Balatonkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2014. (II.13.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 02. 14- 2014. 08. 13

Balatonkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. A rendelet hatálya


1.§  A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok), az önkormányzatra  és költségvetési szerveire terjed ki.


 2. Címrend


2. § (1) A 3. §-ban megállapított kiadási és bevételi főösszegnek, cím, alcímek szerinti részletezését az 1. melléklet tartalmazza.


(2)   Az önkormányzat és költségvetési szervei külön-külön alkotnak egy-egy alcímet, az önkormányzat költségvetése képezi az önálló címet.

II. FEJEZET

A KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI


3. Az önkormányzat és költségvetési szerveinek 2014. évi költségvetése


3.§[1]  (1) A Képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2014. évi költségvetését

575.478 ezer Ft tárgyévi költségvetési bevétellel,

881.536 ezer Ft tárgyévi költségvetési kiadással és

306.058 ezer Ft költségvetési hiánnyal állapítja meg.


(2)[2] A hiány finanszírozását belső forrásból, azaz 306.058 ezer Ft pénzmaradvány igénybevételével oldja meg.

(3)[3] A Képviselő-testület az önkormányzat 2014. évi költségvetésének

Adatok: 1000 Ft-ban



Megnevezés


Kötelező feladat

Önként vállalt feladat

Államigaz-

gatási feladat

Összesen

a)


tárgyévi költségvetési bevételét

300.507

243.633

31.338

575.478


aa)

működési költségvetési bevételét

300.507

43.803

31.338

375.648


ab)

felhalmozási költségvetési bevételét

0

199.830

0

199.830

b)


tárgyévi költségvetési kiadását

254.699

507.997

118.840

881.536


ba)

működési költségvetési kiadását

170.776

114.161

116.840

401.777



személyi jellegű kiadások

15.938

16.887

74.156

106.981



munkaadókat terhelő járulékok

4.209

3.800

19.614

27.623



dologi jellegű kiadások

73.782

69.634

21.263

164.679



támogatásértékű működési kiadások

47.023

0

1.807

48.830



működési célú pénzeszköz átadás

12.931

14.773

0

27.704



működési kölcsön folyósítás

6.266

0

0

6.266



ellátottak pénzbeli juttatásai

10.627

4.850

0

15.477



speciális célú támogatások

0

0

0

0



működési célú általános tartalék

0

4.217

0

4.217


bb)

felhalmozási költségvetési kiadását

83.923

393.836

2000

479.759



beruházások előirányzata

153

108.808

2.000

110.961



felújítások előirányzata

83.500

199.600

0

283.100



támogatásértékű felhalmozási kiadás

0

8.180

0

8.180



felhalmozási célú pénzeszköz átadás

0

0

0

0



felhalmozási kölcsön folyósítás

0

2.000

0

2.000



egyéb kiadások, hozzájárulások előirányzata

270

0

0

270



fejlesztési célú céltartalék

0

75.248

0

75.248

c)


költségvetési hiányát




306.058



  Ebből: Kötelező feladat többlet

45.808






              Önként vállalt feladat hiány


264.364





              Államigazgatási feladat hiány



87.502



ca)

működési költségvetési hiányát




26.129



  Ebből: Kötelező feladat többlet

129.731






              Önként vállalt feladat hiány


70.358





              Államigazgatási feladat hiány



85.502



cb)

felhalmozási költségvetési hiányát




279.929



  Ebből: Kötelező feladat hiány

83.923






              Önként vállalt feladat hiány


194.006





              Államigazgatási feladat hiány



2.000


d)


előző év felhasználható tervezett pénzmaradványát




306.058


da)

d) pontból működési hiány finanszírozását szolgáló tervezett pénzmaradványát




0


db

d.  pontból felhalmozási hiány finanszírozását szolgáló tervezett pénzmaradványát




306.058

e)


finanszírozási célú műveletek bevételét




0


ea)

e) pontból működést szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét




0


eb)

e) pontból felhalmozást szolgáló finanszírozási célú műveletek bevételét




0

f)


Finanszírozási célú műveletek kiadását




0


fa)

f) pontból működési finanszírozását szolgáló műveletek kiadását




0


fb)

f) pontból felhalmozás finanszírozását szolgáló műveletek kiadását




0


állapítja meg. „

  1. A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök


  1. §  (1) A költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évi pénzmaradvány igénybevételét a 2. melléklet alapján hagyja jóvá.


  1. A költségvetési évet érintő hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a képviselő-testületet illetik meg.
  1. Az önkormányzat bevételei és kiadásai


5.§ (1) A 3. §-ban megállapított bevételi és kiadási főösszeg mérlegszerű bemutatását a rendelet 5. melléklete tartalmazza.


