Mád község Önkormányzat képviselő-testületének 10/2014(XII.3.) önkormányzati rendelete
Mád község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2014. 12. 04- 2017. 07. 27Mád község Önkormányzat képviselő-testületének 10/2014(XII.3.) önkormányzati rendelete
Mád község Önkormányzata szervezeti és működési szabályzatáról
2014-12-04-tól 2017-07-27-ig
10/2014. (XII.3.) önkormányzati rendelete
Mád község Önkormányzata
szervezeti és működési szabályzatáról
Mád község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében, valamint a 143. § (4) bekezdés a) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva Mád község Önkormányzata Képviselő-testületének és szerveinek Szervezeti és Működési Szabályzatáról a következőket rendeli el:
I. fejezet
Általános rendelkezések
1. §
A Képviselő-testület és szervei számára a jogszabályban foglalt feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen SZMSZ figyelembevételével kell alkalmazni.
Az Önkormányzat megnevezése, székhelye, jelképei
2. §
(1) Az önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Mád község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
b) hivatalos rövidített megnevezése: Mád Önkormányzata
(2) Az Önkormányzat székhelye: 3909 Mád Rákóczi utca 50.
(3) Polgármesteri Hivatalának:
a) hivatalos megnevezése: Mádi Polgármesteri Hivatal, (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal)
b) hivatalos rövidített megnevezése: Mádi Polgármesteri Hivatal
(4) Az önkormányzat jelképei: címer
(6) Az önkormányzat címerének színes grafikáját e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
Az Önkormányzat feladatai, hatáskörei
3. §
(1) Az Önkormányzat feladat- és hatáskörei a Képviselő-testületet illetik. Az önkormányzati feladatokat a képviselő-testület és szervei (bizottságok, polgármester, jegyző, polgármesteri hivatal) látják el. A Képviselő-testület az átruházott hatáskörök gyakorlásához utasítást adhat.
(2) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök tovább nem ruházhatók.
4. §
(1) Az Önkormányzat ellátja a törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat.
(2) Az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatait költségvetési szervein keresztül látja el.
(3) A Képviselő-testület által alapított és fenntartott költségvetési szervek, továbbá az általa alapított gazdasági társaságok, listáját jelen rendelet 1. függeléke tartalmazza. A változást a Polgármesteri Hivatal 2 munkanapon belül átvezeti.
(4) Az Önkormányzat kötelező feladatain túl, önként is vállalhatja más feladat ellátását Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 10. § (2) bekezdésében meghatározottak fennállása esetén, amennyiben
a) az átvállalt feladat olyan közfeladat, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe, vagy azt a feladat címzettjétől átvállalja,
b) rendelkezésére állnak a feladat ellátásához szükséges anyagi, személyi és tárgyi feltételek, valamint alaptevékenységéhez kapcsolódó eszközök gazdaságos működtetése indokolttá teszi.
(5) Az Önkormányzat által önként vállalt feladatok felsorolását, valamint az önkormányzat alaptevékenységébe tartozó kormányzati funkciók meghatározását e rendelet 2. melléklete tartalmazza.
II. fejezet
A Képviselő-testület működése
A Képviselő-testület tagjai
5. §
(1) A Képviselő-testület tagjai a települési képviselők, valamint a megválasztott polgármester.
(2) A Képviselő-testület tagjainak száma 7 fő.
(3) A Képviselők névsorát jelen rendelet 2. függeléke tartalmazza. A változásokat a Polgármesteri Hivatal 2 munkanapon belül átvezeti.
A Képviselő-testület ülése
6. §
(1) A Képviselő-testület az általa elfogadott éves munkatervben meghatározottak szerint tartja rendes üléseit. Ettől eltérni a Képviselő-testület határozata szerint lehet.
A Képviselő-testület ülésének nyilvánossága
7. §
(1) A Képviselő-testület ülése nyilvános.
(2) A Képviselő-testület a Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben zárt ülést tart illetőleg tarthat.
