Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015.(II.28.) önkormányzati rendelete

a települési támogatás és az önkormányzat által nyújtott egyéb szociális ellátások és alapszolgáltatások helyi szabályairól

Hatályos: 2023. 09. 30

Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015.(II.28.) önkormányzati rendelete

a települési támogatás és az önkormányzat által nyújtott egyéb szociális ellátások és alapszolgáltatások helyi szabályairól

2023.09.30.

Kadarkút Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában és (2) bekezdésében, valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. §‑ának (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §‑ában, 32. § (1) bekezdés b) pontjában és (3) bekezdésében, 45. §‑ában, 48. § (4) bekezdésében, 56. §-ában, 57. §(1) bekezdés c), d), e), j) pontjában, 58/B § (2) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, a 63. § (9) bekezdésében és 64. §-ában, továbbá a 86. § (1) és (2) bekezdése, a 89. § (1)bekezdésében, a 90. § (3) bekezdésében, a 91. § (1)bekezdés a) és b) pontjában, a 92. § (1)bekezdés b)pontjában és (2) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés a), d) és g) pontjában, valamint a 134/E. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a Humánügyi Bizottság véleményének kikérésével, valamint Kisasszond Község Önkormányzata Képviselő-testületének hozzájárulásával a következőket rendeli el:

Általános rendelkezések

1. § E rendelet célja, hogy megállapítsa az önkormányzat által meghatározott - a helyi sajátosságoknak megfelelő - szociális rászorultságtól függő, pénzben és természetben biztosított szociális ellátások és a személyes gondoskodást nyújtó szociális alapszolgáltatások formáit, szervezeti kereteit, az eljárási és jogosultsági szabályokat, továbbá azok igénybevételének és érvényesítésének módját, feltételeit és garanciáit.

A rendelet hatálya

2. § (1) A rendelet hatálya a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott ellátások tekintetében Kadarkút Város területén bejelentett lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen élő, az Sztv. 3. § (1)-(3) bekezdésében meghatározott személyekre terjed ki.

(2) A rendelet hatálya a személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatások tekintetében Kadarkút Város és Kisasszond Község Önkormányzata (továbbiakban: Társulás) fenntartásában lévő Kadarkúti Szociális Alapszolgáltatási Központ /Kadarkút, Petőfi u.12/a./ (továbbiakban: Alapszolgáltatási Központ) által biztosított - a társulási megállapodásban és e rendeletben rögzített ellátások tekintetében – ellátást igénybevevő, a társult településeken bejelentett lakcímmel rendelkező személyekre, valamint a társult településeken életvitelszerűen tartózkodó hajléktalanokra terjed ki.

Értelmező rendelkezések

3. § (1) Az önkormányzat e § (2)-(5) bekezdésében meghatározottak kivételével az Sztv. 4. §-ában foglalt rendelkezéseket változtatás nélkül alkalmazza.

(2) Elemi kár: a lakóházban és az abban tartott a létfenntartáshoz elengedhetetlenül szükséges ingóságban tűz, robbanás - kivéve, ha azt a károsult, vagy családtagja okozta - továbbá villámcsapás, vihar következtében keletkezett kár.

(3) Különös méltánylást érdemlő eset: a családban bekövetkezett rendkívüli esemény -

(pl: közeli hozzátartozó halála, 1 hónapot meghaladó keresőképtelenség; valamely családtag kórházi kezelése; munkanélkülivé válás, ( ha az nem az (5)bekezdésben meghatározott ok miatt következett be); korábban folyósított rokkantsági ellátás vagy más pénzbeli ellátás folyósítása állapotjavulás miatt önhibáján kívüli okból megszüntetésre került és egyéb pénzbeli ellátásra nem jogosult, tüzelő vásárlása; pénzintézettől felvett lakáscélú kölcsönszerződésből eredő fizetési kötelezettségnek a 2008. szeptember havi törlesztő részlet összegéhez képest 30 %-ot elérő mértékű emelkedése) - miatti jövedelem kiesés.
(4) Létfenntartást veszélyeztető helyzet: ha a kérelmező három hónapon túl rendszeres jövedelemmel nem rendelkezik, tartós betegség, baleset, orvosi kezelés miatt jelentős jövedelem-kiesést szenved, létfenntartása, megélhetése, valamilyen előre nem látható esemény (a lakáshasználat jogának tényleges elvesztése, hajléktalanná válás, bűncselekmény következtében elszenvedett létfenntartást veszélyeztető élethelyzet) miatt, igazolt módon - önhibáján kívül - veszélyeztetve van, váratlan többletkiadása keletkezik, ill. elemi kár miatt anyagi segítségre szorul.
(5) Önhiba: ha a kérelmező vagy családtagja azért vált munkanélkülivé, mert munkaviszonyát, keresőtevékenységét felmondta, vagy munkáltatója a munkaviszonyát a Munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény 78. §(1)bekezdése; a Közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény 25. § (2) bekezdés g) pontja, ill. a közszolgálati tisztviselőkről szóló a 2011. évi CXCIX. törvény 63. §(2) bekezdés a.), b.) és e.) pontjai szerint szüntette meg, vagy a korábban folyósított pénzellátás, együttműködés hiánya miatt kerül megszüntetésre vagy szüneteltetésre, továbbá a munkaképesség-csökkenésen alapuló ellátás azért kerül megvonásra, mert a munkaképesség csökkenés mértékének megállapítására hatáskörrel rendelkező szakértő bizottság előtt nem jelenik meg felülvizsgálaton; vagy bármely munkanélküli, társadalombiztosítási, szociális ellátástól, családtámogatástól, tartásdíjtól azért esik el, mert azt nem igényli, végrehajtását nem kéri, vagy a megállapításhoz szükséges bizonyítékokat nem csatolja be; továbbá, ha a munkaügyi központ vagy az önkormányzat által felkínált – a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló 1991. évi IV. tv. 25. § (2) bekezdése szerinti - megfelelő munkát nem fogadja el.
(6) Várandós anya válsághelyzete: olyan családi, környezeti, szociális, társadalmi helyzet vagy ezek következtében kialakult állapot, amely a várandós anya testi vagy lelki megrendülését, társadalmi ellehetetlenülését okozza, és ezáltal veszélyezteti a gyermek egészséges megszületését; ezen belül terhességét eltitkoló válsághelyzetben lévő várandós anya az a válsághelyzetben lévő várandós anya, aki nyilatkozata szerint állapotát környezete és hozzátartozói előtt titokban szándékozik tartani.

