Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 12. 06

Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I. 14.) önkormányzati rendelete

a Szervezeti és Működési Szabályzatáról1

2023.12.06.

Győrzámoly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a szervezeti és működési szabályzatáról az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

Az önkormányzat és feladatai

1. Az önkormányzat elnevezése, székhelye, illetékességi területe, jelképei, külső-, belső kapcsolatai

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Győrzámoly Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat).

(2)2 Az önkormányzat székhelye: 9172 Győrzámoly, Rákóczi út 45.

(3) Az önkormányzat illetékességi területe megegyezik a település közigazgatási területével.

(3) Az önkormányzat feladat- és hatáskörei – a Szervezeti és Működési Szabályzat és más önkormányzati rendelet eltérő rendelkezései hiányában – Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületét illetik meg.

(4)3 A képviselő-testület hivatalának megnevezése: Győrzámolyi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: Hivatal). Székhelye: 9172 Győrzámoly, Rákóczi út 45.

2. § (1) Az Önkormányzat jelképeit és azok használatának rendjét külön önkormányzati rendelet állapítja meg.

(2) A képviselő-testület és szervei által használt bélyegzők leírását, lenyomatát és használatuk rendjét az 1. melléklet tartalmazza.

3. § A helyi önkormányzati kitüntetések és elismerő címek alapítására és adományozására vonatkozó szabályokat a képviselő-testület külön rendeletben szabályozza.

4. § (1) Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: www.gyorzamoly.hu

(2) A honlap tartalmazza az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1. mellékletében meghatározott adatokat.

(3) Az önkormányzat lapjának címe „Rólunk és Falunkról”, mely megjelenik évente legalább 3 alkalommal. A kiadvány a településen élők számára térítésmentesen biztosított.

5. § Az önkormányzat testvértelepülése: Székelyszentkirály – Sâncrai, Románia

2. Az önkormányzat feladatvállalása

6. § (1)4 Az önkormányzat a helyi közügyek intézése és a helyi közhatalom gyakorlása érdekében működik.

(2)5 Az önkormányzat ellátja az Mötv. 10. § és 13. §-aiban meghatározott feladat- és hatásköröket.

(3)6 A képviselő-testület – figyelemmel az Mötv. 13. § (1) bekezdésében foglalt kötelezően ellátandó feladatokra, valamint az Mötv. 10. § (2) bekezdésére - a lakosság igényei és az önkormányzat anyagi lehetőségeitől függően - éves költségvetésében, önkormányzati rendeletben, egyedi határozatban meghatározza, hogy a helyi közszolgáltatások körében mely feladatokat, milyen mértékben és módon lát el.

(4)7 Az önkormányzat e rendelet 6. § (2) bekezdésében meghatározott kötelező feladatain túlmenően - a képviselő-testület vagy helyi népszavazás döntése alapján - önként vállalhatja minden olyan helyi közügy önálló ellátását, amelyet jogszabály nem utal más szerv kizárólagos hatáskörébe.

(5)8 Az önkormányzat önként vállalt feladatai különösen:

a) civil társadalmi szervezetek, önszerveződő közösségek támogatása,

b) hátrányos helyzetű diákok tanulmányi ösztöndíj támogatása (Bursa Hungarica ösztöndíj),

c) a belföldi és nemzetközi kapcsolatok ápolása,

d) helyi elismerő címek, kitüntetések adományozása,

e) önkormányzati rendelet alapján szabályozott - nem alanyi jogon járó - szociális ellátások (tűzifa) biztosítása,

f) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás.

(6)9 A képviselő-testület a jelen rendelet 2. mellékletében meghatározott feladat- és hatásköreit a polgármesterre ruházza át.

(7)10 A képviselő-testület jelen rendelet 3. mellékletében foglalt feladatkört állapítja meg a bizottságok részére, továbbá ebben a mellékletben határozza meg azon feladat- és hatásköreit, melyeket a bizottságaira átruház.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

3. A képviselő-testület szervezete

7. § (1) A képviselő-testület tagjainak száma 7 fő. A névjegyzéket az 1. függelék tartalmazza.

(2)11 A képviselő-testület bizottságainak elnevezése:

a) Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága (a továbbiakban: Pénzügyi Bizottság)

Székhelye: 9172 Győrzámoly, Rákóczi út 45.
b) Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága (a továbbiakban: Ügyrendi Bizottság)
Székhelye: 9172 Győrzámoly, Rákóczi út 45.
c) Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Településfejlesztési Bizottsága (a továbbiakban: Településfejlesztési Bizottság)
Székhelye: 9172 Győrzámoly, Rákóczi út 45.
(3) 1213 Az önkormányzati feladatok ellátását a képviselő-testület és szervei:
a) a polgármester,
b) a Pénzügyi Bizottság,
c) az Ügyrendi Bizottság,
d) a Településfejlesztési Bizottság,
e) a jegyző,
f) a Hivatal,
g) a Kunszigeti Gyermekellátó Társulás és a
h) a Győr Nagytérségi Hulladékgazdálkodási Önkormányzati Társulás
útján biztosítja.

4. A képviselő-testület ülései

8. § (1) A képviselő-testület alakuló ülést, rendes ülést és rendkívüli ülést tarthat.

(2) A képviselő-testület a munkatervében meghatározott ütemezés szerint évente legalább 8 testületi ülést tart.

(3) A képviselő-testület adott évi rendes üléseinek konkrét számát és időpontját a határozattal elfogadott éves munkaterv tartalmazza. Az éves munkatervben a (2) bekezdésben meghatározott ülésszámtól több ülést is elő lehet írni.

(4) A munkatervet minden év január 31-éig a polgármester terjeszti elő, melyet a beérkezett javaslatok alapján a jegyző – a gazdasági programot figyelembe véve – állít össze.

(5) A munkaterv tartalmazza:

a) az ülések időpontját,

b) az adott ülésen tárgyalandó témákat, napirendi pontokat,

c) az előterjesztő megnevezését.

(7) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.

(8) A képviselő-testület ülésének helye a székhelye, a képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy ülését a székhelyétől eltérő helyen tartja meg.

(9) A lakosságot a képviselő-testület üléséről a polgármester az ülés időpontját megelőzően legalább 2 nappal, rendkívüli ülés, valamint a határozatképtelenség miatt elmaradt ülés újbóli összehívása esetén legalább 4 órával korábban tájékoztatja.

(10) A tájékoztatás módja:

a) a meghívó kifüggesztése az önkormányzat hirdetőtáblájára és

b) a meghívó megjelentetése az önkormányzat honlapján.

5. Alakuló ülés

9. § (1) Az alakuló ülés összehívásának rendjére az Mötv. 43. §-ban foglaltak az irányadóak.

