Kunszentmiklós Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Kunszentmiklós Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Hatályos: 2024. 10. 16 15:05Kunszentmiklós Város Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelete a Szervezeti és Működési Szabályzatról
Kunszentmiklós Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelet 2. melléklet 2.3.3. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi, Szociális és Egyházügyi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése:
Feladatok és hatáskörök
2. § (1) Az önkormányzat kötelező feladatai a helyi közszolgáltatások körében különösen:
a) a településfejlesztés,
b) a településrendezés,
c) az épített és természeti környezet védelme,
d) a lakásgazdálkodás,
e) a vízrendezés és vízelvezetés, csatornázás,
f) köztemető fenntartása,
g) a helyi közutak és közterületek fenntartása,
h) a helyi közutakon, a helyi önkormányzat tulajdonában álló közforgalom elöl el nem zárt magánutakon, valamint tereken, parkokban és egyéb közterületeken közúti járművel történő várakozás (parkolás) biztosítása,
i) helyi tömegközlekedés biztosítása,
j) a köztisztaság és településtisztaság biztosítása,
k) gondoskodás a helyi tűzvédelemről, közbiztonság helyi feladatairól,
l) közreműködés a helyi energiaszolgáltatásban,
m) közreműködés a foglalkoztatás megoldásában,
n) az óvodáról, az alapfokú nevelésről, oktatásról, az egészségügyi, a szociális ellátásáról, valamint a gyermek és ifjúsági feladatokról való gondoskodás,
o) a közösségi tér biztosítása; közművelődési, tudományos, művészeti tevékenység, sport támogatása,
p) a nemzeti és etnikai kisebbségek jogai érvényesítésének biztosítása,
q) az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítése.
(2) Az önkormányzat önként vállalt feladati a következők:
a) általános középfokú oktatás
b) szakmai középfokú oktatás
c) járóbeteg szakellátás
d) alapfokú művészeti oktatás
e) sportcsarnok, tanuszoda
f) tanulószoba.
(3)
(3) Kunszentmiklós Város Önkormányzata kormányzati funkció kódjainak felsorolása:
A képviselő-testület működése
3. § (1) A képviselő-testület 9 tagból áll. A képviselő-testület tagjainak név szerinti felsorolását e rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület alakuló ülését a polgármester hívja össze.
(3) A képviselő-testület alakuló ülését a polgármester eskütételéig a korelnök vezeti.
(4) A Képviselő-testület tagjai:
a) Lesi Árpád polgármester
b) Alács Sándor
c) Bábel Péter
d) Bődi Szabolcs
e) Dr. Fang Simon
f) Dr. Kalló-Peti-Ferkő András
g) Tóth Szilvia
h) Vassné Kelemen Ágnes
i) Völgyes Attila
A képviselő-testület ülése
4. § (1) A képviselő-testület évente legalább tíz ülést tart.
(2) A képviselő-testület üléseit rendszerint a Polgármesteri Hivatal dísztermében tartja. A képviselő-testület kihelyezett ülést is tarthat.
(3) A Képviselő-testület évente a Mötv-ben előírtak szerint, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek
(3a) A hirdetőtáblára kifüggesztett meghívóra rá kell vezetni a kifüggesztés és a levétel napját.
(4) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetőleg a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében - az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából - városi gyűlést hívhat össze. A városi gyűlésre sor kerülhet Kunszentmiklós valamennyi lakosát, vagy csak egy településrészét érintő kérdésben is.
(5) A városi gyűlés összehívásának fontosabb szabályai:
a) A gyűlés helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a városháza hirdetőtábláján, valamint a helyi sajtó és hangosbeszélő útján kell tájékoztatást adni a rendezvény megtartása előtt legalább 3 nappal.
b) A gyűlést a polgármester vezeti, amelyre meg kell hívni a képviselőket, a jegyzőt és a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek a vezetőit, valamint az intézmények vezetőit.
c) A gyűlésről jegyzőkönyvet kell készíteni, amelynek a vezetéséről a jegyző gondoskodik.
A képviselő-testület munkaterve
5. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján működik. A munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze, majd a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) A munkatervhez javaslatot kell kérni:
a) a képviselő-testület tagjaitól,
b) a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökétől,
c) az önkormányzati intézmények vezetőitől,
d) a Bakér Nonprofit Kft. ügyvezetőjétől,
e) a városban székhellyel rendelkező civil szervezetektől,
f) a városban működő reprezentatív szakszervezetektől,
g) a Felső-Kiskunsági és Dunamelléki Többcélú Kistérségi Társulás elnökétől.
(3) A képviselő-testület munkatervének tartalmaznia kell:
a) a tervezett ülés időpontját, helyét;
b) a napirendi javaslatokat az előadó, az előkészítéséért felelős személy megjelölésével;
c) a napirendekhez tartozó előterjesztések előkészítésének határidejét.
