Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete
Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2025. 11. 27Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2014. (X. 27.) önkormányzati rendelete
Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének szervezeti és működési szabályzatáról
Kesztölc község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1.1 Az önkormányzat, az önkormányzati hivatal hivatalos megnevezése és székhelye
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Kesztölc Község Önkormányzata
(2) Az Önkormányzat székhelye: 2517.Kesztölc, Szabadság tér 11.
(3) A polgármesteri hivatal hivatalos elnevezése: Kesztölci Polgármesteri Hivatal
(4) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.kesztolc.hu
(5) Az önkormányzat jelképei a címer, a zászló és a pecsét. Az önkormányzat címerét, zászlaját és azok használatának rendjét a helyi címer és zászló alapításáról és használatának rendjéről szóló 8/2016. (IX.30) önkormányzati rendelet szabályozza. Az Önkormányzat alapadatait, alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok számát és megnevezését az 1. számú melléklet tartalmazza
2. § Az Önkormányzata alapadatait, alaptevékenységéhez kapcsolódó szakfeladatok számát és megnevezését az 1. melléklet tartalmazza.
3. § A képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházását az 2. melléklet tartalmazza.
2. A képviselő-testület ülései
4. § (1) A képviselő-testület munkatervében megjelölt időpontban (a továbbiakban: rendes ülés) ülésezik.
(2) Az alakuló ülés, a rendes ülés, a rendkívüli ülés hivatalos helyszíne fő szabály szerint Kesztölc Község Polgármesteri Hivatalának Tanácsterme.
(3) A Képviselő-testület előzetes döntése alapján a rendes ülés helyszíne áthelyezhető az önkormányzatnak abba az intézményébe, amely intézmény az adott ülésen éves beszámolóját tartja.
3. A rendes ülés
5. § (1) A képviselő-testület évente 10 rendes ülést tart, a hónap utolsó hetének szerdáján.
(2) A képviselő-testület ülésének időpontjáról az ülést megelőző 5 nappal a polgármester tájékoztatja a község lakosságát a Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel és a honlapon történő megjelentetéssel.
6. § (1) A Képviselő-testület ülésére meg kell hívni:
a) a képviselőket,
b) a bizottság nem képviselő tagjait,
c) a jegyzőt,
d) a napirendi pontban érintett személyt,
e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét és
f) akit a polgármester megjelöl.
(2) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához kapcsolódóan:
a) a bizottság nem képviselő tagját,
b) nemzetiségi önkormányzat elnökét és
c) akit a polgármester meghívott.
(3) Az ülés meghatározott napirendi pontjához kapcsolódóan illeti meg a tanácskozási jog a meghívottak közül:
a) a polgármesteri hivatal meghívott dolgozóját,
b) az önkormányzat intézményeinek vezetőit,
c) akit a polgármester egy-egy napirendi pontra korlátozva meghívott.
(4)2 A képviselő-testület és a bizottság ülésein tevékenységi körükben tanácskozási jog az alábbi önszerveződő közösségeket illeti meg: Kesztölci Sportegyesület, Önkéntes Tűzoltó Egyesület, Esztergom Városi Polgárőr Egyesület, Kesztölci Gasztro- és Borkultúráért Egyesület.
4. Rendkívüli ülés
7. § (1) A képviselő-testület a munkatervében szereplő üléseken kívül rendkívüli ülést tart.
(2) A képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívására vonatkozó indítványt írásban vagy elektronikus formában a polgármesternél terjeszthető elő.
(3) A rendkívüli ülést a polgármester az arra vonatkozó előterjesztés átvételét követő 5 napon belüli időpontra köteles összehívni.
(4) A rendkívüli ülésen kizárólag az a napirend tárgyalható, amelyet a rendkívüli ülés tartására vonatkozó indítvány megjelölt.
5. A képviselő-testület munkaterve
8. § (1) A munkatervet a polgármester a tárgyidőszakot megelőző év november 30-ig terjeszti a képviselő-testület elé. A munkatervet legkésőbb a beterjesztéstől számított 15 napon belül fogadja el a képviselő-testület.
