Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelete

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

Hatályos: 2025. 12. 01

Ároktő Község Önkormányzat Képviselő-testületének 7/2014. (VI.11.) önkormányzati rendelete

2025.12.01.

A Szervezeti és Működési Szabályzatról

Ároktő Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében és Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Az Önkormányzat elnevezése, székhelye, feladatai

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos elnevezése: Ároktő Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 3467 Ároktő, Széchenyi u. 53/A. Az önkormányzat illetékességi területe: megegyezik a település közigazgatási területével.

2. § (1) Az önkormányzat feladatait, ellátási kötelezettségeit a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) határozza meg.

(2) Az Önkormányzat tevékenységéhez kapcsolódó feladatainak felsorolását Ároktő Község Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 4. melléklete tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat a Mötv. 13. § (1) bekezdésének 6. pontjában meghatározott önkormányzati feladat ellátása érdekében óvodát alapított, melynek főbb adatait a Rendelet 1. melléklete tartalmazza.

3. § (1)1 A képviselő-testület a pénzben és természetben nyújtható szociális ellátásokról szóló 4/2021. (XI. 15.) önkormányzati rendeletében meghatározott egyes feladatait, illetve hatásköreit átruházza a polgármesterre.

(2) A képviselő-testület a Mötv. 41. § (4) bekezdése alapján egyes hatásköreit átruházza azokra a társulásokra - a társulások döntéshozó szerveire -, amelynek tagja az önkormányzat.

(3) Az átruházott hatásköröket a Rendelet 2. melléklete tartalmazza.

4. § (1) Az átruházott hatáskör gyakorlója – az e kereten belül tett – intézkedéseiről, azok eredményeiről polgármester esetén a soron következő rendes ülésen, egyéb hatáskörgyakorló esetén évente legalább egyszer beszámol.

II. Együttműködés

Társulások

5. § (1) Az önkormányzat feladatai hatékony, gazdaságos és célszerű megoldása érdekében társulásokban vesz részt.

(2) A képviselő-testület a rendelkezésre álló eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny társulásait is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására, annak segítésére irányulnak.

(3) A társulások létrehozását, szervezeti és működési rendjét rögzítő együttműködési megállapodások az Önkormányzat nyilvántartásában szerepelnek.

III. A képviselő-testület

1. A képviselő-testület működése

6. § (1) A képviselő-testület évente legalább a munkatervben meghatározott számú ülést tart. Az ülések nyilvánosak, azokon bárki részt vehet és a képviselő-testület előzetes hozzájárulásával felszólalhat.

(2) Az ülés meghívóját és az előterjesztéseket a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell megküldeni, hogy azok azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. Az anyagok megküldése a képviselők és a bizottsági tagok részére papíralapon, illetve nagyobb terjedelem esetén elektronikus úton történik.

(3) A meghívót legalább 5 nappal az ülés előtt ki kell függeszteni az önkormányzat hirdetőtábláján és közzé kell tenni a község internetes honlapján. Rendkívüli ülés esetén az ülés előtt 2 órával is kifüggeszthető a meghívó. A meghívónak tartalmaznia kell:

a) az ülés helyét és időpontját,

b) a javasolt napirendi pontokat,

c) a napirendek előadóit.

(4)2 Sürgős, halasztást nem tűrő esetben az ülés előtt 2 órával is kiküldhető a meghívó. A meghívásra bármilyen értesítési mód igénybe vehető, a sürgősség okát azonban közölni kell.

(5) A Képviselő-testület üléseire - az előterjesztések megküldésével – tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt,

b) a kirendeltségvezetőt,

c)3 települési nemzetiségi önkormányzat elnökét,

d)4 a napirendi pont tárgya szerint illetékes szerv, szervezet vezetőjét vagy képviselőjét,

e)5 mindazokat a személyeket, akiknek a jelenléte a napirendi pont szakszerű, alapos és körültekintő tárgyalásához elengedhetetlenül szükséges.