Az ülés előkészítése
6. § (1) A polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését az ügyrendi kérdésekkel foglalkozó bizottság elnöke hívja össze, illetve vezeti. A bizottságok megalakulását megelőzően a polgármester és az alpolgármester együttes akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a korelnök hívja össze. Abban az esetben, ha a korelnök a polgármester vagy az alpolgármester, akkor a korban őket követő képviselő.
(2) A képviselő-testület ülését úgy kell összehívni, hogy a meghívót és az írásos előterjesztéseket az ülést megelőző ötödik napon, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző 12 órán belül a meghívottak kézhez kapják.
(3) Az írásos előterjesztéseket ki lehet adni: papír alapon, CD lemezen és elektronikus levél formájában. Az átvételt minden esetben igazolni kell. Papír alapon és CD lemezen történő kézbesítés esetén az átvételt aláírással kell igazolni az arra rendszeresített íven. Papír alapon és CD lemezen történő kézbesítés esetén azokat csak a képviselő, bizottsági tag kezeihez, vagy hozzátartozója kezeihez lehet kézbesíteni zárt borítékban. Elektronikus levél esetén az elküldött elektronikus levelet – a csatolt melléklet nélkül - ki kell nyomtatni és meg kell őrizni.
(4) A munkatervben nem szereplő ülés esetén a polgármester a képviselő-testületi ülést rövid úton is összehívhatja. Ebben az esetben igénybe vehető értesítési mód az elektronikus levél, telefonos értesítés, vagy telefonos rövid szöveges üzenet.
(5) A rendkívüliség és sürgősség okát az ülésen a képviselőkkel közölni kell.
(6) A képviselő-testületi ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot - a meghívónak a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való közzétételével - tájékoztatni kell.
(6a) A hirdetőtáblára kifüggesztett meghívóra rá kell vezetni a kifüggesztés és a levétel napját.
(7) A képviselő-testület ülésére valamennyi előterjesztés és tájékoztató mellékelésével meg kell hívni:
a) a Képviselő-testület tagjait,
b) a jegyzőt, az aljegyzőt és az osztályvezetőket,
c) a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnökét.
(8) A bizottságok nem képviselő tagjainak a meghívó mellé mellékelni kell a bizottság által tárgyalandó előterjesztéseket és tájékoztatókat. Az önkormányzati intézmények vezetőinek, valamint a Bakér Nonprofit Kft. ügyvezetőjének a meghívó mellé mellékelni kell az intézményt, valamint a gazdasági társaságot érintő előterjesztéseket, tájékoztatókat.
(9) Az ülésre meghívó megküldésével kell meghívni a következőket, akiket egyben tevékenységi körükre vonatkozóan tanácskozási jog illet meg a képviselő-testület és bizottságai ülésén:
a) a helyben működő pártok képviselőit,
b) a városban működő egyházak és felekezetek képviselőit.
c) a Bács-Kiskun Megyei 4. számú Országgyűlési Egyéni Választókerület országgyűlési képviselőjét,
d) Kunszentmiklós város díszpolgárait,
e) a városban működő reprezentatív szakszervezetek képviselőjét.
f) a Felső-Kiskunsági és Dunamelléki Többcélú Kistérségi Társulás elnökét,
g) az Önkormányzat ügyvédjét,
h) az Önkormányzat könyvvizsgálóját,
i) a városi Rendőrkapitányt,
j) mindazokat, akiknek a részvételét a napirend tárgyalásánál a polgármester
indokoltnak tartja.
(10) A képviselő-testületi ülés teljes anyaga a Polgármesteri Hivatal Titkárságán tekinthető meg.
7. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület elé terjesztett azon beadvány, amelyben a képviselő-testület döntése szükséges. Tájékoztató esetében nem szükséges a képviselő-testület döntése.
(2) A képviselő-testület ülésére előterjesztést nyújthat be:
a) a polgármester, alpolgármester;
b) a jegyző, aljegyző;
c) a képviselő;
d) a képviselő-testület bizottsága;
e) képviselőcsoport;
f) a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke;
g) az önkormányzat által alapított intézmények és gazdasági szervezetek vezetői.
(3) Kötelező írásos előterjesztést készíteni:
a) rendeletalkotásnál,
b) intézmény alapításánál, átszervezésénél és megszüntetésénél,
c) helyi népszavazás kiírásánál,
d) gazdasági program, településrendezési és helyi építési, illetve szabályozási tervek jóváhagyásánál,
e) önkormányzati vállalkozással kapcsolatos ügyekben,
8. § (1) Sürgősségi indítvány minden olyan haladéktalan intézkedést igénylő beadvány, amely az ülés meghívójában nem szerepel.
(2) A képviselő-testület - a polgármester javaslatára – egyszerű többséggel, a napirend megszavazása előtt dönt sürgősségi indítvány tárgyában.
(3) A sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének rövid indokolásával - legkésőbb az ülést megelőző nap 12 óráig, írásban nyújtható be a polgármesterhez, aki azt a képviselő-testületi ülés előtt a jegyzővel véleményezteti.
(4) Sürgősségi indítványt nyújthat be:
a) a polgármester, alpolgármester,
b) a jegyző, aljegyző.
