Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014. (X. 20.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2024. 11. 02Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testülete 11/2014. (X. 20.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról
Zagyvarékas Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján a következő rendeletet alkotja meg szervezeti és működési rendjéről.
Általános rendelkezések
Az önkormányzat és jelképei
1. § A képviselő-testület és szervei számára Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben (a továbbiakban: Mötv.) és más jogszabályokban meghatározott feladat és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat az SZMSZ-ben foglaltak figyelembe vételével kell alkalmazni.
2. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg.
(2)2 Az önkormányzat képviselő-testülete által adományozható kitüntetések: Díszpolgári Cím és a Zagyvarékasért Emlékérem, a Év pedagógusa cím, Az év köztisztviselője cím és Az Év Szociális Dolgozója Cím.
4. §3 A képviselő-testület és szervei által használt bélyegzők lenyomatát az SZMSZ 5. melléklete tartalmazza.
Az önkormányzat feladat és hatásköre és azok gyakorlása
5. § (1)4 Az önkormányzati feladat és hatáskörök fő szabályként a képviselő-testületet illetik meg. Az önkormányzati hatósági hatáskörök átruházásáról a 4. számú melléklet rendelkezik.
(2)5
(3)6 Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereteken belül tett – intézkedéseiről, azok eredményéről a képviselő-testület előtt beszámol.
6. § (1)7 A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a Mötv. 42. § -ában felsoroltakon túlmenően:
a) képviselő-testület hatáskörébe tartozó választás, kinevezés, megbízás alkalmával az illetmény összegének megállapítása,
b) képviselő-testület munkatervének elfogadása,
c) éven belüli hitelfelvétel,
d) önkormányzati tulajdonú ingatlan értékesítése, illetőleg megterhelése,
e) helyi közügy megoldásának vállalása, illetőleg az arról történő lemondás,
f) a polgármester tiszteletdíjának, valamint a társadalmi megbízatású alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása.
(2) Az önkormányzat önként vállalt önkormányzati feladatait, valamint a kötelező feladatait részletesen az SzMSz 1. melléklete tartalmazza.
(3) Új közszolgáltatási feladatok felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelynek során meg kell vizsgálni a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület illetékes bizottságait véleményezési jogkör illeti meg. Az előkészítő eljárást a képviselő-testület döntésétől függően a polgármester, illetve az alpolgármester vagy az erre felkért bizottság folytatja le.
(4) Az előkészítő eljárás eredményét, összegző előterjesztés csak akkor terjeszthető a képviselő-testület elé, ha az tartalmazza a feladat felvállalásával elérendő célokat és a (3) bekezdésben említett feltételeket.
A képviselő-testület működése
1 A képviselő-testületi ülés összehívása
7. § (1)8 A képviselő-testület önkormányzati feladatait a polgármester, a bizottságai, a jegyző, a képviselő-testület hivatala és a SZKTT-a útján, valamint a települési képviselők tevékeny közreműködésével látja el.
(2) A képviselő-testület tagjainak választáskori száma a polgármesterrel együtt: 7 fő.
(3)9 A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 7 soros ülést tart (ide nem értve a kötelezően megtartandó közmeghallgatást is).
(4)10 A képviselő-testület soros ülését minden hónap utolsó csütörtökjén 16 órakor a KÖZSÉGHÁZA házasságkötő termében tartja.
8. § (1) A képviselő-testület elnöke a polgármester, aki összehívja és vezeti a képviselő-testület ülését.
(2)11 A polgármester akadályoztatása esetén a képviselő-testület ülését a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármester a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, valamint a polgármester és az alpolgármester 15 napot meghaladó tartós akadályoztatása esetén a testületi ülést a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti le.
(3) A képviselő-testület ülését
a) a települési képviselők ¼-ének, vagy
b) a képviselő-testület bizottságának indítványára is össze kell hívni.
Ez esetben az ülés időpontját a polgármester az indítvány kézhezvételétől számított 15 napon belül, a meghívó egyidejű kiküldésével tűzi ki.
(4)12 A képviselő-testület ülésének összehívása főszabályként írásban, a 9. § (1) bekezdése –a-j, pontjaiban meghatározott személyek meghívása e-mail útján, történik.
a) A meghívót a polgármester írja alá.
b) A meghívó tartalmazza:
ba) az ülés helyét, kezdési időpontját,
bb) a javasolt napirendi pontokat,
bc) a napirendi pontok előterjesztőit.
(5) A meghívót és az írásbeli előterjesztéseket úgy kell kézbesíteni, hogy az érdekeltek az ülés előtt lehetőség szerint 5, de legalább 3 nappal korábban kézhez kapják.
(6)13 Halasztást nem tűrő, indokolt esetben a képviselő-testület ülése formális meghívó nélkül telefon (telefax), elektronikus levél (e-mail) útján is összehívható.
(7) A képviselő-testület soros ülésének időpontjáról, helyéről és napirendjéről a település lakosságát is tájékoztatni kell. A tájékoztatás a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, valamint az önkormányzat honlapján történő közzététellel történik. A Polgármesteri Hivatal hirdető tábláján a meghívón fel kell tüntetni, hogy a napirendek anyaga a Polgármesteri Hivatal 3. sz. irodájában tekinthetők meg.