(6) A Képviselő-testület üléseire meghívót kell küldeni azon személyeknek és szervezetek képviselőinek, akik jelenléte a napirend tárgyalásánál a polgármester megítélése szerint szükséges.

7. § (1) A képviselő-testület megbízatásának időtartamára a Mötv. alapján elfogadja tevékenységének irányvonalát, az elsőbbséget élvező célokat, a fejlesztési elképzeléseket tartalmazó koncepciót, a gazdasági programot.

(2) A gazdasági program tervezetét a polgármester készíti el és terjeszti a képviselő-testület elé.

8. § (1) A képviselő-testület működésének alapja a munkaterv.

(2) A munkaterv tervezetét - a polgármester irányításával - a jegyző állítja össze, és a polgármester terjeszti jóváhagyás végett a képviselő-testület elé.

(3) A munkaterv tartalmazza:

a) a testületi ülések tervezett időpontját,

b) az egyes ülések napirendi pontjainak felsorolását,

c) a napirendek előadóit.

(4) A munkaterv-tervezetbe fel kell venni a Mötv-ben és egyéb jogszabályokban kötelezően előírtakat, a képviselő-testület saját határozatával előírtakat, valamint a képviselő-testület bizottsága által javasoltakat.

2. A képviselő-testület ülésének vezetése

9. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testületet a legidősebb képviselő hívja össze és vezeti az ülést.

(2) A képviselő testület ülésének vezetése során ellátandó feladatok:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása

b) napirend elfogadása

c) zárt ülés bejelentése

d) napirendenként:

da) vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

db) a vita összefoglalása,

dc) az indítványok szavazásra való feltevése,

dd) határozati javaslatok szavaztatása,

de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

df) a napirend tárgyában hozott döntés kihirdetése

e) a rend fenntartása

f) ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása, a szavazás eredményének kihirdetése

g) időszerű kérdésekről tájékoztatás

h) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről

i) az ülés bezárása.

(3) A képviselő-testület határozatképességének szabályait a Mötv. tartalmazza.

(4) A tanácskozás rendjének fenntartásáról az ülés vezetője gondoskodik. Ennek során:

a) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő-testület üléséhez méltatlan, az ülést zavaró magatartást tanúsít,

b) figyelmezteti azt a hozzászólást, aki eltért a tárgyalt témától, vagy akinek a hozzászólása másokat sértő,

c) a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonhatja a szót, amelynek következményeként az illető személy ugyanazon napirendi pont tárgyalásánál nem szólalhat fel,

d) az ülést általa meghatározott időre felfüggeszti, ha olyan rendzavarás történik, amely a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi.

(5)6 A nyilvános ülésen megjelent hallgatóság a részükre kijelölt helyen foglal helyet. A képviselő- testület esetenként egyszerű szótöbbséggel dönt az ülésen hozzászólni kívánó állampolgárnak a hozzászólási jog biztosításáról, mely hozzászólás időtartama legfeljebb 3 perc lehet.

3. A vita és a döntéshozatal módja

10. § (1)7 A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek. A napirendi ponttal kapcsolatban az előterjesztőhöz a képviselők és a tanácskozási joggal meghívottak napirendenként két alkalommal kérdést intézhetnek. Az első alkalommal a hozzászólásra, illetve a kérdésre rendelkezésre álló idő 5 perc, második alkalommal 3 perc.

(2) A napirendi pont vitáját az előterjesztő foglalja össze, egyúttal reagál az elhangzott észrevételekre.

(3) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként a módosító, majd az eredeti javaslatot teszi fel szavazásra.

(4) A jegyző a jogszabálysértő működést az ülés alatt bármikor, a jogszabálysértő döntést a szavazás előtt jelzi a képviselő-testület felé.

(5) A javaslat elfogadásához a jelenlévő képviselők több mint a felének igen szavazata szükséges (egyszerű többség).

(6) Minősített többség szükséges a Mötv-ben meghatározott esetekben.

(7) Amennyiben a képviselő személyes érintettségét nem jelenti be, úgy a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget.

