Újkér Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2014(XII.15.) önkormányzati rendelete

A képviselő testület és Szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013(V.7.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 12. 15- 2014. 12. 15

Újkér Község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2014(XII.15.) önkormányzati rendelete

A képviselő testület és Szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2013(V.7.) önkormányzati rendelet módosításáról

2014.12.15.

Újkér Község Önkormányzati Képviselő-testülete az Alaptörvény 32.cikk (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatasiról szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a képviselő-testület és szervei szervezeti és működési szabályzatáról szóló 3/2014(V.7.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1. § A rendelet 16. § (5) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

16. § (5) Az előterjesztésben szereplő rendelettervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik, aki e tevékenységébe szükség szerint bevonja a hivatal tárgy szerinti illetékes köztisztviselőjét, valamint szükség esetén külső szakértőt.

2. § A rendelet 17. § (3) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép.

17. § (3) A szóbeli meghívás esetében is biztosítani kell az előterjesztések meghívottakhoz történő eljuttatását. Ez esetben el lehet tekintetni a 16. § (6) bekezdés szerinti határidőtől.

3. § A rendelet 41. § (1) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

41. § (1) Amennyiben a képviselő az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott, a személyes érintettségre vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, illetve a Mötv. 32. §-ában előírt kötelezettségeit megszegi a képviselő-testület a képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását legfeljebb 12 havi időtartamra 50 %-kal csökkentheti. Ismételt kötelezettségszegés esetén a képviselő-testület képviselő tiszteletdíját, illetve természetbeni juttatását legfeljebb 12 havi időtartamra megvonhatja.

4. § A rendelet V.fejezete helyébe az alábbi rendelkezés lép:

V. Fejezet

A települési képviselő

55. § A települési képviselő eskü letételének megszervezése a jegyző feladata.

56. § (1) A települési képviselő – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 32. §-ában meghatározottakon túl – köteles

a) kapcsolatot tartani a választóival, tájékoztatni őket a képviselő-testület működése során hozott közérdekű döntésekről,

b) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni,

c) képviselőhöz méltó magatartást tanúsítani, a képviselő-testület és szervei tekintélyét, hitelét óvni,

d) a tudomására jutott önkormányzati, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.

(2) A képviselő-testület a képviselőkre vonatkozó magatartási szabályokat az Mötv. 53. § (1) bekezdés d) pontja alapján az alábbiak szerint határozza meg:

a) a képviselő köteles az ülésre pontosan megjelenni,

b) a képviselő az ülésre köteles a részére előterjesztésként megküldött anyagot áttekinteni,

c) a jelen szervezeti és működési szabályzatban meghatározott a testületi ülésen meghatározott hozzászólási jogot szabályszerűen gyakorolni.

57. § (1) A települési képviselők tiszteletdíját, járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.

(2) Az önkormányzati képviselő megbízatása a Mötv. 29. §-ban meghatározottak szerint szűnik meg.

(3) A képviselő összeférhetetlenségével, illetve az összeférhetetlenségi eljárással kapcsolatos szabalyájokat a Mötv. 36-37. §-ai tartalmazzák.

5. § A rendelet 59. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

59. § (1) A polgármester feladatát társadalmi megbízatásban látja el.

(2) A polgármesteri tisztség összeférhetetlenségi szabályait a Mötv. 72. § (1) bekezdése, a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettségét a Mötv. 39. §-a, a polgármesteri tisztség megszüntetésnek szabályait a Mötv. 69. § (1) bekezdése tartalmazza.

6. § A rendelet 60. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:

60. § (1) A polgármester lemondására Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 69. § (2) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.

(2) A polgármester tisztségének megszűnése esetén, a tisztség megszűnését követő 15 napon belül írásban foglaltan átadja munkakörét az új polgármesternek, ennek hiányában az alpolgármesternek, illetve ha az alpolgármesteri tisztség nincs betöltve, vagy az érintett tartósan akadályozva van a 13. § (2) bekezdésben meghatározott személynek.

7. § A rendelet VI fejezet 7. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:

7. A képviselő-testület bizottsága

64. § A képviselő-testület feladatainak eredményesebb ellátása érdekében állandó és ideiglenes bizottságokat hoz létre.

65. § A képviselő-testület állandó bizottsága:

a) az ügyrendi bizottság,

66. § (1) Az ügyrendi bizottság tagjainak száma 3 fő. A bizottság tagjait a képviselő-testület tagjainak sorából kell választani.