(2) Az alakuló ülés megnyitása után a választási bizottság elnöke beszámol a választások eredményéről.

(3)14 A képviselők a választási bizottság elnökének előolvasására esküt tesznek és aláírják az esküokmányt.

(4) A képviselő-testület az alakuló ülésén először a jogszabályban meghatározott kérdésekben dönt, ezt követően az ülésre az általános szabályok az irányadóak.

(5) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján – legkésőbb a soron következő ülésén – megválasztja az alpolgármestert, a bizottságok elnökeit, tagjait.

(6) Az alpolgármester a polgármester előolvasására esküt tesz.

6. A képviselő-testület rendes és rendkívüli ülésének összehívása, vezetése

10. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti, a polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a Pénzügyi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti.

(2) Rendkívüli ülés összehívására irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell írásban benyújtani. Az indítványhoz csatolni kell az ülés napirendjére vonatkozó javaslatot.

(3) Az ülést az indítvány beérkezését követő 15 napon belüli időpontra a polgármester köteles összehívni.

(4) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a (2) bekezdésében foglalt eseten kívül:

a) pályázattal kapcsolatos képviselő-testületi döntéshez,

b) határidős feladat végrehajtására,

c) rendkívüli élethelyzetben, a testület hatáskörébe tartozó olyan ügyben, melyben a késedelem jelentős kárral járna.

11. § (1) A testületi ülést elektronikus úton, meghívóval kell összehívni, amit legkésőbb az ülést megelőző 5. napon kell kiküldeni a képviselő-testület tagjai részére. A határidőt napokban kell érteni, a határidő számításnál kezdő napnak a küldés napját kell tekinteni és az ülés időpontja tekintendő az 5. napnak.

(2) Rendkívüli testületi ülés elektronikus úton vagy telefonon is összehívható úgy, hogy időpontja és napirendje az ülést megelőző 8 órával korábban megismerhető legyen a képviselők által. A rendkívüli testületi ülés napirendjére a meghívóban szereplő napirendeken túl további napirend nem vehető.

(3) A meghívó tartalmazza az ülés helyét, napját, kezdési időpontját, javasolt napirendi pontokat és azok előterjesztőt. A meghívót a polgármester írja alá.

(4) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:

a) a település képviselőit,

b) a jegyzőt,

c) akiket a polgármester vagy a képviselők javasolnak, vagy akik jelenléte a napirend alapos, szakszerű megtárgyalásához indokolt.

12. § (1) Az ülést az ülésvezető nyitja meg.

(2) Az ülésvezető ellátja a következő feladatokat:

a) megnyitja az ülést,

b) megállapítja a képviselő-testület határozatképességét, számba veszi az igazoltan távollevő képviselőket, a határozatképességet az ülés időtartama alatt vizsgálja,

c) javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítők személyére (2 fő),

d) javaslatot tesz az ülés napirendjére, és annak elfogadására,

e) tárgyalásra bocsátja a napirendi pontokat,

d) vezeti a vitát: a hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre megadja a szót, összefoglalja a vitát, az indítványokat szavazásra bocsátja, a határozati javaslatokat szavazásra bocsátja, megállapítja a szavazás számszerű eredményét, ismerteti a napirend tárgyában meghozott döntést,

e) szünetet rendelhet el, a tanácskozás folytatását akadályozó körülmény felmerülésekor az ülést meghatározott időre félbeszakíthatja, vagy berekesztheti;

f) hozzászóláskor megadja, megtagadja, illetve megvonja a szót a jelenlévők bármelyike tekintetében,

g) figyelmezteti a hozzászólót, hogy mondanivalója eltér a tárgyalt témától, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót, aminek következményeként az illető személy ugyanazon ügyben már nem szólalhat fel;

h) hosszúra nyúlt vita esetén indítványozza a hozzászólás időtartamának korlátozását, vagy lezárja a vitát;

i) a képviselő-testületi ülés rendjét fenntartja, rendzavarás esetén megteszi a szükséges intézkedést,

g) bezárja az ülést.

13. § A határozatképtelen ülést a polgármesternek 5 napon belül, változatlan napirenddel kell összehívnia. A napirendi javaslathoz készült előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára. A meghívó kiküldésére a 11. § (1) bekezdés szabályai érvényesek. Amennyiben a határozatképtelenség miatt elmaradt ülésen határidőhöz kötött ügyről, vagy olyan kérdésről kellett volna dönteni, hogy a döntés elmaradása helyrehozhatatlan kárral vagy veszéllyel járna, az ülés újbóli összehívására a 11. § (2) bekezdésében foglaltak az irányadóak azzal, hogy az előterjesztéseket nem kell ismételten megküldeni a képviselők számára.

7. A napirendekhez kapcsolódó iratok

14. § (1) Előterjesztésnek minősül:

a) a rendelet tervezet,

b) a határozati javaslat,

c) az egyéb döntést igénylő javaslat

d) a beszámoló,

e) a tájékoztató.

(2) Előterjesztés benyújtására jogosultak:

a) a polgármester,

b) az alpolgármester,

c) a képviselők,

d) a jegyző.

(3) Kizárólag írásban nyújthatóak be az alábbi előterjesztések:

a) a költségvetés rendelet módosítása,

b) beszámoló az önkormányzat gazdálkodásáról,

c) gazdasági program,

d) társulás létrehozása, társuláshoz csatlakozás vagy abból kilépés kérdése.

(4) Az előterjesztés a képviselő-testület ülésén szóban is ismertethető, amennyiben a képviselő-testület az ülés napirendjére azt felveszi.

(5)15 Kizárólag a Pénzügyi Bizottság állásfoglalásával benyújtható előterjesztések:

a) az éves költségvetés rendelet-tervezete, az évközi költségvetési rendeletmódosítások tervezete,

b) a költségvetés végrehajtásáról szóló éves beszámoló tervezet.

(6)16 Kizárólag a Pénzügyi Bizottság által benyújtható előterjesztés:

a) a vagyongazdálkodás alapelvei.

8. A napirendi pontok tárgyalására vonatkozó általános szabályok

15. § (1) A képviselő-testületi ülés napirendjének tárgyalási sorrendje:

a) az ülés napirendjének megállapítása

b) a rendelet kiadását igénylő napirendi pontok,

c) a határozat meghozatalát igénylő napirendi pontok,

d) határozathozatalt nem igénylő ügyek.

(2) A napirendi pontok tárgyalása után – rendkívüli ülés kivételével - a polgármester beszámol:

a) az előző ülés óta tett fontosabb intézkedésekről, valamint az olyan jelentősebb eseményekről, amelyek a képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintik,

b) amennyiben van lejárt határidejű képviselő-testületi határozat, akkor annak végrehajtásáról,

c) amennyiben átruházott hatáskörben járt el, akkor az általa hozott intézkedésekről.

