Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2016. (XII. 1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Hatályos: 2023. 03. 20

Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2016. (XII. 1.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

2023.03.20.

Battonya Város Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőt rendeli el:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat és jelképei

1. § (1) Az önkormányzat megnevezése: Battonya Város Önkormányzata.

(2) Az önkormányzat székhelye: Battonya, Fő u. 91.

(3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.battonya.hu.

(4) Battonya Város Önkormányzata önállóan - a törvény keretei között - szabadon, demokratikus módon, széleskörű nyilvánosságot teremtve intézi a település közügyeit, gondoskodik a helyi közszolgáltatásokról, a helyi közhatalom önkormányzati típusú gyakorlásáról.

2. § A város nemzetiségi jellegére és hagyományaira tekintettel a közszolgáltatást nyújtó intézményeken azok elnevezését román és szerb nyelven is el kell helyezni.

3. § (1) Az önkormányzat jelképei: a címer, a zászló és a pecsét.

(2) A címer leírása: Battonya város címere álló, csücskös talpú pajzs, kék mezejében jobb haránt - három, szimmetrikusan elhelyezett, hatágú csillaggal - díszített vörös pólya fut keresztül. A bal oldali mezőben, a pólya felett zöld lombú és fekete törzsű nyárfa (jegenyenyár) áll, mellette balra aranylépcsejű, nyitott kapuszárnyú fedeles arany kapu látható, íve alatt ezüst ekevas és csoroszlya áll. A kapu alatt a pajzs derékon egy, az előzővel mindenben azonos fa lebeg. A pólya alatt, a pajzsmező jobb felében lebegő vörös lángnyelvből ezüst kettőskereszt növekszik. A pajzsra szembeforduló, arany szegélyű és arany rostélyú, természetes sisakot helyeztek, nyakában arany szalagon arany medállal. Az aranyos sisakkorona nyitott, ötágú, csúcsain egy-egy gyönggyel, a koronapánton három zafírkővel. A sisakdísz szembeforduló, jobbra néző, kiterjesztett szárnyú arany koronával ékesített, arannyal fegyverzett, stilizált fekete sas, jobb karmában három arany nyílvesszőt tart. A foszlányok: jobbról vörös és arany, balról kék és ezüst.

(3) Battonya város zászlajának, lobogójának leírása: a zászló fehér színű (mérete: 90 x 180 cm), a hosszanti oldalakkal párhuzamosan egy-egy arany szalag fut, a felső harmadon a rúdra merőleges tengelyű címerrel, alsó harmadon pedig ívelten a " BATTONYA" felirat arany színnel, alsó szélén arany rojtozattal. Lobogó (fekvő téglalap, 90 x 150 cm) alakban használva a címer 90 fokkal elfordul, a rúddal párhuzamos tengelyen helyezkedik el a zászlótest mértani középpontjában (ebben az esetben felirat nem szerepel).

(4) Battonya város pecsétje: kerek pecsét, középütt a címerrel, körirata pedig:“ BATTONYA VÁROS PECSÉTJE“.

4. § A címer és a zászló használatát, valamint a helyi kitüntetések és elismerő címek alapítását és adományozásának szabályait külön önkormányzati rendeletek szabályozzák.

5. § (1) A polgármester hivatalos kör alakú bélyegzőjén középen Magyarország címere, a köríven pedig a következő felirat található: Battonya Város Polgármestere.

(2) A Polgármesteri Hivatalnál rendszeresített hivatalos kör alakú bélyegző közepén a Magyarország címere van, a köríven pedig a következő felirat olvasható: Battonyai Polgármesteri Hivatal, Békés megye.

(3) Az önkormányzat pecsétjét kell használni:

a) a képviselő-testület üléseirol készített jegyzőkönyvek hitelesítésére,

b) a képviselő-testület által adományozott okleveleken,

c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait tükröző és rögzítő dokumentumokon.

5/A. § Az önkormányzat részvételével működő társulások

a) Dél-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás,

b) Dombegyház és Térsége Ivóvízminőség javító Önkormányzati Társulás,

c) Európai Közös Jövő Építő Társulás,

d) Dél-békési Kistérség Többcélú Társulás.

2. Az önkormányzat ünnepei

6. § (1) A polgármester gondoskodik arról, hogy a település lakossága a nemzeti és a helyi ünnepeket méltó módon megünnepelhesse.

(2) A település ünnepe: a Város Napja, melynek időpontja minden év májusának utolsó hétvégéje.

3. A település hazai és nemzetközi kapcsolatai

7. § (1) Az önkormányzat hazai kapcsolatot különösen az alábbi szervezetekkel tart:

a) Békés Megyei Önkormányzat,

b) Békés Megyéért Vállalkozásfejlesztési Alapítvány,

c) Békés Megyei Területfejlesztési Tanács,

d) Alföldvíz Zrt.,

e) Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Zrt.,

f) Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács,

g) Dél-Alföldi Térségfejlesztési Társulások Egyesülete,

h) Dél-Békési Vízgazdálkodási Társulat,

i) Maroshát Területfejlesztési Önkormányzati Társulás,

j) Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása,

k) Dombegyház és térsége Ivóvízminőség-javító Önkormányzati Társulás,

l) Országos Roma Önkormányzat,

m) Magyarországi Románok Országos Önkormányzata,

n) Szerb Országos Önkormányzat,

o) Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége,

p) Vasutas Települések Országos Szövetsége,

q) Magyar Önkormányzatok Szövetsége,

r) Battonyai Román Nemzetiségi Önkormányzat,

s) Szerb Helyi Nemzetiségi Önkormányzat

(2) Az önkormányzatnak külföldön testvérvárosi kapcsolatot ápol:

a) Lipova (Lippa, Románia)

b) Pecica ( Pécska, Románia) és

c) Beocin (Beocsin, Szerbia) városokkal.

4. Az önkormányzat feladatai

8. § (1) Az önkormányzati jogokat az önkormányzat képviselő-testülete gyakorolja.

(2) A képviselő-testület ellátja a jogszabályokban meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladatokat. E feladatok meghatározását a mindenkor hatályos költségvetési rendelet tartalmazza.

(3) Az önkormányzat feladatinak kormányzati funkciók szerinti besorolását e rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(4) Az önkormányzat és szervei ellátandó feladatait, hatásköreit a Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék tartalmazza.

(5) A képviselő-testület egyes hatásköreinek átruházásáról külön önkormányzati rendeletben dönt. A képviselő-testület által a szerveire átruházott hatáskörök felsorolását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(6) Az átruházott hatáskör gyakorlója az általa hozott döntésekről a soron következő ülésen tájékoztatja a képviselő-testületet.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

5. A képviselő-testület tagjai

9. § (1) A képviselő-testület létszáma – a polgármestert is ideértve – 9 fő.