A Képviselő-testületi ülés összehívása
8. §
(1) A Képviselő-testület üléseit a polgármester, távollétében az alpolgármester írásbeli meghívóval hívja össze.
(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetőleg akadályoztatásuk esetén a Képviselő-testület összehívásával és vezetésével kapcsolatos feladatokat a Pénzügyi Bizottság elnöke látja el.
(3) A Képviselő-testületi ülés meghívójának tartalmaznia kell az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a tervezett napirend tárgyának és előadójának megjelölését.
(4) A polgármester a Képviselő-testület munkaterv szerinti ülésének helyéről, időpontjáról és a napirendi pontokról az ülést megelőzően legalább 3 nappal tájékoztatót jelentet meg, amit a 33. §-ban foglaltak szerint közzétesz. Ettől eltérni az 11. § (6) bekezdése szerint lehet.
A Képviselő-testületi ülés időtartama, meghosszabbítása
9. §
(1) A Képviselő-testület munkatervében meghatározott testületi ülés 15 órakor kezdődik, és maximum 18 óráig tarthat.
(2) Ha 15 órát követően, 20 perc várakozási idő után a levezető elnök megállapítja, hogy a Képviselő-testület nem határozatképes.
(3) A képviselők a jelenléti íven regisztrálják részvételüket az ülésen.
A Képviselő-testületi ülésre meghívottak köre
10. §
A Képviselő-testület ülésére az alábbi személyeket, szervezeteket kell meghívni:
a) a képviselőket,
b) a tisztségviselőket (polgármester, alpolgármester,jegyző,),
Rendkívüli testületi ülés
11. §
(1) A Képviselő-testület éves munkatervében nem meghatározott testületi ülést (továbbiakban: rendkívüli ülés).
(2) A polgármesternek össze kell hívnia a Képviselő-testület ülését:
a) a települési képviselők legalább egynegyedének írásbeli indítványára, annak átvételétől számított 15. napon belüli időpontra;
b) a Képviselő-testület bizottságának határozatba foglalt indítványra, az indítvány átvételétől számított 15 napon belüli időpontra
c) Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kormányhivatala vezetőjének indítványára, annak beérkezésétől számított 15 napon belüli időpontra
(3) Rendkívüli ülést a polgármester saját döntése szerint is összehívhat.
(4) A rendkívüli ülés összehívására és levezetésére az e rendeletben foglalt eltérésekkel a rendes ülés szabályait kell alkalmazni.
(5) A rendkívüli ülés napját és az ülés kezdetének időpontját a polgármester határozza meg.
(6) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható.
Az ülés vezetése
12. §
(1) A Képviselő-testület ülését a polgármester (levezető elnök) vezeti, távollétében az alpolgármester, az alpolgármester akadályoztatása esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke (levezető elnök) vezeti.
(2) Az ülés megnyitásakor a levezető elnök megállapítja a megjelentek számát, az ülés határozatképességét, majd
a) javaslatot tesz a napirendi pontokra, azok sorrendjére,
b) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,
c) napirendi pontonként szavazásra bocsátja a határozati javaslatot, berekeszti az ülést.
Napirendek meghatározása
13. §
(1) A polgármester az adott ülés napirendi pontjainak tervezésénél figyelembe veszi a Munkatervben arra az ülésre meghatározott napirendeket, a korábbi üléseken tett napirendi javaslatokat, továbbá a Polgármesteri Hivatal javaslatait.
(2) A polgármester a napirendek összeállítása során az alábbi tárgyalási sorrendet veszi figyelembe:
- A rendeletalkotásra irányuló előterjesztések;
- A határozati javaslatot tartalmazó előterjesztések;
- Indítványok javaslatok
- A zárt testületi ülést igénylő előterjesztések
(3) A (2) bekezdésben meghatározott sorrendtől a Képviselő-testület egyszerű többséggel eltérhet.
(4) A levezető elnök a javasolt napirend ismertetésével nyitja meg a tanácskozást. A napirendekről a Képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.
(5) Egyszerű többséggel vehető napirendre a meghívóban nem szereplő előterjesztés, ill. vehető le a meghívóban szereplő előterjesztés.