(2) A munkaterv-tervezet összeállításakor kötelező javaslattevők:
a) polgármester
b) a települési képviselők,
c) a jegyző
d) a képviselő-testület bizottsága.
9. § (1) A munkatervet a polgármester állítja össze a beérkezett javaslatok alapján. A figyelembe nem vett javaslatok esetén a képviselő-testület ülésén részletes tájékoztatót tart a figyelembe nem vett javaslatok indokairól.
(2) A munkaterv tartalmi elemei a következők:
a) az ülések tervezett időpontja, napirendje,
b) a napirend előterjesztőjének vagy felelősének neve,
c) a napirend előkészítésében résztvevő megnevezése, és
d) a közmeghallgatás időpontja.
6. A meghívó
10. § (1) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, napját, kezdési időpontját,
b) a tervezett írásbeli előterjesztés tárgyát és
c) előterjesztőjének megjelölését.
(2) Rendes ülés meghívóját az ülés előtt 5 nappal, rendkívüli ülés esetén az ülést megelőző nap 12. órájáig kézbesíthető a képviselők és a meghívottak részére.
(3) A rendkívüli ülés telefonon is összehívható.
(4) Az ülés nyilvánosságának biztosítása érdekében a meghívót közzé kell tenni:
a) A Községi Klub falán elhelyezett vitrinben
b) Az Önkormányzat Hirdetőtábláján
c) Az Önkormányzat weblapján
7. A képviselő-testület összehívása
11. § A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze a képviselő-testület ülését.
8. Az előterjesztések rendje
12. § (1) A képviselő-testület napirendjéhez előterjesztők lehetnek:
a) a polgármester
b) a képviselő vagy
d) a képviselő-testület bizottsága.
(2) Az előterjesztést a képviselő-testület ülésének időpontját megelőzően legalább 5 nappal a polgármesternek kell benyújtani.
(3) Írásbeli előterjesztést kell készíteni:
a) rendeletalkotással,
b) költségvetési szerv alapítással, megszüntetéssel, átszervezéssel, és
c) társulás alakításával, megszüntetésével és
d) ingatlanértékesítéssel
kapcsolatos ügyekben.
13. § (1) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:
a) a tárgyalandó témakör tárgyilagos és tényszerű bemutatását,
b) az előzményeket, különösen a témában hozott korábbi testületi döntéseket, azok végrehajtásának állását,
c) a jogszabályi felhatalmazást,
d) több döntési változat esetén az egyes változatok mellett és ellen szóló érveket, a várható következményeket,
e) a költségkihatásokat és
f) a határozati javaslatot.
(2) Fő szabályként, előterjesztés csak írásban nyújtható be.
(3) Az írásbeli előterjesztést legkésőbb a testületi ülést megelőző 15. napon kell a polgármesterhez eljuttatni.
(4) Az előterjesztés sürgősségi tárgyalását indítványozhatja
a) a témakör szerinti illetékes bizottság,
b) a polgármester,
c) a jegyző és
d) a polgármester ellenjegyzésével a Képviselő-testület intézményének vezetője.
(5) A sürgősségi indítvánnyal benyújtott előterjesztésnek is meg kell felelnie a 16.§ (1) bekezdésben foglalt követelményeknek. A sürgősségi indítványt - rövid indoklással - legkésőbb az ülést megelőző munkanap 12:00 órájáig kell írásban a polgármesternél benyújtani. A sürgősség elfogadásáról a testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.
9. Az ülés vezetése
14. § (1) A Képviselő-testület ülését a polgármester, az alpolgármester, mindkettő együttes akadályoztatása esetén a korelnök (a továbbiakban együtt: ülést vezető) vezeti. Az ülést vezető állandó feladatai az ülés jellegétől függetlenül:
a) az ülés megnyitásakor számszerűen megállapítja a határozatképességet és azt az ülés teljes időtartama alatt folyamatosan vizsgálja,
b) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
c) minden egyes előterjesztés felett külön-külön nyit vitát és
d) döntésre alkalmas módon összegzi az elhangzott javaslatokat.