(5) Ha a képviselő-testület helyt ad a sürgősségi indítványnak, akkor azt az ülés napirendi pontjai közé fel kell venni.
9. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, távolléte esetén az 6. § (1) bekezdésében meghatározott személy vezeti (továbbiakban együtt: polgármester).
(2) A polgármester az ülés megkezdésekor megállapítja a határozatképességet, s ezt az ülés teljes ideje alatt folyamatosan figyelemmel kíséri. Amennyiben a képviselő-testület ülése nem határozatképes, akkor a napirendi pontokat a soron következő ülésre elő kell terjeszteni.
(3) A polgármester terjeszti elő az ülés napirendjét és a sürgősségi indítványt.
(4) A polgármester minden soron következő ülésen tájékoztatást ad az előző ülés óta történt fontosabb eseményekről és a végzett tevékenységekről, valamint a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és az átruházott hatáskörben hozott valamennyi döntéséről.
(5) A polgármester napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát, majd szavazásra bocsátja a határozati javaslatot és kihirdeti a szavazás eredményét.
(6) A polgármester, a jegyző, a napirendi pont előterjesztője, a napirendi ponthoz meghívott szakértő és az illetékes bizottság elnöke a határozathozatalt megelőzően bármikor – az időtartam korlátozása nélkül - felszólalhat.
(7) A napirend tárgyalása keretében, a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak két alkalommal szólhatnak hozzá, az első alkalommal három perc időtartamban, a második alkalommal egy perc időtartamban.
(8) Valamennyi hozzászólás kizárólag a napirend tárgyára vonatkozhat. Amennyiben a hozzászólás nem a napirend tárgyához kapcsolódik, a felszólalótól a polgármester megvonja a szót.
(9) A hozzászólások sorrendjét a polgármester határozza meg.
(10) Az ülésen megjelent állampolgárok a napirendhez kapcsolódva hozzászólhatnak, legfeljebb három percben.
(11) A polgármester, a jegyző, a napirendi pont előterjesztője és az illetékes bizottság elnöke javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását, amelyről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(12) Bármelyik képviselő indítványára az elnök szünetet rendelhet el, amelynek az időtartama legfeljebb harminc perc lehet.
10. § (1) Az ülés rendjéért a polgármester felel.
(2) A képviselő-testületi ülésen a résztvevők a polgármester által előre kijelölt helyeket foglalhatják el. Az ülésrend e rendelet 2. számú függeléke.
(3) A polgármester azt a felszólalót, aki eltér a tárgytól, vagy a tanácskozáshoz nem méltó, másokat sértő megfogalmazást használ, rendreutasítja.
(4) Attól a képviselőtől, akit a polgármester rendreutasított, megvonja a szót. Akitől a szót megvonták, az adott napirend tárgyában nem szólalhat fel újra.
(5) Az a képviselő-testületi tag, aki a tanácskozás méltóságát magatartásával sérti, a képviselő-testület tagjait sértő kifejezésekkel illeti – ha bántó kijelentéseit haladéktalanul vissza nem vonja és a sértettet, illetve a képviselő-testületet meg nem követi – széksértést követ el. A széksértést a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel állapítja meg.
(6) Tilos a képviselő-testületi ülésen a mobiltelefon használata.
(7) A (3) és (5) bekezdésekben foglalt esetekben a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel rendbírságot szabhat ki, melynek összege 10.000,- Ft, amit a döntést követő 5 munkanapon belül a Polgármesteri Hivatal pénztárába kell befizetni.
(8) Tartós rendzavarás, illetve a tanácskozás folyamatos rendjét ellehetetlenítő esemény következtében a polgármester - ha háromszori figyelmeztetése nem jár eredménnyel - félbeszakíthatja az ülést.
(9) Az elnöknek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani és róluk vitát nyitni nem lehet.
11. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a képviselő-testület, majd az egész határozati javaslatról.
(2) A nyílt szavazás történhet a szavazógép használatával, illetve kézfelemeléssel.
(3) A képviselők „igen"-nel vagy „nem"-mel szavazhatnak. Szavazás közben a döntést indokolni nem lehet.
(4) Abban az esetben, ha a Képviselő-testület a vita lezárása után bármely okból nem hozott döntést, a polgármester kezdeményezheti az előterjesztés napirendre vételét a soron következő ülésen.
(5) A képviselő-testület a titkos szavazás lebonyolításához minden alkalommal egy háromtagú, képviselőkből álló Szavazatszámláló Bizottságot választ, akik a szavazás megkezdése előtt aláírásukkal látják el a szavazólapokat, és lezárják a titkos szavazáshoz használt urnát.
(6) A titkos szavazást az (5) bekezdés szerint megválasztott Szavazatszámláló Bizottság bonyolítja le, amelyről külön jegyzőkönyvet kell készíteni, s ebben rögzíteni szükséges:
a) szavazás helyét, tárgyát, kezdetét, és végét, az urna zárásának és nyitásának a tényét,
b) a bizottság tagjainak, illetve a bizottság mellett közreműködők nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült egyéb körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(7) A (6) bekezdésben meghatározott jegyzőkönyvet ismertetni kell a képviselő-testülettel. A titkos szavazással hozott döntést is határozatba kell foglalni.
