Soltvadkert Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2013. 06. 15- 2024. 10. 08 16:00

Soltvadkert Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2013.06.15.

Soltvadkert Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Soltvadkert Város Önkormányzatának az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 16/2013. (V.31.) önkormányzati rendelete 3. melléklet 1. pont 1.1. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügyrendi Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

1. §

.

(1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Soltvadkert Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).
(2) Székhelye: 6230 Soltvadkert, Kossuth Lajos utca 6.
(3) Az Önkormányzat polgármesteri hivatalának hivatalos elnevezése: Soltvadkerti Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal).
(4) Az Önkormányzat jelképei: a város címere és zászlója. A város jelképeire, azok és a város nevének használatára vonatkozó szabályokat külön önkormányzati rendelet tartalmazza.
(5) 1 A város fejlődése érdekében kiemelkedő munkát végző szervek és személyek tevékenységének elismerésére a Képviselő-testület külön rendelet alapján a „Soltvadkert Város Díszpolgára”, a „Soltvadkert Város Díszpolgára posztumus”, a ”Soltvadkert Városért" kitüntető címet, "Pro Scole" és „Soltvadkert Város Szolgálatáért” kitüntetést, valamint „Az Év Sportolója, „Soltvadkert Város Sportjáért”, „Az Év Vállalkozója” és „Soltvadkert Város Közbiztonságáért” díjat adományozhat.
(6) 2 A Képviselő-testület minden évben ünnepélyes elismerésben részesítheti azon soltvadkerti lakosokat, szerveket, akik az elmúlt évben saját szakmájukban, területükön kimagasló eredményt értek el, valamint a gyermekeket tanulmányaikban, valamely sportágban elért kimagasló eredményükért.
(7) 3
(8) 4 Soltvadkert testvérvárosai:
1. Bodelshausen (Németország)
2. Sarmaság (Románia)
3. Nagyenyed (Románia).

2. AZ ÖNKROMÁNYZAT FELADATAI ÉS AZOK ELLÁTÁSÁBAN RÉSZTVEVŐK

2. §

.

(1) 5
(2) A Képviselő-testület feladatainak eredményes megoldása érdekében együttműködik a környező települési önkormányzatokkal, a települési nemzetiségi önkormányzatokkal, civil szervezetekkel.
II. Fejezet

AZ ÖNKORMÁNYZAT MŰKÖDÉSE

3. A MŰKÖDÉS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

3. §

.

(1) A Képviselő-testület tagjainak száma: a polgármesterrel együtt 9 fő.

4. §

.

(2) A Képviselő-testület évente tíz ülést tart.
(3) 6 A képviselő-testületi üléseket lehetőség szerint a hónap utolsó szerdai napján (munkanapon) 14 órára kell összehívni
(4) A Képviselő-testület július 1-jétől augusztus 31-ig – rendkívüli ok kivételével – nem ülésezik. (Nyári szünet)
(5) A Képviselő-testület évente egy alkalommal közmeghallgatást tart.

4. A MUNKATERV

5. §

.

(1) A rendes ülések tervszerű megtartása érdekében a Képviselő-testület a polgármester javaslatára féléves munkatervet határoz meg. A következő félévi munkatervet jóváhagyásra legkésőbb a júniusi, valamint a decemberi ülésre kell a Képviselő-testület elé terjeszteni.
(2) A munkaterv tervezetét a jegyző állítja össze, melyre javaslatot tehetnek:
a) a települési képviselők,
b) a Képviselő-testület bizottságai,
c) a jegyző,
d) a helyi nemzetiségi önkormányzatok,
e) az önkormányzati intézmények vezetői és
f) a városban működő társadalmi, érdekképviseleti szervek vezetői.
(3) A munkatervnek tartalmaznia kell:
a) az ülések időpontját, helyét,
b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét /külön előadó esetén annak megnevezését/,
c) azoknak a bizottságoknak a megjelölését, amelyek az előterjesztést előzetesen tárgyalják,
d) a közmeghallgatás időpontját, napirendjét,
e) a napirend tárgyalásához külön meghívottakat.
(4) A munkaterv elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(5) A munkaterv előterjesztésével egyidejűleg a Képviselő-testületet tájékoztatni kell a munkatervbe be nem került javaslatokról.

5. AZ ÜLÉS ÖSSZEHÍVÁSA

6. §

.

(1) 7 A Képviselő-testület ülését a polgármester és az alpolgármester egyidejű tartós akadályoztatása, vagy e két tisztség egyidejű betöltetlensége esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(2) A rendes ülésre szóló írásbeli meghívót legalább a képviselő-testületi ülés előtt 5 nappal kell kézbesíteni, melybe a kézbesítés napja beleszámít. A meghívóval együtt lehetőleg kézbesíteni kell az írásos előterjesztéseket.
(3) Az írásbeli meghívót elektronikusan – az Ftp. szerverre történő feltöltéssel és e-mail értesítő küldésével –, vagy az érintett kérésére papíralapon kell megküldeni.
(4) A meghívók kézbesítéséről a jegyző gondoskodik.
(5) A meghívó tartalmazza a képviselő-testületi ülés napjának, helyének, kezdési időpontjának pontos megjelölését, a napirendi pontok tárgyát, előterjesztőjének, előadójának megjelölését, a véleményező bizottságok felsorolását, a napirend elfogadásának módját (egyszerű vagy minősített), a napirend zárt ülés keretében történő tárgyalását vagy arra vonatkozó javaslatot, valamint a napirend tárgyalásához készített előterjesztéseket és anyagokat.
(6) A rendkívüli képviselő-testületi ülés időpontját a polgármester a bizottsági elnökök előzetes véleményének kikérésével tűzi ki. Az írásbeli meghívót legalább 24 órával az ülés előtt kell kézbesíteni, mely mellőzhető, ha az ülésre okot adó körülmény az ülés azonnali megtartását indokolja.
(7) A Képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:
a) a helyi önkormányzati képviselőket,
b) jegyzőt,
c) aljegyzőt,
d) helyi nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,
e) megyei közgyűlés településen lakó tagját,
f) a körzet országgyűlési képviselőjét, településen lakó országgyűlési képviselőt,
g) a Képviselő-testület állandó bizottságainak nem képviselő-testületi tagjait,
h) a Hivatal Pénzügyi és Adóügyi csoportvezetőjét,
i) a Hivatal ügyintézőit a feladatkörükbe tartozó, illetve feladatkörüket érintő ügyekben,
j) az önkormányzati intézmények vezetőit,
k) 8 a településen működő, jelen rendelet 1. mellékletében felsorolt önszerveződő közösségek képviselőit a tevékenységüket érintő napirendek tárgyalásakor
l) a napirendi pontok előadóit,
m) akiket a polgármester indokoltnak tart.
(8) A Képviselő-testület ülésének időpontjáról és napirendjéről a város lakosságát (a nyilvánosságot), a meghívónak a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével kell értesíteni, valamint a város honlapján közzétenni, melyről a jegyző gondoskodik.