(2) A 3. §-ban megállapított bevételek közül az intézményi tevékenységi és az egyéb bevételeket, a támogatásokat, valamint a támogatásértékű bevételeket költségvetési szervenként a rendelet 8. melléklete tartalmazza.


(3) A Képviselő-testület a 2014. évi költségvetés költségvetési szervenkénti kiadási előirányzatait a rendelet 9. melléklete szerint hagyja jóvá.


(4) A Képviselő-testület az egyéb működési és felhalmozási kiadások előirányzatait a rendelet 11. melléklete szerint állapítja meg.


(5) A Képviselő-testület a beruházási kiadásokat célonként a rendelet 12. melléklete szerint, a felújítási kiadásokat célonként a rendelet 13. melléklete szerint állapítja meg.


(6) Az Európai Unió támogatásával megvalósuló projektek bevételeit és kiadásait a 14. melléklet tartalmazza.


(7) A költségvetési évet követő három év működési és fejlesztési célú bevételeit és kiadásait a 4. melléklet tartalmazza.


6.§ (1) A Képviselő-testület az önkormányzat éves engedélyezett létszámkeretét összesen, valamint költségvetési szervenként a rendelet 15. melléklete szerint állapítja meg.


(2)  A Képviselő-testület a közfoglalkoztatottak létszámát költségvetési szervenként a rendelet 16. melléklete szerint állapítja meg.


(3)   A Képviselő-testület az önkormányzat működési és felhalmozási célú bevételeit és kiadásait a 17. melléklet szerint hagyja jóvá.

6.  A bevételi többlet kezelése


7.§ Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött költségvetési többletet, általános és céltartalékot pénzintézeti pénzlekötés útján – a fizetési kötelezettségek figyelembevételével – hasznosíthatja. A hasznosítással kapcsolatos szerződések, pénzügyi műveletek lebonyolítására a polgármestert felhatalmazza, aki a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.  A kamatok a lekötés szerinti pénzeszközöket – működési illetve céltartalék - növelik.

7.  Általános és céltartalék


8.§ (1) A képviselő-testület a 2014. évi költségvetés általános és céltartalékát a 19. melléklet szerint állapítja meg.


  1. Az általános tartalék felhasználásáról a képviselő-testület az erre vonatkozó igény felmerülésekor egyedi határozatban dönt.

8.  Előirányzat-felhasználási ütemterv


9.§ A 2014. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 20. melléklet tartalmazza.


9. Több éves kihatással járó feladatok


10.§ (1) A Képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait a rendelet 21. melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.


(2) Az önkormányzat által felvett hitelállomány alakulását, lejárat és eszközök szerinti bontásban a 18. melléklet tartalmazza.

10.  Közvetett támogatások


11. § A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke, összege, illetőleg kedvezményezettje szerinti részletezettséggel a 22. melléklet szerint hagyja jóvá.

III. FEJEZET

A 2014. ÉVI KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI


12.§ (1)[4] A képviselő-testület a szociális ellátásokra tervezett 15.477.000 Ft keretösszeget állapít meg.


  1. A szociális igazgatás és szociális ellátások helyi szabályairól szóló önkormányzati rendeletbe foglaltak szerint a szociális ellátásokra biztosított pénzbeni támogatások összegéből a polgármester 2014. évben 150.000 Ft összeggel rendelkezhet a rendkívüli átmeneti segélyről sürgős szükség esetén - ha az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják –évente legfeljebb két alkalommal, a kérelmező nyilatkozata alapján Döntéseiről a képviselő-testületet havonta tájékoztatja.


  1. A képviselő-testület a képviselők tiszteletdíját 40.000 Ft-ban állapítja meg.


  1. A tiszteletdíjak kifizetésére a települési képviselők tiszteletdíjáról szóló 17/2010.(X.14.) önkormányzati rendeletben foglaltak az irányadóak.


  1. Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat, amennyiben a tervezett 300.000 Ft keretösszeg nem elegendő, és amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.


  1. A (5) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.


13 §. (1) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.


  1.  Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.
  2. A képviselő-testület a polgármester által kezdeményezett rendelet-módosításáról a 15. § (5) bekezdésben foglalt módon dönt.
  3. A jóváhagyott költségvetésen, Képviselő-testületi, vagy polgármesteri döntésen alapuló előirányzatokról, előirányzat módosításokról a költségvetési szervek kiadási és bevételi kiemelt előirányzatokra szóló kiértesítését a Közös Hivatal végzi.


14.§ (1) A költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

 

(2) A költségvetési szervek éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

 

(3) A költségvetési szerveknél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

 

(4)  A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

 

(5) A költségvetési szervek kizárólag a Képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

 

(6) A költségvetési szervek éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.


15.§ (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá. A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő körjegyzőség.