(2) Az ülést vezető az előterjesztésben és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő indítványokról kezdeményez döntést az elhangzás sorrendjében, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot.
(3) A polgármester, a képviselők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását.
15. § (1) Az előterjesztőhöz a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre még a vitát megelőzően válaszolni kell.
(2) Az előterjesztéshez szóbeli kiegészítés csak akkor tehető, ha az új információt tartalmaz.
(3) A vita lezárására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. A vita lezárása után a napirend előadója válaszol a hozzászólásokra, ezt követően további hozzászólásra nincs lehetőség.
16. § A nyilvános ülésen a hallgatóság a napirendekhez hozzászólhat, amennyiben az ülés vezetője szót ad.
10. A tanácskozás rendjének fenntartása
17. § (1) Az ülést vezető feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.
(2) Ha a képviselő-testület ülésén rendzavarás történik, a polgármester rendre utasítja a rendbontót, ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezi, ide nem értve a települési képviselőt.
11. A szavazás módja
18. § (1) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában az elhangzás sorrendjében elhangzott módosító és kiegészítő, majd a teljes javaslatot bocsátja szavazásra.
(2) A szavazás nyíltan, név szerint vagy titkosan történhet.
(3) Minősített többség szükséges:
a) hitelfelvételhez,
b) közterület elnevezéséhez,
c) a helyi népszavazás elrendeléséhez,
d) alapítvány létrehozásához,
e) a vagyongazdálkodási terv elfogadásához,
f) a gazdasági program elfogadásához.
12. Nyílt, név szerinti és a titkos szavazás
19. § (1) A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
(2) Ha a szavazás eredményéről kétség merül fel, és bármelyik képviselő azt kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételni.
20. § (1) A képviselő – szavazás megkezdése előtt előterjesztett – ügyrendi javaslatárra, a Képviselő-testület vita nélkül határoz a név szerinti szavazás elrendeléséről.
(2) Név szerinti szavazás esetén a jegyző a betűrendben felolvassa a képviselők névsorát. A képviselők "igen", "nem", "tartózkodom" nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát mindig utolsóként adja le.
(3) A jegyző a szavazatokat a névsoron feltünteti, összeszámolja a szavazatokat és a szavazás eredményét a névsorral együtt átadja a polgármesternek, aki kihirdeti a szavazás eredményét. Az eredményt tartalmazó jegyzéket a polgármester és a jegyző aláírásával hitelesíti.
21. § (1) A zárt ülésen tárgyalható ügyekben az előterjesztő vagy bármely képviselő titkos szavazást kérhet. Titkos szavazás lebonyolítása előtt a 3 fő települési képviselőből álló szavazatszámláló bizottságot kell alakítani. A bizottság tagjai közül elnököt választ.
(2) A szavazás lezárását követően az szavazatszámláló bizottság összeszámolja a leadott szavazatokat és a szavazásról jegyzőkönyvet készít.
(3) A szavazás végeredményét a szavazatszámláló bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.
13. Képviselői kérdés, interpelláció
22. § (1) A kérdés és interpellációk megtárgyalására a nyilvános napirendek végén, nyílt ülés keretében az „Egyebek” napirendi pontban kerül sor.
(2) A képviselő a napirenden nem szereplő önkormányzati ügyben interpellációt intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez valamint a bizottságok elnökeihez.
(3) A képviselői a napirenden nem szereplő ügyéhez legfeljebb két témában kérdést intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottságok elnökeihez és a jegyzőhöz. Amennyiben a kérdésre azonnal nem lehet válaszolni, a megszólított 15 napon belül köteles írásban válaszolni.
14. Személyes érintettség elmulasztásának a jogkövetkezményei
23. § A képviselő-testület a személyes érintettség bejelentésének elmulasztása esetén a képviselő megállapított tiszteletdíját 5%-kal, 1 havi időtartamra csökken.
