Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (I.29.) önkormányzati rendelete

Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 01. 01

Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2016. (I.29.) önkormányzati rendelete

Hajdúsámson Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2025. 01. 01

- 2019. XI. 14. napjától hatályos állapota egységes szerkezetben a 11/2016. (IV. 28.), 29/2016. (XII. 15.), 4/2018. (I. 25.), 23/2018. (IX. 27.), 30/2017. (XII. 14.), 13/2019. (VII. 18.), 19/2019. (X. 24.), 20/2019. (XI. 13.), 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendeletekkel -

Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hajdúsámson Város Önkormányzata (a továbbiakban: önkormányzat).

(2) Az önkormányzat székhelye: 4251 Hajdúsámson, Szabadság tér 5.

(3) Az önkormányzat képviselő-testületének hivatalos megnevezése: Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület).

A képviselő-testület tagjainak száma a polgármesterrel együtt 12 fő.

(4) A polgármesteri hivatal hivatalos megnevezése: Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: polgármesteri hivatal).

2. A képviselő-testület szervei

2. § A képviselő-testület – a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (2) bekezdésében meghatározott – szervei:

a) a polgármester,

b) a képviselő-testület e rendeletben meghatározott bizottságai,

c) a jegyző,

d) a polgármesteri hivatal,

e) Sámsonkerti Részönkormányzat,

f) Martinkai Részönkormányzat,

g)1 Hajdúsági Szilárd Hulladéklerakó és Hasznosító Társulás,

h)2 Nyíradonyi Szociális és Gyermekjóléti Társulás.

i)3 Debreceni Agglomeráció Hulladékgazdálkodási Társulás,

j)4

3. Az önkormányzat feladat- és hatásköre

3. § (1) Az önkormányzat a jogszabályban meghatározott kötelező feladatai ellátása mellett az Mötv.-ben meghatározott szabályok szerint önként vállalhatja további feladat- és hatáskörök ellátását.

(2) A feladat- és hatáskör önkéntes vállalásáról szóló előterjesztésnek tartalmaznia kell a rendelkezésre álló költségvetési források megjelölését.

(3) A feladatok önkéntes vállalása előtt előkészítő eljárás folytatható le, melynek keretében – ha az jelentős költségkihatással jár – külső szakértő szakmai közreműködése is igénybe vehető.

(4) Az előkészítő eljárás lefolytatásáról a polgármester vagy a jegyző gondoskodik.

(5) A képviselő-testület polgármesterre átruházott hatásköreinek felsorolását az 1. számú melléklet, a képviselő-testület bizottságaira (a továbbiakban: bizottságok) átruházott hatáskörök felsorolását a 2. számú melléklet, a jegyzőre átruházott hatáskörök felsorolását a 3. számú melléklet tartalmazza.

(6) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról a jegyző évente beszámol a képviselő-testületnek. A jegyző e kötelezettségének a polgármesteri hivatal működéséről szóló beszámoló keretében tesz eleget.

II. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI

4. A képviselő-testület ülései

4. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

(2) Az alakuló ülés meghívóját és a javasolt napirendi pontokat – az Mötv. alakuló ülésre vonatkozó rendelkezéseinek megfelelően – a polgármester állítja össze. Az alakuló ülésre előterjesztett napirendi pontok esetében – az Mötv.-ben meghatározott előterjesztések, határozati javaslatok, rendelet-tervezetek kivételével – az előterjesztések formai követelményeire vonatkozó előírások alkalmazása mellőzhető.

(3) Az alakuló ülés meghívója kézbesítésének időpontjára a rendkívüli ülésre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

(4) Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke tájékoztatást ad a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek választásának eredményéről és átadja a megbízólevelet a megválasztott polgármester és képviselők részére.

5. §5 A képviselő-testület évente legalább hét alkalommal, lehetőleg a hónap negyedik hetének szerdai, vagy csütörtöki napján, rendes ülést tart.

6. § (1) A képviselő-testület rendkívüli ülését a polgármester az ok felmerülésétől, vagy a kezdeményezéstől számított 15 napon belül hívja össze.

(2) A polgármester rendkívüli ülést hívhat össze a saját döntése alapján, vagy az e rendeletben meghatározott előterjesztésre jogosultak kezdeményező indítványára, ha azt halaszthatatlan ügy, vagy önkormányzati érdek indokolttá teszi.

(3)6 A rendkívüli ülés összehívását kezdeményező indítványt a polgármesterhez kell benyújtani. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát.

(4) A polgármester köteles a képviselő-testület rendkívüli ülését összehívni, ha

a) azt jogszabály kötelezővé teszi,

b) a képviselők egynegyede ezt írásban indítványozza,

c) bizottság indítványozza,

d) a kormányhivatal vezetője indítványozza.

(5) A rendkívüli ülés meghívójának tartalma megegyezik a rendes ülésre küldött meghívó tartalmával, azzal az eltéréssel, hogy a „lejárt határozatokról szóló döntés”, valamint a „polgármesteri tájékoztató” napirendi pontok nem szerepelnek a napirendi javaslatban.

(6) A rendkívüli ülés meghívóját a napirend megjelölésével legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző napon kell kézbesíteni. Az előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható.

(7) A rendkívüli ülés napirendjére kerülő előterjesztés tárgyalásának – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem feltétele az előzetes bizottsági véleményezés.

(8) Amennyiben a rendkívüli ülés napirendjéhez előzetes bizottsági véleményezés szükséges, abban az esetben a 41. § (2) bekezdése szerint kell eljárni.

(9) A rendkívüli ülés vezetése egyebekben a rendes ülésre vonatkozó szabályok szerint történik.

5. A képviselő-testületi ülés összehívása, vezetése

7. § (1) A képviselő-testület üléseit a polgármester írásbeli meghívóval hívja össze és vezeti a képviselő-testület ülését.

(2) A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve egyidejű tartós akadályoztatásuk vagy távollétük esetén a képviselő-testületet a Jogi és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti az ülést. A bizottság elnökének akadályoztatása vagy távolléte esetén a legidősebb képviselő (korelnök) hívja össze a képviselő-testületet és vezeti az ülést.

8. § A meghívónak tartalmaznia kell az ülés helyének és napjának, kezdési időpontjának, a tervezett írásbeli előterjesztés tárgyának és előterjesztőjének megjelölését, az ülés minősítését (alakuló, rendes, rendkívüli).

9.7 §

(1) A képviselő-testületi ülés meghívóját a tervezett írásbeli előterjesztésekkel együtt a képviselő-testületi ülés napja előtt legalább 5 nappal ki kell küldeni. A tervezett előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható. A meghívóban nem szereplő napirendet a polgármester szóban módosíthatja a képviselő-testületi ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A napirendre történő felvételt a képviselő-testület egyszerű többséggel szavazza meg.
(2) A kézbesítés nyomtatott vagy elektronikus formában (e-mailen keresztül) történik.
(3) A képviselő-testületi ülés meghívóját és az előterjesztéseket
a) a képviselő, a meghívott által megjelölt postai címre, vagy
b) a képviselő, a meghívott által megjelölt elektronikus kézbesítési címre kell kézbesíteni.
(4) A rendkívüli ülést, indokolt esetben, az ülést megelőző nap 24:00 órájáig telefonon keresztül történő szóbeli meghívással, vagy sms üzenet küldésével, vagy írásbeli meghívó kiküldésével lehet összehívni.

10. § (1) A képviselő-testület ülésére – az Mötv.-ben meghatározott személyeken kívül – tanácskozási joggal meg kell hívni:

a) a jegyzőt, az aljegyzőt,

b) a polgármesteri hivatal osztályvezetőit,

c) azt, aki a képviselő-testület ülésén – jogszabály rendelkezése alapján – tanácskozási joggal rendelkezik, akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi,

d) akinek meghívását a polgármester a napirend tárgyalásához indokoltnak tartja,

e) a napirendi javaslat kezdeményezőjét/előterjesztőjét az általa előterjesztett napirend tárgyalására,

f)8 Tevékenységi körükben azokat a civil szervezeteket, melyeket az érintett előterjesztés és döntés érint.

(2) A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal képviselője a képviselő-testület bármelyik ülésén részt vehet a törvényességi felügyeleti jogkört szabályozó jogszabályok szerint.

6. A képviselő-testületi ülések nyilvánossága

11. § (1) A képviselő-testület ülései – az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározottak kivételével – nyilvánosak. A város lakosságát a képviselő-testületi ülésről az ülés meghívójának a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján, valamint a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon történő közzétételével kell tájékoztatni.

(2) A nyilvános ülésen a hallgatóság a részükre kijelölt helyen foglalhat helyet, és az engedély nélküli véleménynyilvánítás bármely formájától tartózkodni köteles. A tömegtájékoztatási szervek munkatársai tevékenységükkel nem zavarhatják a testület munkáját. A 19. § (1) bekezdés d) pontja szerinti intézkedés e személyekkel szemben is foganatosítható.

