vezetőtestülete, valamint a választópolgárok erre irányuló népi kezdeményezéssel, helyi népszavazással.
(3) A rendelet-tervezet előkészítéséről abban az esetben is, ha a napirendi pont előadójaként más van megjelölve, a jegyző – szükség esetén a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal bevonásával - gondoskodik.
(4) A rendelet hiteles, végleges szövegét a jegyző szerkeszti a jogalkotásról szóló törvény rendelkezései szerint.
(5) A rendelet szövegezésénél kerülni kell a magasabb szintű jogszabály szövegének ismétlését. Amennyiben a rendelet tervezet szerinti szabályozási javaslat magasabb szintű jogszabály rendelkezéseit szó szerint átveszi, az átvett rendelkezéseket a rendelet tervezetben eltérő betűtípussal kell megjeleníteni, valamint az átvett bekezdéseknél az eredeti jogszabály helyet meg kell jelölni.
(6) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. Kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. (Mötv. 16. §-ának (3) bekezdése)
(7) A jegyző a rendelet kihirdetéséről annak elfogadását követő 5 munkanapon belül köteles gondoskodni. A jegyző a rendeletet Községházán lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel hirdeti ki. A rendelet eredeti példányait a jegyzőnek kihirdetési záradékkal kell ellátni.
(8) A rendelet legalább három eredeti példányban készül (jegyzőkönyv mellékleteként 1 db, nyilvántartás mellékleteként 1 db, hirdetőtáblára kifüggesztés céljából 1 db).39
(9) A rendeletekről a jegyző az alábbi nyilvántartásokat vezeti:
a) hatályos rendeletek nyilvántartása, mely évenként elkülönítve tartalmazza az önkormányzat adott időpontban hatályos rendeleteinek megjelölését, és mellékleteként a rendeletek egy eredeti példányát.
b) önkormányzati rendeletek nyilvántartása, mely 1990. évtől évenként elkülönítve tartalmazza valamennyi megalkotott önkormányzati rendeletet, az alábbi adattartalommal:
A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
37. § (1) A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, amely a Mötv-ben meghatározottakat tartalmazza.40
(2) A jegyzőkönyvhöz a következő sorrendben mellékelni kell az ülés meghívóját, a jelenléti ívet, a megalkotott, a polgármester és a jegyző sajátkezű aláírásával ellátott rendeleteket, valamint az előterjesztések egy-egy példányát.
(3) A jegyzőkönyvhöz mellékletként csatolni kell továbbá mindazon dokumentumokat, amelyek az ülésen meghozott döntések megalapozását szolgálták és mellékletként való csatolásukat az adott napirendi pont előterjesztője, a polgármester vagy a jegyző szükségesnek tartja, valamint a bejelentések írásbeli alapdokumentumait (amennyiben azokat írásban is megtették).
(4) A képviselő-testület üléseiről készült jegyzőkönyvekbe történő betekintés tekintetében a Mötv. 52. §-ának (3) bekezdésében foglaltak irányadóak. A betekintésre ügyfélfogadási időben a jegyzőnél van lehetőség.41
(5) A jegyzőkönyvet lehetőség szerint az ülésen rögzített hangfelvétel alapján kell elkészíteni. A hangfelvételt az ülést követő 3 hónapig kell megőrizni. Nem törölhető az a hangfelvétel, amelynek megőrzését - határidő megjelölésével - a képviselő-testület vagy annak bármely tagja, a polgármester vagy a jegyző szükségesnek tartja. A hangfelvétel készítéséről, a hangfelvétel tárolásáról a jegyző köteles gondoskodni.
(6) A hangfelvétel alapján készült írásos jegyzőkönyv kettő eredeti példányban készül. Egy példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli, egy példányt az ülést követő 15 napon belül az illetékes Kormányhivatalhoz kell felterjeszteni.
Lakossági fórum
38. § (1) Lakossági fórum minden olyan, közmeghallgatásnak nem minősülő, de helyi közügyben (Hatályon kívül)42 összehívott gyűlés, amely a lakosság, a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálja.