15. Jogszabálysértő döntés
24. § Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, észrevételét:
a) jegyzőkönyvhöz csatolja, vagy
b) az ülésen a jegyzőkönyvbe mondhatja.
16. Jegyzőkönyv
25. § (1) A képviselő-testület és bizottságai üléséről kivonatos tartalmú jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyv elkészítéséről, megőrzéséről és évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik. A hangfelvételt meg kell őrizni.
(2) A képviselő-testületi ülésről, bizottsági ülésről készült jegyzőkönyv egy példányát a Polgármesteri Hivatalban kell elhelyezni. A testületi ülésről készült jegyzőkönyvet a község hivatalos honlapján (www.kesztolc.hu) is nyilvánosságra kell hozni.
(3) A Képviselő-testület üléséről hangfelvétel készül.
(4) A jegyzőkönyvbe történő betekintés rendjét a jegyző határozza meg.
(5) A jegyzőkönyv eredeti példányának elválaszthatatlan mellékletét képezik:
a) a meghívó,
b) a jelenléti ív,
c) az előterjesztések, önálló képviselői indítványok, sürgősségi indítványok, módosító javaslatok,
d) a rendelet elfogadott, aláírt példánya
e) a név szerinti szavazásról készült irat,
f) a jegyző jogszabálysértésre vonatkozó észrevétele.
17. Rendeletalkotás, határozathozatal
26. § (1) A képviselő-testület tagjai döntéseit – határozat, rendelet – kézfelemeléssel jelzik. A szavazatok igen, nem, illetve tartózkodó tartalmúak lehetnek.
(2) Önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő,
b) a polgármester,
c) az alpolgármester,
d) a bizottság elnöke és
e) a jegyző.
(3) A kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani, legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző 15 nappal előbb.
(4) A rendelet tervezet előkészítésének menete:
a) A tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság foglalkozik.
b) A jegyző – a polgármester és a bizottságok egyetértése esetén – a rendelet-tervezetet a képviselő-testület elé terjeszti.
(5) Amennyiben a képviselő az ülésen kezdeményezi rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát a képviselő-testület döntésével felveszi a következő rendes ülés napirendi pontjai közé. A rendelet tervezet előkészítésére az (5) bekezdésben foglaltak az irányadók. Határozat meghozatal kezdeményezése esetén a 14. § (6) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(6) Az önkormányzati rendelet kihirdetése helyben szokásos módon, a Polgármesteri Hivatal épületében lévő hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel történik. Az önkormányzati rendeletet 15 napra kell kifüggeszteni. Az önkormányzati rendeletet meg kell jelentetni az önkormányzat hivatalos honlapján.
27. § A képviselő-testület határozata tartalmazza a Magyar Közlöny kiadásáról, valamint a jogszabály kihirdetése során történő és a közjogi szervezetszabályozó eszköz közzététele során történő megjelöléséről szóló 5/2019. (III. 13.) IM rendelet 15. § (1) bekezdésébe foglaltakon túl
a) a képviselő-testület döntését,
b) a végrehajtásért felelős megnevezését és
c) a végrehajtás határidejét.
18. Önkormányzati képviselő
28. § A képviselő köteles:
a) előzetesen írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottság ülésén a megjelenésben akadályoztatva van,
b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi közéleti tevékenységére, a választók bizalmára,
c) kapcsolatot tartani a település polgáraival, illetve különböző önszerveződő lakossági közösségekkel, helyi civil szervezetekkel.
19. Közmeghallgatás
29. § (1) A közmeghallgatás időpontjáról a képviselő-testület munkatervében rendelkezik. Közmeghallgatás összehívása előtt a polgármester tájékoztatást tesz közzé a közmeghallgatás időpontja előtt legalább 15 nappal a következő helyeken:
a) az önkormányzat hirdetőtábláin történő kifüggesztéssel,
b) a elektronikus formában az önkormányzat honlapján történő megjelenítéssel.
(2) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.
(3) Amennyiben a közérdekű kérdés vagy javaslat a közmeghallgatáson nem válaszolható meg, a meg nem válaszolt közérdekű kérdést és javaslatot a polgármester vizsgálja, és 15 napon belül írásban megválaszolja a kérdezőnek. A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.