(6) A szavazás során a napirendről levett előterjesztéseket a Képviselő-testület egyszerű többséggel hozott döntése alapján a meghatározott időpontban tartandó ülés elé kell terjeszteni. Ha időpontról a Képviselő-testület külön nem döntött, azt a polgármester határozza meg.
(7) Azon napirendi pont javaslatokat, melyeket legalább a képviselők egynegyede aláírásával támogat, az általuk meghatározott ülésre be kell terjeszteni.
Sürgősségi indítvány
14. §
(1) Sürgősségi indítványt a polgármester, bármely bizottság, illetőleg a képviselők terjeszthetnek elő.
(2) A sürgősség tárgyában a Képviselő-testület minősített többséggel határoz.
(3) A sürgősség elfogadása azt jelenti, hogy az indítványt a Képviselő-testület első napirendként tárgyalja.
Vita vezetése
15. §
(1) A levezető elnök minden napirendet külön-külön nyit meg. Az előterjesztő kiegészítése után először a bizottságok véleményét kéri. Ezt követően a levezető elnök megnyitja a vitát.
(2) A Polgármesteri Hivatal szakemberei a szakterületüket érintő napirendi pontoknál tanácskozási joggal rendelkeznek.
A Képviselő-testületi ülés rendjének fenntartása
16. §
(1) A Képviselő-testületi ülésen jelenlévő személyek kötelesek a tanácskozás méltóságát tiszteletben tartani, – olyan jellegű tetszést, vagy nem tetszést, amely zavarhatja mások hozzászólását, nem nyilváníthatnak ki – kötelesek a részükre kijelölt székeken helyet foglalni.
(2) A levezető elnök köteles gondoskodni a Képviselő-testület ülése rendjének fenntartásáról. A rend fenntartása érdekében a levezető elnök:
a) Képviselő általi rendzavarás esetén:
aa) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a tárgytól eltér, már elhangzottakat indokolatlanul ismétel.
ab) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki nem helyi érdekű ügyekben szól hozzá.
ac) rendre utasítja, majd ismétlődő esetben megvonja a szót attól a képviselőtől, aki a Képviselő-testület tekintélyéhez méltatlan kifejezést vagy, másokat sértő fogalmazást használ,
ad) figyelmezteti, majd ismétlődő esetben rendreutasítja azt a képviselőt, aki olyan magatartást tanúsít, mellyel zavarja a Képviselő-testület munkáját;
b) Egyéb rendzavarás esetén a levezető elnök:
A képviselő-testületi ülésén jelenlévő meghívottakat vagy más megjelenteket a tanácskozás rendjének bármilyen módon történő megzavarása esetén rendreutasíthatja. Amennyiben a rendzavarás folytatódik, vagy újra megismétlődik, a rendbontókat az ülésterem elhagyására kötelezheti.
(3) A levezető elnök tanácskozás folytatását lehetetlenné tevő rendzavarás esetén az ülést határozott időre félbeszakíthatja.
(4) A levezető elnöknek az (2)-(3) bekezdésekben foglalt, a rend fenntartása érdekében tett, indokolt intézkedéseiről a Képviselő-testület nem nyit vitát, azokkal kapcsolatban felszólalásnak helye nincs.
Tanácskozási jog
17. §
(1) A Képviselő-testületi ülésen tanácskozási joga van – mely jelenti szavazati jog nélkül a vitában való részvétel jogát (hozzászólás)
a) jegyzőnek,
b) a hivatal szakembereinek, a szakterületüket érintő napirendi pontoknál,
c) adott napirendi pontnál a napirend előadójának, az ahhoz meghívott személynek,
Személyes megszólíttatás
18. §
(1) A vitában elhangzó személyes tartalmú megjegyzésre az érintett képviselőnek joga van a napirendi pont lezárása után legfeljebb 1 perc időtartamban észrevételt tenni.
(2) Ha a levezető elnök ezt nem veszi figyelembe, az érintett képviselő kívánságára e tárgyban a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel határoz.