2. A képviselő-testület ülésére meghívandók köre
9. § (1)14 A képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a jegyzőt,
c) a napirendi pont előterjesztőit,
d) a bizottságok nem képviselő tagjait,
e) a roma nemzetiségi önkormányzat elnökét,
f) az illetékes országgyűlési képviselőt,
g) a lakossági civil, társadalmi, párt és gazdálkodó szervezetek képviselőit,
h) az önkormányzati intézmények vezetőit,
i) a katolikus egyház képviselőjét,
j) akit a polgármester megjelölt.
k)15
(2) A képviselő-testület ülésén a képviselők szavazati joggal vesznek részt, amely magába foglalja a tanácskozási jogát is.
(3) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg:
3. A képviselő-testület ülése, az ülésvezetés szabályai
10. § (1) A képviselő-testület határozatképes, ha tagjai közül az ülésen legalább 4 fő jelen van.
(2) Ha az (1) bekezdésben megjelölt számú képviselő nincs jelen, akkor az ülés határozatképtelen. Ez esetben a képviselő-testületét 7 napon belül ugyanezen napirendek tárgyalására újra össze kell hívni.
11. § (1) A képviselő-testület nyilvános ülésén bármely állampolgár szabadon részt vehet.
(2) Zárt ülés elrendelésére a Mötv. rendelkezései az irányadók.
(3)16 A zárt ülésen:
a) a képviselő-testület tagjai,
b) a jegyző,
c) a jegyzői referens
d) helyi roma nemzetiségi önkormányzat elnöke (kizárólag az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirendi tárgyalásakor)
e) meghívása esetén az érdekelt és a szakértő
f)17 meghívása esetén a polgármesteri hivatal ügyintézője vesz részt
g)18
(4) A zárt ülésen tárgyalt ügyet az ülésen jelen lévők kötelesek bizalmasan kezelni, az azzal kapcsolatos titoktartási kötelezettségüknek eleget tenni.
4. Munkaterv
12. § (1) A képviselő-testület éves munkaterv alapján látja el feladatát.
(2) A munkatervet a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé elfogadásra a tárgyévet megelőző év utolsó képviselő-testületi ülésére. A munkaterv elkészítése a polgármester feladata.
(3) A munkaterv tervezetének összeállításához javaslatot kell kérni:
a) a települési képviselőktől,
b) az alpolgármestertől,
c) a képviselő-testület bizottságaitól,
d) a jegyzőtől,
e) a helyi roma nemzetiségi önkormányzat elnökétől,
f) a község összeszerveződő közösségeitől.
(4) A munkaterv tervezetének előterjesztésekor tájékoztatást kell adni a tervezet összeállításánál figyelmen kívül hagyott javaslatokról és azok indokairól.
(5) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a települési képviselőknek,
b) a jegyzőnek,
c) a munkatervben érintett előadóknak,
d) a roma nemzetiségi önkormányzat elnökének,
e) a bizottságok nem képviselő tagjainak,
f) a községi könyvtárnak.
(6) A munkatervet a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján is közzé kell tenni.
5. Előterjesztés
13. § (1) Előterjesztésnek minősül a munkatervbe felvett, illetve azon túl az új napirenden kívüli anyagok, a képviselő-testület vagy a képviselő-testület bizottsága által előzetesen javasolt rendelet és határozattervezet, beszámoló, tájékoztató.
(2) A képviselő-testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra. A határozat javaslatot akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban kerül sor. Halaszthatatlan esetben a polgármester engedélyezheti az írásban foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
(3)19 Előterjesztésre jogosult:
a) polgármester (alpolgármester),
b) jegyző,
c) települési képviselő,
d) témakör szerint illetékes bizottság elnöke.
(4)20 Az előterjesztés főbb elemei:
a) az első részben meg kell határozni az előterjesztés címét, tárgyát, ismertetni kell az előzményeket (testületi megállapodásokat, határozatokat, a hozott határozatok eredményeit) a tárgykört rendező jogszabályokat, az előkészítésben résztvevők véleményét, a mindazokat a körülményeket, összefüggéseket, tényeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik az értékelést és indokolják a döntést.
b) a második rész az egyértelműen megfogalmazott határozati vagy rendeletalkotási javaslatot tartalmazza a végrehajtásért felelősök megnevezésével és határidők megjelölésével.
(5) Az előterjesztések (4) bekezdésben foglalt főbb elemein kívüli alaki, tartalmi követelményeit, készítésének rendjét a 2. melléklet tartalmazza.
(6) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző 15. napon kell a jegyzőhöz eljuttatni, aki jogszerűségi észrevételt tesz és gondoskodik az anyag postázásáról.
6. Sürgősségi indítvány
14. § (1) A sürgősségi indítványok benyújtásának feltételei:
a) A képviselő-testület a sürgősségi indítvány elfogadásáról, annak azonnali megtárgyalásáról vagy elvetéséről egyszerű szótöbbséggel soron kívül dönt.
b) Sürgősségi indítvány – a sürgősség tényének rövid indokolásával – legkésőbb az ülést megelőző nap 14 óráig írásban nyújtandó be a polgármesternél.
c) Sürgősségi indítvány benyújtására jogosult:
ca) polgármester (alpolgármester),
cb) jegyző,
cc) bizottságok elnökei,
cd) települési képviselők.
d) Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali tárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani. A polgármester ismerteti az indítványt, majd alkalmat ad az indítványozónak a sürgősség tényének rövid indokolására.
h) Ha a képviselő-testület nem ismeri el a sürgősséget, úgy az indítványt egyszerű napirendi javaslatként kell kezelni, s a napirendek meghatározásakor kell állást foglalni arról, hogy hányadik napirendként tárgyalják.
7. Kérdés, interpelláció
15. § (1)21 Kérdés: az önkormányzat hatáskörébe tartozó ügyben történő tudakozódás, amelyre nincs viszontválasz lehetőség.”
