Kisbárkány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelete
Kisbárkány Község Önkormányzatának Képviselő-testületének 11/2014. ( XII.08. ) önkormányzatai rendelete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2014. 11. 29- 2015. 12. 08Kisbárkány Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2014 (XI.28.) önkormányzati rendelete
Kisbárkány Község Önkormányzatának Képviselő-testületének 11/2014. ( XII.08. ) önkormányzatai rendelete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
2014-11-29-tól 2015-12-08-ig
Kisbárkány Község Önkormányzatának Képviselő-testületének
11/2014. ( XII.08. ) önkormányzatai rendelete
Szervezeti és Működési Szabályzatáról
egységes szerkezetben
Kisbárkány Község Önkormányzatának Képviselő-testülte az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontja szerinti eredeti jogalkotói hatáskörében és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 43.§ (3) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján szervezeti és működési szabályzatáról az alábbiakat rendeli el:
1.§
Az önkormányzat
(1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése:
Kisbárkány Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
Székhelye: 3075 Kisbárkány, Béke út 31.
(2) Az önkormányzat kormányzati funkciók szerinti besorolt alaptevékenységeit a Rendelet 2.
számú melléklete tartalmazza. 1
2.§
(1) A Képviselő-testület hivatalos neve: Kisbárkány Község Önkormányzatának Képviselő-
testülete (továbbiakban: Képviselő-testület).
(2) A Képviselő-testület hivatalának neve:
Lucfalvai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban Hivatal)
3.§
- Kisbárkány Község Önkormányzat pecsétje kör alakú, közepén a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirattal: Községi Önkormányzat Kisbárkány
(2) A Hivatal pecsétje kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címerével,
körben az alábbi felirattal: Lucfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Lucfalva
4.§
Az Önkormányzat jelképeit és használatuk rendjét, címerét és zászlaját, kitüntetéseit külön önkormányzati rendelet szabályozza.
5.§
A Képviselő-testület működése
(1) A Képviselő-testület tagjainak névsorát a Szabályzat I. sz. függeléke tartalmazza.
6.§
Alakuló ülés
A meghívó tartalmazza a napirendi pontokat, melyeknek elemei lehetnek:
a) ünnepélyes megnyitó, a választási bizottság tájékoztatója a választás eredményéről,
megbízólevelek átadása,
b) az önkormányzati képviselők és a polgármester eskütétele,
c) a polgármester illetményének megállapítása,
d) a polgármesteri program ismertetése,
e) az SZMSZ felülvizsgálata, módosítása,
f) bizottságok megválasztása,
g) alpolgármester választása, eskütétele,
h) az alpolgármester tiszteletdíjának megállapítása,
i) egyebek (szükség szerint napirendre tűzhetők más kérdések is).
7. §
Rendes ülés
(1) A Képviselő-testület az elfogadott munkaterv alapján vagy szükség szerint ülésezik.
(2) A Képviselő-testület üléseit munkanapokon, munkaidőben tartja a Községházán.
8. §
Rendkívüli ülés
- A határidőhöz kötött, illetve fontos és halaszthatatlan napirend megtárgyalására rendkívüli
képviselő-testületi ülés hívható össze.
- A rendkívüli ülés sürgős, azonnali döntés igénylő esetben rövid úton( telefon, e-mail) is
összehívható.
9.§
Zárt ülés
(1) Zárt ülés megtartását a polgármester, képviselő, jegyző vagy az ügyben érintett
indítványozhatja az Mötv. zárt ülésre vonatkozó rendelkezései alapján.
(2) Az érintett zárt ülésre vonatkozó nyilatkozatát írásban és szóban is megteheti.
a) írásbeli nyilatkozatot az ülés jegyzőkönyvéhez mellékelni kell,
b) szóbeli nyilatkozatot az ülés jegyzőkönyvében rögzíteni kell.
(2) Zárt ülésen elhangzottakról tájékoztatást, felvilágosítást a polgármester és a jegyző adhat.
Esetleges tájékoztatás, érdeklődés esetén a Képviselő-testületet a következő ülésen
tájékoztatni kell.
10. §
Együttes ülések
(1) Az önkormányzat képviselő-testülete a Lucfalvai Közös Önkormányzati Hivatal fenntartására létrehozott megállapodás alapján együttes üléseket tart a fenntartó önkormányzatok képviselő-testületeivel szükség szerint, de minden az intézmény gazdálkodásával és szakmai működésével kapcsolatos témában.