(3) Viszontválasznak helye nincs.
Ügyrendi javaslat
19. §
(1) Az ügyrendi javaslat: a Képviselő-testületi ülés vezetésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pontot érdemben nem érintő, eljárási kérdésekre vonatkozó javaslat.
(2) A képviselők az ülés során bármikor tehetnek ügyrendi javaslatot, és részükre soron kívül szót kell adni.
(3) Az Ügyrendi javaslat két részből áll. Az első rész, melynek időtartama 30 másodperc a javaslat ismertetése, második rész annak indokolása 30 másodperc időtartamban Ha az első részből nem válik nyilvánvalóvá a felszólaló javaslata, a levezető elnök megvonja a szót.
(4) Az ügyrendi javaslatról a Képviselő-testület vita nélkül dönt.
Előterjesztések
20. §
(1) Az előterjesztés lehet:
a) javaslat (rendelet-tervezet, vagy határozati javaslat),
b) beszámoló,
c) jogszabályban kötelezően meghatározott formátum.
(2) Az előterjesztéseket írásban kell előterjeszteni.
(3) Az előterjesztést – papíralapú és elektronikus formában – a Polgármesteri Hivatalnál kell leadni a Képviselő-testületi ülést megelőző második hét csütörtökig.
(6) Az előterjesztéseket a polgármester által meghatározott személyek, illetve intézmények részére kell megküldeni:
a) az előterjesztéseket csak elektronikus úton kell elérhetővé tenni,
Módosító indítvány
21.§
(1) Módosító indítványt az adott napirendnél a szavazás megkezdéséig – írásban - lehet benyújtani a levezető elnökhöz.
(2) A módosító indítványnak tartalmaznia kell a napirend címét, a módosító indítvány szövegét, valamint az indítvány benyújtójának aláírását. Az indítványban az eredeti határozati javaslatot nem kell megismételni.
(3) Módosító indítvány esetében a testület minősített többséggel eltérhet a javaslattól.
Vita lezárása
22. §
(1) Ha a napirendhez több hozzászóló nincs, a levezető elnök a vitát lezárja.
(2) Bármelyik képviselő javasolhatja a vita lezárását, melyről a Képviselő-testület - vita nélkül - egyszerű többséggel határoz.
A Képviselő-testületi döntés meghozatalának módjai
Nyílt szavazás
23. §
(1) A Képviselő-testület a döntéseit (határozat, rendelet) általában nyílt szavazással hozza.
(2) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(3) A szavazatok megszámlálásáról a jegyző gondoskodik.
(4) A szavazatok összeszámlálása után a levezető elnök megállapítja a javaslat mellett, majd ellene szavazók, végül a szavazástól tartózkodók számát.
Névszerinti szavazás
24. §
(1) Bármely képviselő javasolhat névszerinti szavazást, erről a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt. Ugyanazon döntési javaslat esetében egy alkalommal lehet névszerinti szavazást elrendelni.
(4) Név szerinti szavazásnál a jegyző ABC - sorrendben felolvassa a képviselők név-sorát, a képviselők felállva, "igen"-nel, vagy "nem"-mel szavazhatnak.
(5) A jegyző a szavazatokat a névsorban feltünteti, összeszámolja az eredményt, és azt átadja a levezető elnöknek, aki kihirdeti az eredményt.
(6) A névszerinti szavazáshoz igénybevett, külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
Titkos szavazás
25. §
(1) A Képviselő-testület jogszabályban kötelezően előírt esetben titkos szavazást tart.
(2) Bármely képviselő javaslatára minősített szótöbbséggel hozott határozata szerint a Képviselő-testület titkos szavazást tarthat azokban az ügyekben is, amelyekben zárt ülést tarthat, vagy köteles tartani.
(3) A titkos szavazás lebonyolításában a Pénzügyi Bizottság elnöke és két tagja vesz részt (továbbiakban: szavazatszámláló bizottság). Az elnököt távollétében a bizottság alelnöke helyettesíti.
