Piskó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

Hatályos: 2024. 04. 11

Piskó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2015. (II.27.) önkormányzati rendelete

a települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról

2024.04.11.

Piskó Községi Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 10. § (1) bekezdésében, az Szt. 25. § (3) bekezdés b) pontjában, Szt. 26. § -ában, az Szt. 32. § (1) bekezdés b ) pontjában és (3) bekezdésében, az Szt. 45. § (1) bekezdésében, az Szt. 48. § (4) bekezdésében, az Szt. 62. § (2) bekezdésében, az Szt. 92. § (2) bekezdésében, az Szt. 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjaiban, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, 29. § (3) bekezdésében és a 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, valamint a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. és 8a. pontjaiban meghatározott feladatkörében eljárva a települési támogatásról és szociális ellátásokról, valamint a megállapításuk szabályairól szóló 4/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) módosításáról a következő rendeletet alkotja:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed a Piskó Község Önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel, tartózkodási hellyel rendelkező személyekre.

(2) Az (1) bekezdés tekintetében alkalmazni kell a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (1)-(3) bekezdéseit és a 7. § (1) bekezdését.

(3) Az e rendeletben meghatározott hatásköröket eltérő rendelkezés hiányában a képviselő-testület gyakorolja.

2. § (1) Az e rendeletben szabályozott valamennyi szociális ellátásra érvényes értelmező rendelkezéseket és az általános eljárási szabályokat az Szt. 4–16. §-a határozza meg.

(2) Az adott ellátásnál alkalmazandó sajátos eljárási szabályok az adott ellátáshoz kapcsolódva kerülnek meghatározásra.

(3) A szociális igazgatási eljárásra vonatkozó eljárási szabályokat az Szt. 5. § (1) bekezdése szerint kell alkalmazni.

(4) Az eljárást:

a) az önkormányzati hivatalnál szóban vagy írásban előterjesztett kérelemre kell, vagy

b) hivatalból lehet

megindítani.

(5) A kérelmet a jogszabályokban, illetve az e rendeletben meghatározott dokumentumokkal – igazolásokkal, nyilatkozatokkal – együtt kell benyújtani.

(6) Az e rendeletben meghatározott vagyoni helyzetre vonatkozó feltétel meglétét a pénzbeli és természetbeni szociális ellátások igénylésének és megállapításának, valamint folyósításának részletes szabályairól szóló 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelet 1. számú melléklete szerinti vagyonnyilatkozat benyújtásával kell igazolni. A vagyonnyilatkozat II. részét - a nyomtatványon szereplő tájékoztató szövegtől eltekintve - az adott ellátásnál meghatározott személyi körre vonatkozóan kell kitölteni.

(7) A hiányosan előterjesztett kérelmek ügyében a hiánypótlási felhívást a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül meg kell tenni.

(8) Ha a szociális ellátás iránti igényt nem a jogosult terjeszti elő az eljárást hivatalból kell megindítani.

3. § A kérelmezőnek a kérelemben, illetve az annak mellékleteként benyújtott dokumentumokban feltüntetett jövedelem-adatokat az Szt. 10. §-ában meghatározottak szerint kell igazolnia.

4. § A pénzbeli ellátások kifizetése a Vajszlói Közös Önkormányzati Hivatal pénztárából készpénzben történik.

5. § (1)

(2) Az eseti pénzbeli települési támogatásokat a határozatban meghatározott időpontig kell folyósítani.

(3) A természetbeni települési támogatások biztosításának szabályait, határidejét, formáját a vonatkozó határozat rendezi.

(4) A rendszeres települési támogatás a támogatásról rendelkező határozatban megjelölt időponttól illeti meg az érintettet azzal, hogy a jogosultság kezdő hónapjában a havi támogatás teljes összegét kell folyósítani.

II. Fejezet

PÉNZBELI SZOCIÁLIS ELLÁTÁSOK

6. § Az önkormányzat képviselő-testülete e rendelet alapján a jogosult részére települési támogatást nyújt.

7. § (1) A pénzbeli települési támogatás formái:

a) eseti települési támogatás:

aa) rendkívüli települési támogatás

ab) települési gyógyszertámogatás,

ac) települési temetési támogatás,

ad) társadalmi ünnepekhez kötődő támogatás

ae) települési szülési támogatás

b) rendszeres települési támogatás:

ba) települési gyógyszertámogatás,

bb) települési lakásfenntartási támogatás,

bc) települési ápo lási támogatás

bd) óvodáztatási és beiskolázási támogatás

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatások iránti kérelmet e rendelet 1.- 5.sz számú mellékletei szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani.