11. § A képviselő–testület a döntéseit általában nyílt szavazással, kézfelemeléssel hozza. A levezető elnök köteles a szavazatokat megszámlálni. Először a javaslat mellett, majd ellene szavazó képviselők, s végül a döntéstől tartózkodók szavaznak.

12. § (1) A képviselő-testület név szerinti szavazást rendel el, ha azt

- jogszabály előírja,
- a polgármester kezdeményezi,
- legalább két képviselő indítványozza.
(2) Név szerinti szavazás alkalmával a jegyző a névsor alapján minden képviselőt személy szerint szólít és a képviselő által adott választ (igen, nem, tartózkodom) a névsorban rögzíti. A szavazás végén a képviselő a nyilatkozatát aláírásával hitelesíti.

13. § (1) A Képviselő-testület

a) kitüntetés, elismerő oklevél adományozásáról,

b) intézményvezető megbízásáról, felmentéséről,

c) valamint jogszabályban meghatározott esetekben titkos szavazást tart.

(2) Titkos szavazásra bármely képviselő tehet javaslatot. A Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel dönt a titkos szavazás tartozásáról.

(3) A titkos szavazást a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság tagjai bonyolítják le.

(4) A titkos szavazás eredményét a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság állapítja meg. A szavazásról jegyzőkönyv készül, melyet a Bizottság tagjai és a jegyzőkönyv vezetője ír alá.

4.A felvilágosítás kérés szabályai

14. § (1) A képviselők az ülésen a polgármestertől, az alpolgármestertől, a bizottság elnökétől, valamint a jegyzőtől – az önkormányzat feladatkörébe tartozó témában – írásban felvilágosítást kérhetnek.

(2) Felvilágosítás kérésnek az a kérdés-, ill. problémafelvetés tekinthető, amely szoros kapcsolatban áll az önkormányzat által ellátott feladatokkal, ill. valamely irányítása alatt álló szervezet tevékenységi körével.

(3) A felvilágosítás-kérést a polgármesternél lehetőleg az ülés előtt 3 munkanappal írásban kell benyújtani.

(4)8 Amennyiben a felvilágosítás-kérést a (3) bekezdésben előírt határidőn túl vagy a testület ülésén nyújtják be, úgy az érintettnek csak abban az esetben kell az ülésen választ adnia, ha a válaszadás előzetes vizsgálatot nem igényel. Ellenkező esetben az ülést követő 30 napon belül írásban kell válaszolni. A válasz elfogadásáról a testület a soron következő ülésén dönt.

(5) Az ülésen az adott válasz elfogadásáról először a felvilágosítást kérő képviselő nyilatkozik és ha azt nem fogadja el, arról a testület vita nélkül dönt. Amennyiben a választ a testület elutasítja, elrendeli a felvilágosítás-kérés tárgyának kivizsgálását.

5. Előterjesztés

15. § (1) Előterjesztésnek minősül a képviselő-testület ülésén ismertetett, az ülés napirendjéhez kapcsolódó:

a) tájékoztató

b) beszámoló

c) rendelet-tervezet

d) határozat-tervezet.

(2) A képviselő-testület ülésére írásos előterjesztést kell benyújtani, melyet a meghívóval együtt meg kell küldeni az érintetteknek.

(3) Kivételes esetben lehetőség van szóbeli előterjesztésre is. Az ülés napján, ill. az ülésen a képviselők rendelkezésére bocsátott előterjesztést szóbeli előterjesztésként kell kezelni.

(4) Írásos előterjesztés nélkül nem tárgyalható a rendelet - alkotással összefüggő napirend.

16. § Az előterjesztések tartalmi elemei:

a) az előterjesztés témájának, tárgyának meghatározása,

b) a témával kapcsolatos előzmények, korábban hozott képviselő-testületi döntések, azok végrehajtásával kapcsolatos információk,

c) a téma ismertetése,

d) a jogszabályi háttér bemutatása,

e) anyagi kihatású döntésnél az önkormányzat és szervei költségvetésére gyakorolt hatás bemutatása,

f) egyéb körülmények, összefüggések, adatok, amelyek segítik a döntéshozatalt,

g) határozati javaslat.