(3) Azon önkormányzati rendelet-tervezetek, amelyek a lakosság széles körét érintik, az önkormányzati portálon kerülnek közzétételre véleményezés céljából. Véleményt nyilvánítani a portálon keresztül a képviselő-testületi ülést megelőző harmadik nap 16.00 óráig lehet.

(4) A társadalmi egyeztetés keretében a rendelet-tervezethez megküldött vélemények ismeretében az előterjesztő dönt a rendelet-tervezet esetleges módosításáról vagy kiegészítéséről.

12. § A képviselő-testület zárt ülést tart az Mötv. 46. § (2) bekezdés b) pontja alapján, ha az érintett zárt ülés tartását kéri és erre vonatkozó kérését legkésőbb a képviselő-testületi ülésen bejelenti a polgármesternél.

7. A napirendi javaslat

13. § (1) A képviselő-testület ülésének napirendjére a polgármester tesz javaslatot, amely alapján a képviselő-testület egyszerű többséggel, vita nélkül megállapítja a napirendet.

(2) A polgármester és az előterjesztő az előterjesztést a napirend elfogadásáig visszavonhatja.

(3) A polgármester, a képviselők, a jegyző, valamint az előterjesztési joggal rendelkezők kezdeményezhetik valamely napirendi pont elnapolását, az ülés napirendjéről való levételét, illetve a javasolt sorrend megváltoztatását. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.

(4) A már napirendre vett napirendi pont elnapolásáról, napirendről történő levételéről, a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatásáról a polgármester, a képviselő javaslatára a képviselő-testület egyszerű többséggel dönt.

8. Az előterjesztések formai és tartalmi követelményei

14. § (1) A képviselő-testület ülésére benyújtott előterjesztés:

a) írásbeli előterjesztés,

b) beszámoló,

c) tájékoztató.

(2) Írásbeli előterjesztés nélkül napirend nem tárgyalható.

(3) Az előterjesztésnek tartalmaznia kell:

a) a tárgyat,

b) a téma ismertetését,

c) előzményeket, magyarázatokat, információkat, adatokat,

d) jogszabályi előírásokat,

e) szükség szerint döntési alternatívákat, várható hatásokat,

f) határozati javaslatot, vagy rendelet-tervezetet,

g) ha az előterjesztés zárt ülésen kerül vagy kerülhet megtárgyalásra, ennek tényét vagy lehetőségét, utalva a zárt ülés tartását kötelezővé vagy lehetővé tevő jogszabályi rendelkezésre,

h) az előterjesztő megnevezését,

i) az előterjesztés által érintett téma tekintetében érintett dolgozó nevét és szervezeti egységét.

(4) Rendelet-tervezet benyújtásáról szóló előterjesztésnek tartalmaznia kell a jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvényben (Jat.) meghatározott előzetes hatásvizsgálat eredményéről szóló tájékoztatást, valamint a rendelettervezet indokolását.

(5) Az írásbeli előterjesztés határozati javaslatot, határozati javaslatokat, illetve rendelet-tervezetet, rendelet-tervezeteket tartalmazhat.

(6) A határozati javaslatnak tartalmaznia kell:

a) a képviselő-testületi hatáskört megállapító jogszabályt, illetve ha korábbi képviselő-testületi döntést érint, annak megjelölését,

b) a rendelkező részt,

c) az esetleges döntési változatokat (döntési változatként nem szerepelhet ugyanazon kérdés elfogadása vagy elutasítása),

d) a végrehajtási határidőt, esetleges részhatáridőket,

e) a végrehajtásért felelős személy(ek) megnevezését.

(7) Az előterjesztésen rögzíteni kell, hogy a határozati javaslat elfogadásához egyszerű vagy minősített többség szükséges.

15. § (1) A beszámoló

a) önkormányzati hatáskör gyakorlásáról,

b) a képviselő-testület valamely határozatának végrehajtásáról,

c) a képviselő-testület és szervei működéséről,

d) az önkormányzati feladatot ellátó szervezet vagy jogszabályban beszámolásra kötelezett szerv tevékenységéről készül.

(2) A beszámoló benyújtására a polgármester, bizottsági elnök, jegyző, továbbá jogszabály alapján beszámolásra kötelezett jogosult.

(3) A jegyző a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról az ülésterv szerinti rendes ülésen köteles beszámolni.

16. § (1) A tájékoztató olyan írásos információk képviselő-testület elé terjesztését jelenti, amelyek az önkormányzati döntések meghozatalát általános jelleggel támasztják alá, illetve amelyek valamely a város életével kapcsolatos jelenségnek, nem önkormányzati szerv tevékenységének megismerését segítik elő.

(2) Tájékoztató benyújtására a polgármester, a bizottsági elnök, a jegyző, a jogszabály alapján tájékoztatásra kötelezett, továbbá a polgármester által felkért személy, vagy szervezet vezetője jogosult.

(3) Tájékoztató jellegű napirendi pont esetében nem kötelező vitát nyitni.

(4) A polgármester tájékoztatja a képviselő-testületet a két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben hozott döntéséről.

17. § (1) Az írásbeli előterjesztésekre vonatkozó alaki és tartalmi követelményeket a beszámolóra és a tájékoztatóra is megfelelően alkalmazni kell.

(2) A beszámoló elfogadásáról és a tájékoztató – kivéve a polgármester két ülés közötti időszakban felmerülő halaszthatatlan önkormányzati ügyekben hozott döntéseiről szóló tájékoztatót – tudomásul vételéről képviselő-testület határozatot hoz.

9. A képviselő-testület tanácskozási rendje

18. § (1) Az ülést a polgármester nyitja meg, megállapítja a jelenlévő képviselők számát, a képviselő-testület határozatképességét.

(2) Ha az ülés nem határozatképes vagy határozatképtelenné válik, a polgármester kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására.

(3) Amennyiben a képviselő-testületi ülés a polgármester (2) bekezdésben foglalt intézkedése következtében fél órán belül határozatképessé válik, úgy az ülés folytatható. Ha a határozatképesség fél órán belül nem áll helyre, akkor az ülést 5 munkanapon belül az eredeti napirendi javaslattal, illetve a határozatképesség hiányában meg nem tárgyalt napirendi pontok tárgyalására újra össze kell hívni.

19. §[4]

(1) Az ülés rendjének biztosítása érdekében a polgármester
a) figyelmezteti a hozzászólót, hogy csak a napirenddel kapcsolatosan tegye meg észrevételét, javaslatát, attól ne térjen el, vagy a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kijelentésektől tartózkodjon,
b) rendre utasíthatja azt, aki az üléshez méltatlan magatartást tanúsít,
c) megvonhatja a szót attól a képviselőtől, aki a rendzavaró magatartást megismétli,
d) a nem képviselő résztvevőt ismételt rendzavarás esetén a teremből kiutasíthatja.
(2) 9 A képviselő-testület bármely tagjának javaslatára, vita nélkül, minősített többséggel hozott határozata alapján rendbírsággal sújthatja azt a tagját, aki
a) az adott ülésen több mint két alkalommal engedély nélkül túllépte a részére biztosított időkeretet,
b) a képviselő-testület ülésén ismételten másokat sértő, illetve a testülethez méltatlan, nem illő kifejezést használ, magatartást tanúsít,
c) a napirendtől ismételt figyelmeztetés ellenére eltér,
d) az ülés vezetőjét amennyiben kétszeri figyelmeztetés ellenére sem a szervezeti és működési szabályainak megfelelően vezeti az ülést,
e) az Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott személyes érintettségét nem jelenti be.
(3) A rendbírság összege alkalmanként 5 000 Ft, melyet az önkormányzat fizetési számlájára történő utalás formájában vagy a polgármesteri hivatal házipénztárába kell befizetni a kiszabásától számított 5 munkanapon belül.

20. § A képviselő-testületi ülés ideje alatt mobiltelefon, vagy más infokommunikációs eszköz, továbbá egyéb zajkeltő eszköz nem használható, azzal az ülés rendjét zavarni tilos.

21. § (1) A polgármester a képviselő-testületi ülés ideje alatt bármikor tárgyalási szünetet rendelhet el, melynek időtartamát is megállapítja.

(2) Az ülés napi időtartama a szüneteket is beleszámítva nem haladhatja meg a 8 órát. Amennyiben az ülés ezen időtartamot eléri, a következő munkanapon folytatható (folytatólagos ülés).

10. Vitavezetési szabályok

22. § (1) Az ülés vezetője minden napirendi pontról külön vitát nyit. A vitavezetés részei:

1. rész: Az előterjesztő szóbeli kiegészítést, illetve módosító indítványt tehet az írásbeli előterjesztéshez, vagy ismerteti az előterjesztést legfeljebb 2 percben.

2. rész: Az előterjesztést előzetesen megtárgyaló bizottságok véleményét a polgármester, vagy a bizottság elnöke a bizottsági ülésekről készült összefoglaló szerint ismerteti legfeljebb 2 percben.

