Sajóvámos Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(VIII.28.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 12/2010.(XII.15) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2013. 08. 29- 2014. 10. 26Sajóvámos Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(VIII.28.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 12/2010.(XII.15) önkormányzati rendelet módosításáról
2013.08.29.
Sajóvámos Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(VIII.28.) önkormányzati rendelete
A Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 12/2010.(XII.15) önkormányzati rendelet módosításáról
2013-08-29-tól
Sajóvámos község Önkormányzatának Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában biztosított eredeti jogalkotó hatáskörében eljárva, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés c) pontjában és a 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás, valamint Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el
1. § .
A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2010. (XII.15.) önkormányzati rendelet
(továbbiakban R.) 5. § helyébe a következő rendelkezés lép:
Az önkormányzat részletes feladatait tartalmazó 2. számú függelék tartalmazza.
2. § A 17. §. Helyébe a következő rendelkezés lép:
A polgármester , alpolgármester feladatait, hatáskörét a 6. sz. függelék tartalmazza.
3. § A 22. §. Helyébe a következő rendelkezés lép:
A társulásokban való részvételről a 9. sz. függelék rendelkezik.
4. § A jegyző feladatait és hatáskörét a 10. számú függelék rendelkezik.
5. § A rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
Komjáthy Lajosné Molnárné Cseh Mária
Polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve: Sajóvámos, 2013. 08.28.
Molnárné Cseh Mária
jegyző
2. függelék
Sajóvámos
Község Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzata
AZ ÖNKORMÁNYZAT RÉSZLETES FELADATAI
1) Az önkormányzat feladatai - az önkormányzati és ágazati törvényekben foglaltak alapján
a közszolgáltatások körében : · - a településrendezés és településfejlesztés,
· - az épített és természeti környezet védelme,
· - a vízrendezés, csapadékvíz elvezetés, csatornázás,
· - a lakás-, helyiség- és ingatlangazdálkodás,
· - a helyi közutak, közterületek építése, fenntartása,
· - a helyi köztisztaság biztosítása,
· - a települési közvilágítási szolgáltatás,
· - gondoskodás a helyi tűzvédelemről és a közbiztonság helyi feladatairól,
· - az egészséges ivóvízellátás,
· - gondoskodás az óvodai nevelésről, az általános iskolai oktatásról és nevelésről,
· - az egészségügyi és szociális ellátás,
· - a gyermek- és ifjúságvédelmi feladatok.
2) A helyi önkormányzat közreműködik:
· - a foglalkoztatás megoldásában,
· - az energia szolgáltatásban,
· - a közművelődési, tudományos, művészeti tevékenység, a sport és az ifjúságpolitika támogatásában,
· - az egészséges életmód közösségi feltételeinek elősegítésében.
3) Az önkormányzat a feladatai körében támogatja a lakosság önszerveződő közösségeinek tevékenységét és velük együttműködik.
Az önkormányzat szabadon, önként vállalhatja közfeladat ellátását, ha
- az ellátás nem sérti más település. érdekeit
· - nem tartozik más szerv kizárólagos feladat- és hatáskörébe,
· - megvalósítása nem veszélyezteti a kötelezően előírt feladat- és hatáskörök ellátását,
· - az ellátáshoz szükséges feltételek fennállnak.
6. függelék
SAJÓVÁMOS
1) A polgármester feladatai az Mötv. 67. §-a alapján:
a)a képviselő-testület döntései szerint és saját hatáskörében irányítja a polgármesteri hivatalt;
b)a jegyző javaslatainak figyelembevételével meghatározza a polgármesteri hivatalnak a feladatait az önkormányzat munkájának a szervezésében, a döntések elő készítésében és végrehajtásában;
c)dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben, hatósági hatáskörökben, egyes hatásköreinek gyakorlását átruházhatja az alpolgármesterre, a jegyzőre, a polgármesteri hivatal ügyintézőjére;
d)a jegyző javaslatára előterjesztést nyújt be a képviselő-testületnek a hivatal belső szervezeti tagozódásának, létszámának, munkarendjének, valamint ügyfélfogadási rendjének meghatározására;
e)a hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét;
f)gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző tekintetében;
g)gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat az önkormányzati intézményvezetők és a védőnő tekintetében.
(2) A polgármester az (1) bekezdésben meghatározott feladatai ellátása során
a)képviseli az önkormányzatot,
b)szervezi-, és biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését,
c)segíti a képviselők munkáját,
d)gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról,
e)gondoskodik helyi fórumok szervezéséről,
f)támogatja a lakosság önszerveződő közösségeit, a helyi civil szervezeteket,
g)kapcsolatot tart a felsőbb szintű szervekkel, a megyei közgyűléssel, az
országgyűlési képviselőkkel, más település – különösen a 4. számú Országgyűlési Választókerület, a Vámos Települések Szövetsége és a szomszédos települések – önkormányzatával, a helyi pártok és társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések vezetőivel, a történelmi
egyházak vezetőivel.
