Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2015(III.1.) önkormányzati rendelete

Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének

Hatályos: 2015. 03. 01- 2016. 03. 14

Madocsa Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) a) pontjában, valamint a Magyarország helyi Önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §, 32. § (1) bekezdés b) pontjában 32. § (3) bekezdés b) pontjában, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, 62. §. (2) bekezdésében, 92. §. (1) és (2) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés g) pontjában, és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:


  1. Fejezet

Általános rendelkezések


  1. A rendelet hatálya



1.§ (1) A rendelet hatálya kiterjed Madocsa Község Önkormányzata közigazgatási területén élő lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen lakó, a  szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény  (továbbiakban: Szt.) 3. §. (1) bekezdés a)-d) pontjaiban és az Szt. 3.§. (3) bekezdés b) pontjában megjelölt személyekre.


(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá az  Szt. 6.§-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Madocsa község közigazgatási területét tartózkodási helyként jelölte meg.


(3) A fentieken túl e rendelet hatálya az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is kiterjed.








  1. Fejezet

Általános rendelkezések


  1. A rendelet hatálya



1.§ (1) A rendelet hatálya kiterjed Madocsa Község Önkormányzata közigazgatási területén élő lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen lakó, a  szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény  (továbbiakban: Szt.) 3. §. (1) bekezdés a)-d) pontjaiban és az Szt. 3.§. (3) bekezdés b) pontjában megjelölt személyekre.


(2) A rendelet hatálya kiterjed továbbá az  Szt. 6.§-ában meghatározott, az önkormányzat illetékességi területén tartózkodó hajléktalan személyekre, amennyiben a hajléktalan személy az ellátás igénybevételekor nyilatkozatában Madocsa község közigazgatási területét tartózkodási helyként jelölte meg.


(3) A fentieken túl e rendelet hatálya az Szt. 7. §-ának (1) bekezdésében meghatározott ellátások tekintetében az Európai Szociális Kartát megerősítő országoknak Magyarország területén jogszerűen tartózkodó állampolgáraira is kiterjed.







2. Hatásköri rendelkezések



2.§ (1) A Képviselő-testület a települési támogatásokkal, illetve a köztemetéssel kapcsolatos feladat- és hatásköreit – a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a polgármesterre ruházza át.

(2) E rendelet 13.§ (3) bekezdésében foglalt rendkívüli települési támogatás iránti kérelmet a Képviselő-testület bírálja el.

  1.  Általános eljárási rendelkezések


3.§ A szociális rászorultság alapján nyújtott települési támogatás megállapításakor az egy családban élő személyek szociális helyzetét kell vizsgálni. A támogatásokat úgy kell megállapítani, hogy elősegítsék a kérelmező és családja létfenntartási helyzetét.


4. § (1) A szociális ellátások igénybevételénél elvárható, hogy a kérelmező mindent megtegyen annak érdekében, hogy szociális problémái részben vagy egészben megoldódjanak.


(2) Nem állapítható meg települési támogatás, ha a kérelmező, vagy a jogosultság szempontjából beszámítandó bármely családtagja az igénylés benyújtásának időpontjáig nem vette igénybe, vagy a igénybevételi eljárást nem indította el azokra a társadalombiztosítási, vagy egyéb rendszeres pénzellátásokra, melyekre jogosult lenne.


(3) Munkanélküli, vagy havi rendszeres jövedelemmel nem rendelkező kérelmező részére támogatás csak abban az esetben állapítható meg, ha az aktív korú személy az állami foglalkoztatási szervnél álláskeresőként nyilvántartott, és az állami foglalkoztatási szervvel folyamatosan együttműködik.


 (4)  Nem jogosult szociális rászorultság alapján települési támogatásra az az igénylő és a jogosultság szempontjából beszámítandó bármely családtagja az Szt. 4. § (1) bekezdés b) pontjában meghatározott vagyonnal rendelkezik.