6. AZ ÜLÉS NYILVÁNOSSÁGA, HATÁROZATKÉPESSÉG

7. §

.

(1) A polgármester az ülés megnyitásakor megvizsgálja a Képviselő-testület határozatképességét és kihirdeti az arra vonatkozó megállapításait.
(2) A határozatképtelen képviselő-testületi ülést 8 napon belül időpontra ugyanazon napirendek megtárgyalására újra össze kell hívni.
(3) Ha a Képviselő-testület határozatképtelenné válik, a polgármester kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására. Ennek eredménytelensége esetén a polgármester az ülést berekeszti és a következő ülésen elsőként az elmaradt napirendi pontokat tárgyalja meg a Képviselő-testület.

7. NAPIREND

8. §

.

(1) A Képviselő-testület rendes ülésének napirendjére, azok tárgyalásának sorrendjére a meghívóban a polgármester tesz javaslatot.
(2) 9 A Képviselő-testület elnöke köteles a jelen rendeletben meghatározott módon az ülés napirendi javaslatába felvenni:
a) előterjesztéseket,
b) az önálló indítványokat,
c) az interpellációkat,
d) kérdéseket,
e) tájékoztatókat.
(3) A napirendet a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel fogadja el.
(4) A Képviselő-testület legkésőbb a napirend elfogadásáig – a polgármester, vagy bármely képviselő javaslatára – elhatározhatja, hogy a lakosság széles rétegeit érintő témát két fordulóban – előbb az előterjesztés elveit, majd a szerkesztett előterjesztést – tárgyalja meg.
(5) Kétfordulós tárgyalást kell tartani helyi adók bevezetéséről szóló rendelet megalkotásánál, településrendezési terv és településfejlesztési koncepció elfogadásánál, kivéve azok módosítását.
(6) A polgármester a napirend előtt tájékoztatást ad az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, eseményekről, lejárt határidejű határozatokról.

8. Az előterjesztések rendje, tartalmi, formai követelményei

9. §

.

(1) Előterjesztésnek minősül:
a) a rendelet-tervezet,
b) a határozati javaslat,
c) a beszámoló, tájékoztató.
(2) Az előterjesztéseket írásban kell benyújtani.
(3) Az írásbeli előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) az előterjesztő megnevezését,
b) az előterjesztés tárgyát, a képviselő-testületi ülés időpontját,
c) a tényállást,
d) a lehetséges döntési alternatívákat és azok jogszabályi alapját,
e) az alternatívák indokait, a megvalósítás várható negatív és pozitív következményeit,
f) az előterjesztő aláírását,
g) rendelet-tervezetet,
h) a határozat-tervezetet,
i) szükség szerint a határozat végrehajtásáért felelős személy és határidő megjelölését,
j) azoknak a megjelölését, akiknek a határozatot meg kell küldeni.
(4) A (3) bekezdés c) - e) pontokban foglaltakat az előterjesztő vagy az előadó az ülésen szóban kiegészítheti.

10. §

.

(1) A Képviselő-testület elé döntést igénylő kérdésekben előterjesztés benyújtására jogosult:
a) a Képviselő-testület tagja,
b) a témakör szerint illetékes bizottság,
c) a polgármester,
d) a jegyző,
e) önkormányzati intézmény, önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság vezetője.
(2) Jogszabály előírása, illetve a polgármester felkérése alapján az Önkormányzat feladatkörét érintő kérdésekben nem önkormányzati szervek vezetői, képviselői is adhatnak tájékoztatást, illetve előterjeszthetnek beszámolót a Képviselő-testület ülésére.
(3) Az előterjesztő az előterjesztés elkészítésére külön előadót jelölhet ki, aki az előterjesztés megtárgyalásán tanácskozási joggal vesz részt.
(4) 10 Az (1) bekezdés a), b) és e) pontja szerinti előterjesztők esetén az előterjesztés aláírással ellátott írásbeli anyagának az ülésnap előtti 10. napig kell megérkeznie a polgármester titkárságára.

9. A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TANÁCSKOZÁSI RENDJE

9.1. Sürgősségi javaslat

11. §

.

(1) A polgármester, a jegyző, a Képviselő-testület állandó bizottsága, vagy bármely képviselő javasolhatja a napirend kiegészítését (sürgősségi javaslat). A javaslatot indokolni kell.
(2) A sürgősségi javaslat kérdésében a Képviselő-testület a napirend előtt minősített többséggel dönt.
(3) Sürgősséggel rendelet-tervezet nem tárgyalható.
(4) A sürgősségi javaslat határozat-tervezetét – képviselők részére – legkésőbb az ülés megkezdéséig ki kell osztani.
(5) A sürgősségi javaslat tárgyalása előtt bármely képviselő indítványára a levezető elnök legalább 20 perces szüntetet köteles elrendelni annak érdekében, hogy az előterjesztést a képviselők áttanulmányozhassák.

9.2. Napirendi pont tárgyalásának elnapolása

12. §

.

(1) A polgármester, vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással az előterjesztő egyetért, erről a Képviselő-testület vita nélkül határoz. Ha az előterjesztő az elnapolással nem ért egyet, a javaslatról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(2) Azokat az előterjesztéseket, amelyek tárgyalását a Képviselő-testület elnapolta, a következő ülés napirendjének elejére kell felvenni, kivéve, ha az elnapolásról hozott határozatában a Képviselő-testület másként döntött.

9.3. Képviselői önálló indítvány

13. §

.

(1) A napirendre felvett ügyekkel össze nem függő, képviselői önálló indítványt a polgármesternél kell a rendes ülés napját megelőzően 10 nappal írásban beterjeszteni.
(2) A beterjesztésnek tartalmaznia kell az önálló indítványt, előterjeszteni kívánó képviselő nevét, az indítvány tárgyát, az előterjesztő sajátkezű aláírását.
(3) A Képviselő-testület ülésének napirendjére napirendi pontként felvehető önálló képviselői indítványok határozati javaslatok lehetnek.

9.4. Interpelláció

14. §

.

