Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének 36/2016 (XII.15.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat vagyonáról szóló 20/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2016. 12. 16- 2016. 12. 16

Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testületének

36/2016. (XII. 15.) önkormányzati rendelete


az Önkormányzat vagyonáról szóló

20/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet módosításáról


Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülte a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a 109. § (4) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


1. §


(1) Budaörs Város Önkormányzata Képviselő-testületének az Önkormányzat vagyonáról szóló 20/2016. (V.27.) önkormányzati rendelete (a továbbiakban: Rendelet) 6. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„6. § (1) Önkormányzati vagyon vagyonkezelésbe adására a Képviselő-testület jogosult. A Képviselő-testület a döntésében meghatározza a vagyonkezelés időtartamát, díját, térítésmentességét és a jogviszony további feltételeit. A vagyonkezelői jog gyakorlásának részletes szabályait a vagyonkezelési szerződésben kell rögzíteni.

(2) A vagyonkezelő köteles

a) a vagyonkezelésbe vett vagyont a központi berendezésekkel és felszerelésekkel együtt rendeltetésszerűen, a vagyonkezelési szerződésnek, a rendes gazdálkodás szabályainak megfelelően, a vagyonra vonatkozó jogszabályokban leírt és egyéb előírások betartásával, a közvagyont használó személytől elvárható gondossággal, mások jogainak és törvényes érdekeinek sérelme nélkül birtokolni, használni, szedni hasznait.

b) a vagyonkezelésbe vett vagyon teljes egészét kizárólag a vagyon működtetésével fenntartott szolgáltatások helyben történő nyújtása érdekében felhasználni.

c)  betartani és betartatni a vagyonkezelésbe vett vagyonnal kapcsolatban a tűzvédelmi, munkavédelmi és környezetvédelmi jogszabályokban és más előírásokban foglaltakat.

d) viselni a vagyonkezelésbe vett vagyonnal összefüggő költségeket, díjakat, közterheket, és gondoskodni a vagyon biztosításáról, vagyonvédelméről.

e) legalább az évenként elszámolt értékcsökkenés összegének mértékéig gondoskodni a vagyonkezelésbe vett vagyon karbantartásáról, pótlásáról, felújításáról, lehetőség szerinti gyarapításáról, bővítéséről. Vagyonkezelő e kötelezettsége teljesítéséről köteles az Önkormányzat felhívására soron kívül tájékoztatást adni.

f)   teljesíteni a vagyonkezelésbe vett vagyonnal kapcsolatban a jogszabályokban és a vagyonkezelési szerződésben előírt nyilvántartási, adatszolgáltatási, és elszámolási kötelezettségét.

g) a vagyonkezelésbe vett vagyont, annak értékét és változásait nyilvántartani. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell a vagyon elsődleges rendeltetése szerinti közfeladat megjelölését is. A nyilvántartási adatok jogszabály eltérő rendelkezése hiányában nyilvánosak.

h) az Önkormányzatot haladéktalanul értesíti a vagyonkezelésbe vett vagyont fenyegető veszélyről, a beállott károkról, és a tudomására jutott minden olyan tényről, adatról, körülményről, amely a vagyon rendeltetésszerű, zavarmentes használatát akadályozza, kár bekövetkezésével fenyeget, a vagyon értékének, állagának romlásához vezethet, valamint arról, ha őt jogai gyakorlásában harmadik személy akadályozza.

i)   a tárgyévet megelőző év december első munkanapjáig a tárgyévre vonatkozóan selejtezési, karbantartási, felújítási, pótlási tervet bemutatni, amely tartalmazza a vagyonkezelésbe vett vagyon értékcsökkenésének felhasználását is.

j)   a vagyonkezelésbe vett vagyont érintően az i) pont szerinti terven felüli értékcsökkenést, selejtezést, felújítást, beruházást, pótlást és egyéb lényeges változásokat azok bekövetkezésétől számított 10 napon belül jelenteni az Önkormányzatnak.

k)  évente legkésőbb a tárgyévet követő év márciusának első munkanapjáig beszámolni a vagyonkezelési kötelezettsége teljesítéséről és a jogviszonnyal kapcsolatos egyéb tevékenységéről. Az éves beszámoló keretében a vagyonkezelő köteles az Önkormányzat részére adatot szolgáltatni a vagyonkezelésbe vett vagyon tárgyévi változásairól, a tárgyévben elszámolt értékcsökkenési leírás összegéről, köteles továbbá bruttó és nettó érték egyeztetést elvégezni az Önkormányzattal a vonatkozó jogszabályok és a vagyonkezelési szerződés által előírtak teljesítése, betartása érdekében.

