SZIKSZÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 13/2016 (VI.10.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” programról
Hatályos: 2016. 06. 11- 2021. 06. 29SZIKSZÓ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 13/2016 (VI.10.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELETE
a „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” programról
2016-06-11-tól 2021-06-30-ig
Szikszó Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 13. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet célja
Jelen rendelet célja, hogy a „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” program létrehozásával ösztönözze a Szikszó Város területén az új vállalkozások letelepedését, a város területén már székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező vállalkozások fejlesztését, beruházások megvalósítását, és ezzel hozzájáruljon a helyi gazdaság fejlesztéséhez és a foglalkoztatottság növeléséhez. Ennek érdekében Szikszó Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) beruházásösztönző és munkahelyteremtő támogatással kíván előnyöket biztosítani a vállalkozások számára. Szabályozza a vállalkozások részére juttatott támogatások odaítélésének, nyújtásának és elszámoltatásának eljárási rendjét.
2. A rendelet hatálya
2. §
Jelen rendelet hatálya kiterjed Szikszó Város közigazgatási területén székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező
- nagyvállalkozások,
- kis- és középvállalkozások (a továbbiakban: KKV)
(a továbbiakban együtt: vállalkozás) jelen rendeletben meghatározottak szerinti támogatására, amennyiben megfelelnek az e rendeletben foglalt feltételeknek.
3. Értelmező rendelkezések
3. §
E rendelet alkalmazásában:
- acélipar: a 651/2014/EU bizottsági rendelet 2. cikk 43. pontja szerinti ipar.
- azonos vagy hasonló tevékenység: az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187, 2014.06.26., 1.o.) (a továbbiakban: csoportmentességi rendelet) 2. cikk 50. pontja szerinti tevékenység.
- állami támogatás: az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Atr.) 2. § 1. pontja szerinti támogatás.
- átlátható formában nyújtott támogatás: olyan támogatás, amelynél előzetesen kockázatértékelés nélkül kiszámítható a bruttó támogatástartalom.
- átlátható szervezet: a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontjában meghatározott szervezet.
- bérköltség: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 31. pontja szerinti költség az Sztv. személyi jellegű ráfordításra vonatkozó szabályainak megfelelően.
- diszkont kamatláb: az Atr. 2. § 3. pontja szerinti kamatláb;
- egyéni cég: az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 20. § (1) bekezdésében meghatározott cég.
- egyéni vállalkozó: az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény 2. § (1) bekezdésében meghatározott személy.
- egy és ugyanazon vállalkozás: az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti vállalkozás.
- elsődleges mezőgazdasági termelés: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 9. pontja szerinti mezőgazdasági termelés.
- elszámolható költség: az Atr. 2. § 6. pontja szerinti költség.
- foglalkoztatottak számának nettó növekedése: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 32. pontja szerinti növekedés;
- független harmadik fél: olyan vállalkozás, amely nem minősül egy másik meghatározott vállalkozás vonatkozásában a csoportmentességi rendelet I. melléklet 3. cikk (2) bekezdése szerinti partnervállalkozásnak vagy a csoportmentességi rendelet I. melléklet 3. cikk (3) bekezdése szerinti kapcsolt vállalkozásnak.
- gazdasági társaság: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 3:89. § (1) bekezdésében meghatározott formában alapítható vállalkozás.
- induló beruházás: az a tárgyi eszközök vagy immateriális javak beszerzésére irányuló beruházás, amely új létesítmény létrehozatalát, meglévő létesítmény kapacitásának bővítését, létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékekkel történő bővítését vagy egy meglévő létesítmény teljes termelési folyamatának alapvető megváltoztatását eredményezi, valamint a részesedésszerzés kivételével olyan létesítmény eszközeinek az eladótól független harmadik fél beruházó általi felvásárlása is, amely létesítmény bezárásra került vagy bezárásra került volna.
- immateriális javak: a csoportmentességi bizottsági rendelet 2. cikk 30. pontja szerinti javak az Sztv-ben foglaltak szerint.
- kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó: az a beruházó, amely a kérelmet benyújtó beruházóval a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) szerinti anya- vagy leányvállalati kapcsolatban áll,
- kis- és középvállalkozás (kkv): a csoportmentességi rendelet I. mellékletében meghatározott vállalkozás.
- közvetlenül a beruházási projekt által létrehozott munkahely: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 62. pontja szerinti munkahely,
- kutatási infrastruktúra: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 91. pontja szerinti infrastruktúra.
- létesítmény: funkcionálisan megbonthatatlan egészet képező termelő vagy szolgáltató egység, mely részt vesz a vállalkozás bevételszerző tevékenységében tekintet nélkül annak szervezeti besorolására.
- létesítmény felvásárlása: egy létesítményhez közvetlenül kapcsolódó tárgyi eszközök és immateriális javak piaci feltételek mellett történő megvásárlása, ha a létesítmény bezárásra került vagy – ha nem vásárolják meg – bezárásra került volna, és – annak kivételével, ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagja vagy korábbi munkavállalója vásárol meg - a felvásárló beruházó a létesítmény tulajdonosától független harmadik fél.
- mezőgazdasági termék: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 11. pontja szerinti termék.
- mezőgazdasági termék feldolgozása: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 10. pontja szerinti tevékenység.
- mezőgazdasági termék forgalmazása: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 8. pontja szerinti tevékenység.
- nagyberuházás: az az induló beruházás, amelyhez kapcsolódóan az elszámolható költségek összege az összeszámítási szabályt figyelembe véve jelenértéken meghaladja az 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget.
- nagyvállalkozás: a csoportmentességi rendelet I. mellékletében meghatározott feltételeknek meg nem felelő vállalkozás.
- nehéz helyzetben lévő vállalkozás: az Atr. 6. §-ában meghatározott vállalkozás.
- összeszámítási szabály: több támogatott beruházási projektet egyetlen beruházási projektnek kell tekinteni, ha azokat csoportszinten azonos kedvezményezett hároméves időszakon belül azonos megyében kezdi meg.
- saját forrás: a kedvezményezett által a projekthez igénybe vett, állami támogatást, valamint az Európai Unió intézményei, ügynökségei, közös vállalkozásai vagy más szervei által központilag kezelt, a tagállam ellenőrzése alá közvetlenül vagy közvetve nem tartozó uniós finanszírozást nem tartalmazó forrás,
- szénipar: az Egyesült Nemzetek Európai Gazdasági Bizottsága által a szén tekintetében megállapított és a versenyképtelen szénbányák bezárását elősegítő állami támogatásról szóló, 2010. december 10-i 2010/787/EU tanácsi határozatban pontosított nemzetközi kodifikációs rendszer értelmében kiváló minőségű, közepes minőségű és gyenge minőségű A. és B. csoportba sorolt szén kitermelésével kapcsolatos tevékenység,
- szinten tartást szolgáló eszköz: olyan eszköz, amely a kedvezményezett által már használt tárgyi eszközt, immateriális javakat váltja ki anélkül, hogy a kiváltás az előállított termék, a nyújtott szolgáltatás, a termelési, illetve a szolgáltatási folyamat alapvető változását vagy bővülését eredményezné,
- szintetikusszál-ipar: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 44. pontja szerinti ipar,
- szokásos piaci feltételek: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 89. pontja szerinti feltétel.
- szövetkezet: a Ptk. 3:325. § (1) bekezdésében meghatározott jogi személy.
- támogatási időszak: a támogatási szerződés megkötésétől kezdődően a szerződésben a vállalkozás elszámolási kötelezettségeként meghatározott legvégső határidő lejártáig terjedő időszak.
- támogatási intenzitás: a támogatástartalom és az elszámolható költségek jelenértékének hányadosa, százalékos formában kifejezve.
- támogatástartalom: a kedvezményezett számára, akár több forrásból nyújtott állami támogatásnak az Atr. 2. mellékletében meghatározott módszer alapján számított értéke.
- tárgyi eszköz: a csoportmentességi rendelet 2. cikk 29. pontja szerinti eszközök az Sztv. szerint.
- vállalkozás: minden gazdasági tevékenységet végző személy, függetlenül jogi helyzetétől és finanszírozási formájától (az egyéni vállalkozó és az egyéni cég, a gazdasági társaság, a szövetkezet, a nonprofit gazdasági társaság).
- vissza nem terítendő támogatás: visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás.
4. A rendelet alapján nyújtható egyes támogatások
4. §
- Az Önkormányzat az általa nyújtandó vissza nem térítendő pénztámogatások juttatását a „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” program keretében hajtja végre, melynek pénzügyi fedezetét az Önkormányzat mindenkori költségvetési rendelete tartalmazza.
- A „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” program keretében a vállalkozások támogatására felhasználható pénzösszeg nem haladhatja meg a tárgyévet megelőző évre vonatkozó, pénzügyileg realizált helyi iparűzési adó bevétel túlfizetések miatt korrigált összegének negyven százalékát.
- E rendelet alapján Szikszó Város Önkormányzata tárgyévi költségvetésében a (2) bekezdésnek megfelelően számított várható adatok alapján tartalékot képez, mely tartalék összegét tárgyév június 30-ig a tényadatok ismeretében felülvizsgálja.