(2) A képviselő-testület és a megválasztott bizottságok tagjainak névsorát, lakcímét, telefonszámát és e-mail címét e rendelet függeléke tartalmazza.

(3)

10. §1

6. A képviselő-testület ülése

11. § (1) A képviselő-testület alakuló, rendes és rendkívüli ülést tart.

12. § (1) A képviselő-testület üléseit általában a hónap utolsó csütörtökjén, délután 14 órai kezdettel tartja. Az ülések helye a Polgármesteri Hivatal emeleti nagyterme. A képviselő-testület – ha azt a napirend vagy a résztvevők várható száma indokolja – kihelyezett ülést tart.

13. § (1) A képviselő-testület ülése rendkívüli esetben kivételesen rövid úton, legalább az ülés előtt 24 órával – különösen szóban, telefon, telefax, elektronikus levél útján – a napirendi pontok megjelölésével is összehívható bármely napra; ha a hatáskörébe tartozó bármely ügyben döntenie kell. Az ülés szóban vagy telefonon történő összehívásáról írásos feljegyzést kell készíteni.

(2) A képviselő-testület rendkívüli ülését össze kell hívni Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 44. §-ában meghatározott esetekben, az ott meghatározott határidőben és módon.

(3) Rendkívüli ülésen csak a napirendi pontok megtárgyalására kerül sor, kivéve ha a képviselő-testület új témában benyújtott írásos előterjesztés napirendre vételéről minősített többséggel dönt. E döntés meghozatalára akkor kerülhet sor, ha a képviselő-testületi ülésen valamennyi képviselő jelen van.

7. A képviselő-testületi ülés összehívásának szabályai

14. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester hívja össze, akadályoztatása esetén e hatáskörét az alpolgármester gyakorolja. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester együttes, tartós akadályoztatása esetén az ülést a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze.

(2) A rendes ülésre szóló meghívót a képviselő-testület tagjainak az ülés napját megelőzően legalább 8 nappal kézbesíteni kell. Az ülésen tárgyalandó előterjesztések Battonya város honlapján (www.battonya.hu) megtekinthetők, illetve onnan letölthetők. A képviselők részére minden napirendi ponthoz tartozó előterjesztés megküldésre kerül.

15. § (1) A képviselő-testületi ülésre szóló meghívó tartalmazza

a) az ülés helyét,

b) az ülés időpontját,

c) a tervezett napirendeket,

d) a napirendek előadóit,

e) az ülés nyilvánosságát vagy zártságát,

f) a polgármester aláírását, a polgármesteri körbélyegző lenyomatát.

(2) A képviselő-testületi ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni

a)

b) a jegyzőt,

c) az aljegyzőt,

d) a Békés Megyei Kormányhivatal vezetőjét,

e) a Mezőkovácsházai Járási Hivatal vezetőjét,

f) a település országgyűlési képviselőjét,

g) a helyben működő pártok vezetőit,

h) a helyi rendőrőrs vezetőjét,

i) a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit,

j) azon bizottságoknak a. nem képviselő-testületi tagjait, amely bizottságokat a napirend érint,

k) a napirendi pontok előadóit,

l) a nemzetiségi önkormányzatok elnökeit,

m) az önkormányzati intézmények vezetőit,

n) a helyi egyházi vezetőket,

o) a település díszpolgárait,

p) az önkormányzati intézményekben működő érdekképviseletek vezetőit,

q) akiket a polgármester vagy meghatározott napirendhez szakértőként bármely képviselő indokoltnak tart,

r) eseti jelleggel az olyan önszerveződő közösségek (civil szervezetek) képviselőit, amelyek jelenléte a napirend tárgyalásához szükséges.

16. § A képviselő-testület ülésének helyéről és időpontjáról a jegyző a település lakosságát a helyi kábeltelevízió útján, valamint a meghívó polgármesteri hivatal hirdetőtáblájára való kifüggesztéssel tájékoztatja. Egyidejűleg a város honlapján a meghívóval együtt közzéteszi a napirendi pontokhoz kapcsolódó írásos előterjesztéseket.

17. § A képviselő-testület rendes nyilvános üléseit a helyi kábeltelevízió egyenes adásban közvetíti.

18. § Az Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontjában meghatározott zárt ülés elrendelésére a polgármester, bármely képviselő vagy a jegyző indítványára kerülhet sor.

19. § (1) A polgármester dönt arról, hogy az ülésen megjelent állampolgároknak hozzászólási jogot ad.

(2)

7/A.2 A települési képviselő kötelezettségei

19/A. § (1) A települési képviselő főbb kötelezettségeit Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény tartalmazza.

(2) Amennyiben a települési képviselő egy naptári éven belül három egymást követő képviselő-testületi ülésen nem vesz részt, a következő három havi tiszteletdíja megvonásra kerül.

19/B. § (1) Amennyiben a települési képviselő egy naptári éven belül a rendes és rendkívüli képviselő-testületi ülések bármelyike tekintetében külön-külön az ülések több, mint 40 %-áról marad távol, tizenkét havi tiszteletdíja megvonásra kerül.

(2) Az (1) bekezdés szerinti rendelkezés alkalmazása érdekében a jegyző minden év december 20. napjáig tájékoztatja a polgármestert a képviselők képviselő-testületi üléseken való részvételi adatairól.

(3) Az (1) bekezdés szerinti tiszteletdíj megvonása a tárgyévet követő évre vonatkozik.

19/C. § (1) Ha az önkormányzati ciklusból kevesebb van hátra, mint a 19/A. § vagy 19/B. § szerinti megvonással érintett hónap, akkor a hátralévő időre járó tiszteletdíj kerül megvonásra.

(2) A képviselő-testületi üléseken való részvétel igazolására az ülések jelenléti ívei szolgálnak.

(3) Mentesül a tiszteletdíj megvonása hátrányos jogkövetkezmény alól az a települési képviselő, aki tartós betegség miatt nem vesz részt a 19/A. §-ban, illetve 19/B. §-ban meghatározott számú képviselő-testületi ülésen.

8. Az előterjesztés

20. § (1) Előterjesztés benyújtására akkor kerülhet sor, ha az adott kérdésben a képviselő-testület döntése szükséges.

(2) Előterjesztést a polgármester, a települési képviselő és a képviselő-testület bizottsága, valamint a jegyző nyújthat be.

