Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Hatályos: 2023. 11. 16Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról
Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a 3. § (5) bekezdés tekintetében a népszavazás kezdeményezéséről, az európai polgári kezdeményezésről, valamint a népszavazási eljárásról szóló 2013. évi CCXXXVIII. törvény 92. §‑ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat
a) hivatalos megnevezése: Bödeháza Község Önkormányzata,
b) székhelye: Bödeháza, Kossuth utca 27.,
c) hivatala: Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal.
(2) Az önkormányzat működési területe Bödeháza község teljes közigazgatási területe.
(3) Az önkormányzat jelképeit, használatuk részletes szabályait külön önkormányzati rendelet határozza meg.
2. § (1) Az önkormányzat
a) ellátja a számára törvényben meghatározott kötelező feladat- és hatásköröket, így különösen a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésében foglalt helyi közügyeket és helyben biztosítható közfeladatokat, és
b)1 a törvényben meghatározott kötelező feladatain túlmenően – a képviselő-testület vagy a helyi népszavazás döntésével - önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önkormányzat az önként vállalt helyi közügy feladatellátásának mértékét és módját a feladatvállalást tartalmazó döntésében - önkormányzati rendeletben vagy képviselő-testületi határozatban - esetenként határozza meg. Az önként vállalt helyi közügyek finanszírozását az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.
(2)2
(3) Az önkormányzat foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási jogviszonyok megjelölése:
a) munkaviszony (munka törvénykönyve szerinti),
b) közalkalmazotti jogviszony,
c) megbízásos jogviszony,
d) választott tisztségviselő,
e) közfoglalkoztatási jogviszony,
f) önkéntes segítői jogviszony.
3. § (1) A képviselő-testület által átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a 2. mellékletben meghatározott, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó ügyekben.
(3) Amennyiben a képviselő-testület – határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt – két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, a polgármester az önkormányzati ingatlanvagyon elidegenítése és a törvényben a képviselő-testület át nem ruházható hatásköreként meghatározott ügyek kivételével minden más ügyben döntést hozhat. A polgármester a döntéséről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.
2. A képviselő-testület működése
4. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma 3 fő.
(2) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést, valamint közmeghallgatást tart.
(3) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább 6 alkalommal ülésezik.
(4) A képviselő-testület szükség szerint tart falugyűlést. A falugyűlésen elhangzott vélemények és javaslatok a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonást is szolgálják.
(5) A helyi népszavazást a választópolgárok 25 %‑ának kezdeményezése esetén ki kell írni.
5. § (1) A közmeghallgatásra a képviselő-testületi ülés szabályai vonatkoznak az e §‑ban foglalt eltérésekkel.
(2) A polgármester az ülés előtt legalább 5 nappal szórólapok kiküldésével vagy az önkormányzat hirdetőtábláján hirdetmény közzétételével tájékoztatja a helyi lakosságot és a helyben érdekelt szervezeteket a közmeghallgatás helyéről, idejéről és az ismertetésre kerülő tárgykörökről.
(3) A képviselő-testület tagja a közmeghallgatáson szóban vagy a közmeghallgatást követő tizenöt napon belül írásban válaszol a helyi lakos és a helyben érdekelt szervezet képviselője által feltett helyi közügyet érintő kérdésre és javaslatra.
6. § (1) A képviselő-testületi ülés meghívóját a képviselők, a tanácskozási joggal meghívottak és a részvételi joggal jelenlévők az ülés előtt legalább 3 nappal megkapják. A testületi ülés időpontja, helye és napirendje hirdetmény formájában az önkormányzat hirdetőtábláján közzétételre kerül. A képviselő-testület nyilvános ülésére középületben vagy nyilvános helyen kerülhet sor.
(2) A polgármester a sürgősség okának megjelölésével telefonon vagy írásban rendkívüli testületi ülést hív össze, ha a képviselő-testület döntéshozatalát a rendelkezésre álló határidő rövidsége indokolja. A rendkívüli testületi ülésre az (1) bekezdésben rögzített szabályok nem alkalmazandók.