- E rendelet alapján
a) az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás,
b) a csoportmentességi rendelet 13-14. cikkei szerinti regionális beruházási támogatás,
c) a csoportmentességi rendelet 17. cikke szerinti, KKV-knak nyújtott beruházási támogatás,
nyújtható.
5. Jogosultsági feltételek
- Az igénylő vállalkozás e rendelet alapján támogatást az általa Szikszó Város Önkormányzata részére ténylegesen megfizetett – esetleges túlfizetés miatt korrigált – helyi iparűzési adójának negyven százalékáig igényelhet.
- Amennyiben az e rendelet alapján megítélt támogatások összege tárgyév október 15-ig nem éri el az 4.§ (2) bekezdésében meghatározott keretösszeget az igénylő vállalkozás által benyújtott támogatási igény meghaladhatja az (1) bekezdésben meghatározott mértéket.
- Beruházási célra, egy tényleges beruházás megvalósításához kapcsolódóan az a nagyvállalkozás igényelheti az 4. § (4) bekezdés a)-b) pontja szerinti támogatást, amely visszavonhatatlan szándéknyilatkozattal és megfelelő pénzügyi fedezet meglétének igazolásával vállalja Szikszó közigazgatási területén
a) új létesítmény létrehozását,
b) működő létesítményének fejlesztését,
amelynek során az adott létesítményben legalább 10 %-kal, de minimum 25 fővel növeli foglalkoztatottak számát, vagy legalább 100 millió forint, Sztv. alapján meghatározott bekerülési értékű beruházást hajt végre, és azt öt éven keresztül fenntartja.
- Beruházási célra, egy tényleges beruházás megvalósításához kapcsolódóan az a KKV igényelheti a 4. § (4) bekezdés a)-c) pontja szerinti támogatást, amely visszavonhatatlan szándéknyilatkozattal és megfelelő pénzügyi fedezet meglétének igazolásával vállalja Szikszó közigazgatási területén
a) új létesítmény létrehozását,
b) működő létesítményének fejlesztését,
amelynek során az adott létesítményben legalább 10 %-kal, de minimum 2 fővel növeli a foglalkoztatottak számát, vagy KKV esetében legalább 50 millió forint, mikro-vállalkozás esetében legalább 1 millió forint, Sztv. alapján meghatározott bekerülési értékű beruházás megvalósítását, és azt három éven keresztül fenntartja.
- Az (3)-(4) bekezdésben meghatározott foglalkoztatott létszámot a vállalkozásnak a beruházás üzembe helyezésétől számított 3 éven belül kell elérnie, és valamennyi munkahelyet az álláshely első betöltése után legalább öt évig, illetve a kkv-k esetében három évig fenn kell tartani az érintett területen.
- Az (3)-(4) bekezdésben meghatározott beruházást a vállalkozásnak a támogatási szerződés aláírásától számított 2 éven belül kell megvalósítania.
6. A támogatásokra vonatkozó közös szabályok
6. §
Az egyes támogatási kategóriákra vonatkozó közös szabályok
- A csoportmentességi rendelet és az 1407/2013/EU bizottsági rendelet hatálya alá tartozó támogatás kizárólag átlátható formában nyújtható.
- Ha a támogatás nyújtása az uniós állami támogatási szabályok értelmében az Európai Bizottság előzetes jóváhagyásától függ, a támogatási döntés csak az Európai Bizottság jóváhagyó határozatának meghozatalát követően hozható meg.
- A kedvezményezett köteles a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés meghozatala napjától számított tíz évig megőrizni.
- Nem ítélhető meg támogatás
- azon szervezet részére, amely az Európai Bizottság európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatás visszafizetésére kötelező határozatának nem tett eleget,
- a 7. § szerinti támogatás kivételével nehéz helyzetben lévő vállalkozás részére.
- Nem ítélhető meg
- a halászati és akvakultúra-termékek piacának közös szervezéséről, az 1184/2006/EK és az 1224/2009/EK tanácsi rendelet módosításáról, valamint a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. december 11-i 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben (a továbbiakban: 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet) meghatározott akvakultúra-termékek termeléséhez, feldolgozásához és értékesítéséhez a 7-9. § szerinti támogatás,
- elsődleges mezőgazdasági termeléshez a 7-9. § szerinti támogatás,
- mezőgazdasági termék feldolgozásában és mezőgazdasági termék forgalmazásában tevékeny vállalkozás részére a 7-9. § szerinti támogatás, ha
ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
cb) a támogatás az elsődleges termelőknek történő teljes vagy részleges továbbítástól függ,
- támogatás exporttal kapcsolatos tevékenységhez, ha az az exportált mennyiségekhez, értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy az exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódik,
- 7-9. § szerinti támogatás, ha azt import áru helyett hazai áru használatától teszik függővé,
- 7-9. § szerinti támogatás olyan feltétellel, amely az európai uniós jog megsértését eredményezi,
- A csoportmentességi rendelet alapján támogatás csak akkor ítélhető meg, ha a kedvezményezett a csoportmentességi rendelet 6. cikk (2) bekezdésében meghatározott kötelező tartalmi elemeket tartalmazó támogatási kérelmét a beruházás megkezdése előtt írásban benyújtotta.
- A beruházás megkezdésének napja:
- építési munka esetén az építési naplóba történő első bejegyzés vagy az építésre vonatkozó első visszavonhatatlan kötelezettségvállalás időpontja,
- tárgyi eszköz és immateriális javak beszerzése esetén
ba) a vállalkozás általi első jogilag kötelező érvényűnek tekintett megrendelés napja,
bb) a ba) alpont szerinti megrendelés hiányában - az arra vonatkozóan megkötött, jogilag kötelező érvényűnek tekintett szerződés létrejöttének a napja,
bc) a ba) alpont szerinti megrendelés és a bb) alpont szerinti szerződés hiányában - a beruházó által aláírással igazolt átvételi nap az első beszerzett gép, berendezés, anyag vagy termék szállítását igazoló okmányon,
- létesítmény felvásárlása esetén a felvásárlás időpontja vagy
- az a)-c) pont közül több pont együttes megvalósulása esetén a legkorábbi időpont
azzal, hogy nem tekintendő a beruházás megkezdésének a földterület megvásárlása, ha az nem képezi a beruházás elszámolható költségét, valamint az előkészítő munka költségének felmerülése.
- Azonos vagy részben azonos azonosítható elszámolható költségek esetén az e rendelet szerinti támogatás abban az esetben halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással, ha az nem vezet a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb támogatási intenzitás túllépéséhez.
- Az e rendelet szerinti támogatás különböző azonosítható elszámolható költségek esetén halmozható más, helyi, regionális, államháztartási vagy uniós forrásból származó állami támogatással.
- Az egy projekthez igénybe vett összes támogatás - függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik - támogatási intenzitása nem haladhatja meg az irányadó uniós állami támogatási szabályokban meghatározott támogatási intenzitást vagy támogatási összeget.
- A 7. § szerinti, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás bármely egyéb, azonosítható elszámolható költségekkel rendelkező állami támogatással halmozható. Az azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező támogatás a csoportmentességi rendeletekben és az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott legmagasabb teljes finanszírozási határértékig bármilyen más, azonosítható elszámolható költségekkel nem rendelkező állami támogatással halmozható.
- A támogatási intenzitás kiszámítása során valamennyi felhasznált számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni.
- A több részletben kifizetett támogatást a támogatási döntés időpontja szerinti értékre kell diszkontálni a diszkont kamatláb alkalmazásával.
- Az Atr. 18. § (2) bekezdés a) és e) pontjai szerint előzetesen be kell jelenteni az Európai Bizottság részére az egyedi támogatást, ha a támogatás összege
- regionális beruházási támogatás esetén a beruházáshoz igényelt összes állami támogatással együtt - figyelembe véve a nagyberuházásokra vonatkozó rendelkezéseket - meghaladja azt az összeget, amelyet ugyanazon településen egy jelenértéken 100 millió eurónak megfelelő forintösszeget meghaladó elszámolható költségű beruházás az adott régióban kaphat,
- a csoportmentességi rendelet 17. cikke szerinti, kis- és középvállalkozásnak nyújtott beruházási támogatás esetén vállalkozásonként és beruházási projektenként meghaladja a 7,5 millió eurónak megfelelő forintösszeget,
- ha a kérelmet benyújtó beruházó, vagy a kérelmet benyújtó beruházóval egy vállalatcsoportba tartozó beruházó a támogatási kérelem benyújtását megelőző két évben a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntetett meg az EGT területén, vagy a támogatási kérelem benyújtásakor tervezi, hogy a támogatási kérelem benyújtásától a beruházás befejezésétől számított második év végéig a támogatási kérelemmel érintett tevékenységgel azonos vagy hasonló tevékenységet szüntet meg az EGT.
- A 8. § és 9. § szerinti támogatás a támogatási kérelem benyújtása előtt megkezdett beruházáshoz nem igényelhető. A támogatási kérelem benyújtása előtt felmerült költségeket a beruházás részeként nem lehet elszámolni.
- A támogatás intenzitás és az elszámolható költségek kiszámítása során felhasznált valamennyi számadatot az adók és illetékek levonása előtt kell figyelembe venni. Az elszámolható költségeket világos, konkrét és aktuális dokumentumokkal kell alátámasztani.
7. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásokra vonatkozó szabályok
- Csekély összegű támogatás akkor vehető igénybe, ha a Támogatott az elszámolható költségek legalább 20 %-át igazoltan saját forrásból biztosítja.
- Az egy és ugyanazon vállalkozás részére odaítélt csekély összegű támogatás bruttó támogatástartalma Magyarországon– a folyó pénzügyi év és az azt megelőző két pénzügyi év vonatkozásában – nem haladhatja meg a 200 000 eurónak megfelelő forintösszeget.
- A közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások részére – folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év vonatkozásában - odaítélt támogatások bruttó támogatástartalma Magyarországon nem haladhatja meg a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget.
- Amennyiben egy vállalkozás közúti szállítást végez ellenszolgáltatás fejében és egyéb olyan tevékenységet is folytat, amelyekre a (2) bekezdés szerinti felső határ vonatkozik, a vállalkozásra a (2) bekezdés szerinti felső határ alkalmazandó, feltéve, hogy az érintett tagállam biztosítja, hogy a közúti árufuvarozási tevékenységnek juttatott támogatás összege ne haladja meg a (3) bekezdés szerinti értéket, és hogy csekély összegű támogatást ne fordítsanak teherszállító jármű vásárlására.
- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (2) bekezdésében foglaltak kivételével nem lehet kedvezményezett az a vállalkozás, amely az igényelt támogatást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikk (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerint használná fel.
- E csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. E csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló EU bizottsági rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a (2) és (3) bekezdésekben meghatározott felső határig halmozható.
- A csekély összegű támogatás azonos elszámolható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással nem halmozható, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná egy csoportmentességi rendeletben vagy az Európai Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális támogatási intenzitást vagy összeget.
- Az érintett vállalkozás a támogatási igény benyújtásával egyidejűleg írásos formában készített nyilatkozatot köteles eljuttatni a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal támogatási szerződést előkészítő Gazdálkodási osztálya részére a folyó és az azt megelőző két pénzügyi évben az általa valamint a vele egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülő vállalkozások által Magyarországon kapott valamennyi csekély összegű támogatásról. A nyilatkozatmintát az 1. melléklet tartalmazza.
- Az Önkormányzat írásban tájékoztatja a Támogatottat arról, hogy csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatás hivatkozik az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-ai 1407/2013/EU bizottsági rendeletre (HL L 352, 2013.12.24., 1. o), annak pontos címére, az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetésére és a támogatás pontos összegére bruttó támogatástartalomban kifejezve. Az igazolás mintát a 6. melléklet tartalmazza.
- A (3)-(5) bekezdés szerinti euró összeg átváltásánál az Atr. 35. §-a alapján kell eljárni.
- A kedvezményezettnek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén kötelessége bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.
8. A csoportmentességi rendelet 13-14. cikke szerinti regionális beruházási támogatásokra vonatkozó szabályok
8. §
- Regionális beruházási támogatás induló beruházáshoz nyújtható.
- Nem nyújtható regionális beruházási támogatás
- acélipari tevékenységhez,
- hajógyártási tevékenységhez,
- szénipari tevékenységhez,
- szintetikusszál-ipari tevékenységhez,
- ellenszolgáltatásért végzett légi, tengeri, közúti, vasúti és belvízi úton történő személy- vagy áruszállítási szolgáltatás nyújtásához, vagy a kapcsolódó infrastruktúrához,
- energiatermelési, energiaelosztási tevékenységhez és energetikai célú infrastruktúra létrehozását szolgáló beruházáshoz,
- az 1379/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendeletben meghatározott akvakultúra-termékek termelését, feldolgozását és értékesítését szolgáló beruházáshoz,
- azon kedvezményezett részére, aki a szerződés megkötésekor nem igazolja, hogy köztartozásait maradéktalanul megfizette vagy hatóság a köztartozásának átütemezését határozatban engedélyezte.
(3) Egy projekthez igénybe vett összes állami támogatás – függetlenül attól, hogy annak finanszírozása uniós, országos, regionális vagy helyi forrásból történik – támogatási intenzitása nem haladhatja meg az ötven százalékot, nagyberuházás esetén az Atr. 25. § (3) bekezdésében meghatározott mértéket.
- Az (3) bekezdés szerinti támogatás intenzitás –nagyberuházások kivételével – a kisvállalkozások beruházásai esetében 20 százalékponttal, a középvállalkozások beruházásai esetében 10 százalékponttal növelhető, ha a beruházó a kérelem benyújtásakor valamint a döntés meghozatalakor is megfelel az adott vállalkozás méret feltételeinek.
- Nagyberuházás esetén az odaítélhető összes állami támogatás összegéből le kell vonni a beruházás megkezdését megelőző háromszor háromszázhatvanöt napos időszakban a kedvezményezett által vagy a kedvezményezettől független harmadik félnek nem minősülő beruházó által azonos megyében megkezdett beruházáshoz vagy beruházásokhoz odaítélt állami támogatás jelenértéken meghatározott összegét.
- Ha az összeszámítási szabály figyelembevétele nélkül az adott beruházáshoz nyújtható állami támogatás jelenértéken kisebb, mint a (5) bekezdés szerint meghatározott támogatási összeg, akkor ez a kisebb összeg az odaítélhető állami támogatás felső korlátja. Ellenkező esetben állami támogatás a (5) bekezdésben meghatározott összegig nyújtható.
- Annak kiszámításakor, hogy egy nagyberuházás elszámolható költsége eléri-e a jelenértéken 50 millió eurónak megfelelő forintösszeget, a beruházás elszámolható költségeibe tartozó tételek vagy a létrehozott új munkahelyek személyi jellegű ráfordításai közül a nagyobb értékűt kell elszámolható költségként figyelembe venni.
- A támogatás keretében elszámolható
- a beruházás érdekében felmerült tárgyi eszközök és immateriális javak költsége,
- a beruházás által létrehozott munkahelyek két évre számított becsült bérköltsége, vagy
- az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja, ha az így kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összeg közül a magasabbat.
- Az elszámolható költség a (8) bekezdés a) pontja szerinti esetben a következők szerint határozható meg:
- a tárgyi eszköznek az Sztv. 47. §-a, 48. §-a és 51. §-a szerinti költsége,
- immateriális javak esetén a vagyoni értékű jogok és a szellemi termékek (a továbbiakban: támogatható immateriális javak) Sztv. 47. §-a, 48. §-a és 51. §-a szerinti költsége,
- létesítmény felvásárlása esetén a tárgyi eszközök és a támogatható immateriális javak vételára,
- az ingatlan, gép, berendezés bérleti díjának a fenntartási időszak végéig elszámolt összege.
- A (8) bekezdés b) pontja szerinti esetben a beruházás üzembe helyezését követő háromszor háromszázhatvanöt napon belül újonnan létrehozott munkahelyeken foglalkoztatott munkavállalók - Sztv. 79. §-a szerint elszámolható - személyi jellegű ráfordításának - ide nem értve az egyéb személyi jellegű kifizetéseket - 24 havi összege számolható el a munkakör betöltésének napjától számítva.
- A tárgyi eszköz bérléséhez kapcsolódó költség elszámolható, ha
- a földterületre vagy épületre vonatkozó bérleti jogviszony nagyvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább öt évig, kis- és középvállalkozás esetén a beruházás üzembe helyezését követő legalább három évig fennáll, illetve
- a pénzügyi lízing formájában beszerzett üzemre, gépre, berendezésre vonatkozó szerződés tartalmazza az eszköznek a bérleti időtartam lejáratakor történő megvásárlására vonatkozó kötelezettséget.
- Tárgyi eszköz esetén az elszámolható költséget a szokásos piaci áron kell figyelembe venni, ha az a beruházó és a beruházótól nem független harmadik vállalkozás között a szokásos piaci árnál magasabb áron kötött szerződés alapján merült fel.
- Az immateriális javak költsége elszámolható, ha
- azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel,
- az az Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esik,
- azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg,
- azok kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig a beruházó eszközei között szerepelnek és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,
- azok nagyvállalkozás esetén legalább öt évig a beruházó eszközei között szerepelnek és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották,
- azok költsége nagyvállalkozás esetén az elszámolható költségek legfeljebb 50%-át teszik ki.
- Nem minősül elszámolható költségnek
- a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,
- a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,
- az olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyet a beruházó nehéz helyzetben lévő, vagy csődeljárás, felszámolás vagy kényszertörlési eljárás alatt álló beruházótól szerzett be,
- a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás,
- a társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 4. § 31/c. pontja szerinti személygépkocsi költsége,
- nagyvállalkozásnál a korábban már bárki által használatba vett tárgyi eszköz költsége, kivéve létesítmény felvásárlása esetén a beszerzett eszköz vételárát.
- A (8) bekezdés b) pontja szerinti elszámolható költség esetén akkor nyújtható támogatás, ha
- a beruházás a kedvezményezettnél foglalkoztatottak számának nettó növekedését eredményezi a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához képest,
- a munkahelyeket a beruházás befejezésétől számított három éven belül betöltik,
- kis- és középvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább három évig az érintett területen fenntartja,
- nagyvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább öt évig az érintett területen fenntartja.