20. Az önkormányzat szervei
30. § (1)3 Az önkormányzat szervei:
a) 1 fő főfoglalkozású polgármester
b) bizottságok
c) 1 fő jegyző
d) Polgármesteri Hivatal
e) Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás.
(2)4 Bizottságok:
a)5 3 fő Pénzügyi Bizottság: 3 fő települési képviselő
b)6 5 fő Humán Bizottság: 3 fő települési képviselő és 2 fő külsős tag, mely ellátja a vagyonnyilatkozatokkal, összeférhetetlenséggel, méltatlanság megállapításával kapcsolatos feladatokat. A vagyonnyilatkozatok őrzése a Polgármesteri Hivatal páncélszekrényében történik.
c) 3 fő Településfejlesztési Bizottság: 3 fő települési képviselő
d) 5 fő Sport, Turisztikai és Kulturális Bizottság: 3 fő települési képviselő és 2 fő külsős tag.
e) 1 fő külföldi testvérkapcsolatok ápolásával foglalkozó tanácsnok.
f)7 Polgármesteri Hivatal
g)8 Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás
(3)9
(4)10
21. Alpolgármester és tanácsnokok
31. § (1)11 A képviselő-testület soraiból 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ és 1 fő külföldi testvérkapcsolatok ápolásával foglalkozó tanácsnokot választhat.
22. A bizottságok működésének közös szabályai
32. § (1) A bizottságok önálló munkatervet készítenek minden év február 15-ig.
(2) A bizottságok üléseit a bizottság elnöke hívja össze és vezeti. Az elnököt – távollétében – az elnökhelyettes helyettesíti.
(3) A bizottságok munkájába külső szakértőt vonhatnak be.
(4) Az előterjesztést, a bizottság ülésének időpontját megelőzően legalább 3 nappal a bizottság elnökének kell benyújtani.
(5) A tanácskozás rendjére a 15. §-ban foglaltakat kell alkalmazni.
(6) A bizottságok nem képviselő tagjait az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény szerint, nem nyilvános vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség terheli.
33. § (1)12 A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Pénzügyi Bizottság nyújtja be:
a) az éves költségvetést és annak módosításait
b) a zárszámadást
c) hitel felvételét
d) pályázati önrész biztosítását
e) pályázatok
(2) A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Humán Bizottság nyújtja be:
a) a szociális rendeletet és annak módosítását,
b) a Képviselő-testület döntését igénylő szociális ügyeket és
c)13
(3)14 A Humán Bizottság foglalkozik a képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyében benyújtott kezdeményezések kivizsgálásával, az azokból következő törvényes eljárás lefolytatásával. A képviselő 30 napon belül nem megszüntethető összeférhetetlensége esetén lemondó nyilatkozatát a Humán Bizottság részére adja át.
(4)15 A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Településfejlesztési Bizottság nyújtja be:
a) ingatlanértékesítés, és bérbeadás
b) önkormányzati beruházások
c) rendszeresen kísérje figyelemmel a település közterületeinek állapotát
(5)16 A Képviselő-testület ülésére előterjesztésként a Sport, Turisztikai és Kulturális Bizottság nyújtja be:
a) a sportélet támogatásával kapcsolatos ügyeket,
b) turisztikai fejlesztések, rendezvények, kulturális kapcsolatok kialakítása
23. Polgármester, alpolgármester
34. § (1) A polgármester tisztségét foglalkoztatási jogviszonyban látja el.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el tisztségét. A képviselő-testület egy alpolgármestert választ.
24. A jegyző helyettesítése
35. § A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén a helyettesítési feladatokat az igazgatási ügyintéző látja el.
25. Helyi népszavazás, népi kezdeményezés
36. § Hatályon kívül helyezve.
26. Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat együttműködése
37. § (1) A helyi nemzetiségi önkormányzata hivatalos neve: Kesztölci Szlovák Önkormányzat.