5.§ (1) Az e rendeletben foglalt települési támogatás iránti kérelmet  a Bölcskei Közös Önkormányzati Hivatal Madocsai Kirendeltségénél (továbbiakban: Hivatal)   szóban, vagy az 1. melléklet szerint rendszeresített formanyomtatványon írásban  kell benyújtani.  Az eljárásra a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Ket.) rendelkezéseit az e rendeletben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.


(2) A települési támogatás iránti kérelmet az ellátást igénylő nagykorú személy, vagy az ellátást igénylő törvényes képviselője nyújthatja be. Hivatalból indul az eljárás a gyermekvédelmi jelzőrendszer bármely tagja kezdeményezésére.


(3) A kérelmező a kérelmében saját, valamint a vele egy háztartásban lakó személyek adatairól, jövedelmi viszonyairól és vagyoni helyzetéről köteles nyilatkozni, továbbá a jövedelmi adatokra vonatkozó igazolásokat a kérelem benyújtásával egyidejűleg becsatolni. A pénzbeli és természetbeni települési támogatás megállapítása iránti kérelem tartalmazza:

a) az  Szt. 18. §. a), b), d), f),g) pontjaiban szereplő adatokat,

b) az igényelt települési támogatás jogosultsági feltételeire vonatkozó adatokat, nyilatkozatokat.


(4) A jövedelemtől függő szociális ellátások esetében a jogosultság megállapításakor:

a) a havi rendszerességgel járó jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát

kell figyelembe venni.


 (5) A jövedelem igazolására be kell csatolni:

a) havonta rendszeresen mérhető jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó átlagkeresetéről szóló munkáltatói igazolást,

b) munkanélküli ellátásról a kérelem benyújtását megelőző hónapban folyósított ellátás igazoló szelvényt, ennek hiányában a munkaügyi kirendeltség által kiállított igazolást,

c) a társadalombiztosítás keretében folyósított ellátások esetében a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátás igazoló szelvényét, ennek hiányában az utolsó havi bankszámla kivonatot,

d) tárgyévi nyugellátásról szóló éves értesítőt, valamint az utolsó havi nyugellátásról szóló postai szelvényt vagy folyószámla kivonatot,

e) vállalkozó esetében az illetékes Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) igazolását, a kérelem benyújtását megelőző gazdasági év személyi jövedelemadó alapjáról.


(6) A jövedelemszámításnál figyelmen kívül kell hagyni

a) a kérelem benyújtását megelőzően megszűnt havi rendszeres jövedelmet,

b) a vállalkozásból származó jövedelmet, feltéve, hogy a vállalkozási tevékenység megszűnt.

c) a közfoglalkoztatásból származó havi jövedelemnek a foglalkoztatást helyettesítő támogatás összegét meghaladó részét.


(7) Amennyiben a jövedelemszámításnál irányadó időszakban az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összege változik, akkor időarányosan annak az időszaknak az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegével kell számolni, amelynek a nettó jövedelemét a kérelmező igazolja.



 (8) A kérelemhez a jövedelemigazolásokon túl mellékelni kell:


a) az Szt. 4.§. (1) bekezdésében meghatározott vagyonra vonatkozó, a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006.(III.27.) Korm.rendelet 1. mellékletében foglaltak szerinti nyilatkozatot,

b) 18. életévét betöltött gyermek esetén a tanulói jogviszony nappali tagozaton való fennállását igazoló iskolalátogatási igazolást,

c) munkanélküli esetén az állam foglalkoztatás szervnél történő regisztrációról és a folyamatos együttműködésről szóló igazolást,

d) a gyermek elhelyezése vagy ideiglenes elhelyezése és a gyámrendelés tárgyában hozott bírósági vagy gyámhivatali döntésről szóló okiratot,

e) a gyermektartásdíj megállapításáról szóló jogerős bírósági ítélet eredeti, vagy az eredetivel megegyező hiteles másolatát, valamint

f) az egyes támogatásoknál előírt egyéb igazolást.