3. rész: A képviselők és a tanácskozási joggal rendelkezők mindegyike legfeljebb 1-1 percben kérdéseket tehet fel az előterjesztőhöz, legfeljebb két alkalommal, amire az előterjesztő válaszol legfeljebb 2 percben.

4. rész: A képviselők és a tanácskozási joggal rendelkezők hozzászólásukban ismertetik nézetüket, véleményüket, javaslatukat egy-egy alkalommal legfeljebb 2 percben.

5. rész: A vita lezárása előtt az előterjesztő a hozzászólásokra legfeljebb 1 percben reagál.

6. rész: A polgármester a vitát lezárja.

(2) A polgármester a képviselőknek és a tanácskozási joggal megjelenteknek a Mikrowoks rendszerbe történő bejelentkezést követően adja meg a szót.

(3) A polgármester a vita bármelyik részében kifejtheti véleményét. A jegyző az Mötv. 81. § (3) bekezdés e) pontja szerint bármikor hozzászólhat.

(4) Új változatot, vagy módosító indítványt csak a vita lezárásáig lehet előterjeszteni. Nagyobb terjedelmű módosító indítványt előzetesen, a vita során elhangzottakat a polgármester kérésére írásban kell benyújtani. Ez utóbbi elkészítése érdekében a napirend tárgyalását a polgármester felfüggesztheti, vagy szünetet rendelhet el.

(5) A polgármester a vitaszakaszban elhangzottakat összefoglalja, és a vitát lezárja.

23. § (1) Az ülésvezető a vita lezárása után elsőként – ha van – a módosító és kiegészítő javaslatokat teszi fel szavazásra. Ezt követően dönt a képviselő-testület a módosítással, kiegészítéssel együtt az egész határozati javaslatról/rendelet-tervezetről.

(2) Ha a módosító vagy a kiegészítő javaslatot az előterjesztő változtatás nélkül teljes egészében elfogadja és erről nyilatkozik, akkor a módosító vagy kiegészítő javaslatról az eredeti javaslat módosítással, kiegészítéssel nem érintett pontjaival együtt is lehet szavazni.

(3) Ha alternatívaként több határozati javaslat kerül benyújtásra, vagy a határozati javaslat tartalmaz több változatot, akkor azokról a benyújtás sorrendjében kell szavazni. Azt a határozati javaslatot kell elfogadottnak tekinteni, amelyik a szükséges szavazatot megkapta.

(4) Érvényes szavazást követően egy ülés során ismételt szavazást elrendelni csak akkor lehet, ha olyan új körülmény merül fel, amely a döntéshozatalt lényegesen befolyásolja. A körülmény újdonságának és lényegességének kérdésében a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.

11. A felszólalások típusai

24 § (1) A képviselő-testület ülésén a következő felszólalásokra kerülhet sor:

a) napirendhez kapcsolódó felszólalás,

b) ügyrendi felszólalás,

c) interpelláció,

d) napirenden kívüli felszólalás,

e) kérdés,

f) állampolgári jogon történő hozzászólás.

(2) A napirendhez kapcsolódó felszólalás a témával kapcsolatban kifejtett nézet, vélemény, javaslat, indítvány. A napirendhez kapcsolódó felszólalásra a képviselőknek a jelentkezés sorrendjében, a tanácskozási joggal megjelenteknek és az állampolgári jogon hozzászólóknak az általa megállapított sorrendben a polgármester adja meg a szót, a vitavezetésre vonatkozó szabályok szerinti rendben.

(3) A képviselő-testület rendes ülésén rendkívüli ügyben valamennyi napirendi pont lezárását követően bármely képviselő legfeljebb 2 perc időtartamban felszólalhat (napirenden kívüli felszólalás). A napirenden kívüli felszólalási igényt, a tárgy megjelölésével az ülés megkezdése előtt közölni kell a polgármesterrel.

(4) Amennyiben a polgármester szerint a megjelölt tárgy nem minősül rendkívüli ügynek és ezért a napirenden kívüli felszólalás lehetőségét megtagadja, a képviselő igényéről a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel dönt. A napirenden kívüli felszólalás tartalmáról vita nem nyitható.

(5) Az ügyrendi felszólalás ügyrendi hozzászólás, ügyrendi javaslat, vagy ügyrendi kérdés lehet. Ügyrendi felszólalás keretében a képviselő-testület tagjai legfeljebb 1-1 percben kérhetnek szót.

(6) Az ügyrendi hozzászólás a képviselő-testület ülésének működésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő, intézkedést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat, amelyről dönteni nem szükséges.

(7) Ügyrendi javaslat a képviselő-testület vezetésével, működésével, rendjével összefüggő, a tárgyalt napirendi pont tartalmát érdemben nem érintő, döntést igénylő eljárási kérdésre vonatkozó javaslat. Az ügyrendi javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz, egyszerű többséggel.

(8) A tárgyalt napirendi pontot érintő ügyrendi kérdésben a képviselő-testület tagjai egy alkalommal kérhetnek szót. Az ügyrendi kérdést annak feltételét követően megválaszolja az, akihez a képviselő kérdését intézte. A válaszadást követően az ügyrendi kérdésről további vita nem nyitható.

(9) Amennyiben a képviselő a Mikrowoks rendszerben ügyrendi hozzászólást jelez, azonban hozzászólása napirendhez kapcsolódó hozzászólásnak minősül, az ülésvezető a szót köteles tőle megvonni.

25. § (1) Interpellációnak minősül az olyan, intézkedést igénylő kérdés vagy véleménynyilvánítás, amelyet a képviselő a polgármesterhez, a bizottsági elnökhöz, vagy a jegyzőhöz intéz önkormányzati feladatkörbe tartozó ügyben.

(2) Interpellációt legkésőbb az ülést megelőző 6. nap 12.00 óráig kell írásban benyújtani a jegyzőhöz, aki gondoskodik annak a címzetthez való eljuttatásáról. Az interpellációnak tartalmaznia kell a képviselő nevét, az interpelláció címzettjét és tárgyát.

(3) A képviselő-testületi ülésen lehetőséget kell adni az interpelláció szóban történő előadására is. Az interpelláció előadásának időtartama legfeljebb 1 perc. Az interpellációra adott válasz legfeljebb 2 perc lehet. A viszontválasz időtartama legfeljebb 2 perc.

(4) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik. A válasz el nem fogadása esetén a képviselő-testület egyszerű többséggel, vita nélkül határoz.

(5) Ha az interpellációra adott választ a képviselő-testület nem fogadta el, további vizsgálat és javaslattétel céljából a kérdést az általa kijelölt bizottság elé utalja. A bizottság ülésére az interpellálót meg kell hívni. A bizottság válaszát a következő ülésterv szerinti ülésen, hosszabb kivizsgálást igénylő ügyben a képviselő-testület által meghatározott időpontban terjeszti a testület elé.

(6) Egyazon kérdésben újabb interpellációnak nincs helye. Az interpelláció azonosságáról – kétség esetén – a képviselő-testület egyszerű többséggel határoz.

26. § A képviselő napirenden kívüli felszólalását a 24. § (3) és (4) bekezdései szerint, a napirendek után tárgyalásra kerülő polgármesteri tájékoztatót követően mondhatja el.

A képviselő kérdést intézhet a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottság elnökéhez, a jegyzőhöz, és a jegyző útján a hivatal szervezeti egységeinek a vezetőihez. Egy képviselő kérdései legfeljebb 2 percben adhatóak elő, a válaszra legfeljebb 3 perc áll rendelkezésre.

27. § A napirendhez kapcsolódóan állampolgári jogon történő hozzászólásra jelentkező állampolgárnak a polgármester adhatja meg a szót, legfeljebb 3 perc időtartamra.

12. A döntéshozatal szabályai

28. § Minősített többség szükséges a javaslat elfogadásához az Mötv.-ben felsorolt döntéseken túl az alábbi ügyekben:

a) a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

b) hitelfelvétel, kötvény kibocsátás,

c) önkormányzati jelképek, kitüntetések és elismerő címek meghatározása, használatuk szabályozása, díszpolgári cím adományozása,

d) a polgármester fegyelmi és anyagi felelősségének megállapítása,

e) önkormányzati vagyonnal való rendelkezés,

f) helyi népszavazás kiírása,

g) településszerkezeti terv jóváhagyása,

h) közjogi szervezetszabályozó eszköz (normatív határozat) elfogadása.

29. § (1) A határozati javaslatot a polgármester ismerteti a szavazás előtt. Nem kell ismertetni a határozati javaslatot, ha

a) az mindenben megegyezik az eredetileg írásban előterjesztett javaslattal, vagy

b) a vita során félreérthetetlenül megfogalmazást nyert.

(2) A polgármester a vita során elhangzott javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra úgy, hogy előbb a vitában elhangzott módosító, kiegészítő javaslatokat, majd a teljes javaslatot bocsátja szavazásra.

(3) A döntés a 23. § (2) bekezdése szerint is meghozható.

(4) A szavazás számszerű eredményét a polgármester állapítja meg, majd ezt követően kihirdeti az eredményt.