(1) A helyi önkormányzati képviselő a Képviselő-testület ülésén a
a) polgármestertől, alpolgármestertől
b) jegyzőtől, aljegyzőtől
c) bizottság elnökétől
önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amelyre az ülésen – vagy legkésőbb 15 napon belül írásban – érdemi választ kell adni.
(2) Az interpellációt az ülés napját megelőzően legalább 3 nappal a polgármesternél kell írásban bejelenteni.
(3) A bejelentésnek tartalmazni kell:
a/ az interpelláló nevét
b/ az interpelláció tárgyát.
(4) Az interpellálót megilleti az írásbeli bejelentés mellett a szóbeli kiegészítés joga is.
(5) Sürgős esetben az ülés elnökének engedélyével az ülésen szóbeli interpelláció is előterjeszthető. Ha az elnök az engedélyt megtagadja, az interpelláló képviselő indítványára az interpelláció engedélyezéséről a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(6) Ha az interpellációra adott szóbeli vagy írásbeli választ a képviselő nem fogadja el, a Képviselőtestület a válasz elfogadásáról egyszerű szótöbbséggel dönt.
(7) Amennyiben a választ a Képviselő-testület sem fogadja el, az interpelláció címzettje köteles az ügyet újra megvizsgálni és az interpellációt a soron következő ülésen ismételten megválaszolni.

9.5. Kérdések, észrevételek, tájékoztatók, bejelentések

15. § (1) A képviselő a rendes ülésen, önkormányzati ügyekben kérdéssel, illetve észrevétellel fordulhat a polgármesterhez, jegyzőhöz, bizottság elnökéhez. Részére a választ lehetőleg azonnal, de legkésőbb a következő ülésen meg kell adni.

(2) A képviselő az erre kijelölt napirendi pont keretében, vagy ennek hiányában, az ülés végén, közérdekű ügyekről tájékoztatást adhat, illetve bejelentéssel élhet.

9.6. Napirend előtti felszólalás

16. § (1) Napirend előtti felszólalásra – a felszólalás tárgyának megjelölésével – bármelyik képviselő kérhet engedélyt az ülésvezetőtől.

(2) Ha az ülésvezető az engedélyt megtagadja, a képviselő kérésére e tárgyban a Képviselő-testület felszólalás és vita nélkül határoz.

(3) A napirend előtti felszólalás legfeljebb 5 percig tarthat. A felszólaláshoz kapcsolódóan bármely képviselő két-két percre kaphat szót.

9.7. Az ülés rendje

17. § (1) A Képviselő-testületi ülésen

a) szavazati joggal vesznek részt a Képviselő-testület tagjai

b) tanácskozási joggal vesz részt a

ba)11 jegyző, aljegyző

bb) a meghívott az őt érintő napirenddel kapcsolatos előterjesztés tárgyalásakor,

bc) akinek az ülésvezető szót ad,

bd) akinek – bármely képviselő kezdeményezésére – a Képviselő-testület szót ad.

(2) Az ülés elnöke

a) megnyitja az ülést, megállapítja a határozatképességet, számba veszi az ismert, vagy ismeretlen okból távollevőket,

b) félbeszakíthatja, bezárja az ülést, tárgyalási szünetet rendel el, biztosítja az ülés rendjét,

c) általános vitavezetési feladatai:

ca) napirendi pontonként a vita megnyitása és berekesztése – a szó megadása, megtagadása,

cb) a szó megvonása, tárgyra térésre felszólítás,

cc) kérdés, interpelláció és ügyrendi kérdésben történő felszólalás engedélyezése, illetve megtagadása,

cd) szavazás elrendelése,

ce) a szavazás eredményének megállapítása,

cf) határozat kimondása.

(3) Az ülés elnöke a tanácskozás rendjének fenntartásával kapcsolatban:

a) figyelmeztetheti a felszólalót, hogy a tárgytól ne térjen el,

b) felszólíthatja, hogy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezésektől tartózkodjon,

c) megvonhatja a szót attól, aki a fentiekben írt rendzavaró magatartást megismétli,

d) a nem képviselő résztvevőt – ismételt rendzavarás esetén – a teremből kiutasíthatja.

(4) Ha a Képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi, az elnök az ülést félbeszakíthatja. Ha az elnök nem talál meghallgatásra, elhagyja az elnöki széket, az ülés ezzel félbeszakad, és elnöki összehívásra folytatódik.

(5) Amennyiben a polgármester az ülést nem a rendelet szabályainak megfelelően vezeti, az Ügyrendi Bizottság elnöke jelzéssel él a polgármester felé.

9.8. Az előterjesztés tárgyalásának részletes vitavezetési szabályai

18. §

.

(1) Az elnök napirendi pontonként megnyitja az előterjesztés tárgyalását. Megadja a szót az előterjesztőnek, az előadónak, aki/k/ az előterjesztéshez legfeljebb 5 perc időtartamban szóbeli kiegészítést fűzhetnek. Az előterjesztő az előterjesztést a vita megnyitásáig módosíthatja, visszavonhatja, illetve a vita lezárásáig átdolgozásra visszakérheti.
(2) A képviselők az előterjesztőhöz, az előadóhoz az adott előterjesztés tárgyalására meghívott szakértőhöz kérdést intézhetnek, akik kötelesek a válaszadásra.
(3) A Képviselő-testület bizottságának elnöke ismerteti a polgármester által a bizottság részére kiadott, illetve a munkatervben meghatározott előterjesztésekkel kapcsolatos – kisebbségi véleményt is tükröző – bizottsági ajánlást, a bizottság esetleges módosító javaslatát.
(4) Az előterjesztéshez módosító javaslatot, bármely települési képviselő, a Képviselő-testület állandó bizottságai, a polgármester, a jegyző nyújthatnak be. A módosító javaslatot a napirend vitájának megnyitása előtt kell bejelenteni, de az ülés elnöke engedélyezheti a vita során is módosító javaslat, kisebbségi vélemény előterjesztését. Indokolt esetben az elnök elrendelheti a módosító javaslat írásban történő benyújtását.
(5) Ha az előterjesztés rendelet vagy határozat módosítására irányul, akkor a módosító javaslat nem terjedhet ki a rendelet, illetve a határozat előterjesztésben nem érintett részeire, kivéve, ha ez a szabályszerű módosító javaslat tartalma miatt nyilvánvalóan szükséges.
(6) Kérdések, válaszok, bizottsági ajánlás, módosító javaslatok elhangzása után az ülés elnöke megnyitja a napirend vitáját.
(7) A hozzászólásra jelentkezőknek az elnök a jelentkezés sorrendjében adja meg a szót.
(8) A napirend pont vitája során a képviselő második hozzászólása utáni újabb szókérést az elnök megtagadhatja. Ha az elnök az engedélyt megtagadja, a képviselő a Képviselő-testülettől kérheti a felszólalás engedélyezését. A második és az ezt követő hozzászólás 2 percnél nem lehet hosszabb. A Képviselő-testület e tárgyban vita nélkül határoz.
(9) Az ülés elnöke, indokolt esetben, a hozzászólások időtartamát, számát korlátozhatja, valamint kezdeményezheti a napirend vitájának időbeli korlátozását. Ezekről a Képviselő-testület vita nélkül külön-külön, egyszerű szótöbbséggel határoz.
(10) A polgármester, a jegyző, az előterjesztő és az előadó a napirendhez több alkalommal is hozzászólhatnak.
(11) A tanácskozási joggal rendelkezők a napirendi pont vitája során legfeljebb egy alkalommal, legfeljebb 5 perc időtartamban szólalhatnak fel.
(12) Az előterjesztőt és az előadót megilleti a zárszó joga.
(13) 20 óra után új napirendi pont nem tárgyalható.