- Ha a tárgyi eszköz és az immateriális javak beszerzéséhez a vásárlást megelőzően már nyújtottak támogatást, ezen tárgyi eszköz és immateriális javak költségét le kell vonni a létesítmény felvásárlásához kapcsolódó elszámolható költségekből. Ha egy kisvállalkozást az eredeti tulajdonos családtagjai vagy korábbi munkavállalók vesznek át, a tárgyi eszköznek és az immateriális javaknak a vevőtől független harmadik féltől való megvásárlására vonatkozó feltételnek nem kell teljesülnie.
- Kutatási infrastruktúra fejlesztéséhez akkor nyújtható támogatás, ha az infrastruktúrához való hozzáférést több felhasználó számára átlátható és megkülönböztetés-mentes módon biztosítják.
- A termelési folyamat alapvető megváltozását eredményező induló beruházás esetén a támogatás akkor vehető igénybe, ha az elszámolható költségek összege meghaladja az alapvetően megváltoztatandó eredeti termelési folyamathoz kapcsolódó eszközökre a kérelem benyújtásának adóévét megelőző három adóévben elszámolt terv szerinti értékcsökkenés összegét.
- Meglévő létesítmény termékkínálatának a létesítményben addig nem gyártott termékkel történő bővítését eredményező induló beruházás esetén az elszámolható költségeknek legalább 200%-kal meg kell haladniuk az eredeti tevékenység keretében használt és az új tevékenység keretében is használni tervezett tárgyi eszközöknek és immateriális javaknak a beruházás megkezdése előtti adóévben nyilvántartott könyv szerinti értékét.
- A támogatás akkor vehető igénybe, ha a beruházó az elszámolható költségek legalább 25%-át saját forrásból biztosítja, továbbá a teljes beruházás megvalósításához szükséges költségek forrását a támogató számára bemutatja.
9. A csoportmentességi rendelet 17. cikke szerinti, KKV-knak nyújtott beruházási támogatásokra vonatkozó szabályok
9. §
- A támogatás KKV-k induló beruházásaihoz adható.
- A támogatási intenzitás nem haladhatja meg a következő mértéket:
- kisvállalkozás esetében az elszámolható költségek 20 %-át;
- középvállalkozás esetében az elszámolható költségek 10 %-át.
- A támogatás keretében
- a tárgyi eszközre és immateriális javakra irányuló beruházási költsége, azaz
aa) a tárgyi eszköznek a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Sztv.) 47-48. §-a, 51. §-a szerinti bekerülési értéke,
ab) immateriális javak esetében a vagyoni értékű jogok és a szellemi termékek (a továbbiakban: támogatható immateriális javak) Sztv. 47-48. §-a, 51. §-a szerinti bekerülési értéke,
ac) létesítmény felvásárlásakor a tárgyi eszközök és a támogatható immateriális javak vételára,
ad) az ingatlan, gép, berendezés, jármű, felszerelés bérleti díjának a kötelező üzemeltetési időszak végéig elszámolt összege,
- a közvetlenül a beruházási projekt által létrehozott munkahelyek két évre számított, becsült bérköltsége,
- ha a kapott összeg nem haladja meg az a) és b) pont szerinti összeg közül a magasabbat, akkor - az a) és b) pontban szereplő költségtípusok kombinációja
számolható el.
- Az (4) bekezdés b) pontja szerinti elszámolható költség esetén akkor nyújtható támogatás, ha
- a beruházás a kedvezményezettnél foglalkoztatottak számának nettó növekedését eredményezi a beruházás megkezdését megelőző 12 hónap átlagához képest,
- a munkahelyeket a beruházás befejezésétől számított három éven belül betöltik,
- kis- és középvállalkozás esetén a beruházó a beruházás megkezdésekor már létező, továbbá a beruházással létrejött új munkahelyeket a munkahely első betöltésétől számított legalább három évig az érintett területen fenntartja.
- Az immateriális javak költsége elszámolható, ha
- azokat kizárólag a támogatásban részesült létesítményben használják fel,
- az az Sztv. előírásai szerinti terv szerinti értékcsökkenési leírás alá esik,
- azokat szokásos piaci feltételek mellett, a vevőtől független harmadik féltől vásárolják meg,
- azok kis- és középvállalkozás esetén legalább három évig a beruházó eszközei között szerepelnek és ahhoz a projekthez kapcsolódnak, amelyhez a támogatást nyújtották.
- Nem minősül elszámolható költségnek
- a szinten tartást szolgáló tárgyi eszköz és immateriális javak költsége,
- a korábban már használatba vett olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyre a beruházó, más társaság vagy egyéni vállalkozó állami támogatást vett igénybe,
- az olyan tárgyi eszköz és támogatható immateriális javak költsége, amelyet a beruházó nehéz helyzetben lévő, vagy csődeljárás, felszámolás vagy kényszertörlési eljárás alatt álló beruházótól szerzett be,
- a kérelem benyújtásának napja előtt felmerült költség, ráfordítás.
10. A támogatási kérelem benyújtása és elbírálása
10. §
- A támogatási kérelmet az Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási osztálya részére kell benyújtani. Támogatási kérelmek befogadása folyamatos, azonban a kérelmezőnek a támogatási igény meghatározásánál figyelemmel kell lennie az 5.§ (1)-(2) bekezdéseiben foglaltakra. Tárgyév január 1. és június 30. napja között az előző évre vonatkozóan az 4.§ (2) bekezdésben megállapított támogatási keretösszegből fel nem használt rész erejéig lehet támogatást megállapítani.
- A Gazdaságfejlesztési Bizottság a Gazdálkodási osztály közreműködésével ellenőrzi, hogy a kérelem az e rendeletben meghatározott követelményeknek megfelel-e.
- Ha a kérelem hiányos, a Gazdálkodási osztály 10 napon belül egy alkalommal hiánypótlási felhívást bocsát ki, melynek a pályázó a kézhezvételt követő 10 napon belül köteles eleget tenni.
- Ha a kérelmező a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak határidőre nem tett eleget, a Gazdaságfejlesztési Bizottság elutasítja a kérelmet.
- A hiánytalanul beérkezett vagy hiánypótolt kérelemről a beérkezést vagy hiánypótlást követő 30 napon belül a Gazdálkodási osztály szakmai javaslata alapján a Gazdaságfejlesztési Bizottság egyedileg, határozattal dönt. A döntés alapján a vállalkozással kötendő támogatási szerződést az Gazdálkodási osztály készíti elő.
- A támogatott vállalkozással a jogerős döntést követő 15 napon belül támogatási szerződést kell kötni, amelyben rendelkezni kell a nyújtott támogatás összegéről, a vállalkozás adatszolgáltatási és elszámolási kötelezettségéről, a vállalkozás számára előírt kötelezettségek teljesítésének biztosítékairól, a szerződésszegés eseteiről és jogkövetkezményeiről. A szerződésben rögzíteni kell, hogy a támogatott vállalkozás a támogatáshoz kapcsolódó minden iratot a támogatás nyújtását követő 10 évig köteles megőrizni, és az Önkormányzat ilyen irányú felhívása esetén köteles azokat bemutatni.
- A rendelet 2. mellékletében található kérelemhez csatolni kell:
- az utolsó 2 lezárt pénzügyi év összevont (konszolidált) beszámolóját, vagy éves beszámolóját vagy egyszerűsített éves beszámolóját (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet), vagy
- az egyéni vállalkozás esetében az utolsó 2 lezárt év éves adóbevallást, vagy
- éves beszámolóval, egyszerűsített éves beszámolóval, összevont (konszolidált) beszámolóval, a személyi jövedelemadóról szóló törvényben előírt bevallással nem rendelkező újonnan alapított vállalkozás esetében a tárgyévre vonatkozó üzleti tervet,
- nyilatkozatot a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény alapján vele szemben esetlegesen fennálló összeférhetetlenségről vagy kizáró okról, vagy azok hiányáról a 3. melléklet szerint,
- csekély összegű támogatás esetén nyilatkozatot a számára a folyamatban levő és az azt megelőző két pénzügyi évben odaítélt csekély összegű támogatások támogatástartalmáról az 1. melléklet szerint,
- a beruházás nagyvállalkozások esetén 5 évre, KKV-k esetén 3 évre szóló üzleti tervét,
- felhatalmazást hatósági átutalási megbízás benyújtására a támogatott valamennyi jelenlegi és jövőbeli bankszámlájára, arra az esetre, ha a vállalkozást visszatérítési kötelezettség terhelné, továbbá a pénzintézeti jelzőszám változásának bejelentési kötelezettségére vonatkozó nyilatkozatot.
- A támogatási kérelem kötelező tartalmi elemei:
- a vállalkozás neve és gazdálkodásának főbb adatai (mérlegfőösszeg, árbevétel, foglalkoztatottak száma);
- a projekt ismertetése, kezdetének és befejezésének időpontjával együtt;
- a projekt helyszíne;
- az elszámolható költségek;
- a projekthez szükséges állami finanszírozás összege.
- E rendelet alapján támogatási döntést tárgyévet követő év június 30-ig lehet hozni.
11. A támogatás felhasználásának elszámolása
11. §
- A támogatott vállalkozás köteles a támogatási szerződésben meghatározott módon és tartalommal a támogatott program megvalósulását, a szerződésben meghatározott határidőn belül, külön felszólítás nélkül igazolni.