Eljárási rendelkezések

4. § (1) A pénzbeli és természetbeni ellátások iránti kérelmet a Kadarkúti Közös Önkormányzati Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) szóban vagy írásban, valamint a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendeletben (továbbiakban: Szr.) meghatározott esetekben, formanyomtatványon lehet előterjeszteni.

(2)1 A kérelmet - ha e rendelet másképpen nem rendelkezik - az ok felmerülésétől számított 60 napon belül lehet benyújtani.

5. § (1)2 A kérelmező a kérelem benyújtásakor köteles családtagjai személyéről nyilatkozni az e rendelet 1. melléklete szerinti jövedelemnyilatkozaton, valamint saját és családtagjai jövedelmét igazolni, továbbá az települési támogatás megállapítására irányuló ellátás igénylése esetén az Szr. 1. melléklete szerinti nyilatkozatot csatolni.

(2) A nyilatkozatban foglaltak valódiságát az eljáró hatóság ellenőrizheti. Amennyiben a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat a hatóság vitatja, akkor a jövedelem az Sztv.10. § (6) bekezdésében, illetve az Szr. 3. §-ában foglaltak szerint vélelmezhető.

(3)3 A Hivatal a kérelmező által benyújtott kérelmeket és igazolásokat, valamint a közölt adatok valódiságát megvizsgálja, szükség esetén környezettanulmányt végez. Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal 6 hónapon belül bármely ügyben vizsgálta és abban lényeges változás nem feltételezhető.

(4) A háztartás azon tagjai, akik egyéni vagy társas vállalkozók, szabad foglalkozásúak, stb. nettó jövedelmüket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kiadott igazolással kötelesek igazolni.

(5) A jövedelmi viszonyok igazolásánál az Sztv.10. §(2) bekezdésében foglaltakat kell al-

kalmazni. A jövedelemszámításnál figyelmen kívül kell hagyni az Sztv.10. §(4) bekezdé-
sében meghatározott jövedelmeket.
(6) A jövedelem igazolásához felhasználható - csatolandó - bizonyítékok körét e rendelet 1. melléklete tartalmazza.
(7) A jogosultság megállapításakor a jövedelemszámításnál irányadó időszak az Sztv.10. §(2)-(3) bekezdése szerint kerül megállapításra.
(8) Amennyiben az igénylő életkörülményei az azonnali segítséget indokolják – a támogatás, bizonyítási eljárás nélkül az igénylő nyilatkozata alapján megadható, a bizonyítékok - az ellátás megállapítását követő 8 munkanapon belül történő - utólagos csatolása mellett.
(9) Ha a kérelmező jövedelmi és vagyoni viszonyairól valótlan adatot közöl, vagy a szociális ellátást biztosító szervet egyéb módon megtéveszti, köteles az ellátást az Sztv. 17. §-ban meghatározottak szerint visszafizetni.

6. § (1) A Polgármester és a Bizottság által - átruházott hatáskörben - hozott döntés ellen a határozat közlésétől számított 15 napon belül a helyi Önkormányzat Képviselő-testületéhez lehet fellebbezéssel élni. A fellebbezést a Hivatalhoz kell benyújtani, melyet a jegyző a szükséges iratok csatolásával a képviselő-testület soron következő ülése elé terjeszt.

(2) A kérelmező - az Alapszolgáltatási Központ vezetőjének 26. § (4) bekezdésben meghatározott döntése, valamint a 25. § (1)bekezdésében meghatározott ellátásért fizetendő személyi térítési díj összegéről szóló értesítésének kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül - a fenntartóhoz fordulhat.

7. § (1) A pénzbeli ellátás folyósításáról a Hivatal - a megállapító határozat rendelkezése szerint - postai- vagy bankszámlára utalással, illetve a házipénztárból történő kifizetéssel gondoskodik.

(2) A Hivatal e rendeletben szereplő rendszeres ellátásokat utólag, a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig folyósítja. Az eseti ellátások kifizetése – az azonnali intézkedést igénylő eseteket kivéve - az ellátást megállapító határozat jogerőre emelkedését követő 5 munkanapon belül történik.

8. § (1) Az e rendeletben szereplő ellátások megállapítására hatáskörrel rendelkező e rendelet 14. § (1)bekezdés b)pont ba), bb) és bc) alpontjában meghatározott ellátások tekintetében utólagos elszámolási kötelezettséget írhat elő.

(2) Az ellátás meghatározott célra történő felhasználási módjának, illetve az elszámolási kötelezettség előírásáról az ellátást megállapító határozatban kell rendelkezni.

(3) Aki a (2) bekezdésben előírt elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, vagy a juttatást nem a rendeltetésének megfelelő célra fordítja;

a.) rendszeres ellátás esetén: a pénzbeli ellátásból legfeljebb 1 évre kizárható, illetve az ellátást természetben kell biztosítani,
b.) nem rendszeres ellátás esetén: a további ellátásból, támogatásból, a kötelezettség teljesítéséig ki kell zárni, továbbá az (1) bekezdésben foglalt esetekben a támogatás összegét 15 napon belül köteles visszafizetni az önkormányzat részére.
(4) A (3) bekezdés b)pontjának alkalmazása- alól e rendelet 3. § (3)bekezdésében meghatározott esetben - a kötelezettséget előíró mentesítést adhat.

9. § (1) Ha jogszabály másképpen nem rendelkezik, a jogerősen megállapított pénzbeli vagy természetben nyújtott ellátás a kérelem benyújtásának napjától esedékes.

(2) Az ellátás egy napra jutó összege az ellátás havi összegének az 1/30-ad része.

(3) A jogosult a jogerős határozatból eredő igényét a határozat kézhezvételétől számított 6 hónapon belül érvényesítheti.

(4) Ha a pénzbeli ellátásban részesülő személy a az ellátás folyósításának időtartama alatt a településen kívül lakcímet létesít, vagy a jogosult meghal, a változás, illetve a haláleset hónapjára járó támogatást teljes összegben kell folyósítani, de a támogatás további folyósítását meg kell szüntetni. A jogosult halála esetén a fel nem vett támogatást az örökös részére kell kifizetni.