(1)22 A kérdésre a képviselő-testületi ülésen köteles választ adni a megkérdezett. A válaszadás maximális időtartama: 3-5 perc. A válasznak lényegre törőnek kell lennie. Amennyiben összetett probléma felvetéséről van szó, a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel hozott döntése alapján 15 napon belül írásban kell a választ megadni. Az érdemi válasz előkészítése a jegyző feladata. A kérdésre adott válaszról nem hoz döntést a képviselő-testület.
(2) A képviselő-testületi ülésen a települési képviselő önkormányzati ügyben szóban és írásban egyaránt felvilágosítást kérhet (interpellálhat).
a) a polgármestertől,
b) az alpolgármestertől,
c) a bizottságok elnökeitől
d) a jegyzőtől.
Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, illetve problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, hatáskörökkel, illetve valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységével, vagy valamely önkormányzati döntés végrehajtásával, illetve valamely intézkedés elmulasztásával.
(3)23
(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról a képviselő-testületi ülésen először az előterjesztő nyilatkozik, majd a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt vita nélkül az elfogadásról. Az ülést követő 15 napon belül adott írásbeli válasz elfogadásáról a képviselő-testület a következő ülésén dönt.
(5) Amennyiben az interpellációra adott választ a képviselő-testület nem fogadja el, úgy vizsgálatot rendelhet el. Az interpelláció tárgyának kivizsgálásában az interpelláló képviselőt is be kell vonni. Az elrendelt vizsgálat lefolytatására a képviselő-testület a polgármestert, az alpolgármestert, vagy a tárgy szerint illetékes bizottság elnökét bízhatja meg, illetve a vizsgálat elvégzésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.
(6) A vizsgálat eredményét a képviselő-testülettel ismertetni kell.
8. Az ülés vezetése
16. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, megnyitja, illetve berekeszti az ülést.
17. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön – külön vitát nyit, melynek során
a) az előterjesztő a vita előtt szóban kiegészítést tehet a napirendhez,
b) a képviselő-testület tagjai, a tanácskozási joggal részt vevők kérdéseket tehetnek fel, amelyre az előadó köteles rövid választ adni.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerülhet sor. A felszólalás időtartama 5 perc, ugyanazon napirend keretében az ismételt felszólalás időtartama a 2 percet nem haladhatja meg. Az idő túllépése esetén a polgármester megvonhatja a szót a felszólalótól.
18. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása az ülés vezetőjének feladata.
9. A szavazás módja
19. § (1) A képviselő-testület a döntéseit (rendelet, határozat) nyílt szavazással (kézfelemeléssel) hozza.
(2)24 A képviselő-testület titkos szavazást tart:
a) alpolgármester választás,
b) egyéb, jogszabály által kötelezően előírt esetekben.
(3)25 A titkos szavazás elrendelésére javaslatot tehet:
a) az ülés vezetője, vagy
b) bármely képviselő.
(4)26 A titkos szavazás eljárása: A borítékba helyezett szavazólapon az arra kijelölt helyiség az urna igénybevételével történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét és időpontját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét, tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(5) A titkos szavazás lebonyolításáról a képviselő- testület által létrehozandó ideiglenes bizottság: Szavazatszámló Bizottság képviselő-testületi tagjai gondoskodnak.
(6) A képviselő-testület a jelen lévő képviselők egynegyedének indítványára név szerinti szavazást rendelhet el. Erről a képviselő-testület vita nélkül határoz. Törvényi előírás alapján a név szerinti szavazást el kell rendelni, ha a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtt kimondja a feloszlatását. Név szerinti szavazást lehet elrendelni – az önkormányzati tulajdon elidegenítéséről, vagy megterheléséről.
(7)27 Név szerinti szavazás során a polgármester a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít, és a képviselő által adott választ (igen, nem tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti. A név szerinti szavazásról készítendő külön jegyzőkönyvet hitelesítve a képviselő-testület jegyzőkönyvéhez kell csatolni.
(8) A nyílt szavazás eredményét az ülésvezető állapítja meg, illetőleg – a szavazatok téves összeszámlálása miatt – elrendelheti a szavazás megismétlését.
20. § (1) A javaslat elfogadásához a jelen lévő képviselők több mint felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).
(2) A megválasztott képviselők több mint felének (legalább 4 fő képviselőnek) a szavazata (minősített többség) szükséges az alábbi ügyek eldöntéséhez:
a) rendeletalkotáshoz,
b) önkormányzat szervezetének alakításához működésének meghatározásához
c) törvény által hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, vezetői megbízáshoz, illetve felmentéshez, megbízás visszavonásához,
d) önkormányzati társulás létrehozásához, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozáshoz,
e) megállapodás külföldi önkormányzattal való együttműködésről, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozásról,
f) intézményalapításhoz, átszervezéshez, megszüntetéshez,
g) zárt ülés elrendeléséhez,
h) képviselő kizárásához,
i) a polgármester sorozatos törvénysértő tevékenysége, mulasztása, továbbá vagyon nyilatkozattételi kötelezettsége szándékos elmulasztása, vagy a valóságnak nem megfelelő teljesítése miatt a polgármester ellen a polgármesteri tisztsége megszüntetése érdekében bírósági kereset benyújtásához,
j)28 képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti feloszlásának kimondásához,
k) önkormányzati tulajdonban lévő vagyonról való rendelkezéshez,
l) helyi népszavazás elrendeléséhez,
m)29 név szerinti szavazás elrendeléséhez,
n) kitüntetés adományozásához,
o) képviselő-testület hatáskörének átruházásához,
p) értékhatár nélküli hitel felvételéhez,
q) helyi közügy önkéntes felvállalásához, lemondásához,
r) sürgősségi indítvány elfogadásához,
s) a polgármester illetve képviselő összeférhetetlenségének kimondásához,
t)30 széksértés tényének megállapításához, rendbírság kiszabásához.