(2) A képviselő-testület munkatervében vagy határozataiban egyedileg dönt lakossági fórum tartásáról, egyidejűleg meghatározza annak helyét, időpontját is.
(3) Az (1) bekezdésben foglaltakon túlmenően lakossági fórum szervezésére – meghatározott témára vagy területre vonatkozóan – a polgármester, a képviselő-testület bizottsága és képviselők is jogosultak. E lakossági fórumok állásfoglalásairól a fórum szervezője a képviselő-testületet köteles tájékoztatni.
(4) A lakossági fórumról feljegyzés készül, amelynek elkészítéséről a fórum szervezője köteles gondoskodni – szükség esetén a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal bevonásával.
A képviselők jogállása
A képviselők jogai
39. § (1) A képviselő döntéseit kizárólag saját meggyőződése alapján hozza. Szavazatát megindokolni nem köteles, emiatt semmiféle hátrány nem érheti.
(2) A képviselő külön önkormányzati rendelet alapján jogosult tiszteletdíjra.
(3) A képviselő jogosult megbízatása idejére képviselői munkájához igénybe venni a Községháza erre kijelölt helyiségét, és annak infrastruktúráját.
(4) A képviselő jogosult az önkormányzati ügyeket tartalmazó iratokba betekinteni, azokról jegyzetet, feljegyzést készíteni a Községházán, a személyes adatok és az üzleti titok védelmére, az iratvédelemre és iratkezelésre vonatkozó szabályok betartásával.
(5) A képviselőket a polgármester, az alpolgármester, a jegyző, a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal köztisztviselői, az önkormányzati gazdasági társaságok és intézmények vezetői, ügyintézői munkaidőben kötelesek fogadni, és részükre a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést megadni.
(6) A képviselő - a lakossági kérelmek, panaszok, bejelentések megismerése érdekében - fogadóórát tarthat a Községháza polgármester által kijelölt helyiségében.
A képviselők kötelezettségei
40. § (1) A képviselő köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára, továbbá köteles a választópolgárokkal közvetlen és rendszeres kapcsolatot tartani.
(2) A képviselő köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület, valamint annak a bizottság(ok)nak a munkájában, amelynek tagja.
(3) A képviselő köteles a képviselő-testület ülésein részt venni. Az ülést megelőzően köteles írásban vagy szóban jelezni a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén való részvételben, illetve egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van. Igazoltan van távol a képviselő-testület üléséről az a képviselő, aki e kötelezettségének eleget tett.
(4) Felkérés vagy a képviselő-testület döntése alapján a képviselő köteles részt venni a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, különböző vizsgálatokban, ellenőrzésekben.
(5) A képviselő köteles a megbízatása során tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitkot megőrizni.
(6) A települési képviselőt mind a képviselő-testület, mind annak bizottsága konkrét feladat elvégzésével bízhatja meg, a képviselő köteles az elvégzett munkáról a következő ülésen beszámolni.
(7) A képviselő-testület által gazdasági társaság vezető testületébe delegált képviselők végzett tevékenységükről évente kötelesek beszámolni a képviselő-testületnek.
41. § A képviselők jogaira és kötelezettségeire egyebekben a jogszabályokban szabályozottak irányadóak.43
A képviselő-testület bizottságai
A bizottságok létrehozása
42. § (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, ellenőrzésére, valamint az átruházott hatáskörben való döntéshozatalra állandó bizottságo(ka)t választ és eseti bizottságokat választhat.