10. § (1) A határozatlan időre megállapított és havi rendszerességgel nyújtott ellátások felülvizsgálata tekintetében az önkormányzat az Sztv. 25. § (5); és a (7)-(12) bekezdésének rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.

(2) A szociális ellátás jogosultja - az (1) bekezdésben meghatározott felülvizsgálat alkalmával köteles a Hivatallal együttműködni, melynek során köteles a jogosultság fennállását a Hivatal által megadott határnapig igazolni. Amennyiben e kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a hatáskörrel rendelkező az ellátást a határidő utolsó napjával megszünteti.

11. § A pénzbeli vagy természetbeni ellátásban részesülő a lakó- és tartózkodási helyének, valamint a jogosultság feltételeit érintő minden lényeges tény, körülmény megváltozásáról köteles azonnal, de legkésőbb 15 napon belül értesíteni a Hivatalt.

12. § (1) Amennyiben a kérelmező a jövedelmi és vagyoni viszonyairól valótlan adatot közöl vagy a szociális ellátást biztosító szervet egyéb módon megtéveszti, a jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére az Sztv. 17. § rendelkezéseit kell alkalmazni.

(2) A megtérítés összegének, illetve pénzegyenértékének és ezek kamatának méltányosságból történő elengedése, illetve csökkentése iránti kérelemről – különös méltánylást érdemlő esetben - Kadarkút Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt.

(3) A Képviselő-testület a jogosulatlanul igénybe vett ellátást - kérelemre - kamatmentes szociális kölcsönként is kezelheti, ebben az esetben e rendelet 19. § szerinti kamatmentes szociális kölcsönre vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

13. § Az Sztv. 7. § valamint 48. §-a alapján teljesített ellátások kifizetése ügyében a polgármester intézkedik.

II. rész

Szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetbeni ellátások formái

14. §4

(1) Pénzbeli ellátásként:

a) rendszeres települési támogatás

aa) gyógyszertámogatás

ab) ápolási díj

ac)5 igazoltan diétás étrendet igénylő gyermek/tanuló támogatása

b) rendkívüli települési támogatás

ba) lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez,

bb) gyógyszerkiadások viseléséhez,

bc) élelmiszer és ruházat biztosításához,

bd) halálesethez kapcsolódó temetési költségek viseléséhez,

be) elemi kár elhárításához,

bf) válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához,

bg) iskoláztatáshoz,

bh) gyermek fogadásának előkészítéséhez,

bi) nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartásához,

bj) gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez,

bk) a gyermek hátrányos helyzetének enyhítéséhez, illetve

bl) egyéb méltánylást érdemlő körülmény esetében....

bm) a vezetékes ivóvíz hálózatba be nem kapcsolt ingatlan tulajdonosa részére a vezetékes ivóvíz hálózatba történő rácsatlakozás költségeinek támogatására

(2) Természetbeni támogatásként:

a) rendkívüli települési támogatás

aa) tűzifa támogatás

ab) előfizetős mérőóra felszereléséhez

ac) köztemetés

(továbbiakban együtt: szociális ellátás) nyújtható.

(3)6 A képviselő-testület az Ökr. 14. § (1) bekezdés a) pont aa), ab) alpontjában szereplő - pénzbeli ellátásként nyújtott - rendszeres települési támogatások elbírálása hatáskörét a Humánügyi Bizottságra, a 14. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontjában, a rendkívüli települési támogatásként nyújtott - e rendelet 14. § (1) bekezdés b) pontjában valamint a (2) bekezdésében meghatározott ellátások elbírálása hatáskörét a Polgármesterre ruházza át.

1. Pénzbeli ellátások

Gyógyszertámogatás

15. § (1)7 Gyógyszertámogatás állapítható meg méltányosságból annak a személynek, akinek a havi rendszeres gyógyító ellátásának költsége a szociális vetítési alap összegének 20 %-át meghaladja és családjában az 1 főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 320%-át, egyedül élő személy esetén 400 %-át.

(2) A gyógyszertámogatás iránti kérelmet a képviselőtestülethez címezve, 3. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.

(3) A rendszeres gyógyszertámogatás iránti kérelemhez csatolni kell:

- a háziorvos gyógyszerszükségletet igazoló nyilatkozatát, valamint
- a gyógyszertár által kiadott havi gyógyszerköltséget igazoló igazolást.
(4) A gyógyszertámogatás maximális adható összege havonta 8.000 Ft lehet.
(5) A gyógyszertámogatásra való jogosultság a kérelem benyújtásának napjától számított egy évre állapítható meg.

Ápolási díj

16. § (1)8 A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának ápolását, gondozását végző személy részére települési támogatás állapítható meg – méltányosságból annak akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem a szociális vetítési alap összegének 220 %-át, egyedülálló esetén 320 %-át nem haladja meg, és

a) az ápolt

aa) fekvőbeteg, vagy

ab) mások segítsége nélkül nem képes önállóan étkezni és illemhelyet használni, lakáson belül - segédeszköz igénybevételével sem - közlekedni, vagy

ac) elmeállapota miatt állandó felügyeletre szorul,

b) nincs az ápoltnak más olyan – a településen élő – hozzátartozója, aki keresőtevékenység folytatása hiányában, keresetveszteség nélkül el tudná látni az ápolt gondozását, ápolását, felügyeletét.