10. Települési képviselők kizárása
21. § (1) A települési képviselők kizárására a Mötv. előírásai az irányadók.
(2) A személyes érintettség be nem jelentésével hozott döntés végrehajtását fel kell függeszteni és a kérdést már az érintettség ismeretében újra kell tárgyalni, ha a döntés vagyonnövekményt vagy más előnyt eredményezett a bejelentési kötelezettséget elmulasztó számára. Az újratárgyalás során a mulasztásban vétkes képviselő nem vehet részt az előterjesztés megismételt tárgyalásában, az arról szóló döntés meghozatalában és végrehajtásában.
11. A képviselő-testület döntései
22. § (1) A képviselő-testület
a) rendeletet alkot,
b) határozatot hoz.
(2) A képviselő-testület jegyzőkönyvi rögzítéssel, de számozott határozat nélkül dönt:
a) a két ülés közötti főbb eseményekről, fontosabb jogszabályokról szóló tájékoztató elfogadásáról,
b) a képviselői kérdésre adott válasz elfogadásáról.
23. § (1) Az önkormányzat által alkotott rendeletek jelölése tartalma:
a) a rendelet megalkotójának teljes megjelölését
b) a rendelet sorszámát, per évszámát (arab számmal)
c) a rendelet kihirdetése dátumát (hónap: római számmal, nap: arab számmal)
d) az önkormányzati kifejezést,
e) a rendelete kifejezést,
f) a rendelet címét.
"Például: Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének
4/2007. (III.30.)
önkormányzati rendelete
az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról31
12. Rendelet alkotás
24. § (1) Rendelet alkotást kezdeményezhet:
a) polgármester, alpolgármester,
b) bármely képviselő-testületi tag,
c) képviselő-testület bizottsága,
d) jegyző.
(2) A kezdeményezést a polgármesterhez lehet benyújtani, aki azt az illetékes bizottság, majd a képviselő-testület elé terjeszti. Az önkormányzati rendelet megalkotásának szükségességéről a képviselő-testület dönt, és egyben meghatározza az elkészítés menetét, megállapítja a rendelet előkészítése során figyelembe veendő elveket, szempontokat.
(3) Az előkészítéssel megbízhatja valamely bizottságát vagy erre a célra külön bizottságot hozhat létre. A szakmai előkészítés és a rendelet tervezet képviselő-testület elé terjesztése a jegyző feladata.
(4) A jegyző feladata a rendelet hiteles, végleges szövegezésének összeállítása is.
13. A képviselő-testület ülésének dokumentuma:
a jegyzőkönyv.
25. § (1) A képviselő-testület üléseiről hangfelvétel és 3 példányban jegyzőkönyv készül. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni. A hangfelvételt a Polgármesteri Hivatal irattári tervében meghatározott ideig kell megőrizni.
(2) A jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a képviselő-testület ülésének helyét, időpontját,
b) a megjelent képviselők nevét,
c) a meghívottak nevét és megjelenésének tényét
d) a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát, a távolmaradás jelzését,
e) a javasolt, az elfogadott és a tárgyalt napirendeket, az előadók nevét,
f) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, bejelentéseket,
g) szóbeli előterjesztés esetén annak tartalmát,
h) napirendi pontonként az elhangzott kérdéseket, a kérdező nevének feltüntetésével, az azokra adott választ,
i) napirendi pontonként a hozzászóló nevét, részvétele jogcímét és a hozzászólások lényegét, a javaslatokat és a hozott döntések pontos megfogalmazását,
j) a döntéshozatalban résztvevők számát
k) a döntésből kizárt képviselő nevét és a kizárás indokát
l) a szavazás számszerű eredményét,
m) az ülésen történt fontosabb eseményeket,
n) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat és az azokra adott válaszokat, illetve az azokról hozott határozatokat,
o) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó jelzését
p) a polgármester és a jegyző aláírását, pecsétet.
(3) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) az írásban benyújtott kérdések, interpellációk,
d) a tárgyalt előterjesztések és a rendelet, valamint határozat tervezetek,
e) egyéb írásos indítványok,
f) az elfogadott rendeletek,
g)33 a név szerinti szavazásról készült külön jegyzőkönyv,
h) a titkos szavazásról készült külön jegyzőkönyv.
(4) A jegyzőkönyv közokirat. A jegyzőkönyv közhitelességének biztosítása érdekében:
a) annak minden oldalát folyamatos számozással kell ellátni,
b) a lapokat olyan módon kell összefűzni, hogy az okirat sérelme nélkül ne legyen megbontható,
c) a jegyzőkönyv és mellékleteinek összefogása (pl. zsinórral való összefűzése, füzetként való összetűzése) után a hátoldalon vagy a gerincen az önkormányzat bélyegzővel ellátott zárócédulával kell rögzíteni.
(5) A jegyzőkönyv eredeti példányát a jegyző őrzi, kezeli, évente bekötteti és irattárba helyezi.
(6) A választópolgárok – zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület előterjesztéseibe és az ülés jegyzőkönyvébe, ezért ezen állampolgári jogok biztosítása érdekében a nyílt ülés jegyzőkönyvének és mellékleteinek egy másolati példányát meg kell küldeni a Községi Könyvtárba is.