(2) A bizottság elnökét, tagjait a képviselő-testület választja meg, menti fel.44
(3) Az elnök a folyamatban lévő ügyekről történő tájékoztatással egyidejűleg, a tag pedig egyoldalú nyilatkozatával tisztségéről lemondhat. A lemondott elnök vagy tag helyett legkésőbb a lemondást követő rendes képviselő-testületi ülésen újat kell választani.45
(4) A bizottság ügyrendjét – a 46. §-ban foglalt szabályok keretei között - saját maga állapítja meg. Az ügyrendet a bizottság megalakulását követő 30. napon belül a jegyzőnek meg kell küldeni. A bizottság ügyrendjét a bizottságnak folyamatosan felül kell vizsgálnia, figyelemmel e rendelet és más jogszabályok változásaira.
Állandó bizottság
43. § (1) A Képviselő-testület állandó bizottságot hoz létre, mely a következő:
44. §
Az Általános Bizottság feladat- és hatásköre a 4. melléklet szerinti hatáskörök:
Eseti bizottság
45. §46
Ideiglenes bizottság
A bizottságok működése
46. § (1) *
(2) A bizottság ülésének összehívásáról az ülés vezetője gondoskodik. A bizottság ülésének vezetője:
A településrészi önkormányzat
46/A. §51 (1) A képviselő-testület Alsópél-Uzd Településrészi Önkormányzat megnevezéssel öttagú településrészi önkormányzatot (a továbbiakban: részönkormányzat) hozhat létre az Mötv. 62. §-ában foglaltak szerint.
(2) A részönkormányzat tagjainak száma öt fő. A részönkormányzat elnöke és két tagja települési képviselő, egy nem képviselő tagja Uzd, egy nem képviselő tagja Alsópél településrészen élő választópolgár.
(3) A részönkormányzat tagjainak megválasztásával jön létre. A nem képviselő tagjelölt megválasztását megelőzően írásban nyilatkozik arról, hogy megfelel az Mötv. 62. § (1) bekezdésében foglalt feltételeknek. A részönkormányzat tagjának megválasztására egyebekben a bizottságok tagjainak megválasztásának szabályai alkalmazandók.
(4) A részönkormányzat tagjának megbízatása az Mötv.-ben meghatározottakon túlmenően akkor is megszűnik, ha a megbízatásának feltételei már nem állnak fenn.
(5) A településrészi önkormányzatnak véleményezési és javaslattételi joga van:
A tisztségviselők
A tisztségviselők köre
47. § Az önkormányzat tisztségviselői:
A polgármester
48. § (1) A polgármester tisztségét foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
(2) A polgármester a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal Sárszentlőrinci Körjegyzőségi Irodája ügyfélfogadási idejében tart ügyfélfogadást.
(3) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő, máshol nem szabályozott feladatai különösen:
Az alpolgármester
49. § (1) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét.
(2) Az alpolgármester a polgármester irányításával helyettesíti a polgármestert, illetve segíti munkáját.
(3) Az alpolgármesternek a alpolgármesteri tisztséggel kapcsolatos egyéb jogai és kötelezettségei tekintetében a Mötv. 74-79. §-ai, egyéb vonatkozó szabályai, más irányadó jogszabályok rendelkezései irányadóak.53
50. §54
A jegyző
50/A. §55
Az aljegyző
„50/B. §
A képviselő-testület hivatala
51. §56 (1) A képviselő-testület Bikács, Kajdacs, Nagydorog, valamint Pálfa községek önkormányzatainak képviselő-testületeivel Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel közös önkormányzati hivatalt hoz létre a Mötv. 84. §-ának (1) bekezdésében foglalt feladatok ellátására.
(2) A közös önkormányzati hivatal belső szervezeti tagozódását a hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.
Az önkormányzat gazdasági alapjai, gazdálkodása
A gazdasági program
52. § (1) A képviselő-testület a megbízatásának időtartamára fogadja el gazdasági programját. A gazdasági program tartalmazza különösen a Mötv. 116. §-ában foglaltakat. Az elfogadott gazdasági programot a képviselő-testület szükség esetén felülvizsgálja, valamint értékeli azt a program időtartamának lejártakor.57
(2) A gazdásági program tervezetének összeállítását a polgármester a jegyzővel együttműködve végzi. A képviselő-testület elé terjesztésért a polgármester felelős.