(9) Nincs szükség igazolásra azon adatok tekintetében, amelyek a Hivatal nyilvántartásában fellelhetők, valamint a Ket. 36. §-ának (2)-(3) bekezdésében foglaltak szerint az adat, illetve igazolás beszerezhető. Nem  kell  igazolni továbbá a köztudomású tényeket.



 (10) Adathiányosan előterjesztett kérelem esetén 8 napon belül a kérelmezőt - határidő megjelölésével, és a mulasztás jogkövetkezményeire való figyelmeztetés mellett - hiánypótlásra kell felhívni.

6.§ (1) Amennyiben a települési támogatás iránti kérelemben előadott életkörülmények vizsgálata kapcsán a kérelem megalapozott elbírálása szükségessé teszi, az igénylőnél környezettanulmányt kell készíteni.


(2) Nem kell környezettanulmányt készíteni az igénylőről, ha életkörülményeit a Hivatal már bármely ügyben vizsgálta és azokban lényeges változás nem feltételezhető. 


7.§ A települési támogatás iránti kérelmet 15 napon belül el kell bírálni, és  a határozat jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül ki kell fizetni. Létfenntartást veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe került személy esetében a kifizetés a döntést követően azonnal megtörténhet.


8.§  A jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vett ellátás megtérítésére az Szt. 17. §.-ának rendelkezései az irányadók.


9.§. E rendelet tekintetében az Szt. általános részében lévő fogalom meghatározásokat kell alkalmazni.


10.§ Az e rendelet hatálya alá tartozó támogatások és ellátások megállapításával kapcsolatos eljárás során az elektronikus ügyintézés  nem gyakorolható.

  1. FEJEZET


Települési támogatások

4. Települési ellátások formái


12.§ (1)Madocsa Község Önkormányzata a létfenntartást veszélyeztető helyzetbe vagy létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő családok, illetve személyek részére eseti jelleggel rendkívüli települési támogatást nyújt.


(2) A településen élő családok és személyek részére 

            a) kamatmentes kölcsön,

            b) gyógyszersegély,

            c) babakelengye támogatás,

            d) temetési támogatást

nyújtható.


(3)  A települési támogatások  csak a Képviselő-testület által az éves költségvetésben meghatározott előirányzatok mértékéig folyósíthatóak.



5. Rendkívüli települési támogatás


13.§ (1) Az önkormányzat az igazolással alátámasztott, nem várt többletkiadás keletkezése vagy rendkívüli élethelyzet kialakulása esetén - így különösen betegség, haláleset, elemi káresemény elhárítása –, valamint az időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő családok, illetve személyek részére eseti jelleggel rendkívüli települési támogatást nyújt.


(2) Rendkívüli települési támogatásra jogosult, aki

  1. az Szt.-ben meghatározott vagyonnal nem rendelkezik és
  2. akinek családjában az egy főre számított havi nettó jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíjminimum 130 %-át, egyedül élő esetén a 150 %-át.


(3) Elemi kár, vis maior, súlyos betegség  esetén  vagyoni és jövedelmi helyzetre tekintet nélkül a Képviselő-testület a 14. §-ban meghatározott összeget meghaladó  rendkívüli települési támogatást állapíthat meg, ha a kérelmező hitelt érdemlően igazolja, hogy a kár megtérítésére harmadik személy nem kötelezhető, vagy kötelezhető ugyan, de a kártérítés mértéke jóval alacsonyabb a bekövetkezett kár összegénél, és a kár viselése, illetve a súlyos betegség járulékos költségei a kérelmező, illetve családja életét vagy létfenntartását veszélyezteti.


(4) A támogatás  iránt kérelemhez csatolni kell a 5. §. (3) és (5) bekezdéseiben meghatározott igazolásokat.


14.§ (1) A rendkívüli települési támogatás évente egyszer igényelhető, összege legfeljebb 10.000 Ft.