(2a) A képviselő-testület elé kerülő írásos előterjesztésben meg kell határozni

a) az előterjesztés tárgyát,

b) ismertetni kell a téma előzményeit ( testületi megállapításokat, a hozott határozatok eredményét),

c) a kérdést szabályozó jogszabályokat,

d) amennyiben jogszabály kötelezővé teszi külső szerv jóváhagyását, egyetértését, véleményének kikérését,

e) mindazon körülményeket, adatokat, amelyek lehetővé teszik a megalapozott döntés meghozatalát,

f) egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot,

g) a végrehajtásért felelős megnevezését, a határidőt.

(2b) Az előterjesztést záradékkal kell ellátni, amely tartalmazza az előterjesztést készítő nevét, az előterjesztést áttanulmányozó nevét, azon bizottság megnevezését, amely az előterjesztést tárgyalja, az előterjesztés mellékletét, a döntés meghozatalához szükséges többség megjelölését (egyszerű/minősített).

(3) Szóbeli előterjesztés tehető a képviselő-testület ülésén, amelyet a napirendi javaslatról történő döntés előtt jelezni kell a polgármesternek. A határozati javaslatot szóbeli előterjesztés esetén is írásban kell a képviselő-testület tagjainak rendelkezésére bocsátani legkésőbb a napirend tárgyalásának megkezdéséig.

(4) Költségvetési, gazdálkodási kérdésekben csak írásos előterjesztés alapján hozható döntés.

(5) Az előterjesztéshez határozati javaslatot kell készíteni. A határozati javaslat egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből és ha szükséges indokolásból áll. Az eltérő tartalmú határozati javaslatot külön- külön kell megfogalmazni. A határozati javaslatnak tartalmaznia kell a végrehajtásért felelős szerv vagy személy megnevezését és a végrehajtás határidejét.

A végrehajtás határidejére tett javaslat "azonnal", "folyamatos" vagy naptári nap szerinti megjelölést használhat. Folyamatos határidő esetén meg kell jelölni az időközönkénti beszámolás időpontját is.

9. Sürgősségi indítvány

21. § (1) Sürgősségi indítványt a polgármester, a képviselő-testület bizottsága, a helyi nemzetiségi önkormányzatok és bármely képviselő terjeszthet elő.

(2) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület minősített többséggel dönt.

(3) A sürgősség elfogadása esetén az indítványt a képviselő-testület első napirendként tárgyalja meg.

(4) Sürgősségi indítvány - a sürgősség tényének indokolásával - legkésőbb az ülést megelőző napon 11 óráig írásban nyújtható be a polgármesternél.

(5) Ha a sürgősségi indítvány tárgya valamely döntésre jogosult bizottság hatáskörébe tartozik, a képviselő-testület állást foglal arról, hogy magához vonja-e az ügyet.

(6) Ha a sürgősséggel a képviselő-testület nem ért egyet, dönt arról, hogy az ügyet mikor, hányadik napirendként tárgyalja.

10. A képviselő-testületi ülésének vezetése

22. § (1) A képviselő-testület ülését a polgármester vezeti, távolléte esetén az alpolgármester, mindkettőjük egyidejű akadályoztatása esetén az ülést a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság elnöke vezeti.

(2) Az ülést a polgármester nyitja meg; megállapítja, hogy a képviselő-testület összehívása a szervezeti és működési szabályzatban foglaltak szerint történt, továbbá megállapítja a jelenlévő képviselők számát és számszerűen megállapítja a határozatképességet, majd kihirdeti az arra vonatkozó megállapításait.

(3) A polgármester az ülés teljes ideje alatt köteles ellenőrizni a határozatképességet. Ha a képviselő-testület határozatképtelenné válik, kísérletet tesz a határozatképesség helyreállítására; amennyiben az nem vezet eredményre, az ülést el kell napolni. A határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő-testületi ülést az előzetesen kitűzött napirenddel egy héten belüli időpontra össze kell hívni.

11. A tanácskozás rendje

23. § (1) A határozatképesség megállapítását követően az polgármester javaslatot tesz az ülés napirendjére. Az ülés napirendjének elfogadásáról a képviselő-testület határoz.

(2) A napirendi pont elhalasztására vagy a sorrend megváltoztatására a döntés előtt a polgármester és bármely képviselő – indokolással – javaslatot tehet, melynek elfogadásáról a képviselő-testület dönt.

(3) Bármely képviselő a szavazás megkezdéséig javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.

(4) A képviselő-testület első napirendi pont keretében tárgyalja és dönt a lejárt határidejű határozatok, előterjesztések végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról. A határozatok végrehajtásáról a határidő lejártát követő ülésen kell beszámolni. A jelentésnek tartalmaznia kell a végrehajtás során tett intézkedések lényegét, azok eredményét, vagy végrehajtás akadályait, annak okait. Ezt követően a képviselő-testület dönt az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről és az átruházott hatáskörök gyakorlásáról szóló beszámoló elfogadásáról. A hatáskör gyakorlója a beszámolót írásban nyújtja be a jegyzőhöz a rendes ülés napját megelőző, legalább 6 nappal korábban.

24. § (1) Az ülésvezető a napirendek sorrendjében minden előterjesztés felett külön-külön vitát nyit, melynek során először a napirend előadója a napirendhez a vita előtt szóban kiegészítést tehet, majd az előterjesztést tárgyaló bizottság ismerteti az előterjesztéssel kapcsolatban kialakított bizottsági véleményt. A polgármester javasolhatja az egyes napirendi pontok összevont tárgyalását is.

(2) A napirendi pont tárgyalása során bármelyik települési képviselő kizárólag a napirendhez kapcsolódóan szólalhat fel. Az ülésvezető figyelmezteti a hozzászólót, ha mondanivalója eltér a tárgyalt témától vagy sértő kifejezést használ.

(3) A vita során a hozzászólások sorrendjét az ülésvezető határozza meg.

(4) Az előadóhoz a testületi tagok és a tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, melyekre a vita előtt válaszolni kell.

(5) A vita lezárására vagy a hozzászólások időtartamának meghatározására, számának korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(6) A vita lezárása után a napirendi pont előadója válaszol a hozzászólásokra.

(7) Az ülésvezető összefoglalójában tömören összegzi a vita lényegét, érdemben kitér az előterjesztésektől eltérő véleményekre, a határozati javaslatot érintő valamennyi felvetésre.

(8) A szavazás megkezdése előtt a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben bármely javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(9) Az előterjesztő és a tárgy szerint érintett bizottság elnöke közvetlenül a határozathozatal előtt felszólalhat.

25. § (1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Előbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatok felett kell dönteni.

(2) Szavazni a polgármester ezirányú kérdését követően „igen”-nel, „nem”-mel vagy „tartózkodás”-sal lehet.

(3) A képviselő-testület döntéseit általában nyílt szavazással hozza.