(2) Az ülések összehívására a megállapodás és az ülések rendjére és a döntéshozatal szabályaira a rendes ülésre vonatkozó szabályok vonatkoznak.
11.§
Az ülés összehívása
(1)A polgármesteri tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályozatása esetén a Képviselő-
testület ülését az alpolgármester hívja össze és vezeti. A tisztségek egyidejű
betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületi ülést a korelnök
hívja össze és vezeti.
- A Képviselő-testület ülésére a testület tagjainak és a meghívottaknak írásbeli meghívót kell küldeni.
(3) A meghívónak tartalmaznia kell:
a) az ülés helyét és időpontját,
b) a javasolt napirendi pontokat,
c) a napirend előterjesztőjének nevét, valamint a napirendhez meghívott
személy nevét, beosztását, ill. tisztségét,
(4)A meghívó mellékletét képező előterjesztéseket lehetőség szerint írásban (a továbbiakban
e-mailben is értendő) kell megküldeni:
a) az írásbeli előterjesztések teljes szövege,
b) határozati, rendeleti javaslatok.
(5) A képviselő-testületi tagoknak és a meghívottaknak a meghívót lehetőség szerint legalább
az ülés előtt 5 nappal kell kézbesíteni.
(6) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) jegyzőt,
b) a Nemzetiségi Önkormányzatok (roma, szlovák) elnökét,
c) a Hivatal napirendi témában illetékes köztisztviselőjét, ez esetben az
illetékesség kérdését a jegyző dönti el,
d) azt a személyt, illetve intézmény, szervezet vezetőjét, akinek jelenléte a napirend
tárgyalásához szükséges, erre az előterjesztő tegyen javaslatot,
e) helyi népszavazás esetén az aláírásgyűjtők képviselőjét. 4
(7) A tanácskozási joggal meghívottak részére a meghívóval együtt az írásbeli
előterjesztéseket is ki kell kézbesíteni. Az (6) bek. b-d) pontjában meghatározott
személyek részére az írásos előterjesztést csak azon napirendre vonatkozóan kell
megküldeni, amelyikhez meghívása kapcsolódik.
(8) A képviselő-testületi ülés idejéről, helyéről és napirendjéről a község lakosságát 5 nappal
előtte tájékoztatni kell a meghívó másolatának kifüggesztésével a Hivatal hirdetőtábláján
és a községi hirdetőhelyeken.
12.§
A Képviselő-testület munkaterve
(1)A Képviselő-testület munkatervét a polgármester és a jegyző készíti el, melyet a
polgármester terjeszt a Képviselő-testület elé.
(2) A tervezet elkészítéséhez javaslatot kell kérni:
a) helyi képviselőktől,
b) az intézményi vezetőktől,
c) a nemzetiségi önkormányzatoktól.
(3) A Képviselő-testület munkatervének tartalmaznia kell:
a) az ülések tervezett időpontját,
b) a képviselő-testületi ülés napirendjét és ezek előadóit.
(4) A munkaterv a testületi munka tervezésének eszköze, attól
indokolt esetben el lehet térni. A munkatervet folyamatosan karban kell tartani,
ezért a polgármester felelős.
(5) A munkatervet évenként kell elkészíteni és a testület decemberi ülésén előterjeszteni.
13.§
Az ülés vezetése
(1)A Képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, akadályoztatása esetén a helyettesítés
rendjére a 11.§. (1) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni. Az ülésvezető munkáját a
jegyző segíti.
(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt Képviselő-testületi ülést 8 napon belül azonos
napirenddel meg kell tartani.
(3) A polgármester feladatai:
a) megnyitja az ülést, megállapítja a határozatképességet, előterjeszti a
napirendi javaslatot,
b) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát,
c) előbb a módosító és kiegészítő javaslatokat, majd az eredeti javaslatot teszi
fel egyenkénti szavazásra,
d) biztosítja a képviselők felvilágosítás kérési jogának gyakorlását a kérdezés
sorrendjében
e) a napirendi pontok megtárgyalása, és esetleges kérdések, azokra
megadott válaszokat követően bezárja az ülést.