17. § Az írásos előterjesztéseket a jegyzőnek jogszerűségi szempontból meg kell vizsgálnia.

6. A képviselő-testület döntései

18. § A képviselő-testület döntései:

a) határozat (egyedi és normatív)

b) rendelet.

19. § A képviselő-testület határozata tartalmazza a testület döntését szó szerinti megfogalmazásban, a végrehajtás határidejét és a végrehajtásért felelős megnevezését.

20. § (1) A képviselő-testület Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott esetekben rendeletet alkot.

(2) Rendelet alkotását a képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a bizottság és a jegyző kezdeményezheti a polgármesternél.

(3) A rendelet-tervezet szakszerű elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(4) A képviselő-testület egyes rendelet-tervezeteket az érdemi vita előtt közmeghallgatásra, a lakosság széles rétegeinek jogait, kötelességeit érintő önkormányzati rendeletek tervezeteit legalább 8 napig közszemlére bocsáthatja, amelynek megtörténtéről a lakosságot a helyben szokásos módon tájékoztatni kell.

21. § (1) A jegyző gondoskodik a képviselő-testület rendeleteinek nyilvántartásáról.

(2) A képviselő-testület évenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát.

(3) A jegyző gondoskodik a módosított képviselő-testületi rendeletek egységes szerkezetbe foglalásáról.

(4) Az önkormányzati rendelet kihirdetését a jegyző végzi el az önkormányzati hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel. Kihirdetni csak a polgármester és a jegyző által aláírt rendeletet lehet. A kihirdetett rendeletek egy példányát a község honlapján is közzé kell tenni.

7. Jegyzőkönyv

22. § (1)9 A képviselő-testület üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni a Mötv. 52. § (1) bekezdés szerinti tartalommal. A jegyzőkönyvet a polgármester, a jegyző és 2 fő képviselő – hitelesítő – írja alá.

(2) Valamely képviselő kérésére a jegyző köteles a képviselő által elmondottakat szó szerint jegyzőkönyvbe venni.

(3) Zárt ülés esetén rögzíteni kell azt, hogy a meghívottak milyen minőségben (érintett vagy szakértő) vannak jelen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyv készül.

(4) A jegyzőkönyvhöz csatolni kell:

a) a meghívót

b) a jelenléti ívet

c) az írásos előterjesztéseket

d) a jegyzőkönyv szövegében nem szereplő rendeletet.

(5) A jegyzőkönyvbe való betekinthetőségről, valamint a jegyzőkönyvek naptári évenkénti beköttetéséről a jegyző gondoskodik.

IV. A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselő

1. A polgármester és az alpolgármester

23. § (1) A polgármester a megbízatását főállásban látja el.

(2) A képviselő-testület a Mötv-ben foglaltak szerint a polgármester javaslatára titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának helyettesítésére saját tagjai közül 1 fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(3) A polgármester általános helyettese az alpolgármester. Az alpolgármester akadályoztatása esetén a helyettesítésre a legidősebb képviselő jogosult.

2. A települési képviselő

24. § (1) A települési képviselő jogait, kötelezettségeit a Mötv. szabályozza.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl a képviselő köteles:

a) lehetőség szerint előre bejelenteni, ha a testületi ülésen nem tud megjelenni
b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti, valamint magán titkot megőrizni.
(3) A települési képviselők járandóságait az önkormányzat képviselő-testülete külön rendeletben határozza meg.
(4) 10

3. A polgármester, alpolgármester, képviselők és külsős bizottsági tagok vagyonnyilatkozatai

25. § (1) A polgármester, alpolgármester, képviselők és külsős bizottsági tagok, valamint a velük közös háztartásban élő házas- vagy élettárs, továbbá gyermekei vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek. A vagyonnyilatkozatának nyilvántartását, ellenőrzését, vizsgálatát a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság végzi.

(2) A külsős bizottsági tagok esetében az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) bekezdés ea) pontjában írt feladatokhoz kötődő vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget kell figyelembe venni.