(4)

(5) Az Mötv. 50. §-ában foglaltakon túl minősített többség szükséges az alábbi ügyekben is:

a) hitelfelvétel,

b) kötvénykibocsátás,

c) a képviselő-testület hatáskörének átruházása,

d) kitüntetési ügyek,

e) díszpolgári cím adományozása,

f) állásfoglalás sürgősségi indítvány elfogadásához,

g)

h) név szerinti szavazás elrendelése.

26. § (1) A szavazás kézfelemeléssel történik.

(2) A képviselő-testület bármely tagjának indítványára minősített többséggel titkos szavazást rendelhet el az Mötv. 46. § (2) bekezdésében meghatározott ügyekben.

(3) A titkos szavazás lebonyolításában – amennyiben valamennyi tagja jelen van - a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság szavazatszámláló bizottságként jár el, egyébként a képviselő-testület tagjaiból álló 3 tagú szavazatszámláló bizottságot kell választani. Az utóbbi esetben a szavazatszámláló bizottság tagjait a képviselő-testület nyílt szavazással, egyszerű többséggel választja meg.

(4) A titkos szavazást borítékba helyezett szavazólapon, külön helyiség és urna igénybevételével kell lebonyolítani.

(5) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni, amely tartalmazza

a) a titkos szavazás helyét, időpontját, tárgyát,

b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét és tisztségét,

c) a szavazás során felmerült körülményeket,

d) a szavazás eredményét,

e) a szavazatszámláló bizottság tagjainak és a jegyzőkönyvvezetőnek az aláírását,

f) a határozati javaslat és a hozott döntés pontos tartalmát.

(6) A képviselő-testület esetenként bármely képviselő javaslatára minősített többséggel, vita nélkül név szerinti szavazást rendelhet el.

(7) Név szerinti szavazásnál a jegyző – a képviselők ülési rendjében, az óramutató járásával megegyezően – egyenként olvassa a települési képviselők nevét, akik nevük felolvasásakor “igen”-nel vagy “nem”-mel szavaznak vagy tartózkodnak a szavazástól.

27. § Amennyiben az önkormányzati képviselő személyes érintettségvel kapcsolatos bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, egy havi tiszteletdíjának 25 %-a megvonásra kerül.

28. § (1) A szavazatok összeszámlásáról a jegyző gondoskodik. Ha a szavazás eredményefelől kétség merül fel vagy azt valamelyik települési képviselő kéri, a polgármester a szavazást köteles megismételtetni.

(2) A szavazás eredményének megállapítása után az ülésvezető kihirdeti a határozatot.

(3) A képviselő-testület határozatait külön-külön - a naptári év elejétől kezdődően -folyamatos sorszámmal és évszámmal kell ellátni a következők szerint:......./20…..(hó, nap) KT. határozat.

(4) A képviselő-testület a jegyzőkönyvben rögzítetten, de számozott határozat nélkül dönt az alábbiakban

a) napirend elfogadása,

b) ügyrendi kérdések,

c) képviselői interpellációkra adott válaszok,

d) név szerinti szavazás.

(5) A testületi határozatokról a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.

(6) A határozatokat a jegyzőkönyv elkészítését követő 10 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek és szerveknek, illetve a határozattal érintetteknek.

(7) A határozatok, előterjesztések végrehajtásával kapcsolatos előterjesztéseket, jelentéseket a jegyző készíti elő és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

12. A tanácskozás rendjének fenntartása

29. § (1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata, a polgármester rend fenntartása iránt tett intézkedése mindenkire nézve kötelező.

(2) A polgármester a rend fenntartása érdekében

a) figyelmezteti azt a hozzászólót, aki a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő fogalmazást használ,

b) rendreutasítja azt, aki az ülésen a képviselő-testülethez méltatlan magatartást tanúsít,

c) figyelmezteti azt az ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozás rendjét magatartásával zavarja; ismételt rendzavazás esetén a terem elhagyására is kötelezheti.

d) figyelmezteti azt a felszólalót, aki eltért a tárgytól, hogy térjen a tárgyra; kétszeri eredménytelen felszólítás után a felszólalótól megvonhatja a szót; akitől a szót megvonták, az ugyanabban az ügyben nem szólalhat fel újra.

(3) Az a képviselő, aki a vitában ellene szóló, sérelmesnek vélt megjegyzést kívánja elhárítani vagy a hozzászólásával kapcsolatban felmerült félreértéseket eloszlatni, a vita lezárása után személyes megjegyzést tehet. A személyes megjegyzés lehetőségével a képviselő egy napirendi pont tárgyalásánál csak egy alkalommal élhet.

13. Kérdés, interpelláció

30. § (1) Az interpelláció olyan érdemi felszólalás (magyarázat kérése), amelynek tárgya szoros kapcsolatban áll az önkormányzat hatáskörének ellátásával, vagy annak valamely – az önkormányzat irányítása alá tartozó – szervezete hatáskörébe tartozik. Nem nyújtható be interpellációként a korábban már megválaszolt és a képviselő-testület által elfogadott interpelláció, kivéve ha a tárgykörben újabb körülmény merül fel.

(2) Az interpellációt a polgármesterhez, az alpolgármesterhez, a bizottság elnökeihez vagy a jegyzőhöz lehet benyújtani.

(3) Az interpelláció benyújtható írásban az ülést megelőzően vagy az ülésen. Az érintett az interpellációt az ülésen megválaszolja, amennyiben a válaszadás nem igényel előzetes vizsgálatot. Amennyiben a válaszadás előzetes vizsgálatot igényel akkor az ülést követő 15 napon belül, írásban kell választ adni az interpellálónak.

(4) Az interpelláló az ülés megkezdése előtt jelzi a polgármesternek, ha az ülésen interpellációt kíván benyújtani.

(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik. Amennyiben az interpelláló a választ nem fogadja el, az elfogadásról a testület vita nélkül egyszerű többséggel dönt. Ha a testület nem fogadja el az interpellációra adott választ, annak vizsgálatát a tárgy szerint érintett bizottságra bízza, amely a következő ülésen véleményét ismertetve a vizsgálat eredményéről tájékoztatja a képviselő-testületet.

(6) Vizsgálat elrendelése esetén biztosítani kell, hogy az interpelláló képviselő a vizsgálatban részt vehessen.

(7) Az ülést megelőzően benyújtott interpelláció testületi ülésen történő tárgyalására akkor kerülhet sor, ha az interpelláló és az interpellált személy is jelen van.

31. § (1) A kérdés az önkormányzat hatáskörébe tartozó, az adott ülésnapon napirendi pontként nem szereplő ügyben előadott felvetés vagy tudakozódás.