(2) Az önkormányzat és a helyi nemzetiségi önkormányzat közötti együttműködést külön megállapodás szabályozza.
(3) A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80.§ (2) bekezdése alapján az önkormányzat biztosítja:
a) a testületi működéshez szükséges helyiség ingyenes biztosítása
b) a testületi működés támogatása a nemzetiségi önkormányzat igénye szerint, és
c) a működéssel, gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátása az ezzel járó költségek átvállalásával.
27. Záró rendelkezések
38. § (1) Ez a rendelet 2014. december 1-én lép hatályba.
(2) Hatályát veszti Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2013.(XI.28.) önkormányzati rendelet a Képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról
1. melléklet
1. Alapadatok:
KSH statisztikai számjel: 15729758-8411-321-11
PIR szám: (törzsszám): 729754
Adószám: 15729758-2-11
ÁHTI azonosító: 739340
Pénzforgalmi számla: 11740023-15385774
2. Alaptevékenységi besorolás: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
3.17 Kormányzati funkció:
|
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
|
013320 |
Köztemető-fenntartás és – működtetés |
|
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
|
016080 |
Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények |
|
018010 |
Önkormányzatok elszámolásai a központi költségvetéssel |
|
018030 |
Támogatási célú finanszírozási műveletek |
|
041140 |
Területfejlesztés igazgatás |
|
041232 |
Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás |
|
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
|
042180 |
Állat-egészségügy |
|
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
|
047410 |
Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek |
|
052080 |
Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése |
|
062020 |
Településfejlesztési projektek és támogatásuk |
|
063080 |
Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése |
|
064010 |
Közvilágítás |
|
066010 |
Zöldterület-kezelés |
|
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
|
072111 |
Háziorvosi alapellátás |
|
072311 |
Fogorvosi alapellátás |
|
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
|
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
|
076062 |
Település-egészségügyi feladatok |
|
082042 |
Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása |
|
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
|
082092 |
Közművelődés - hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása |
|
082093 |
Közművelődés - egész életre kiterjedő tanulás, amatőr művészetek |
|
082094 |
Közművelődés - kulturális alapú gazdaságfejlesztés |
|
084031 |
Civil szervezetek működési támogatása |
|
084040 |
Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása |
|
086030 |
Nemzetközi kulturális együttműködés |
|
091110 |
Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai |
|
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
|
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
|
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
|
104051 |
Gyermekvédelmi pénzbeli és természetbeni ellátások |
|
104052 |
Családtámogatások |
|
106020 |
Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások |
|
107060 |
Egyéb szociális pénzbeni és természetbeni ellátások, támogatások |
|
900010 |
Központi költségvetés funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről |
|
900020 |
Önkormányzatok funkcióra nem sorolható bevételei államháztartáson kívülről |
2. melléklet
1. Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének a közterületek használatáról szóló 11/2004. (X.28) önkormányzati rendeletének 8. § (3) bekezdése alapján:
(3) A 100 m2 terület feletti használatba vétel esetén a polgármester egyedi elbírálás alapján dönt a díj mértékéről.
2. Kesztölc község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat költségvetésréséről 2/2014. (II.24.) önkormányzati rendeletének 6. § második mondata szerint: „ A finanszírozási célú pénzügyi műveletekre 1 millió forint alatt a polgármester jogosult.”
3. Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat vagyonáról, a vagyonnal való rendelkezésről szóló 13/2012. (VI.27.) önkormányzati rendelete alapján:
3. §
(2) A polgármester a pályázati felhívás elfogadását követő 3 napon belül, legalább 10 napon át a felhívást közzéteszi az önkormányzat honlapján és az önkormányzat hirdetőtábláján.
8. §
(1) Ingó vagyontárgyak esetében értékhatártól függetlenül a tulajdonosi jogokat a polgármester gyakorolja.
9. §
Önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal kapcsolatban felmerülő hatósági eljárásokban a tulajdonost megillető jogokat a polgármester gyakorolja.