(5) Az ügyrendi javaslatokat a polgármester soron kívül, az elhangzást követően azonnal szavazásra bocsátja.

30. § (1) A nyílt szavazás elsősorban a Mikrowoks szavazatszámláló rendszer alkalmazásával, ennek hiányában kézfelemeléssel történik. Amennyiben a képviselő a Mikrowoks rendszerből kijelentkezik, de az ülésteremben van, a határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.

(2) Az Mötv. 48. § (3) bekezdésében foglalt esetek kivételével bármely képviselő javaslatot tehet név szerinti szavazásra. A képviselő-testület a név szerinti szavazásról vita nélkül, egyszerű többséggel dönt.

(3) A név szerinti szavazás esetén a képviselők névsorát ABC sorrendben a polgármester olvassa fel. A képviselők „igen”, „nem”, vagy „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak. A polgármester szavazatát utolsóként adja le. A névsort a képviselők szavazatának feltüntetésével a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(4) Titkos szavazást tarthat a képviselő-testület az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben a polgármester, valamint a képviselők legalább egynegyedének kezdeményezésére. A titkos szavazás elrendeléséről a képviselő-testület vita nélkül, minősített többséggel dönt.

(5) A titkos szavazás lebonyolítása a Mikrowoks rendszerrel történik. A Mikrowoks rendszer meghibásodása, vagy hiánya esetén a titkos szavazás lebonyolításáról a Jogi és Ügyrendi Bizottság gondoskodik szavazólapok biztosításával.

13. Az önkormányzati rendeletek kihirdetése és a határozatok közzététele

31. § (1) Az önkormányzati rendeleteket a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján kell kihirdetni, az általános érvényű határozatokat a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon kell közzétenni.

(2) A rendeletet a kihirdetést követően haladéktalanul közzé kell tenni a Nemzeti Jogszabálytárban, valamint a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon.

14. A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyve

32. § (1) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvnek az Mötv. 52. §-ában meghatározott elemeken túl tartalmaznia kell

a) az ülés kezdetének és befejezésének tényleges időpontját

b) a polgármester ülésvezetéssel összefüggő intézkedéseit,

c) az ülésen történt fontosabb eseményeket,

d) a kérdéseket, interpellációkat és az azokra adott választ.

(2) A képviselő-testületi ülésen elhangzottakat a Mikrowoks rendszerben hangfelvételen rögzíteni kell, Mikrowoks rendszer meghibásodása, vagy hiánya esetén az ülésről magnetofon felvételt kell készíteni.

15. Közmeghallgatás

33. § (1) A közmeghallgatás összehívására, a meghívottak körére a képviselő-testület nyilvános ülésére vonatkozó általános szabályok az irányadók, azzal, hogy a meghívottak köre bővíthető.

(2) A lakosságot a közmeghallgatásról annak időpontját megelőzően legalább 6 nappal korábban értesíteni kell a meghívónak a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztésével, valamint a www.hajdusámson.hu önkormányzati honlapon történő közzétételével.

(3) Amennyiben a közmeghallgatáson elhangzott közérdekű kérdés vagy javaslat nem válaszolható meg, a közérdekű kérdést vagy javaslatot a polgármester, a tárgykör szerint érintett bizottság, vagy a jegyző megvizsgálja, és a választ megküldi a kérdezőnek.

(4) A válaszról a képviselő-testületet a soron következő ülésen tájékoztatni kell.

III. Fejezet

[5]A KÉPVISELŐ-TESTÜLET TAGJAI

16. A képviselő

34. §10 (1)11 Az önkormányzati képviselő havi tiszteletdíja (alapdíja) 2025. január 1. napjától 108 000 Ft.

(2)12 Ha az önkormányzati képviselő bizottságnak, vagy több bizottságnak is tagja, akkor az (1) bekezdésben megállapított alapdíjon felül egy bizottsági tisztség után 24 000 Ft, két vagy több bizottsági tisztség után 48 000 Ft tiszteletdíj illeti meg.

(3)13 A bizottság elnökét az (1) bekezdésben megállapított alapdíjon felül – tekintet nélkül arra, hogy több tisztséget, vagy bizottsági tagságot lát el – havi 120 000 Ft tiszteletdíj illeti meg.

(4) A tárgyhavi tiszteletdíja 25%-kal mérséklődik egy havi időtartamra azon képviselőnek, bizottsági tagnak, aki az adott hónapban az alábbiakban megjelölt kötelezettség szegést követ el. Ezen rendelet alkalmazásában kötelezettség szegésnek minősül a munkaterv szerinti képviselő-testületi vagy bizottsági ülésekről való igazolatlan távolmaradás.

(5) A távolmaradás okát az érintett legkésőbb a bizottsági ülés megkezdéséig a bizottság elnökének, a testületi ülés megkezdéséig a polgármesternek írásban, telefax vagy email üzenet, előre nem látható rendkívüli esetben telefon útján jelezheti, aki ez alapján a jelzés megtörténtét és az igazolatlanul távolmaradók névsorát jegyzőkönyvbe diktálja.

(6) A tiszteletdíj elszámolásáról a tárgyhót követő hónapban történő kifizetéséről a jegyző gondoskodik. A kifizetés alapja az ülésekről készült jelenléti ív, illetve a távolmaradás okát tartalmazó igazolás.

(7) Önkormányzati képviselő, bizottsági tag, részönkormányzati képviselő

a) tiszteletdíjáról bármikor lemondhat, vagy

b) tiszteletdíja nettó összegét önkormányzati intézmény, társadalmi- vagy más szervezet részére, működésének segítésére felajánlhatja.

(8) A fentiekről szóló nyilatkozatot a polgármesterhez kell írásban benyújtani, mely nyilatkozatnak tartalmaznia kell, hogy az a tiszteletdíj teljes összegére, vagy meghatározott részére vonatkozik, továbbá egy alkalomra, meghatározott időtartamra vagy visszavonásig érvényes.

35. § (1) A részönkormányzat elnökének havi tiszteletdíjára a bizottsági elnök tiszteletdíjára vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

(2) A részönkormányzat képviselő tagja a bizottságok képviselő tagjait megillető juttatásra jogosult.

(3)14 A részönkormányzat nem képviselő tagját e megbízatásáért havi 36 700 Ft tiszteletdíj illeti meg.

36. §15 (1) A képviselő – más jogszabályban meghatározott kötelezettségei mellett – köteles

a) írásban, vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testületi ülésen, illetve a bizottsági ülésen nem tud részt venni, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van,

b) a választópolgárokkal közvetlen és rendszeres kapcsolatot tartani.

(2) A képviselő a lakossági kérelmek, panaszok, bejelentések megismerése érdekében fogadóórát tarthat.

17. A képviselő-csoport

37. § (1) A képviselő-testületben képviselettel rendelkező pártok, egyéb szervezetek a képviselői tevékenységük összehangolására egy-egy képviselő-csoportot (frakciót) hozhatnak létre. A független képviselő egy képviselő-csoporthoz csatlakozhat.

(2) A képviselő-csoport megalakításához és működéséhez legalább 5 képviselő szükséges.

(3) A képviselő-csoport megalakulását a megalakulástól számított 5 munkanapon belül írásban be kell jelenteni a polgármesternél.

(4) A képviselő-csoport vezetője a képviselő-csoport megalakítását, megszűnését, elnevezését, tagságának létszámát, vezetőjének nevét, valamint az ezekkel összefüggő változásokat a polgármesternél írásban be kell jelenteni.

(5) Egy képviselő csak egy képviselő-csoporthoz tartozhat egyidejűleg. Frakciótagságának megszűnése esetén a képviselő csak 6 hónap elteltével csatlakozhat másik frakcióhoz.

17/A.16 Tanácsnok

37/A. § (1) A tanácsnok megválasztása határozott időre, vagy meghatározott feladatok ellátására szólhat.

(2) A tanácsnokra – eltérő szabályozás hiányában – a bizottsági elnökre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

(3) A tanácsnok megbízatása megszűnik:

a) a képviselői mandátuma megszűnésével,

b) határozott időre történő választás esetén a határozott idő elteltével,

c) meghatározott feladatok ellátására történő választás esetén feladatának elvégzését követően, az erről szóló jelentésnek a Közgyűlés által történő elfogadásával,

d) felmentéssel,

e) lemondással.

(4) A tanácsnok megbízatásának időtartama alatt évente egy alkalommal tevékenységéről beszámol a képviselő-testületnek.

(5) [8] A tanácsnok tiszteletdíja a 34. § (1) bekezdése szerinti havi képviselői alapdíjon felül az alapdíj 100 %-a, függetlenül a betöltött megbízatások számától.”

IV. Fejezet

A KÉPVISELŐ-TESTÜLET BIZOTTSÁGAI

18. Állandó bizottságok

38. §17 A képviselő-testület állandó bizottságai és – a bizottság elnökével együtt számított – tagjainak száma:

a) Jogi és Ügyrendi Bizottság (3 fő önkormányzati képviselő)

b) Műszaki és Városfejlesztési Bizottság (3 fő önkormányzati képviselő)

c) Pénzügyi Bizottság (3 fő önkormányzati képviselő)

d) Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság (3 fő önkormányzati képviselő)

e) Közbeszerzési Bizottság (5 fő önkormányzati képviselő)

19. Az állandó bizottságok feladatai

39. §18 (1) Az állandó bizottságok feladata, hogy folyamatosan segítsék a képviselő-testület tevékenységét, munkájának eredményességét.