(2) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület nem dönt.

32. § Az interpelláció és a kérdés tárgyalására a napirendek megtárgyalását követően kerül sor.

14. A jegyzőkönyv

33. § (1) A képviselő-testületi ülés jegyzőkönyvének elkészíttetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyv az Mötv.-ben foglaltakon túl tartalmazza

a) az ülés számát,

b) a távolmaradt képviselők nevét, a távollét okát (illetve, hogy azt nem jelezte),

c) szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát,

d)

e) a határozatoknál a végrehajtásért felelős nevét, illetve a végrehajtás határidejét,

f) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat, az azokra adott válaszokat és döntéseket.

(3) A jegyzőkönyvet 2 példányban kell elkészíteni. A jegyzőkönyvhöz csatolni kell a meghívót, az írásos előterjesztéseket, az elfogadott rendeletet és a jelenléti ívet.

(4) A képviselő-testületi ülés dokumentumait a Polgármesteri Hivatal titkárságán kell kezelni.

(5) A jegyzőkönyv egy példányát az előterjesztésekkel együtt - a zárt ülés anyagának kivételével - meg kell küldeni a Városi Művelődési Központ és Könyvtárnak is, ahol azt nyitvatartási időben az állampolgárok megtekinthetik.

(6) A jegyzőkönyveket - mellékleteikkel együtt - évente be kell köttetni.

(7) Az állampolgárok a Polgármesteri Hivatal titkárságán – zárt ülés kivételével – betekinthetnek a képviselő-testület ülésinek jegyzőkönyveibe, arról – térítés ellenében – másolatot kérhetnek.

(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét a nyílt ülés jegyzőkönyvétől elkülönítve, külön zárt helyen kell tartani.

(9)

III. Fejezet

A lakossággal való kapcsolattartás

15. Közmeghallgatás

34. § (1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart

a) a költségvetési rendelet megalkotását megelőzően,

b) kötvénykibocsátás,

c) területrendezés ügyében vagy

d) ha a képviselők fele vagy a választópolgárok 5 %-a kéri.

(2) A közmeghallgatás helyéről és idejéről a lakosságot az önkormányzat hirdetőtábláján, a helyi kábeltelevízió, valamint az önkormányzati honlapon történő megjelentetetéssel tájékoztatni kell a közmeghallgatás előtt legalább 5 nappal.

(3) A közmeghallgatás összehívására és lefolytatására egyebekben a képviselő-testületi ülésre vonatkozó szabályokat értelemszerűen kell alkalmazni.

IV. Fejezet

A képviselő-testület bizottságai

16. A bizottsági szervezet

35. § A képviselő-testület – meghatározott önkormányzati feladatok ellátására – állandó vagy ideiglenes bizottságokat hoz létre.

36. § (1) A képviselő-testület a következő állandó bizottságokat hozza létre:

a) Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság 6 fő,

b) Pénzügyi Bizottság 5 fő,

c) Humánfejlesztési Bizottság 5 fő.

(2) A képviselő-testület az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálására, továbbá vagyonnyilatkozataik nyilvántartására és ellenőrzésére a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottságot jelöli ki.

(3) A polgármester bérfejlesztésére, jutalmazására a Pénzügyi Bizottság tesz javaslatot.

37. § (1) A képviselő-testület egy-egy téma részletes feltárására, megvizsgálására, előterjesztés elkészítésére ideiglenes bizottságot hozhat létre.

(2) Az ideiglenes bizottság megbízatása feladatának elvégzéséig és az erről szóló jelentésének képviselő-testület által történő benyújtásáig tart.

(3) Az ideiglenes bizottság létrehozására és működésére az állandó bizottságra vonatkozó szabályozás alkalmazandó.

17. A bizottságok működése

38. § (1) A bizottságok szükség szerint üléseznek, de a képviselő-testület ülését megelőzően, a testület elé kerülő ügyek megvitatására, véleményezése érdekében ülést tartanak. A rendkívüli ülésen tárgyalandó előterjesztés esetén mellőzhető az ügyben illetékes bizottság véleményének kikérése.

(2) A bizottság ülését a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén az általa megbízott képviselő bizottsági tag vezeti.

(3)

(4)

(5) Amennyiben a bizottság által tárgyalt ügy más bizottság feladatkörét is érinti, úgy a bizottság elnöke a másik bizottság elnökénél közös bizottsági ülést kezdeményezhet.

(6) Több bizottság együttes ülése esetén az ülés vezetésére a bizottsági elnökök megállapodása az irányadó.

(7) Több bizottság együttes ülése esetén a határozatképesség megállapításakor az egyes bizottságok határozatképességét külön-külön kell megvizsgálni.

(8) Több bizottság együttes ülése esetén a szavazáskor mindegyik bizottság külön-külön szavaz az előterjesztésről és a szavazás eredményét bizottságonként kell az ülésvezetőnek megállapítani.

(9) A javaslatot, illetve a döntést bizottságonként külön-külön határozatba kell foglalni.

(10)

(11)

39. §

40. § (1) A bizottságok általános feladatai különösen a következők

a) véleményezik a hatáskörükbe tartozó, képviselő-testület elé kerülő előterjesztéseket,

b) közreműködnek a – feladatkörükbe tartozó - képviselő-testületi döntések előkészítésében, szervezik és ellenőrzik a döntések végrehajtását,

c) segítik a képviselő-testület tevékenységét, munkájának eredményességét,

d) feladatkörüket érintő kérdésekben önkormányzati rendelet megalkotását kezdeményezhetik,

e) feladatkörük ellátása mellett jogosultak az önkormányzat, képviselő-testület munkáját segíteni a megválasztásukhoz tett esküjükhöz híven.

(2) A bizottságok tevékenységükről választási ciklusonként legalább egy alkalommal beszámolnak a képviselő-testületnek.

41. § (1) A bizottság működésének részletes szabályait maga határozza meg.

(2) A bizottság működésének ügyviteli feladatait a Polgármesteri Hivatal látja el.

V. Fejezet

A polgármester, az alpolgármester és a jegyző

18. A polgármester

42. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.

(2) A polgármester jogszabályokban meghatározott feladatait és hatósági hatásköreit a Belügyminisztérium által kiadott feladat-és hatásköri jegyzék, míg a képviselő-testület által a polgármesterre ruházott önkormányzati hatásköröket e rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(3) A polgármester feladatai a képviselő-testülettel, valamint annak szerveivel kapcsolatban a következők:

a) a képviselő-testület jóváhagyásával szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,

b) biztosítja a képviselő-testület döntéseinek határidőre történő megvalósulását,

c)

(4)

43. § (1) Az Mötv. 68. § (3) bekezdése szerint halaszthatatlannak minősül az ügy, ha

a) a döntéshozatalhoz 24 óránál rövidebb idő áll rendelkezésre és

b) a képviselő-testület rendkívüli ülésének összehívása elháríthatalan akadályba ütközik vagy előreláthatóan határozatképtelen lenne, illetve ha az összehívott testület határozatképtelen.