9.9. Felszólalás ügyrendi kérdésben

19. §

.

(1) Az ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi javaslatot érdemben nem érintő – döntést igénylő – eljárási kérdésben bármelyik képviselő 2 percre szót kérhet és javaslatot tehet. /Ügyrendi javaslat./
(2) Az ügyrendi javaslat elhangzása után ehhez felszólalásra jelentkezőknek, legfeljebb 2 perces hozzászólás engedélyezhető. Egyébként a Képviselő-testület a javaslat felett vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.

9.10. Vita lezárása

20. §

.

(1) Ha a napirendi ponthoz több felszólaló nincs, az elnök a vitát lezárja.
(2) Az előterjesztő, vagy bármelyik képviselő további hozzászólási szándék esetén is javasolhatja a vita lezárását. A Képviselő-testület e kérdésben vita nélkül, a napirend elfogadása szerinti egyszerű vagy minősített többséggel határoz.

9.11. A döntéshozatal szabályai

21. §

.

(1) A rendelet- és határozat-tervezeteket a tárgykör szerint illetékes bizottságok véleményezik. 12 Az összes állandó bizottság állásfoglalása szükséges: költségvetési koncepció, költségvetés, településszerkezeti és településrendezési terv elfogadásához és módosításához, valamint a költségvetési beszámoló elfogadásához.
(2) A rendelet-tervezetet az Ügyrendi Bizottság és a jegyző minden esetben véleményezi.
(3) Választás, kinevezés esetén a Képviselő-testület a jelölt/ek meghallgatása után az illetékes bizottság véleményének javaslatát megismerve határoz.

9.12. Szavazás rendje

22. §

.

(1) A szavazás előtt a jegyző – törvényesség kérdésében – észrevételt tehet, rendelet esetén törvényességi észrevételt tesz.
(2) A Képviselő-testület először – benyújtásuk sorrendjében – módosító javaslatról, majd a rendeleti vagy határozati javaslat egészéről dönt. A több változatban előterjesztett javaslatokról az előterjesztés sorrendjének megfelelően kell szavazni.
(3) Ha a szavazás során az igen és a nem szavazatok száma megegyezik, a javaslatot a Képviselő-testület elutasította.
(4) A Képviselő-testület nyílt szavazásának módja: kézfelemelés.
(5) Névszerinti szavazás esetén a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti, a szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét – a névsorral együtt – átadja az elnöknek. A szavazás eredményét az elnök hirdeti ki. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
(6) Titkos szavazás elrendelésére bármely képviselő indítványt tehet, melyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(7) A titkos szavazás szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével történik, melynek lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság, mint szavazatszámláló bizottság feladat- és hatáskörébe tartozik. Az Ügyrendi Bizottság határozatképtelensége esetén a Képviselő-testület a szavazatszámláló bizottságba a bizottsági elnökök közül póttagot választ.
(8) A szavazás eredményéről a szavazatszámláló bizottság jegyzőkönyvet készít, mely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját, kezdetének és befejezésének időpontját,
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült, jogi jelentőséggel bíró körülményeket,
d) a szavazás során tett megállapításait és a hozott határozatait,
e) a szavazás eredményét,
f) a bizottság tagjainak aláírását.
(9) A szavazás eredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke közli a polgármesterrel, aki kihirdeti a döntést.
(10) Titkos szavazással lebonyolított választás, kinevezés megbízás esetén – amennyiben kettőnél több jelölt van és a jelöltek egyike sem kapja meg a szükséges szavazatot –a két legtöbb szavazatot kapott jelöltre ismételt szavazást kell tartani.
(11) Minősített többség szükséges az Mötv.-ben meghatározottakon túl:
a) helyi népszavazás elrendelése, kitüntetések és elismerő címek alapítása,
b) a gazdasági program, a hitelfelvétel, a kötvénykibocsátás, a kölcsönfelvétel vagy más adósságot keletkeztető kötelezettségvállalás, államháztartáson kívüli forrás átvétele, átadása,
c) közterület elnevezése, köztéri szobor, műalkotás állítása,
d) állásfoglalás intézmény átszervezéséről, megszüntetéséről, ellátási, szolgáltatási körzeteiről, ha a szolgáltatás a települést is érinti.

9.12.1. Elektronikus szavazás13

22/A. § .14

9.13. Személyes érintettség

23. §

.

(1) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén – közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(2) Ha képviselő elmulasztja bejelenteni személyes érintettségét, a Képviselő-testület annak ismertté válását követően azonnal vizsgálat lefolytatását rendeli el, mely az Ügyrendi Bizottság feladat- és hatáskörébe tartozik.
(3) Az Ügyrendi Bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(4) Az Ügyrendi Bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a soron következő képviselő-testületi ülésen előterjeszti.
(5) A személyes érintettség bejelentése elmulasztásának következményei:
a) a Képviselő-testület nyilvánosságra hozza e tényt és a képviselő egy havi tiszteletdíja megvonásra kerül,
b) amennyiben a Képviselő-testület egy szavazattöbbséggel döntött az előterjesztésről, úgy az érintett képviselő részvételével hozott döntés érvényben tartásáról, vagy megsemmisítéséről és újratárgyalásáról külön határozattal dönt a Képviselő-testület.

9.14. A Képviselőtestület döntései

24. §

.