(3) Amennyiben az ülés napirendjén nyilvános és zárt ülésre tartozó napirendi pontok is szerepelnek, a zárt ülést lehetőség szerint a nyilvános ülést követően, annak folytatásaként kell tartani.

(4) A képviselő-testület az (1)-(3) bekezdésekben meghatározott tárgyalási sorrendtől polgármesteri vagy képviselői javaslatra eltérhet. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést határozatba kell foglalni.

16. § (1) Az egyes napirendi pontok tárgyalási sorrendje:

a) az előterjesztő által előterjesztett határozati javaslat ismertetése,

b) az előterjesztő által tett kiegészítés,

c) jogszabály által meghatározott esetben a könyvvizsgáló ismertetheti véleményét,

d) az előterjesztéssel kapcsolatban állást foglaló bizottság ismerteti véleményét,

e) az előterjesztéssel kapcsolatos kérdések,

f) vita az előterjesztéssel kapcsolatban,

g) módosító javaslatok megtétele,

h) döntés a módosító javaslatokról,

i) döntés az előterjesztésben szereplő döntési javaslatról.

17. § Az ülésvezető, vagy bármely képviselő javasolhatja a napirendi pont tárgyalásának elnapolását. Ha az elnapolással a napirendi pont előterjesztője egyetért, a képviselő-testület vita nélkül határoz, és megjelöli a napirendi pont tárgyalásának új időpontját.

9. Hozzászólások

18. § (1) A hozzászólás a jelentkezés sorrendjében történik.

(2) A napirendi ponthoz a képviselő és a polgármester időkorlát nélkül teheti meg hozzászólását.

(3) A polgármester a hozzászólótól megvonja a szót:

a) ha a hozzászólás nem az adott napirendhez kapcsolódik.

(4) Ha a Képviselő-testület a hozzászóláshoz a hozzájárulását megadta, a hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja. Az ügyrendi javaslattal kapcsolatos döntést határozatba kell foglalni. A hozzászólótól a polgármester megvonja a szót a (3) bekezdésben foglaltak alapján.

10. Zárt ülés

19. § (1) A képviselő-testület az Mötv.-ben szabályozott módon és esetekben tart zárt ülést, illetve rendelhet el zárt ülést.

(2) A zárt ülés anyagát kizárólag a következő személyeknek lehet átadni:

a) a képviselő-testület tagjainak,

b) a jegyzőnek,

c) a polgármester döntése szerint az előterjesztés tárgyalására meghívott személynek,

d) a kormányhivatal vezetőjének, törvényességi ellenőrének.

(3) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvbe a képviselő-testület tagja, a tárgyban közvetlenül érintett, vagy annak hivatalos megbízottja, a kormányhivatal vezetője és törvényességi ellenőre, a jegyző, az ülésen történt részvétele esetén a Hivatal ügyintézője, továbbá részvétele esetén a szakértő tekinthet be.

(4) A betekintés helye: a jegyző irodája, ideje: munkaidő alatt.

(5) A zárt ülésről készült jegyzőkönyvet az általános szabályok szerint, de elkülönítve kell tárolni, őrizni.

11. A döntéshozatali eljárás

20. § (1) Az ülésvezető a módosító indítványokat az eredeti javaslatot megelőzve bocsátja szavazásra.

(2) A módosító indítványt a szavazás megkezdése előtt előterjesztője visszavonhatja.

(3) Minősített többség szükséges az alábbi döntések meghozatalához:

a) hitel felvétel,

b) gazdasági társasághoz való csatlakozás és abból való kiválás,

c) helyi közügy önálló megoldásának vállalása, illetőleg arról történő lemondás,

d) kitüntetés adományozása,

e) testületi hatáskörök átruházása.

21. § Amennyiben nincs meg a döntéshez szükséges egyszerű vagy minősített többségű szavazat, a javaslatot elutasítottnak kell tekinteni.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetben, amennyiben a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség, ügyrendi javaslatra, szünet elrendelése után, a polgármester újból szavazásra bocsáthatja a javaslatot.

(3)17 Ha a képviselő-testület a (2) bekezdésben szabályozott eljárásában újból sem hoz támogató döntést, vagy két egymást követő alkalommal határozatképtelenség miatt nem hoz döntést, akkor a polgármester dönt - kivéve az Mötv. 42. §-ában meghatározott eseteket - amennyiben a döntésre törvényi kötelezettség teljesítése miatt van szükség. A polgármester a döntéséről a soron következő testületi ülésen tájékoztatást ad.”

22. § Amennyiben a képviselő-testület tagja a személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettségét elmulasztja, a képviselő-testület a döntését a személyes érintettség bejelentésének elmulasztásáról való tudomásra jutást követő ülésén felülvizsgálja, továbbá ezzel egyidejűleg az okozott kár megtérítése iránt igényt támaszthat.

23. § (1) Szavazni csak személyesen lehet, „igen”, „nem” vagy „tartózkodás” szavazattal.

(2) A titkos szavazás kivételével a szavazás nyílt szavazással történik:

a) kézfelemeléssel vagy

b) név szerinti szavazással.

(3) Név szerinti szavazást kell tartani az Mötv-ben meghatározott esetben, valamint legalább két képviselő indítványára az alábbi esetekben:

a) az éves költségvetés jóváhagyásáról,

b) a helyi adók megállapításáról,

c) a településrendezési terv jóváhagyásáról,

d) önkormányzati vagyon elidegenítéséről vagy megterheléséről,

e) hitelfelvételről és kötvény kibocsátásról,

f) intézmény alapításáról és megszűntetéséről,

(2) Névszerinti szavazásnál a jegyző ABC sorrendben felolvassa a képviselők névsorát, és a képviselők nevük elhangzása után igennel, nemmel szavazhatnak, illetve tartózkodhatnak. A polgármester az ABC sorrend szerint szavaz. A jegyző a szavazatot a névsoron feltünteti.

(3) A polgármester a név szerint leadott szavazatokat összeszámolja és a szavazás eredményét kihirdeti. A névszerinti szavazásról készült listát a polgármester és jegyző írja alá, és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

24. § (1) Azokban az ügyekben, melyekben ezt a törvény lehetővé teszi, a polgármester és bármely képviselő indítványozhatja titkos szavazás tartását. E javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz.

(2) Titkos szavazás esetén a szavazást az Ügyrendi Bizottság bonyolítja. A szavazás borítékba helyezett, lebélyegzett szavazólapon történik.