(4) A tanácskozás rendjéért a polgármester felel, ennek keretében
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltér a tárgytól,
b) figyelmezteti, rendre utasítja a tanácskozáshoz nem méltó, másokat sértő magatartást
tanúsítókat.
14.§
Az ülés nyilvánossága
(1) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a számukra kijelölt helyet foglalhatják el.
(2) A hallgatóság tetszését, vagy nem tetszését nem nyilváníthatja.
(3) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester az állampolgárt rendre
utasíthatja. Ismétlődő rendzavarás esetén kötelezheti a tanácskozóterem elhagyására.
(4)Zárt ülés elrendelésekor a hallgatóságnak a termet el kell hagynia.
(5)A Képviselő-testület esetenként - vita nélkül, egyszerű szótöbbséggel - dönt az egyes
napirendi pontok tárgyalása során arról, hogy a szólni kívánó állampolgárnak
hozzászólási jogot ad.
15.§
Rendes ülés napirendje
(1)A Képviselő-testület rendes ülésének napirendjére a polgármester a munka-tervnek
megfelelően a meghívóban tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a Képviselő-
testület állapítja meg.
(2) A Képviselő-testületi ülés elején bármely képviselő, vagy bizottság javaslatot tehet
napirendi pontokra. Rendelet alkotásra, vagy módosításra javaslatot csak a következő
testületi ülésre kezdeményezhet, melyhez írásban elő kell terjeszteni a rendelet szövegét.
(3) A Képviselő-testület a napirend kérdésében egyszerű többséggel dönt. Előterjesztését,
határozati javaslatát az indítvány benyújtója részben, vagy egészben visszavonhatja az
indítvány határozati javaslatáról való szavazás megkezdéséig.
16.§
Az előterjesztések rendje
(1)Az előterjesztés történhetnek írásban vagy szóban, de lehetőség szerint törekedni kell az
írásbeli előterjesztéshez.
(2) Az írásos előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a témával kapcsolatos esetleges korábbi testületi döntést vagy arra való utalást, és annak
végrehajtásáról szóló tájékoztatást,
b) az egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatokat, határidő és felelős
megnevezésével,
(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés:
a)rendeletalkotás,
b) költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolók,
c) költségvetési koncepció,
d) intézmény-alapítás, átszervezés, megszüntetés,
e) helyi népszavazás kiírása,
f)társulások létrehozása, csatlakozás társuláshoz, társulásból történő kilépés esetén,
g)munkaterv elfogadása,
i)közbeszerzési terv, belső ellenőrzési terv,
(4) Határozati javaslat előterjesztésére csak a jegyzővel történt egyeztetést követően van
mód.
17.§
Önkormányzati rendelet
(1 Az önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a települési képviselő,
b) a polgármester ,
c) a jegyző.
(2) A Képviselő-testület általában előzetesen állást foglal az önkormányzati rendelet
szükségességéről és megbízhatja a jegyzőt az előkészítésével.
(3) A rendelet-tervezet szakmai előkészítése és indoklása a jegyző feladata.
(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik a helyben szokásos
módon, mely a Hivatal hirdetőtábláján 30 napra történő kifüggesztés.
(5) A kihirdetés napja, a kifüggesztés napja.
18.§
Az előterjesztések vitája
(1) A Képviselő-testület ülésén elsőként az adott napirendi pont előadóját illeti meg a szó.
(2) A Képviselő-testület minden előterjesztés és azzal kapcsolatos határozati javaslat felett
külön-külön vitát nyit.
(3) A vita lezárására, valamint a hozzászólások időtartamának korlátozására bármely
képviselő javaslatot tehet, a javaslatairól a Képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) A napirend előadója válaszol a hozzászólásokra és feltett kérdésekre, ezt követően a
polgármester lezárja a vitát.
(5) A polgármester összefoglalja a vita lényegét és a javaslatokat szavazásra bocsátja.
(6) A felszólalás és hozzászólás szabályai: a Képviselő-testület ülésein a képviselők és a
tanácskozási joggal részt vevő meghívottak kaphatnak szót, illetve a hallgatóság a 14. §
(5) bekezdésében foglaltak szerint.
19.§
Napirend előtti felszólalás
(1) Napirend előtti hozzászólásra irányuló szándékát az ülés megnyitásáig bármely képviselő
jelezheti a polgármesternek.