  1. Ha a helyi önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, e tényről a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.


  1. A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.


  1. A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy legfeljebb 1.000.000,- Ft összeghatárig a képviselőkkel előzetes telefonon történt egyeztetés alapján kötelezettséget vállaljon. Az egyeztetésről feljegyzést kell készíteni, és a tételes elszámolást a polgármester a soron következő ülésen írásban ismerteti.


  1. A képviselő-testület a (2) bekezdés alapján - az első negyedév kivételével – negyedévenként, döntése szerinti időpontokban, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a meghatározott hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

12. A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai


16.§ (1) A helyi önkormányzat költségvetési rendeletében megjelenő bevételek és kiadások módosításáról, a kiadási és bevételi előirányzatok közötti átcsoportosításról a (2)-(6) bekezdésekben foglalt kivétellel a képviselő-testület dönt.


  1. A költségvetési szervek a költségvetésben jóváhagyott kiadási és bevételi előirányzataikat saját hatáskörben módosíthatják, a kiadási előirányzatokon belül átcsoportosítást hajthatnak végre a (3) – (6) bekezdésben foglalt szabályok betartása mellett.


  1. Az átcsoportosítás nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére kivéve az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ávr.) 36. §. (2) bekezdésében foglalt eseteket.


  1. A költségvetési szervek a gazdálkodási év során elért többletbevételeiket 200.000 Ft értékhatárig saját hatáskörben felhasználhatják. Az értékhatárt meghaladó többletbevételek felhasználásról - a költségvetési szervek vezetői által benyújtott kérelem alapján a képviselő-testület dönt.


  1. Az önállóan működő költségvetési szervek esetében az előirányzatok módosítására csak a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetőjével történő előzetes egyeztetés alapján, annak egyetértésével kerülhet sor.


  1. A költségvetési szervek a saját hatáskörben végrehajtott előirányzat-módosításokat, valamint a többletbevételek felhasználáshoz kapcsolódó módosításokat kötelesek az irányító szervnek beterjeszteni, melyről a polgármester a képviselő-testületet 30 napon belül tájékoztatja. Az önállóan működő költségvetési szervek e kötelezettségüknek a pénzügyi-gazdasági feladatok ellátására kijelölt önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv adatszolgáltatása útján tesznek eleget.

13. Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások


17.§ (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.


  1. A Képviselő-testület a közalkalmazotti illetmények megállapításánál csak a törvény által kötelezően előírt, illetve a Képviselő-testület által engedélyezett többletköltségekre biztosít önkormányzati támogatást.


  1. Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.


  1. A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.


  1. Az önkormányzat beruházásainak, fejlesztéseinek pályázati úton történő forrásszerzésében részt vevő alkalmazottak részére a pályázatírás, és elnyerés motiválása érdekében a sikeres, megnyert pályázati összeg figyelembe vételével, a pályázati összegnek az önkormányzat számlájára történő megérkezését követően, az összeg bruttó 5 %-a fordítható jutalmazásra, mely a polgármester egyetértésével osztható fel.


  1.  A képviselő-testület az intézményeknél képződött bérmaradvány felhasználhatóságáról az önkormányzat III. negyedéves gazdálkodásának áttekintése után dönt.


14. A támogatások odaítélésének, folyósításának és elszámolásának rendje


18.§ (1) A támogatások átadása előtt a támogatás címzettjével megállapodást kell kötni.


  1. A támogatási szerződésben meg kell határozni:
    1. a támogatott tevékenység konkrét meghatározását,
    2. a támogatás összegét,
    3. a támogatás felhasználásának célját,
    4. a támogatás időtartamát, felhasználásának határidejét,
    5. a támogatás rendelkezésre bocsátásának módját, feltételeit, ütemezését,
    6. a beszámolással, továbbá az ellenőrzéssel kapcsolatos szabályokat,
    7. a jogosulatlanul igénybe vett támogatás jogkövetkezményeit, visszafizetésének rendjét,
    8. a támogatással kapcsolatos iratok, valamint a támogatás felhasználását alátámasztó bizonylatok teljes körű megőrzésének határidejét,
    9. a támogatott tevékenység megvalósításában közreműködők bevonásának lehetőségét, a közreműködők által megvalósítható tevékenységeket,
    10. a támogatás nyújtásához szükséges adatok és az azokban bekövetkező változások támogató felé történő bejelentésének kötelezettségét,
    11. a támogatási szerződéstől való elállás, felmondás okait, valamint a támogatás visszavonásának okait.