(2) A képviselő-testület elé az ügyrendi bizottság által benyújtandó előterjesztések:

a) választás, kinevezés, megbízás véleményezése,

b) a képviselő-testület éves munkaterv javaslata,

c) a polgármester és az alpolgármester , jutalmazására vonatkozó előterjesztés,

d) az önkormányzati honlappal összefüggő előterjesztések,

e) jutalmazásra való javaslattétel

(3) A képviselő-testület elé az ügyrendi bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) szervezeti és működési szabályzatról szóló rendelet,

b) az alpolgármester, és a képviselők díjazásával összefüggő döntések.

(4) Az ügyrendi bizottság feladatat- és hatásköre

a) előkészíti a képviselő-testület éves munkaterv javaslatát, és előterjeszti a képviselő-testület ülésén,

b) a helyi önkormányzati képviselők összeférhetetlenségével kapcsolatos eljárás során a Mötv. 37. § (3) bekezdése szerinti kivizsgálás,

c) az alpolgármester díjazására vonatkozó javaslat kidolgozása és benyújtása a képviselő-testület elé,

d) a polgármester és alpolgármester jutalmazására vonatkozó javaslat kidolgozása és benyújtása a képviselő-testület elé,

e) figyelemmel kíséri az önkormányzati honlap adattartalmát, azzal kapcsolatban kezdeményezést tesz.

(5) A bizottság feladata, hogy a (4) bekezdés szerinti ügyekkel kapcsolatban szervezze és ellenőrizze a döntések végrehajtását,

67. § (1) Az ügyrendi bizottság ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladatokat is.

(2) A képviselő-testület elé az ügyrendi bizottság nyújtja be a vagyonnyilatkozat ellenőrzési eljárás eredményéről szóló tájékoztatót.

(3) Az ügyrendi bizottság vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával és ellenőrzésével kapcsolatos feladat és hatásköre:

a) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 39. § (3) bekezdésében foglalt vagyonnyilatkozat nyilvántartás,

b) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 39. § (5) bekezdésében foglalt vagyonnyilatkozat ellenőrzése, ha az ellenőrzésre kezdeményezés érkezik,

c) a b) pontban leírt eljárás lefolytatását követően az eredményről a képviselő-testület tájékoztatása.

(6) Az ügyrendi bizottság a vagyonnyilatkozatok nyilvántartására és ellenőrzésére vonatkozóan az ügyrendjében részletes belső szabályokat állapít meg.

68. § Az ügyrendi bizottság ülésén tanácskozási jog illeti meg mindazokat az önszerveződő közösségek képviselőit, akik tanácskozási joggal részt vehetnek a képviselő-testület ülésein.

69. § A bizottságok tagjaira vonatkozó szabályokat Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 évi CLXXXIX törvény 58. § határozza meg.

.

70. § (1) A bizottság működésének szabályaira az Mötv. 60. §-át kell alkalmazni.

(2) A bizottság a létrehozását követően 30 napon belül ülést tart, ahol - az (1) bekezdésben meghatározottak figyelembe vételével - határozattal elfogadja a bizottság részletes működési szabályait tartalmazó bizottsági ügyrendet.

71. § A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Közös Önkormányzati Hivatal látja el.

9. § A rendelet 78. §-a az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:

78. § (4) Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolását az 1. számú melléklet tartalmazza.

10. § (1) Ez a rendelet a kihirdetése napján lép hatályba.

(3) A rendelet kihirdetéséről a jegyző az Sz.M.Sz-ben meghatározott módon gondoskodik.

1. melléklet

Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-,vám- és jövedéki igazgatás
013320 Köztemető fenntartás
013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
031030 Közterület rendjének fenntartása
045120 Út, autópálya építése
045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
052020 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
061020 Lakóépület építése
063020 Víztermelés,- kezelés,- ellátás
064010 Közvilágítás
066010 Zöldterület-kezelés
066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások
072111 Háziorvosi alapellátás
074031 Család és nővédelmi egészségügyi gondozás
074032 Ifjúság-egészségügyi gondozás
081030 Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése
082042 Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása
082044 Könyvtári szolgáltatások
091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096010 Óvodai intézményi étkeztetés
107051 Szociális étkeztetés
107052 Házi segítségnyújtás