V. A képviselő-testület bizottságai

26. § (1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A képviselő-testület a következő állandó bizottságot hozza létre:

- Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság 3 fővel, melynek 2 tagja képviselő, 1 tagja külső szakértő.
(3) 11
(4) A Bizottság feladatait a Rendelet 3. melléklete tartalmazza.
(5) A képviselő-testület indokolt esetben – meghatározott feladat ellátására – ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig, ill. az erről szóló jelentésnek a képviselő-testület által történő elfogadásáig tart.

27. § (1) A képviselő-testület a bizottság létrehozásakor

a) dönt a bizottság elnevezéséről

b) rendelkezik a bizottság személyi összetételéről, létszámáról

c) meghatározza a bizottságok feladat- és hatáskörét.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti.

(3) Bármely képviselő javaslatot tehet valamely - a bizottság feladatkörébe tartozó - ügy megtárgyalására. A bizottság elnöke az indítványt a bizottság legközelebbi ülése elé terjeszti, melyre köteles meghívni az indítványozó képviselőt.

28. § (1) A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül a Mötv-ben szabályozott tartalommal. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke, valamint a bizottság által kijelölt tagja írja alá.

(2) A bizottság tevékenységéről - a képviselő-testület munkaterve szerint - beszámol a képviselő-testületnek.

VI. Az önkormányzati hivatal és a jegyző

29. § (1) A Képviselő-testület közös önkormányzati hivatalt hozott létre Mezőcsát és Hejőpapi települések Képviselő-testületeivel.

(2) A közös hivatal elnevezése: Mezőcsáti Közös Önkormányzati Hivatal, melynek Ároktő településen Kirendeltsége működik.

(3) A Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítéséről, munkarendjéről, ügyfélfogadási rendjéről annak Szervezeti és Működési Szabályzata rendelkezik.

(4) A Közös Önkormányzati Hivatal igény és szükség szerint köteles adatot szolgáltatni és jelentést készíteni a képviselő-testületnek és az önkormányzati bizottságnak.

30. § (1) A Közös Önkormányzati Hivatalt a jegyző vezeti és ellátja a Mötv. 81. § (3) bekezdés szerinti feladatokat.

(2) A jegyzői tisztség betöltetlensége vagy tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb 6 hónapi időtartamra – a jegyzői feladatokat megbízott kirendeltségvezető látja el.

VII. Az önkormányzat gazdasági alapja, az önkormányzat vagyona

1. Az önkormányzat vagyona „költségvetése, gazdálkodásának ellenőrzése”

31. § Az önkormányzat tulajdonára és gazdálkodására vonatkozó legalapvetőbb rendelkezéseket külön önkormányzati rendelet határozza meg.

32. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendeletben határozza meg.

(2) A költségvetési rendelet tervezetét a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság előzetesen kötelezően megtárgyalja és véleményezi.

VIII. Lakossági fórumok

33. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal közmeghallgatást tart, melynek fontosabb szabályai:

a) a közmeghallgatás alkalmával az állampolgárok és a településen működő szervezetek, egyesületek, civil szerveződések képviselői körérdekű ügyben a képviselő-testülethez, az egyes települési képviselőkhöz, a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a jegyzőhöz kérdéseket intézhetnek, illetve közérdekű javaslatokat tehetnek,

b) a közmeghallgatás helyéről, idejéről, az esetleges ismertetésre vagy tárgyalásra kerülő tárgykörökről a községháza hirdetőtábláján kell tájékoztatni a lakosságot a rendezvény előtt legalább 5 nappal,

c) a közmeghallgatást a polgármester vezeti,

d) a közmeghallgatásról jegyzőkönyv készül, amelyre értelemszerűen vonatkoznak a képviselő-testület jegyzőkönyvére irányadó szabályok.

e)12 egyedi, valamint hatósági ügyben a polgármester nem adhat szót.

f)13 felszólalásra személyenként kettő alkalommal van lehetőség témakörönként, melynek együttes időtartama a 10 percet nem haladhatja meg.