(2) Az állandó bizottság általános feladatai:

a) dönt a képviselő-testület által hatáskörébe utalt ügyekben,

b) előkészíti a feladatkörébe tartozó önkormányzati rendelet-tervezeteket, koncepciókat, előterjesztéseket,

c) állást foglal, véleményezi

ca) a hatáskörébe tartozó képviselő-testületi előterjesztéseket, rendelet-tervezeteket,

cb) az önkormányzat költségvetési rendelet-tervezetét, valamint gazdasági programját a feladatkörét érintő kérdésekben,

cc) a feladatköréhez tartozó önkormányzati intézmények intézményvezetői, gazdasági társaság, egyéb szervezetek vezetői pályázatait, a vezetők kinevezésére, megbízására, felmentésére, a fegyelmi eljárásra irányuló előterjesztéseket,

cd) a feladatkörét érintő önkormányzati intézmények, egyéb szervezetek alapításával, megszüntetésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,

ce) a polgármester által előterjesztett, feladatkörét érintő javaslatokat, tervezeteket,

d) kapcsolatot tarthat a feladatkörét érintő területen működő közigazgatási szervekkel, más szervekkel, civil szervezetekkel, önszerveződő közösségekkel.

40. §19

(1) Jogi és Ügyrendi Bizottság:
1. dönt a képviselő-testület által bizottságra ruházott hatáskörökben,
2. a polgármester feletti egyéb munkáltatói jogok gyakorlása keretében,
3. véleményezi az összeférhetetlenségi bejelentéseket,
4. a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, valamint egyéb, az önkormányzatok törvényes működése tekintetében hatáskörrel rendelkező szerv által jelzett, a képviselő-testület és bizottságai jogszabálysértő döntésére vonatkozó felhívását, észrevételét,
5. az önkormányzati költségvetési szervek, önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság működésével, alapításával, megszüntetésével, átszervezésével, nevének megállapításával, költségvetésének meghatározásával és módosításával, közalapítvány működésével, fejlesztésével, alapításával, átszervezésével, megszűnésével kapcsolatos előterjesztéseket,
6. érdekképviseleti szervezethez való csatlakozásról szóló előterjesztést,
7. a rendőrkapitány beszámolóját,
8. személyi kérdéseket érintő előterjesztéseket,
9. az önkormányzat nemzetközi kapcsolatai, testvérvárosi kapcsolatai tekintetében készült előterjesztéseket,
10. figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeletek hatályosulását, a testületi határozatok végrehajtását,
11. Hajdúsámson Város közbiztonsági helyzetét,
12. nyilván tartja és ellenőrzi a polgármester, alpolgármester, önkormányzati képviselők, valamint hozzátartozóik vagyonnyilatkozatait,
13. végzi a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos bejelentések kivizsgálását, annak eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet,
14. ellátja az összeférhetetlenséggel, valamint a méltatlansággal kapcsolatos feladatokat a polgármester, az alpolgármester, a helyi önkormányzati képviselők vonatkozásában.
(2) Műszaki és Városfejlesztési Bizottság:
1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
2. véleményezi a fejlesztési és beruházási terveket,
3. az önkormányzat vagyonával kapcsolatos előterjesztéseket,
4. az önkormányzat gazdasági társaságban való részvételére, alapítványhoz való csatlakozására vonatkozó előterjesztéseket,
5. az önkormányzat javára történő vagyon felajánlás elfogadására irányuló kérelmet,
6. az önkormányzat vagyonát képező egyes vagyontárgyak forgalomképesség szerinti minősítésére, átminősítésére vonatkozó előterjesztéseket,
7. a településrendezési programot, annak módosításait, a településfejlesztési koncepciót és annak módosításait, a településszerkezeti tervet és annak módosításait, a helyi építési szabályzatot és annak módosításait, beleértve a településrendezési- és tervezési szerződésekre vonatkozó előterjesztéseket,
8. a köztemető fenntartásával, működtetésével, a kegyeleti közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
9. a helyi víziközművek működtetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
10. a közterület használattal kapcsolatos előterjesztéseket,
11. a települési környezetvédelmi programot és annak módosításait,
12. a levegőtisztaság-védelmi intézkedési terv tervezetét,
13. az egészséges ivóvíz hosszú távú biztosításával és a szennyvíz elvezetésével kapcsolatos előterjesztéseket,
14. a települési szilárd hulladék elszállítással kapcsolatos előterjesztéseket,
15. a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére vonatkozó közszolgáltatással kapcsolatos előterjesztéseket,
16. a közterületek tisztántartásával kapcsolatos előterjesztéseket,
17. önkormányzati tulajdonú mezőgazdasági művelésű földterületekkel kapcsolatos előterjesztéseket,
18. az önkormányzati közútkezelői feladatok ellátásával kapcsolatos előterjesztéseket.
(3) Pénzügyi Bizottság:
1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben,
2. véleményezi a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát,
3. a költségvetési rendelet elfogadására, módosítására vonatkozó előterjesztéseket,
4. a helyi adók bevezetésére, mértékének megállapítására, módosítására irányuló rendelet-tervezetet,
5. az adósságrendezési eljárás kezdeményezésére irányuló előterjesztést,
6. az önkormányzati gazdálkodást érintő fejlesztési, működtetési, átszervezési koncepciókat, tervezeteket,
7. állami és EU- támogatások igénylésével kapcsolatos előterjesztéseket,
8. az önkormányzat költségvetési szerveinek, az önkormányzat tulajdonában álló gazdasági társaság gazdálkodását, pénzügyi helyzetét,
9. a kizárólagos önkormányzati tulajdonú gazdasági társaság működését felügyelő bizottságnak az éves beszámolójával kapcsolatos jelentési kötelezettségét,
10. az önkormányzat belső ellenőrzési stratégiai és éves tervét,
11. az árak, díjak megállapítására vonatkozó előterjesztéseket,
12. az önkormányzat tárgyévi gazdálkodásának helyzetéről szóló tájékoztatót és a zárszámadási rendelet-tervezetet,
13. a könyvvizsgáló kiválasztására beérkező pályázatokat,
14. az Állami Számvevőszék által az önkormányzatnál lefolytatott ellenőrzés lezárásaként összeállított ellenőrzési jelentésben foglalt megállapítások végrehajtására készített intézkedési tervet,
15. az önkormányzati fejlesztések, beruházások pénzügyi kihatásait,
16. általános és céltartalék felhasználásáról szóló előterjesztéseket.
(4) Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság:
1. dönt a képviselő-testület által a bizottságra ruházott hatáskörökben
2. véleményezi a szociális ellátó és gyermekjóléti intézményrendszer működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
3. a foglalkoztatáspolitikával, közfoglalkoztatással kapcsolatos előterjesztéseket,
4. a személyes gondoskodást nyújtó, pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló, valamint a gyermekek védelmét biztosító pénzbeli és természetbeni ellátásokról szóló rendelet-tervezeteket,
5. a város kulturális, ifjúsági és sportfeladatairól szóló rendelet-tervezeteket, koncepciókat,
6. az önkormányzati közművelődési feladatait ellátó intézmény működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
7. a testvérvárosi kapcsolatokkal kapcsolatos előterjesztéseket,
8. közterületek és intézmények elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
9. feladatköréhez kapcsolódó alapítványok, közalapítványok működésével kapcsolatos előterjesztéseket,
10. feladatkörébe tartozó intézmények vezetőit érintő előterjesztéseket,
11. az önkormányzat által fenntartott köznevelési intézmény, gazdasági társaság működésével, fejlesztésével, átszervezésével kapcsolatos előterjesztéseket,
12. az önkormányzattal szerződéses kapcsolatban álló egészségügyi szolgáltatókkal kapcsolatos előterjesztéseket,
13. dönt a helyi települési értékké nyilvánításról, ellátja a helyi települési értéktár bizottsági teendőket, szervezi a településen fellelhető nemzeti értékek azonosítását, létrehozza a településen fellelhető nemzeti értékek adatait tartalmazó gyűjteményt és megküldi azt a megyei értéktárba.
(5) Közbeszerzési Bizottság:
1. a közbeszerzések esetében az eljárást kezdeményező felhívások, dokumentációk, illetve kétszakaszos eljárások tekintetében a részvételi felhívás, ajánlattételi felhívás és a dokumentáció jóváhagyása, melybe beletartozik a Munkacsoport által választott eljárásfajta megfelelőségének vizsgálata;
2. a hatáskörébe tartozó közbeszerzések esetében döntés a felhívás vagy a dokumentáció módosításáról, az eljárást kezdeményező felhívás visszavonásáról,
3. közbeszerzések esetében a közbenső és az eljárást lezáró döntés meghozatala,
4. a közbeszerzési eljárások nyomán megkötött szerződésekben foglaltak teljesítésének figyelemmel kísérése, a szerződés módosításának, felmondásának, felbontásának kezdeményezése, amennyiben annak jogi feltételei fennállnak,
5. az éves közbeszerzési statisztikai jelentés elfogadása,
6. előzetes vitarendezési eljárásban az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
7. jogorvoslati eljárás esetén az ajánlatkérőt megillető döntések soron kívüli meghozatala,
8. Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzata I. fejezet 4. pontjában meghatározott beszerzések esetén közreműködés és javaslattétel a szabályzatban foglaltak szerint.