(8) Név szerinti szavazást kell elrendelni, ha azt a polgármester, illetve legalább négy képviselő indítványozza.
(9) Név szerinti szavazást kell tartani a közbeszerzési eljárást lezáró döntés meghozatala esetén.
(10) A név szerinti szavazás során a polgármester felolvassa a képviselők nevét, akik a nevük felolvasása után „igen” illetve ”nem” szavazattal fejezik ki a döntésüket.
(11) A jegyző a szavazatokat a névsoron a felolvasás alatt „igen” illetve ”nem” megjelöléssel feltünteti, azokat átadja a polgármesternek, aki a szavazás eredményét kihirdeti. A név szerinti szavazás eredményét tartalmazó listát a jegyzőkönyvhöz kell csatolni, melyet a jegyző aláírásával lát el.
(12) A Képviselő-testület az elismerő címek adományozásáról minősített többségű szavazati aránnyal dönt.
12. § (1) A képviselő-testület rendeletet alkot és határozatot hoz.
(2) A képviselő-testületi határozatokról a Titkárság betűrendes és határidős elektronikus nyilvántartást vezet.
(4) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészültét követő nyolc napon belül kell megküldeni a végrehajtásért felelős személynek, illetve szerv vezetőjének.
(5) A határozat végrehajtását a felelős köteles haladéktalanul megkezdeni.
(6) Rendeletalkotást kezdeményezhet:
a) képviselő,
b) bizottság,
c) polgármester, alpolgármester;
d) jegyző, aljegyző,
e) a Roma Nemzetiségi Önkormányzat elnöke.
(7) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt a jegyzővel véleményezteti.
(8) A polgármester az előkészítést és véleményezést követően a rendelet-tervezetet indoklással együtt a képviselő-testület elé terjeszti.
(9) A rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(10) A rendelet kihirdetése a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján való kifüggesztéssel történik, azon fel kell tüntetni a kifüggesztés időtartamát.
(11) A rendeletek kihirdetéséről, nyilvántartásáról a jegyző gondoskodik.
(12) A határozatoknak – tájékoztató elfogadása és módosító indítványról hozott határozat kivételével – tartalmazniuk kell a végrehajtás határidejét, a felelősök és a határozatról értesülők megjelölését.
13. § (1) A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) az ülés helyének, idejének és kezdési időpontjának a megjelölését;
b) az ülésen megjelent képviselők és meghívottakat név szerint,
c) a távolmaradásukat előre bejelentett, illetőleg e nélkül távol maradt képviselők
A képviselő-testület szervei ÉS Kapcsolatai
14. § (1) A képviselő véleményét kérésére szó szerint rögzíteni kell a jegyzőkönyvben.
(2) A képviselő a Polgármesteri Hivataltól a jegyző útján igényelheti a képviselői munkájához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést. A képviselő a jegyzőn keresztül közérdekű ügyben kezdeményezheti a Polgármesteri Hivatal intézkedését.
(3) A képviselőt megilleti a felvilágosítás kérés és az interpelláció benyújtásának joga. Az interpelláció tárgyának szoros kapcsolatban kell állnia az önkormányzat hatásköreinek ellátásával.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testületi ülést megelőzően legalább tizenöt nappal sor került, úgy arra az ülésen kell érdemi választ adni.
(5) Az interpelláció tárgyának érdemi vizsgálatába az interpelláló képviselőt is be kell vonni. A képviselő-testület részletes vizsgálatot is elrendelhet, s ezzel megbízhatja a polgármestert, illetve a téma szerint illetékes bizottság elnökét, indokolt esetben ideiglenes bizottságot hozhat létre, illetőleg külső szakértőt is bevonhat.
(6) A Képviselő-testületi ülésen az interpellációra adott válasz elfogadásáról először az interpelláló nyilatkozik, majd vita nélkül dönt a képviselő-testület az elfogadásról. Ha a képviselő-testület nem fogadja el a választ, akkor annak a vizsgálatát a tárgy szerint illetékes bizottságra bízza.
(7) A képviselő kötelezettségei:
a) olyan magatartás tanúsítása, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre és a választók bizalmára;
b) köteles bejelenteni a polgármesternek, ha nem tud részt venni a képviselő-testület ülésén;
c) köteles bejelenteni a bizottság elnökének, ha nem tud részt venni a bizottság ülésén;
d) felkérés alapján részt vesz a testületi ülések elkészítésében és különböző vizsgálatokban;
e) folyamatos és rendszeres kapcsolatot tart a város választópolgáraival és a különböző önszerveződő csoportokkal;
f) köteles a személyes érintettségét bejelenteni;
g) a megbízólevélnek átvételétől számított harminc napon belül, majd ezt követően minden év január hónap 31. napjáig vagyonnyilatkozatot tenni.