a) a.) pontjának aa-ac.) pontjában meghatározott feltételek fennállását – az

e rendelet 4. melléklete szerinti háziorvosi szakvéleménnyel,
b) b.) pontjában meghatározott feltételt az ápolt és az ápoló személy együttes nyi-
latkozatával kell igazolni.
(3) A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás megállapítása Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének Humánügyi Bizottsága hatáskörébe tartozik.
(4) A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás összege a tárgyévi központi költségvetésről szóló törvényben az ápolási díj havi alapösszegeként meghatározott mindenkori összeg 80%-a.
(5) A 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha
a) az ápolt személy állapota az állandó ápolást már nem teszi szükségessé,
b) az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti,
c) az ápolt személy meghal,
d) az ápolást végző vagy az ápolt személy tartózkodási joga megszűnt vagy tartózkodási jogának gyakorlásával felhagyott.
e) az ápolást végző személy azt kérelmezi
(6) Az ápolási kötelezettség nem teljesítésének minősül, ha az ápoló az ápolt napi háromszori étellel való ellátásáról két egymást követő napon keresztül nem gondoskodik, illetve a szükséges gyógyszeres vagy orvosi kezelés igénybevételének lehetőségét nem biztosítja részére (pl.: gyógyszereinek beszerzéséről nem gondoskodik, szükség esetén nem hív orvost, vagy a szükséges orvosi kezelésre történő eljutását nem segíti elő, stb.).
(7) Az Alapszolgáltatási Központ házi segítségnyújtást végző szociális gondozója az ápolást végző személy kötelezettségének teljesítését havi rendszerességgel ellenőrzi. Amennyiben az ellenőrzés során a szociális gondozó azt tapasztalja, hogy az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti, vagy a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás megszüntetésére okot adó egyéb körülmény fennállását tapasztalja, ezt azonnal jelzi az ellátás megállapítására hatáskörrel rendelkezőnek, aki az ellátás folyósítását megszünteti.
(8) Az Alapszolgáltatási Központ a rendszeres ellenőrzés során, ill. írásos felkérés alapján 5 munkanapon belül:
a) együttműködik az ápolt háziorvosával annak érdekében, hogy meggyőződhessen az ápolt személy egészségügyi állapotának esetleges romlásáról és annak okairól,
b) a helyszínen ellenőrzi az ápolási kötelezettség teljesítését és környezettanulmányt készít,
c) az ellenőrzés megtörténtét az ápolt - az ápolt akadályoztatása esetén az ápoló - a környezettanulmányon történő aláírásával igazolja,
d) az ellenőrzés eredményéről tájékoztatja a döntésre jogosult szervet.
(9) Az ápolt személy halála esetén a 18. életévét betöltött tartósan beteg hozzátartozójának az ápolását, gondozását végző személy részére nyújtott települési támogatás folyósítását annak a hónapnak az utolsó napjával kell megszüntetni, amikor a haláleset bekövetkezett.
(10) A jogosultságot megállapító szerv az ápolási díjra való jogosultság feltételeinek fennállását kétévente legalább egyszer felülvizsgálja, amennyiben a felülvizsgálat során megállapítást nyer, hogy a feltételek továbbra is fennállnak, az ellátást továbbfolyósítja.

Igazoltan diétás étrendet igénylő gyermek/tanuló támogatása9

16/A. § A támogatásra vonatkozó kérelmek az önkormányzat külön rendeleteiben meghatározottak szerint kerülnek elbírálásra.

Rendkívüli települési támogatás

17. § (1) A Képviselő-testület a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére rendkívüli támogatást nyújt.

Rendkívüli települési támogatást nyújt továbbá a képviselő-testület az egészséges ivóvíz biztosítása érdekében a vezetékes ivóvízhálózatba be nem kapcsolt ingatlan tulajdonosok részére.
(2) 10 A rendkívüli települési támogatásra való jogosultság nevesített eseteit a 14. § (1)bekezdés b) pontja tartalmazza.
(3) 11 Rendkívüli települési támogatásra jogosult az a személy, akinek családjában az egy főre eső jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap összegének 220%-át, egyedül élő esetén 320%-át.
(4) 12 A rendkívüli települési támogatás összege - e rendeletben foglalt kivételekkel - nem haladhatja meg a szociális vetítési alap összegének 150 %-át.
(5) A 14. § (1) bekezdés b) pont, bd) és be) alpontjában meghatározott ellátás jövedelmi helyzetre tekintet nélkül nyújtható.
(6) A 14. § (1) bekezdés b) pont bf)- bk) alpontjaiban meghatározott esetekben a települési támogatás az Alapszolgáltatási Központ, az iskola és az óvoda vezetőjének javaslatára is megállapítható.
(7)

18. § (1)13 A 14. § (1) bekezdés b) pont, ba) és bd) alpontjában meghatározott vissza nem térítendő támogatás összege kérelmezőnként és évente maximum: 50.000.- Ft lehet.

(2) A 14. § (1) bekezdés b)pont, bd)alpontjában meghatározott támogatás kamatmentes kölcsön formájában is nyújtható, melynek összege 150.000 Ft-ig terjedhet.

(3) A 14. § (1) bekezdés b)pont, bd) pontjában meghatározott rendkívüli települési támogatás iránti kérelemhez csatolni kell az elhunyt halotti anyakönyvi kivonatát valamint a kérelmező nevére kiállított, az eltemettetés tényét igazoló számlákat.

(4) A 14. § (1) bekezdés b) pont bm) alpont szerinti támogatás vissza nem térítendő támogatás és kamatmentes szociális kölcsön formájában nyújtható. A támogatás maximális összege 200.000,-Ft, amelyből 60.000,-Ft vissza nem térítendő támogatás adható. A fennmaradó 140.000,-Ft kamatmentes szociális kölcsön formájában igényelhető. A támogatás kizárólag a már meglévő, lakhatási engedéllyel rendelkező, a telekhatáron belül ki nem épített, egészséges ivóvízvételi lehetőséggel nem rendelkező ingatlan tulajdonosok részére állapítható meg.

(5) A kamatmentes szociális kölcsön formájában megállapított önkormányzati segély

a) csak annak a személynek adható, aki rendszeres havi jövedelemmel rendelkezik.

b) visszafizetésének kezdő időpontja a megállapítást követő 2. hónap 10. napja, a többi részletet - maximum 10 hónapon belül - minden hónap 10. napjáig kell megfizetni.

c) egy összegben fizetendő vissza az ellátás megállapításától számított 15 napon belül, amennyiben a kérelmező havi törlesztési kötelezettségének nem tett eleget.

d) felhasználásáról az igénybevevő 15 napon belül köteles elszámolni.

e) ugyanazon személy/család részére ismételten csak akkor állapítható meg, ha az előzőleg felvett kölcsönt visszafizette/ték.

f) összegét e rendelet. 16. § (4) bekezdésének alkalmazásánál figyelmen kívül kell hagyni.

g) természetbeni ellátásként is nyújtható, melyről az ellátást megállapító határozatban rendelkezni kell.

19. § (1) A kamatmentes kölcsön formájában igénybevett települési támogatás visszafizetésének feltételeiről a hatáskörrel rendelkező - polgármester - megállapodást köt, melyben a kérelmezőt és az együtt élő nagykorú családtagokat egyetemleges adóstársként kell feltüntetni.