(7) A zárt ülés külön jegyzőkönyvét a Polgármesteri Hivatal titkos iratként kezeli. A külön tv. szerinti közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetősége zárt ülés tartása esetén is biztosított.
(8) A jegyzőkönyvről, annak részeiről, valamint más önkormányzati dokumentumokról az állampolgárok költségtérítés ellenében másolatot kérhetnek.
A települési képviselő
26. § (1) A települési képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli választói érdekeit.
(2) A települési képviselő az alakuló ülésen, illetve a megválasztását követő ülésen a Mötv. 1. melléklete szerinti esküt tesz. A képviselőt a Mötv-ben és jelen SZMSZ-ben rögzített jogok és kötelezettségek illetik meg, illetőleg terhelik. A képviselő – ezen minőségében végzett tevékenysége során – hivatalos személyként jár el.
(3) A települési képviselők névsorát az 3. függelék tartalmazza.
(4) A képviselők főbb jogai:
a) tanácskozási joggal részt vehet a képviselő-testület bármely bizottságának ülésén,
b) kérdést tehet fel és interpellálhat a képviselő-testületi ülésen,
c) a képviselő-testület vagy a polgármester megbízása alapján képviselheti az önkormányzatot,
d) a képviselői fórumokat szervezhet,
e) sürgős, azonnali intézkedést igénylő közérdekű ügyekben kezdeményezheti a Polgármesteri Hivatal intézkedését,
f) részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásában, megszervezésében és ellenőrzésében,
g)34 kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül bizottságának, a polgármesternek, a helyi roma nemzetiségi önkormányzat testületének – a képviselő-testület által átruházott – önkormányzati ügyben hozott döntését,
h) javasolhatja a bizottságok elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását,
i) tájékoztatást és ügyviteli közreműködést igényelhet a képviselői munkájához a Polgármesteri Hivataltól,
j) képviselői megbízatásának ellátásával összefüggésben a külön önkormányzati rendeletben meghatározott tiszteletdíjra jogosult.
(5) A képviselő főbb kötelezettségei:
A képviselő-testület bizottságai
1. A bizottsági feladatok és szervezet
27. §36 (1) A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ. Az állandó bizottság tagjainak megbízatása a képviselő-testület megbízatásának időtartamára szól.
(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása a feladata elvégzéséig illetve az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.
(3) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok elnevezése, tagjainak száma:
a) Pénzügyi Bizottság: 6 fő, ebből 5 fő képviselő, 1 fő nem képviselő tag.
b) Szociális Bizottság: 7 fő, ebből 4 fő képviselő, 3 fő nem képviselő tag.
c) A bizottságok tagjainak felsorolását a 7. számú melléklet tartalmazza.
(4) Az állandó bizottságok által ellátandó feladatok jegyzékét és a bizottságok ügyrendjét a 3. melléklet tartalmazza. A bizottságok feladatkörének módosítását szükség esetén a képviselő-testület bármely tagja írásban indítványozhatja.
(5) A bizottságok működésének főbb szabályait az SZMSZ állapítja meg a belső működési szabályaikat a Mötv. és az SZMSZ keretei között- maguk állapítják meg.
2. A bizottságok működés főbb szabályai
28. § (1) Egyazon képviselő több bizottság tagjának is megválasztható, egyazon képviselő azonban csak egy bizottságban tölthet be elnöki tisztséget. A bizottságok nem képviselő (külső szakértő) tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.
29. § (1) A bizottság ülése nyilvános, azonban köteles zárt ülést tartani a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint.
(2) A bizottság határozatképességére és határozathozatalára is a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
(3) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, amelyre a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jegyzőkönyv a bizottság elnöke és a jegyző írja alá.
A polgármester, az alpolgármester, a jegyző
1. A polgármester
30. §42 (1)43 A polgármester a választópolgárok által megválasztott főállású vagy társadalmi megbízatásban álló tisztségviselő.
(2) A polgármester tekintetében a képviselő-testület gyakorolja a munkáltatói jogokat, illetményét a jogszabály keretek között állapítja meg.
(3) A polgármesterrel kapcsolatos munkáltatói jogok:
a) illetmény megállapítás,
b) jutalmazás,
c) összeférhetetlenség kimondás,
d) fegyelmi eljárás megindítás, fegyelmi büntetés kimondás,
e) anyagi felelősség megállapítás,
f) szabadság megállapítás, kiadás, a polgármesterre vonatkozó szabadságolási terv jóváhagyás.
(4) A polgármester a szabadsága kivételét köteles bejelenteni a képviselő-testületnek. Amennyiben a polgármester nem veszi ki a tárgyévi szabadságát, úgy azt részére az ide vonatkozó törvényi előírások alapján ki kell adni. A polgármesteri szabadság ki nem vételét, valamint ki nem adását, annak okait adminisztrálni kell. A polgármester szabadságát a jegyző tartja nyilván.
(5) A polgármester jutalmazására a pénzügyi bizottság tesz javaslatot.