(2) A polgármester a képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett az Mötv. 68. § (2) és (3) bekezdésébe foglaltak fennállása esetén döntést hozhat az önkormányzat vagy intézményei által, vagy az önkormányzat közreműködésével benyújtandó önerőt nem igénylő pályázatokkal kapcsolatos kérdésben.

44. § A képviselő-testület határozatával a polgármester munkájának elismerésére évente legfeljebb a közszolgálati tisztviselőkról szóló 2011. évi CXCIX. törvény 225/H. § (1) bekezdésében meghatározott mértékű jutalmat állapíthat meg a polgármester által a jogszabályban meghatározott feladatai ellátásának értékelése alapján.

44/A. § A polgármester minden héten hétfőn és szerdán 8 órától 16 óráig fogadónapot tart.

19. Az alpolgármester

45. § (1) A képviselő-testület a települési képviselők közül egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ.

(2) A társadalmi megbízatású alpolgármester hivatali munkarendje legalább heti hét óra, illetve havi huszonnyolc óra munkaidőt jelent.

(3) A társadalmi megbízatású alpolgármester minden héten kedden és csütörtökön 8 órától 10 óráig fogadónapot tart .

20. A jegyző

46. § (1) A jegyző feladatai az Mötv.-ben meghatározottakon túl

a) szervezi a polgármesteri hivatal munkáját,

b) rendszeres tájékoztatást ad a képviselő-testületnek, a bizottságoknak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról,

c) a polgármester irányításával előkészíti a képviselő-testület és a bizottságok elé kerülő előterjesztéseket,

d) tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről,

e) szervezi a jogi felvilágosító munkát,

f) gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről.”

(2) A jegyző hatósági hatásköreit az általa kezelt hatásköri jegyzék tartalmazza.

(3) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére – legfeljebb 6 hónap időtartamra – a jegyzői feladatok ellátásával a polgármester a polgármesteri hivatalnak a jegyzői tisztség betöltéséhez szükséges, törvényben meghatározott képesítési és egyéb előírásoknak megfelelő köztisztviselőjét bízza meg.

(4) A jegyző minden héten szerdán 8 órától 10 óráig fogadónapot tart.

VI. Fejezet

A polgármesteri hivatal

47. § (1) A képviselő-testület Battonyai Polgármesteri Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt Működtet.

(2) A polgármesteri hivatal jogállására, feladatira, belső szervezeti felépítésére vonatkozó részletes rendelkezéseket a polgármesteri hivatal szervezeti és működési szabályzata, valamint a polgármesteri hivatal ügyrendje tartalmazza. A polgármesteri hivatal ügyrendjét a szabályzat függeléke tartalmazza.

(2) A polgármesteri hivatal előirányzatai feletti rendelkezési jogára tekintettel teljes jogkörű, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv, az önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve, egyidejűleg önkormányzati igazgatási szerv; jogi személy.

(3) A hivatal belső szervezeti tagozódását a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztése alpján a képviselő-testület határozza meg, mely e rendelet 1. mellékletét képzi.

(4) A polgármesteri hivatal ügyfélfogadási rendje:

a) hétfő: 8-16 óra,

b) kedd: nincs ügyfélfogadás,

c)3 szerda: 8-12 óra,

d) csütörtök: 8-12 óra,

e)4 péntek: 8-12 óra.

(5)5

(6) A Polgármesteri Hivatal munkaidőn túl a heti szabad-és pihenőnapokon, munkaszüneti napokon is végzi a házasságkötéseket, szervezi a családi és a társadalmi ünnepségeket.

(7) Az önkormányzat költségvetése határozza meg a polgármesteri hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.

(8) Az önkormányzat iratkezelését a Polgármesteri Hivatal látja el. A Polgármesteri Hivatal iratkezelési szabályzatának hatálya kiterjed az önkormányzatra is.

48. § (1) A képviselő-testület által működtetett Polgármesteri Hivatal egy fő közterület-felügyelőt alkalmaz.

(2) A közterület-felügyelő a jogszabályban meghatározottakon túl:

a) közreműködik az önkormányzat és intézményei által szervezett rendezvények biztosításában,

b) a jogszabályban meghatározottak szerint működteti és kezeli a közbiztonsági térfigyelő kamerarendszert,

c) ellenőrzi és szankcionálja a közterületeken történő szeszes ital fogyasztást,

d) ellenőrzi az önkormányzat által bérbeadott ingatlanok rendeltetésszerű és szerződésszerű használatát az önkormányzat képviseletében eljárva

e) ellenőrzi a közterületen történő égetés tilalmának betartását.

VII. Fejezet

Az önkormányzati rendeletalkotás

49. § (1) Az önkormányzati rendelet megalkotását - a rendeletalkotás szükségességének megindokolásával - kezdeményezheti

a) a települési képviselő,

b) a polgármester, alpolgármester és a jegyző,

c) a képviselő-testület bizottsága,

d)

e) a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke,

f) civil szervezet képviselője.

(2) A rendelet-tervezet elkészítéséről a jegyző gondoskodik.

(3) A rendelet-tervezet előkészítésével megbízható a tárgy szerint illetékes önkormányzati bizottság, ideiglenes bizottság vagy külső szakértő. Külső szakértő felkérésére és bevonására a képviselő-testület és a jegyző jogosult.

(4) A kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani, aki azt az illetékes bizottsággal, és a jegyzővel véleményezteti, majd a képviselő-testület elé terjeszti.

(5) A képviselő-testület a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság , valamint a rendelet tárgya szerint illetékes bizottság javaslata alapján állást foglal a rendelet tervezetének előkészítéséről, főbb elveiről. Meghatározhatja az előkészítés menetét, módját, az egyeztetés és a vitafórumok rendjét.

(6) A képviselő-testület esetenként dönt arról, hogy mely rendelet-tervezetek érdemi vitája előtt kell közmeghallgatást tartani.

(7) A meghatározott előkészítés után a rendelet-tervezetet a polgármester nyújtja be a képviselő-testülethez annak indokolásával együtt.

(8) A polgármester, illetőleg a jegyző tájékoztatja a testületet az előkészítés során felvetett, de a tervezetben nem szereplő javaslatokról is.

50. § (1) Az önkormányzati rendelet a polgármesteri hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztés útján kerül kihirdetésre.