(2) A megállapodásban ki kell kötni, hogy amennyiben az egyetemleges adóstársak bármely havi törlesztő részlet befizetését, vagy a 18. § (4) bekezdés d) pontja szerinti elszámolási, kötelezettségüket elmulasztják, továbbá, ha nem a kérelemben feltüntetett célra fordítják a kölcsönt, úgy a hátralévő kölcsön teljes összege 15 napon belül, egy összegben esedékessé és behajthatóvá válik.

(3) Amennyiben az adós a (2) bekezdésben meghatározott visszafizetési kötelezettségének 15 napon belül nem tesz eleget, úgy a kölcsönt a kötelezettség elmulasztásától a behajtás időpontjáig - a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:47. § (2) bekezdésében meghatározott mértékű - kamat terheli.

(4) A kölcsön visszafizetésének biztosítására az adós és az adóstársak tulajdonát képező ingatlant jelzálogjoggal kell terhelni a kölcsön összegének és annak – (3) bekezdésben meghatározott – kamata erejéig, ha a kölcsön összege az egyszázezer forintot meghaladja.

(5) Nem nyújtható - a behajtástól számított - 2 évig kölcsön annak a kérelmezőnek és családtagjának, aki a korábbi kölcsön visszafizetési kötelezettségének neki felróható okból, önhibájából nem tett eleget.

(6) A megállapításra hatáskörrel rendelkező - különös méltánylást érdemlő esetben – a visszafizetési kötelezettség alól részbeni, vagy teljes felmentést, illetve visszafizetési haladékot adhat, ha az adós vagy adóstársa önhibáján kívüli okból nem képes a kölcsön - megállapodásban foglaltak szerinti - visszafizetésére.

20. § (1) A 14. § (1)bekezdés b)pont, be) alpontjában meghatározott esetben a vissza nem térítendő támogatás összege – a kérelmező által használt lakóépületben bekövetkezett kár mértékétől függően – maximum: 100.000 Ft lehet.

(2)14 A 14. § (1)bekezdés b)pont, bf); bh)-bk) alpontjaiban meghatározott esetekben a vissza nem térítendő támogatás évi egy alkalommal állapítható meg, legfeljebb 20.000 Ft összegben. A támogatás felhasználását az Alapszolgáltatási Központ ellenőrzi, melyről tájékoztatja a Humánügyi Bizottságot.

(3)15 A 14. § b) pont bg) alpontjában meghatározott iskoláztatáshoz nyújtott települési támogatásra jogosult az alapfokú oktatási intézményben tanuló, vagy oda már beíratott, hallgatói jogviszonyban álló gyermek valamelyik szülője/törvényes képviselője. A támogatás összege gyermekenként maximum 10.000 Ft lehet.

2. Természetbeni támogatások

A lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás

21. § (1)16 Az önkormányzat a lakhatáshoz kapcsolódó kiadások viseléséhez települési támogatást nyújt (továbbiakban: lakhatási támogatás) a szociálisan rászoruló háztartások részére a lakossági villanyáram-, víz-, illetve gázdíj költségeihez hozzájárulandó, amennyiben a rászorulónak e költségei tekintetében lejárt fizetési kötelezettsége áll fenn. Közös háztartásban élőnek kell tekinteni a kérelmezővel azonos lakcímen lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyeket. A kérelemhez csatolni kell a szolgáltató által küldött fizetési felszólítás másolatát is.

(2)17 Lakhatási támogatás állapítható meg annak a személynek, akinek családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem éri el a szociális vetítési alap összegének 220%-át, egyedül élő, vagy legalább két kiskorú gyermeket nevelő család esetén 320%-át.

(3) A lakhatási támogatás iránti kérelmeket a polgármesterhez kell benyújtani. A kérelemhez csatolni kell az (1) bekezdésben megjelölt közüzemi szolgáltatások - kérelem benyújtását megelőző - havi részletező számláit vagy az előrefizetős fogyasztásmérő feltöltéséről szóló bizonylatot.

22. § (1)18

(2)19

(3)

(4) A lakhatáshoz kapcsolódó természetbeni (tűzifa) támogatásra vonatkozó kérelmeket az önkormányzat külön rendeletében meghatározottak szerint a polgármester bírálja el.

Előrefizetős mérőóra felszereltetéséhez nyújtott rendkívüli támogatás

23. § (1) Azon kérelmezők, akiknek önhibájukon kívül nagyobb összegű tartozásuk van, és az áramszolgáltatás részükre nem biztosított, előrefizetős mérőóra felszereltetéséhez rendkívüli települési támogatásban részesülhetnek.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatási kérelemhez mellékelni kell a szolgáltató igazolását a fennálló hátralékról.

(3)20 A támogatás összege kérelmezőnként és évente legfeljebb 50.000 Ft lehet.

(4) A támogatás felhasználását igazoló szolgáltatói számlát ellenőrzés végett az önkormány-zatnál be kell nyújtani. Amennyiben a támogatásban részesülő a támogatás összegét nem a hátralékának kiegyenlítésére használta fel, a támogatás összegét egyösszegben, 15 napon belül az önkormányzat pénztárába köteles visszafizetni.

Köztemetés

24. § (1) A köztemetésről a Polgármester határozattal dönt.

(2) Az önkormányzat az Sztv.48. §-ának köztemetésre vonatkozó rendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza.

(3) Közköltségen csak a helyben szokásos legolcsóbb temetés rendelhető el és csak a legolcsóbb temetés költsége téríthető meg.

(4)21 A helyben szokásos legolcsóbb temetési költség 180.000.- Ft.

III. rész

Szociális alapszolgáltatások

A társult önkormányzatokra vonatkozó közös rendelkezések

25. § (1) A szociális alapszolgáltatások (továbbiakban: alapszolgáltatások) biztosítására vonatkozóan - e rendeletben foglalt kivételekkel - az Sztv. vonatkozó rendelkezései az irányadók.

(2) Az ingyenes ellátásban részesülőkre vonatkozóan az Sztv. 114. § (3) bekezdésében foglaltak az irányadók.

(3) Az egyes alapszolgáltatások térítésmentes biztosítására vonatkozóan az Sztv. 115/A. § -ban foglaltak az irányadók.

Az ellátások igénybevétele

26. § (1) Az Alapszolgáltatási Központ által biztosított személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatások keretében az ellátások igénybevétele iránti kérelmeket - a családsegítés kivételével - az intézményvezetőhöz kell benyújtani, a személyes gondoskodást nyújtó ellátások igénybevételéről szóló 9/1999. (XI. 24.) SZCSM. rendelet (továbbiakban: Szmr.) 1. melléklete szerinti formanyomtatványon.