- Az Önkormányzat a támogatással létrehozott új álláshelyek, megvalósított beruházás folyamatos fenntartását a támogatási szerződés hatálya alatt jogosult ellenőrizni.
- Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha a vállalkozás:
- a támogatási szerződésben vállalt összegű beruházást nem vagy csak részben valósítja meg
- e rendeletben maghatározott fenntartási kötelezettségének nem tesz eleget;
- a támogatási szerződésben vállalt nettó árbevétel növekedést nem, vagy csak részben éri el;
- a támogatási szerződésben vállalt átlagos statisztikai létszámot nem vagy csak részben növeli, vagy tartja fenn;
- az (1) bekezdésben meghatározott elszámolási kötelezettségének felszólítás ellenére sem tesz eleget;
- a (2) bekezdésben meghatározott önkormányzati ellenőrzést felszólítás ellenére meghiúsítja vagy ismételten akadályozza.
- A (3) bekezdés a)-f) pontjaiban meghatározott esetben a támogatott vállalkozás köteles a támogatásnak a PTK 6:48. § (1) bekezdésében meghatározott késedelmi kamattal növelt összegét a szerződésszegést megállapító a Gazdaságfejlesztési Bizottsági határozat kézhezvételét követő 15 napon belül visszafizetni.
12. A támogatási szerződés tartalmi elemei
- A támogatási szerződésnek tartalmaznia kell:
- támogató megnevezését, székhelyét, képviselője nevét, adószámát, és a szervezet statisztikai kódját;
- természetes személy támogatott esetén a Támogatott nevét, címét, levelezési címét, adószámát és bankszámlaszámát, nem természetes személy támogatott esetén megnevezését, székhelyét, cégjegyzékszámát, képviselője nevét és bankszámlaszámát;
- a támogatás nyújtásáról szóló határozat számát;
- a támogatási összeg fedezetét biztosító költségvetési rendelet számát;
- a támogatási cél megnevezését;
- a bruttó támogatástartalom összegét;
- a támogatás formáját;
- a támogatás kategóriáját és a támogatás támogatástartalmát;
- regionális beruházási támogatás és a csoportmentességi rendelet 17. cikke szerinti, KKV-knak nyújtott beruházási támogatás esetében a támogatás intenzitását;
- csekély összegű támogatás esetében a 7. § (8) bekezdésének előírásait;
- az elszámolható költségek körét;
- a saját forrás mértékét;
- a támogatott elszámolási kötelezettségére vonatkozó részletes szabályokat, az elszámolás határidejét;
- a fenntartási kötelezettség végéig éves szakmai és pénzügyi számadási kötelezettséget a juttatott összegek rendeltetésszerű felhasználásáról;
- a szerződésszegés jogkövetkezményeit (visszafizetési kötelezettség);
- a nyilatkozat valótlanság esetére irányadó jogkövetkezményeit;
- a Támogató és a Támogatott részéről kijelölt kapcsolattartó nevét, beosztását, telefonszámát (lehetőség szerint fax számát, e-mail címét);
- a Támogatott adatváltozásaira vonatkozó bejelentési kötelezettségének kikötését;
- a támogatás folyósításának rendjét;
- a támogatott felhatalmazó jognyilatkozatát hatósági átutalási megbízás benyújtására;
- a támogatáshoz kapcsolódó minden iratot az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, felhívásra be kell mutatni;
- a szerződésben nem szabályozott kérdésekben az 1407/2013/EU bizottsági rendelet, a csoportmentességi rendelet, valamint a tárgyhoz kapcsolódó egyéb jogszabályok vonatkozó rendelkezései az irányadóak.
13. A szerződés megkötésének eljárási rendjéről
- A támogatási szerződést a támogatás nyújtásáról szóló jogerős döntést követően 15 napon belül a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási osztálya készíti el.
- A támogatott köteles igazolni a szerződés megkötésével egyidejűleg, hogy köztartozásait maradéktalanul megfizette vagy hatóság a köztartozásának átütemezését határozatban engedélyezte.
- A támogatási szerződést a pénzügyi ellenjegyzést követően a Polgármester írja alá.
14. A támogatási összeg folyósítása
- Támogatási összegek kizárólag az előirányzatot biztosító tárgyévi költségvetési rendelet hatályba lépése után, és csak akkor folyósíthatók, ha a támogatott az előző évi támogatási összegekkel elszámolt, azokat a támogatási szerződésben megjelölt célokra fordította.
- A támogatás folyósítása három részletben történik. A támogatási előleget, azaz a megítélt összeg legfeljebb 25 %-át a szerződés megkötésétől számított 30 napon belül kell átutalni a támogatott vállalkozás bankszámlájára. A megítélt támogatási összeg 50 %-át az 50 % -os készültségi fok elérését követő 30 napon belül kell a támogatott bejelentésére átutalni a támogatott bankszámlájára. A támogatási összeg fennmaradó részét a beruházás befejezését követő hónap utolsó napjáig kell átutalni a támogatott részére a támogatott bejelentése alapján.
- A bejelentéssel egyidejűleg a kérelmezőnek hitelt érdemlően igazolnia kell a támogatás folyósítási feltételeinek teljesítését.
15. A támogatások elszámoltatása
- A támogatás feltételeként vállalt kötelezettségek teljesítését Gazdálkodási osztály a kötelezettségek fennállásáig ellenőrizheti.
- A támogatásban részesülő köteles lehetővé tenni az ellenőrzésre jogosultak részére az ellenőrzés végrehajtását, annak elvégzéséhez köteles adatot szolgáltatni, és az ellenőrzésben minden egyéb módon közreműködni.
- A szerződésben megállapított határidőig a támogatás felhasználásáról el kell számolni. Az elszámolások végső határideje a támogatás utolsó részletének folyósítását követő hónap 30. napja. Az elszámolás elmulasztása 12.§ (3) e) pont alapján szerződésszegésnek minősül.
- A támogatottnak a támogatási szerződésben meghatározott elszámolási határidő lejártát megelőzően benyújtott írásbeli kérelmére a Gazdaságfejlesztési Bizottság határozata alapján az elszámolási határidő egy alkalommal, 30 nappal meghosszabbítható. Az elszámolási határidő meghosszabbításának ideje alatt a támogatott részére újabb támogatás nem nyújtható.
- Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő vállalkozások részére újabb támogatás nem folyósítható. Ettől eltérően, amennyiben az elszámolási kötelezettségének a támogatott az elszámolási határidőt követő 6 hónapon belül eleget tett, úgy részére az elszámolást követő év december 31-ig nem folyósítható újabb támogatás.
- A támogatási összegek támogatási szerződésenkénti elszámolása külön e célra rendszeresített, egységes elszámolási formanyomtatvány alkalmazásával történik. Az elszámolási formanyomtatványt a 4. melléklet tartalmazza. A támogatottak számára a formanyomtatvány elérhetőségét, letölthetőségét a www.szikszo.hu honlapon is biztosítani kell.
- A szakmai ellenőrzés tényét az 5. melléklet szerinti formanyomtatványon kell rögzíteni.
- A támogatás elszámolását, a beszerzett tárgyak, eszközök, immateriális javak meglétét a Gazdálkodási osztály a helyszínen ellenőrzi. Amennyiben a helyszíni vizsgálat az elszámolás során közöltektől érdemben eltérő tényeket tár fel a Gazdaságfejlesztési Bizottság határozatban megállapítja a szabálytalanság tényét és értesíti a támogatottat a visszakövetelésről. A támogatott a támogatás teljes összegét köteles a PTK 6:48. § (1) bekezdésében meghatározott késedelmi kamattal növelten, a visszakövetelésről szóló határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül visszafizetni.
- Az Önkormányzat és a támogatott köteles a támogatással kapcsolatos okiratokat és dokumentumokat a támogatási döntés napjától számított tíz évig megőrizni és az Európai Bizottság felhívására valamennyi iratot 20 napon belül bemutatni.
- Amennyiben a támogatott a támogatást vagy egy részét jogtalanul vette igénybe, azt nem a megjelölt célra használta fel, vagy a támogatások igényléséhez valótlan adatot szolgáltatott, a jogtalanul igénybevett támogatási összeg visszakövetelésről Gazdaságfejlesztési Bizottság határozatot hoz. A Támogatott a jogtalanul igénybevett támogatási összeget köteles a PTK 6:48. § (1) bekezdésében meghatározott késedelmi kamattal növelten, a visszakövetelésről szóló határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül visszafizetni.
16. Záró rendelkezések
16. §
Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
17. §
Ez a rendelet 2021. június 30-án hatályát veszti.
18. §
- Ez a rendelet
- a Szerződés 107. és 108. cikke alkalmazásában bizonyos támogatási kategóriáknak a belső piaccal összeegyeztethetővé nyilvánításáról szóló, 2014. június 17-i 651/2014/EU bizottsági rendelet (HL L 187., 2014. június 26., 1. o.) 14. és 17. cikkének hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
- a Szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013.12.24., 1. o.) hatálya alá tartozó támogatást tartalmaz.
- E rendelet alapján
- a 7. § szerinti támogatás esetén 2021. június 30-ig,
- a 8. § szerinti támogatás esetén 2020. december 31-ig,
- a 9. § szerinti támogatás esetén 2021. június 30-ig
lehet támogatási döntést hozni.