(2) Az önkormányzati rendelet közlési módja

a) a könyvtárban történő elhelyezés,

b) helyi képviselők útján történő ismertetés,

c) az önkormányzat internetes honlapján történő elhelyezés.

(3) Az önkormányzati rendeletet meg kell küldeni a végrehajtásban érdekelt vagy arra kötelezett szerveknek.

(4) A Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek hatályosulását, két évente pedig felülvizsgálja azokat.

(5) A hatályos rendeleteket a Szabályzat függelékeként kell kezelni.

51. § A rendeleteket külön-külön a naptári év elejétől kezdődően folyamatosan sorszámmal és évszámmal kell ellátni. Pontos megjelölését a jogszabályszerkesztésről szóló 61/2009.(XII.14.) IRM rendelet szabályozza.

VIII. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése, vagyona

52. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat költségvetését rendeletben határozza meg.

(2) A képviselő-testület az államháztartásról szóló törvényben foglalt határidőig a közmeghallgatás után

a) elemzi a Kormány által rendelkezésre bocsájtott költségvetési irányelveket, az önkormányzat kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatait,

b) számításba veszi a bevételi forrásokat, a források bővítésének lehetőségeit,

c) meghatározza a kiadási szükségleteket, azok gazdaságos, célszerű megoldásait,

d) egyezteti az igényeket és a célkitűzéseket a lehetőségekkel, felállítja a szükségletek kielégítésének sorrendjét,

e) jelzi a döntés több évre szóló hatásait

f) a költségvetési törvény által előírt részletezésben tárgyalja meg a költségvetési rendelet-tervezetet.

(3) A költségvetési tervezetet a jegyző készíti el és a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.

(4)

(5) A polgármester az önkormányzat gazdálkodásának I.félévi helyzetéről szeptember 15-éig, míg a III.negyedéves helyzetéről november 30-ig tájékoztathatja a képviselő-testületet.

(6)

(7) A költségvetés előkészítésébe be kell vonni a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottságot és a Humánfejlesztési Bizottságot (8) A költségvetés tervezetét a Pénzügyi Bizottság véleményezi.

53. § (1) Az önkormányzati vagyon forgalomképtelen vagyontárgyait, a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, valamint az ezen vagyontárgyakról történő rendelkezés feltételeit külön rendelet szabályozza.

(2) A polgármester az önkormányzati vagyon helyzetének alakulásáról évente legalább egyszer - általában a költségvetés tárgyalását megelőző közmeghallgatáson - köteles tájékoztatni az állampolgárokat.

54. § Az önkormányzat a belső ellenőri feladatait a Dél-Békési Kistérség Többcélú Társulása keretében látja el.

IX. Fejezet

Helyi nemzetiségi önkormányzatok

55. § (1) Battonyán roma, román és szerb nemzetiségi önkormányzatok működnek.

(2) A Battonyai Roma Nemzetiségi Önkormányzat székhelye Battonya, Fő utca 91, a Román Nemzetiségi Önkormányzat Battonya székhelye Battonya, Hunyadi utca 40., a Szerb Helyi Önkormányzat Battonya székhelye Battonya, Hunyadi utca 58.

55/A. § (1) A helyi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló törvényben meghatározottak szerint biztosítja a nemzetiségi önkormányzatok részére

a) véleményezési, egyetértési jog gyakorlását,

b) működésének feltételeit és az ezzel kapcsolatos végrehajtási feladatokat.

(2) Battonya Város Önkormányzata a nemzetiségek jogairól szóló törvény 80. §-ában foglaltak szerint együttműködik a nemzetiségi önkormányzatokkal.

(3) Battonya Város Önkormányzata a nemzetiségi önkormányzatokkal kötött megállapodás, valamint a nemzetiségek jogairól szóló törvényben foglaltak alapján biztosítja a nemzetiségi önkormányzatok működéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételeket az alábbiak szerint

a) a testületi ülések időpontjához igazodó ingyenes helyiséghasználat a Polgármesteri Hivatal épületében, amely a feladatok ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközzel felszerelt

b) a Polgármesteri Hivatal közreműködésével

ba) a testületi működéssel, a testületi döntések előkészítésével, végrehajtásával, a testületi ülések előkészítésével

bb) a gazdálkodással kapcsolatos nyilvántartási, adminisztratív feladatok ellátása.

(4) A (3) bekezdés a) pontjában meghatározott helyiséget Battonya Város Önkormányzata használatra alkalmas állapotban, alapvető ingóságokkal (irodabútor felszerelés, technikai eszközök) együtt biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére.

Záró rendelkezések

56. § (1) E rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az önkormányzat szervezeti és működési szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.1.) önkormányzati rendelet.

1. melléklet6

A Battonyai Polgármesteri Hivatal szervezetéről

1. A Polgármesteri Hivatal csoporttagozódásban működik.

2. A Hivatal igazgatási létszáma a jegyzővel és az aljegyzővel együtt 21 fő.

A) Igazgatási csoport

B) Pénzügyi Csoport

C) A Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalók

1) Létszám: 6 fő

1) Létszám: 12 fő

1) Létszám: 1 fő ügykezelő

2) Vezetője: az aljegyző, aki állam-és jogtudományi doktori képesítéssel rendelkezik.

2) Vezetője: a csoportvezető, aki felsőfokú pénzügyi végzettséggel rendelkezik

3) Helyettese: a pénzügyi csoportvezető helyettes.

2. számú melléklet [1] a 16/2016. (XII.1) önkormányzati rendelethez7

A képviselő-testület által a szerveire átruházott hatáskörök jegyzéke
I.) A polgármesterre átruházott hatáskörök:

1. a rendkívüli települési támogatás megállapítására irányuló kérelmek elbírálása,

2. közterület-használattal kapcsolatos kérelmek elbírálása,

3. köztemetésre irányuló kérelmek elbírálása,

4. gyakorolja a bérbeadói jogot az azonnali megoldást igénylő, válsághelyzetben lévő személy lakhatásának megoldása érdekében átmeneti jelleggel a képviselő-testület utólagos tájékoztatás mellett,

5. meghatározza az önkormányzatok tulajdonában lévő lakások és helyiségek bérletéről és elidegenítéséről szóló önkormányzati rendeletben nem szabályozott kérdésekben a bérbeadó tekintetében a megállapodás tartalmát azokban az esetekben, ahol a lakások és helyiségek bérletére, valamint az elidegenítésükre vonatkozó egyes szabályokról szóló törvény a bérbeadó és a bérlő jogai vonatkozásában a felek megállapodására utal,

6. az önkormányzat tulajdonában álló helyiségek bérlétre beérkezett pályázatokat felbontja a Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottság jelenlétében,

7. határoz az önkormányzat követeléseiről való lemondásról méltányosságból, ha a követelés egyedi értéke a költségvetési törvényben megállapított kisösszegű követelés értékének felét nem haladja meg,

8. tulajdonosi hozzájárulást ad az önkormányzat tulajdonában lévő köz-és egyéb területeken a közművek, a nyomvonal jellegű építmények, valamint az ezekkel összefüggő egyéb al- és felépítmények létesítéséhez, bővítéséhez vagy áthelyezéséhez – amennyiben ahhoz építési, létesítési vagy egyéb hatósági engedély szükséges.