(3) A képviselő-testület más település képviselő-testületével együttes ülést tarthat. Az együttes ülést a polgármesterek előzetes egyeztetése alapján a közös önkormányzati hivatal székhelye szerint illetékes önkormányzat polgármestere, a közösen ellátott feladat gesztor önkormányzatának polgármestere, vagy az érintett polgármesterek előzetes megállapodása szerinti polgármester hívja össze és vezeti le. Az együttes ülés az érintett településeken vagy a közös önkormányzati hivatal székhelyén középületben vagy nyilvános helyen tartható meg.
(4) A polgármester a napirend tárgyalásához tanácskozási joggal meghívhat bármely természetes és jogi személyt.
(5) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök képviselő hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.
7. § (1) A polgármester a testületi ülés vezetése során:
a) megállapítja, hogy a képviselő-testület ülését e rendeletben foglaltaknak megfelelően hívták össze,
b) megállapítja az ülés határozatképességét.
(2) A képviselő-testület az ülés napirendjéről vita nélkül dönt.
(3) Az alakuló ülés, a rendkívüli ülés és az együttes ülés kivételével a polgármester
a) beszámol a lejárt határidejű önkormányzati döntések végrehajtásának állásáról,
b) tájékoztatást ad az előző képviselő-testületi ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
c) beszámol az átruházott hatáskörben hozott döntésekről,
d) beszámol az előző polgármesteri beszámoló óta eltett időszakban folytatott tevékenységéről, ideértve a társulási tanácsokban végzett tevékenységét is.
8. § (1) Előterjesztésnek minősül a rendelet- és határozat-tervezet, beszámoló és tájékoztató.
(2) A testületi ülésre az előterjesztés írásban vagy szóban kerül benyújtásra.
(3) Írásban kerül benyújtásra a rendelet-tervezet, a költségvetés végrehajtásáról szóló tájékoztató és a társulási megállapodás. Kisebb mértékű módosítás esetén a polgármester eltekinthet az írásbeli előterjesztéstől.
(4) Előterjesztés benyújtására jogosult:
a) a polgármester,
b) a települési képviselő,
c) a jegyző,
d) a költségvetési szerv vezetője,
e) a beszámolási kötelezettséggel rendelkező szervezet vezetője.
9. § (1) A polgármester a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során:
a) Az előadó a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet és ismerteti a képviselő-testület tagja vagy a tanácskozási joggal résztvevő által az ülést megelőző napig írásban benyújtott kérdést.
b) A képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal résztvevő felszólalhat, melynek során kérdést tehet fel és véleményt nyilváníthat.
c) Az ülésen megjelent helyi lakos a napirendhez kapcsolódva kérdést tehet fel és hozzászólhat, ha a polgármester a szót megadja.
d) Az előadó a képviselő-testület tagja és a tanácskozási joggal résztvevő által feltett kérdésre válaszol, a helyi lakos által feltett kérdésre válaszolhat.
(2) A felszólalásokra a jelentkezés sorrendjében kerül sor.
(3) Az előterjesztő a javaslatot, a képviselő-testület tagja a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja.
(4) A vita elhúzódása esetén a vita lezárására, a hozzászólások időtartamának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(5) A vita lezárása után a határozathozatal előtt a polgármester megadja a szót a jegyzőnek, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni.
10. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartásáról a polgármester gondoskodik. Ennek során:
a) Figyelmezteti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgytól vagy sértő kifejezéseket használ.
b) Rendre utasíthatja azt a személyt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan magatartást tanúsít.
(2) A nyilvános ülésen megjelent személy által okozott rendzavarás esetén a polgármester az érintettet rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarás esetén a terem elhagyására is kötelezheti. A képviselő-testület tagja a terem elhagyására nem kötelezhető.
(3) A polgármesternek a rendfenntartás érdekében tett intézkedései ellen felszólalni, azokat visszautasítani, velük vitába szállni nem lehet.
11. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a képviselő-testület, majd a javaslatokkal és módosításokkal kiegészített eredeti határozati javaslatról.