(4) A titkos szavazás szavazólapon történik. A szavazás lebonyolításának technikai feltételeit a jegyző biztosítja.
(5) A szavazatszámláló bizottság a szavazásról jegyzőkönyvet készít. A jegyzőkönyvet a bizottság tagjai és a jegyzőkönyvvezető írják alá.
(6) A szavazás eredményéről a bizottság elnöke beszámol a Képviselő-testület részére.
(7) A titkos szavazással hozott határozatot már a nyilvános ülésen kell ismertetni.
Határozathozatal
26. §
(1) A Képviselő-testület a vita lezárása, a zárszó után szavaz a határozati javaslatról.
(2) A Képviselő-testület akkor határozatképes, ha az ülésen a megválasztott képviselők több mint fele jelen van.
(3) A határozatképtelen testületi ülést 8 napon belül ugyanazon napirendek megtárgyalására újra össze kell hívni.
(5) Képviselő-testület a határozatait általában egyszerű szótöbbséggel (a jelenlévő települési képviselők több mint felének "igen" szavazata) hozza.
(6) A levezető elnök az előterjesztésben szereplő és a módosító indítványokat - amennyiben a jegyző nem tett törvényességi észrevételt, - egyenként bocsátja szavazásra.
(7) A levezető elnök elsőként a módosító indítványokat, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatokat, végül a módosításokkal teljes határozati javaslatot teszi fel szavazásra.
(8) A szavazás számszerű eredményének megállapítása után a levezető elnök kihirdeti a döntést.
(9) A döntést követően ugyanabban a kérdésben bármely képviselő új szavazást kezdeményezhet. Erről a képviselő-testület minősített többséggel dönt. A szavazás egy alkalommal ismételhető meg.
Személyes érintettség
27. §
(1) A polgármester, illetőleg a képviselő köteles bejelenteni a személyes érintettséget.
(2) A Képviselő-testületi döntés hozatalából kizárható az, akit, vagy akinek közeli hozzátartozóját az ügy személyesen érinti.
(3) A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére vagy bármely képviselő javaslatára a Képviselő-testület minősített többséggel dönt.
(4) A kizárt képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
Határozat-nyilvántartás
28. §
(1) A Képviselő-testület határozatait külön-külön – a naptári év elejétől kezdődően – folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
(2) A Képviselő-testület határozatainak nyilvántartását a Polgármesteri Hivatal vezeti.
(3) A határozatokat a Képviselő-testületi ülésről készült jegyzőkönyv elkészítését követő 5 munkanapon belül el kell küldeni a végrehajtásért felelős személynek, vagy szervnek.
(4) Azokban az esetekben, amikor az előterjesztés (beszámoló) elfogadása mellett további feladat nincs meghatározva, nem kell sem a végrehajtásért felelős személyt, sem a végrehajtási határidőt feltüntetni.
Társadalmi egyeztetés
29. §
(1) Az előterjesztők által előkészített önkormányzati rendelet-tervezeteket és azok indoklását (továbbiakban: rendelet-tervezet), természetes személyek, nem állami és nem önkormányzati szervek, szervezetek véleményezhetik (továbbiakban: társadalmi egyezetés).
(2) Nem kell társadalmi egyeztetésre bocsátani:
a) A költségvetésről és a költségvetés módosításáról, valamint a költségvetés végrehajtásáról, az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv adatszolgáltatásáról, az általa elismert tartozásállományról, valamint az önkormányzati biztos kirendeléséről, az önkormányzat követeléseinek lemondásáról, mérsékléséről, elengedéséről, átütemezéséről, részletfizetés engedélyezéséről, részletfizetés felfüggesztéséről, részletfizetés átütemezéséről, továbbá az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtott támogatásokról szóló rendeletek tervezeteit.
b) A helyi adóról, más fizetési kötelezettségekről és az önkormányzati támogatásokról szóló rendeletek tervezeteit,
c) A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló rendelet tervezeteit,
d) Polgármester döntése szerint, azt a rendelet-tervezetet, melynek sürgős elfogadásához, kiemelkedő közérdek fűződik
(4) A társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelet-tervezetről az (1) bekezdésben meghatározott személyek és szervezetek a honlapon megadott elektronikus levélcímen keresztül nyilváníthatnak véleményt. A vélemények elküldésére a képviselő-testületi ülést megelőző második nap 16.00 óráig van lehetőség.