(6) A polgármesternek a képviselő-testület működésével összefüggő különös feladatai:
a) képviseli az önkormányzatot, e jogát esetenként az alpolgármesterre, önkormányzati képviselőre bízhatja,
b) összehívja és vezeti a testület üléseit,
c) segíti a képviselők és a kisebbségi önkormányzat munkáját,
d) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
e) biztosítja a demokratikus helyi hatalom gyakorlását a közakarat érvényesülését,
f) kapcsolatot tart a település társadalmi, gazdasági szervezetekkel, a helyi önszerveződő közösségekkel és azok vezetőivel,
g) elősegíti a lakosság önkormányzati feladatokban való közreműködését,
h) ápolja az önkormányzat hazai kapcsolatait,
i) fogadja az önkormányzattal kapcsolatban álló külföldi partnerek képviselőit,
j) nyilatkozik a sajtónak, hírközlő szerveknek,
k) az általa meghatározott körben egyetértési jogot gyakorol a jegyző hatáskörébe tartozó munkáltatói jogok tekintetében,
l) ha a képviselő-testület döntését az önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben egy alkalommal az ülést követő három napon belül kezdeményezheti a döntés ismételt tárgyalását. A kezdeményezésről a képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül dönt.
(7) A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő főbb feladatai:
a) indítványozza a bizottság összehívását,
b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozataival, vagy sérti az önkormányzat érdekeit, A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz.
(8) A polgármester a Polgármesteri Hivatalban minden hónap páros hétfőjén 13 00-1600 óráig fogadónapot tart.
2. Az alpolgármester
31. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére:
3. A jegyző
32. § (1) A polgármester – pályázat útján – a jogszabályban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő jegyzőt nevez ki.
(2) A jegyző feladatai a Mötv-ben foglaltakon túlmenően:
a) előkészíti a képviselő-testület, a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,
b) ellátja a képviselő-testület, a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,
c) szervezi a Polgármesteri Hivatal jogi felvilágosító munkáját,
d) ellátja a Polgármesteri Hivatal tevékenységének egyszerűsítésével, korszerűsítésével összefüggő feladatokat,
e) véleményt nyilvánít a polgármester, az alpolgármester és a bizottság elnökének kérésére jogértelmezési kérdésekben,
f) javaslatot tesz az önkormányzat döntéseinek felülvizsgálatára,
g)44 gondoskodik az SzMSz mellékleteinek naprakész állapotban tartásáról,
h) munkaterv szerint tájékoztatja a képviselő-testületet a Polgármesteri Hivatal munkájáról, az államigazgatási ügyek intézéséről.
(3)45 A jegyzői feladatokat, amennyiben a jegyzői, aljegyzői tisztség betöltetlen, illetve tartós akadályoztatás esetén, a jegyzői képesítésnek megfelelő köztisztviselő látja el.
(3a)46 A jegyző a jogszabálysértő döntés vagy működés esetén köteles jelezni a képviselő-testületnek és a képviselő-testület szervének a törvénysértést. Írásos előterjesztésben előforduló törvénysértés esetén írásban, a képviselő-testület ülésén elhangzó jogszabálysértő döntési javaslat esetén pedig az ülésen szóban köteles megtenni a törvényességi észrevételét.
(4)47 A jegyző a Polgármesteri Hivatalban minden páros hét hétfőjén 9 00 órától 12 00 óráig 13 00 órától 15 00 óráig fogadónapot tart.
4.48
33. §
A polgármesteri hivatal
34. § (1)49 A hivatal hivatalos elnevezése: Zagyvarékasi Polgármesteri Hivatal
a) Székhelye: 5051 Zagyvarékas, Rákóczi út 56. sz.
b) Telefon: 56-540-021, E-mail: hivatal@zagyvarekas.hu
c) A hivatal vezetője: a jegyző.
(2) A polgármesteri hivatal a képviselő-testület által határozattal jóváhagyott SzMSz szerint működik, amely tartalmazza a hivatal jogállását, feladatait, belső szervezeti tagozódását, munkarendjét, ügyfélfogadási rendjét és egyéb működési kérdéseket.
A társulások
35. § 50Az önkormányzat a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében jelenleg a Szolnoki Kistérség Többcélú Társulásának a tagja.
A lakossággal való kapcsolati formák, lakossági fórumok
1. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
36. § A képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.
2. Közmeghallgatás
37. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal közmeghallgatást tart a lakosság jelentős részét érintő kérdésekről, pl.: - helyi adók, - tervezett fejlesztések és azok megvalósítása.
(2) A közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a községben működő társadalmi szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői közérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselők, a polgármesterhez, az alpolgármesterekhez, a jegyzőhöz intézhetnek kérdéseket, illetőleg közérdekű javaslatokat tehetnek.
(3) A közmeghallgatás előtti 15 naptól a Polgármesteri Hivatal és a Móricz Zsigmond Művelődési Ház előterében elhelyezett „ötletládában” helyezhetők el az állampolgárok írásos közérdekű kérdései, javaslatai.
(4) A közmeghallgatás helyéről, idejéről, a tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján és az önkormányzat honlapján elhelyezett hirdetményen kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 15 nappal.
(5) A közmeghallgatást a polgármester vezeti.
(6) A közmeghallgatáson felvetett kérdésekre, javaslatokra lehetőleg azonnal, de legkésőbb 15 napon belül írásban kell választ adni.
(7) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok. A jegyzőkönyv elkészítéséről a jegyző gondoskodik.
3. Képviselői fogadóóra
38. § (1) A települési képviselők a választópolgárokkal való kapcsolat ápolása, a választópolgárok problémáinak megismerése céljából képviselői fogadó órát tarthatnak.
(2) A fogadóóra tartásának helyéről és pontos időpontjáról a lakosságot tájékoztatni kell.
(3) A tájékoztatót az önkormányzat hirdető tábláján és honlapján a fogadó órát megelőző legalább 15 nappal korábban ki kell függeszteni.