(3) A titkos szavazás során érvénytelen szavazatnak számít, ha a szavazó a szavazólapot nem töltötte ki, illetve ha a szavazó szándékát a szavazólapról nem lehet egyértelműen megállapítani.

(4) A szavazás eredményét a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

(5) Ha több titkos szavazást igénylő előterjesztés szerepel a napirenden, a szavazások a levezető elnök döntése alapján összevontan, egyidejűleg is lebonyolíthatóak.

(6) A titkos szavazás eredményéről külön jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság tagjai írnak alá. Ezt a jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvéhez.

12. Tanácskozási jog

25. § (1)18 A képviselő-testületi és bizottsági ülésen tanácskozási joga van – mely jelenti szavazati jog nélkül a vitában való részvétel jogát (hozzászólás) –

a) a jegyzőnek

b) a Győrzámolyi Tündérrózsa Óvoda és Bölcsőde vezetőjének az intézményt érintő napirendi pontban,

c) a Győrzámolyi Petőfi Sándor Általános Iskola igazgatójának az intézmény érintő napirendi pontban,

d) a pályázóknak az őket érintő napirendi pontban,

e) a Hivatal ügyintézőinek a szakterületüket érintő napirendi pontban,

f)19 a településen működő, bejegyzett társadalmi szervezetek vezetőinek, tevékenységi körükben, melyek: a Győrzámolyi Sportegyesület, a Győrzámolyi Önkéntes Tűzoltó Egyesület, a Hármashatár Alapítvány, a Győrzámolyi Kézilabda Club, a Győrzámolyi Polgárőr Egyesület, a Szigetközi Junior Kendo Klub és a Tündérrózsa Alapítvány.

13. Az ülés rendjének fenntartása

26. § A polgármester gondoskodik az ülés során a rend fenntartásáról. Ennek biztosítása érdekében:

a) megadja a szót az előterjesztőnek, a hozzászólóknak,

b) figyelmezteti azt, aki a tárgyalt témától eltér, vagy kifejezései a tanácskozást sértik, a figyelmeztetés eredménytelensége esetén megvonja a szót,

c) rendreutasíthatja a rendzavarót,

d) ismételt rendzavarás esetén 5 percre felfüggeszti a tanácskozást és a rendbontót – kivéve az önkormányzati képviselőt – a terem elhagyására utasíthatja,

e) valamennyi olyan intézkedést megtesz, amit a rend fenntartása érdekében szükségesnek tart.

III. Fejezet

A képviselő-testület döntései

14. A rendelet

27. § (1) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezheti:

a) az önkormányzati képviselő;

b) a polgármester;

c) a jegyző.

(2) A rendelet-tervezetet a jegyző készíti el és jogszabály eltérő rendelkezése hiányában küldi meg véleményezésre az arra jogosult szerveknek, személyeknek.

(3) Az önkormányzati rendeletet a Hivatali hirdetőtáblán történő kifüggesztéssel kell kihirdetni.

(4) A jegyző a kihirdetett önkormányzati rendeletekről nyilvántartást vezet.

15. A határozat

28. § (1) A képviselő-testület határozatainak számozását évente újrakezdi. A határozatok számozása folyamatos. A határozatok számozására pozitív egész arab számokat kell alkalmazni.

(2) A határozat megjelölése tartalmazza

a) a képviselő-testület megnevezését,

b) a határozat számát,

c) a határozat meghozatalának évét, hónapját és napját,

d) a „határozata” kifejezést,

e) a határozat címét.

(3) A határozat megjelölésének formája: „Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I. 1.) számú határozata a képviselő-testület 2015. évi munkatervéről”

(4) A határozat a (2) bekezdésben foglaltakon túl tartalmazza:

a) a képviselő-testület döntését,

b) a végrehajtásra szolgáló határidőt,

c) a végrehajtásért felelős személy megnevezését.

(5)20 E §-ban foglaltakat az önkormányzati hatósági ügyekben hozott határozatokra az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény rendelkezéseivel összhangban kell alkalmazni.

(6) A jegyző gondoskodik az önkormányzati határozatok nyilvántartásáról, a határozatok érintettekkel való közléséről.

16. A képviselő-testületi ülések dokumentálása

29. § (1) A képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyv tartalmát az Mötv. 52. (1) bekezdése határozza meg.

(2) A jegyzőkönyv mellékletét képező anyagok:

a) a jelenléti ív;

b) a meghívó;

c) előterjesztések anyagai;

d) a rendelet

e) írásban benyújtott hozzászólás, indítványok, kérdések;

f) név szerinti szavazásról készült névsor, titkos szavazásról készült jegyzőkönyv.

(3) A jegyzőkönyvbe és annak mellékletét képező előterjesztésekbe való betekintést – a zárt ülés jegyzőkönyvének kivételével- a jegyzőnél lehet kezdeményezni. A nyilvános ülés jegyzőkönyve a Hivatalban munkaidőben tekinthető meg.

(4) A jegyzőkönyveket évenként csoportosítva a jegyző kezeli.

(5) A jegyzőkönyvet a polgármesteren és a jegyzőn kívül a képviselő-testület tagjai közül esetenként megválasztott két hitelesítő írja alá.

IV. Fejezet

A képviselő jogai és kötelezettségei

30. § (1) A települési-képviselő:

a) köteles tevékenyen részt venni a képviselő-testület munkájában;

b) köteles olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára;

c) köteles felkérés alapján részt venni a képviselő-testületi ülések előkészítésében, valamint az egyes feladatok megoldásában;

d) köteles írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő-testület vagy a bizottságának ülésén vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van;

e) köteles bejelenteni, amennyiben a döntéshozatalban személyesen érintett.

(2)21 A képviselő a jegyzőnél írásban kezdeményezheti önkormányzati rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát.

31. § (1) Az a képviselő, aki a szabályszerűen kiküldött meghívóban megjelölt időpontban a képviselő-testület ülésén előzetes bejelentés vagy igazolás nélkül távolmaradt és távolmaradását alapos indokkal nem menti ki, igazolatlanul távollevőnek minősül. Az alapos indokként a munkából való távolmaradásnál elfogadott okok fogadhatóak el.

(2) Igazoltan távollévőnek az a képviselő minősül, aki az ülést megelőzően legkésőbb 24 órával távolmaradását bejelenti a polgármesternél vagy a jegyzőnél. Ugyancsak igazolt a távollét, amennyiben a képviselő a mulasztott ülést követő 8 napon belül orvosi igazolással vagy egyéb alapos indokkal igazolja magát.

(3) A távolmaradó képviselők nevét a jegyzőkönyv tartalmazza.

V. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai

17. A bizottság jogállása az állandó bizottságok és az eseti bizottság

32. §22 (1) A képviselő-testület döntéseinek előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére, valamint ellenőrzésére három állandó bizottságot hoz létre.

(2) Az állandó bizottság feladata, hogy folyamatosan segítse a testület tevékenységét, és munkájának eredményességét.

(3) A testület által létrehozott állandó bizottságok:

a) Pénzügyi Bizottság

b) Ügyrendi Bizottság

c) Településfejlesztési Bizottság

(4) A képviselő több bizottság tagjának is megválasztható.

(5) A (3) bekezdésben meghatározott bizottságok 3 tagból állnak: 2 fő választott képviselő, 1 fő külső tag. A bizottsági tagok névjegyzékét a rendelet 2. függeléke tartalmazza.

(6) A bizottság elnökét, valamint képviselő és nem képviselő tagjait a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg.

(7) A bizottságok képviselő és nem képviselő tagjainak jogai és kötelezettségei a bizottság tevékenysége során azonosak.

33. § (1) A képviselő-testület bármely kérdés megvizsgálására, továbbá a bizottságot létrehozó határozatban megjelölt ügyeknek a határozatban megállapított ideig történő intézésére eseti bizottságot alakíthat.

(2) Az eseti bizottság feladatát, elnevezését, tagjainak számát és megbízatásának terjedelmét a képviselő-testület az eseti bizottság felállításakor határozza meg.

(3) Az eseti bizottság a képviselő-testület által meghatározott feladat elvégzését követően megszűnik. Megszűnik az eseti bizottság a benne lévő tagok megválasztását követő helyi önkormányzati általános választás napján, a képviselő-testület feloszlása vagy feloszlatása esetén is.

18. A bizottságok működése

34. § (1) Az állandó és eseti bizottság belső működési szabályait tartalmazó ügyrendjét – az Mötv. és jelen rendelet keretei között – maga állapítja meg.

(2) A bizottság ülését az elnök hívja össze és vezeti le. Az ülés összehívására a 11. § (1) bekezdésben foglaltakat kell alkalmazni.

(3) A bizottság határozatképességére, határozat hozatalának módjára a testületi ülésre vonatkozó szabályok az irányadók.

(4)23 A bizottság munkáját az elnök irányítja, aki a megfelelő fórumokon képviseli a Bizottságot. Az elnök helyettesítését távolléte vagy egyéb akadályoztatása esetén a másik választott képviselő tag látja el.

(5)24 A bizottság elnöke beszámolási kötelezettséggel tartozik a polgármester felé a bizottság munkájáról.

(6)25 A bizottság feladata ellátása érdekében szükség szerint ülésezik. A bizottság döntéseiről annak elnöke, akadályoztatása esetén a másik képviselő tagja adhat tájékoztatást.

(7)26 A bizottság a tevékenységéről a képviselő-testület rendes ülésén beszámol.

VI. Fejezet

A tisztségviselők

19. A polgármester

35. §27 (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármesterrel kapcsolatos munkáltatói jogok közül a képviselő-testület gyakorolja a következőket:

a) jutalmazás,

b) összeférhetetlenség kimondása,

c) fegyelmi eljárás megindítása és a fegyelmi büntetés kiszabása,

d) anyagi felelősség megállapítása.

(3) A polgármesterrel kapcsolatos munkáltatói jogok közül az alpolgármester gyakorolja a következőket:

a) a képviselő-testület döntését követően a kinevezési okirat elkészíttetése és aláírása,

b) szabadságok kiadása, engedélyezése,

c) javaslattétel a képviselő-testület részére a polgármester bérének és egyéb juttatásainak, jutalmának megállapítására.

(4) A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatásköröket a 2. melléklet tartalmazza. Részletes feladat- és hatásköreit a jogszabályok és a képviselő-testület döntései határozzák meg.

(5) A polgármester lemondását az alpolgármester, ezen tisztség betöltetlensége esetén az ülés vezetésére kijelölt képviselőnek adja át.

(6) A polgármester dönthet a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett, a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:

a) önkormányzati saját forrást nem igénylő pályázat benyújtása,

b) a pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése,

c) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére,

d) folyamatban lévő beruházások esetén a kivitelezés során felmerülő halaszthatatlan döntések meghozatala.

e) az önkormányzat költségvetési rendelete alapján meghatározott eredeti előirányzati főösszeg 5 %-át elérő kiadás megtakarítást, vagy bevételszerzést eredményező új kötelezettségvállalás esetén,

f) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet,- és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet esetében, ha annak elhárítása miatti intézkedést kell hozni.”

20. Az alpolgármester

36. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, a polgármester helyettesítésére és munkájának segítésére a képviselő-testület tagjai közül társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok.

(3) Az alpolgármester a polgármester irányításával látja el feladatait, teljesíti a polgármestertől önkormányzati ügyekben kapott megbízatásokat és azokról beszámol.

VII. Fejezet

A polgármesteri hivatal, kinevezett tisztségviselők

21. A jegyző

37. § (1) A jegyző részletes feladat- és hatáskörét a jogszabályok és a képviselő-testület döntései határozzák meg.

(2) A jegyző az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásának keretében:

a) a polgármester irányításával és a Hivatal közreműködésével előkészíti a képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,

b) ellátja az önkormányzati képviselő-testület szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatokat,

c) rendszeres tájékoztatást ad a polgármesternek, a képviselő-testületnek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

d) tájékoztatja a képviselő-testületet a Hivatal munkájáról, az ügyintézésről.

(3) A jegyző önkormányzati rendeletalkotással kapcsolatos feladatai:

a) kezdeményezheti rendelet alkotását,

b) végzi az önkormányzati rendelet szakmai előkészítésével, kihirdetésével és nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.

(4) A jegyző egyéb feladatai:

a) megszervezi a Hivatal munkáját,

b) gondoskodik a Hivatal ügyintézőinek rendszeres továbbképzéséről,

c) ellátja az államigazgatási tevékenység egyszerűsítésével, korszerűsítésével kapcsolatos feladatokat.

(5) A jegyző a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szerint tart ügyfélfogadást.

(6)28 A képviselő-testület aljegyzőt nem nevez ki. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve a jegyző tartós akadályoztatása esetén – legfeljebb hat hónap időtartamra - a polgármester – a jegyző javaslatát figyelembe véve –elsősorban a Hivatal köztisztviselői közül gondoskodik a megfelelő szakmai ismerettel és végzettséggel rendelkező helyettes megbízásáról.

(7) A jegyző köteles jelezni a képviselő-testületnek, a képviselő-testület szerveinek és a polgármesternek, ha a döntésük, működésük jogszabálysértő.