(8)7 A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(9)8 A személyesen érintett képviselő – érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
(10)9 A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület ügyrendi kérdésekkel foglalkozó bizottsága hatáskörébe tartozik.
(11)10 A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(12)11 A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.”
15. § (1) A polgármester és a képviselők a külön törvényben meghatározott formában kötelesek a vagyonnyilatkozataikat elkészíteni.
(2) A vagyonnyilatkozat egy példányát a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökéhez kell benyújtani.
(4) A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos nyilvántartási és ellenőrzési feladatokat a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság látja el.
16. § (1) A képviselők tevékenységük összehangolására képviselőcsoportot hozhatnak létre. Alakításához legalább négy fő szükséges. A képviselőcsoport megalakulását 15 napon belül írásban be kell jelenteni a képviselő-testületnek.
(2) A képviselőcsoport tagjai közül vezetőt választ.
(3) A képviselő csak egy képviselőcsoportnak lehet tagja. A képviselő a képviselőcsoportból kiléphet, illetve az tagjai közül kizárhatja. A kilépett vagy kizárt képviselő egy hónap elteltével csatlakozhat másik képviselőcsoporthoz.
(4) Megszűnik a képviselőcsoport, ha azt határozatában kimondja, valamint ha tagjainak száma 3 fő alá csökken. A képviselőcsoport megszűnését annak volt vezetője 15 napon belül köteles írásban bejelenteni a képviselő-testületnek.
17. § (1) A polgármester és az alpolgármester a megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester feladatai a képviselő-testület működésével összefüggésben:
a) segíti a képviselők munkáját;
b) összehívja és vezeti a képviselő-testület üléseit;
c) ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeivel ellentétesnek tartja, egy alkalommal kezdeményezheti a döntés újratárgyalását. A kezdeményezést a döntéstől számított három napon belül nyújthatja be, s a képviselő-testület a benyújtástól számított tizenöt napon belül dönt;
d) gondoskodik a képviselő-testület működésének a nyilvánosságáról és a helyi fórumok szervezéséről.
(3) A polgármester átruházott hatásköreit e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.
18. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére egy fő alpolgármestert választ.
(2) A polgármester és alpolgármester ügyfélfogadási rendje e rendelet 4. számú függeléke.
19. § (1) A jegyző:
a) előkészíti a képviselő-testületi és bizottsági ülésekre az előterjesztéseket, valamint ellátja azok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat.
b) javaslatot tesz a polgármesternek a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódására, munkarendjére és az ügyfélfogadási rend kialakítására.
c) rendszeresen tájékoztatja a képviselő-testületet a Polgármesteri Hivatal munkájáról és pénzügyi helyzetéről;
d) gondoskodik a köztisztviselők rendszeres továbbképzéséről..
(2) A képviselő-testület a jegyző javaslatára - a jegyzőre vonatkozó szabályok szerint – egy fő aljegyzőt nevez ki a jegyző helyettesítésére.
(5) Az aljegyző ellátja a Polgármesteri Hivatal Igazgatási Osztályának vezetését, valamint a jegyző által meghatározott feladatokat.
(4) A jegyző és az aljegyző ügyfélfogadási rendje e rendelet 5. számú függeléke.
20. § (1) A képviselő-testület állandó vagy ideiglenes bizottságot hoz létre.
(2)12 Az állandó bizottságok megnevezése, tagjainak száma:
a) Pénzügyi Bizottság, 7 fő
b) Ügyrendi, Szociális, Egészségügyi és Egyházügyi Bizottság, 6 fő
c) Városszépítő, Turisztikai és Kulturális Bizottság, 6 fő
d) Ifjúsági és Sport Bizottság, 3 fő
(3) Az Emberi Erőforrás Bizottság tagjainak száma 5 fő, a Városszépítő és Kulturális Bizottság tagjainak száma 3 fő, a Pénzügyi és Ügyrendi, Szociális és Egyházügyi Bizottság tagjainak száma 5 fő.
(4) A bizottságok tagjainak névsorát e rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.
(5) A bizottság elnökét és tagjainak több mint a felét a képviselők közül kell választani. A polgármester, az alpolgármester és a képviselő-testület hivatalának dolgozója nem lehet bizottság tagja, illetve elnöke a közbeszerzési bírálóbizottság kivételével. A nem képviselő bizottsági tagok a megválasztásukat követően kötelesek esküt tenni a képviselő-testületi ülésen.
(6) A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható, de csak egy bizottságban láthat el elnöki feladatokat.
(7) A bizottságok elnökének személyére kizárólag a polgármester tesz javaslatot.
(8) A bizottsági tagok személyére bármelyik képviselő-testületi tag tehet javaslatot.
(9) A képviselő-testület meghatározott feladatok ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre, amelynek a megbízatása a feladat elvégzéséig, illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(10) A bizottságok működésük szabályait ügyrendjükben rögzítik.
(11) A bizottságok a működési rendjüket és éves munkatervüket a képviselő-testület munkaterve alapján, maguk állapítják meg.
(12) A bizottságok tevékenységükről évente átfogóan beszámolnak a képviselő-testületnek.