20. Az állandó bizottságok ülései

41. §20

(1) A bizottság szükség szerint ülésezik, de évente legalább 6 ülést tart.
(2) A képviselő-testület által létrehozott állandó bizottságok a képviselő-testületre vonatkozó szabályok szerint működnek azzal az eltéréssel, hogy a bizottsági ülés meghívóját az előterjesztésekkel együtt legkésőbb a ülést megelőzően 4 nappal kell megküldeni, kivéve a Közbeszerzési Bizottságot, melynek ülésére a meghívót az előterjesztésekkel együtt legkésőbb az ülést megelőző napon kell megküldeni.
A képviselő-testület rendkívüli ülésének napirendi javaslataihoz szükséges előzetes bizottsági véleményezés esetén, az érintett bizottság ülése a képviselő-testület rendkívüli ülésének napján is megtartható úgy, hogy az érintett bizottság összehívása időpontjának legalább 2 órával meg kell előznie a rendkívüli ülés összehívásának időpontját. Ebben az esetben a bizottsági ülés meghívóját a képviselő-testület rendkívüli ülésének meghívójával egyidejűleg szükséges megküldeni.
Valamennyi bizottság esetén előterjesztés legkésőbb az ülés napján is kiosztható.
(3) A bizottsági ülést a bizottság elnöke hívja össze. A bizottság ülését a polgármester indítványára is össze kell hívni.
(4) A bizottság elnökének akadályoztatása esetén a bizottsági ülés összehívására és ülésének vezetésére a polgármester által kijelölt bizottsági tag jogosult.
(5) Az elnök köteles a bizottságot olyan időpontra összehívni, hogy a képviselő-testület ülésterv szerinti ülése előtt a napirendkent javasolt előterjesztések megtárgyalása megtörténjen.
(6) A bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalására előterjesztést az e rendeletben az előterjesztés benyújtására jogosultként felsoroltak nyújthatnak be.
(7) A bizottság ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni a polgármestert, az alpolgármestert, a képviselőket, a jegyzőt, az aljegyzőt, valamint a polgármesteri hivatal tárgyalt ügyben érintett osztályának vezetőjét, továbbá az e rendeletben tanácskozási joggal felruházott szervezetek képviselőjét. A bizottság elnöke a bizottság ülésére más érdekeltet is meghívhat.
(8) A meghívottakat az ülés meghatározott napirendi pontjához, a képviselőt valamennyi napirendi ponthoz kapcsolódóan tanácskozási jog illeti meg.
(9) A bizottság elnöke a napirendi javaslat – meghívó szerinti – írásos tervezetét szóban módosíthatja az ülésen kiosztott előterjesztés napirendre vételére vonatkozó javaslattal. A bizottsági ülésen kiosztott anyag tárgyalására csak halasztást nem tűrő esetben, az előterjesztő rövid szóbeli indokolásával kerülhet sor. A napirendre vételről a bizottság egyszerű többséggel dönt.

42. § A bizottság elnöke az Mötv-ben meghatározott feladatain túl:

a) a döntéshozatalt követően ismerteti a bizottság határozatát,

b) kiadmányozza a bizottság döntéseit,

c) ellenőrzi a bizottság határozatainak végrehajtását.

43. § (1) Az Mötv-ben a jegyzőkönyv kötelező tartalmi elemeiként meghatározottakon túl a bizottsági ülésről készült jegyzőkönyv tartalmazza:

a) az ülés kezdetének és befejezésének tényleges időpontját,

b) a bizottság elnökének az ülés vezetésével összefüggő intézkedéseit,

c) a bizottsági ülésen történt fontosabb eseményeket.

(2) A bizottsági ülés jegyzőkönyvét a bizottság elnöke és a bizottság egy tagja írja alá. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a jelenléti ívet, a meghívót és az előterjesztéseket.

44. § (1) A bizottságok ügyviteli feladatainak ellátásáról a polgármesteri hivatal gondoskodik.

(2) A képviselő-testület állandó bizottságai és a polgármesteri hivatal – bizottságok feladatköréhez kapcsolódó, munkájukat közvetlenül segítő – szervezeti egységei:

a) Jogi és Ügyrendi Bizottság Jogi és Szervezési Osztály

b) Műszaki és Városfejlesztési Bizottság Városfejlesztési és Műszaki Osztály

c) Pénzügyi Bizottság Pénzügyi és Gazdasági Osztály

d) Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság Szociális és Gyámügyi Osztály,

Jogi és Szervezési Osztály
e) Közbeszerzési Bizottság Városfejlesztési és Műszaki Osztály

21. Az ideiglenes bizottság

45. § (1) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatok ellátásának időtartamára ideiglenes bizottságot hozhat létre az állandó bizottság tagjainak megválasztására vonatkozó szabályok szerint.

(2) Az ideiglenes bizottság elnevezését, tagjainak számát, feladatát és megbízatásának időtartamát a képviselő-testület a bizottság felállításakor határozza meg.

(3) Az ideiglenes bizottság működésének szabályaira az állandó bizottság működésére vonatkozó szabályokat megfelelően kell alkalmazni.

V. Fejezet

TELEPÜLÉSRÉSZI ÖNKORMÁNYZATOK

22. Településrészi önkormányzatok

46. § (1) A képviselő-testület Sámsonkert és Martinka településrészek sajátos érdekeinek képviseletére településrészi önkormányzatot (részönkormányzat) hoz létre települési képviselőkből és más, az adott településrészen élő választópolgárokból.

(2) A Sámsonkerti Részönkormányzat valamint a Martinkai Részönkormányzat elnöke az adott településrészen egyéni képviselőjelöltként mandátumot nyert helyi önkormányzati képviselő, további tagjai: 1 fő önkormányzati képviselő és 1 fő településrészen lakó választópolgár (külsős tag).

(3) Az elnököt és a tagokat a képviselő-testület választja meg az állandó bizottság tagjainak megválasztására vonatkozó szabályok szerint azzal, hogy a külsős tag személyére javaslatot a településrész önkormányzati képviselője tehet.

(4) A részönkormányzat testületére önkormányzati hatósági hatáskör nem ruházható át.

(5) A részönkormányzat szervezetére, működésére és tagjaira – az e §-ban foglalt eltérésekkel – a bizottságokra vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

47. §21

A településrészi önkormányzatok feladatainak és működésüknek szabályai:
a) általános feladatkörük:
aa) az önkormányzat képviselő-testülete és más szervek előtt a településrész lakossága érdekeinek képviselete,
ab) a településrész céljainak, terveinek kialakításában és megvalósításában való részvétel és kezdeményezés,
ac) az állampolgári jogok gyakorlásának és kötelességek teljesítésének elősegítése, a lakosság helyi tájékoztatásában való közreműködés,
ad) kapcsolattartás és folyamatos együttműködés más önkormányzati szervekkel, az önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló gazdasági társasággal, intézményekkel, civil szervezetekkel,
ae) a helyi feladatok megvalósításának szervezése.
b) a településrészi önkormányzatok a működési területüket érintő bármely ügyben javaslatot tehetnek, intézkedést kezdeményezhetnek,
c) feladat- és hatáskörüknek gyakorlásához a döntés előkészítését és végrehajtását a polgármesteri hivatal érintett szervezeti egységei végzik.
VI. Fejezet

POLGÁRMESTER, ALPOLGÁRMESTER, JEGYZŐ, ALJEGYZŐ

23. A polgármester

48. § (1) A polgármester tisztségét főállásban látja el.

(2) A polgármester felett az egyéb munkáltató jogokat a Jogi és Ügyrendi Bizottság gyakorolja.