22. A Polgármesteri Hivatal

38. § (1) A Hivatal egységes közigazgatási szervezetet képez, nem tagozódik.

(2) A Hivatal szervezetére és működésére vonatkozó szabályokat, az ellátandó feladat- és hatásköreit, valamint ügyrendjét önálló dokumentumként, a képviselő-testület által jóváhagyott hivatali Szervezeti és Működési Szabályzat tartalmazza.

VIII. Fejezet

A Képviselő-testület és a lakosság kapcsolata

23. Közmeghallgatás

39. § (1) A képviselő-testület évente egyszer, előre meghirdetett közmeghallgatást tart, amelyen az állampolgárok és a helyben érdekelt szervezetek képviselői közérdekű kérdést és javaslatot tehetnek.

(2) A közmeghallgatás során a polgármester beszámol az önkormányzat és intézményei működéséről, adott évi feladatairól, a következő évre vonatkozó céljáról, fejlesztési elképzeléséről. A jegyző beszámol az önkormányzat gazdasági helyzetéről, továbbá az intézmények vezetői tájékoztatást adnak az intézményekben folyó munkáról. Ezt követően a jelenlévők közérdekű kérdéseket és javaslatokat intézhetnek a képviselő-testülethez, a polgármesterhez, vagy a képviselőkhöz.

(3) A közmeghallgatás helyéről, idejéről a lakosságot 5 nappal előbb szükséges értesíteni. A közmeghallgatás meghirdetéséről a polgármester gondoskodik.

(4) A közmeghallgatást a polgármester vezeti, a polgármester a hozzászólások időtartamát korlátozhatja.

(5) A közmeghallgatáson elhangzott kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell.

(6) Amennyiben a közérdekű kérdés, vagy a javaslat az ülésen nem válaszolható meg, vizsgálat után a képviselő-testület soron következő ülése elé kell terjeszteni. A képviselő-testület döntéséről a kérdezőt, illetve a javaslattevőt tájékoztatni kell.

24. Lakossági fórumok

40. § (1) A polgármester vagy a képviselő-testület előre meghatározott közérdekű kérdésben, illetőleg a jelentősebb döntések előkészítésére, az állampolgárok és társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatása, véleményének kikérése céljából lakossági fórumot hívhat össze.

(2) A lakossági fórum egyaránt összehívható a község egészét, vagy annak nagyobb, illetőleg egy részét érintő tárgykörökben.

(3) A fórumot a polgármester vagy az általa meghatalmazott személy vezeti. A fórum nem minősül képviselő-testületi ülésnek.

(4) A fórum időpontjáról, tárgyáról és helyéről a Hivatal hirdetőtábláján, illetőleg az önkormányzat honlapján elhelyezett hirdetményben kell tájékoztatni a lakosságot.

25. Együttműködés a település önszerveződő közösségeivel

41. § (1) A képviselő-testület támogatja a lakossági önszerveződő közösségek tevékenységét, illetőleg az ilyen közösségekkel együttműködik.

(2) A településen működő, bejegyzett társadalmi szervezetek vezetői, tevékenyégi körükben a nyilvános képviselő-testületi ülésen tanácskozási joggal vehetnek részt, az őket érintő napirendi pontoknál.

26. Helyi népszavazás kezdeményezése

42. § A képviselő-testület a helyi népszavazáshoz szükséges választópolgárok számát önálló rendeletben szabályozza.

IX. Fejezet

Az önkormányzat gazdasági alapjai

43. § (1) A képviselő-testület a költségvetését önkormányzati rendelettel állapítja meg a Magyarország költségvetéséről és az államháztartásról szóló törvény alapján.

(2) Az önkormányzat gazdálkodási feladatait a Hivatal látja el.

(3) A képviselő-testület külön önkormányzati rendeletben állapítja meg a törzsvagyon körébe tartozó fogalomképtelen és korlátozottan forgalomképes vagyontárgyakat, valamint azokat a feltételeket, amelyek szerint e vagyontárgyakról és az üzleti vagyontárgyakról rendelkezni lehet.

X. Fejezet

Záró rendelkezések

44. § (1) Jelen rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

(2) A hatályba lépéssel egyidejűleg hatályát veszti Győrzámoly Községi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 11/2003. (VII. 9.) önkormányzati rendelet és annak módosításai.

(3) A Szervezeti és Működési Szabályzathoz az alább felsorolt mellékletek és függelékek tartoznak:

a) A Szervezeti és Működési Szabályzat mellékletei:
1. melléklet: A képviselő-testület és szervei által használt bélyegzők leírása, lenyomata és használatuk rendje
2. melléklet: A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök jegyzéke
3. melléklet: A képviselő-testület állandó bizottságainak elnevezése és összetétele, feladat- és hatásköre
b) A Szervezeti és Működési Szabályzat függelékei:
1. számú függelék: A képviselő-testület tagjainak névsora
2. számú függelék: A bizottsági tagok névsora
3. számú függelék: Győrzámoly Község Önkormányzata által ellátandó feladatok
A függelékek folyamatos vezetéséről a jegyző gondoskodik.

1. melléklet29

Az Önkormányzatnál használatban lévő pecsétek leírása, lenyomata és használatuk rendje
(1) Használatban lévő pecsétek:

a) Önkormányzat pecsétje

b) Polgármester hivatalos kör alakú pecsétje

c) Polgármesteri Hivatal hivatalos kör alakú pecsétje

d) Önkormányzat Dísz pecsétje

e) Pénzügyi Bizottság pecsétje

f) Ügyrendi Bizottság pecsétje

g) Településfejlesztési Bizottság pecsétje

(2) Bélyegzők leírása, lenyomata, használata:

a) Az Önkormányzat pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
felül: Győrzámoly
alul Község Önkormányzata
Lenyomat:
Az Önkormányzat pecsétjét kell használni:
- a képviselő-testület üléseiről készített jegyzőkönyveken,
- a rendeleteken,
- az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait rögzítő dokumentumokon,
- az önkormányzat bankszámláit vezető pénzintézetnél,
- az önkormányzati szerződéseken, levelezéseken

b) A Polgármester hivatalos kör alakú pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámoly Község Polgármestere
Lenyomat:
Az polgármester pecsétjét kell használni:
- hatáskörébe utalt, döntést igénylő ügyek alakszerű határozatain

c) A Polgármesteri Hivatal hivatalos kör alakú pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámolyi Polgármesteri Hivatal
Lenyomat:
Az Polgármesteri Hivatal pecsétjét kell használni:
- a Hivatal által meghozott alakszerű határozatokon,
- egyéb hivatalos ügyiratokon

d) Az Önkormányzat Dísz pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen Győrzámoly Község címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámoly Község Önkormányzata
GYŐRZÁMOLY
Lenyomat:
Az Önkormányzat Dísz pecsétjét kell használni:
- a képviselő-testület által adományozott okleveleken

e) A Pénzügyi Bizottság hivatalos kör alakú pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Pénzügyi Bizottsága
Lenyomat:
A Pénzügyi Bizottság pecsétjét kell használni:
- a Pénzügyi Bizottság által készített dokumentumokon, iratokon

f) Az Ügyrendi Bizottság hivatalos kör alakú pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Ügyrendi Bizottsága
Lenyomat:
Az Ügyrendi Bizottság pecsétjét kell használni:
- az Ügyrendi Bizottság által készített dokumentumokon, iratokon
-

g) A Településfejlesztési Bizottság hivatalos kör alakú pecsétje:

