Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016. (II. 11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014 (IV.14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2016. 02. 11- 2016. 02. 11Komádi Város Önkormányzata Képviselő-testületének 3/2016. (II. 11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014 (IV.14.) önkormányzati rendelet módosításáról
Komádi Városi Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d.) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014 (IV.14.) önkormányzati rendelet módosításáról a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 10. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása, távolléte esetén a településellátási, fejlesztési és sport ügyekért felelős alpolgármester, együttes akadályoztatásuk esetén a társadalmi-kulturális ügyekért felelős alpolgármester hívja össze.”
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület ülését a polgármester, akadályoztatása, távolléte esetén a településellátási, fejlesztési és sport ügyekért felelős alpolgármester, együttes akadályoztatásuk esetén a társadalmi-kulturális ügyekért felelős alpolgármester vezeti.”
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 16. § (4) és (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(4) A titkos szavazás külön szavazólapon történik. Lebonyolítását a jegyző és a képviselő-testület esetileg kiválasztott tagja, mint szavazatszámláló bizottság végzi. A szavazás eredményét a jegyző ismerteti.
(5) A titkos szavazásról jegyzőkönyvet kell készíteni, mely tartalmazza:
a) a szavazás helyét és napját,
b) a szavazatszámláló bizottság tagjainak nevét, aláírását,
c) a szavazás során felmerült rendzavaró körülményeket,
d) a szavazás eredményét.”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 24. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A települési képviselő:
a) részt vehet a képviselő-testület döntésének előkészítésében, a végrehajtás szervezésében és ellenőrzésében,
b) megbízás alapján képviselheti az önkormányzatot,
c) tanácskozási joggal vehet részt bármely bizottság ülésén,
d) javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, melyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a képviselőt meg kell hívni,
e) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület vizsgálja felül a bizottságnak, a polgármesternek - átruházott hatáskörben - önkormányzati ügyben hozott döntéseit,
f) a polgármestertől igényelheti a képviselői munkához szükséges tájékoztatást, ügyviteli közreműködést,
g) közérdekű ügyben kezdeményezheti a polgármester intézkedését, amelyre a polgármester 30 napon belül érdemi választ köteles adni,
h) kezdeményezheti önkormányzati rendelet alkotását helyi társadalmi viszonyok szabályozására,
i) indítványt tehet a képviselő-testület összehívására.”
5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 27. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testület egyes önkormányzati feladatok ellátásának időtartamára, egyes kérdések megvitatására vagy a képviselő-testület döntését igénylő javaslat kidolgozására ideiglenes bizottságot hozhat létre. Az ideiglenes bizottság tagjainak többségét a képviselő-testület tagjai közül kell választani. Az ideiglenes bizottság elnökét a képviselő-testület tagjai közül a képviselő-testület az ideiglenes bizottság létrehozásával egyidejűleg választja meg.
(2) Az ideiglenes bizottság feladatait a képviselő-testület esetenként határozza meg. A képviselő-testület az egyes napirendek kapcsán is meghatározhatja azokat a feladatokat, amelyek végrehajtásához ideiglenes bizottság létrehozását szükségesnek tartja.”
(3) Az ideiglenes bizottság létrehozásával egyidejűleg a képviselő-testület meghatározza a feladat végrehajtásának határidejét. A határidő lejártát követő ülésen a feladat végrehajtásáról, annak tapasztalatairól, valamint a bizottság esetleges javaslatáról a képviselő-testületet tájékoztatni kell.”
6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet „Az alpolgármester” alcím címe helyébe a következő rendelkezés lép:
Az alpolgármesterek”
7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 29. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„29. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére tagjai közül két alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármesterek feladataikat társadalmi megbízatásban látják el, részükre a képviselő-testület tiszteletdíjat állapít meg.
(3) Az alpolgármesterek feladataikat a polgármester irányításával látják el.
(4) A polgármester az alpolgármesterek közül :
a) társadalmi-kulturális ügyekért felelős és
b) településellátási, fejlesztési, és sport ügyekért felelős alpolgármestert jelöl ki, valamint megbízza általános helyettesét.
(5) A polgármestert távolléte vagy tartós akadályoztatása esetén a településellátási, fejlesztési, és sport ügyekért felelős alpolgármester, együttes akadályoztatásuk esetén a társadalmi-kulturális ügyekért felelős alpolgármester helyettesíti. Tartós akadályoztatásnak minősül a polgármester folyamatos, három hetet meghaladó, olyan jellegű távolléte, amely intézkedésre képtelenné teszi.”
8. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 2. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.
(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet a 3. melléklet szerinti 3. függelékkel egészül ki.
9. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet 32. § (3) bekezdés a) pontjában az „a Komádi, Dózsa Gy. u. 1. szám alatti” szövegrész helyébe az „az együttműködési megállapodásban meghatározott” szöveg lép.
10. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 4/2014. (IV. 14.) önkormányzati rendelet
a) 5. § (8) bekezdése,
11. § Ez a rendelet kihirdetése napján lép hatályba, és hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
1. melléklet
2. melléklet
3. melléklet