(3)
A polgármester a jegyzővel közösen, az intézményvezetők részvételével szükség szerint de legalább negyedévente intézmény vezetői értekezletet tart.
(4)
A polgármester az Mötv. 68. § (2) bekezdése alapján a képviselő-testület határozatképtelensége vagy a határozathozatal hiánya miatt döntést hozhat
az Mötv. 42. §-ába nem tartozó minden ügyben, ha azt törvény nem tiltja.
(5)
A polgármester az Mötv. 68. § (3) bekezdése alapján két testületi ülés közötti időszakban döntést hozhat az Mötv. 42. §-ába nem tartozó halaszthatatlan önkormányzati ügyekben, ha azt törvény nem tiltja.
(6)
A polgármester a költségvetési források felhasználásáról az önkormányzati vagyonrendeletben foglaltak szerint dönthet.
Alpolgármester
(1)
A képviselő - testület tagjai közül egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.
(2)
Az alpolgármester feladatait és munkarendjét a polgármester határozza meg.
(3)
A polgármester távolléte vagy tartós akadályoztatása esetén az alpolgármester teljes jogkörrel képviseli az önkormányzatot.
9. függelék
Sajóvámos
Önkormányzati társulásokban való részvétele
1./ Sajóvámos Község Önkormányzata társult tagként 2013. július 1-jei hatállyal jogi személyiségű társulást hozott létre.
A Miskolc Környéki Ön kormányzati Társulás társulási tanácsába tagként Komjáthy Lajosné polgármestert delegálta.
( 3525. Miskolc, Városház tér 8.)
- Család segítés, gyermekjóléti szolgálat
- Belső ellenőrzés
- Start
2./ Sajó-Hernádvölgyi és Bükk vidéki Önkormányzatok Terület- és Településfejlesztési Társulása. (2004.) Mötv. Hatálya alá tartozva átdolgozva: 2013.07.01.
(Felsőzsolca, Szent I. u. 20. )
3./ Sajó- Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzati Társulás
3700. Kazincbarcika, Eszperantó u. (2001.10.09.) Mötv. Hatálya alá tartozva
átdolgozva: 2013. 07.01.
A jegyző feladata, hatásköre10. függelék
Előkészíti a Képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket:
- Ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat.
- A képviselő-testületi ülésen az előterjesztés vitájában szavazás előtt törvényességi észrevételt tesz, ha bármely javaslat ügyében ez szükséges.
- Rendszeres tájékoztatást ad a polgármesternek, a képviselő-testületnek, a képviselő-testület bizottságainak az önkormányzat munkáját érintő hatályos jogszabályokról.
- Évenként beszámol munkájáról a képviselő-testületnek.
- Szervezi a Polgármesteri Hivatal jogi felvilágosító munkáját, ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat.
A jegyző önkormányzati rendeletalkotással kapcsolatos feladatai:
- Kezdeményezheti önkormányzati rendelet megalkotását.
- Végzi az önkormányzati rendelet szakmai előkészítésével kapcsolatos feladatokat az önkormányzati rendeletalkotás folyamatában.
- A megalkotott önkormányzati rendelet kihirdetéséről és hatályba léptetését követő intézkedések megtételéről gondoskodik.
A jegyző a Polgármesteri Hivatal vezetője, aki szakmailag felelős a hivatal működéséért, s ellátja a polgármesteri feladat meghatározások, döntések megvalósítása érdekében szükséges operatív szervező, a napi munkában szükséges utasításokat kiadó és azok végrehajtását ellenőrző tevékenységet. Megszervezi továbbá a hatáskörébe utalt és feladatkörébe tartozó államigazgatási ügyek intézését.
A jegyző alapvető feladatai a következők:
- A polgármester által meghatározottak szerint gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
- Vezeti a hivatalt, megszervezi a hivatal munkáját, ennek keretében szükség szerint munkaértekezletet tart.
- Gyakorolja a munkáltatói jogkört a hivatal közszolgálati tisztségviselői tekintetében. (a polgármester által meghatározott körben kinevezés és felmentés, vezetői megbízás és visszavonása, valamint jutalmazás esetén a polgármester egyetértésével.)
- Dönt azokban a hatósági ügyekben, amelyeket a polgármester ad át,
- Tanácskozási joggal részt vesz a képviselő-testület, s annak bizottságai ülésén.
- Hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,
- Dönt a hatáskörébe tartozó ügyekben,
- Ellátja az önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal költségvetésével, és a gazdálkodásával összefüggésben jogszabályok által a hatáskörébe utalt feladatokat.
- Ellátja a helyi és országgyűlési képviselő-választással és népszavazással kapcsolatos feladatokat.