1. Rendkívüli települési támogatás

8. § (1) Települési létfenntartási támogatásra jogosult az a személy, aki önmaga, illetve családja létfenntartásáról más módon nem tud gondoskodni, és akinek háztartásában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 130 %-át, egyedülálló esetén 150%-át nem haladja meg.

(2) A kérelmezőnek a kérelmében indokolnia kell a települési létfenntartási támogatásra való rászorultságát.

9. § A rendkívüli települési támogatásra való jogosultságról a polgármester dönt.

10. § A Polgármester a kivételes méltánylást érdemlő esetben a rendkívüli élethelyzetbe került személynek jövedelmi helyzetére tekintet nélkül is állapíthat meg támogatást.

2. Települési gyógyszertámogatás

11. § A települési gyógyszertámogatás nyújtható eseti, vagy rendszeres települési támogatás formájában.

12. § (1) Eseti települési gyógyszertámogatás állapítható meg annak a kérelmezőnek, aki

- heveny megbetegedéséből adódó egyszeri gyógyszerköltségét saját erőből fedezni nem képes és a gyógyszer(ek) kiváltásának elmaradása életét vagy testi épségét súlyosan veszélyeztetné,

- olyan gyógyászati segédeszköz használatára szorul, amely életminőségét jelentősen javítja, de annak térítési díját nem képes megfizetni és közgyógyellátásra nem jogosult,

- háztartásában az egy főre jutó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, egyedülálló esetén 200%-át nem haladja meg.

(2) A kérelemhez csatolni kell a gyógyszertámogatás esetén e rendelet 6.számú melléklete szerinti háziorvosi igazolást, gyógyászati segédeszköz vonatkozásában az annak felírására jogosult orvos e rendelet 7.számú melléklete szerinti igazolását.

13. § (1) Az eseti települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő- testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a kérelem benyújtását követő 3 munkanapon belül a polgármester, a gyógyászati segédeszközök vonatkozásában a soron következő ülésén a Bizottság dönt.

(2) Az eseti gyógyszertámogatás összege a gyógyszerek vonatkozásában nem haladhatja meg a háziorvosi igazoláson szereplő összeget és nem lehet magasabb 10.000 Ft-nál.

14. § A támogatásban részesített személy az eseti gyógyszertámogatásról köteles 30 napon belül elszámolni a számla bemutatásával.

15. § (1) Rendszeres települési gyógyszertámogatást havi rendszerességgel max.12 hónapra lehet megállapítani.

(2) Rendszeres települési gyógyszertámogatás állapítható meg annak a kérelmezőnek, aki

- a krónikus betegségének kezeléséhez elengedhetetlenül szükséges, az OEP által referenciakészítménynek minősített és 0 %-nál nagyobb mértékben támogatott gyógyszereinek a beteg választott háziorvosa által kiállított, e rendelet 8.számú melléklete szerinti igazolással megállapított térítési díja legalább a nyugdíjminimum 15%-a,

- háztartásában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 150 %-át, egyedülálló esetén 200%-át nem haladja meg,

- közgyógyellátásra nem jogosult.

16. § (1) A rendszeres települési gyógyszertámogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testülete dönt.

(2) A rendszeres gyógyszertámogatás összege megegyezik a fenti igazolással megállapított térítési díjjal, de nem lehet magasabb, mint 6.000 Ft/hó.

(3) A rendszeres település gyógyszertámogatás kifizetése havi egyenlő részletben, minden hónap 5.napjáig történik.

17. § A feltételekben beállott változást a támogatásban részesülő köteles haladéktalanul bejelenteni. Ha a támogatott már nem lenne jogosult, azt a bejelentés szerinti hónap utolsó napján meg kell szüntetni.

18. § (1) A támogatásban részesített személy a háziorvos által kiállított, e rendelet 9.számú melléklete szerinti igazolással köteles évente egy alkalommal igazolni, hogy az orvos által szükségesnek tartott gyógyszereit kiváltotta. Aki az igazolást nem mutatja be, vagy azon az orvos nem igazolja a gyógyszerek kiváltását, ismételt rendszeres települési gyógyszertámogatásban 2 évig nem részesíthető, illetve a Bizottság dönt a jogosulatlanul és rosszhiszeműen felvett támogatás visszatérítéséről.

3. Települési temetési támogatás

19. § (1) A temetési költségekre tekintettel települési temetési támogatásra jogosult az, akinek háztartásában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 500 %-át, egyedülálló esetén 550 %-át nem haladja meg és Piskó községben állandó lakcímmel rendelkezik, függetlenül attól, hogy a meghalt személy eltemettetésére köteles, vagy tartásra köteles hozzátartozó volt-e vagy sem.