(13) A képviselő-testület a bizottságok részére meghatározott feladatait e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
21. § (1) A képviselő-testület biztosítja a kunszentmiklósi Roma Nemzetiségi Önkormányzat számára a díszterem, valamint a kis tanácskozó terem díjmentes használatát a települési kisebbségi önkormányzat testületi ülései alkalmával.
(2) A képviselő-testület a polgármesteri hivatal útján térítésmentesen biztosítja a kunszentmiklósi Roma Nemzetiségi Önkormányzat testületi működéséhez szükséges postai, kézbesítési, gépelési, sokszorosítási feladatok ellátását.
22. § A polgármester évente legalább egy alkalommal összehívja Kunszentmiklós Város Díszpolgárait, hogy megvitassák a város fejlődését, a készülő beruházásokat és azok településre gyakorolt várható hatásait.
Vállalkozói fórum
23. § A polgármester évente legalább egy alkalommal vállalkozói fórumot szervez, melynek célja a kunszentmiklósi székhellyel vagy telephellyel rendelkező gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók véleményének kikérése a város fejlődésének irányaira vonatkozóan, valamint működésük segítése tájékoztató tevékenységgel.
Az önkormányzat gazdálkodása
24. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára gazdasági programot fogad el.
(2) A gazdasági programot a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
25. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyonának növelése érdekében részt vehet gazdasági vállalkozásokban.
(2) A képviselő-testület mindent megtesz azért, hogy gazdaságélénkítő környezetet teremtsen Kunszentmiklóson.
26. § (1) A képviselő-testület az éves költségvetését külön rendeletben állapítja meg.
(2) A költségvetési rendelet előkészítését a képviselő-testület két tárgyalási fordulóban végzi el.
(3) A költségvetési rendelet-tervezetet a képviselő-testület valamennyi bizottsága külön-külön véleményezi.
27. § E rendelet 2012. március hónap 1. napján lép hatályba, hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Kunszentmiklós Város Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2011.(III.31.) önkormányzati rendelete.
1. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
A Képviselő-testület által a Polgármesterre és
Bizottságaira átruházott hatáskörökről
2. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
13A Képviselő-testület által létrehozott
állandó bizottságok feladatairól
1.Pénzügyi Bizottság
2. Ügyrendi, Szociális, Egészségügyi és Egyházügyi Bizottság
2.1. Figyelemmel kíséri:
2.1.1. Kunszentmiklós város szociális és foglalkoztatáspolitikai helyzetét
2.2. A bizottság képviselő-testületi döntésre előkészíti:
2.2.1. A feladatkörébe tartozó rendeletek alkotására és módosítására vonatkozó előterjesztéseket, egyéb előterjesztéseket
2.2.2. A szociális- és gyermekvédelmi ellátások korszerűsítésével kapcsolatos javaslatokat
2.2.3. A szociális szolgáltatás tervezési koncepció elkészítésére és felülvizsgálatára vonatkozó előterjesztéseket
2.2.4. Az önkormányzat éves gyermekjóléti és gyermekvédelmi feladatainak ellátásáról szóló értékelést
2.3. A bizottság véleményezi:
2.3.1. A szakterületeit érintő képviselő-testületi előterjesztéseket, az állandó bizottságok általános feladatainál meghatározott ügycsoportokat,
2.3.2. A szervezeti és működési szabályzat hatályosulását,
2.3.3. A hatályos jogszabályok alapján a Képviselő-testület elé terjesztendő rendelettervezeteket,
2.3.4. Felkérés esetén az önkormányzat által kötendő szerződéseket,
2.3.5. Felkérés esetén azokat az ügyeket és egyezség tervezeteket, amelyekben perbeli vagy peren kívüli egyezség megkötésére van lehetőség,
2.3.6. A közbeszerzési eljárás bíráló bizottságába való tag kijelölésére vonatkozó előterjesztéseket,
2.3.7. A külön önkormányzati rendeletben meghatározott kitüntető címek adományozására, és a kitüntető címek indokolt esetben történő visszavonására vonatkozó előterjesztéseket,
2.3.8. Országos és megyei kitüntetések, szakmai elismerések adományozására vonatkozó előterjesztéseket,
2.3.9. A szakterületén új gazdasági társaság vagy intézmény létesítésére, már működő gazdasági társaság vagy intézmény működésére, átalakítására, megszüntetésére, átvételére és ellátottságával kapcsolatos előterjesztéseket,
2.3.10. A képviselő-testület és a bizottságok, valamint a Polgármesteri Hivatal működésének a jogszerűségét,
2.3.11. Az átruházott hatáskörök gyakorlásának a jogszerűségét és szükség esetén, kezdeményezi a módosításokat,
2.3.12. Önkormányzati intézmény és gazdasági társaság alapítását, összevonását és megszüntetését,
2.3.13. az önkormányzatok törvényességi felügyeletéért felelős szerv törvényességi felhívása alapján készülő előterjesztéseket,