49. §

(1) A polgármester más jogszabályokban meghatározott feladatai mellett
a) ellátja a képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladatokat, melyről a képviselő-testületnek évente beszámol,
b) ellenőrzi a képviselő-testület határozatainak végrehajtását,
c) koordinálja az önkormányzat testvérvárosi kapcsolatait.
(2) A polgármesternek – az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerinti – a képviselő-testület két ülése közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan önkormányzati ügyekben történő döntési jogköre az alább felsoroltakra terjed ki:
a) döntés pályázat benyújtásáról az önkormányzat nevében,
b) hatósági, cégeljárási, peres és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése, jognyilatkozatok megtétele,
c) pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele,
d) területszervezési eljárásokkal kapcsolatos véleménynyilvánítás,
e) véleménynyilvánítás központi államigazgatási szervek megkeresésére.
(3) Amennyiben a képviselő-testület határozatképtelenség vagy határozathozatal hiánya miatt, két egymást követő alkalommal ugyanazon ügyben nem hozott döntést, úgy a polgármester – Mötv. 68. § (2) bekezdése szerinti – döntési jogköre az alább felsoroltakra terjed ki:
a. pályázatokkal kapcsolatos nyilatkozatok megtétele, melynek nincs költségvetési vonzata,
b. hatósági, cégeljárási, peres és pályázati ügyekben hiánypótlási felhívás teljesítése, jognyilatkozatok megtétele.
(4) 22 Az önkormányzatot az önkormányzat vagy önkormányzati szerv feladat- és hatáskörét érintő perekben a polgármester képviselheti. Egyedi ügyben a polgármester meghatalmazást adhat annak a Polgármesteri Hivatalban köztisztviselői jogviszonnyal rendelkező munkatársnak, aki a munkaköri leírása alapján az adott ügykörben eljárhat, valamint az adott ügykörhöz kapcsolódó, megfelelő végzettséggel, szakképzettséggel rendelkezik.

24. Alpolgármester

50. § (1)23 Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete egy fő főállású alpolgármestert és egy fő társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) Az alpolgármester – jogszabályban meghatározott feladatai mellett, a jogszabályban kizárólag a polgármester által gyakorolható feladatként, vagy ügyként meghatározott feladatok kivételével – feladatkörét a polgármester határozza őket.

25. Jegyző, aljegyző

51. § (1) A jegyző a jogszabályban meghatározott feladatai mellett

a) gondoskodik a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztések előkészítéséről,

b) biztosítja a képviselő-testület és a bizottságok szervezési és ügyviteli tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátását,

c) az önkormányzat, ezen belül a képviselő-testület feladat- és hatáskörét, tevékenységét érintő jogszabályokról a képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja,

d) a polgármesteri hivatal működéséről, valamint ennek keretében az átruházott hatáskör gyakorlásáról évente egy alkalommal beszámol a képviselő-testületnek.

(2) A jegyzőt távolléte, vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és aljegyzői tisztségek egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk vagy távollétük esetére – legfeljebb hat hónap időtartamra – a polgármesteri hivatal képesítési és alkalmazási feltételeknek megfelelő köztisztviselője bízható meg a helyettesítéssel.

(3)24 A jegyző a jogszabálysértő döntésre és működésre vonatkozó jelzési kötelezettségének a tudomására jutástól számítva haladéktalanul eleget tesz.

(4)25 Az önkormányzatot az önkormányzat vagy önkormányzati szerv feladat- és hatáskörét érintő perekben a jegyző képviselheti. Egyedi ügyben a polgármester meghatalmazást adhat annak a Polgármesteri Hivatalban köztisztviselői jogviszonnyal rendelkező munkatársnak, aki a munkaköri leírása alapján az adott ügykörben eljárhat, valamint az adott ügykörhöz kapcsolódó, megfelelő végzettséggel, szakképzettséggel rendelkezik.

VII. Fejezet

A POLGÁRMESTERI HIVATAL

26. A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése

52. § (1) A polgármesteri hivatal az alábbi belső szervezeti egységekre tagozódik:

a) Jogi és Szervezési Osztály

b) Pénzügyi és Gazdasági Osztály

c) Szociális és Gyámügyi Osztály

d) Városfejlesztési és Műszaki Osztály

(2) A polgármester munkáját közvetlenül a Polgármesteri Kabinet segíti.

(3) A polgármesteri hivatal belső szervezeti egységeinek általános és részletes feladatait a Hajdúsámsoni Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.

(4) A polgármesteri hivatal, mint költségvetési szerv működésének személyi és tárgyi feltételeit az önkormányzat éves költségvetése útján biztosítja.

(5) A polgármesteri hivatal szakmai, pénzügyi, gazdasági, felügyeleti és ügyviteli jellegű ellenőrzési feladatait a vezetői és munkafolyamatokba épített ellenőrzések keretében folyamatosan, a belső ellenőrzést az éves munkaterv szerint kell ellátni.

27. A polgármesteri hivatal munkarendje és ügyfélfogadási rendje

53. § 1) A polgármesteri hivatal munkarendje:

hétfő: 7.30 órától 16.00 óráig

kedd: 7.30 órától 16.00 óráig

szerda: 7.30 órától 16.00 óráig

csütörtök: 7.30 órától 16.00 óráig

péntek: 7.30 órától 13.30 óráig

(2) A polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje:

hétfő: 12.30 órától 16.00 óráig
kedd: 8.00 órától 12.00 óráig
szerda: 8.00 órától 12.00 óráig
csütörtök: ügyfélfogadás nincs
péntek: 8.00 órától 12.00 óráig
VIII. Fejezet

EGYÜTTMŰKÖDÉS A TELPÜLÉSI NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATTAL

54. § (1) Hajdúsámson Város Önkormányzata a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása – különösen az anyanyelv ápolása, őrzése és gyarapítása, továbbá a nemzetiségek kulturális autonómiájának a nemzetiségi önkormányzat által történő megvalósítása és megőrzése – érdekében együttműködik a települési roma nemzetiségi önkormányzattal.

(2) Hajdúsámson Város Önkormányzata a Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére ingyenes helyiséghasználatot biztosít. Működéséhez biztosítja a szükséges tárgyi feltételeket, technikai eszközöket. A Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére rendelkezésre bocsátott irodai helyiségek, vagyontárgyak körét a Roma Nemzetiségi Önkormányzattal kötött Együttműködési Megállapodás tartalmazza.

(3) Hajdúsámson Város Önkormányzata biztosítja a Roma Nemzetiségi Önkormányzat részére a működéséhez szükséges személyi feltételeket. A polgármesteri hivatal kijelölt ügyintézői látják el a Roma Nemzetiségi Önkormányzat működésével kapcsolatos előkészítő, és végrehajtási feladatokat.

IX. Fejezet

LAKOSSÁGI FÓRUM

55. § (1) A képviselő-testület szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal városi lakossági fórumot tart, amely a lakosság, az egyesületek közvetlen tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálja.

(2) A lakossági fórum összehívásáról, annak időpontjáról a tárgyalandó témákról a képviselő-testület dönt.

X. Fejezet

VEGYES RENDELKEZÉSEK

28. Helyben szokásos módon történő közzététel

56. §26 Helyben szokásos módon történő közzétételnek a polgármesteri hivatal hirdetőtábláján és a www.hajdusamson.hu önkormányzati portálon történő közzététel minősül.

XI. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

29. Hatályba léptető rendelkezés

57. § Ez a rendelet 2016. február 1. napján lép hatályba.

30. Hatályon kívül helyező rendelkezések

58. § Hatályát veszti

a) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelete

b) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 17/2013. (VI. 6.) önkormányzati rendelete

c) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 27/2013. (X. 10.) önkormányzati rendelete

d) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 18/2014. (X. 22.) önkormányzati rendelete

e) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 19/2014. (XI. 5.) önkormányzati rendelete

f) Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2013. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 27/2014. (XII. 19.) önkormányzati rendelete

Ezt a rendeletet a mai napon kihirdetem:

Hajdúsámson, 2016. január 29.

Dr. Danku József jegyző

1. melléklet

1. számú melléklet 27A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A POLGÁRMESTERRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE

1. A helyi önkormányzati jelképek alkotásáról és használatának szabályozásáról szóló 9/1995. (V. 9.) ÖR. számú önkormányzati rendelet

a) 5. § (1) bekezdése szerint – a 3. § (1) bekezdésben meghatározottakon kívül – más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes termékeken az önkormányzat címerének használatát a polgármester engedélyezi, indokolt esetben azt visszavonhatja.

b) 7. § (5) bekezdése szerint engedélyezi a zászló használatát a 7. § (1) – (4) bekezdéseiben foglaltakon kívül.

c) 9. § (3) bekezdése szerint a pecsétet kizárólag polgármester használhatja.

2.28 Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, elidegenítésének és elidegenítésük feltételeinek, valamint a lakások elidegenítéséből származó bevételek felhasználásának szabályairól szóló 12/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelet 27. §-a alapján az önkormányzati lakások és helyiségek elidegenítése esetén az adásvételi szerződés megkötése.

3.29 Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, elidegenítésének és elidegenítésük feltételeinek, valamint a lakások elidegenítéséből származó bevételek felhasználásának szabályairól szóló 12/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelet 16. § (7) bekezdése alapján a helyiségek bérbeadása.

4. A közterület-használat helyi szabályozásáról szóló 23/2007. (VI. 29.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 3. § (3), 6. § (4) és (5) bekezdései szerint a közterület-használat engedélyezése, azzal kapcsolatos szerződéskötés, vagy a kérelem elutasítása.