(2) A polgármester előre meghatározott közérdekű tárgykörben, illetve a jelentősebb döntések sokoldalú előkészítése érdekében - az állampolgárok és a társadalmi szerveződések közvetlen tájékoztatása céljából - falugyűlést hívhat össze.

(3) Nincsenek olyan önszerveződő közösségek, melyek képviselőit tevékenységi körükben megilletné a tanácskozási jog a képviselő-testület és bizottsága ülésein.

IX. Záró rendelkezések

34. § E rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

1. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez14

Törzskönyvi alany azonosító adatai:

1. Törzskönyvi azonosító szám: 635264

2. Adószám: 16674352-1-05

3. KSH statisztikai számjel: 16674352-8510-322-05

4. Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2003.07.29.

5. OM azonosító: 202421

6. Megnevezés: Ároktői Óvoda és Konyha

7. Cím: 3467 Ároktő, Széchenyi út 6/C.

8. Óvodavezető: Firkola Eszter

9. Alaptevékenységi besorolás:

Államháztartási szakágazat: 851020 Óvodai nevelés

10. Kormányzati funkció:

10.1. 091110 Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

10.2. 091120 Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

10.3. 091130 Nemzetiségi óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

10.4. 091140 Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

10.5. 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

10.6. 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

10.7. 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

10.8. 107051 Szociális étkeztetés szociális konyhán

2. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez15

Képviselő-testület által átruházott hatáskörök

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök

a) Települési támogatást adhat a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, továbbá létfenntartását veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került személynek.

b) Rendkívüli települési támogatást adhat elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásra, amennyiben a kérelmezőn kívül az elhunyt is Ároktő községben állandó bejelentett lakóhellyel rendelkezett.

c) A polgármester gyakorolja a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ban foglalt hatásköröket.

2. A Képviselő-testület által a Heves Megyei Regionális Hulladékgazdálkodási Társulásra átruházott hatáskörök

Rekultivációs projektek megvalósítása.

3. A Képviselő-testület által a Miskolci Regionális Hulladékkezelési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

a)16 Az Önkormányzat a hulladékokról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 33. § (1) bekezdésében foglalt feladatát a Miskolci Regionális Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás útján látja el. A Társulás feladata a hulladékgazdálkodási feladat ellátásához kapcsolódó létesítmény, eszköz vagy vagyonelem közszolgáltató részére történő biztosítása mindaddig, amíg az érintett létesítmény, eszköz vagy vagyonelem az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátásához igénybevételre került.

b)17

c)18

4. A Képviselő-testület által a Mezőcsát és Térsége Területfejlesztési Önkormányzati Társulásra átruházott hatáskörök

a) Fejlesztési feladatok ellátása, igazgatási tevékenységek.

b) Településfejlesztés, területfejlesztés.

5. A Képviselő-testület által a Mezőcsát Kistérség Többcélú Társulásra átruházott hatáskörök

Gyermekjóléti és szociális alapszolgáltatási feladatok megszervezése, ellátása.

3. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez

A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság
Pénzügyi, gazdasági feladatai:

1. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásról szóló féléves, éves beszámoló tervezetét.

2. Figyelemmel kíséri a költségvetési bevételek alakulását-külön tekintettel a saját bevételekre-, a vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.

3. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és a gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését.

4. Véleményezi a vállalkozásokban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.

5. Javaslatot tesz a polgármester bérének, jutalmának megállapítására, az alpolgármesterek tiszteletdíjának, jutalmának megállapítására, az alpolgármesterek tiszteletdíjának, jutalmának, a képviselők tiszteletdíjának és természetbeni juttatásainak megállapítására.

6. Javaslatot tesz a helyi adók, közterület-használati, bérleti, használati díjak összegére.

7. Tevékenységével, javaslataival közreműködik az önkormányzati vagyonnal, eszközökkel való hatékony gazdálkodásban, a felújítások, fejlesztések szakszerű, megalapozott lebonyolításában.