(2) A hozzászólás témájának ismertetése után a polgármester indítványára a Képviselő-
testület eldöntheti, hogy a hozzászólni szándékozót csak a napirendi pont után hallgassák
meg.
20.§
Felszólalás ügyrendi kérdéshez
(1) A tárgyalt napirendet érintő ügyrendi kérdésben bármelyik képviselő, jegyző, valamint a
tanácskozási joggal meghívottak bármikor szót kérhetnek.
(2 A Képviselő-testület az ügyrendi javaslatok felett azonnal vita nélkül egyszerű többséggel
határoz.
(3)Az ügyrendi kérdésben szót kérő személyeknek meg kell jelölnie a rendelet azon
szabályát, amellyel ellentétes intézkedést tapasztalt, illetve amely alapján felszólalni kíván.
(4) Amennyiben az ülés vezetője megállapítja, hogy a hozzászólások nem ügyrendi kérdéshez
történtek, a képviselőtől megvonja a szót.
(5) Napirendhez kapcsolódó felszólalás
a) a képviselők a napirendhez való hozzászólási szándékukat a polgármesternek jelzik,
b) a felszólalásra a polgármester adja meg a szót,
(6)) A hozzászólások sorrendjei:
a) az előterjesztő,
b) a jelentkezés sorrendjében.
21.§
Döntéshozatal szabályai
(1) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több, mint a felének igen
szavazata (egyszerű többség) szükséges. 5
(1a) A minősített többséget érintő kérdésekben a megválasztott képviselők többségének (3 fő) igen szavazata szükséges.6
(2) A Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját az
ügy személyesen érinti. A kizárásról az érintett képviselő kezdeményezésére, vagy
bármely más képviselő javaslatára a Képviselő-testület dönt.
(3)A döntési kérdést szavazásra úgy kell feltenni, hogy arra igennel vagy nemmel lehessen
szavazni. Ha egy kérdés több részletből áll, arra részenként kell szavazni.
(4) 16
(5)16
22.§
Szavazás módja
(1) Szavazni személyesen lehet.
(2)A szavazás kézfelnyújtással történik, a képviselők igenlő, vagy ellenszavazattal
vesznek részt a szavazásban, illetve tartózkodhatnak.
(3)A szavazat számláltatásról a jegyző gondoskodik. Kétség esetén a szavazást
kézfelnyújtással meg kell ismételni.
23.§
Névszerinti szavazás
(1) Névszerinti szavazást kell elrendelni:
a) az önkormányzati ingatlanvagyont érintő kérdésekben,
b) hitel felvételénél, értékhatártól függetlenül,
c) 15
d) 15
(2) Névszerinti szavazásnál a jegyző egyenként felolvassa a képviselők nevét, akik nevük
felolvasásakor "igen"-nel, "nem"-el szavaznak, illetve tartózkodnak.
A szavazás eredményét a polgármester hirdeti ki. Szavazási névsort a jegyzőkönyvhöz kell
csatolni.
(3) Nem lehet névszerinti szavazást tartani ügyrendi kérdésben.
24.§
Titkos szavazás
(1) A titkos szavazást a polgármester, vagy bármely képviselő kezdeményezheti a Mötv. 48. §
(4) bekezdésében foglaltak alapján. 7
(2) A titkos szavazás írásban történik, amelyhez a technikai feltételeket a jegyzőnek kell
biztosítani, lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata. A szavazás a bizottság által
kijelölt külön helyiségben történik, a képviselők borítékban elhelyezett szavazólapon adják
le szavazatukat. A bizottság elnöke a szavazás eredményét a tanácskozó teremben
ismerteti.8
25.§
Képviselő-testület döntései és azok jelölése, kihirdetése
(1) A Képviselő-testület döntései:
a) önkormányzati rendeletek,
b) képviselő-testületi határozatok.
(2) A rendeleteket és a határozatokat külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatos
sorszámmal és évszámmal kell ellátni.
(3) A rendelet szövegét a jegyző szerkeszti.
(4) A jegyző gondoskodik arról, hogy a rendeletekről és a fontosabb közérdekű, a lakosságot
érintő határozatokról a község lakossága megfelelő módon értesüljön a helyben szokásos
módon. A helyben szokásos mód: a 17. §. (4) bekezdésében foglaltak szerint.