Leírás:
Kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, körben az alábbi felirat:
Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének Településfejlesztési Bizottsága
Lenyomat:
A Településfejlesztési Bizottság pecsétjét kell használni:
- a Településfejlesztési Bizottság által készített dokumentumokon, iratokon

2. melléklet3031

A képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatáskörök
A képviselő-testület a polgármesterre ruházza át az alábbi hatásköreit:

1. temetéshez nyújtott rendkívüli települési támogatás megállapítása,

2. különös méltánylást érdemlő sürgős esetben rendkívüli települési támogatás megállapítása,

3. közterület használati engedély iránti kérelem elbírálása,

4. az önkormányzati tulajdonú ingatlannal kapcsolatos hatósági eljárásban a tulajdonost megillető jogok gyakorlása,

5. magánszemély által történő ingó dolog felajánlásának elfogadása,

6. a „Súlykorlátozás” - a táblán megjelölt 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű járművel (járműszerelvénnyel) közlekedni tilos - közúti jelzőtábla hatálya alá tartozó útszakaszokra vonatkozó behajtási engedélyt kiadása,

7. a költségvetésben meghatározott célokra maximum nettó 500.000,-Ft-ig történő kötelezettség vállalása,

8. a működés biztonsága érdekében - az éves tervben nem szereplő feladatok végrehajtása során – nettó 500.000,-Ft összegig történő köztelezettség vállalása,

9. az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos földhivatali ügyintézés,

10. megrendelések kiadása nettó 500.000,-Ft összegig,

11. árajánlatok, értékbecslések bekérése,

12. ajánlattételi felhívások,

13. a település működésével kapcsolatos tárgyalások folytatása,

14. a rendezvényeken a település képviseletének ellátása,

15. a vagyongazdálkodás körébe tartozó önkormányzati követelések behajtása során részletfizetés engedélyezése,

16. az egészségügyi alapellátás biztosítására vonatkozóan feladatellátási, vagy feladatátvállalási szerződés megkötése az egészségügyi szolgáltatóval és a szerződéssel kapcsolatos egyéb jognyilatkozatok megtétele,

17. Győrzámoly Község címere használatának engedélyezése, illetve a használatára vonatkozó engedély visszavonása,

18. az önkormányzati lakások bérletéről szóló rendeletben meghatározott feladatok ellátása,

19. közművesítési érdekeltségi hozzájárulás megfizetésére kötelezés,

20. véleménynyilvánítás a területi közlekedési hatóságnak kijelölt gyalogos-átkelőhely kijelölésének, létesítésének, áthelyezésének és megszüntetésének hatósági engedélyezése előtt,

21. az utak részét képező járdák, valamint a helyi kerékpárutak és gyalogutak építéséhez, korszerűsítéséhez, forgalomba helyezéséhez és megszüntetéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása,

22. a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 3. § (2) bekezdésében, 12. § (5) bekezdésében, 14. § (1) a) pontjában, (5) bekezdésében, 15. § (1) bekezdésében, 29. § (4a) és (4b) bekezdésében, 29/B. § (2) bekezdésének a) pontjában, 33. § (2) bekezdésében, 34. §-ában, 36. § (1) és (3) bekezdéseiben, 37. § (2) és (3) bekezdéseiben, 39. §-ában, 41. § (2) bekezdésében, 42. § (3) bekezdésében, 42/A. § (1) bekezdésében és 43. § (1) bekezdésében meghatározott hatáskörök gyakorlása,

23. az önkormányzati tulajdonú erdőben az elhalt fekvő fa és gally gyűjtésének, kidőlt fáról történő fenyőgally, toboz, és díszítő lomb gyűjtésének, valamint a bot, nád, sás, gyékény termelésének fű kaszálás jogának átengedése,

24. az intézmények használatában lévő ingó vagyon intézmények közötti ingyenes átadásának engedélyezése nettó 500.000,-Ft értékhatárig,

25. hatósági eljárásban az önkormányzatot megillető jogorvoslati jog gyakorlása,

26. az önkormányzat javára jelzáloggal, vagy elidegenítési és terhelési tilalommal terhelt ingatlan vonatkozásában a jelzálog, illetve elidegenítési és terhelési tilalom jogosultját megillető jogok gyakorlása,

27. az ingatlan tulajdonosának kötelezése a gondozatlan járdaterület tisztán tartására, hótól vagy jégtől való megtisztítására, portalanítására, a csapadékvíz zavartalan lefolyását akadályozó anyagok és más hulladékok eltávolítására, valamint szabálysértési eljárás kezdeményezése,

28. a vagyontárgy értékétől függetlenül forgalomképes vagyoni körben használati jog, vezetékjog, szolgalmi jog alapítása,

29. a selejtezésre javasolt vagyontárgyak selejtezése,

30. az üzleti vagyonba tartozó építési telkekre adásvételi szerződés kötése,

31.32 döntés az önkormányzat tulajdonában álló víziközmű hálózathoz történő utólagos csatlakozás iránti kérelmekről a vonatkozó önkormányzati rendeletben foglaltak alapján,

32.33 településképi véleményezési eljárás lefolytatása, településképi bejelentési eljárás lefolytatása, településképi kötelezés kiadása, bírság kiszabása, továbbá a kötelezést tartalmazó döntés végrehajtásának foganatosítása a vonatkozó önkormányzati rendelet szerint.