(1) A rendelet-tervezetet és annak indoklását a jegyző készíti elő, melynek során lebonyolítja a tárgyban szükséges, érdekképviseleti és egyéb szervekkel történő egyeztetést.
(2) A rendelet-tervezetet – az (5) bekezdésben foglalt kivételekkel – társadalmi egyeztetésre kell bocsátani, melynek az állampolgárok és civil szervezetek véleményt nyilváníthatnak az Önkormányzat honlapján, a rendelet-tervezetek véleményezésére kialakított oldalon.
(3) A beérkezett vélemények, valamint a véleményezésre jogosultak nevének és e-mail címének kezelése a véleményezett rendelet hatálybalépéstől számított egy évig történik. Az adatkezelés magában foglalja az adatok gyűjtést, tárolását, közzétételét, felhasználását és törlését.
(4) A véleményezésre jogosultak széles körét érintő rendelet-tervezettel kapcsolatos vélemények megismerése érdekében a Hivatal lakossági fórumot szervezhet.
(5) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani
a) az állami támogatásokról, a költségvetésről, a költségvetés végrehajtásáról szóló rendelet-tervezetet,
b) a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló,
c) a köztisztviselők munkavégzésével és juttatásaival kapcsolatos rendelet-tervezetet,
d) a hatályban lévő önkormányzati rendelet módosításáról és hatályon kívül helyezéséről szóló rendelet-tervezetet,
e) a rendelet-tervezetet, ha annak sürgős elfogadásához kiemelkedő közérdek fűződik.
(6) A Képviselő-testület által hozott határozatokat a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal, és évszámmal kell ellátni. Nem kell sorszámmal ellátott, alakszerű határozatba foglalni az ügyrendi jellegű döntéseket, de a döntést és a szavazás számszerű eredményét a jegyzőkönyvben, ilyen esetben is rögzíteni kell. A határozatok esetén az évszám után zárójelben kell feltüntetni a kihirdetés időpontját /hónap, nap/, valamint a KT határozat megjelölést.
(7) Az önkormányzati határozatokat a polgármester és a jegyző írja alá.
(8) Az önkormányzati rendeletek hivatalos kihirdetésének módja a Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés.
(9) Az önkormányzati rendeletet és határozatot teljes terjedelemben közzé kell tenni az önkormányzat által üzemeltetett városi honlapon (www.soltvadkert.hu). A közzétételről a jegyző gondoskodik.
(10) A rendelet irattári példányát kihirdetési záradékkal kell ellátni.
(11) A rendeletekről és határozatokról nyilvántartást kell vezetni.

9.15. A Képviselőtestület ülésének jegyzőkönyve

25. §

.

(1) A Képviselő-testület üléséről televíziós felvétel és hangfelvétel készül. A televíziós felvétel megtekintését lehetőség szerint interneten élőben biztosítani kell, majd az Önkormányzat honlapján, 5 munkanapon belül elérhetővé tenni.15
(2) A jegyzőkönyv elkészítéséről hangrögzítés és kézírásos anyag alapján a jegyző gondoskodik.
(3) A zárt ülésről külön hangfelvételt és jegyzőkönyvet kell készíteni, és azokat elkülönítve kell tárolni.

10. A LAKOSSÁGI FÓRUMOK RENDJE

26. § (1) A Képviselő-testület decemberben, a munkatervben rögzített időpontban közmeghallgatást tart.

(2)16 A közmeghallgatás helyét és időpontját a helyi sajtóban és az Önkormányzat honlapján 15 nappal korábban közzé kell tenni.”.

(3) A közmeghallgatáson meg nem válaszolt kérdést a polgármester kivizsgáltatja és a kérdezőnek 15 napon belül írásban válaszol, melyről a legközelebb ülésen tájékoztatja a Képviselő-testületet.

(4)17 A Képviselő-testület a lakosság, a társadalmi szervezetek tájékoztatása, illetve az éves munkatervében külön meghatározott döntések előkészítésébe történő bevonása érdekében várospolitikai fórumot hívhat össze, melynek helyéről, időpontjáról és tárgyáról a polgármester 15 nappal korábban tájékoztatja a lakosságot.

(5) A döntések előkészítése céljából megtartott várospolitikai fórum állásfoglalását, az elhangzott kisebbségi véleményeket jegyzőkönyvbe kell foglalni és a jegyzőkönyvet a képviselő-testületi előterjesztéséhez kell csatolni.

11. Helyi népszavazás18

27. §

.

(1) 19 Helyi népszavazást a törvényben meghatározottakon túl kezdeményezheti a választópolgárok legalább 20%-a.
(2) 20
12. A polgármester, az alpolgármester, a jegyző, aljegyző

12.1. A Polgármester

28. §

.

(1) Soltvadkert Város Polgármestere megbízatását foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
(2) A polgármester tekintetében a Képviselő-testület gyakorolja a munkáltatói jogokat és meghatározza – jogszabályok keretei között – illetményét. Az illetményre, az illetményen kívüli juttatásra, valamint a polgármester jutalmára az Ügyrendi Bizottság tesz javaslatot.
(3) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök jegyzékét a rendelet 2. melléklete tartalmazza.
(4) A polgármester a Soltvadkert Város nemzeti vagyonáról szóló rendeletben meghatározott értékhatárig dönt a forrásfelhasználásról.

12.2. Alpolgármester

29. §

.

(1) A Képviselő-testület –21egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármester feladatköreit a polgármester határozza meg.
12.3. A jegyző, aljegyző

30. §

.

(1) A polgármester a jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályozatásuk esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra – a Hivatal felsőfokú végzettségű köztisztviselői közül bíz meg helyettesítőt.
13. A Képviselő-testület bizottságai

31. §

.

(1) 22
(2) 23 A Képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok és tagjainak száma:
1) Ügyrendi Bizottság 3 fő
2) Pénzügyi Bizottság 5 fő
3) Vállalkozási, Gazdasági, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi Bizottság 5 fő
4) 2425Köznevelési, Kulturális, Sport- és Egészségügyi Bizottság 5 fő
(3) 26
(4) 27
(5) 28
(6) A bizottságok elnökére, tagjaira bármely képviselő javaslatot tehet.
(7) Az állandó bizottságok ülésén köteles javaslattételi és véleményezési jogkörrel részt venni az adott szakbizottság hatáskörébe tartozó önkormányzati intézmény vezetője, valamint a kizárólagos önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaság ügyvezetője. Valamennyi állandó bizottság ülésén köteles javaslattételi és véleményezési jogkörrel részt venni a Hivatal Pénzügyi és Adóigazgatási csoportvezetője.
(8) 29 A bizottság ülésére meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert és a jegyzőt

32. §

.

(1) 30
(2) A bizottságok általános feladat- és hatáskörét, valamint a Képviselő-testület által a bizottságokra átruházott hatáskörök jegyzékét a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(3) 31
(4) 32 A bizottságot az elnök képviseli. Az elnök helyettesítésére – esetenként – bármely képviselő bizottsági tagot kijelölheti.
(5) 33 A bizottság ülését az elnök a képviselő-testületi ülést megelőző időpontra hívja össze.
(6) 34 Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket legkésőbb az ülést megelőző 3 nappal előbb kézbesíteni kell.
(7) 35 A bizottságok elnökei megállapodhatnak adott téma együttes ülés keretében történő tárgyalásáról.
14. Polgármesteri Hivatal

33. §

.