(2) A képviselő-testület
a) zárt ülést tart választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, amennyiben
aa) az érintett a testületi ülés megkezdése előtt írásbeli kérelmet nyújt be a polgármesternek,
ab) az érintett a napirend tárgyalása előtt a képviselő-testületi ülésen szóban kéri,
b) dönt a zárt ülés elrendeléséről, ha
ba) az üzleti titok jogosultja előzetesen írásban kéri az üzleti titoknak minősülő adatok pontos megjelölésével,
bb) a polgármester javasolja az önkormányzat üzleti érdekére hivatkozva.
(3) A nyílt szavazás módja kézfelemelés.
(4) A titkos szavazás lebonyolítására borítékba helyezett szavazólapon, zárt helyiségben kerül sor. A szavazatszámláló bizottsági feladatokat a képviselő-testület látja el. A szavazásról külön jegyzőkönyv készül.
(5) A név szerinti szavazáskor a jegyző ABC sorrendben felolvassa a tagok nevét, s a jelenlévő tagok pedig a nevük elhangzásakor "igen"-nel vagy "nem"-mel szavaznak.
(6) A képviselő-testület határozat hozatala nélkül dönt:
a) napirend elfogadásáról,
b) ügyrendi kérdésekben,
c) név szerinti szavazás elrendeléséről,
d) szakmai beszámolók és tájékoztatók tudomásul vételéről,
e) a társadalmi egyeztetés során beérkezett kifogásokról, javaslatokról és észrevételekről.
12. § (1) A közzététel dátumán a határozat meghozatalának, az utasítás kiadásának napját kell érteni
a) a képviselő-testület egyedi határozata,
b) a polgármester utasítása és
c) a jegyző utasítása
megjelölésében.
(2) A jegyző a rendeletekről és a határozatokról nyilvántartást vezet.
13. § (1) A testületi ülés jegyzőkönyve a törvényben meghatározottakon felül tartalmazza a meghívót, a távol maradt képviselő-testületi tagok nevét és azt, hogy távolmaradásuk igazolt-e.
(2) A testületi ülés jegyzőkönyvének
a) eredeti papíralapú példányát a jegyző kezeli,
b) egy elektronikus példánya a kormányhivatalnak kerül megküldésre.
(3) A testületi ülés jegyzőkönyvének összefogására terjedelemtől függően tűzőgéppel összekapcsolás, spirálozás vagy szalaggal átkötés alkalmazható. Egy adott év nyilvános testületi üléseinek jegyzőkönyvei könyvbe köthetők.
(4) A jegyző a közérdekű adatokra vonatkozó általános szabályoknak alkalmazásával, személyes adatok védelmére és az üzleti titokra vonatkozó szabályok betartásával biztosítja a zárt ülés jegyzőkönyvében szereplő közérdekű adat és közérdekből nyilvános adat megismerhetőségét.
(5) A jegyzőkönyvbe történő betekintésre a közös önkormányzati hivatalban személyesen ügyfélfogadási időben van lehetőség. A jegyzőkönyvről, annak egyes részeiről és más önkormányzati dokumentumokról térítési díj ellenében kérhető másolat, személyesen vagy írásban.
14. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a képviselő-testület tagja,
b) a jegyző,
c) a településen működő civil szervezet.
(2) Az önkormányzati rendelet kihirdetése a jogszabály megalkotásáról és megtekintésének helyéről szóló hirdetmény az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztésével történik meg.
(3) A jegyző folyamatosan figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, a jogszabályi környezet és a helyi viszonyok változásának függvényében, de legalább ötévente elvégzi az utólagos hatásvizsgálatot. A képviselő-testület tagja kezdeményezheti, a képviselő-testület elrendelheti bármely önkormányzati rendelet utólagos hatásvizsgálatát.
3. A képviselő-testület bizottsága
15. § A törvény által a képviselő-testület bizottsága hatáskörébe utalt feladatokat a képviselő-testület látja el.
4. A polgármester, az alpolgármester és a képviselő
16. § (1) A polgármester a törvényben és képviselő-testületi határozatban rögzített feladatain felül
a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát,
b) segíti a települési képviselők munkáját,
c) együttműködik a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel.
(2) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.
(3) A polgármester az önkormányzat hivatali helyiségében fogadóórát tart minden páros hét csütörtökén 18‑19 óráig.
(4) A polgármester a tisztsége megszűnését követően az alpolgármesteri tisztség betöltetlensége vagy az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a munkakörét a korelnök képviselőnek adja át.
