Tiszanagyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2013. (XII. 23.) önkormányzati rendelete

a község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010.(X.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 02. 15- 2014. 02. 16

Tiszanagyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2013. (XII. 23.) önkormányzati rendelete

a község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010.(X.18.) önkormányzati rendelet módosításáról

2014.02.15.

Tiszanagyfalu Község Önkormányzata Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (6) bekezdés 6. pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 1. pontjában és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 13. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, a 40. § (1) bekezdésében, valamint a 9. mellékletének 2. pontjában, egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet 4. § (2) bekezdésében, valamint a II.2.b) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatalának Állami Főépítésze, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 2. pontjában, egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet 4. § (2) bekezdésében, valamint a II.1.a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszántúli Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 3a. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet 4. § (2) bekezdésében, valamint a II.1.b) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 5. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Nemzeti Környezetügyi Intézet Tiszántúli Kirendeltsége, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 7. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság,az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 8. pontjában, egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet 4. § (2) bekezdésében, valamint a II.1.c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Népegészségügyi Szakigazgatási Szerve, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 10. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Nemzeti Közlekedési Hatóság Légi-közlekedési Igazgatóság, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 11. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 13. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Nyíregyházi Járási Hivatal Járási Építésügyi és Örökségvédelmi Hivatala, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 14. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Földhivatala, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 16. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Igazgatóság, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés b) pontjában, valamint a 9. mellékletének 20. pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Nyírtelek Város Önkormányzata, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Gávavencsellő Nagyközség Önkormányzata, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tokaj Város Önkormányzata, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszaladány Község Önkormányzata, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszaeszlár Község Önkormányzata, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés c) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Rakamaz Város Önkormányzata az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszanagyfalu Polgárőrség, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 8. § (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012.(XI.8.) Korm. rendelet 41. § (2) bekezdés a) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Tiszanagyfalu Önkéntes Tűzoltó egyesület véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

1. § A község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010. (X. 18.) önkormányzati rendelet 1. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„1. § (1) A rendelet hatálya Tiszanagyfalu község teljes igazgatási területére kiterjed.

(2) Az érvényességi területen belül építési tevékenységet folytatni, arra hatósági engedélyt adni, telket kialakítani, kötelezést előírni az egyéb jogszabályok figyelembe vételével csak a jelen Helyi Építési Szabályzat együttes figyelembevételével szabad.

(3) A rendeletet és a külterületre vonatkozó T–2, valamint a belterületre vonatkozó T-3, és a T-3.b rajzszámú Szabályozási terveket együtt kell alkalmazni. (1. melléklet)”

2. § (1) A község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010. (X. 18.) önkormányzati rendelet 7. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A területen az alábbi jellemzőjű építési övezeteket kell alkalmazni a terv szerinti térbeli rendben:

Sajátos használat illetve rendeltetés: majorok, termelési-feldolgozási célú mezőgazdasági üzemi, alkalmazható beépítési mód: szabadon álló, alkalmazható építési övezet jele: Kio-mg, a telek legnagyobb beépítettsége (%): 40, az épület legnagyobb építménymagassága (m): 9,5, a telek legkisebb aktív zöldfelülete (%): 40, a telek minimális területe (m2): 4000.

Sajátos használat illetve rendeltetés: Különleges sportolási célú, alkalmazható beépítési mód: szabadon álló, alkalmazható építési övezet jele: Kio-sp, a telek legnagyobb beépítettsége (%): 20, az épület legnagyobb építménymagassága (m): 4,5-8,0(csak a rendeltetés és technológia megkívánta építmények, torony, fedett csarnok, …stb. építménye lehet maximum 8,0 m max., egyébként legfeljebb 4,5 m., illetve 4,0 m) , a telek legkisebb aktív zöldfelülete (%): 40, a telek minimális területe (m2): 5000.

Sajátos használat illetve rendeltetés: Különleges szabadidős-célú, rekreációs, alkalmazható beépítési mód: szabadon álló, alkalmazható építési övezet jele: Kio-sz, rek, a telek legnagyobb beépítettsége (%):10, az épület legnagyobb építménymagassága (m): 4,5-12,5, a telek legkisebb aktív zöldfelülete (%): 50, a telek minimális területe (m2): 10.000.

Sajátos használat illetve rendeltetés: Különleges települési-szolgáltató, alkalmazható beépítési mód: szabadon álló, alkalmazható építési övezet jele: Kio-tsz, a telek legnagyobb beépítettsége (%): 40, az épület legnagyobb építménymagassága (m): 4,5-7,5, a telek legkisebb aktív zöldfelülete (%): 40, a telek minimális területe (m2): K (kialakult telekterület; kialakult, arra a mutatóra, amely mellett található).”

(2) A község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010. (X. 18.) önkormányzati rendelet 7. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(7) A (Kio-mg) jelű nem zavaró hatású meglévő és új (mezőgazdasági-ipari) gazdasági terület:

a) az övezet a jelentősebb nagyságú, nem zavaró hatású gazdasági tevékenységi célú mezőgazdasági-ipari építmények, valamint a védőtávolságot nem igénylő mezőgazdasági majorok, állattartó telepek elhelyezésére szolgál,

b) az övezet területén a különlegesen veszélyes (pl. tűz-, robbanás-, fertőzésveszély), bűzös, vagy nagy zajjal járó, védőtávolság-igényes gazdasági tevékenységhez szükséges építmények nem helyezhetők el,

c) a zavaró hatású mezőgazdasági (üzemi) építményt, a saját telkén, övezethatár mellett minimum 20 méter szélességben telepített fasor ültetésével lehet engedélyezni,

d) az övezet területén kivételesen sem helyezhető el egyházi, szociális, kulturális és sportolási célú épület és építmény,

e) a meglévő Kio-mg övezetben a legalább részleges közművesítettségnek a használatbavételig megvalósuló biztosítottsága és a technológiához tartozó ellátó biztonsági rendszerek megléte esetén lehet építeni. A közműpótlók és a technológiához tartozó műtárgyak csak zárt rendszerűek lehetnek. Az előírásoknak megfelelő saját szennyvíztisztító berendezés a környezetvédelmi szakhatóság véleménye alapján engedélyezhető.”

3. § A község igazgatási területére vonatkozó Szabályozási Terveinek elfogadásáról, és a Helyi Építési Szabályzat megállapításáról szóló 11/2010. (X. 18.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 1. melléklettel egészül ki.

4. § Ez a rendelet 2014. február 15-én lép hatályba.

1. melléklet a 7/2013. (XII. 23.) önkormányzati rendelethez