8. Előzetesen véleményezi a képviselő-testület hatáskörébe tartozó, az önkormányzati vagyont érintő döntéseket, beleértve a különböző fejlesztési terveket, koncepciókat, a konkrét (egyedi) önkormányzati beruházásokat, fejlesztési és felújítási javaslatokat.

Vagyonnyilatkozat nyilvántartásával kapcsolatos feladatai:

1. A képviselők és a polgármester vagyonnyilatkozatainak gyűjtése.

2. A vagyonnyilatkozatok nyilvántartása.

3. A vagyonnyilatkozatok olyan kezelése, mely lehetővé teszi a nyilvánosság biztosítását.

4. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos ellenőrzési eljárás lefolytatása.

5. A vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a képviselő-testület soron következő ülésén való tájékoztatás.

Jogi, ügyrendi feladatai:

1. Az összeférhetetlenség megállapítására irányuló kezdeményezés kivizsgálása.

2. Ellátja a testület hatáskörébe tartozó választási, kinevezési ügyekkel kapcsolatos szavazás lebonyolításával összefüggő feladatokat,

3. Közreműködik a képviselőtestület munkáját érintő ügyrendi, jogi feladatok ellátásában

4. A bizottság elnöke ellátja a polgármester foglalkoztatási jogviszonyához kapcsolódó egyéb munkáltatói jogokat.

1. függelék a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez19

2. függelék a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez20

3. függelék a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez21

4. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez22

Alaptevékenységi besorolás

1. Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége

2.23 Kormányzati funkciók:

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási
tevékenysége

013210

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013320

Köztemető-fenntartás és -működtetés

016010

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti
képviselő választáshoz kapcsolódó
tevékenységek

041232

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

082044

Könyvtári szolgáltatás

082092

Közművelődés – hagyományos közösségi kulturális értékek gondozása

091110

Óvodai nevelés, ellátás szakmai feladatai

091120

Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének, ellátásának szakmai feladatai

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai
096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104044

Biztos Kezdet Gyerekház

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

5. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez24

6. melléklet a 7/2014. (VI. 11.) önkormányzati rendelethez25

1

A 3. § (1) bekezdése az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (III. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-a szerint módosított szöveg.

2

A 6. § (4) bekezdése az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2022. (III. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

3

A 6. § (5) bekezdés c) pontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

4

A 6. § (5) bekezdés d) pontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

5

A 6. § (5) bekezdés e) pontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

6

A 9. § (5) bekezdését az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-a iktatta be.

7

A 10. § (1) bekezdése az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 5. § a) pontja szerint módosított szöveg.

8

A 14. § (4) bekezdése az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 5. § b) pontja szerint módosított szöveg.

9

A 22. § (1) bekezdése az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

10

A 24. § (4) bekezdését az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

11

A 26. § (3) bekezdését az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

12

A 33. § (1) bekezdés e) pontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

13

A 33. § (1) bekezdés f) pontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

14

Az 1. melléklet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2023. (XI. 16.) önkormányzati rendelete 1. mellékletével megállapított szöveg.

15

A 2. melléklet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

16

A 2. melléklet 3. pont a) alpontja az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 5. § c) pontja szerint módosított szöveg.

17

A 2. melléklet 3. pont b) alpontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

18

A 2. melléklet 3. pont c) alpontját az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

19

A 3. melléklet 1. függeléket az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja hatályon kívül helyezte.

20

A 3. melléklet 2. függeléket az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja hatályon kívül helyezte.

21

A 3. melléklet 3. függeléket az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja hatályon kívül helyezte.

22

A 4. mellékletet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

23

A 4. melléklet 2. pontja az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2025. (X. 21.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

24

Az 5. mellékletet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (3) bekezdése iktatta be. Az 5. mellékletet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § d) pontja hatályon kívül helyezte.

25

A 6. mellékletet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2024. (X. 3.) önkormányzati rendelete 1. § (4) bekezdése iktatta be. A 6. mellékletet az Ároktő Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2024. (XII. 13.) önkormányzati rendelete 6. § e) pontja hatályon kívül helyezte.