17. § (1) A képviselő-testület a saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban látja el feladatait.
(3) Az alpolgármester a munkaidejét úgy osztja be, hogy feladatainak határidőben eleget tegyen.
(4) Az alpolgármester az önkormányzat hivatali helyiségében fogadóórát tart minden negyedév utolsó páros hetének csütörtökén 17‑18 óráig.
18. § (1) A képviselő a törvényben és képviselő-testületi határozatban rögzített feladatain felül
a) felkérés alapján részt vesz a testületi ülések előkészítésében, valamint a különböző vizsgálatokban,
b) írásban vagy szóban bejelenti, ha képviselői feladatainak ellátásában akadályoztatva van.
(2) Igazolt a képviselő távolmaradása, ha távollétét előzetesen bejelentette vagy betegség miatt volt távol.
(3) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztása esetén a mulasztó képviselő-testületi tag tárgyhavi illetménye, tiszteletdíja 20 %‑kal csökken.
(4) A vagyonnyilatkozat kezelésének rendje:
a) A képviselő a vagyonnyilatkozatot a Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatalba nyújtja be, zárt borítékban, a képviselő-testülethez címezve, a település nevének feltüntetésével.
b) A Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal az átvett vagyonnyilatkozatokról a képviselő nevének és az átvétel időpontjának feltüntetésével nyilvántartást vezet, gondoskodik azok biztonságos őrzéséről és a képviselő-testülethez részére a feladata elvégzéséhez szükséges időtartamra történő átadásáról.
c) A képviselő vagyonnyilatkozatának megtekintése iránti igény a polgármesterhez jelenthető be, a betekintésre előre egyeztetett időpontban a Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatalban ügyfélfogadási időben kerülhet sor.
d) A vagyonnyilatkozat kezelésére és őrzésére egyebekben az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló törvény rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.
5. A közös önkormányzati hivatal, a jegyző, egyéb társulások
19. § (1) Rédics, Baglad, Belsősárd, Bödeháza, Gáborjánháza, Gosztola, Külsősárd, Lendvadedes, Lendvajakabfa, Resznek, Szijártóháza és Zalaszombatfa Községek Önkormányzati Képviselő-testületei a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben rögzített feladatok ellátására közösen egységes hivatalt működtetnek, melynek elnevezése Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal. A hivatal székhelye: Rédics, Vasút utca 10.
(2) A Rédicsi Közös Önkormányzati Hivatal működésére vonatkozó legfontosabb szabályokat a társulási megállapodás, a költségvetési szerv alapító okirata és szervezeti és működési szabályzata tartalmazza.
(3) A közös önkormányzati hivatal működésének az ellenőrzése, a feladatok egyeztetése céljából az érdekelt községek polgármesterei a jegyző részvételével szükség szerint tartanak megbeszéléseket.
(4)3
20. § (1) A jegyző ellátja a számára jogszabályban vagy képviselő-testületi határozatban meghatározott feladatokat.
(2) A jegyző az alábbiak szerint jelzi a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szervének, a polgármesternek, ha a döntésük, működésük során jogszabálysértést tapasztal:
a) a képviselő-testület által elkövetett jogsértés esetén a képviselő-testület ülésén szóban, vagy a képviselő-testület valamennyi tagja részére írásban,
b) a társulás által elkövetett jogsértés esetén a társulási tanács ülésén szóban, vagy a társulási tanács elnöke részére írásban,
c) a polgármester által elkövetett jogsértés esetén a polgármester részére írásban,
d) az önkormányzat szervei által elkövetett jogsértés esetén, amennyiben a jogsértés súlyossága indokolja vagy az önkormányzat szerve a jogsértést saját hatáskörében nem orvosolja, a képviselő-testület ülésén szóban, vagy a képviselő-testület valamennyi tagja részére írásban.
(3)4
21. §5 A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző, az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el, akit távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesít. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a közös önkormányzati hivatalt alkotó polgármesterek lakosságszámarányos, többségi döntésükkel a jegyzői feladatok ellátásával pályázat kiírása nélkül a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő személyt bíznak meg, akit távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesít. E § alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a folyamatos 30 napon túli távollét.