(2) A támogatás összege 40.000 Ft

(3) A kérelmezőnek a kérelméhez csatolnia kell a nevére kiállított számla, valamint a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.

(4) A települési temetési támogatás megítéléséről az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

4. Települési lakásfenntartási támogatás

20. § (1) A települési lakásfenntartási támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 250%-át, és a háztartás tagjai egyikének sincs vagyona. Az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem megegyezik a háztartás összjövedelmének és a fogyasztási egységek összegének hányadosával.

(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatás iránti kérelmet e rendelet 3.sz.melléklete szerinti formanyomtatványon lehet benyújtani.

(3) A települési lakásfenntartási támogatás tekintetében fogyasztási egység a háztartás tagjainak a háztartáson belüli fogyasztási szerkezetet kifejező arányszáma, ahol

a) a háztartás első nagykorú tagjának arányszáma 1,0,

b) a háztartás második nagykorú tagjának arányszáma 0,9,

c) a háztartás minden további nagykorú tagjának arányszáma 0,8,

d) a háztartás első és második kiskorú tagjának arányszáma személyenként 0,8,

e) a háztartás minden további kiskorú tagjának arányszáma tagonként 0,7.

(4) Ha a háztartás

a) (2) bekezdés a)-c) pontja szerinti tagja magasabb összegű családi pótlékban vagy fogyatékossági támogatásban részesül, vagy

b) (3) bekezdés d) vagy e) pontja szerinti tagjára tekintettel magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak,

a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.

(5) Ha a háztartásban gyermekét egyedülállóként nevelő szülő - ideértve a gyámot és a nevelőszülőt - él, a rá tekintettel figyelembe vett arányszám 0,2-del növekszik.

(6) A települési lakásfenntartási támogatás esetében a lakásfenntartás elismert havi költsége az elismert lakásnagyság és az egy négyzetméterre jutó elismert költség szorzata. Az egy négyzetméterre jutó elismert havi költség összegét - az energiaárak várható alakulására figyelemmel – évente a képviselő-testület határozza meg. A 2015.évben: 450 Ft.

(7) A települési lakásfenntartási támogatás esetében elismert lakásnagyság

a) ha a háztartásban egy személy lakik 35 nm,

b) ha a háztartásban két személy lakik 45 nm,

c) ha a háztartásban három személy lakik 55 nm,

d) ha a háztartásban négy személy lakik 65 nm,

e) ha négy személynél több lakik a háztartásban, a d) pontban megjelölt lakásnagyság és minden további személy után 5-5 nm,

de legfeljebb a jogosult által lakott lakás nagysága.

(8) A lakásfenntartási támogatás egy hónapra jutó összege

a) a lakásfenntartás elismert havi költségének 30%-a, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap 50%-át,

b) a lakásfenntartás elismert havi költségének és a támogatás mértékének (a továbbiakban: TM) szorzata, ha a jogosult háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem az a) pont szerinti mértéket meghaladja,

de nem lehet kevesebb, mint 2500 forint, azzal, hogy a támogatás összegét 100 forintra kerekítve kell meghatározni.

(9) A (6) bekezdés b) pontja szerinti TM kiszámítása a következő módon történik:

null
(10) A települési lakásfenntartási támogatás iránti kérelmet 21 napon belül kell elbírálni.
(11) A települési lakásfenntartási támogatást egy évre kell megállapítani.
(12) Amennyiben a kérelmet a jegyző a (9) bekezdés szerinti okból elutasítja, vagy a megállapított lakásfenntartási támogatást megszünteti, ugyanazon lakásra vonatkozóan
a) a döntés jogerőre emelkedésétől számított három hónapon belül a háztartás egy tagja sem nyújthat be települési lakásfenntartási támogatás iránti kérelmet, valamint
b) a döntés jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül benyújtott kérelem esetén a települési lakásfenntartási támogatás kizárólag természetbeni szociális ellátás formájában nyújtható.

21. § (1) A települési lakásfenntartási támogatás ugyanazon lakásra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül a lakásban élő személyek és háztartások számától.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában külön lakásnak kell tekinteni a társbérletet, az albérletet és a jogerős bírói határozattal megosztott lakás lakrészeit.

(3) A támogatásra nem jogosult, akinek részére az Szt. korábbi szabályozása alapján még lakásfenntartási támogatást folyósítanak.