3. melléklet az 1/2015. (I. 14.) önkormányzati rendelethez34

A képviselő-testület állandó bizottságainak elnevezése és összetétele, feladat- és hatásköre

1. Pénzügyi Bizottság

(2 fő képviselő tag és 1 fő külső tag)

2. Ügyrendi Bizottság

(2 fő képviselő tag és 1 fő külső tag)

3. Településfejlesztési Bizottság

(2 fő képviselő tag és 1 fő külső tag)

I. Pénzügyi Bizottság feladat- és hatásköre

Általános feladatok:

1. Dönt a képviselő-testület által állandó, vagy eseti jelleggel hatáskörébe utalt kérdésekben.

2. Előkészíti a feladatkörébe utalt előterjesztéseket.

3. Véleményezi a feladatkörébe tartozó rendelet-tervezeteket.

4. Ellenőrzi a feladatkörébe tartozó rendeletek hatályosulását.

5. Véleményezi a feladatkörével kapcsolatos előterjesztéseket, és javaslatot tesz a képviselő-testület felé.

6. Ellenőrzi azon képviselő-testületi döntések végrehajtását, amelyek előkészítésében részt vett, amelynek végrehajtásáért felelős.

7. Részt vesz az önkormányzat gazdasági programjának kidolgozásában.

Pénzügyi és gazdálkodási feladatok:

8. Véleményezi a költségvetést és a költségvetés végrehajtását érintő előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket.

9. Véleményezi a helyi adók bevezetésére, mértékének megállapítására, módosítására, hatályon kívül helyezésére vonatkozó rendelet-tervezeteket.

10. Véleményezi az önkormányzat által kiírt pályázatokra, ajánlatkérésekre érkezett pályázatokat, ajánlatokat és az önkormányzati beruházások terveztét.

11. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait, gazdasági megalapozottságát.

12. Véleményezi az önkormányzati vagyon elidegenítésével, gyarapításával, használatával kapcsolatos előterjesztéseket, javaslatokat.

II. Ügyrendi Bizottság feladat- és hatásköre

Általános feladatok:

1. Dönt a képviselő-testület által állandó, vagy eseti jelleggel hatáskörébe utalt kérdésekben.

2. Előkészíti a feladatkörébe utalt előterjesztéseket.

3. Véleményezi a feladatkörébe tartozó rendelet-tervezeteket.

4. Ellenőrzi a feladatkörébe tartozó rendeletek hatályoszlását.

5. Véleményezi a feladatkörével kapcsolatos előterjesztéseket, és javaslatot tesz a képviselő-testület felé.

6. Ellenőrzi azon képviselő-testületi döntések végrehajtását, amelyek előkészítésében részt vett, amelynek végrehajtásáért felelős.

7. A szervezeti és működési szabályzatról szóló rendelet hatályosulását figyelemmel kíséri, indokolt esetben indítványozza módosítását vagy kiegészítését.

Ügyrendi és etikai feladatok:

8. A polgármester és az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségére vonatkozó bejelentését, valamint minden egyéb erre irányuló bejelentést kivizsgál, és javaslatot tesz a képviselő-testület felé a döntés meghozatalához.

9. Nyilvántartja és ellenőrzi a polgármester és az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait.

10. Figyelemmel kíséri a köztartozásmentes adózói adatbázist és jelzi a képviselő-testület felé, ha abban valamelyik képviselő nem szerepel.

11. Gondoskodik évenként a kötelezettek vagyonnyilatkozat tételéről.

12. Előkészíti a képviselő-testület hatáskörébe tartozó fegyelmi ügyeket.

III. Településfejlesztési Bizottság feladat- és hatásköre

Általános feladatok:

1. Dönt a képviselő-testület által állandó, vagy eseti jelleggel hatáskörébe utalt kérdésekben.

2. Előkészíti a feladatkörébe utalt előterjesztéseket.

3. Véleményezi a feladatkörébe tartozó rendelet-tervezeteket.

4. Ellenőrzi a feladatkörébe tartozó rendeletek hatályosulását.

5. Véleményezi a feladatkörével kapcsolatos előterjesztéseket, és javaslatot tesz a képviselő-testület felé.

6. Ellenőrzi azon képviselő-testületi döntések végrehajtását, amelyek előkészítésében részt vett, amelynek végrehajtásáért felelős.

7. A helyi építési szabályzatról szóló rendelet hatályosulását figyelemmel kíséri, indokolt esetben indítványozza módosítását vagy kiegészítését.

Településfejlesztési feladatok:

8. Javaslatot tesz a településfejlesztési koncepció és a településrendezési terv felülvizsgálatára, módosítására és véleményezi az elkészült tervezeteket.

9. Véleményezi a település közúti forgalmi rendjének kialakításával kapcsolatos előterjesztéseket, javaslatot tesz a forgalmi rend megváltoztatásával kapcsolatos kérelmek elbírálásánál, javaslatot tesz a mezőgazdasági területekhez tartozó utak, padkák, árkok, rendeltetésszerű használatra való alkalmasságát megtartó intézkedések kidolgozására.

10. Véleményezi a belterületbe vonások tervezetét, költségvetési kihatását.

11. Javaslatot tesz építési tilalom elrendelésére, fenntartására, feloldására.

12. Javaslatot tesz a település életét jelentősen befolyásoló, arculatát meghatározó épületek, építmények kialakítására, megjelenési formájának megtartására.

13. Figyelemmel kíséri az önkormányzatot érintő pályázati lehetőségeket és javaslatot dolgoz ki azok benyújtására.

1

Módosításokkal egységes szerkezetben

2

Az 1. § (2) bekezdése a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. § a) pontja szerint módosított szöveg.

3

Az 1. § (4) bekezdése a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. § b) pontja szerint módosított szöveg.

4

A 6. § (1) bekezdése a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 6. § (2) bekezdése a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

6

A 6. § (3) bekezdését a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

7

A 6. § (4) bekezdését a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

8

A 6. § (5) bekezdését a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

9

A 6. § (6) bekezdését a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

10

A 6. § (7) bekezdését a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2023. (XII. 5.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdése iktatta be.

11

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től. A 7. § (2) bekezdés záró szövegrésze a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. § c) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (2) bekezdés záró szövegrésze a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. § d) pontja szerint módosított szöveg. A 7. § (2) bekezdés záró szövegrésze a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 2. § e) pontja szerint módosított szöveg.

12

Módosította a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

13

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

14

Módosította a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

15

Beiktatta a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

16

Beiktatta a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

17

Módosította a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

18

Módosította a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

19

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

20

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

21

Beiktatta a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

22

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

23

Beiktatta a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

24

Beiktatta a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

25

Beiktatta a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

26

Beiktatta a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

27

Beiktatta a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2020. július 1-től.

28

Módosította a 6/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2015. február 18-tól.

29

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

30

Módosította a 6/2016. (III. 8.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2016. március 9-től.

31

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.

32

A 2. melléklet 31. pontja a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 1. melléklet 1. pontjával megállapított szöveg.

33

A 2. melléklet 32. pontját a Győrzámoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 15/2021. (X. 31.) önkormányzati rendelete 1. melléklet 2. pontja iktatta be.

34

Módosította a 15/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. október 24-től.