11. §
(1) A nettó 500.000,- Ft vételárat el nem érő ingó vagyontárgyat az önkormányzat nevében a polgármester saját hatáskörében megvásárolhatja.
12. §(2) Az önkormányzat követeléseiről történő lemondás joga:
b) 100 e forint alatti követelés esetén a polgármester hatásköre,
c) értékhatár nélkül, a munkavállalókkal szembeni különféle követelésről történő lemondás a polgármester hatásköre.
2. A Képviselő-testület az I. fokú hatáskörét a Humán Bizottságra ruházza át:
Kesztölc község Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 5/2014.(V.5.) önkormányzati rendelete alapján
1. települési segély
3. A Dorogi Többcélú Kistérségi Társulásra átruházott hatáskörök jegyzéke:
Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Megállapodása alapján:
5.1.1 Orvosi ügyeleti szolgálat:
A társulás a kistérség minden településén szakfeladatként ellátja az egészségügyi alapellátáshoz csatlakozó központi ügyelet feladatait. Az ügyeleti szolgálat során biztosítja a társult önkormányzatok lakossága számára a munkaidőn kívüli, munkanapokon 16 órától másnap reggel 08 óráig, munkaszüneti és ünnepnapokon 08 órától másnap reggel 08 óráig a sürgős orvosi ellátást. A 14 éven aluli gyermeklakosság részére hétvégeken szombat, vasárnap és ünnepnap 08 órától 12 óráig biztosítja a sürgős gyermekorvosi ellátást.
A feladatellátást a Dorogi Többcélú Kistérségi Társulás a Komárom-Esztergom Megyei Egészségbiztosítási Pénztárral kötött szerződés alapján finanszírozza. Az ügyeleti szolgálatban résztvevő vállalkozó háziorvosokkal a társulás elnöke köti meg a feladat ellátására vonatkozó szerződést.
A felnőtt háziorvosi ügyelet, valamint a gyermekorvosi ügyelet a Dorog, Kossuth Lajos u. 6. szám alatt működik. A működést biztosító ingatlanok Dorog Város Önkormányzatának tulajdonát képezik.
5.2.1 Szociális feladatok:
A Társulás közösen biztosítja az alábbi szociális alapszolgáltatásokat:
- családsegítés, gyermekjóléti ellátás
- szociális étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- nappali ellátás
5.4.1 Hulladékgazdálkodási feladatok:
A hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény V. fejezetében foglalt települési önkormányzatok kötelező hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatokra vonatkozó, a társulást alkotó 15 tagtelepülésre közös közbeszerzési eljárás lefolytatása a társulást alkotó 15 tagtelepülésen.”
5. A társulás által ellátott feladat- és hatáskörök:
5.1 orvosi ügyeleti szolgálat;
5.2 szociális feladatok;
5.3 gyermekjóléti feladatok;
5.4 hulladékgazdálkodási feladatok;
5.2.1 Szociális feladatok:
A Társulás közösen biztosítja az alábbi szociális alapszolgáltatásokat:
- családsegítés,
- szociális étkeztetés
- házi segítségnyújtás
- nappali ellátás
Az 1. alcím címe a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 6. § (4) bekezdését a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.
A 30. § (1) bekezdése a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2025. (I. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 30. § (2) bekezdése a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
A 30. § (2) bekezdés a) pontja a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 30. § (2) bekezdés b) pontja a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 30. § (2) bekezdés d) pontját a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
A 30. § (2) bekezdés e) pontját a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdése iktatta be.
A 30. § (3) bekezdését a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.
A 30. § (4) bekezdését a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.
A 31. § (1) bekezdése a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 33. § (1) bekezdése a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.
A 33. § (2) bekezdés c) pontját a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.
A 33. § (3) bekezdése a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.
A 33. § (4) bekezdését a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.
A 33. § (5) bekezdését a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (X. 11.) önkormányzati rendelete 4. § (2) bekezdése iktatta be.
Az 1. melléklet 3. pontja a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. Az 1. melléklet 3. pontja a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. melléklet 12. pont c) alpontját a Kesztölc Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2023. (I. 25.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.