(5) Az Önkormányzat határozatát meg kell küldeni azoknak, akiket a határozat érint.
(6) A rendeletek és határozatok nyilvántartása a jegyző feladata.
26.§
A Képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
(1) A képviselő-testületi ülésen elhangzottakat a jegyző által megnevezett jegyzőkönyvvezető
az ülésről kivonatos jegyzőkönyvben rögzíti.
(2) A képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az Mötv. 52. § (1)
bekezdésében meghatározottakat.
(3)A jegyzőkönyv mellékletét a meghívó, jelenléti ív, a határozatok rendeletek mellékletei,
az előterjesztések és javaslatok anyagai képezik.
- A jegyzőkönyv eredeti példányát a mellékletekkel együtt a jegyző kezeli, évenként be kell köttetni és irattárba kell helyezni a jegyzőkönyveket.
27.§
Jegyzőkönyvbe történő betekintés szabályai
(1) A választópolgárok - zárt ülés kivételével - betekinthetnek a képviselő-testületi
ülések előterjesztéseibe és üléseinek jegyzőkönyveibe a Hivatalban, hivatali
munkaidőben a jegyző vagy az általa megbízott ügyintéző jelenlétében.
28.§
Lakossági, társadalmi szervezeti kapcsolattartás
(1) A képviselő-testület helyi önszerveződő közösségek képviselőit az ülés napirendi pontja
tárgya szerinti függvényében külön meghívó megküldésével, a napirendi pont tárgyalására
hívja meg.
(2) A lakosság és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatását közmeghallgatáson és
falugyűlésen biztosítja.
29. §.
Közmeghallgatás
(1) A közmeghallgatásról 2 héttel előtte hirdetmények kifüggesztésével tájékoztatni kell a
lakosságot a helyben szokásos módon (17. §. (4) bek.).
(2) A közmeghallgatást addig kell folytatni, amíg a résztvevők bármelyike közérdekű kérdés,
vagy javaslat megtétele érdekében kér szót.
(3) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell,
amennyiben az ülésen nem válaszolható meg, 30 napon belül kell a felszólalónak írásban
válaszolni.
(4) Közmeghallgatást kell tartani, ha
a) a képviselők több, mint a fele,
b)a választópolgárok 20 %-a kéri.
(5) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, a polgármester a hozzászólások időtartamát
korlátozhatja.
(6) A közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül.
30. §
Falugyűlés
A lakosság tájékoztatását, a fontosabb döntésekbe való bevonását a Képviselő-testület falugyűlés tartásával évente köteles biztosítani, mely a közmeghallgatással együtt is megtartható.
30/A. §9
Helyi népszavazás
Helyi népszavazást kezdeményezhet a választópolgárok 25%-a.
31.§
A Képviselő-testület tagjainak jogállása, jogai, kötelezettségei
(1) A képviselőt a polgármester, a jegyző, a Hivatal dolgozói, az Önkormányzat
irányítása, illetve felügyelete alá tartozó intézmények vezetői munkaidő alatt
kötelesek fogadni és az általa előadott képviselői munkájához szükséges ügyekben az
Mötv. 32. §-ában foglaltak szerint érdemi választ adni.
(2) A képviselő kötelezettségei:
a) a képviselő írásban, vagy egyéb módon köteles bejelenteni a polgármesternek,
ha a képviselő-testületi ülésen nem tud részt venni, vagy ha egyéb megbízásának
teljesítésében gátolva van.
b) köteles a Képviselő-testület felkérésére részt venni egyes képviselőtestületi ülések
napirendjének előkészítésében, határozatainak ellenőrzésében.
c) köteles a tudomására jutott szolgálati és hivatali titkot megőrizni.
d) köteles bejelenteni személyes érintettségét.
(3) A képviselők fogadóórát tarthatnak a Hivatal épületében, melynek időpontjáról 10
nappal korábban a helyben szokásos módon ( 17 § (4) bekezdés) a lakosságot tájékoztatni
kell.
31/A. § 3
Az önkormányzati képviselők tiszteletdíja havi bruttó 20.000.- Ft.
32. §
Az összeférhetetlenségi, méltatlansági eljárásra az Mötv. 37-38. §-ában foglaltakat kell alkalmazni.