(1) a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát a Képviselő-testület a 19/2013. (II.26.) KT határozatával fogadta el.
(2) A Hivatal a helyi nemzetiségi önkormányzatok feladatainak ellátásához adminisztrációs segítséget nyújt, illetve működésükhöz 36helyiséget biztosít.
15. A TÁRSULÁS

34. §

.

(1) Az Önkormányzat társulásainak jegyzékét, valamint a társulásra átruházott önkormányzati feladatot a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
16. vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség

35. §

.

(1) Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségről szóló 2007. évi CLII. törvény alapján az alábbi közszolgálati jogviszonyban álló intézményvezetők kétévente kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni:
a) Egyesített Szociális Intézmény
b) Soltvadkerti Óvodák és Bölcsőde
c) 37 Gyöngyház Kulturális Központ
(2) Soltvadkert Város Önkormányzata kizárólagos tulajdonában lévő, alábbi gazdasági társaságok ügyvezetői kétévente kötelesek vagyonnyilatkozatot tenni:
a) VADKERT KOMSZOLG Kft.
b) BIZTONSÁG SOLTVADKERT Vagyonvédelmi Kft.

17. NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATOK MŰKÖDÉSÉVEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK38

35/A. §

.

(1) Soltvadkert Város Német Nemzetiségi Önkormányzata és Roma Nemzetiségi Önkormányzata működésével kapcsolatos feladatokat a Soltvadkerti Polgármesteri Hivatal látja el a következők szerint:
a) a jegyző, vagy vele azonos képesítési feltételekkel rendelkező megbízottja részt vesz a nemzetiségi önkormányzatok ülésein, ügyviteli segítséget nyújt a jegyzőkönyvek elkészítéséhez és felterjesztéséhez
b) a jegyző gondoskodik a nemzetiségi önkormányzatok költségvetésének, beszámolójának elkészítéséről és a belső ellenőrzésről, kialakítja a költségvetési gazdálkodás szabályait, a vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendjét
c) a jegyző gondoskodik a nemzetiségi önkormányzatokkal kötendő együttműködési megállapodások megszövegezéséről és képviselő-testület elé terjesztéséről
(2) Soltvadkert Város Önkormányzata a nemzetiségi önkormányzatok számára a Helytörténeti Gyűjtemény épületében (6230. Soltvadkert, Hősök tere 1.) biztosít feladataik ellátásához külön-külön irodahelyiséget.
III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

36. §

.

(1) E rendelet 2013. június 15. napján lép hatályba.
(2) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.
(3) 39 Hatályát veszti Soltvadkert Város Önkormányzatának az Önkormányzati Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2003. (II.21.) KT rendelete

1. melléklet a 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

SOLTVADKERT VÁROSBAN MŰKÖDŐ ÖNSZERVEZŐDŐ

KÖZÖSSÉGEK

Név: Képviselő neve:
Aktív nyugdíjas klub Vizi Irén
Cukorbeteg Klub Zsikláné Sipos Irén
Evangélikus Egyházi Óvoda Lakatosné Hachbold Éva
Fejér Megyei Méhészek Egyesülete
Soltvadkerti Klubja Haskó László
Jó itthon Egyesület Varga Márta
Kiskőrös és Térsége Turisztikai Egyesület Molnár Elvira
Kossuth Vadász Társaság Modok Imre
Kramer Fülöp Borlovagrend Gellén Gábor
Mozgáskorlátozottak Baráti Köre Lehoczkiné Fekete Ilona
R.C.S. Racing Klub Medgyes Attila
Soltvadkert Foci- suli Egyesület Csesznegi Lajos
Soltvadkert Gyermekekért Alapítvány Bezsenyi László
Soltvadkert- Kiskőrös Petőfi Horgász Egyesület Szentkúti Gyula
Soltvadkert Város Önkéntes Tűzoltó Egyesülete Somogyi László
Soltvadkert Város Önkormányzati
Tűzoltó Parancsnoksága Varnyú Barnabás
Soltvadkert Város Polgárőr Egyesület Bene Zsolt
Soltvadkert Városért Közalapítvány Haskó László
Soltvadkerti Gazdakör Haskó László
Soltvadkerti Idegenforgalmi
és Kulturális Egyesület (SIKE) Varnyú Józsefné
Soltvadkerti Kézisuli Utánpótlás Sportegyesület Hell Henrietta
Soltvadkerti Kossuth Diáksport Egyesület Grószné Havasi Rózsa
Soltvadkerti Lovas Klub Ifj. Gangl Gábor
Soltvadkerti Repülő Sport Egyesület Szekeres Imre
Soltvadkerti Testedző Egyesület Dobszai Zoltán
Tündérkéz Jótékonysági egyesület Cseke Kutasi Katalin
Vadkert FC Varga József
Vadkerti Hunok Lipkáné Nyúl Szilvia

2. melléklet a 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

A polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök
a) elbírálja a Soltvadkert Város Önkormányzatának a pénzbeli és természetben nyújtott szociális ellátások, szociális szolgáltatások, valamint a gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló 10/2011. (VII.01.) önkormányzati rendelete I. Fejezete szerinti települési támogatások iránti kérelmeket
b) képviseli az Önkormányzatot az önkormányzati társulásokban
c) irányítja az önkormányzat 100 %-os tulajdonában lévő gazdasági társaságok munkáját
d) 40

3. melléklet a 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

A Képviselő-testület állandó bizottságainak feladat- és hatásköre
Ügyrendi Bizottság

1.1. Általános feladatok:

- vizsgálja a polgármester, alpolgármester és az önkormányzati képviselők által tett vagyonnyilatkozatokat,
- vizsgálja a képviselők összeférhetetlenségi ügyeit,
- részt vesz a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló rendelet-tervezet előkészítésében, előterjesztés előtt véleményezi
- vizsgálja az önkormányzati rendeletalkotás indokoltságát és célját,
- ellenőrzi és figyelemmel kíséri a Képviselő-testület és szervei szabályszerű működését és a szabályzat megsértése esetén intézkedést kezdeményez,
- vizsgálja a képviselő-testület határozatainak, rendeleteinek végrehajtását,
- véleményezi Soltvadkert Város Önkormányzata Közbeszerzési és Beszerzési Szabályzata V. Fejezet Beszerzési eljárások (2)-(3) bekezdése szerint a Közbeszerzési Bíráló Bizottság hatáskörébe tartozó beszerzési eljárásokat követően kötendő szerződéseket,
- közreműködik a Képviselő-testület rendeleteinek előkészítésében,
- elvégzi a Képviselő-testület titkos szavazással történő döntései esetén a szavazás lebonyolításával kapcsolatos teendőket,
- véleményezi és felülvizsgálja a Képviselő-testület által átruházott hatáskörök gyakorlását,
- vizsgálja a képviselők jogainak, kötelezettségeinek érvényesülését,
- felülvizsgálja a Képviselő-testület döntése előtt a képviselők, illetve a Hivatal valamennyi dolgozóját érintő, Képviselő-testület elé kerülő előterjesztést,
- ellátja Képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyek előkészítését,
- véleményezi a szakbizottságok részére átruházott hatáskörök közül az önkormányzat intézményei szervezeti és működési szabályzatát,
- véleményezi a Képviselő-testület döntéseinek megfelelően a pályázatok, versenytárgyalások, 1 millió forint feletti ingatlanértékesítéseket, illetve azok esetleges módosításait,
- polgármester, alpolgármester illetményemelésére vonatkozó képviselő-testületi előterjesztést készít,
- javaslatot tesz a polgármester jutalmára meghatározott időszakban végzett munkája értékelése alapján,

1.2. Átruházott képviselő-testületi hatáskörök

- eljár a város neve, címere, zászlaja használatának engedélyezésével kapcsolatos ügyekben.

2. Köznevelési, Kulturális, Sport- és Egészségügyi Bizottság

2.1. Általános feladatok:

- iskolai oktatással, óvodai és bölcsődei ellátással, közművelődéssel kapcsolatos érdekek feltárása, egyeztetése,
- oktatási és közművelődési intézmények működési feltételeinek figyelemmel kísérése,
- szükség szerinti javaslat kidolgozása, költségvetési prioritások meghatározása,
- oktatással, közművelődéssel kapcsolatos feladatok ellátásában közreműködő szervezetek és önkormányzat közötti együttműködési megállapodás előkészítése, koordinálása,
- véleményezés, javaslattétel oktatási, kulturális témakörökben,
- Soltvadkert város kulturális életének egyeztetése, új folyamatainak kezdeményezése, támogatása,
- új tevékenységi és működési formák véleményezése,
- önkormányzat éves – évközi – támogatási rendszerének kidolgozása,
- oktatási, közművelődési intézményvezetői állás betöltésére benyújtott pályázat véleményezése,
- a Képviselő-testülettel, testvérvárosokkal és egyházakkal kötött megállapodások véleményezése, azok végrehajtásának előkészítése és ellenőrzése,
- a megyei tanulmányi ösztöndíj-pályázatok véleményezése,
- előkészíti a diák-, szabadidősporttal kapcsolatos képviselő-testületi döntéseket, végrehajtását és ellenőrzését,
- véleményezi a STE Képviselő-testület elé kerülő beszámolóját,
- szervezi, integrálja a Szüreti Fesztivál rendezvény előkészületeit, lebonyolítását,
- véleményezi a városi egészségügyi alapellátás szervezését,
- figyelemmel kíséri az alapellátás helyzetét, és közreműködik az egészségügyi ellátást igénylő lakossági kapcsolatok erősítésében,
- figyelemmel kíséri a város egészségügyi és szociális ellátását biztosító intézmények működését, véleményezi a költségvetési előterjesztéseket és beszámolókat,
- véleményezi a város közegészségügyével foglalkozó előterjesztéseket,
- véleményezi a hulladékgazdálkodással kapcsolatos előterjesztéseket,
- véleményezi az illegális hulladékégetéssel kapcsolatos előterjesztéseket
- figyelemmel kíséri az egészségügyi ellátást biztosító intézményeket, elősegíti az érdekegyeztetéseket, koordinálja a város egészségügyi rendszerét,
- véleményezi az egészségügyi intézményvezetői pályázatokat,
- figyelemmel kíséri a város szociális ellátását biztosító intézmények működését,
- véleményezi a szociális ellátás érintő képviselő-testületi előterjesztéseket, elősegíti a szociális szolgáltatást igénylő lakossági kapcsolatok erősítését, érdekegyeztetéseket,
- véleményezi a szociális intézményvezetői pályázatokat,
- pályázati feltételeket állapíthat meg a városi sporttámogatási alap felosztásához, melynek alapján felosztja a támogatási alapot,
- oktatási-nevelési és közművelődési intézmények működési feltételeinek figyelemmel kísérése, költségvetésének és beszámolóinak véleményezése,
- javaslatot tesz az „Év Sportolója” kitüntető cím odaítélésére,
- véleményezi az önkormányzat által alapított oktatási, közművelődési és szociális intézmények szervezeti és működési szabályzatát,
- véleményezi a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó nevelési, oktatási intézmény pedagógiai programját
- figyelemmel kíséri a nemzetiségi jogok érvényesülését

2.2. Képviselő-testületi átruházott hatáskörök:

- elbírálja a Bursa Hungarica felsőoktatási önkormányzati ösztöndíj pályázati támogatásokat

3. Pénzügyi Bizottság

3.1. Általános feladatok:

- részt vesz a középtávú gazdasági program előkészítésében,
- véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló beszámoló tervezeteit,
- közreműködik a költségvetési rendelet-tervezet előkészítésében,
- figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás /vagyonnövekedés, -csökkenés/ alakulását, értékeli az azt előidéző okokat, szükség esetén vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,
- ellenőrizteti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését,
- véleményezi a Képviselő-testület által alapított alapítvány induló forrásait, beszámolóit,
- részt vesz a Képviselő-testület által alapított gazdasági társaság tulajdonosi döntéseinek előkészítésében,
- véleményezi az 1 millió forint értékhatár feletti ingatlanok értékesítésére vonatkozó képviselő testületi előterjesztést,
- véleményezi a helyi adókról szóló rendelet-tervezeteket,
- költségvetési szempontból véleményezi a nevelési – oktatási intézmény pedagógiai programját,
- közreműködik az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos feladatok meghatározásában, javaslatot tesz annak gazdaságos működtetésére,
- az önkormányzati vagyon értékesítésének, hasznosításának ellenőrzése

4. Vállalkozási, Gazdasági, Mezőgazdasági és Környezetvédelmi és Bizottság

4.1. Általános feladatok:

- közreműködik a költségvetési rendelet-tervezet előkészítésében,
- előzetesen megtárgyalja az önkormányzat gazdálkodását érintő rendelet-tervezetet,
- véleményezi az önkormányzati tulajdonnal rendelkező gazdasági társaság alapítását és működését,
- véleményezi és javaslatot ad az ingatlan-értékesítési, -bérleti ügyekben, ingatlan-hasznosítás lebonyolításában, szervezésében,
- javaslatot tesz az önkormányzati vállalkozásokra, felmérést készít a vállalkozás várható hatásairól, közreműködik az idegenforgalommal kapcsolatos koncepció kialakításában,
- véleményezi a lakásgazdálkodási koncepcióról szóló rendelet-tervezetet,
- közreműködik a önkormányzati vagyonnal kapcsolatos feladatok meghatározásában, javaslatot tesz annak gazdaságos működésére,
- véleményezi a VADKERT KOMSZOLG Kft., valamint a Biztonság Soltvadkert Vagyonvédelmi Kft. ügyvezetői munkakör betöltésére vonatkozó pályázatot és a gazdasági társaságokkal kapcsolatos valamennyi előterjesztést,
- köztemető fenntartás és működtetés,
- az önkormányzati vagyon értékesítésének, hasznosításának ellenőrzése,
- véleményezi a városfejlesztési és városüzemeltetési feladatokat,
- véleményezi a városrendezési feladatokat, rendezési terveket tartalmazó önkormányzati rendelet-tervezeteket,
- véleményezi az építési-igazgatási és építésrendészeti feladatkörökből a városképi jelentőséggel bíró ügyeket,
- véleményezi a városképi jelentőségű egyedi telkek beépítését,
- véleményezi az idegenforgalommal kapcsolatos képviselő-testületi előterjesztéseket,
- véleményezi az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság alapítását és működését, feladattervét és beszámolóját,
- véleményezi a Soltvadkert Város Önkormányzati Tűzoltó-parancsokságával kapcsolatos előterjesztéseket
- véleményezi a helyi adókról szóló rendelet-tervezeteket
- véleményezi a mezőgazdasági hasznosítású ingatlanok értékesítéséről szóló képviselő-testületi előterjesztéseket,
- szakvéleményt nyújt a mezőgazdasági vállalkozások pályázati lehetőségeihez és figyelemmel kíséri a pályázati felhívásokat,
- véleményezi a környezetvédelemhez kapcsolódó témájú előterjesztéseket
- jelzéssel élhet a parlagterületek felszámolása ügyében,
- véleményezi a szemétszállítással, hulladékgazdálkodással kapcsolatos előterjesztéseket,
- véleményezi a VADKERT KOMSZOLG Kft.-vel kapcsolatos előterjesztéseket,
- véleményezi az ivóvízellátással, a csatornahálózat, valamint a szennyvíztelep üzemeltetésével és szennyvízkezeléssel kapcsolatos előterjesztéseket,
- véleményezi a közterületek tisztántartásával és használatával kapcsolatos előterjesztéseket,
- véleményezi az ebrendészeti telep működésével kapcsolatos előterjesztéseket

4. melléklet a 16/2013. (V. 31.) önkormányzati rendelethez

Önkormányzati társulások és az átruházott önkormányzati feladatok

1. Homokhátsági Hulladékgazdálkodási Társulás:

- szemétszállítás, hulladékgazdálkodás

2. Dél-alföldi Ivóvízminőség-javító Társulás:

- ivóvízminőség javítás

3. Kiskőrös és Térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás

- ivóvízminőség javítás

4. Kiskőrösi Kistérségi Többcélú társulás:

- ebrendészeti telep működtetése
- központi orvosi ügyelet működtetése

5.41

1

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. § (1) pontja 2019. október 31-i hatállyal

2

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. § (2) pontja 2019. október 31-i hatállyal

3

Hatályon kívül helyezte a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (1.) pont (a) bekezdése 2019. október 31-i hatállyal

4

Kiegészítette a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. § (4) pontja 2019. október 31-i hatállyal

5

Hatályon kívül helyezte a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (1.) pont (b) bekezdése 2019. október 31-i hatállyal

6

Módosította a 13/2014.(XI.27) önkormányzati rendelet 1. § (a) pontja 2014. december 1-i hatállyal

7

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2. § (1.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

8

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (4.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

9

Módosította a 10/2019.(X.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (6.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

10

Kiegészítette a 13/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (1) pontja 2014. december 1-i hatállyal

11

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (2) pontja 2014. december 1-i hatállyal

12

Módosította a 13/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet 1.§ (2) pontja 2014. december 1-i hatállyal

13

Kiegészítette a 4/2020. (III.20.) önkormányzati rendelet 1. §-a 2020. március 20-i hatállyal

14

Hatályon kívül helyezte a 6/2020. (VII.02.) önkormányzati rendelet 1.§-a 2020. július 2-i hatállyal

15

Módosította a 13/2015. (X.01) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont a) bekezdése 2015. október 5-i hatállyal

16

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (7.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

17

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (8.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

18

Módosította a 13/2015. (X.01.) önkormányzati rendelet 1.§ (3) pontja 2015. október 5-i hatállyal

19

Módosította a 13/2017. (X.26.) önkormányzati rendelet 2.§-a 2017. október 27-i hatállyal

20

Hatályon kívül helyezte a 13/2015. (X.01.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont b) bekezdése 2015. október 5-i hatállyal

21

Hatályon kívül helyzete a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont a) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

22

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont b) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

23

Módosította a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 2.§ (9.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

24

Módosította a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 1.§ (3) pontja 2014. december 1-i hatállyal

25

Módosította a 13/2017.(X.26.) önkormányzati rendelet 1.§ (1) pontja 2017. október 27-i hatállyal

26

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pontja 2014. december 1-i hatállyal

27

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont b) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

28

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont a) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

29

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (3) pontja 2014. december 1-i hatállyal

30

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont c) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

31

Hatályon kívül helyezte a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 3.§ (1) pont c) bekezdése 2014. december 1-i hatállyal

32

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) pontja 2014. december 1-i hatállyal

33

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) pontja 2014. december 1-i hatállyal

34

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) pontja 2014. december 1-i hatállyal

35

Kiegészítette a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 2.§ (4) pontja 2014. december 1-i hatállyal

36

Módosította a 13/2014.(XI.27.) önkormányzati rendelet 1.§ (4) pontja 2014. december 1-i hatállyal

37

Módosította a 10/2019. (X.31) önkormányzati rendelet 2.§ (11.) pontja 2019. október 31-i hatállyal

38

Kiegészítette a 13/2015. (X.01) önkormányzati rendelet 2.§ (1) pontja 2015. október 5-i hatállyal

39

Módosította a 13/2015. (X.01) önkormányzati rendelet 3.§ c) pontja 2015. október 5-i hatállyal

40

Hatályon kívül helyezte a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (1.) pont (c.) bekezdés 2019. október 31-i hatállyal

41

Hatályon kívül helyezte a 10/2019. (X.31.) önkormányzati rendelet 3.§ (1.) pont (d) bekezdése 2019. október 31-i hatállyal