(2) Az (1) bekezdéstől eltérően a téli tüzelő biztosításához igényelt rendkívüli települési támogatás évi egyszeri,  természetben nyújtott 5 q tüzifa.


(3) Kiskorú gyermek neveléséhez, így különösen a gyermek iskoláztatásához, a válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartásához, a gyermek fogadásának előkészítéséhez, a gyermek családba való visszakerülésének elősegítéséhez kapcsolódó kiadások való hozzájárulás összege gyermekenként évi  5.000 Ft.


15.§ (1) A rendkívüli települési támogatás - a (2) bekezdésben meghatározottakon túl – egyéb természetbeni ellátásként, különösen étkezési térítési díj átvállalása, ruhaellátmány,  is adható, ha

  1. a kérelem erre irányul,
  2. az ellátásban részesülő életvitele alapján feltételezhető, hogy a segély felhasználása nem rendeltetésének megfelelően történik.


16.§ A rendkívüli települési támogatás évente  csak egy jogcímen igényelhető.


(9A támogatás felhasználásának ellenőrzése keretében a segélyben részesülő a felhasználást alátámasztó dokumentumok (számla, nyugta, stb.) benyújtására kötelezhető.


  1. Kamatmentes kölcsön


17.§ (1)Települési támogatás visszatérítendő támogatás, kamatmentes kölcsön  formájában is nyújtható elemi kár elhárításához, közeli hozzátartozó halálesete  miatti többletkiadás keletkezése esetén, ha a kérelmező hitelt érdemlően igazolja, hogy  a kár, illetve a temetési költség viselése a kérelmező, illetve családja életét vagy létfenntartását veszélyezteti.


(2) Az (1) bekezdésben meghatározott élethelyzetek tekintetében kamatmentes kölcsön abban az esetben adható, ha

a) a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem összege a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének  200 %-át nem haladja meg, és

b) az e rendeletben szabályozott vagyonnal nem rendelkezik, és

c)a kiadást hitelt érdemlő módon igazolja.


 (3) A visszatérítendő támogatás évi egy alkalommal, legfeljebb 100.000,- Ft lehet, amelyet maximum 6 hónapon belül,  havi egyenlő részletekben kell megfizetni az önkormányzat részére.


(4) A visszafizetés feltételeiről a kamatmentes kölcsön megállapításáról szóló egyedi határozatban kell rendelkezni.


(5) A kamatmentes kölcsön nyújtása pénzügyi szolgáltatás tevékenységnek nem minősül.




7. Gyógyszersegély



18.§ (1) Gyógyszersegély állapítható meg a gyógyszerköltség csökkentése, gyógyászati segédeszköz vásárlása érdekében annak a személynek


  1. akinek a családjában az egy főre számított jövedelem az öregségi nyugdíjminimum 150 %-át,
  2.  egyedül élő esetén a 200 %-át nem haladja meg, és
  3. bizonyított havi gyógyszerköltsége meghaladja a 10.000,-Ft-ot., és ez legalább három hónapja fennáll,
  4. az Szt.-ben meghatározott vagyonnal nem rendelkezik, és
  5. közgyógyellátásra nem jogosult.


(2) A gyógyszersegély évi egyszeri összege 15.000 Ft.


(3) A gyógyszersegély iránti kérelemhez  az 5. §. (3) és (5)  bekezdésében foglaltakon túl mellékelni kell a gyógyszerkiadásra, illetve a gyógyászati segédeszközre vonatkozó orvosi igazolást, javaslatot.

                       

  1. Babakelengye támogatás


19.§(1)Települési támogatás állapítható meg – jövedelmi és vagyoni helyzettől függetlenül -  a gyermek születésével kapcsolatos költségek finanszírozása céljából  a törvényes képviselő kérelmére, ha az újszülött lakóhelye Madocsa községben található.