33.§
Képviselő-testület bizottságai
(1)A Képviselő-testület 3 tagú Ügyrendi Bizottságot hoz létre a megválasztott képviselők
közül. 10
a) A bizottság tagjainak névsorát a rendelet 2. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület egyes jelentősebb, időszakos, vagy egyedi feladat elvégzésére
ideiglenes, adhoc bizottságot alakíthat.
(3) A bizottság elnökét a képviselő-testület választja meg.
34.§
A bizottság vezetése és szervezete
(1) A bizottságok elnökből és képviselő testületi tagokból állnak. A bizottság tagjaira bármely képviselő javaslatot tehet.
(2) A bizottság elnökét távollétében a bizottság elnökhelyettese teljes jogkörrel helyettesíti.
(3) A bizottság elnöke:
a összehívja és vezeti a bizottság ülését,
b) szervezi és összehangolja a bizottság munkáját,
c) képviseli a bizottságot.
(4) A bizottságok üléseinek vezetésére a képviselő-testületi ülések vezetésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
35.§
A bizottságok feladatköre
- Az Ügyrendi Bizottság gondoskodik a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartásáról, kezeléséről és őrzéséről, képviselői összeférhetetlenségi, méltatlansági eljárások, előkészítéséről, titkos szavazás lebonyolításáról, eredmény megállapításáról.
- Az ideiglenes, adhoc módon létrehozott bizottságok feladatkörét a létrehozáskor a Képviselő-testület állapítja meg.
36.§
A bizottságok működése
- A bizottság üléseire meg kell hívni:
- a bizottság tagjait,
- a jegyzőt,
- a polgármestert,
- a Hivatal napirendi témában illetékes köztisztviselőjét, ez esetben az
illetékesség kérdését a jegyző dönti el,
e ) azt a személyt, illetve intézmény, szervezet vezetőjét, akinek jelenléte a napirend
tárgyalásához szükséges, erre az előterjesztő tegyen javaslatot.
(2) A bizottsági ülések munkaidőben, lehetőség szerint a délelőtti órákban tartandók.
(3) A bizottsági ülések napirendi anyagát - amennyiben indokolt - írásban kell elkészíteni és
azt a meghívóval együtt az ülést megelőzően legalább 3 nappal el kell juttatni a
meghívottaknak.
(4) A bizottság határozatait szótöbbséggel hozza.
(5) A bizottságok üléséről kivonatos jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek elkészítéséről a
jegyző gondoskodik.
(6) A bizottsági jegyzőkönyveket az elnök, és a hitelesítő írja alá.
37.§
A polgármester
(1) A polgármester az Önkormányzat választott vezetője.
(2) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(3) A polgármestert az alpolgármester helyettesíti.
(4) A polgármester feladatai az Mötv.-ben meghatározottakon túl:
a) széleskörű nyilvánosság biztosításával gondoskodik az Önkormányzat demokratikus
működéséről, mely során kiemelt feladata a településfejlesztés és a közszolgáltatások
szervezése, továbbá együttműködés a társadalmi szervekkel és a lakosság önszerveződő
közösségeivel, valamint a közös önkormányzati hivatalt fenntartó önkormányzatok
polgármesterével, képviselő- testületével,
b) biztosítja a vezetés egységét, összehangolja a képviselő-testület és a jegyző munkáját,
c) ellátja a Képviselő-testület által reá átruházott feladat- és hatáskört, melyet a rendelet 1.
melléklete tartalmaz.
38.§
Az alpolgármester
- A képviselő-testület tagjai közül egy társadalmi megbízatású alpolgármester választ.
- Amennyiben a megválasztásnál nincs meg a szükséges többség, a következő ülésen ismételten szavazást kell tartani.
- Az alpolgármester köteles feladatait a polgármester irányításával, utólagos beszámolási kötelezettséggel ellátni.