Az önkormányzat vagyona, költségvetése
1. Az önkormányzat vagyona
39. § (1) A képviselő-testület az önkormányzati vagyontárgyak számbavételére, elidegenítésére, megterhelésére, vállalkozásba vitelére, illetőleg más célú hasznosítására külön rendeletet alkotott.
(2) A rendelet rögzíti Zagyvarékas Község nemzeti vagyonával kapcsolatosan azokat a feltételeket, amelyek szerint a vagyontárgyakról rendelkezni lehet (vagyonkezelés, vagyonhasznosítás, vagyonátruházás, vagyonszerzés).
(3) A polgármester köteles az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról tájékoztatni az állampolgárokat a közmeghallgatás keretén belül.
2. A gazdasági program
40. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy az azt meghaladó időszakra gazdasági programot készít. A gazdasági program tartalmazza a képviselő-testület azon hosszútávú fejlesztési célkitűzéseit, feladatait, amelyek a költségvetési lehetőségekkel összhangban a helyi társadalmi, gazdasági adottságok figyelembevételével – a kistérségi és megyei fejlesztési koncepcióhoz illeszkedve – a kötelező és az önként vállalt önkormányzati feladatok végrehajtását szolgálják.
(2) A gazdasági program elkészítéséért az önkormányzat felelős, a képviselő-testület elé terjesztéséről a polgármester gondoskodik.
3. Az önkormányzat költségvetése
41. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben állapítja meg. A költségvetés összeállításának részletes szabályait az államháztartásról szóló törvény, a finanszírozás rendjét és az állami hozzájárulás mértékét az állami költségvetési törvény határozza meg.
(2)51 A költségvetés elfogadása két fordulóban történik.
a) Az első forduló (koncepció) főbb elemei:
aa) A Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevételei,
ab) Az önkormányzat részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
b) Ezen belül:
ba) bevételi források feltárása, azok bővítési lehetősége,
bb) kiadási szükségletek meghatározása,
bc) a szükségletek kielégítési sorrendjének meghatározása,
bd) a várható döntések hatásainak előzetes felmérése.
c) A második forduló főbb elemei:
d) A költségvetési javaslat tartalmazza:
da) az önkormányzat költségvetési bevételeit és kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban,
db) az önkormányzat által irányított költségvetési szervek engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok szerinti bontásban,
dc) a költségvetési egyenleg összegét,
dd) a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványának igénybevételét,
de) a költségvetési hiány belső finanszírozásán túli külső finanszírozására szolgáló finanszírozási célú pénzügyi műveletek bevételeit működési és felhalmozási cél szerinti bontásban
df) a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási célú pénzügyi műveletek kiadásait működési és felhalmozási cél szerinti bontásban,
dg) a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdés szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik/válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegével együtt,
dh) a Stabilitási tv. 3. § (1) bekezdés szerinti adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeket a futamidő végéig, illetve a kezesség érvényesíthetőségéig,
di) a Stabilitási tv. 45. § (1) bekezdés a) pontja felhatalmazása alapján kiadott jogszabályban meghatározottak szerinti saját bevételeket,
dj) a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket,
dk) általános és céltartalékot.
(3) A költségvetési rendelet tervezetét szakmailag a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé. Az előterjesztést a pénzügyi bizottság előzetesen megtárgyalja.
(4) A költségvetés előirányzatait kizárólag a képviselő-testület módosíthatja.
(5) A zárszámadási rendelet tervezetének elkészítésére és előterjesztésére a (3) bekezdésben lévő szabályok az irányadók.
4. Az önkormányzati gazdálkodás főbb szabályai
42. § (1) Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(2) A veszteséges gazdálkodás következményei az önkormányzatot terhelik, kötelezettségeiért az állami költségvetés nem tartozik felelősséggel. Az önkormányzat fizetésképtelenné válását a kivitelezők kérelmére a bíróság állapítja meg.
(3) A fizetőképesség helyreállítása érdekében az önkormányzat köteles felfüggeszteni – a hatósági és az alapvető lakossági szolgáltatások kivételével – a feladatok finanszírozását.
(4) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az átmenetileg szabad pénzeszközök lekötéséről a jogszabályok figyelembevételével saját hatáskörben döntsön, melyről a képviselő-testületet folyamatosan tájékoztatni kell.
(5) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a polgármesteri hivatal látja el.
(6)52 Az önkormányzat által létesített és fenntartott intézmények gazdasági besorolása:
a) Zagyvarékasi Polgármesteri Hivatal önállóan működő és gazdálkodó,
b) Móricz Zsigmond Művelődési Ház és Könyvtár önállóan működő,
c) Zagyvarékas Községi Bölcsőde önállóan működő
d)53 Zagyvarékasi Égszínkék Óvoda és Konyha önállóan működő
e) költségvetési szervek, amelyek a dologi kiadásokra biztosított pénzeszközeiket azonban csak a költségvetési rendeletben meghatározott ütemben és mértékben használhatják fel.