2.3.14. A polgármester fegyelmi és kártérítési felelősségének a megállapítására vonatkozó javaslatokat,
2.3.15. A választással, kinevezéssel kapcsolatos előterjesztéseket,
2.3.16. Az önkormányzat éves közbeszerzési tervének elfogadásáról és módosításáról szóló előterjesztéseket.
2.3.17. Az üresen álló vagy megüresedett önkormányzati tulajdonú lakás és nem lakás céljára használt ingatlanok hasznosítására vonatkozó előterjesztéseket
2.3.18. A képviselő-testület elé kerülő egyházakat érintő előterjesztéseket,
2.3.19. az egészségügyhöz kapcsolódó testületi előterjesztéseket;
2.3.20. az egészségügyi intézmények alapításával, átszervezésével és megszüntetésével összefüggő előterjesztéseket, az egészségügyi intézmények vezetői pályázatait;
2.3.21. az egészségügyi alapellátás korszerűsítésével kapcsolatos javaslatokat
2.4. A bizottság ellenőrzést végez:
2.4.1. A feladat vagy hatáskörét érintő képviselő-testületi és bizottsági döntések végrehajtását illetően.
2.5. A bizottság ellátja:
2.5.1. A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a vizsgálat lefolytatását,
2.5.2. A polgármester, az önkormányzati képviselők és a bizottságok nem képviselő tagjai vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát,
2.5.3. Az összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálását és átveszi az összeférhetetlenségi ok alapjául szolgáló jogviszony megszüntetéséről szóló írásban megerősített lemondó nyilatkozatokat.
2.6. A bizottság állást foglal:
2.6.1. A bizottságok közötti hatásköri összeütközés tárgyában.
3. Városszépítő, Turisztikai és Kulturális Bizottság
3.1. Figyelemmel kíséri:
3.1.1. a város fejlődését szolgáló koncepciók és programok alakulását, a településrendezési és terület felhasználási tervek megvalósulását, valamint az építési szabályozási terv megvalósulását;
3.1.2. a városképi, az építészeti örökség védelmét és megőrzését szolgáló értékek megóvását;
3.1.3. a város területén a környezeti, a természeti és tájképi értékek és adottságok megóvását;
3.1.4. a városi közúthálózat állapotát és szükség esetén javaslatokat tesz a fejlesztésre;
3.1.5. a közművek - közvilágítás, víz- és gázszolgáltatás, szilárd- és folyékonyhulladék kezelése - szolgáltatási színvonalát; a város idegenforgalmi helyzetét és szükség esetén kezdeményezi a turisztikai érékek propagálását és bemutatását;
3.1.6. a település állategészségügyi helyzetét, a növény egészségügyi állapot alakulását;
3.1.7. a város levegőtisztaságát szolgáló intézkedések – fásítás, zöldövezetek kialakítása alakulását;
3.1.8. a városban mezőgazdaságból élők helyzetét,
3.1.9. az önkormányzat fenntartású egészségügyi, közművelődési és közoktatási intézményeinek a működését, szükség esetén javaslatot tesz a fejlesztésükre,
3.1.10. a város közterületeinek az elnevezésével kapcsolatos kezdeményezéseket;
3.1.11. az oktatási intézményekben folyó és gyermekjóléti szolgálattal való folyamatos kapcsolattartás keretében a fiatalokat érintő programok megvalósulását,
3.1.12. az elismerő címekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
3.1.13. a város bűnügyi és baleseti statisztikáit,
3.1.14. a rendőrség beszámolóit,
3.1.15. az oktatási intézményekben folyó, a tanulók számára szóló bűn és balesetmegelőzési programok szervezését,
3.1.16. a forgalomirányítás célszerűsítésére vonatkozó javaslatokat,
3.1.17. a településen folyó művészeti és képzőművészeti kiállításokkal kapcsolatos programok megvalósulását,
3.1.18. a városban zajló kulturális rendezvények tartását és az évfordulók megünneplésének a színvonalát,
3.2. Véleményezi:
3.2.1. a településrendezés- és fejlesztés, valamint a kapcsolódó testületi előterjesztéseket;
3.2.2. az építészeti örökség védelmét és megóvását szolgáló koncepciókat és terveket;
3.2.3. a környezet- és természetvédelmi, a tájkép megőrzésével összefüggő intézkedés-tervezeteket;
3.2.4. a helyi közlekedéssel és a közúthálózattal összefüggő fejlesztéseket; a város idegenforgalmi koncepcióját;
3.2.5. a település mezőgazdaságának fejlesztésével kapcsolatos tervek, a város levegőtisztaságát szolgáló intézkedések végrehajtását. a Képviselő-testület ciklusprogramját;
3.2.6. a közművek és közszolgáltatások fejlesztésére vonatkozó javaslatokat; mezőgazdasági vonatkozású intézkedéseket.
