Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2023. 05. 27- 2023. 05. 28

Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2023. (V. 26.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2014. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2023.05.27.

Bödeháza Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában és Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet 2. § (1) bekezdés b) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az önkormányzat)

„b) a törvényben meghatározott kötelező feladatain túlmenően – a képviselő-testület vagy a helyi népszavazás döntésével - önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló megoldását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe. Az önkormányzat az önként vállalt helyi közügy feladatellátásának mértékét és módját a feladatvállalást tartalmazó döntésében - önkormányzati rendeletben vagy képviselő-testületi határozatban - esetenként határozza meg. Az önként vállalt helyi közügyek finanszírozását az önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.”

2. § Az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet 21. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„21. § A jegyzőt távolléte vagy akadályoztatása esetén az aljegyző, az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén a jegyzői feladatokat az aljegyző látja el, akit távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesít. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a közös önkormányzati hivatalt alkotó polgármesterek lakosságszámarányos, többségi döntésükkel a jegyzői feladatok ellátásával pályázat kiírása nélkül a képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő személyt bíznak meg, akit távolléte vagy akadályoztatása esetén a munkaköri leírásában erre felhatalmazott köztisztviselő helyettesít. E § alkalmazásában tartós akadályoztatásnak minősül a folyamatos 30 napon túli távollét.”

3. § Hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 13/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet

4. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.