A költségvetés és annak nyilvánossága
53. § (1) Az önkormányzat a képviselő-testület által jóváhagyott – a gazdasági programra alapozott - éves költségvetés alapján gazdálkodik.
(2) A képviselő-testület a költségvetését rendelettel állapítja meg, melyben dönt arról, hogy az adott költségvetési évben a kötelező feladatain túl milyen önként vállalt feladatot lát el. A költségvetési rendeletet külön jogszabályok rendelkezésének megfelelő tartalommal és szerkezetben kell megalkotni.
(3) A képviselő-testület a költségvetési rendelet-tervezetét egy fordulóban tárgyalja.
(4) *
(5) Az önkormányzat a költségvetési, a költségvetés teljesítési és szakmai tevékenységének bemutatására, értékelésére vonatkozó adatainak külön jogszabályban meghatározott körét évente az önkormányzat honlapján közzéteszi.
Az önkormányzat vagyona
54. § (1) Az önkormányzat feladatai ellátásának gazdasági alapja az önkormányzat saját vagyona.
(2) Az önkormányzat törzsvagyonát, valamint a forgalomképes, a korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakkal való gazdálkodás és az önkormányzat vállalkozásával kapcsolatos előírásokat külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
55. §58
Az önkormányzat és intézményei gazdálkodásának ellenőrzése
Az önkormányzat kapcsolatai
Társulások
56. §59 Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében a 4. számú függelékében szerinti társulásokban vesz részt.
Nemzetközi kapcsolatok
57. § Az önkormányzat testvértelepülési kapcsolatban áll az alábbi települések önkormányzataival:
a) Etéd (Románia),
b) Temerin (Szerbia).
Együttműködés a településen működő nemzetiségi önkormányzattal
58. § (1) Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat részére biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat testületi működésének feltételeit. A végrehajtásról a Nagydorogi Közös Önkormányzati Hivatal gondoskodik.
(2) A testületi működés feltételeinek biztosításán, az ezzel kapcsolatos teendőkön értendő különösen:
a) a testületi működéshez igazodó helyiséghasználat biztosítása a (3) bekezdésben foglaltak szerint,
b) a postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátása és az ezzel járó költségek viselése,
c) a települési nemzetiségi önkormányzat elnöke, elnökhelyettese, tagja kérésére segítségnyújtás az ülések előkészítésében, utólagos munkálatainak ellátásában, különös tekintettel a hatályos jogszabályok rendelkezéseiről történő tájékoztatás adására,
d) a gazdálkodással kapcsolatos feladatok ellátása külön megállapodás alapján.
(3) Az önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat feladatai ellátásához az alábbi ingatlan vagyontárgyakat adja a nemzetiségi önkormányzat ingyenes használatába:
Érdekképviselet
59. § Az önkormányzat a jelen rendelet 9. számú függelékében felsorolt érdekképviseleti szervek tagja.
HELYI NÉPSZAVAZÁS, NÉPI KEZDEMÉNYEZÉS
60. § (1) A képviselő-testület helyi népszavazást köteles kiírni a törvényben meghatározott kérdésekben, továbbá
a) olyan kiemelt önkormányzati beruházások tárgyában, amelyek várható bekerülési költsége a beruházás felmerülésének szükségességekor meghaladja az önkormányzat tárgyévi költségvetésének ötszörösét,
b) az önkormányzat hatáskörébe tartozó, jogszabályban nem említett bármely ügyben, feltéve, hogy azt a választópolgárok legalább 25 %-a kezdeményezte.60
(2) Népi kezdeményezés útján a képviselő-testület elé terjeszthető minden olyan ügy, amelynek eldöntése a képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
(3) A képviselő-testület köteles megtárgyalni azt a népi kezdeményezést, melyet legalább a választópolgárok 10 %-a indítványozott.