(5) Nem kell figyelembe venni az elkésett, közerkölcsöt sértő, névtelenül, vagy nyilvánvalóan álnéven beérkezett véleményeket, valamint azokat, melyek nem kapcsolódnak a rendelet-tervezet szabályozási tárgykörébe.
(6) A beérkezett véleményekről az előterjesztő összefoglaló tájékoztatást ad a rendelet-tervezet képviselő-testületi tárgyalása során. A beérkezett véleményekkel kapcsolatban az előterjesztőnek válaszadási kötelezettsége nincs.
(7) Az Önkormányzat a beérkezett véleményeket, a véleményező nevét és elektronikus levélcímét e rendelet végrehajtása érdekében kezelheti. A véleményező adatainak kezeléséhez szükséges hozzájárulást az adatkezelés tekintetében megadottnak kell tekinteni. E tényre és a véleményező adatait érintő adatkezelés szabályaira a vélemény megadása előtt a véleményező figyelmét fel kell hívni.
A beérkezett véleményeket, valamint a véleményező nevét és elektronikus levélcímét legkésőbb a rendelet hatályba lépésétől számított – amennyiben a rendelet ezen időn belül nem lépett hatályba, úgy a vélemény beérkezését követő – három hónapon belül törölni kell.
Rendeletalkotás
30. §
(1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
a) Képviselő-testület tagjai,
b) a Képviselő-testület bizottságai,
c) a jegyző, aljegyző,
(2) A javaslatot a jegyzőhöz kell írásban benyújtani.
(3) Az elfogadott önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(4) A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
(5) Az elfogadott rendeletek hiteles szövegét, a jegyző a 33. § (1) bekezdésben foglaltak szerint kihirdeti.
Közmeghallgatás
31. §
(1) A Képviselő-testület évente egy közmeghallgatást tart, amelyen a választópolgárok, a helyben érdekelt társadalmi szervezetek képviselői közérdekű kérdést, javaslatot tehetnek.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról és helyéről legalább 5 nappal korábban, tájékoztatót kell megjelentetni a 33. §-ban foglaltak szerint.
(6) A kérdező által feltett kérdésre a választ a polgármester, az érintett képviselő vagy a polgármester által kijelölt személy helyben, vagy ha arra nincs lehetőség, 15 napon belül írásban adja meg.
(7) A közmeghallgatásról 15 napon belül jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza a hozzászólásokat, feltett kérdéseket valamint az azokra adott válaszok lényegét. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
(8) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására egyebekben a Képviselő-testületi ülésekre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
A jegyzőkönyv
32. §
(1) A Képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek tartalmaznia kell Mötv 52. § (1) bekezdésében meghatározottakat. Erről a jegyző gondoskodik.
(2) A jegyzőkönyvet a polgármester és a jegyző írja alá.
(3) A jegyzőkönyvet, az ülést követő 15 napon belül a jegyző köteles megküldeni a megyei Kormányhivatal részére.
(4) A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
(5) A Képviselő-testület nyilvános üléseiről készült jegyzőkönyvekbe a választópolgárok a Polgármesteri Hivatalban betekinthetnek.
(7) A Képviselő-testület nyilvános üléseiről videó felvételt készíttet a Polgármesteri Hivatal.
Helyben szokásos kihirdetés
33. §
(1) A Képviselő-testület rendeletét a jegyző a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján – 15 napra történő kifüggesztéssel – hirdeti ki.
(3) A jegyző a rendeleteket, és az egyéb önkormányzati hivatalos hirdetményeket a Polgármesteri Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel egy időben megjelenteti az önkormányzat hivatalos honlapján (www.mad.info.hu), és hozzáférhetővé teszi a Polgármesteri Hivatalban.