(3) Vagyonkezelő a (2) bekezdésben meghatározott kötelezettségei teljesítése és a vagyonellenőrzés során köteles a valóságnak megfelelően adatot szolgáltatni, e kötelezettség megszegése jogszabályban előírt kötelezettség megszegésének minősül, amelyre tekintettel Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvény alapján a vagyonkezelési szerződést megszüntetheti.

(4) A vagyonkezelésbe vett vagyonban a vagyonkezelő bővítést csak az Önkormányzat előzetes jóváhagyásával végezhet. A vagyonkezelésbe vett vagyon bővítésével létrejött vagyon az átadását követően térítés nélkül az Önkormányzat vagyonába kerül, közös tulajdon nem keletkezik.

(5) A vagyonkezelésbe vett vagyon karbantartáson túli beruházásai, pótlása során létrejövő új vagyonelemek az átadásukat, vagy üzembe helyezésüket követően térítés nélkül az Önkormányzat vagyonába kerülnek, közös tulajdon nem keletkezik.”


(2) A Rendelet 7. §-a helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„7. § (1) A vagyonkezelés ellenőrzésének szabályait az számvitelről szóló törvény, az államháztartás számviteléről szóló törvény, a nemzeti vagyonról szóló törvény és az államháztartásról szóló törvény alapján a vagyonkezelési szerződésben kell rögzíteni.

(2) A vagyonkezelési szerződésben rögzíteni kell, hogy a Képviselő-testület, vagy felhatalmazása alapján annak bizottsága, vagy a polgármester jogosult a vagyonkezelői jog gyakorlásának ellenőrzésére.

(3) Az ellenőrzés célja a vagyonkezelésbe adott vagyonnal való gazdálkodás vizsgálata, ennek keretében különösen az önkormányzati vagyonnyilvántartás teljességének és helyességének biztosítása, a jogszerűtlen, a szerződésellenes, vagy a tulajdonos érdekeit sértő, vagy az Önkormányzatot hátrányosan érintő vagyonkezelői intézkedések feltárása és a jogszerű állapot helyreállítása.

(4) Az ellenőrzés körében az Önkormányzat, vagy képviselője jogosult

a)  a vagyonkezelő vagyonkezelésében álló, az Önkormányzat tulajdonában álló ingatlan területére belépni,

b)  az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba - a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával - betekinteni, azokról másolatot, kivonatot, tanúsítványt készíttetni, ennek érdekében a vagyonkezelő szerv irodai helyiségeibe belépni, és ott tartózkodni, a számára szolgáltatott adatok valóságáról meggyőződni,

c)   vagyonkezelő vezetőjétől és bármely alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni.

(5) Az ellenőrzés körében az Önkormányzat, vagy képviselője

a)  jogait úgy gyakorolja, hogy a vagyonkezelő tevékenységét és rendeltetésszerű működését a lehető legkisebb mértékben zavarja,

b)  helyszíni ellenőrzésének megkezdéséről a vagyonkezelő vezetőjét az ellenőrzés megkezdése előtt legalább 3 nappal tájékoztatja,

c)  megállapításait tárgyszerűen, a valóságnak megfelelően ellenőrzési jelentésbe foglalja és a jelentéstervezetet, valamint a végleges jelentést a vagyonkezelő vezetőjének megküldi.

(6) A vagyonkezelő, vagy képviselője

a)  jogosult a helyszíni ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni,

b)  jogosult az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentéstervezetre észrevételt tenni,

c)  köteles az ellenőrzés végrehajtását elősegíteni, abban együttműködni,

d)  köteles az ellenőrzést végző részére szóban vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadni, a dokumentációkba a betekintést biztosítani,

e)  köteles az ellenőrzést végző kérésére a rendelkezésre bocsátott dokumentumok teljességéről nyilatkozni,

f)   köteles az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremteni,

g)  köteles az ellenőrzés megállapításai, javaslatai alapján tett intézkedéseiről az Önkormányzatot tájékoztatni.”


2. §

A Rendelet az alábbi 24/A. §-szal egészül ki:


 „24/A. § E rendelet az önkormányzat vagyonáról szóló 20/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 36/2016. (XII.15.) önkormányzati rendelettel (a továbbiakban: Módr.) megállapított 6-7. §-ának rendelkezéseit a Módr. hatálybalépését követően megkötött vagyonkezelési szerződésekre kell alkalmazni.”


3. §

Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


Budaörs, 2016. december 14.




Wittinghoff Tamás

polgármester

Dr. Bocsi István
jegyző






A 36/2016. (XII.15.) önkormányzati rendelet 2016. december 15. napján a Polgármesteri Hivatal (Budaörs, Szabadság út 134. sz.) hirdetőtábláján való kifüggesztéssel kihirdetésre került.


Erdős Károlyné

irodavezető


Mellékletek