(4) Az (1) bekezdés b) pontjában és a (3) bekezdésben meghatározott %-os arányokat a helyi népesség-nyilvántartásnak a népszavazási és népi kezdeményezés benyújtásának napján érvényes adatai alapján kell kiszámítani és a polgármester által aláírt okiratban rögzíteni.
(5) A helyi népszavazással és népi kezdeményezéssel összefüggő eljárásra a választási eljárásról szóló törvényben foglaltakat kell alkalmazni.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSek
61. § Ez a rendelet 2012. május 1. napján lép hatályba. Jelen rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Sárszentlőrinc Község Önkormányzatának Sárszentlőrinc Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2007.(V.30.) ÖR sz. rendelete és annak módosításai (3/2010. (II.26.) önkormányzati rendelet).
1. |
Sárszentlőrinci Polgárőr Egyesület |
2. |
Zsivora György Népfőiskolai Alapítvány |
3. |
Sárszentlőrinci Kulturális Egyesület |
4. |
Sárszentlőrinc-Uzdért Egyesület |
1. függelék: a Képviselő-testület névsora
1. függelék: a bizottságok névsora
3. függelék: az érintett nyilatkozatának formanyomtatványa a zárt tárgyaláshoz
4. függelék: az önkormányzat társulásos kapcsolatainak jegyzéke
5. függelék: az érdekképviseleti szervekben való részvétel
I. A polgármesterre átruházott hatáskörök
II. az általános bizottságra átruházott hatáskörök63
III. a JEGYZŐRE átruházott SZOCIÁLIS hatáskörök
1. függelék
1. SÁTOR GÉZA ZOLTÁN polgármester
2. sZŰCS jÁNONÉ képviselő /ALPOLGÁRMESTER/
3. bÁBEL FERENC képviselő
4. győri jánosné madár szilvia képviselő
5. VÁMOSINÉ ÓGER BERNADETT KÉPVISELŐ
6. pál jános GYÖRGY képviselő
7. VÁMOSI JÓZSEF képviselő
2.
1. VÁMOSINÉ ÓGER BERNADETT elnök
2. GYŐRI JÁNOSNÉ MADÁR SZILVIA tag
3. PÁL JÁNOS GYÖRGY tag
4. SZABÓNÉ HORVÁTH KATALIN tag
5. DR. DARVAS ANIKÓ tag
1. VÁMOSI JÓZSEF elnök
2. bÁBEL FERENC tag
3. pál jános GYÖRGY tag
4. BODA ILDIKÓ tag /NEM KÉPVISELŐ/
5. eRDŐSI FERNCNÉ tag /NEM KÉPVISELŐ/
3. függelék
4. függelék
I. A Mötv. alapján
II. A települési önkormányzatok többcélú kistérségi társulásairól szóló 2004. évi CVII. törvény alapján
5.
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. 03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. 03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013. 03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Móddosította: az 5/2019. (VII.5.) önkormányzati rendelete Hatályos: 2019. július 5–
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Hatályon kívül helyezte: 5/2019. (VII.5.) önkormányzati rendelet 2.§
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 07.24-
Módosította: 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 07.24-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 07.24-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 07.24-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 8/2021. (XII.10.) önkormányzati rendelet 1. § Hatályos: 2021. 12.11.
Módosította: 8/2021. (XII.10.) önkormányzati rendelet 2. § Hatályos: 2021. 12.11.
Módosította: 8/2021. (XII.10.) önkormányzati rendelet 3. § Hatályos: 2021. 12.11.
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 9/2020. (VII.23.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 07.24-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 3/2015. (II.19.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015.03.01-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
A zárójelben lévő szöveget hatályon kívül helyezte: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2020. (VI.10.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2020. 01.01.
Hatályon kívül helyezte: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatálytalan: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Beiktatta: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 5/2013. (III.7.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2013.03.15-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-
Módosította a Képviselő-testület 67/2021. (X. 26.) önkormányzati határozata
Módosította: 7/2019. (X.30.) önkormányzati rendelet Hatályos: 2019. 10.30-