39.§
A jegyző
1) A jegyző Önkormányzat munkájával összefüggő feladatai:
a) rendszeres tájékoztatást ad a Képviselő-testületnek, , a polgármesternek az
Önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,
b) a polgármester irányításával előkészíti a Képviselő-testület és a bizottság elé kerülő
előterjesztéseket,
c) tájékoztatja a Képviselő-testületet a Hivatal munkájáról, az ügyintézésről,
d) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések törvényesek legyenek és az érdekeltek
azokat időben kézhez kapják,
e) biztosítja a testületi ülésekről készült jegyzőkönyvek elkészítését, határidőn belüli
felterjesztését,
f) gondoskodik arról, hogy a testületi döntésekről az érdekeltek értesüljenek,
g) gondoskodik a képviselők munkájának segítéséről, valamint a polgármester megbízása
alapján az általuk beterjesztett javaslatok, bejelentések, kérelmek elintézéséről,
h) jogszabálysértő döntés esetén jelzést tesz a képviselő-testület részére.11
(1a) A jegyző helyettesítésének ellátása a Lucfalvai Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti
és Működési Szabályzatának rendelkezései alapján történik. 12
40.§
Hivatal
(1) A képviselő-testület az önkormányzati döntések működésével, a polgármester és a jegyző feladat- hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására a Lucfalvai Közös Önkormányzati Hivatalt működteti Lucfalva, Nagykeresztúr, Nagybárkány, Kisbárkány, Márkháza és Sámsonháza Községek Képviselő-testületeivel közösen.
(2) A Hivatalban dolgozó köztisztviselők száma : jegyző +10 fő.
(3) A köztisztviselők feladataikat összevont munkakörben látják el.
(4) A településen ügyfélszolgálat működik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározottak szerint.
(5) A Hivatal fenntartásával kapcsolatos költségek viselését a Hivatal fenntartására vonatkozó megállapodás rögzíti.
41.§
Vagyon, gazdálkodás
- A Képviselő-testület a helyi lakosság szükségleteinek kielégítését és a jogszabályokban
előírt gazdálkodási feladatait - intézményei tekintetében is - a Hivatal költségvetési szerve útján látja el.
- Az Önkormányzat gazdasági programját, költségvetését és zárszámadását - az
államháztartásról szóló törvény a gazdasági évre hatályos költségvetési törvény és végrehajtási rendeletek keretei között - határozatban, illetőleg helyi rendeletekben foglalt képviselő-testületi döntések rögzítik.
- A gazdasági programot a polgármester az alakuló ülést követő 6 hónapon belül nyújtja
be a képviselő-testületnek.
(3) A polgármester gazdálkodási jogkörét a tárgyévi költségvetési rendeletben meghatározott
esetekben csak a Képviselő-testület előzetes hozzájárulásával gyakorolhatja mind a
kötelezettségek vállalása, mind a kifizetések teljesítése tekintetében.
(4) Az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól külön rendeletet alkot.
(5) Az önkormányzat vagyoni helyzetének alakulásáról a polgármester évente egyszer – a
közmeghallgatáson – tájékoztatja a lakosságot.
(6)Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzéséről a Képviselő-testület a belső ellenőrzési
munkaterv keretein belül megbízott szerv útján gondoskodik.
42.§
Társulások
- A képviselő-testület Nagykeresztúr, Márkháza, Kisbárkány Községek Képviselő-testületeivel
Lucfalva-Nagykeresztúr-Márkháza-Kisbárkány Köznevelési Intézményi Társulást hozott létre, melynek keretében a Lucfalva-Nagykeresztúr-Márkháza-Kisbárkány Köznevelési Intézményi Társulás Fészek Óvodáját működteti.
Az Intézmény fenntartásával kapcsolatos költségek viselését a Társulásra vonatkozó megállapodás rögzíti.
- Az Önkormányzat tagja a Bátonyterenye Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulásának. A Társulás működésével, fenntartásával kapcsolatos szabályokat a Társulási Megállapodás tartalmazza.
43.§.
Záró rendelkezések
(1) Jelen rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) A hatálybalépéssel egyidejűleg Kisbárkány Község Önkormányzatának az önkormányzat és Szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2007. (V.02..) számú, valamint a helyi önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 2/2004. (II.16. ) önkormányzatai rendelete.
Edőcs László Demjénné Mustos Beatrix
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetve:
Kisbárkány, 2014. december 08.
Demjénné Mustos Beatrix
jegyző
A rendelet egységes szerkezetbe foglalva:
- a 9/2015. (XII.10.) önkormányzati rendelet,
- a 2/2016. (II.25.) önkormányzati rendelet módosításaival.
Kisbárkány, 2016. február 26.
Demjénné Mustos Beatrix
jegyző