III. fejezet
Települési képviselő
Települési képviselők jogállása
34. §
(1) A képviselők jogait és kötelezettségeit a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. (továbbiakban: Ötv) 19. § - 21. §, valamint a helyi önkormányzati képviselők jogállásáról szóló 2000. évi XCVI. törvény határozza meg.
(2) A képviselő a Képviselő-testület ülésén az Ötv. 19.§ (2) bekezdés a) pontjában meghatározott személyektől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, amely lehet interpelláció, vagy képviselői kérdés.
(3) A képviselő Képviselő-testületi ülésen kívül is, írásbeli tájékoztatást kérhet a jegyzőtől, amely hozzásegíti a helyes döntés kialakításához.
(4) A képviselő munkájának ellátásához szükséges ügyviteli segítséget, adminisztrációt, a Polgármesteri Hivatal biztosítja.
IV. fejezet
KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI
Állandó bizottságok
35.§
(1) A Képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozta létre:
Pénzügyi Bizottság (PB) /3 fő/;
Szociális Bizottság (SZB) /3 fő/;
(2) Az állandó bizottságok tagjainak nevét és jelölőszervezetét jelen rendelet 3. függeléke tartalmazza, a változást a 2 munkanapon belül Polgármesteri Hivatal átvezeti.
Ideiglenes bizottság
36.§
(1) A Képviselő-testület egy konkrét feladat ellátására ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(2) Az ideiglenes bizottság tagjainak megválasztására ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az állandó bizottságra.
(3) Az ideiglenes bizottság megszűnik, amennyiben a létrehozásának alapjául szolgáló ok, vagy feladat megszűnik, az időpont, vagy esemény bekövetkezik.
(4) A megszűnésről a Képviselő-testület a következő ülésén a "Bizottságok beszámolói és bizottsági tagcserék, kérdések, bejelentések" című napirend keretében, egyszerű többséget igénylő határozattal dönt.
Bizottsági feladatok
A Pénzügyi Bizottság feladatai:
a) Az Önkormányzatnál és intézményeinél véleményezi az önkormányzat gazdasági programját,
b) Véleményezi a költségvetési koncepció tervezetét, az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit,
c) Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyonváltozás (vagyonnövekedés, csökkenés) alakulását, értékeli az azt, előidéző okokat,
d) Elvégzi a vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, kezelését, őrzését
38. §
Szociális Bizottság feladatai:
a) Dönt az önkormányzati segélyezési ügyekben
b) Amelyeket a képviselő-testület hatáskörébe utal
V. fejezet
A tisztségviselők
Polgármester
39. §
(1) Főállásban ellátja a Képviselő-testület, a Bizottságok, valamint a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatos feladatait.
(2) Együttműködik a különböző társadalmi és civil szervezetekkel, egyházakkal, a lakosság önszerveződő közösségeivel, valamint a kerületi vállalatokkal, vállalkozásokkal, intézményekkel. Ezek vezetőitől jogszabályban előírt körben tájékoztatást kérhet, illetve tájékoztatja őket az önkormányzat fejlesztésének jelentősebb kérdéseiről, velük együttműködési megállapodásokat kezdeményezhet.
Alpolgármester
40. §
(1) A Képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, illetőleg munkájának segítésére, a polgármester javaslatára saját tagjai közül alpolgármestert választ.
(2) A megválasztott alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatát.
Jegyző
41. §
(1) Ellátja a Képviselő-testület, a bizottságok, valamint a Polgármesteri Hivatal működésével kapcsolatos feladatait.
(2) A képviselő-testület vagy szerveinek jogszabálysértő döntését, működését észleli, köteles azt részükre jelezni.
(2) Gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos naprakész vezetéséről.
VI. FEJEZET
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
Hatályba léptető rendelkezések
42. §
(1) E rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2)Hatályát veszti a képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról szóló 5/2011. (IV.27.) önkormányzati rendelet.
Tatárka József Novák András
polgármester jegyző