3.2.8. a városban megrendezendő kulturális rendezvények tartásával és évfordulók megünneplésével kapcsolatos terveket és döntéseket, a kulturális és oktatási pályázatok meghirdetését, kulturális és oktatási koncepciók, beszámolók és rendelet - tervezeteket, közművelődési és oktatási intézmények vezetői megbízásához, közművelődési és oktatási alapítványok kuratóriumi tagjainak a megválasztását,
3.2.9. az egészségügyi, az oktatási és közművelődési intézmények alapításával, átszervezésével és megszüntetésével összefüggő előterjesztéseket, az egészségügyi, oktatási, közművelődési intézmények vezetői pályázatait;
3.2.10. a közterületek elnevezésére vonatkozó javaslatokat, kitüntetési javaslatokat,
3.2.11. Integrált Településfejlesztési Stratégiát.
3.2.12. A közterületen elhelyezendő új műalkotások terveit,
3.2.13. Az önkormányzati kiadásban megjelenő kulturális vonatkozású turisztikai kiadványok szöveg- és látványtervét,
3.2.14. Az önkormányzat nemzetközi, testvér- és partnervárosi kapcsolatait, nemzetközi együttműködésben való részvételét,
3.2.15. A határon túli magyarságot érintő Képviselő-testületi előterjesztéseket,
3.2.16. Az önkormányzatnak a határon túli magyarságot képviselő szervezetekkel megvalósuló együttműködését.
3.3. A bizottság képviselő-testületi döntésre előkészíti:
3.3.1. A feladatkörébe tartozó Képviselő-testületi rendeletek alkotására és módosítására vonatkozó előterjesztéseket, egyéb előterjesztéseket,
3.3.2. Az emléktáblák elhelyezésére és megszüntetésére vonatkozó előterjesztéseket,
3.3.3. Az önkormányzat nemzetközi testvér- és partnervárosi, valamint egyéb nemzetközi kapcsolataival, az Európai Uniós tagsággal kapcsolatos – a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó – döntéseket,
3.3.4. Az önkormányzati rendeletben meghatározott közművelődési feladatok megvalósítására kötendő megállapodásokat.
3.4. A bizottság értékeli:
3.4.1. A köznevelési intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtását, a pedagógiai-szakmai munka eredményességét, szakértői vélemények alapján.
4. Ifjúsági és Sport Bizottság
4.1. Figyelemmel kíséri:
4.1.1. Az ifjúsági és sportfeladatok városi szintű alakulását, javaslatot tesz a fejlesztésükre,
4.1.2. A városban működő ifjúsági rendezvényeket és szabadidő hasznos eltöltését szolgáló különböző programok alakulását.
4.2.1. Az önkormányzati sportintézmények alapításával, átszervezésével és megszüntetésével kapcsolatos előterjesztésekhez, a sporttal kapcsolatos beszámolókat, koncepciókat, tájékoztatókat,
4.2.2. Az önkormányzat sportot érintő gazdasági és vagyonjogi döntéseinek a megalkotását,
4.2.3. A sport intézmények vezetői megbízásával kapcsolatos előterjesztéseket.
4.3. A bizottság képviselő-testületi döntésre előkészíti:
4.3.1. Kunszentmiklós város sportkoncepcióját.
4.4. A bizottság értékeli:
4.4.1. Kunszentmiklós város sportkoncepciójában meghatározott feladatok végrehajtását.
4.4.2. Az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények gyermek- és ifjúságvédelmi tevékenységét.
3. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület tagjainak név szerinti felsorolása
4. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület ülésrendje
5. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
A képviselő-testület bizottságai tagjainak névsora
1. Emberi Erőforrás Bizottság tagjai:
2. Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tagjai:
3. Városszépítő és Kulturális Bizottság tagjai:
6. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
7. melléklet az 5/2012. (II. 16.) önkormányzati rendelethez
A jegyző és az aljegyző ügyfélfogadási rendje
A(z) 17/2019.(IX.20.)-a a(z) 1.§-a szerint módosított szöveg.
A(z) 6/2022.(IV.14.)-t a(z) 1.§ iktatta be.
A(z) 6/2024.(III.27.)-t a(z) 1.§-aiktatta be.
A(z) 13/2024.(X.16.)-t a(z)1.§-a iktatta be.
A(z) 12/2025(XII.03.)-t a(z) 1.§-a iktatta be.
A(z) 12/2025(XII.03.)-t a(z) 1.§-a iktatta be.
Kiegészítve a 11/2013. (VI.20.) Ör. 6. § -a alapján. Hatályos: 2013. június 24.
Kiegészítve a 11/2013. (VI.20.) Ör. 6. § -a alapján. Hatályos: 2013. június 24.
A második mondat módosítva a 35/2014. (XI.17.) Ör. 1. § (4) bekezdése alapján. Hatályos: 2014. november 17. 15.00 óra.
Kiegészítve a 11/2013. (VI.20.) Ör. 6. § -a alapján. Hatályos: 2013. június 24.
Kiegészítve a 11/2013. (VI.20.) Ör. 6. § -a alapján. Hatályos: 2013. június 24.
A(z) 13/2024.(X.16.) -a a(z) 2.§-a szerint módosított szöveg.
A(z) 13/2024.(X.16.)-a a(z) 4.§-a szerint módosított szöveg.