(2) Az étkeztetés ellátás igénybevétele esetén a kérelemhez mellékelni kell az e rendelet. 4. melléklete szerinti háziorvosi szakvéleményt.

(3) Az alapszolgáltatások igénybevételére, biztosítására, megszüntetésére, az ellátás iránti kérelem elbírálására, a jogosultság megállapítására az Szmr. vonatkozó rendelkezéseit – e rendeletben meghatározott kiegészítéssel – kell alkalmazni.

(4) Az ellátás iránti kérelemről és a jogviszony keletkezéséről, az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője dönt.

(5) Az intézményvezető külön eljárás nélkül soron kívüli ellátásban részesíti – az Szmr.15. § (2)bekezdése, valamint a 16. §-a alkalmazásával – azt, aki az Szmr.15. § (1)bekezdésében foglalt feltételeknek megfelel.

(6) Az írásos kérelmet és a jövedelemigazolást soron kívüli ellátás iránti igény esetén is be kell nyújtani, az ellátás igénybevételét követő 5 napon belül.

(7) Azonnali intézkedést igénylő esetben, a kérelem szóban is előterjeszthető, ill. az intézményvezető kérelem nélkül is intézkedhet.

Külön eljárás keretében biztosítható ellátások

27. § (1) Az intézmény vezetője köteles a 34. § a) és b) pontjában felsorolt ellátásokat külön eljárás nélkül biztosítani, ha az a rászoruló életét, testi épségét veszélyeztetné, vagy súlyos veszélyeztetettség, elháríthatatlan kár fennállása esetén, a veszélyhelyzet megszűnésének időpontjáig, de maximum 3 hónapig.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakon túl ingyenes szálláslehetőséget biztosít az önkormányzat, amennyiben az igénybevevő lakóingatlanában elemi kár, tűzvész miatt olyan kár keletkezett, amely az ingatlan használatát ellehetetleníti, amennyiben az ingatlan használója más módon lakhatását nem tudja biztosítani.

Megállapodás az ellátás igénybevételére

28. § (1) Az intézményvezető a személyes gondoskodást nyújtó szociális alapellátás igénybevételének megkezdése előtt – a családsegítés kivételével – az ellátást igénylővel vagy törvényes képviselőjével az Sztv. 94/C. § (3) bekezdésében meghatározott tartalmú, írásbeli megállapodást köt.

(2) A megállapodás az Szt. 94/C. § (3) bekezdésén túl tartalmazza:

a) az ellátás szüneteltetése esetén (különösen betegség, kórházi ápolás, elutazás) az előzetes bejelentési kötelezettséget,

b) az ellátás megszüntetésének eseteit, és

c) a döntésekkel szembeni jogorvoslati lehetőséget.

A Társulásban résztvevő önkormányzatok ellátottaira

vonatkozó rendelkezések

Térítési díj

29. § (1) Az intézményi térítési díjak megállapítására vonatkozóan a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993. (II.17.) Kormányrendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 2. - 7. §-ban foglaltak az irányadók.

(2) A térítési díj megállapítására, beszedésére vonatkozóan e rendeletben nem szabályozott kérdések tekintetében az Sztv. 114. § - 119/B. §-ában foglaltak az irányadók.

(3) Az intézményi térítési díjakat a Társulás évente egy alkalommal állapítja meg, melyet Kadarkút Város Önkormányzatának Képviselő-testülete március 31-ig e rendelet 6. mellékletében szabályoz.

(4) Az intézményvezető a (3) bekezdésben meghatározott időpontot követő 30 napon belül felülvizsgálja a személyi térítési díjakat és a fenntartó által megállapított új intézményi térítési díjnak megfelelő személyi térítési díjat a felülvizsgálatot követő hónap 1. napjától alkalmazza.

A személyi térítési díjak megfizetése

30. § (1) A személyi térítési díj megfizetésére vonatkozóan az Sztv. 114. § - 119/B. § -ában, valamint a Szr.-ben foglaltak az irányadók.

(2) Az alapszolgáltatások után fizetendő személyi térítési díjat havonta utólag, minden hónap 10. napjáig kell az Alapszolgáltatási Központ szociális gondozóinál, ill. az intézményvezetőnél befizetni. A befizetést igazoló készpénzfizetési számlát a befizetéssel egyidejűleg át kell adni a befizető részére.

(3) Térítésmentes a házi segítségnyújtás és a nappali ellátás.

(4) Ha a térítési díj fizetésére kötelezett a (2) bekezdésben meghatározott határidőre nem tesz eleget fizetési kötelezettségének, úgy annak pótlására 8 napon belül – 15 napos határidő adásával – az intézményvezető írásban felszólítja.

A személyi térítési díjak csökkentésének, elengedésének esetei

31. § (1) Térítési díjkedvezményt, illetve mentességet az ellátást biztosító intézmény vezetőjétől lehet kérni.

(2)22 A személyi térítési díj akkor csökkenthető, ha az ellátott havi rendszeres jövedelme a szociális vetítési alap összegének 150%-át nem haladja meg.

(3) A személyi térítési díj csökkentésének mértéke, ha a (2) bekezdés szerinti jövedelem

a)23 a szociális vetítési alap összegét nem haladja meg , - a térítési díj 25 %-a,

b)24 a szociális vetítési alap összegének 150 %-át nem haladja meg, - a térítési díj 15 %-a.

(4) Térítési díjmentesség abban az esetben adható, ha az ellátott

a) elemi kár miatt,

b) bűncselekmény (lopás, rablás) áldozatává válása miatt,

c) otthonában történt rendkívüli esemény, súlyos kár (pl. csőtörés) miatt,

d) hozzátartozója temetési költségének viselése miatt

a térítési díjat átmenetileg nem tudja megfizetni.

(5) A térítési díj

a) csökkentésének időtartama a kérelem benyújtását követő hónap 1. napjától a következő felülvizsgálatig tart,

b) díjmentességének időtartama a kérelem benyújtását követő hónap 1. napjától 2 hónapig tart.