(2) A babakelengye támogatás egyszeri juttatás, ennek összege újszülött gyermekenként: 20.000 Ft.


(3) A   kérelemhez  mellékelni kell a gyermek születési anyakönyvi kivonatának másolatát.


(4) A madocsai lakóhely tényéről hivatalból a lakcímnyilvántartás adataiból kell meggyőződni.


(2) A támogatás iránti kérelmet a gyermek születésétől számított 3 hónapon belül lehet benyújtani,  mely határidő jogvesztő.


9. Temetési támogatás


20.§ (1) Temetési támogatást igényelhet – jövedelmi és vagyoni helyzettől függetlenül-  az a személy, aki Madocsa közigazgatási területén lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, és akinek elhunyt hozzátartozója is Madocsán élt, vagy madocsai illetőségűként egészségügyi intézményben vagy szociális ellátást nyújtó intézményben hunyt el.


(2)A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 100.000 Ft. A temetési támogatás  összege ennek 10 %-a.


(3) A  kérelemhez  csatolni kell az elhunyt  halotti  anyakönyvi kivonatának másolatát, és a temetés költségeit igazoló számlát.


(3) A kérelmet az elhalálozás napját követő 60 napon belül lehet benyújtani. E határidő jogvesztő.




  1. FEJEZET


Természetben nyújtott ellátások



10. Köztemetés



21.§(1) A köztemetésre az Szt. 48. §.-ában foglalt rendelkezéseket kell alkalmazni.


(2) Az eltemettetésre köteles személy a köztemetés költségeinek megtérítése alól mentesül:


  1. ha az egy főre számított havi családi jövedelem az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 100%-át, egyedül élő esetén az egy főre számított havi családi jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150%-át nem haladja meg, és
  2. az Szt. szerinti vagyonnal nem rendelkezik

IV. fejezet


Szociális alapszolgáltatások



        11. Az ellátásokra vonatkozó általános szabályok



22.§ (1) Az önkormányzat az alábbi szociális alapszolgáltatásokat nyújtja:


  1. étkeztetés
  2. házi segítségnyújtás
  3. jelzőrendszeres házi segítségnyújtás
  4. nappali ellátás


(2) A szociális rászorultságot az alapszolgáltatások esetében az Szt. szerint kell   vizsgálni.


(3) A személyes gondoskodás körébe tartozó alapszolgáltatások közül az étkeztetés, házi segítségnyújtás, idősek klubja biztosításáról  az önkormányzat Madocsa Alapszolgáltatási Központ intézménye útján gondoskodik.


(4) A szociális gondoskodást  nyújtó ellátások  közül  az étkeztetés, házi segítségnyújtás, idősek klubja iránti kérelmet az intézményvezetőhöz kell benyújtani. A kérelem elbírálása során be kell szerezni a szükséges orvosi igazolást, valamint a 9/1999.(XI.24.) SzCsM rendeletben meghatározott dokumentumokat.


(5) A kérelmekről az intézményvezető a kérelem benyújtását követően 15 napon belül dönt, és döntéséről értesíti a kérelmezőt.


(6) A kérelmező számára kedvezőtlen döntés esetén az intézményvezető a kérelmet véleményével együtt a fenntartó elé terjeszti, aki az önkormányzati hatósági ügyek szabályai szerint hozza meg döntését.


(7) Madocsa Alapszolgáltatási Központ vezetője haladéktalanul köteles az étkeztetést és házi segítségnyújtást biztosítani annak a rászorulónak, akinek testi épségét, egészségi állapotát az ellátás elmaradása veszélyezteti. A szükséges eljárást azonban ilyen esetekben is le kell folytatni.


(8) Az  intézményi térítési díj megállapítására  az Szt. rendelkezései irányadóak. Az egyes alapszolgáltatások képviselő-testület által megállapított  intézményi térítési díját a 2. melléklet tartalmazza.


(9) A személyi térítési díjat az intézményvezető állapítja meg a 2. mellékletben   foglaltak szerint.