22. §6
23. § (1) Az önkormányzat a 3. mellékletben foglalt jogi személyiségű társulásokban vesz részt.
(2) A társulás a működéséről szóló beszámoló keretében ad számot az átruházott hatáskörben hozott döntésekről.
6. Záró rendelkezések
24. § Ez a rendelet 2014. december 1-jén lép hatályba.
25. §7
1. melléklet
a) A polgármesterre átruházott hatáskörök
A |
|
---|---|
1 |
Átruházott hatáskör megnevezése |
2 |
A közterületek fellobogózásáról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint elrendelheti a közterületek fellobogózását. |
3 |
Eljár a település tisztaságáról és a környezetvédelemről szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
4 |
Eljár az önkormányzat jelképeinek használatával kapcsolatos önkormányzati hatósági ügyben az önkormányzat jelképeiről szóló önkormányzati rendeletben foglaltaknak megfelelően. |
5 |
Eljár a szociális és gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
6 |
Eljár az önkormányzat éves költségvetési rendeletében átruházott ügyekben. |
7 |
Eljár az önkormányzat vagyonáról szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
8 |
Ellátja a közbeszerzési és beszerzési szabályzatban meghatározott feladatokat. |
9 |
Gondoskodik a közterület tisztántartásáról és lomtalanítási akciókkal kapcsolatos feladatok ellátásáról. |
10 |
Gondoskodik a település belterületén a kóbor állatok befogásáról. |
11 |
Gondoskodik arról, hogy a közút a biztonságos közlekedésre alkalmas, közvetlen környezete esztétikus és kulturált legyen. Eljár a közút mellett, kijelölt pihenőhelyen vagy várakozóhelyen elhelyezett, nem utasforgalomból származó hulladék ügyében. Tájékoztatást nyújt a közlekedésben részvevőknek, fogadja a közutak üzemeltetésével kapcsolatos, a forgalom biztonságát érintő bejelentéseket. |
12 |
Elvégzi vagy elvégezteti a közlekedés biztonsága vagy a közút állaga érdekében halasztást nem tűrő közútkezelői munkákat. A közút kezelőjeként felszólítja és kötelezi a közúti közlekedésről szóló törvényben és végrehajtási rendeletében előírtakat tevékenységével vagy mulasztásával megszegő személyeket, indokolt esetben kezdeményezi a közlekedési hatóság eljárását. Kijavíttatja a közút megrongálódását, gondoskodik a közút tisztántartásáról, a hó eltakarításáról, továbbá az út síkossága elleni védekezésről. |
13 |
Indokolt esetben gondoskodik a közút lezárásáról vagy forgalmának korlátozásáról (eltereléséről). |
14 |
Eljár a közútkezelői hozzájárulások kiadásával, a közútkezelői hozzájárulás nélkül vagy attól eltérően végzett tevékenységekkel kapcsolatos ügyekben. |
15 |
Az országos rendőrfőkapitánnyal kötött együttműködési megállapodásban foglaltak szerint felvételt készíthet a gépjárműről és annak hatósági jelzéséről szabályszegések elkövetésének bizonyítása érdekében. |
16 |
Hatósági eljárásokban nyilatkozattételre jogosult, amennyiben az önkormányzat, a képviselő-testület (úgy is, mint építtető, közútkezelő, közmű-kezelő) ügyfélnek minősül. |
17 |
Együttműködési megállapodást köt az iskolai közösségi szolgálatról. |
18 |
Jóváhagyja az önkormányzat tulajdonában lévő közterület filmforgatási célú használatára vonatkozó hatósági szerződést. |
19 |
Elrendeli az önkormányzat tulajdonában lévő közterület filmforgatási célú igénybevételének ideiglenes megszüntetését előre nem látható, a forgatást akadályozó, de a kérelmezőnek nem felróható, valamint a rendkívüli természeti esemény esetén. |
20 8 |
Eljár a településkép védelméről szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
21 9 |
Eljár a szociális célú tűzifa támogatás helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletben átruházott ügyekben. |
b) A jegyzőre átruházott hatáskörök
A |
|
---|---|
1 |
Átruházott hatáskör megnevezése |
2 |
Ellátja a helyi közutak adatainak nyilvántartásával kapcsolatos közútkezelői feladatokat. |
3 10 |
c) Társulásra átruházott hatáskörök
ca) A Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök
A |
|
---|---|
1 |
Átruházott hatáskör megnevezése |
2 |
A Nyugat-Balaton és Zala folyó medence nagytérségi települési szilárd hulladékai kezelésének korszerű megoldására létrehozott Önkormányzati Társulás (rövidített neve: ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás) célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszerrel megvalósuló települési szilárd hulladékkezelési közszolgáltatás regionális szintű végzése, az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon üzemeltetése céljából gazdasági társaságot alapít, kinevezi vezetőjét. |
3 |
Ellátja a ZALAISPA Hulladékgazdálkodási Társulás célját képező projekt keretében az ISPA/KA támogatással létrejövő vagyon- és eszközrendszerrel kapcsolatos önkormányzati feladat- és hatásköröket. |
4 |
Ellátja a települési szilárd hulladék-kezelési közszolgáltatás ellátására irányuló, a települési önkormányzat feladat-és hatáskörébe tartozó mindazon feladatokat, amelyeket törvény nem utal a képviselő-testület át nem ruházható hatáskörébe. |
cb) Lenti Kistérség Többcélú Társulására átruházott hatáskörök
A |
|
---|---|
1 |
Átruházott hatáskör megnevezése |
2 |
Működteti a gyermekjóléti szolgálatot. |
3 |
Gondoskodik a háziorvosi, házi gyermekorvosi ellátáshoz kapcsolódó ügyeleti ellátásról. |
cc) Rédicsi Térségi Önkormányzati Feladatellátó Társulásra átruházott hatáskörök
A |
|
---|---|
1 |
Átruházott hatáskör megnevezése |
2 |
Fenntartja és üzemelteti a Rédicsi Napköziotthonos Óvodát, gyakorolja az alapítói és fenntartói jogokat. |
3 |
cd)
2. melléklet
A |
|
---|---|
1 |
Döntési jogosultság megnevezése |
2 |
Az önkormányzat éves költségvetési rendeletében meghatározott mértékű |
3 |
A szociális és gyermekvédelmi ellátásokról szóló önkormányzati rendeletben foglaltak szerint rendkívüli települési támogatás nyújtása. |
3. melléklet
A |
B |
|
---|---|---|
1 |
A társulás megnevezése |
A társulás által ellátott feladatok |
2 |
Önkormányzati Társulás a Nyugat-Balaton és Zala Folyó Medence Nagytérség települési szilárdhulladékai Kezelésének Korszerű Megoldására |
köztisztaság és településtisztaság, települési szilárd hulladékgazdálkodási közszolgáltatás |
3 |
Lenti Kistérség Többcélú Társulása |
családsegítés, gyermekjóléti szolgálat, háziorvosi ügyelet, egyes európai uniós pályázatok lebonyolítása |
4 |
Rédicsi Térségi Önkormányzati Feladatellátó Társulás |
köznevelési intézmény fenntartása és üzemeltetése, az alapítói és fenntartói jogok gyakorlása |
5 |
4. melléklet11
A 2. § (1) bekezdés b) pontja a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
A 2. § (2) bekezdését a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 3. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 19. § (4) bekezdését a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 1. § a) pontja hatályon kívül helyezte.
A 20. § (3) bekezdését a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (XI. 15.) önkormányzati rendelete 1. § b) pontja hatályon kívül helyezte.
A 21. § a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.
Hatályon kívül helyezte 3/2018.(III.12.) Bödeháza ör. Hatálytalan 2018.III.13-tól
A 25. §-t a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (VI. 8.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.
Az 1. melléklet a) pontjában foglalt táblázat 20. sorát a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2021. (XI. 26.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet a) pontjában foglalt táblázat 21. sorát a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (IX. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a iktatta be.
Az 1. melléklet b) pontjában foglalt táblázat 3. sorát a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (III. 17.) önkormányzati rendelete 3. §-a hatályon kívül helyezte.
A 4. mellékletet a Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete 3. § b) pontja hatályon kívül helyezte.