(6) A személyi térítési díj hátralék megfizetésére – az ellátott írásbeli kérelmére –

az intézményvezető saját hatáskörében, legfeljebb 6 havi kamatmentes részletfizetési
megállapodást köthet az ellátottal.
(7) Az intézményvezető a fenntartó által megállapított intézményi térítési díjnak megfelelő új személyi térítési díjat, valamint az Sztv.115. § (7) bekezdésben meghatározott új térítési díjat a megállapítás, ill. a felülvizsgálat időpontját követő 2. hónap 1. napjától alkalmazza.

Intézményi jogviszony megszüntetése

32. § (1) Az intézményi jogviszony megszüntetésére vonatkozóan az Sztv. 100.-104. §-aiban foglaltak az irányadók.

(2) Az ellátás megszüntetésére

a) az Sztv. 101. § (2) bekezdésének a) pontjában meghatározott esetben az ellátott másik intézményben történő elhelyezésének napjától,

b) az Sztv. 101. § (2) bekezdésének b) pontjában meghatározott esetben házirend súlyos megsértését követő naptól,

c) az Sztv. 101. § (2) bekezdésének c pontjában meghatározott esetben a 31. § (7) bekezdésében meghatározott időponttól kerül sor

(3) Az Sztv. 101. §-ának (2) bekezdésében foglaltakon túl az intézményvezető megszűnteti

az ellátást, ha
a) ha az igénybevevő a megállapodásban foglaltakat megsérti – a magatartást követő 10. napon
b) ha az ellátott az ellátást - bejelentés nélkül - legalább 30 napot meghaladóan nem veszi igénybe – a 31. napon.

Szociálpolitikai kerekasztal

33. § (1) Az önkormányzat az Sztv. 58/B. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a Társulás keretein belül szociálpolitikai kerekasztalt működtet, melynek feladata a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott célkitűzések, feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése.

(2) A szociálpolitikai kerekasztal vezetője Kadarkút Város Polgármestere.

(3) A kerekasztal tagjai (Kadarkút Város Képviselő-testülete felkérésére):

- a társulásban részvevő önkormányzatok polgármesterei,
- a társult települések területén szociális intézményeket működtető fenntartók
képviselői,
- a társult települések területén működő Nemzetiségi Önkormányzatok elnökei,
- Kadarkút Város Humánügyi Bizottságának elnöke
- a Szociális Alapszolgáltatási Központ Vezetője
- Csupaszív Biztos Kezdet Gyermekház Vezetője
- társult települések védőnői
- Mozgáskorlátozottak Somogy Megyei Egyesületének helyi megbízottja.
(4) A Kerekasztal évente legalább egy alkalommal ülést tart.
(5) A szociálpolitikai kerekasztal működésével kapcsolatos adminisztrációs feladatokat Kadarkúti Közös Önkormányzati Hivatala látja el.
IV. Fejezet

Az egyes Önkormányzatokra vonatkozó eltérő rendelkezések

Kadarkút Város Önkormányzatára vonatkozó rendelkezések

34. § Kadarkút Város Önkormányzata az Sztv. 57. § (1) bekezdésében rögzített szociális alapszolgáltatások közül:

a) étkeztetést

b) házi segítségnyújtást

c) családsegítést

d) nappali ellátást

biztosít a Kadarkúti székhellyel működő Alapszolgáltatási Központ (7530 Kadarkút, Petőfi u.12/a.) keretében.

Étkeztetés

35. § (1) Kadarkút Város Önkormányzata az Sztv. 62. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel étkeztetést nyújt:

a) annak a személynek, aki a 60. életévét betöltötte,

b) életkorára való tekintet nélkül azon rendszeres szociális segélyben részesülő, egyedül élő személynek, aki napi egyszeri meleg étkeztetéséről nem tud önmaga gondoskodni,

c) aki első vagy második csoportú rokkantsága alapján nyugdíjban, vagy nyugdíjszerű ellátásban részesül; (a jogosultságot a Nyugdíjfolyósító Igazgatóság határozatának bemutatásával kell igazolni),

d) aki - háziorvosi igazolás szerint - egészségi állapota miatt időlegesen a napi egyszeri meleg ételt nem tudja biztosítani önmaga, illetve eltartottjai részére,

e) aki fogyatékossági támogatásban részesül,

f) aki vakok személyi járadékában részesül.

(2) Az ellátás nem állapítható meg azon személyeknek:

a) akiknek a gondozása, ápolása céljából a közeli hozzátartozója ápolási díjban részesül,

b) aki saját gondozására, eltartására más személlyel eltartási vagy öröklési szerződést kötött.

(3) Ingyenes szállást és ingyenes étkeztetést biztosít az önkormányzat - a károsultak kérelmére - közúti közlekedési baleset esetén, amennyiben a gépjárműben olyan mértékű kár keletkezett, amely a gépjármű biztonságos használatát nem teszi lehetővé és a gépjármű vezetője, ill. az utasai nem tudnak továbbutazásukról közlekedési eszköz igénybevételével gondoskodni.

(4) Az elhelyezés feltételeit az önkormányzat az Alapszolgáltatási Központban (7530 Kadarkút, Petőfi u.12/A. biztosítja.

Házi segítségnyújtás

36. § (1) A házi segítségnyújtásra vonatkozóan az Sztv. 63. §-ban foglaltak az irányadók.

(2) A gondozásra fordított időt a gondozás napló alapján kell megállapítani.

(3) Az ellátás igénybevétele, valamint megszüntetése az Alapszolgáltatási Központ intézményvezetője intézkedése alapján az Sztv. 93-94/A. § rendelkezéseinek megfelelően történik.

37. § (1) Az önkormányzat házi segítségnyújtást biztosít azoknak az egyedül élő személyeknek, akik önálló életvitelük fenntartásához – koruk, illetve betegségük, fogyatékosságuk miatt – segítségre szorulnak, feltéve, hogy gondozási szükségletük megállapításra került.

(2) Az önkormányzat segítséget nyújt a nem egyedül élő személyek napközbeni ellátáshoz is

a) ha kizárólag olyan személlyel élnek közös háztartásban, aki maga is házi segítségnyújtásra szorul,

b)25 ha családja – közös lakásban élő házastársa/élettársa, gyermeke és annak házastársa/ élettársa, szülője, unokája – a napközbeni ellátást azért nem tudja biztosítani részére, mert munkaviszonyban áll, nappali tagozaton tanulmányokat, ill. nem otthon végzett keresőtevékenységet folytat, és a családban az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 200 %-át, feltéve, hogy gondozási szükségletük megállapításra került.