5.30 Az önkormányzat vagyonáról 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (4) bekezdésében foglalt hatáskörök:

a) vagyonhoz kapcsolódó tulajdonosi nyilatkozatok megtétele,

b) a hatáskörrel rendelkező szerv döntése alapján a vagyonkezelői, vagyonhasznosítási szerződések megkötése,

c) ingatlanbérleti szerződések kötése,

d) öröklés, lemondás esetén a vagyon elfogadásáról való döntés, annak átvétele,

e) 500 000 Ft alatti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon és vagyoni értékű jog adásvétele,

f) a tulajdonos önkormányzatot hatósági eljárásban megillető nyilatkozattételi jog, a tulajdonosi hozzájárulás megadása, közigazgatási eljárásban az ügyfél jogainak gyakorlása, továbbá

g) az önkormányzat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 3. § (4) bekezdés 10. pontja szerint meghatározott, behajthatatlan követelések esetén a polgármester a behajthatatlan követelésekről 100 000 forint egyedi nettó érték alatt jogosult lemondani. A 100 000 forint egyedi nettó érték feletti összegű behajthatatlan követelések esetében a Képviselő-testület jogosult lemondani.

6. A felsőfokú oktatási intézményekben tanulók támogatásáról szóló 12/2015. (IV. 30.) önkormányzati rendelet 3. § (1) bekezdése alapján a felsőfokú oktatási intézményben tanulók támogatásával kapcsolatos hatáskör.

7. A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló 5/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése alapján:

a) rendkívüli települési támogatás,

b) krízistámogatás,

c) temetési támogatás,

d) köztemetés,

e) a város első újszülötte,

f) súlyos fogyatékos gyermekek támogatása.

8. A Polgármesteri Hivatal köztisztviselői és fizikai munkavállalói részére nyújtandó lakáscélú kamatmentes munkáltatói kölcsönről szóló 24/2015. (VII. 15.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése alapján a polgármester dönt a kérelem elbírálásáról a jegyző esetén.

9. Közbeszerzési eljárásokkal kapcsolatos hatáskörei:

Hajdúsámson Város Önkormányzatának a közbeszerzési értékhatárt el nem érő, illetve a Kbt. által kivételként szabályozott beszerzésekre vonatkozó Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja hatásköreit.

[1] Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a. Hatályos 2016. IV. 30-tól

[2] Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos 2019. VII. 19-től

[3] Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos 2019. VII. 19-től

10.31 Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének a helyi szociális földprogramról szóló 7/2020. (III. 25.) önkormányzati rendelete 2. §-ában meghatározott hatáskört a polgármester gyakorolja.

11.32 Véleményt alkot az iskolai felvételi körzetek meghatározásához, kialakításához, a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 50. § (8) bekezdése, valamint a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 24. § (1) bekezdése alapján.

2. melléklet

2. számú melléklet 33A KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A BIZOTTSÁGOKRA ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE

1. Jogi és Ügyrendi Bizottság

Jelenleg átruházott önkormányzati hatásköröket nem gyakorol.

2. Pénzügyi Bizottság

A Pénzügyi Bizottság gyakorolja az önkormányzati rendeletben részére átruházott következő hatásköröket:

Az önkormányzat vagyonáról szóló 25/2012. (X. 31.) önkormányzati rendelet 20. § (3) bekezdésében foglaltakat:

a) 2 millió forint alatti nettó forgalmi értékű ingatlanok adásvétele, cseréje,

b) önkormányzati vagyon legfeljebb 2 évre történő bérbe, haszonbérbe adása,

c) 500 000 Ft – 1 000 000 Ft közötti nettó egyedi nyilvántartási értékű ingó vagyon adásvétele,

d) 100 000 Ft alatti nettó forgalmi értékű ingó tulajdonjogának átadása.

3. Szociális, Családügyi és Köznevelési Bizottság

1.) A lakáscélú helyi támogatási formákról szóló 1/2004. (I. 30.) ÖR. számú önkormányzati rendelet 4. § (2) bekezdésében foglalt, az első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatos hatáskört.

2.)34 Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában álló lakások, és helyiségek bérletének, elidegenítésének és elidegenítésük feltételeinek, valamint a lakások elidegenítéséből származó bevételek felhasználásának szabályairól szóló 12/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelet

a) 2. § (3) bekezdésében foglalt szociális lakásigénylési névjegyzék elfogadásáról,

b) 15. § (6) bekezdésben foglalt lakbértámogatás elbírálásáról.

1. Közbeszerzési Bizottság

A közbeszerzési eljárások során az Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatában foglaltak szerint gyakorolja az Ajánlatkérő jogait.

[1] Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a. Hatályos 2016. IV. 30-tól

3. melléklet

3. számú mellékletA KÉPVISELŐ-TESTÜLET ÁLTAL A JEGYZŐRE ÁTRUHÁZOTT HATÁSKÖRÖK JEGYZÉKE

1. A települési támogatás megállapításának, kifizetésének, folyósításának, valamint felhasználása ellenőrzésének szabályairól szóló 5/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelet 13. § (3) bekezdése alapján:

a) gyógyszertámogatás

b) lakhatási támogatás

4. melléklet35

4. sz. melléklet36

Kormányzati funkció

Megnevezés

011130

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011220

Adó-, vám- és jövedéki igazgatás

013320

Köztemető- fenntartás és – működtetés

013350

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013370

Informatikai fejlesztések, szolgáltatások

016080

Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

031030

Közterület rendjének fenntartása

041232

Start-munka program- Téli közfoglalkoztatás

041233

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041236

Országos közfoglalkoztatási program

041237

Közfoglalkoztatási mintaprogram

045120

Út, autópálya építése

045140

Városi és elővárosi közúti személyszállítás

045160

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045161

Kerékpárutak üzemeltetése, fenntartása

047120

Piac üzemeltetése

047410

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

051030

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051050

Veszélyes hulladék begyűjtése, szállítása, átrakása

052020

Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

052080

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

061040

Telepszerű lakókörnyezetek felszámolását célzó programok

062020

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020

Víztermelés, -kezelés, -ellátás

063080

Vízellátással kapcsolatos közmű építése, fenntartása, üzemeltetése

064010

Közvilágítás

066010

Zöldterület-kezelés

066020

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072111

Háziorvosi alapellátás

072112

Háziorvosi ügyeleti ellátás

072311

Fogorvosi alapellátás

074031

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074032

Ifjúság-egészségügyi gondozás

081030

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

082070

Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság működtetése és megóvása

082091

Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

083030

Egyéb kiadói tevékenység

086020

Helyi, térségi közösségi tér biztosítása, működtetése

091140

Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai

096015

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096025

Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben

102031

Idősek nappali ellátása

104031

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104037

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104042

Család- és gyermekjóléti szolgáltatások

106020

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

107051

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107052

Házi segítségnyújtás

107055

Falugondnoki, tanyagondnoki szolgáltatás

107080

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

1

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a Hatályos: 2016. IV. 30-tól

2

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a Hatályos: 2016. IV. 30-tól

3

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 30/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2018. I. 01-től

4

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 30/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2018. I. 01-től A 2. § j) pontját a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 5. §-a hatályon kívül helyezte.

5

Az 5. § a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 27/2024. (XII. 19.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

6

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 2.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2022. II. 04-től.

7

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-a Hatályos: 2016. IV. 30-tól

8

A 10. § (1) bekezdés f) pontja a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

9

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

10

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 20/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2019. XI. 14-től

11

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2022. (II. 2.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2022. II. 04-től. A 34. § (1) bekezdése a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

12

A 34. § (2) bekezdése a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

13

A 34. § (3) bekezdése a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 2. §-ával megállapított szöveg.

14

A 35. § (3) bekezdése a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 3. §-ával megállapított szöveg.

15

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 4. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

16

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 20/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2019. XI. 14-től

17

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 20/2019. (XI. 13.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2019. XI. 14-től

18

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 5. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

19

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 6. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

20

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 7. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

21

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 8. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

22

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 30/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2018. I. 01-től

23

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 19/2019. (X. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2019. X. 24-től Az 50. § (1) bekezdése a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2024. (X. 9.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

24

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 9. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

25

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 30/2017. (XII. 14.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2018. I. 01-től

26

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 10. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

27

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

28

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2019. VII. 19-től

29

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2019. VII. 19-től

30

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 23/2018. (IX. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2018. IX. 28-tól

31

Az 1. melléklet 10. pontját a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

32

Az 1. melléklet 11. pontját a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2024. (X. 30.) önkormányzati rendelete 4. §-a iktatta be.

33

Kiegészítette Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 11/2016. (IV. 28.) önkormányzati rendelete 11. §-a. Hatályos: 2016. IV. 30-tól

34

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 13/2019. (VII. 18.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2019. VII. 19-től

35

A 4. melléklet a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 13/2023. (V. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg. A 4. melléklet a Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testületének 18/2023. (VIII. 24.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

36

Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 29/2016. (XII. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2016. XII. 16-tól. Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 4/2018. (I. 25.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2018. I. 26-tól. Módosította Hajdúsámson Város Önkormányzata Képviselő-testülete 1/2020. (I. 30.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2020. I. 31-től