Szikszó, 2016. június 10.
Polgáriné Dsupin Dóra sk. | Füzesséri József sk. |
jegyző | polgármester |
A rendeletet kihirdettem:
Szikszó, 2016. június 10.
Polgáriné Dsupin Dóra sk.
jegyző
1. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
NYILATKOZAT
az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.) szerinti csekély összegű (de minimis) támogatás esetén
1. Kedvezményezett adatai | |
Név: | |
Adószám: | |
Elérhetőség: | |
Aláírásra jogosult képviselő: | |
E-mail cím: | |
(jelölje X-szel ) c Egyesülés a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során c Szétválás a folyamatban lévő és az azt megelőző két adóév során | |
Egyesülés, szétválás ideje: | _________ ___________ _________ (év) (hónap) (nap) |
Ezúton nyilatkozom, hogy a folyó pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi év során a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése alapján egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, Magyarországon a következő csekély összegű támogatás(ok)ban részesültek.
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett, továbbá az olyan vállalkozások, amelyekkel a kedvezményezett egy és ugyanazon vállalkozásnak minősül, milyen csekély összegű támogatás(ok)ra nyújtottak be támogatási kérelmet (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).
Nyilatkozatom a 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (8)-(9) bekezdéseiben írtak betartásához szükséges adatokat is tartalmazza.[1]
2. Csekély összegű támogatások[2] | ||||||||||
Sor-szám | Támogatás jogalapja (bizottsági rendelet száma) | Támogatást nyújtó szervezet | Támogatás kedvezménye-zettje és célja | A támogatást ellenszolgáltatás fejében végzett közúti kereske-delmi árufuva-rozáshoz vette igénybe? | Kérelem benyúj-tásának dátuma[3] | Odaítélés dátuma | Támogatás összege | Támogatás bruttó támogatástartalma[4] | ||
Forint | Euró | Forint | Euró | |||||||
3. Adatok az egy és ugyanazon vállalkozásokról | |
Nyilatkozom, hogy az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése értelmében a kedvezményezett az alábbi vállalkozásokkal minősül egy és ugyanazon vállalkozásnak. | |
Vállalkozás neve | Adószáma |
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerint csekély összegű támogatás nem halmozható azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatással vagy olyan kockázatfinanszírozási célú intézkedéssel, amelyhez a 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatást nyújtják, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a csoportmentességi rendeletekben vagy az Európai Bizottság határozatában meghatározott maximális támogatási intenzitást vagy összeget. Ennek megfelelően a kedvezményezett vonatkozásában az alábbiakról nyilatkozom.[5]
Nyilatkozatom arra is kiterjed, hogy a kedvezményezett milyen, a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatás elszámolható költségeivel azonos elszámolható költséget tartalmazó, vagy milyen kockázatfinanszírozási célú intézkedésre nyújtott be támogatási kérelmet, amelyhez a jelen nyilatkozattal érintett csekély összegű támogatást is kéri (az elutasított kérelmekről nem kell nyilatkozni, csak azokról, amelyek elbírálása folyamatban van).
4. Adatok az azonos elszámolható költségek vagy a csekély összegű támogatással azonos célú kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatásokra | ||||||||||
Sor-szám | Támogatás jogalapja (uniós állami támogatási szabály) | Támogatást nyújtó szervezet | Támogatási kategória (pl. regionális beruházási támogatás) | Kérelem benyújtásának dátuma[6] | Odaítélés dátuma | Azonos elszámolható költségek teljes összege jelentértéken | Azonos kockázatfinanszíro-zási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma / azonos elszámolható költségek vonatkozásában nyújtott állami támogatás bruttó támogatástartalma[7] | Maximális támogatási intezitás (%) vagy maximális támogatási összeg | ||
Forint | Euró | Forint | Euró[8] | |||||||
Nyilatkozom, hogy a kedvezményezett aláírásra jogosult képviselője vagyok, és a fent megadott adatok helyesek.
Hozzájárulok ahhoz, hogy a fenti adatokat a tárgyban illetékes szerveknek az adatkezelő átadja.
Tudomásul veszem, hogy amennyiben a nyilatkozat kelte és a támogatás odaítélése[9] közötti időszakban egyéb csekély összegű vagy a támogatáshalmozás szempontjából figyelembe veendő más támogatást ítélnek oda a kedvezményezett számára, a kedvezményezett erről haladéktalanul – még a jelen nyilatkozat szerinti támogatás odaítélése előtt – értesíteni köteles a támogatást nyújtót, és köteles megfelelően módosított adattartalommal újból kiállítani a jelen nyilatkozatot.
Kelt:
……………………………..
Kedvezményezett
(aláírás, pecsét)
Útmutató
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet[10] szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200.000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszeget[11], figyelemmel az egyesülésre valamint a szétválásra vonatkozó szabályokra[12] is.
- Mi a bruttó támogatástartalom?
- A több részletben, éven átnyúlóan fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni az odaítélés idején érvényes referencia ráta alkalmazásával.
- Milyen esetekben tekintendő a támogatást igénylő egy másik vállalkozással egy és ugyanazon vállalkozásnak?
- Egyik a másikban a részvényesek vagy tagok szavazati jogának többségével rendelkezik, vagy
- Egyik a másik igazgatási, irányítási vagy felügyeleti testülete tagjainak többségét jogosult kinevezni vagy elmozdítani, vagy
- Egyik a másik felett szerződés, vagy alapító okiratban vagy társasági szerződés alapján meghatározó befolyást gyakorolhat, vagy
- Egyik a másik részvényese vagy tagja, a többi részvényessel vagy taggal kötött megállapodás alapján egyedül birtokolja a szavazati jogok többségét
- Amennyiben a támogatást igénylő a fenti kapcsolatok bármelyikével egy vagy több másik vállalkozáson keresztül rendelkezik, úgy azok vonatkozásában is egy és ugyanazon vállalkozásnak kell tekinteni.
- Milyen esetben kell alkalmazni a támogatást igénylőre az egyesülés, illetve a szétválás szabályait?
- Abban az esetben, ha az egyesülésre vagy szétválásra a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során került sor.
- Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód támogatást igénylő csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.
- Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.
- Annak meghatározásához, hogy az újabb csekély összegű támogatás meghaladja-e az alkalmazandó felső határt, figyelembe kell venni az azon vállalkozások részére nyújtott csekély összegű támogatásokat is, amelyek a kedvezményezettel egy és ugyanazon vállalkozásnak minősülnek.
Halmozódás:
- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással [pl. az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a mezőgazdasági ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1408/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 9. o.) alapján nyújtott mezőgazdasági csekély összegű támogatással] az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
- Például:
Ha egy kizárólag mezőgazdasági és közúti árufuvarozási tevékenységet végző vállalkozás mezőgazdasági de minimis támogatásnak minősülő 15.000 euró támogatásban részesül, részére a közúti árufuvarozási tevékenységéhez az alacsonyabb 100.000 eurós értékhatárra figyelemmel, 85.000 euró támogatás nyújtható. Amennyiben ez a vállalkozás egyéb tevékenységet (pl. könyvvizsgálat) is végez, úgy rá, már az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 200.000 eurós értékhatára vonatkozik, így részére 185.000 euró de minimis támogatás nyújtható.
- Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114, 2012.4.26., 8-13. o.) (a továbbiakban: 360/2012/EU bizottsági rendelet) megfelelően nyújtott közszolgáltatási csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott 500.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
- Amennyiben a halászati és akvakultúra-ágazatban működő valamely vállalkozás az 1407/2013/EU rendelet hatálya alá tartozó egy vagy több ágazatban vagy egyéb tevékenységi körökben is folytat tevékenységet, a halászati és akvakultúra-ágazatba tartozó tevékenységek tekintetében az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a halászati és akvakultúra- ágazatban nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2014. június 27-i 717/2014/EU bizottsági rendeletnek (HL L 190., 2014.06.28., 45.o.) megfelelően nyújtott halászati csekély összegű támogatás az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendeletben meghatározott 200.000 eurónak, a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100.000 eurónak megfelelő forintösszegig halmozható.
Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó[13].
A feleknek a támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizniük, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni. A csekély összegű támogatási jogcímen nyújtott támogatásokról az Európai Bizottság kérésére 20 munkanapon belül információt kell szolgáltatni.
2. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
TÁMOGATÁSI KÉRELEM
1./ A PÁLYÁZÓ RÖVID BEMUTATÁSA
Pályázó teljes neve:
Pályázó székhelye/telephelye:
Pályázó cégjegyzékszáma/vállalkozói engedély vagy igazolványszáma:
Pályázó adószáma/adóazonosító jele:
Pénzintézeti bankszámlaszáma:
Tevékenység bemutatása:
Vállalkozás mérete: egyéni vállalkozás kisvállalkozás középvállalkozás nagyvállalat
2./ A MŰKÖDŐ VÁLLALKOZÁSOK FEJLESZTÉSÉT, VAGY ÚJ VÁLLALKOZÁS LÉTREHOZÁSÁT CÉLZÓ BERUHÁZÁS RÖVID BEMUTATÁSA
A beruházás bemutatása:
3./ AZ IGÉNYELT TÁMOGATÁS
Teljes projekt elszámolható összköltsége: ………………… Ft
Igényelt támogatás összege: …………………. Ft
Igényelt támogatás intenzitása: ………………… %
Igényelt támogatás támogatási kategóriájának megjelölése:
- ………………….. Ft csekély összegű támogatás, amelyből
beruházási költség: ………………………... Ft
foglalkoztatási költség: ……………………. Ft
- ... ……………….. Ft összegű, …….% intenzitású regionális beruházási támogatás
beruházási támogatásként a tárgyi eszközökbe és immateriális javakba történő beruházás elszámolható költségeinek hányadaként, vagy
foglalkoztatási támogatásként közvetlenül a beruházási projekttel létrehozott munkahelyek esetén az új munkavállaló két éves becsült bérköltségének hányadaként, vagy
e fenti két módszer együttes alkalmazásával
- , ... ……………….. Ft összegű, …….% intenzitású kkv-knak nyújtott beruházási támogatás a tárgyi eszközökre és immateriális javakra irányuló beruházás elszámolható költségeinek hányadaként, vagy
a közvetlenül a beruházási projekt által létrehozott munkahelyek két évre számított, becsült bérköltségének hányadaként, vagy
e fenti két módszer együttes alkalmazásával
Beruházás önerejének biztosítása:
Ft mindenfajta állami támogatástól mentes saját erő
Ft hitel
Ft egyéb támogatás:…………………………………
Ft egyéb forrás:……………………………………...
4./ A BERUHÁZÁS, ILLETVE A LÉTESÍTENI KÍVÁNT ÚJ ÁLLÁSHELYEK ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEINEK RÉSZLETEZÉSE
5./ A beruházás kezdetének és befejezésének időpontja:……….............-…………………….
6./ A beruházás helyszíne:……………………………………………………………………....
A projekt jellege (a legjellemzőbbet kérjük, húzza alá): | a) Új létesítmény létrehozása új telephelyen b) Termékkínálat bővítése új termékkel[14] c) Termelési folyamat alapvető megváltoztatása[15] d) Bővítés[16] |
Amennyiben a fenti pontban a b) választ jelölte meg, kérjük, adja meg az újrahasznált eszközöknek a projekt megkezdése előtti pénzügyi évben nyilvántartott könyv szerinti értékét.[17] | ……………………………….. Ft |
Amennyiben a pontban a c) választ jelölte meg, kérjük, adja meg az modernizálandó tevékenységhez kapcsolódó eszközöknek a megelőző három pénzügyi évben realizált értékcsökkenését.[18] | ……………………………….. Ft |
A támogatást igénylő a kérelem benyújtását megelőző két évben azonos vagy hasonló tevékenységet szüntetett meg az Európai Gazdasági Térség területén, vagy a támogatási kérelem benyújtásakor konkrétan tervezi, hogy a támogatási kérelem tárgyát képező induló beruházás befejezését követő második év végéig ilyen tevékenységet szüntet meg az érintett területen. | igen - nem |
7./ Az elmúlt 3 évben kapott támogatások:
Projekt címe | A projekt megvalósítás helyszíne | Támogatás éve | Megítélt támogatás | A projekt összes költsége (eFt) | Támogatási program neve |
8./ Elszámolható költségek bontása
Tevékenységek - költségkategóriák | Összege | |
Ft | ||
11. IMMATERIÁLIS JAVAK | ||
113. Vagyoni értékű jogok | ||
114. Szellemi termékek | ||
TÁRGYI ESZKÖZÖK | ||
12. INGATLANOK ÉS KAPCSOLÓDÓ VAGYONI ÉRTÉKŰ JOGOK | ||
123. Épületek, épületrészek, tulajdoni hányadok | ||
124. Egyéb építmények | ||
125. Üzemkörön kívüli ingatlanok, épületek | ||
126. Ingatlanokhoz kapcsolódó vagyoni értékű jogok | ||
13. MŰSZAKI BERENDEZÉSEK, GÉPEK, JÁRMŰVEK | ||
131. Termelő gépek, berendezések, szerszámok, gyártóeszközök | ||
132. Termelésben közvetlenül résztvevő járművek | ||
14. EGYÉB BERENDEZÉSEK, FELSZERELÉSEK, JÁRMŰVEK | ||
141. Üzemi (üzleti) gépek, berendezések, felszerelések | ||
143. Irodai, igazgatási berendezések és felszerelések | ||
144. Üzemkörön kívüli berendezések, felszerelések | ||
ÖSSZESEN | ||
%-os arány (az összes költség arányában) |
8./ A gazdálkodás főbb adatai (az utolsó lezárt pénzügyi év alapján):
Mérlegfőösszeg: ………………… eFt
Árbevétel: …………………. eFt
Alkalmazottak létszáma: ………………… fő
Szikszó,………………………..
………………………..
pályázó cégszerű aláírása
ÚTMUTATÓ
I./ A kérelem összeállításával kapcsolatos tudnivalók
A/ Formai követelmények
A kérelmet magyar nyelven kell elkészíteni, és az egyes iratokat az alábbi kötelező sorrendben kell lefűzni vagy bekötni:
Borítólap: Ezen fel kell tüntetni a pályázó nevét/megnevezését, székhelyének címét.
Tartalomjegyzék: A kérelemhez csatolt dokumentumok sorrendben történő megnevezését tartalmazza.
Nyilatkozatok: A hiányzó adatok kitöltését követően a nyilatkozatokat cégszerű aláírással ellátva kell a kérelemhez csatolni.
Csatolandó dokumentumok: Az útmutató II. sz. bekezdése tartalmazza a csatolandó dokumentumok jegyzékét, amelyeket a felsorolás sorrendjében kell a kérelemmel együtt benyújtani.
A kötelezően kitöltendő nyilatkozatok, továbbá az útmutató szerint benyújtandó dokumentumok adattartalma nem változtatható meg. Amennyiben a pályázó nem az előírt nyilatkozatokat tölti ki, illetve nem a megadott dokumentumokat használja, a kérelem formailag hiányossá válik.
A kérelmet 2 példányban (1 eredeti és 1 másolat) kell elkészíteni.
Az eredeti példányt a pályázó vállalkozás hivatalos képviseletére jogosult személynek kell aláírni, majd a vállalkozás bélyegzőjével ellátni, továbbá valamennyi oldalát, a lap alján, a pályázónak le kell szignálnia és bélyegeznie. Ehhez a példányhoz kell csatolni az előírt eredeti aláírásokkal és bélyegzőkkel ellátott nyilatkozatokat és dokumentumokat. A valamennyi szükséges mellékletet, aláírást, szignót, bélyegzőt tartalmazó eredeti példányról kell a kérelem másolati példányát elkészíteni.
Amennyiben a nyilatkozat nincs dátumozva, lebélyegezve és cégszerűen aláírva, a kérelem formailag hiányosnak minősül.
B/ Tartalmi követelmények
- A pályázó vállalkozásának bemutatása
A pályázóra vonatkozó adatokat a kérelem 1. pontjában kell feltüntetni. Kérjük, az alábbiak szerint szíveskedjen a pályázó gazdálkodó szervezetet röviden bemutatni:
- Megalakulása, rövid története
- Tulajdonosi összetétel, arányok
- Eddigi profilja, tevékenysége
- Valamennyi telephelyének felsorolása, profilja
< >Az elmúlt 2 lezárt év beszámolói alapján (ennél rövidebb ideje működő vállalkozás esetében a kérelem benyújtását megelőző időszak adatait figyelembe véve) a gazdálkodási eredményekA pályázó jelenlegi pénzügyi helyzetének saját értékelése.A pályázó beruházási szándékának bemutatásaAz igényelt támogatás részletezéseA beruházás, illetve a létesíteni kívánt új álláshelyek elszámolható költségeinek részletezéseA beruházás kezdetének és befejezésének időpontja.
< >A beruházás helyszíne.
A benyújtott kérelem 2 melléklet mellé szíveskedjenek csatolni a pályázó szervezetére vonatkozóan az alábbiakban megjelölt dokumentumokat:
a) az utolsó 2 lezárt pénzügyi év összevont (konszolidált) beszámolóját, vagy éves beszámolóját vagy egyszerűsített éves beszámolóját (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet), vagy
b) az egyéni vállalkozás esetében az utolsó 2 lezárt év éves adóbevallást, vagy
c) éves beszámolóval, egyszerűsített éves beszámolóval, összevont (konszolidált) beszámolóval, a személyi jövedelemadóról szóló törvényben előírt bevallással nem rendelkező újonnan alapított vállalkozás esetében a tárgyévre vonatkozó üzleti tervet,
d) nyilatkozatot a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló törvény alapján vele szemben esetlegesen fennálló összeférhetetlenségről vagy kizáró okról, vagy azok hiányáról a 3. melléklet szerint,
e) csekély összegű támogatás esetén nyilatkozatot a számára a folyamatban levő és az azt megelőző két pénzügyi évben odaítélt csekély összegű támogatások támogatástartalmáról az 1. melléklet szerint,
f) a beruházás nagyvállalkozások esetén 5 évre, KKV-k esetén 3 évre szóló üzleti tervét,
g) felhatalmazást hatósági átutalási megbízás benyújtására a támogatott valamennyi jelenlegi és jövőbeli bankszámlájára, arra az esetre, ha a vállalkozást visszatérítési kötelezettség terhelné, továbbá a pénzintézeti jelzőszám változásának bejelentési kötelezettségére vonatkozó nyilatkozatot.