9. a polgármester átruházott hatáskörben településképi bejelentési eljárást folytat le, valamint a településképi követelményekről szakmai konzultációt biztosít.

II.) A jegyzőre átruházott hatáskörök:

10. elbírálja a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez szükséges települési támogatás megállapítására irányuló kérelmeket,

11. előterjeszti a Battonya város területét található értékek védetté nyilvánítására irányuló kérelmeket.

III.) A Pénzügyi Bizottságra átruházott hatáskörök:

12. javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,

13. véleményezi a helyi kitüntető címek adományázására irányuló javaslatokat.

IV.) A Humánfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök:

14. 1) elbírálja a Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíj megállapítására irányuló pályázatokat.

V.) A Településfejlesztési, Környezetvédelmi, Mezőgazdasági és Ügyrendi Bizottságra átruházott hatáskörök:

15. véleményezi és rangsorolja az önkormányzat tulajdonában álló helyiségek bérletére beérkezett pályázatokat,

16. véleményezi Battonya város közigazgatási területén található értékek védetté nyilvánítása iránt tett javaslatokat.

17. titkos szavazás esetén szavazatszámláló bizottságként jár el,

18. kivizsgálja az önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi, méltatlansági ügyeit,

19. nyilvántartja és ellenőrzi az önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait,

20. javaslatot tesz a rendelet-tervezetek előkészítésére,

21. évente ellenőrzi az önkormányzati rendeletek hatályosulását, kétévente pedig felülvizsgálja azokat.

3. melléklet 89101112

Battonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendjeBattonya Város Önkormányzatának kormányzati funkció rendje

A) Sorszám

B) Kormányzati funkció neve

C) Kormányzati funkció száma

1.

Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

011130

1a 13

Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások

013210

2.

Köztemető-fenntartás és -működtetés

013320

3.

Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013350

4.

Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

013360

5.

Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek

016010

6.

Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek

016020

7.

Közterület rendjének fenntartása

031030

8.

Start-munka program - Téli közfoglalkoztatás

041232

9.

Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

041233

10.

Közfoglalkoztatási mintaprogram

041237

11.

Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

045160

12.

Piac üzemeltetése

047120

13.

Ár- és belvízvédelemmel összefüggő tevékenységek

047410

13a. 14

Máshová nem sorolt gazdasági ügyek

049010

14.

Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása

051030

15.

Szennyvízcsatorna építése, fenntartása, üzemeltetése

052080

16.

Településfejlesztési projektek és támogatásuk

062020

17.

Közvilágítás

064010

18.

Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

066020

19.

Háziorvosi ellátás

072111

20.

Fogorvosi alapellátás

072311

21.

Egészségügyi laboratóriumi szolgáltatások

072420

22.

Fizikoterápiás szolgáltatás

072450

23.

Család és nővédelmi egészségügyi gondozás

074031

24.

Ifjúság-egészségügyi gondozás

074032

25.

Sportlétesítmények, edzőtáborok működtetése és fejlesztése

081030

26.

Könyvtári állomány gyarapítása, nyilvántartása

082042

27.

Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

082043

28.

Könyvtári szolgáltatások

082044

29.

Múzeumi gyűjteményi tevékenység

082061

30.

Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

082091

31.

Iskolarendszeren kívüli egyéb oktatás, képzés

095020

32.

Munkaerő-piaci felnőttképzéshez kapcsolódó szakmai szolgáltatások

095040

32a 15

Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben

096015

33.

Szenvedélybetegek közösségi alapellátása (kivéve: alacsonyküszöbű ellátás)

101144

34.

Idősek nappali ellátása

102031

35.

Demens betegek nappali ellátása

102032

35a 16

Gyermekek átmeneti ellátása

104012

36.

Gyermekek bölcsődében és mini bölcsődében történő ellátása

104031

36a 17

Gyermekétkeztetés bölcsődében, fogyatékosok nappali intézményében

104035

37.

Intézményen kívüli gyermekétkeztetés

104037

38.

Család és gyermekjóléti szolgáltatások

104042

39.

Biztos Kezdet Gyerekház

104044

40.

Foglalkoztatást elősegítő képzések és egyéb támogatások

105020

41.

Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106010

42.

Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

106020

43.

Szociális étkeztetés szociális konyhán

107051

44.

Házi segítségnyújtás

107052

44a 18

Egyéb szociális, pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

107060

45.

Esélyegyenlőség elősegítését célzó tevékenységek és programok

107080

1

Hatályon kívül helyezte a 11/2019. (X.28.) önk. rendelet

2

A 7/A. alcímet (19/A. §, 19/B. §, 19/C. §) a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (X. 7.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

3

A 47. § (4) bekezdés c) pontja a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2022. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg. A 47. § (4) bekezdés c) pontja a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (1) bekezdésével megállapított szöveg.

4

A 47. § (4) bekezdés e) pontja a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2022. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg. A 47. § (4) bekezdés e) pontja a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2023. (II. 24.) önkormányzati rendelete 1. § (2) bekezdésével megállapított szöveg.

5

A 47. § (5) bekezdését a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 23/2022. (XI. 28.) önkormányzati rendelete 2. §-a hatályon kívül helyezte.

6

Az 1. melléklet a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2022. (X. 7.) önkormányzati rendelete 2. § - 1. mellékletével megállapított szöveg.

7

A 2. melléklet a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2023. (I. 27.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

12

Kiegészítette a 40-48. sorokkal az 1/2020. (I.31.) önkormányzati rendelet

13

A 3. mellékletben foglalt táblázat 1a. sorát a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

14

A 3. mellékletben foglalt táblázat 13a. sora a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.

15

A 3. mellékletben foglalt táblázat 32a. sorát a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

16

A 3. mellékletben foglalt táblázat 35a. sorát a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

17

A 3. mellékletben foglalt táblázat 36a. sorát a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.

18

A 3. mellékletben foglalt táblázat 44a. sorát a Battonya Város Önkormányzata Képviselő-testületének 17/2022. (X. 28.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.