22. § (1) A Képviselő-testület a települési lakásfenntartási támogatásra való jogosultság egyéb feltételeként a kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja számára az általa életvitelszerűen lakott lakás vagy ház lakókörnyezete rendezettségének biztosítására vonatkozóan az alábbi együttes feltételeket határozza meg:

a) az ingatlan állagmegóvásáról és a rendeltetésszerű használhatóság fenntartásáról a jövedelmi helyzetéhez mérten gondoskodni, valamint speciális szakértelmet és munkaeszközöket nem igénylő munkálatokat maga elvégezni,

b) a lakóhelyiségek rendszeres takarítására, higiéniájának biztosítására,

c) a háztartási hulladékának rendszeresen az arra rendszeresített hulladékgyűjtő edényben történő elhelyezésére,

d) a kerítéssel határos, azon kívül eső terület, járda tisztántartására, téli síkosság mentesítésére,a ház előtt, mögött, vagy oldalhatáron levő árkok, átereszek tisztántartására, lehetőség szerinti gondozására, gyommentesítésére,

e) a házhoz tartozó udvar, és/vagy kert vonatkozásában annak gondozásáról, a szükséges növényvédelmi védekezési feladatok időben történő elvégzéséről, gyom- és parlagfű-mentesítéséről gondoskodni,

f) a háziállat, haszon és kedvtelésből tartott állat tartása esetén olyan helyet, eszközt biztosítani, hogy megakadályozza az állatok elkóborlását, és köteles az állat tartására kijelölt helyet tisztán tartani.

(2) A települési létfenntartási támogatásra való jogosultságról az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján a jegyző átruházott hatáskörben dönt.

(3) A jegyző a kérelem benyújtását, valamint a felülvizsgálati eljárás megindítását követő 15 napon belül, szükség esetén helyszíni környezettanulmány során győződik meg a lakókörnyezet rendezettségéről.

(4) Ha a kérelmező vagy az ellátás jogosultjának lakókörnyezete az (1) bekezdésben foglalt bármelyik feltételnek vagy feltételeknek nem felel meg, a jegyző 5 napos határidő kitűzésével felhívja a kifogasolt hiányosság(ok) felszámolására, amelynek teljesítéséről helyszíni szemlén győződik meg.

(5) Amennyiben a kérelmező vagy az ellátás jogosultja a lakókörnyezet rendezettséget a kitűzött határidőig nem biztosítja, részére települési lakásfenntartási támogatás nem állapítható meg illetve a már megállapított és folyósított ellátását meg kell szüntetni.

5. Települési ápolási támogatás

23. § (1) Települési ápolási támogatásra jogosult az a hozzátartozó, aki 18. életévét betöltött tartósan beteg személy ápolását, gondozását végzi és a beteg ápolása miatt létfenntartása veszélyeztetett.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazásában a kérelmező létfenntartása akkor veszélyeztetett, ha a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a szociális vetítési alap, egyedülálló esetén annak 150 %-át.

(3) Az ápolási díj összege a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott alapösszeg 80 %-a.

(4) Az ápolási díj iránti kérelmet az önkormányzat képviselő-testülete bírálja el.

(5) Az ápolást végző személy kötelezettségének teljesítését a Vajszlói Közös Önkormányzati Hivatal figyelemmel kíséri, tapasztalatairól évente 2 alkalommal beszámol a Képviselő-testületnek. Az ellenőrzés során együttműködik a háziorvossal is, hogy meggyőződhessen az ápolt személy egészségi állapotának esetleges romlásáról és annak okairól. Amennyiben az ellenőrzés során úgy látja, hogy az ápolást végző személy a kötelezettségét nem teljesíti, azt a Képviselő-testületnek haladéktalanul jelzi.

(6) Az ápolási díjra való jogosultságot meg kell szüntetni ha

a) az ápolt szükséges személyes felügyeletét,

b) lakás tisztántartását,

c) ápolt ruházatának személyes higiéniájának biztosítását,

d) életkorának, egészségi állapotának megfelelő élelmezését,

e) a lakás fűtését,

f) az ápolt előírt gyógyszerelését,

g) g.)az ápolt részér előírt gyógykezelésé t

az ápolási díjban részesülő nem teljesíti.

23/A. § (1) Amennyiben az önkormányzat éves költségvetése lehetővé teszi, az önkormányzat a nevelési év, illetve az oktatási tanévkezdéssel járó anyagi terhek enyhítésére, évi egyszeri alkalommal óvodáztatási és beiskolázási támogatást nyújt a Piskó községben bejelentett állandó lakóhellyel rendelkező és életvitelszerűen a településen élő óvodai nevelésben, illetve általános iskolai, középiskolai oktatási intézmény nappali tagozatán tanulói jogviszonyban álló szülője vagy törvényes képviselője részére, amennyiben a háztartásában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 500 %-át, egyedülálló esetén 550 %-át nem haladja meg.