III./ A kérelem benyújtása
A kérelmet az útmutatóban meghatározott példányszámban és a rendeletben előírt határidőben lehet a Szikszó Város Polgármesterének címezve, a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási Osztályához benyújtani.
A kérelmet és a nyilatkozatokat a pályázó vállalkozás képviseletére jogosult személynek kell cégszerűen aláírnia. A pályázót az általa megbízott harmadik személy/szervezet csak írásbeli meghatalmazása alapján képviselheti. A beérkezett kérelmet a Polgármester a Gazdálkodási Osztály közreműködésével ellenőrzi, hogy az a jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelel-e. Ha a kérelem hiányos, a Gazdálkodási Osztály 10 napos határidővel, egy alkalommal hiánypótlási felhívást bocsát ki.
Felhívjuk figyelmét, hogy Szikszó Város Önkormányzata a „Szikszó Gazdaságfejlesztésért” programról szóló önkormányzati rendelete alapján támogatja már működő vállalkozások fejlesztését, új vállalkozás létrehozását valamint új munkahelyek létesítését, ezért kérjük az abban foglalt rendelkezések alapos áttanulmányozását. Amennyiben a kérelem a hiánypótlást követően sem felel meg az rendeletben szabályozott követelményeknek, a Gazdasági és Tulajdonosi Bizottság a kérelmet elutasítja.
A kérelemmel kapcsolatban további felvilágosítást a Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási Osztályán lehet kérni!
3. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról
A Pályázó neve:
Természetes személy lakcíme:
Születési helye, ideje:
Gazdasági társaság esetén székhelye:
Cégjegyzékszáma:
Adószáma:
Képviselőjének neve:
Egyéb szervezet esetén székhelye:
Képviselőjének neve:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.)
– 6. § (1) bekezdése szerinti összeférhetetlenség
1. nem áll fenn vagy
2. fennáll az …pont alapján
– 8. § (1) bekezdése szerinti érintettség
1. nem áll fenn vagy
2. fennáll az …pont alapján
Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:
………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………….
Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.
Szikszó,…………….
…………………………..
Aláírás/Cégszerű aláírás
4. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
…. .ÉVBEN NEM SZOCIÁLIS ELLÁTÁSKÉNT NYÚJTOTT,
CÉLJELLEGŰ ÖNKORMÁNYZATI TÁMOGATÁS FELHASZNÁLÁSÁNAK
PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁSA
Támogatott neve és címe: | |
Támogatási szerződés azonosítója: | |
Támogatás összege: | |
Támogatási cél megnevezése: | |
Pénzügyi elszámolást készítette: (NYOMTATOTT BETŰKKEL) | |
Pénzügyi elszámolást készítő személy elérhetősége (telefon, email): |
I. TÁMOGATÁS FELHASZNÁLÁSÁNAK DOKUMENTÁLÁSA
Számla vagy bizonylat | Kifizetés dátuma | Kifizetés jogcíme, megnevezése | Számla összege (Ft-ban) | ||
száma | kelte | ||||
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. | |||||
7. | |||||
8. | |||||
Felhasznált támogatás összesen: | Ft | ||||
Támogatás maradvány: (nyújtott támogatás és a felhasználás közötti különbözet) | Ft | ||||
Mellékletek száma: (Sorszámozott, aláírással, bélyegzővel hitelesített, kifizetést igazoló bizonylatok másolatai, melyek eredeti példánya tartalmazza a támogatás felhasználására utaló feljegyzést a felelős vezető aláírásával együtt.) | db | ||||
ZÁRADÉK: Támogatott kijelenti, hogy a támogatás elszámolásban szereplő adatok a valóságnak megfelelőek, a támogatás elszámoláshoz csatolt bizonylatokat más támogatás, kérelem elszámolásához nem használta fel. Támogatott tudomásul veszi, hogy a támogatás elszámolását, a beszerzett tárgyak, eszközök meglétét Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási Osztálya a helyszínen ellenőrizheti.
Szikszó,..………………
PH.
…………………………………
5. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
SZAKMAI ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉS
Támogatott neve:
Szerződés száma:
Támogatás összege:
TÁMOGATÁSI CÉL MEGVALÓSULÁSÁNAK SZAKMAI ELLENŐRZÉSE
(Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási Osztálya tölti ki)
< > A szöveges szakmai beszámoló alapján megállapítható, hogy a Támogatott a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tett, a támogatási szerződésben megfogalmazott szakmai célok megvalósultak.
< > A támogatás összegét a Támogatott nem a támogatási szerződésben megfogalmazott szakmai célokra használta fel ezért – alábbi indokolás alapján – a támogatás összegének visszafizettetésére teszek javaslatot.
INDOKOLÁS:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
ELSZÁMOLÁS SZÁMSZAKI ELLENŐRZÉSE
(Szikszói Közös Önkormányzati Hivatal Gazdálkodási Osztálya tölti ki)
< > A céljelleggel nyújtott támogatás elszámolás pénzügyileg megfelelő. A támogatott által benyújtott elszámoláshoz csatolt bizonylatok alakilag, formailag, tartalmilag megfelelőek.
< > A céljelleggel nyújtott támogatás pénzügyi elszámolása – alábbi indoklás alapján - nem megfelelő, ezért javaslom a támogatás visszafizetési kötelezettség előírását.
INDOKOLÁS:
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………..
Kelt: Szikszó,……………………….
PH.
6. melléklet a 13/2016.(VI.10.) önkormányzati rendelethez
Igazolás csekély összegű támogatásról
Alulírott …………………….. Szikszó Város Önkormányzata mint támogatást nyújtó képviseletében eljárva ezúton igazolom, hogy a ………………………. mint kedvezményezett 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352., 2013.12.24., 1. o.) (a továbbiakban: 1407/2013/EU bizottsági rendelet) alapján a következő csekély összegű támogatásban részesül:
Projekt megnevezése:
Támogatást nyújtó döntésének száma:
Támogatás odaítélésének időpontja:
A támogatás bruttó támogatástartalma jelenértéken:
A jelen támogatással érintett célra az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján …………... eurónak megfelelő forintösszeg nyújtható.
Jelen igazolást az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 6. cikk (1) bekezdése alapján állítottam ki.
Kelt: Szikszó, 20……………………
…………………………………………
Szikszó Város Önkormányzata
Az egyesülés által érintett vállalkozásoknak nyújtott valamennyi korábbi csekély összegű támogatást bele kell számítani az egyesülés révén létrejövő, vagy jogutód pályázó csekély összegű támogatási keretébe. Az egyesülést megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás később is jogszerű marad.
Ha egy vállalkozás két vagy több vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő azon vállalkozásnak kell betudni, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységet átvállalta. Ha ennek meghatározására nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást a saját tőkének a szétválás tényleges időpontjában érvényes könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani a szétválás által érintett vállalkozások között.
Az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében is ki kell tölteni.
Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.
Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet] 2. melléklete alapján.
Itt kizárólag a kedvezményezett tekintetében kell nyilatkozni, az egyesülésre és szétválásra vonatkozó szabályok, valamint és az egy és ugyanazon vállalkozás fogalma által érintett vállalkozások tekintetében nem.
Amennyiben a támogatásról még nem született döntés.
A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 2. melléklete alapján.
A 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell kiszámítani:
Ha létező támogatási program másként nem rendelkezik, az uniós állami támogatási szabályokban, euróban meghatározott összegek forintra történő átszámításánál a támogatási döntés napját megelőző hónap utolsó napján érvényes, a Magyar Nemzeti Bank által közzétett, két tizedes jegy pontossággal meghatározott devizaárfolyam alkalmazandó.
A csekély összegű támogatást akkor kell odaítéltnek tekinteni, amikor az alkalmazandó nemzeti jogrendszer értelmében a támogatás igénybevételének jogát a kedvezményezett vállalkozásra ruházzák, függetlenül a csekély összegű támogatás folyósításának időpontjától. Csekély összegű támogatást tartalmazó szerződésnél például ez az időpont általában a szerződés kelte.
1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdés
Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.
1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdés
Az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35.§ alapján.
A támogatást igénylő által korábban nem gyártott új termék előállítása (ide nem értve a korábban gyártott termék kisebb átalakítását).
Teljes gyártási folyamat változtatása (ugyanazon termék előállítása más eljárással).
Ugyanazon termék előállítása ugyanazon eljárással, de nagyobb mennyiségben, egy a létesítményben gyártott termék vonatkozásában.
Jogszabályi előírás alapján az elszámolható költségeknek legalább 200 %-kal kell meghaladniuk az újrahasznált eszközöknek a munkák megkezdése előtti pénzügyi évben nyilvántartott könyv szerinti értékét. Nemcsak a közvetlenül újrahasznált eszközöket (pl. gépek), hanem a közvetett eszközöket (pl. gyártócsarnok vagy raktár) is figyelembe kell venni e szabály alkalmazása során, de csak az új tevékenység arányában.
Jogszabályi előírás alapján az elszámolható költségeknek meg kell haladniuk a modernizálandó tevékenységhez kapcsolódó eszközöknek a megelőző három pénzügyi évben realizált értékcsökkenését.