(10) Az intézményvezető minden év április hónapjában a személyi térítési díjakat az Szt. szerint felülvizsgálja. A felülvizsgálat során megállapított új személyi térítési díjat a fizetésre kötelezettnek május 1. napjától kezdődően kell fizetnie.


(11) A szociális gondoskodás körébe tartozó ellátást meg kell szüntetni, ha


  1. az ellátás megállapítása határozott időre vagy feltétel bekövetkezéséig történt,
  2. az ellátott az ellátást előzetes bejelentés nélkül, tartósan – legalább 1 hónapig – nem vette igénybe és utólag elfogadható módon, nem mentette ki magát.
  3. az ellátott magatartásával az ellátást lehetetlenné teszi vagy akadályozza,
  4. az ellátott a részére megállapított személyi térítési megfizetését figyelmeztetés ellenére elmulasztotta, feltéve, ha annak megfizetésére egyébként képes lenne.


(12) Az ellátás megszüntetéséről az intézmény vezetője dönt. A jogorvoslatra az Szt. rendelkezései az irányadóak.



12. Étkeztetés



23.§ (1) Az étkeztetésre való rászorultsági feltételeket az intézményvezető vizsgálja.



(2) A szociális rászorultság vizsgálatánál az alábbiakat kell figyelembe venni:


  1. egészségi állapoton alapuló rászorultság vizsgálatánál két évnél nem régebbi igazolást a betegség jellegéről, pszichiátriai, és szenvedélybetegség esetén szakorvosi szakvéleményt,
  2. egyedül élés esetén büntetőjogi felelősség tudatában tett nyilatkozatot az egyedül élésről, illetve az egyedül élést igazoló egyéb adatokat,
  3. életkor igazolására a személyazonosításra szolgáló okmányok másolatát,
  4. fogyatékosságon alapuló szociális rászorultság vizsgálatánál az erről szóló orvosi igazolást, súlyos fogyatékosság esetén az Szt. 65/C. §-ának (6) bekezdése szerinti iratot,
  5. hajléktalanság igazolására a személyazonosításra és lakcím azonosításra szolgáló okmány másolatát.


(3) Az étkeztetés történhet:


  1. helyben fogyasztással
  2. kiszállítással.







13. Házi segítségnyújtás



24.§ A házi segítségnyújtásra az Szt. rendelkezéseit kell alkalmazni.



14. Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás



25.§ (1) A jelzőrendszeres házi segítségnyújtásra az Szt. 65.§.-ában foglaltakat kell alkalmazni.


(2)A jelzőrendszeres házi segítségnyújtást az önkormányzat ellátási szerződés alapján biztosítja.



15. Nappali ellátás



26.§ (1) A Képviselő-testület a Madocsa Alapszolgáltatási Központ keretén belül nappali ellátást nyújtó Idősek Klubját működtet. Az Idősek Klubja a saját otthonukban élő, 18. életévüket betöltött,  egészségi állapotuk vagy idős koruk miatt szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására csak részben képes személyek gondozására szolgál.


(2) Az intézményvezető az ellátás igénybevételének megkezdésekor az ellátást igénylővel megállapodást köt, amely tartalmazza Szt.-ben meghatározott adatokat és szabályokat.



V. fejezet

Záró rendelkezések


27.§ (1) Ez a rendelet 2015. március 1. napján  18.00 órakor lép hatályba, rendelkezéseit ezt követően indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2)  Hatályát veszti Madocsa Község Önkormányzata Képviselő-testületének a felnőtt korúakra vonatkozó szociális gondoskodásról szóló 5/2014.(III.31.) rendelete.



                        Gelencsérné Tolnai Klára  s.k.         dr. Girst Julianna s.k.

                               polgármester                                     jegyző




Záradék:

A rendelet 2015. március 1. napján 17 óra 50 perckor kihirdetve.




dr. Girst Julianna s.k.

jegyző