3. A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a képviselő-testület felé.


4. A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év február 20. napjáig, vagy a támogatási szerződésben meghatározott időpontig köteles eleget tenni és pénzügyi elszámolást és szakmai beszámolót is kell készíteni. Amennyiben az elszámolást, beszámolót a szervezet február 20. napjáig a körjegyző részére nem nyújtja be, úgy a tárgyévi támogatás időarányos összegére (I. negyedév) nem jogosult. Amennyiben az elszámolást, beszámolót a szervezet a támogatási szerződésben meghatározott időpontig nem nyújtja be egy évig támogatásban nem részesíthető.


5. A jegyző tárgyév március havi ülésén írásban tájékoztatja a képviselő-testületet a szervezetek elszámolásairól, beszámolóiról.


6. A képviselő-testület a helyi társadalmi, kulturális szervezetek, alapítványok támogatását negyedéves ütemezésben biztosítja, ettől eltérni polgármester engedélyével lehet, aki erről a soron következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatja.  Egyéb esetben a támogatás folyósítására a támogatási szerződésben foglaltak szerint kerül sor.

19.§ (1) A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.


2. A Környezetvédelmi Alap bevételeit a település fásítására, virágosítására kell felhasználni.

15. Szolgáltatási szerződés


20.§ (1) Az önkormányzat által felügyelt költségvetési szervnél, szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére szolgáltatási szerződéssel, számla ellenében külső személy vagy szervezet az e §-ban meghatározott feltételekkel vehető igénybe.


(2) A szolgáltatási szerződést írásban kell megkötni.


(3) A szerződéskötés feltétele, hogy

a) a költségvetési szerv az adott feladat ellátáshoz megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt nem foglalkoztat, vagy

b) eseti, nem rendszeres jellegű feladat ellátása szükséges és a költségvetési szerven belül a feladat ellátásához megfelelő szakértelemmel rendelkező személy átmenetileg nem áll rendelkezésre.


(4) Jogszabályban vagy a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatában meghatározott vezetői feladat ellátására szolgáltatási szerződés nem köthető.


(5) A feladat ellátásának – a fenntartóval egyeztetett - részletes feltételeit, az ellátható feladatokat a költségvetési szerv szervezeti és működési szabályzatban határozza meg.


(6) A szerződésnek tartalmaznia kell különösen:

     a) az ellátandó feladatot,

     b) a díjazás mértékét,

c) részletes utalást arra, hogy a (3) bekezdésben írt feltétel mely körülményre tekintettel áll fenn,

d) a szerződés időtartamát,

e) szervezettel kötendő szerződés esetén azt, hogy a szervezet részéről személy szerint ki(k) köteles(ek) a feladat ellátására, valamint,

f) a teljesítés igazolására felhatalmazott személy megnevezését.


16. Önkormányzati biztos kirendelése


21.§ (1) Ha a helyi önkormányzat által irányított költségvetési szerv harminc napon túli elismert tartozásállományának mértéke eléri az éves eredeti kiadási előirányzatának 10%-át vagy a 1.000.000 millió forintot, és e tartozását egy hónapon belül nem tudja harminc nap alá szorítani, a képviselő-testület a költségvetési szervhez – az Áht. 71. § (2) és (3) bekezdésben foglalt hatáskörrel rendelkező önkormányzati biztost jelöl ki.


(2) Az önkormányzati biztos kirendelését az (1) bekezdésben meghatározott mértékű elismert tartozásállomány elérése esetén a képviselő-testületnél a polgármester kezdeményezi.


(3) Ha a polgármester a kötelezettségének nem tesz eleget, a biztos kirendelését indítványozhatja

a) az önkormányzat képviselő-testületének pénzügyi bizottsága,

b) a helyi önkormányzat jegyzője a polgármesteren keresztül,

c) a helyi önkormányzat képviselő-testülete által megbízott könyvvizsgáló,

d) a költségvetési szerv vezetője.


(4) Az önkormányzati biztost a jelölhető személyek, illetve szervezetek közül a képviselő-testület döntése alapján a polgármester bízza meg, és ennek tényét a helyben szokásos módon teszi közzé.

IV. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK


22.§ (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.


  1. A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a 2015. évi költségvetési  rendelet elfogadásáig az önkormányzat bevételeit beszedje és a legszükségesebb kiadásokat  teljesítse. A felhatalmazás az új költségvetési rendelet hatályba lépésének napján megszűnik.


  1. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2014. január 1. napjától alkalmazni kell.



                               Kovács József                                                                 Mestyán Valéria                                                                                                             

                               polgármester                                                                  címzetes főjegyző                        



Kihirdetve:  2014. február 13-án.


                              

Mestyán Valéria

címzetes főjegyző

[1]

Módosította a 9/2014.(VIII.13.) ör.

[2]

Módosította a 9/2014.(VIII.13.) ör.

[3]

Módosította a 9/2014.(VIII.13.) ör.

[4]

Módosította a 9/2014.(VIII.13.) ör.