Az önkormányzat alaptevékenységéhez kapcsolatos kormányzati funkciók
43. §54 Az önkormányzat alaptevékenységéhez kapcsolódó kormányzati funkciók száma, megnevezése:
a) 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
b) 013320 Köztemető-fenntartás és –működtetés
c) 018010 Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel
d) 018020 Központi költségvetési befizetések
e) 018030 Támogatási célú finanszírozási műveletek
f) 041232 Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás
g) 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
h) 041236 Országos közfoglalkoztatási program
i) 041237 Közfoglalkoztatási mintaprogram
j) 064010 Közvilágítás
k) 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
l) 072111 Háziorvosi alapellátás
m) 072311 Fogorvosi alapellátás
n) 074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
o) 083030 Egyéb kiadói tevékenység
p) 101150 Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások
q) 103010 Elhunyt személyek hátramaradottjainak pénzbeli ellátása
r) 104051 Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások
s) 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátás
t) 107060 Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások
Az önkormányzat számlái
44. §55 Az önkormányzat számlavezető pénzintézetének neve, címe: MBH Bank Nyrt. 5052 Újszász, Erkel F. u. 2/a
5. Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése
45. §56 (1) Az önkormányzat belső ellenőrzési feladatait megbízás alapján külső szakértő ellenőr útján látja el.
(2) A képviselő-testület az önkormányzat éves ellenőrzési tervét az előző év december 31-ig hagyja jóvá.
Záró rendelkezések
46. § (1) Ezen rendelet 2014. október 20. napján lép hatályba.
(2) Ezen rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti,
(1)57 az Önkormányzat és szervei Szervezeti és Működési szabályzatáról szóló 14/2011. (X.13.) önkormányzati rendelet és a módosítására alkotott 7/2012. (II.24.), 9/2012. (III.30.), 19/2012. (IX.21.), 21/2012. (X.26.), 28/2012. (XII.14.) önkormányzati rendelet és az önkormányzati hatósági hatáskörök átruházásáról szóló 16/2013.(XI.28.) önkormányzati rendelet.
(3)58
(4)59
47. § Az SZMSZ mellékleteivel együtt
a) megküldendő:
a) a települési képviselőknek,
b) a nem képviselő bizottsági tagoknak,
c) a polgármesteri hivatal dolgozóinak.
b) megtekinthető
a) az önkormányzat honlapján,
b) a községi könyvtárban,
c) ügyfélfogadási idő alatt a polgármesteri hivatalban.
1. függelék64
2. függelék65
3. függelék66
4. függelék67
5. függelék68
A 2. § (6) bekezdés a) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 3. § (2) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 4. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
Hatályon kívül helyezte a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 6. § (1) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 7. § (3) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 7. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 7. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (2) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 8. § (2) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 8. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 8. § (6) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 9. § (1) bekezdés k) pontját a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be. A 9. § (1) bekezdés k) pontját a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 11. § (3) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdés f) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
A 11. § (3) bekezdés g) pontját a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 13. § (3) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
A 13. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 15. § (1) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 19. § (2) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 19. § (3) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 19. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 19. § (7) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 9. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 20. § (2) bekezdés j) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2022. (V. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 20. § (2) bekezdés m) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 10. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 20. § (2) bekezdés t) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 10. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
Az „az Önkormányzat és szervei szervezeti és működési szabályzatáról” alcím címe a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 11. §-ával megállapított szöveg.
A (4) bekezdés a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 12. §-ával megállapított szöveg.
A 25. § (3) bekezdés g) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 13. §-ával megállapított szöveg.
A 26. § (4) bekezdés g) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 14. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 26. § (5) bekezdés d) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 14. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 27. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 15. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg. A 28. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (5) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 16. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (8) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.
A 28. § (8) bekezdés c) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 16. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 28. § (8) bekezdés d) pontját a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § c) pontja hatályon kívül helyezte.
A 30. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 17. §-ával megállapított szöveg.
A 30. § (1) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.
A 32. § (2) bekezdés g) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 18. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
Kiegészítette a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től A 32. § (3) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2022. (XI. 4.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.
Kiegészítette a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től A 32. § (3a) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 32. § (4) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 18. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. alcímet (33. §-t) a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § d) pontja hatályon kívül helyezte.
A 34. § (1) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 19. §-ával megállapított szöveg.
Módosította a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 41. § (2) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 20. §-ával megállapított szöveg.
A 42. § (6) bekezdése a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 21. §-ával megállapított szöveg.
A 42. § (6) bekezdés d) pontja a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 43. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2024. (XI. 1.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 44. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 44. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 22. §-ával megállapított szöveg.
A 45. § a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 23. §-ával megállapított szöveg.
Kiegészítette a 11/2019 (XI.7.) számú rendelet Hatályos: 2019.XI.07-től
A 46. § (3) bekezdését a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
A 46. § (4) bekezdését a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § e) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 2. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.
A 3. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 6. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 3. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (3) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2021. (VII. 27.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 4. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (II. 21.) önkormányzati rendelete 6. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (4) bekezdésével megállapított szöveg.
A 4. melléklet 1. függelék a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 1. függeléket a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § f) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 2. függelék a Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 2. függelék a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 2. függeléket a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § g) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 3. függelék a Zagyvarékas Község Önkormányzat Képviselő-testülete 5/2021. (V. 18.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 3. függelék a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2023. (XII. 1.) önkormányzati rendelete 2. § (3) bekezdésével megállapított szöveg. A 4. melléklet 3. függeléket a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § h) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 4. függeléket a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § i) pontja hatályon kívül helyezte.
A 4. melléklet 5. függeléket a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 25. § j) pontja hatályon kívül helyezte.
Az 5. mellékletet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (5) bekezdése iktatta be.
A 6. mellékletet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (6) bekezdése iktatta be.
A 7. mellékletet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (7) bekezdése iktatta be.
A 8. mellékletet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (8) bekezdése iktatta be.
A 9. mellékletet a Zagyvarékas Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 10.) önkormányzati rendelete 24. § (9) bekezdése iktatta be.