(2) Az óvodai és iskolakezdési támogatás adott évben történő nyújtásáról, valamint a támogatások adott évi összegéről a képviselő-testület külön határozattal dönt.

(3) A képviselő-testület az óvoda és iskolakezdési támogatással kapcsolatos hatáskör gyakorlását a polgármesterre ruházza.

6. Aktív korúak ellátása

24. §

7. Társadalmi ünnepekhez kötődő támogatás

24/A. § (1) A képviselő-testület az ellátás biztosításával – elsősorban az év végi ünnepekhez kötődően – a családok életminőségén kíván javítani..

(2) A támogatás évente egy alkalommal állapítható meg.

(3) A támogatás feltétele, hogy a támogatott a megállapításkor Piskó községben bejelentett állandó lakcímmel rendelkezzen.

(4)1 Társadalmi ünnepekhez kötődő támogatásra jogosult az a személy, akinek a családjában az egy főre eső jövedelem a szociális vetítési alap 1000%-át nem haladja meg.

(5)

(6) A támogatás hivatalból állapítható meg, a megállapításával kapcsolatos hatáskört a képviselő-testület a polgármesterre ruházza át.

(7) A támogatás fedezete a szociális feladatok éves előirányzatának tárgyév december 15.napján fennálló maradványa.

(8) A támogatás állandó lakosként számított legkisebb összege 1.000 Ft, legnagyobb összeg 20.000 Ft.

(9) A támogatás pénzbeni vagy – részben vagy egészben – természetbeni formában is nyújtható

Települési szülési támogatás

24/B.  § (1) Az önkormányzat képviselő-testületének felhatalmazása alapján, átruházott hatáskörben a polgármester települési szülési támogatásban részesíti azt a személyt, aki a gyermek születésének időpontjában Piskó Községben állandó lakóhellyel rendelkezik, és életvitelszerűen a településen tartózkodik, feltéve, hogy az újszülött lakcímet igazoló hatósági igazolványán is piskói állandó lakóhely szerepel és a kérelmező háztartásában az egy főre jutó jövedelem a szociális vetítési alap 500 %-át, egyedülálló esetén 550 %-át nem haladja meg

(2)2 A támogatás iránti kérelmet a Vajszlói Közös Önkormányzati Hivatalban írásban lehet benyújtani a születési anyakönyvi kivonat egyidejű bemutatásával a születéstől számított 30 napon belül.

(3) A támogatás mértéke gyermekenként 30.000 Ft.

(4) A szülési segélyek összegszerű kifizetéséről a polgármester a soron következő képviselő- testületi ülésen tájékoztatást ad.

24/C § (1) A Képviselő-testület a START mezőgazdasági közmunka programban megtermelt mezőgazdasági javakat – kiosztási jegyzék ellenében – a község rászoruló háztartásai között osztja el termény-fajtánként egy alkalommal az adott termény betakarítási időszakában a rendelkezésre álló mennyiség erejéig külön erre irányuló kérelem alapján.

III. Fejezet

SZOCIÁLIS ALAPSZOLGÁLTATÁSOK

25. § (1) A települési önkormányzat a személyes gondoskodás körében

a) szociális étkeztetést,

b) házi segítségnyújtást,

c) a családsegítéshez való hozzáférést

7. Szociális étkeztetés, házi segítségnyújtás és családsegítés

26. § Az Önkormányzat a házi segítségnyújtási, szociális étkeztetési és a családsegítési feladatokat a Szociális Háló Egyesülettel kötött megállapodás által látja el.

8. Családsegítés és gyermekjóléti ellátások

27.  § Piskó község lakossága részére a családsegítés és gyermekjóléti feladatokat a Vajszlói Szociális Alapszolgáltatási Központ látja el.

IV. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

28. § (1) E rendelet 2015. március 1.napján lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a szociális igazgatásról és szociális ellátások rendszeréről szóló 1/2014. (I. 17.) önkormányzati rendelet.

(3) E rendeletben nem szabályozott kérdésekben a Szt. valamint a végrehajtására kiadott jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

(4) A rendelet kihirdetéséről a helyben szokásos módon a jegyző gondoskodik.

1

A 24/A. § (4) bekezdése a Piskó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (IV. 10.) önkormányzati rendelete 1. §-a szerint módosított szöveg.

2

A 24/B.  § (2) bekezdése a Piskó Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2024. (I. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.