Családsegítés

38. § (1) A családsegítésre vonatkozóan az Sztv. 64. §-ban foglaltak az irányadók.

(2) A családsegítés keretében a képviselő-testület az Sztv.64. § (4) bekezdésében meghatározott ellátásokat biztosítja.

Idősek klubja – nappali ellátás

39. § (1) Az önkormányzat - az Sztv. 65/F. § (1) bekezdés a)pontja alapján - nappali ellátást nyújt az időskorúakon túl azoknak a 18. életévüket betöltött személyeknek - kivéve a pszichiátriai betegeket és értelmi fogyatékosokat – akik szociális és mentális helyzetük, fogyatékosságuk, rokkantságuk, egészségi állapotuk miatt arra rászorulnak.

(2) Az ellátást igénybe vevőknek az idősek klubjában közösségi együttlétre, pihenésre, tisztálkodásra, a személyes ruházat tisztítására van lehetőségük. Az idősek klubja – az ellátottak igénye szerint – az alábbi szolgáltatásokat biztosítja:

a) szabadidős program: sajtótermék, könyvek, kártya és társasjátékok,

televízió biztosításával, rendezvény szervezésével,
b) egészségügyi alapellátás megszervezése,
c) hivatalos ügyek intézésének segítése,
d) életvitelre vonatkozó tanácsadás, életvezetés segítése.

Kisasszond Község Önkormányzatára vonatkozó rendelkezések

40. § (1) Kisasszond Község Önkormányzata az Sztv. 57. § (1) bekezdésében rögzített alapszolgáltatások közül:

a) étkeztetést

b) házi segítségnyújtást

c) családsegítést

biztosít az Alapszolgáltatási Központ keretében.

(2) Az ellátások iránti kérelmeket a településen dolgozó házi gondozón keresztül a Központ intézményvezetőjéhez kell benyújtani.

Étkeztetés

41. § Kisasszond Község Önkormányzata az Sztv. 62. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel étkeztetést nyújt:

a) teljes jogú nyugdíjkorhatárt elért rászorult személyeknek,

b) akinek háziorvosa igazolja, hogy egészségi állapota

miatt az étkeztetését máshonnét nem tudja megoldani.

Házi segítségnyújtás

42. § Kisasszond Község Önkormányzata a házi segítségnyújtásra való jogosultság tekintetében az Sztv. 63. §-ában foglaltrendelkezéseit változtatás nélkül alkalmazza, a szolgáltatásért térítési díjat nem kell fizetni.

Családsegítés

43. § (1) Kisasszond Község Önkormányzata a családsegítésre vonatkozóan az Sztv. 64. §-ban foglaltakat változtatás nélkül alkalmazza.

(2) A családsegítés keretében az önkormányzat az Sztv.64. § (4) bekezdésében meghatározott ellátásokat biztosítja.

A személyi térítési díj csökkentésének, elengedésének esetei

44. § (1) Térítési díjkedvezmény, illetve mentesség az ellátást biztosító intézmény vezetőjétől kérhető.

(2) Az intézményvezető a személyi térítési díj 50%-áig terjedő térítési díjkedvezményt vagy térítési díj- mentességet adhat, különösen akkor, ha az igénybevevő életkörülményeiben kedvezőtlen változás következett be, így:

- elemi kárt szenvedett,
- bűncselekménnyel (pl. lopással vagy rablással) jelentősen megkárosították,
- lakásában rendkívüli esemény (pl. csőtörés) miatt súlyos kár keletkezett,
- egészségében állapotrosszabbodás következett be,
- családi körülményeiben olyan változás állt be (pl. tartósan beteg, vagy fogyatékos, hozzátartozó halálesete,stb.) amely miatt az ellátott a térítési díjat, vagy annak teljes összegét átmenetileg nem tudja megfizetni,
- havi gyógyszerköltsége meghaladta a havi jövedelmének 15 %-át.
(3) Térítési díjkedvezmény vagy mentesség legfeljebb 6 (hat) hónap időtartamra adható.

Záró rendelkezések

45. § (1) E rendelet 2015. március 1-én lép hatályba.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti Kadarkút Város Önkormányzata Képviselőtestületének a szociális rászorultságtól függő pénzbeli és természetben nyújtott ellátásokról valamint a személyes gondoskodásokról szóló 20/2013.(XII.19.) számú önkormányzati rendelete.

(3) Jelen rendelet előírásait a folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell, kivéve, ha a kérelem jelen rendelet szerint az ügyfélre nézve hátrányosabban bírálandó el, mint a kérelem beadásakor hatályos jogszabály alapján.

3. melléklet

1

A 4. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

2

Az 5. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 2. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

3

Az 5. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 2. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 14. §-t a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete 4. §-a hatályon kívül helyezte.

5

A 14. § (1) bekezdés a) pont ac) alpontját a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdése iktatta be.

6

A 14. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

7

A 15. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg. A 15. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 15. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

8

A 16. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg. A 16. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

9

Az „Igazoltan diétás étrendet igénylő gyermek/tanuló támogatása” alcímet (16/A. §-t) a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (IX. 29.) önkormányzati rendelete 3. §-a iktatta be.

10

A 17. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg.

11

A 17. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 17. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

12

A 17. § (4) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 5. §-ával megállapított szöveg. A 17. § (4) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

13

A 18. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

14

A 20. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

15

A 20. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 7. §-ával megállapított szöveg.

16

A 21. § (1) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg.

17

A 21. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 8. §-ával megállapított szöveg. A 21. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 4. §-ával megállapított szöveg.

18

A 22. § (1) bekezdését a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 12. §-a hatályon kívül helyezte.

19

A 22. § (2) bekezdését a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 12. §-a hatályon kívül helyezte.

20

A 23. § (3) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 9. §-ával megállapított szöveg.

21

A 24. § (4) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 10. §-ával megállapított szöveg.

22

A 31. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 11. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 31. § (2) bekezdése a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 5. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

23

A 31. § (3) bekezdés a) pontja a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 31. § (3) bekezdés a) pontja a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

24

A 31. § (3) bekezdés b) pontja a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (IV. 29.) önkormányzati rendelete 11. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 31. § (3) bekezdés b) pontja a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 5. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

25

A 37. § (2) bekezdés b) pontja a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2023. (III. 31.) önkormányzati rendelete 6. §-ával megállapított szöveg.

26

A 6. melléklet a Kadarkút Város Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2023. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.